Un sondaj făcut de Autovit ne spune ceva ce știam deja: românii nu au bani să cumpere mașini noi și le preferă pe cele second hand.
Conform datelor analizate, 36% dintre cei intervievați au un buget cuprins între 5.000 și 10.000 euro pentru o mașină la mâna a doua, în timp ce 34% spun că ar plăti peste 10.000 euro pentru un autoturism deja rulat. Doar 4% dintre respondenți au declarat că ar investi într-o mașina mai ieftină de 2.000 euro, iar 25% ar cheltui între 2.000 și 5.000 pentru un autoturism rulat.
Cele mai importante elemente analizate de români atunci când aleg mașinile second hand sunt anul de fabricație, numărul de kilometri și puterea motorului. Caracteristici precum numărul de locuri, țara de proveniență sau capacitatea portbagajului nu sunt la fel de importante și nu influențează decizia finală de cumpărare.
Ce vrea să spună sondajul, dincolo de ce e evident?
Că nu poți găsi în 10.000€ o mașină nouă cu dotări decente. Singurele mașini cu cutie automată în zece mii sunt Renault Twizy, Skoda Citigo în 3 și 5 uși. Scoți cutia automată și mai găsești Dacia Logan, Dacia Sandero, Renault Twingo, Suzuki Splash, Chevrolet Spark, Chevrolet Aveo, Suzuki Swift, Dacia Dokker și altele.
Mașini modeste cu dotări modeste.
Pe când, în 10.000€ poți lua la mâna a doua mașini din 2012 gen Skoda Octavia, Ford Mondeo, VW Golf, Seat Altea și altele. Da, jumătate din ele se află la jumătatea vieții, dar nu vei primi felicitări că mergi cu un Sandero cu interior vomitiv când poți merge într-o Astra cât de cât decentă.
Da, riscul de a lua o țeapă e semnificativ. De la înșelătoria cu kilometri la o mașină pur și simplu defectă la una cosmetizată pentru vânzare. De asta samsarii nu vor muri niciodată, că românul vrea să cumpere. Nu contează că e mințit, nu are de ales. Bine, are, dar între un Logan nou și un Passat de 4 ani.
Natie de kko, ce vrei? Mai bine sa se auda maneaua la iarba verde dintr-un beemveu, nu?
Cam acrii strugureii:))
„acri”, nu „acrii”. chiar ții neapărat să confirmi tot ce se spune despre posesorii de bmw (și replica în sine e o confirmare)
Adevarul doare nu-i asa? Nu va place ca noi romanii suntem o natie de kkt? Vali, asta e o idee pentru o ‘dezbatere’ serioasa. Se poate demonstra matematic de fapt. Ca suntem cozi de topor, curve, fara caracter etc. Normal, au sa vina milioane de revoltati cu Decebal, Mihai Viteazul, Stefan, Eminesc-uuu etc etc Halep – cum puteam sa uit? Adevarul e ca suntem la coada Europei in continuare.
Passatul de orice vârstă e mașina romanului din străinătate se stieeee
Mandria ne costa, lasa ca e bine sa mai manance si mecanicii ceva.
… Nu as zice mandrie,
ci nevoia de siguranta. Un Golf de 5 ani are 12 airbaguri in dotare standard , un Logan nou nout are 4 (iar acum 3 ani avea 2).
si sa vezi acu’ furtuna intre fanii seconduri si fanii loganuri 5 4 3 2 1 staaaaaart
Si nu uita de snobism, majoritatea romanilor traiesc peste posibilitati.
Ca tot ai facut comparatia Logan nou cu Passat de 4 ani, Loganul nou nu te baga la cheltuieli 5 ani pe cand Passatul de 4 ani are nevoie urgenta de kit ambreiaj, distributie poate ceva pe la articulatie daca are peste 200.000km sigur si o turbina ( la diesel) , amortizoare, anvelope si lista poate continua.
Cam mult 200.000 km pentru o mașină de 4 ani.
@sly Esti naiv. Majoritatea masinilor diesel din afara, ajung dupa 4 ani la peste 200.000 km, chiar 300.000 unele. Ca sunt dati inapoi km in tara de diversti domni de onoare, iar tu ii crezi cand iti zic „50.000 km boss, ca noua!”, e partea a doua :))
e kilometrajul standard la orice mașină veche de 4 ani adusă din germania
@berenger
km standard pe diesel poate.
Nu toate masinile sunt diesel
chiar ar fi interesant de văzut care e procentul motorină – benzină la mașinile din vest. oricum, site-urile de anunțuri oferă, la o privire în diagonală, cel puțin 80% mașini pe motorină. asta ține de frica de încălzire globală așa că marea britanie, germania, franța și italia au acordat subvenții pentru a încuraja publicul și producătorii de automobile să fabrice și să cumpere mașini diesel.
