Veşti bune: anul ăsta se face iar licitaţie pentru autostradă Comarnic-Braşov!

Recapitularea construcţiilor şoselelor de interes naţional botezate autostrăzi pe anul 2011 arată cam aşa: centura Sibiului, şoseaua Arad-Timişoara şi Feteşti-Medgidia. Bucureşti-Ploieşti nu e gata şi nu se ştie când va fi gata, Arad-Timişoara nu e gata şi nu se ştie când va fi gata. Ceva s-a făcut, cum ar zice politicianul.

autostrazi-romania-2011

Ce nu s-a făcut: nu s-au pornit lucrările la Comarnic-Braşov, deoarece câştigătorul licitaţiei a renunţat la contract şi un an de zile nimeni n-a făcut nimic. A doua chestie care nu s-a făcut a fost să se introducă lucrarea Sibiu-Piteşti. Se prind unii mai încolo la ce foloseşte, la fel cum s-au prins recent că autostrăzile nu se fac pentru circulaţia maşinilor mici.

Deci în 2016 ne vom plimba pe autostrada Bucureşti-Braşov cu maşina. Până atunci, aşteptăm tăierea panglicilor tronsoanelor Comarnic-Sinaia şi Braşov-Predeal.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

15 comentarii

  1. Oare când termină lucrările mai taie o panglicăm sau rămâne valabilă aia veche? :P

    00
  2. @Florin Arad-Timişoara nu e gata, mai este de lucru şi limita de viteză e de 100 km/h pe multe porţiuni! A fost doar deschisă circulaţiei. Chiar pe 18 sau 19 decembria a murit unu’ acolo pentru că a ieşit în decos şi s-a lovit de nişte utilaje de pe marginea drumului.

    00
  3. Zoaiele astea de politicieni ar fi in stare sa taie panglicile in avans, la TV, ca vad ei apoi cum fac si cu construitul de drumuri. Parca il si vad pe premierul bonsai agatat de port-jartiera lu’ tanti Nutzy: „Astazi inauguram viitoarea autostrada…”

    00
  4. Arad – Timisoara e gata – am fost pe sectorul respectiv in 22 dec., Arad Bypass nu e tocmai gata (se circula pe o banda pe sens) ;)

    00
  5. In curand, o sa avem mai multi kilometri de panglica taiata decat cei de autostrada.

    00
  6. Anul asta sunt alegeri. Asta e tot ce conteaza de fapt…

    00
  7. Cei care nu stiu despre Sibiu-Pitesti omit ca, in varianta originala, exista si Coridor IV A, Rm.Valcea- Craiova-Bechet precum si drumul express Craiova-Pitesti. Pariez ca Udrea n-a aflat asta. E greu.
    Asa sunt romanii (era sa zic suedejii), cand sa aderam la UE promiteam orice iar azi le aratam cucul si pupaza.

    00
  8. Aici in Spania oamenii astia au peste 13.500 km autostrada (autovia si autopista), noi parca ne jucam. Suntem idioti complet. Zau asa. :(

    00
  9. Intr-un fel putem spune ca autostrada Arad – Timisoara nici nu exista. In conditiile in care autostrada este de fapt pana la Giarmata (o localitate la 16 km de Timisoara), deci practic numai 2/3 din drum e autostrada…

    Exagerand un pic, e ca si cum ai zice ca avem autostrada Bucuresti – Sibiu (dar autostrada de fapt se termina la Pitesti). Si cand te gandesti ca asta trebuia sa fie prima autostrada de la noi terminata la timp :)

    00
  10. @Kay: După tine autostrada tebuie să înceapă din centrul oraşului?

    00
  11. centura Sibiu a fost inaugurata in 2010…just sayin
    @Sakura nu chiar din centrul orasului, dar nici sa mergi zeci de km pana la ea…oricum macar sa termine odata traseul principal ca ramificatii pana in orase se mai pot face si dupaia.

    00
  12. Planul e făcut pentru 2016, dar pentru că suntem în România, sigur se mai prelungeşte cu 2-3 ani termenul.

    00
  13. @Jay: De acord, dar…
    – aceste sate de lângă oraşe sunt despărţite de oraş de cele mai multe ori doar de plăcuţa de intrare în localitate. Cu numai câţiva ani în urmă ai fi spus acelaşi lucru dacă autostrada mergea doar până în Dumbrăviţa.
    – o autostradă este gândită pentru un interval de timp mai mare de câţiva ani, iar oraşele se extind.
    – se preconizează autostrada Timişoara – Belgrad, aşa că tot va apropria mai mult de oraş. Cum am mai spus, la asemenea lucrări se are în vedere evoluţia pe termen lung, nu situaţia de moment. Probabil se gândeşte pe un interval de 50 de ani, deşi dacă vedem ce lucrări de infrastructură s-au făcut în cei 20 de ani ai PSD şi având în vedere că probabil vor reveni la guvernare, am putea face estimări şi pentru viitorii 1-200 de ani.

    00
  14. @Sakura: Se preconizeaza de foarte mult timp autostrada Timisoara-RS Border si totusi, NU este inclusa pe lista pentru urmatorul ciclu de finantare POS-T. Chiar si daca se va construi sa zicem din 2020 incolo, tot nu va trece aproape de oras, pentru ca emergenta ei va fi din viitorul nod Izvin, de pe Timisoara-Lugoj Lot 1. Lucru admirabil de altfel, deoarece o autostrada prea aproape de oras ii opreste dezvoltarea in acea zona. Ceea ce este acum URGENT este construirea unor drumuri de legatura dintre Timisoara si nou-deschisa autostrada, preferabil drum expres 2×2. Locatii ideale pentru aceste rute de penetratie (da, da, stiu, seamana cu „penetrare” :D) ar fi intre dj691 si dn 69, ocolind Giarmata si Covaci, cu descarcare in Centura Timisoara SI un drum de legatura intre DN6 (remetea mare) si A1 nod-izvin.

    00
  15. Se vede luminita de la capatul tunelului. Circulam cu trenul. Dar am putea duce si tiruri… pe tren. Carburantul se scumpeste. Tunelul crizei este din ce in ce mai luuung…

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.