Pentru că nu e de ajuns să ai cel mai bine vândut hot hatch de pe piață, trebuie să te și faci un pic de râs pe net.
Repetați după mine: nu îl cumpără pentru putere, îl cumpără pentru feeling. Nu îl cumpără pentru putere, îl cumpără pentru feeling. Nu îl cumpără pentru putere, îl cumpără pentru feeling. Nu îl cumpără pentru putere, îl cumpără pentru feeling. Nu îl cumpără pentru putere, îl cumpără pentru feeling. Nu îl cumpără pentru putere, îl cumpără pentru feeling.
Întrebare: de ce e dat feeling-ul? De…toată lumea…PUTERE!!! Că dacă n-ai avea puterea, ar fi un hatch obișnuit și plictisitor, fără feeling. De aia pui 100CP în plus, să ai un feeling mișto.
La mintea cocoșului.
Cumva are dreptate, în Fiesta nu poți savura acel feeling pe bancheta din spate.
Nu ai cum.
Clar. Nu-ți intră nimic în gură că ai deja genunchii.
@Vali… ba chiar poti ! Trebuie doar sa incerci.
Auzi mă, dejecțiule… când o să ajungi la menopauză, și nu ți se mai scoală, adică peste 2-3 ani, cum o să-ți pui numele: DoarFrecțiu sau Infecțiu?
@Leo.AnalLeoFrecțiu. Te coafează?
Sunt 2 metode de a ajunge la „feeling”: mai mult motor sau mai putina masina. Fiesta ST e in categoria a doua.
Are si mai putin motor. 1,5 litri si 3 cilindri.
are 200cp.
Puterea maxima nu e totul, conteaza si cuplul, turatiile la care atingi valorile maxime, solutia constructiva a motorului, etc.
As fi preferat un 1,6 in 4 cilindri sau chiar in 2 litri. Un trei cilindri, capacitate mica iti vibreaza daca il subturezi si trebuie sa isi ia avant sa scoata ceva din el.
Dacă vrei o combinatie echilibrată intre „st” si mașină nu iti iei Fiesta. Sunt altele in categorie….
Eu doar intreb: in doua masini diferite, dar ambele cu 200 cp, ai obligatoriu acelasi feeling?
Bogdan Alecu este un lingău de serviciu la ZF. Scrie orice la comanda pentru imobiliari („cel mai luxos exclusiv” rezidențial de la marginea porumbului…) sau auto (exemplul de mai sus). Un fel de Silvii Stanculescu recitând despre tovarășa academician doctor inginer.
Nasol e că în presa economică „serioasa” comportamentul asta trece drept normal. Cum se uita anumite lucruri in 20-30 de ani
Vad ca-i plac mult ghilimelele. „Normal”!
Nea Alecu, nea Alecu, coafeaza Fiesta si il enerveaza pe Petcu.
Daca articolul nu are „P”, e cea mai mare poola in gura cui l-a scris. I-a dat ala atitea limbi in teava de esapament ca i-a lins pina si platina de pe fagurii catalizatorului.
Pe linga greutatile cu limba romana si exprimari gen samsari de masini, omul nu are idee despre mecanica masinii. Un diferential blocabil daca nu e mecanic, se simuleaza din ABS nu din ESP.
O comparatie cu alte concurente: http://www.zeperfs.com/en/match7324-7138-4401-5551-6112-4427.htm
@Antohie Un diferential blocabil se simuleaza din Traction Control (care face parte din ESC/ESP). E adevarat ca ABS, ESC/ESP si Traction Control fac parte de multe ori din aceeasi unitate de control, dar partea de ABS intervine la franare. In termeni simpli, Traction Control face oarecum opusul ABS-ului, adica franeaza roata care pierde tractiunea (pe accelerare) iar ABS-ul elibereaza frana ca sa previna blocarea totala a rotilor (pe franare).
PS: ESC, ESP = aceeasi chestie.
Da, dar aici avem un „diferential cu mecanic autoblocant”, ceea ce este cu totul si cu totul altceva!
@Juliane: Conform explicatiei tale, controlul tractiunii tot pe senzorii de ABS se bazeaza.
Si atunci, de ce imi explici ca de fapt ala se simuleaza din altceva? Nu tot cu senzorii de ABS lucreaza? Nu conteaza ca ABS e la frinare si TCS e la acceleratie, pina la urma toti lucreaza pe sensorii de rotatie montati la roti pt ABS. ESP se ocupa de dinamica si frineaza si rotile de pe puntea „nemotrice”.
@zamaraii: acum am vazut. Mecanicul se blocheaza cand vede ca nu ai are calendarul cu pornosaguri pe peretele din atelier. Indica inca o data ca nu are habar despre ce a scris.
Fiesta nu era ceva cafea?
Fiesta ST a fost votata masina anului 2018 de top gear, dar deh aia sunt niste fraieri.
Mazda Mx-5 e praf, nu o iei pentru feeling o iei pentru aia 180 de cai, clar.