“Mașinile diesel trebuie să fie impozitate mai puțin decât cele pe benzină, deoarece emit mai puțin CO2” – își dădea cu părerea gordon brown. motorina produce cu 15% mai puțin co2 decât benzina (dar de 4 ori mai mult no2 și o cantitate de 20 de ori mai mare de alte particule toxice – detalii…)
procentul in europa e cam 60 motorină, 40 benzină. în românia, bmw vinde 1% mașini pe benzină
@Adrian: pune cam 35.000km pe an la un diesel (sunt si oameni care fac mai putin). In 4 ani iti ies mai putin de 150.000km. 200.000 e intr-adevar cam multisor.
50.000 pe an fac deja masinile de serviciu.
De fapt si actele masinii sunt probabil falsificate, masina nu are numai 4 ani, de aia au kilometrii aia.
Ar fi interesant de calculat cam pentru cati km pe an devine masina diesel rentabila pentru un neamt (pretul motorinei e mai mic, dar impozitul e mai mare, se cam compenseaza).
@Alex – Intru in categoria celor care fac 35.000 km/an in DE. Diferenta de impozit intre un motor de 2L Dieset si 2L Petrol este de aprox 100 EUR/an.
La un simplu calcul:
– 35.000 km Diesel, consum mediu 6%, pret/l 1.05 EUR – 2205 EUR/an
– 35.000 km Petrol, consum mediu 8%, pret/l 1.25 EUR – 3500 EUR/an
Daca as mai adauga 800 EUR/an intretinerea in plus la Diesel tot as iesi la 3000, cu 500 EUR mai putin pe an decat pe benzina.
Te rog mai povesteste-mi cum se compenseaza cele 2 categorii de masini.
Numai bine,
Paul
„Studiul de caz” nu cred ca surprinde pe nimeni.
Interesant era sa vad un studiu referitor la procentul destul de mare al vanzarii unui automobil „modest” ca dotari, Sandero de exemplu, pe pietele din Europa de Vest, cu putere de cumparare net superioara fata de Ro.
Serios, chiar sunt curios sa aflu opinii de la voi, fara niciun fel de ironie.
pot să îți explic rapid asta: nemții au avut mașini confortabile 40 de ani. noi nu.
Pentru ca nu e singura mașină din familie. Cand mai ai un Tucson sau a6 tourer suna bine sandero ala de 0.900. Nu e mai praf ca un smart pana la piață.
Citeam la, manafu parca, ca își cauta un smart pentru oraș. Mi-ar plăcea și mie o a doua mașină ieftin de întreținut, chiar un sandero. Dar nu îmi permit. Și e o situație des întâlnită.
… Vad ca se scapa din vedere aspectul sigurantei pasagerilor.
UN Logan nou cu echipare standard vine cu 4 airbags si are 3(sau 4?) stele euro ncap. Un Passat vechi de 5 ani , la aceiasi bani, vine cu 12 airbags si are 5 stele euro ncap.
Daca testele sunt/pot fi „sarite”, nu acelasi lucru se poate spune despre accidentele efective – iar viitorii proprietari (indecisi) ar trebui sa discute cu cativa politisti de la rutiera cu privire la sansele de scapare din diverse tipuri de auto. Ei au statisticile astea, dar evident ca NU vor fi facute publice.
merita doua masini pana la urma ? … adunand cheltuielile ? ca pana la urma cred ca cei care isi iau a 2a masina si-o iau pt consum redus in oras si spatiu.
dar pana la urma platesti 2 revizii, 2 itp-uri, 2 rca-uri iar cea „mare” va sta 5 zile / saptamana in parcare care inseamna uzura mai mare decat daca o plimbi.
poate imi scapa un aspect…
da, nu contest ca un smart il parchezi muuult mai usor decat un gipan, dar….
@maxp: vesticii isi iau a doua masina si uneori chiar a treia pentru ca locuiesc in suburbii si parcurg distante maricele zilnic, asa ca nu pot depinde unul de altul (sotia de sot spre exemplu) ca sa se deplaseze.
Daca ai compara pretul unei locuinte „in za big city” fata de una intr-un orasel la 25-30km, pretul a 2 masini nu e nici jumatate din diferenta. Evident ca le renteaza.
