Nissan Juke este al doilea cel mai bine vândut model al constructorului japonez de pe piaţa europeană, iar acesta este fabricat doar la uzina pe care producătorul o deţine în localitatea britanică Sunderland. (sursa)
Normal, Nissan vrea să se care din UK. Honda și alții la fel. Credeți că undeva la Guvern s-a aprins o luminiță și e un grup de lucru pe tema atragerii ăstora la noi?
OK, gata, știu, am glumit.
Dar ceva inițiativă de la proprietarii de parcuri industriale? Sau orașe moarte economic, dar cu potențial?
Să vină ei la noi, nu?
Apropo de asta, o comună din Satu Mare s-a organizat și s-a pus un pic la punct, cu ajutorul autorităților locale și a fondurilor europene. Am făcut screenshot cu primarul și vicele, amândoi români neaoși, Csaba Karadi și Otto Marchiș, pentru a le arăta românilor din Dolj și Teleorman că se poate. Decât un pământean hoț, ca Dragnea sau Ponta, mai bine un ungur nemțălău cinstit. Tot român și ăsta, chiar dacă are nume mai ciudat.
Omul sfinteste locul … asa ar trebui sa fie in toata tara din pacate
Oricum e bine ca exista exemple bune , se poate
Daca s-ar actiona si pentru crearea de locuri de munca bine platite, ar fi ceva. O comuna bine gospodarita si fara locuitori este egal cu zero.
Cu siguranta e foarte greu sa faci 10 minute pana la Carei si sa lucrezi la ContiTech sau chiar vreo 40 pana la Satu Mare si sa lucrezi la alte 3-4 multinationale.
E greu daca n-ai rata regulata… Daca ar investi un pic si in asta… Pe de alta parte, degeaba sunt aproape daca nu fac angajari, sau daca nu sunt, cat de cat, calificati in meseriile/posturile pentru care exista cerere. Dar asta e problema lor, iar noi comentam pe langa.
O comuna bine gospodarita in timp atrage locuitori de la sine. Problema comunei vine de la faptul ca e la oarecare distanta de Carei, un orasel mediocru care si el abia a atras ceva muncitori… In acelasi timp poate fi si binecuvantare pentru ca se afla la 80 km de oradea si vreo 45 de satu mare. Asta inseamna ca daca atrag 2-3 fabrici vor reusi sa adune muncitori din intreaga zona. Si asta inseamna venituri la buget. Daca mai adaugam si apropierea de Debrecen (HU) si de autostrada care leaga Debrecen de Budapesta, eu zic ca satul are multe atuuri pe care ar mai trebui sa le exploateze.
Pentru cei din zona de Vest, in special Arad, am sa dau ca exemplu similar Chisineu Cris si satul aferent Nadab. In fabricile din zona vin oameni chiar si de la Ineu (37 km), Salonta (42 km) sau Arad la middle management (38 km) iar fabricile asigura transport gratuit. Asa au angajat cam toti oamenii pe o raza 30-40 km. Si nu-s deloc putini oameni. Ok, salariile nu sunt mari, dar oamenii nu stau pe banii statului asteptand sa „li se dea”.
Nu știu ce vorbiți voi, dar în Titu există Centrul Tehnic Renault, pe lângă altele. Câți angajați credeți că locuiesc în Titu? 5% ?
E interesant cum cineva constata un adevar si isi ia minusuri ca nu suna bine…iar apoi o pleiada de comentarii ne explica cum sunt o gramada de motive ca lumea sa se mute in satul respectiv.
Reality check…nu se muta nimeni acolo, chiar daca inventati voi in comentarii zeci de motive logice. Realitatea va contrazice. E foarte simplu de ce…pt ca trebuie sa depasim etapa formelor fara fond. „Am facut un parc industrial” – ce insemna asta? Ca ai delimitat o zona si eventual ai ridicat o hala goala aiurea? Ai luat legatura cu investitori potentiali inainte sa faci asta? Ai convins pe cineva sa vina? Nu…ca aia e greu. Mai usor sa scriem pe foaie ceva si sa ridicam o hala goala si inutila.
„Am facut scoala dotata” – Dotata cu ce si pentru cine? Ai atras inainte investitori la modul concret care sa fi general popularea zonei si care implicit sa fi adus cu ei copii care sa aiba nevoie se o scoala dotata? Nu…doar am bagat bani intr-o cladire si in niste calculatoare ce in 5 ani o sa fie inutilizabile…fara sa avem nici un copil care sa vina la scoala. Ok…super…premiu pentru cei mai tari edili.