Chiar mă întrebam când apari să explici cum e cu ST-ul
„top gear” e glossy marketing, iar in UK tot ce e Ford e sfant. Vezi unde se vand cele mai multe Forduri.
America
Feelingul e dat nu doar de putere. Si aici as plusa si as zice de CP/kg, caci Fiesta aia daca are 500kg (dar nu are!) si 200CP nu mai pare chiar asa schioapa. De cum raspunde acceleratie, de cum raspunde directia, de cum sta masina pe curbe, de cat de bine franeaza etc. Un Mini Cooper S de 180CP (varianta 2010) e mult mai fun to drive decat o basina de barca americana sau o coreana sportiva de peste 250CP. Exemplul cu Mazda de mai sus e iarasi bun.
O Alfa 4C iar bate la cur la senzatii orice TT RS mai potent, de +300CP.
Nu zic ca Fiesta aia e cireasa de pe tort, dimpotriva. Autorul articolului tot pe afara este. Insa da, feelingul poate fi obtinut si intr-o masina de 200CP. Poate nu din 1.5L si cu 3 cilindri
Octave, condu o Alfa 4C si apoi suie-te intr-un RS (nici macar, intr-un TTS ajunge). Alfa 4C se simte parca e facut din bucati disparate. La Alpine 110 a iesit mult mai bine reteta.
Daca vrei feeling, pui punte spate multi-brate, nu rigida cu bara de torsiune. Zic si eu.
Tu zici de punte spate cu bara la Fiesta, nu la 4C. Ca Alfa are MacPherson, avand tractiunea pe spate.
De acord. Alt exemplu ar fi Lotus Elise, 120 CP, cu 0-100km/h in 5,8 secunde.Feeling la greu!
Cum sta cu tangajul?
Leul în trei cilindri care toarce sătul în savană. Burp, pardon.
„Volanul este gros” – that’s what she said. Also, în paloș să ne duelăm sau în grosimea volanelor să ne măsurăm?
„Diferențial cu mecanic autoblocant” – au uitat mecanicul înăuntru?
Jenant.
Acum am observat: „Ford Fiesta este ST printre cei care domina”. Cu ce se face acordul?
Masini, modele, automobile, toate sunt la feminin… Nu trebuia „Printre CELE care domina”?
Nu e chiar asa, contează ce masă are mașina și cum e dispusă. Când mă întreba lumea ce motor am pe 3er și le spuneam 2 litri benzina, 6 cilindri și 150 cai credeau ca e rachetă. În realitate era un motor greu pe o caroserie grea, nu trăgea cine știe ce, era mai lenta decât multe mașini inferioare. N-avea putere dar dacă dezactivam ASC îți dădea ceva senzații, știa cerculețe, alea alea.
La 200 de cai Fiesta aia rupe baraca, ce m-ar interesa totuși e cum se conduce „la mers normal” , motoarele în 3 cilindri sunt niște mizerii, bune doar să te ducă ieftin din A în B.
Ma amuza mereu genul asta de masini. Nu le vad rostul, plus ca oricum sunt varza pe curbe, stabilitate, sunt zgomotoase. Acum cativa ani , un pilot dinasta cu un focus st, incerca sa se intreaca cu.mine, Eu aveam o.masina de 2,3 tone si 245 cai. Ce sa vezi, nici nu putea sa tina pasul..
N-ai nicio treaba cu fenomenul, bossule. Masinile chiar stau foarte bine pe curbe. Cu Focus de 150 de cai nu imi vezi nici spatele din barca ta.
Inseamna ca ala era prost. 245 CP la 2,3 tone nu e ceva cu care sa te lauzi.
@Bogdan, masina in cauza era un 730d, e diferenta de clasa stiu, dar pana la afirma ca focusul tau 1.0 e vreo racheta e cale lunga. Poate ai jucat collin mcrae rally si ai vazut tu acolo un fel de focus si zici ca asa face toate.
Am avut examene în facultate la care am scris mai puțin decât a scris băiatul ăsta în titlu.
Nu il cumpara pentru putere, ci pentru feelingul pe care il are masina dupa 5 ani, cand te cheama la recall si iti taie din cuplu, pentru ca au pus un ambreiaj subdimensionat.
Sta bine pe drum si curbe cu centru de greutate jos, 6.5s pana la 100km/h, asta la un 18k de euro. E cel mai bun raport calitate/pret din segmentul de saraci ce vor adrenalina si sa rada de bemewe-uri cand pleaca de la stop.
Cu tractiune fata nu stiu cine rade la plecarea de la semafor :))
La un 23.200 (așa scrie în zeperfs și sînt înclinat să cred). Ba aș zice că ăla e prețul de pornire…
Are dreptate. „Feeling”-ul nu e doar putere. E drept, conteaza mult puterea, dar e doar una dintre componente. Cred ca la asta s-a referit.
Feelingul poate sa insemne si manvrabilitate, iar Ford in general sta bine la capitolul asta. Nu vad de ce un ST fie el si Fiesta(sau in special Fiesta) nu ar tine traditia.