De aia majoritatea daciilor vandute in vest sunt modele de nisa (masini mici de oras gen sandero sau minivan-uri gen dokker sau cum se cheama). Daciile sunt masinile „de rezerva”, strict utilitare, cu care nu se circula asa de mult.
da, nu ma gandisem …mai departe de bucurestiul meu
Majoritatea cumpara masina mai veche de 3-4 ani si o tin 2-3 ani poate fac un schimb de ulei si merge la altii. O masina isi pierde in primii 3-4 anii 50-60% din pretul platit.
Depinde de masina dar in mare parte este adevarat. Alfa Romeo spre exemplu isi pierde drastic valoarea dupa cativa ani, cel putin in Romania.
„Singurele mașini cu cutie automată în zece mii sunt…”
Esti sigur ca primul gand al unui roman care incearca sa se decida intre a cumpara o masina noua sau una SH este „sa vedem ce masini au cutie automata si se incadreaza in bugetul meu”?
Ma indoiesc ;).
Exact, pe olx inca nu au bagat filtrul de cutie automata ceea ce pentru mine e deal breaker.
De asemenea pe autovit din 20k masini cand aplici filtrul de automata raman doar 5k iar asta ne arata cat de interesati sunt romanii de masini automate.
Am fost la un test drive cu Fiat Tipo si am intrebat daca nu au si varianta cu cutie automata. Din 170 de bucati pe care le aveau pe stoc in tara, nu era niciuna cu cutie automata.
e o combinație de prostie cu rea voință.
– nu avem pe stoc, vine in 3 luni.
– dar nu ați adus, din 100 bucăți, nici o automată?
– păi nu, că nu se vând
– păi normal că nu se vând, dacă nu aveți pe stoc!
plus căcaturi de genul „aduce automate la generația a doua, și doar la motorizări mari, fără 4×4”, ca la ASX și Kadjar.
https://imgur.com/63xKLOz.png
Ce draci de infografic e ala din care lipseste consumul? Pai la noi daca nu specifici in anunt ca masina consuma 5% nu o vinzi!
Păi e deja înțeles că toate mașinile scoase la vânzare consumă 5%.
Nu inteleg nota ironica a articolului. Tu, spre exemplu, de ce nu ti-ai cumparat un Spark sau un Sandero?
nu imi place interiorul la sandero și nu au cutii automate. am vrut mașină cu cutie automată, pentru că fuck manuală!
De ce nu incerci sa faci o afacere din adus masini bune de afara (oricum pe la Arhi iti zice lumea „samsarul”)? Toti vrem un service auto de incredere, un dealer auto de masini SH de incredere si lista poate continua. Nu sunt sarcastic, cred ca afacerea ta ar avea succes intr-o Romanie in care serviciile sunt de cacat.
hai să facem un scenariu.
tu vrei un bmw seria 3, motor 2 litri, bine întreținut. eu îl găsesc, mă duc după el, ți-l aduc. 100€ zborul, 30€ taxiul până la autohaus, 200€ actele, 300€ motorina înapoi în țară, 100€ cazarea două nopți pe drum, 100€ mâncarea. hai să zicem 1000€ total, să fie cifră rotundă. profitul meu cât să fie? 500€ 1000€? după care vin cu mașina în țară și ți-o prezint. tu te uiți la ea și verifici cele două siteuri de vânzări mașini, unde vezi un bmw la fel dar cu 3.000€ mai puțin. sunt 50% șanse ca tu să zici că eu îți dau țeapă și m-am înțeles cu neamțul să scrie pe factură o sumă mai mare, ca să îmi rămână mie mai mult. și te duci și îl iei pe ăla, care fie a fost lovit, fie are 100.000km in plus, că e mai ieftin.
mașinile oneste de la oameni onești sunt puține și fie se vând repede, fie sunt aduse special pentru client, și nu sunt sub 20.000€.
am pățit asta cu meganeul. l-am pus la mișto la vânzare, veneau oameni, se uitau la el, și îmi spuneau că 5.000€ e mult, că pe autovit sunt cu 3.000€. nu conta că eu aveam acte sau că a mea, cu dotările pe care le avea, costase 19.500€ (aveam inclusiv factura), conta că una întreținută prost, lovită, fără dotări, era 3.000€.
uită-te aici, ce mașină vinde omul și ce comentatori are
pai stai ma, ce afacere e asta ? ce cazare ? ce mancare ? pleci cu o masina cu consum mic, in total 5 oameni cu portbagajul plin de eugenii si pufuleti, la intoarcere 4 aduce cate o masina in care si dormiti iar al 5 -lea aduce masina initiala inapoi, eventual tractata de una din cele 4. si asa ai redus costurile. asa se face profi.
eu asa cunosteam o echipa de baieti. plecau cu o dacie sport 5 oameni.