Ati observat cum „clubul de bowling” a fost filmat doar din afara. Nu vreau sa ma gandesc ce imagine deplorabila e inauntru…o sala facuta aiurea si ramasa goala pentru ca nu raspunde unei nevoi, ci e nascuta doar sa fie ca suna bine.
Cand Zuckerberg se duce in Nigeria sa caute programatori si start-up-uri, cam asta zice multe despre RO. Dupa ce vecinului i-a ars casa, noi ne vedem de ale noastre (Maruta, Capatos, ne plagem ca-i nasol in casa la noi, spargem seminte). N-are nimeni timp sa stea cu gandul doar la cum sa profite, sa observe, sa caute idei. Trebuie sa-ti bagi in minte „vreau sa aduc investitori” si zi si noapte sa te gandesti numa’ la asta, cum faci, de unde, ca asa observi lucrurile din jurul tau si vin ideile.
Mai avem un exemplu pozitiv, din polul sărăciei, unde Temistocle Diaconu, primarul comunei Pădureni din Vaslui.
DNS si IP de la stirea asta are ban in Teleorman. FOREVER! Pula lor de unguri. Aici galetiile conteaza. Deja s-au făcut achiziții de galeti pentru luniile urmadoare. S-a ocupat personal duamna Bombonica Prodana ex Dragnea. We’re set for the next 4 years.
Nissan aparține de Renault, nu e nevoie să îi atragi. Deja se lucrează pe modele Nissan în România.
Sunt sigur că Nissan, fratele lu Renault, ăla care plînge-n pumni de-o viață pentru un capăt de autostradă și acum stă cu valizele făcute pentru Africa, are România pe poziția 1 ca variantă de relocare. Trebuie doar să mai avem puțină răbdare pînă se lămuresc ăia cu brexitu. Și pînă atunci poate se duce unul să mai ia un set de carioci pentru drumuri. Alea de jukerie.
Nu cred ca are nici o legatura cu numele lor , UDMR e de 25 de ani la guvernare si au pus placute bilingve in rest le-au taiat padurile si sunt in top judete cele mai sarace.
1. UDMR nu a defrisat paduri in Satu Mare.
2. UDMR au alianta cu Formul Democrat German in Satu Mare.
3. E plin de satmareni la mallurile din Baia Mare, Cluj, Oradea si Debrecen de saraci ce sunt.
Hai, să nu ne dăm deștepți, că doar avem guvern de tehnocrați, ei știu cel mai bine, ce dreaq, doar vin de la UE!
9 inși ori n-au prins ironia, ori sunt tehnocrați!
Dragut sat. Am trecut prin el de cateva ori.
Alt orasel care devine din ce in ce mai dragut e Negresti Oas (m-am nascut acolo). Pe acelasi sistem, de omul sfinteste locul, primarita PSD (din pacate) aflata la al doilea mandat mai are un pic si termina de asfaltat 90% din strazile orasului (cu canalizare, apa, gaz trase inainte sa puna asfaltui )
Ba mai mult, anul asta intra in functiune si partia de la Luna Ses.
In curand si sala polivalenta o sa fie gata, proiect ce a luat premiul de cel mai bun proiect pe fonduri (nu stiu daca pe judet sau toata zona aia a tarii).
Ideea e ca se poate, doar sa fie un om cu caracter puternic si hotarat sa dea ceva inapoi comunitatii.
E un cerc vicios. In zonele sarace nu mai gasesti forta de munca. Nefiind forta de munca investitorii nu o sa vina ca nu au pe cine sa angajeze. Nefiind locuri de munca si putinii oameni apti de munca se care unde vad cu ochii. Legat de pusul la punct: daca am avea primari muncitori s-ar pune la punct multe comune si orase pt ca banii sunt disponibili, trebuie sa faci hartogaraia dar lenea e mare.
În Sunderland se fac pe lângă Juke și Qashqai, Leaf și New Note ba chiar și modelul lor premium Infiniti Q30. În total 2-300k de mașini anual. Dacă Nissan-ul va dori să părăsească UK-ul nu o va face din cauza Brexit-ului ci a … banilor. Ca idee, fabrica celor de la NSN este printre cele mai vechi din EU (top 10) dar tehnologiile de acolo nu sunt cu nimic mai prejos decât unele deschise de 2-3 prin SK, de exemplu.