*4 aduc cate o masina…
Oare mai este ceva de comentat la subiectu asta?
Best bang for the buck!
Decat sa futi o virgina urata mai bine o femeie bine dar folosita. ?
Corect. Problema e cate boli venerice are, s’ar putea sa’ti iei teapa.
Oare la „folosita” daca i-ai afla trecutul te-ai mai atinge de ea? Nu ne intereseaza virgina. Ia incearca si singur !!
„(…) nu poți găsi în 10.000€ o mașină nouă cu dotări decente. Singurele mașini cu cutie automată în zece mii sunt Renault Twizy, Skoda Citigo în 3 și 5 uși. Scoți cutia automată și mai găsești Dacia Logan, Dacia Sandero, Renault Twingo, Suzuki Splash, Chevrolet Spark, Chevrolet Aveo, Suzuki Swift, Dacia Dokker și altele.”
Raționamentul tău este afectat de evidenta preferință pentru cutia automată. Dar nu toată lumea face din cutia automată o chestie capitală. Eu, de exemplu, nu sunt interesat de așa ceva.
Secundo, eu voi prefera oricând o mașină nouă uneia la mâna a doua. Iar viața mi-a dat dreptate: am avut parte, acum câțiva ani, de o experiență neplăcută cu o mașină cumpărată nouă (dar ieșită din garanție), care s-a încheiat cu o despăgubire substanțială din partea producătorului, pentru că defectul era din fabricație. Dacă mașina era second hand, nu mă băga nimeni în seamă și rămâneam cu paguba.
Btw, sunt la a patra mașină, toate cumpărate noi. De la un producător autohton.
Dupa ce mergi cu o cutie automata ti se schimba preferinta rapid. In schimb revine la fel de rapid daca nu ai bani sa o cumperi.
Coane, la buget 7-8000 de euro, masina de familie cu 2 copii mici, condus 90% in oras, 90-120 cp, sigura, incapatoare SI Sa nu ma omoare RCA si revizii CE recomanzi? Danke shanke!
păi ori e de familie (adică să poți băga in ea), ori e de oraș?
megane break, fabia break. auris break…
Honda Civic. 1.8l, maxim 140 de cai încăpătoare în portbagaj, mai scurtă decât un break. Una de vreo 7-8 ani s-ar putea să fie mai puțin de 7000.
Eu mi-am comandat Suzuki S-Cross, varianta de baza. Astept sa vina din Ungaria, intre timp se va lansa si programul Rabla si ma va costa 10.200 EUR cu niste accesorii esentiale incluse in pret. Nu are automata si nici multe bling-blinguri, dar fata de Logan 2007 pentru mine e un progres enorm.
Ah, dar nu consuma 5, pai ce am facut?
@ zoso: sa fie SH De carat familionul prin oras si incapatoare ca o lucratoare din Red Light District
@bluehand: 5 L Urban? Bre, crezi ca-s miliardar?
Hahaha, Audi A7, 2012, 166 900 km, la doar 5700euro. Iar versiunile break au fost masini de firma, sigur au juma’ de milion de km. Nu multumesc, prefer acel Sandero cu interior vomitiv la care in 4 ani pun doar benzina si n-am griji.
A7 break?
Ma refeream la modelele break din link-ul de pe Autovit din articol (Golf, Passat, etc).
Am Sandero si gasesc asta ofensiv.
Pai daca te ofenseaza vinde-o…
Ai vrut sa zici „ofensator”: https://dexonline.ro/definitie/ofensator
Ofensiv e opusul defensivului.
https://dexonline.ro/definitie/ofensiv
Eu sunt ofensat si gasesc asta Sandero…
A tradus si el o gluma din engleza.
Eu pefer Loganul. Momentan am unul din 2005 si, in afara de chestii uzuale, n-am avut nici o problema majora cu el. Daca ar fi sa-mi iau maine o masina, aia ar fi una din trei: Logan, Duster sau Clio Estate.
pentru ca esti sarac de aia
Magare, n-avea tu bai de saracia mea. Mai bine o masina noua pe care sa mi-o permint (intretinere + combustibil) decat o rapciuga de beemve de 20 de ani. Daca ai mai mult de atat, stima si respect, dar cred ca n-ai nici macar permis si te bagi ca musca-n… lapte. Sau trolezi si atunci iti spun: „Troleaza la alta masa!”.
Am 428 din 2015 luat de nou de la AB. Pe asta mi am permis sa o cumpar si sa o intretin. Nu am avut bani de M4 desi mi a placut mult cand am mers cu ea. De asta am zis ca daca ai bani doar de Logan nou sau Clio esti sarac. Dar nu trebuie sa iti faci griji, e loc pentru toti. Commentul meu nu s a vrut rautacios pentru tine personal, nici nu te cunosc. Era doar o constatare
Ce logan nou? Omul are unul de 11 ani, il poti numi oricum, dar nu si nou. E compatibil cu programul de innoire a parcului auto sau cum se mai cheama…
P.S. Acum, dupa ce am intrat pe link-ul din articol, parca-mi face cu ochiul Astra sedan (desi n-as vrea-o alba). Singurul mod in care as cumpara-o ar fi dupa o verificare atenta intr-un service ales de mine.
nu bate, nu troncane, accept orice proba
Poate d-aia am vazut Logan-uri cacalau prin Germania sau Franta conduse de nemti sau francezi. Or avea rumanii mai mare mandria decat nemtii si francezii. Sau poate ca unii prefera sa dea 6000 de euro la 3 ani decat 25.000 la 10.
Asa e cand esti sarac lipit cu tot neamul tau si ajungi si tu in bani. Punem in banca , facem o afacere?Nu nene , cumparam pastele ma-sii masina. Ca avem nevoie de masina sa mergem 5 km la servici ca o putoare adevarata sau sa il ducem pe puradel la scoala… ca na pe strada domina hiene si lei si poate il mananca daca o merge pe jos/ bus.
Ca romanul e fudul si prost stim. E suficient sa te uiti la tara asta.
… Pai la nemti aia e a 2-a sau a 3-a masina din familie, folosita pentru frecus in oras… shopping, naveta interna, etc.
Masina adevarata e golful sau passatul.
hiene si lei nu… da’ animale salbatice si de obicei agresive chiar sunt pe strazile din romania…
Problema la români mai e şi salarul mic, că nu îşi permite rată la maşină. Ar fi plin de logan-uri luate în leasing dacă rata medie la un leasing de 3 ani n-ar fi cât salarul mediu pe economie.
Toată lumea ştie că vesticii iau maşinile în leasing pe 3 ani, nu le ia nimeni cu banul jos, şi de-asta îşi permit maşini noi.
Altfel şi ei ar umbla de nebuni prin târguri să ia maşină second până-n 10,000 EUR ca românii care mai vând un teren, mai fac ceva economii, mai un IFN sau credit de nevoi personale şi iaca maşina.
Ştiu că sunt şi ţăranii pentru care beemveu e bemveu şi passatu-i passat, dar aceia sunt minoritari. Majoritatea iau passat-uri pentru simplul fapt că sigur cunosc pe cineva care are unul şi e mulţumit de el şi le e frică să rişte cu ceva necunoscut.
Bravos romani, cheltuielile de exploatare nu conteaza la achizitie.
Nici macar consumul.
Dupaia chitaie toti ca impozitele sunt mari, ca revizii, ca piesele originale sunt prea scumpe. Ba inca mai avem si filmulete cu masini de lux spalate cu galeata in fata blocului.
Le treci pe gaz si le pui anvelope second si piese de la schrott. Tu nu traiesti in Ro, trebuie sa iti explicam chestiile astea?
Saraci si pretentii, dar vorba ta, mai bine un astra decat un logan.
Cica mai bine Astra, de parca Opel ar fi un jeg de masina, dar totusi nu la fel de jeg precum Loganul.
Eu zic ca in prezent, Astra este peste Jetta, iar Insignia matura cu Passatul… Nu stiu cum, dar Opel face masini cu mai mult simt de raspundere decat VAG de ex. La Opel si cea mai ieftina echipare are material textil pe partea interioara a usilor, dar am vazut Skoda de 20.000 euro care avea plastic, ca la Logan. Asta asa, doar un exemplu…
Phuck VAG!
PS: Loganul ca masina de oras, e mai mult decat ok! Dar daca o scoti la drum lung, e praf…
Ahahah Insignia matura cu Passatu’ pe jos; uitati-va la Skoda!!! Ahahaha
Cum e cu butoanele alea de pe consola centrala ? Mai scartaie ?
Evident, masini, deci cutie automata. Asta e criteriul tau. Imi pare rau dar esti deja obositor. Au revoir!
mini cooper is super dooper.
viata in londra e cea mai tare.
ha ha ha
Pana la urma bine ca acum ne orientam spre masini de 4 ani decat ca acum 4 ani cand ne orientam spre astra 2001, astra 2003 :))
Eu din sondajul ala vad ca pe ruman il intereseaza mai mult puterea masinii decat numarul de locuri, capacitatea portbagajului sau daca a fost implicate in accidente. Altfel spus, ii trebuie masina ca sa-i faca pe fraieri la semafor si liniute, nu sa-si faca treaba cu ea.
Scurt: Poate vrei mai mult decât o căruță cu motor. Altfel spus îți trebuie peste 20 000 de euro și pentru un Polo nou, dacă îl vrei „full-full”.
Din statisticile ălora lipsesc două „batoane”: look și opțiuni de confort. Asta ar fi dat un.pic mai mult sens statisticii.
Lipseste si „siguranta automobilului”. Chestii de la NASA – airbaguri, ranforsari, stele Euro NCAP, fitze.
Adica noi suntem mai pretențioși decât vest europenii când ne alegem masina? Ca nu înțeleg de ce vindea Dacia așa de bine în Europa acum câțiva ani.
Uita-te în fiecare țară din Europa de Vest la cota de piață a Loganului (procente,nu volum în număr de mașini vândute) și vezi apoi dacă sunt Românii mai pretențioși.
După care caută statistica cu cota de piață a Loganului, cota de piață a Loganului SH și ai să vezi că nu suntem mai pretențioși
Stai ca m-am lămurit. Până să modereze șeful comentariul meu, au apărut altele asemanatoare + răspunsurile la ele Concluzia: în vest oamenii cumpără Logan și sandero pe post de roabe
E foarte simplu. La second trebuie sa-ti asumi riscuri. Trebuie sa o iei ca atare daca mai pica una alta de 200 de lei sau una alta de 1000 de euro( gen DSG-ul). E foarte simplu. Toate lumea pe care o cunosc mi-a zis sa nu-mi iau automata ca sunt naspa si ca se strica si ca sunt sensibile si ca piset. Uite ca dupa vreo 25k km zi vreun an jumate nu mi-a picat cutia. Da, i-am schimbat uleiul cand am luat-o. Am chitait cand am dat 1000 de lei pe shimbul de ulei dar nah, am dormit mai linistit dupa. Inainte sa-mi iau automata, dupa 10 ani de manuala, am arat tot internetul si am vazut ca unii au avut probleme si altii nu au avut. De obicei scrii pe net cand nu merge ceva bine. Nu intri pe net si scrii ba merge misto, nici o problema. Pe langa asta foarte putini iau in calcul safety rating-ul masinii. As prefera oricand sa ma aflu intr-o masina de 5 stere euroncap cu aroma de neamt in ea decat intr-una care miroase a plastic nou cu 3 stele. E pur si simplu de preferinte si comoditate.
4EAT de la Subaru merge foarte bine! iată, am scris pe net.
ah, pisici, nu se mai produce de 8 ani
scriu curând de CVT.
Am serioase indoieli ca ar da cineva 10.000 de euro pe o masina SH, daca nu e chiar marfa de marfa. Sunt o carutza de bani. Majoritatea isi iau SH cu 5000-7000 de euro. Nu da nimeni 10.000, va spun. Voi nu stiti ce vorbiti, ce foame e in Romania.
Din studiu se vede si educatia financiara a romanilor, cheltuielile de utilizare a masinii nu intereseaza pe nimeni. Isi cumpara Passat., apoi realizeaza ca 4 cauciucuri is 2000 lei, si nu are, si merge cu alea tocite, sau SH (asta e doar un exemplu).
Habar nu ai ce spui!
Aia de care vorbesti isi cumpara Passat ca nu au 9000 de un Logan cu aer conditionat.
Si isi pot lua la pret de Logan chel o masina care are aer conditionat , geamuri electrice la toate usile , mai mult de doua airbaguri ( e drept ca cu sanse sa fie toate sarite deja) plus chestii din „viitor” numite ESP, faruri cu lupa si spatiu considerabil mai mare.
Iar de cauciucuri la 500 de lei bucata nu le pasa, pentru ca in cazul in care ar cumpara vreodata cauciucuri noi exista marci gen Debica , Matador , care vand mai aproape de buzunarul lor, adica pe la 1000- 1200 de lei setul.
Da , o masina din 2007 e o rabla , dar astia sunt banii , suntem saraci bo$$.
Reparatii in spatele blocului sau la garaj , nu la reprezentanta , cauciucuri si in general piese SH . Asta-i viata de om cu salariu mediu de 400 de EUR pe luna.
Nu-ti permiti intretinerea, nu cumperi. E bine si pentru tine si pentru ceilalti din trafic. Dar na, alegerea unei masini se face pe baza emotionala (ce marca da mai bine in ochii lumii) si nu rationala.
pana la urma conteaza ce parchezi, nu ce conduci, nu?
cred că poți să iti iei emblemă de rolls și fără să iei mașina
Sa vedem. Am 8000-10000 euro si vreau sa-mi iau masina.
Masina noua: cel mai ieftin logan cu aer conditionat este 8.800 euro conform dacia.ro. La banii astia primesc un motor 1.2 73cp si 4 airbaguri
Masina sh: cautat rapid pe autovit si gasit la mai putin de 8000 euro un Golf6 2013 140k km cumparat de singurul proprietar din romania. Imi mai raman 800 euro pentru eventualele reparatii. Are motor 1.6 diesel, o gramada de airbaguri, arata superb si mai are si cauciucuri iarna/vara. Probabil voi baga cateva sute de euro in el ca sa schimb diverse.
Chiar e greu ce o sa aleg…not!
Vere, ai o bafta de speriat. Pe mobile.de am gasit fix 1 golf cu toate caracteristicile spuse de tine si ala are mai mult de 140.000km si nu cred ca are si cauciucuri de schimb. Si nu costa mai putin de 8000 de euro.
Eu nu m-as risca la ala din Germania. Tu zici ca te risti la ala din Romania?
Eu il gasisem pe asta:
Si da, daca are istoricul la zi in carte si in baza de date si daca iese bine la controlul de rampa, „m-as risca” la el
Eu doar spuneam ca mi se pare un pret sub cel al pietei. Nu prea gasesti golfuri cum vrei tu in banii aia. Dar daca vrei sa te arunci la castane, e treaba ta.
M-am uitat peste anunt si scrie „An de fabricatie 2013 inmatriculata in toamna lui 2012.” Probabil omul a gresit o cifra si e o idee mai veche masina si poate asa se incadreaza in pret.
Ala e pretul de lista la logan. La alea mai ai reduceri+rabla. La SH nu beneficiezi ce asa ceva
Logan 10 ani 1.2 benzina, iunie 2014, medianav si culoare metalizata = 10.000 euro pret de lista.
Dupa reduceri: 8250
Deci loganul ala de 8800 euro cel mai probabil il cumperi cu 7000
poate ca masinile noi sunt prea scumpe pentru ce ofera?
Prima Masina? nici un beneficiu fata de un credit obisnuit
Hibrid/Electric? extrem de scumpe, fara infrastructura (prize)
explicai intr-un articol mai vechi de ce este un esec programul prima masina, ce putem lua cu automat si eventual hibrid? nimic.
Vali, poate ti-am facut ceva, poate te-am injurat… Am comentat si la articolul cu anvelope, si la asta, si nu vad sa-mi fi aparut comentariile. Daca e problema, zi deschis, sa nu mai scriu randuri degeaba.
ești sigur? că nu văd nici un comentariu de la tine
100% sigur.
La comentariul de la articolul despre anvelope e posibil ca Akismet / pluginul anti-spam sa ma fi bagat automat in „spam nesimtit” din cauza ca ii dadusem unui alt comentator link (prescurtat cu goo.gl) catre magazinul online de unde mi-am cumparat eu ambele seturi de cauciucuri, si aveau in stoc marca si dimensiunile cautate. Ba chiar m-am interesat si de DOT, era decembrie 2015.
Dar aici, la articolul asta, nu am lasat nici un link. Doar mi-am exprimat mirarea ca siguranta nu apare deloc printre criteriile romanilor cumparatori de sh. Insa se poate ca acelasi plugin anti-spam sa ma fi incadrat drept spammer dupa comentariul de la anvelope, si sa fi ajuns direct acolo.
sau poate ai lăsat două comentarii prea rapide. bagă-l din nou.
Nu, ca trecusera minim 5 minute intre comentarii, si nu cred ca ai setari asa drastice in WP
Dar, ca sa reiau ideea, sunt socat (desi totusi ma asteptam) ca siguranta nu este prezenta pe lista celor de la Autovit. M-as fi asteptat ca siguranta (testele Euroncap in cazul nostru, ca majoritatea cumparam masini testate de ei) sa fie cel putin la acelasi nivel cu numarul de kilometri si cu un istoric de service real, verificabil. Din care istoric sa iti poti da seama de eventuale accidente suferite de masina, daca au fost serioase sau nu… Ca e plina Romania de masini cu airbagurile sarite (sau si capsa de la centura) si la care vanzatorul (ca sa nu spun criminalul) pur si simplu anuleaza avertizarea de defect la airbag.
Chiar mai devreme am vazut la stiri cum un Logan a trecut peste parapetul separator si s-a izbit frontal de un Mondeo. Loganul si-a continuat traiectoria, aterizand cu rotile in sus. Victima? Soferita de la volanul Fordului – moarta. Sa nu presupui ca masina aia a fost manarita?
Eu mi-am luat anul trecut in ianuarie Hyundai i30 din 2011 cu automata cu 7000.
Hyundai nu are valoare reziduala grozava. Eu ma uit acuma la una noua si cum sub capota nu sunt mari schimbari intre generatii m-am uitat peste preturile la care sunt listate.
Oricum la banii aia cred ca ai luat best value for money, cinstita zic.
Asa, aveai sasne sa gasesti un golf 6 dsg, full-full, piele-piele, in 7.000
Gaseam, dar cu cati KM? Asta avea aproape 50k si era inca in garantie.
Versus un Golf hărtănit.
Bine, nu m-am uitat doar la Hyundai, asta s-a nimerit, inainte de asta era sa iau un Auris mult mai vechi (2008), respectiv o Astra H.
Oricum, nu stiu de ce, dar din cand in cand ma mai uit pe Autovit, ca am pastrat filtrele, si mi se pare ca sunt mult mai putine optiuni ca acum 1-2 ani (care sa aiba automata).
Doamne plictisitoare sunt Hyundai-urile. Am avut neplacerea anul asta sa conduc 3 saptamani in „the great” U. S. of A. un Hyundai Elantra din 2014 sau 2015 cu o cutie automata care per total m-a lasat rece.
O masina plictisitoare, cu un motor plictisitor si fara suflet, design obisnuit si un interior de toata jena, dar clar peste o dacie noua…
Ce sa-i faci, nu suntem toti „raceri”, eu vroiam o masina de familie/oras comfortabila. Mai scartaie una alta insa macar n-are plastic din ala de ultima speta pe bord/usi/etc.
Daca tu preferi Logan cu motoarele alea lesinate e alegerea (problema) ta, doar pe principiul ca e noua. (gen 116cp versus 75cp ai Loganului). De alte aspecte interioare nu mai vorbesc.
Asa este, nasol daca iti trebuie masina sa iti faca viata mai interesanta.
Eu nu am nici varsta, inca, nici pasiune, incat sa caut distractie in zona asta.
Masinile ocupa prea mult timp – prefer taxiul prin oras.
Skoda Octavia cu motor de 1.0 http://m.automarket.ro/stiri/view/?id=71049
noi te-am înjurat pe tine?
Mamaaaa ce consum cam cate kile poate să aibă Octavia aia sa consume doar atât?
Golf 2 diesel, din 80 si ceva, facut drumuri pana in oradea, munte, mare, consum de 4l/100/km etc..in afara de lipsa ac si sunet de tractor alte inconveniente nu are…bmw din 77, ca daca tot zic unii de lesinaturi, asa originala fara modificari bate multe alte plastice noi la dos..nu inteleg de ce generalizati si va dati cunoscatori daca nu prea aveti treaba cu masinile vechi, fiind ferm convinsi ca masinile noi sunt cele mai bune…dar na fiecare cu ale lui.
Fara sa fiu rautacios 😁 iarna stai cu faclia pe sub ea nu? Si inainte sa o pornesti mai torni si 2-3 galeti de apa fiarta pe motor sa se mai incalzeasca chiuloasa si daca nici asa nu tine vraja ii bagi sprei in nas stii tu dala de pornire direct in admisie scoti furtunul de la filtru de aer care sunt sigur ca stii unde este ca doar il aspiri de fiecare data cand ai ocazia ca unul nou nu te risti sa cumperi ca oricum nu face😁 iar de consumul ala de 4% mai baga in el macar un +2litri si mai vi de acasa. Iti urez multa bafta in tot ce inteprinzi iar noi astia mai creduli ne cumparam plastic la kilogram 😁 si apropo de plastic am avut si eu un tractor un audi 80 tdi si avea masa sub 1100kg iar fordul fiesta pe care inca il mai am tot din plastic are 1150kg cu motor benzina😁 care teoretic e mai usor ca motorul de tractor sau cine stie o fi plastic dala greu ca otelul.
La Dacia , dupa spusele voastre gasim „interior vomitiv”. Dupa mine sunteti plini de figuri!!! Ce au scos cei de la Dacia acum, mie una, chiar imi place. Cat despre astra, sotul meu sta foarte incomod la volan, bordul coborand prea jos, fortand genunchii sa stea departati. Probabil pentru cei mici de inaltime sunt perfecte. Avand in vedere ca nu avem autostrazi bune, drumuri decente, Dacia, mi se pare foarte adaptata la hartoapele din Romania. A facut fata cu brio si pe zapezi si pe drumuri de munte si pe autostrazi. Noroc ca strainii le apreciaza mai mult decat figurantii nostri.