Turnătoria e încurajată la Intact

Dragi colegi,    
Va anuntam intrarea in vigoare, incepand de astazi, 10 noiembrie, a unei noi politici de companie – politica pentru sesizarea practicilor incorecte. Aceasta politica incurajeaza angajatii sa sesizeze orice practici gresite si conduite incorecte in cadrul companiei si se bazeaza pe un mecanism de functionare care pastreaza confidentialitatea informatiilor primite, precum si anonimatul.   Politica pentru sesizarea practicilor incorecte este menita sa asigure si sa protejeze sanatatea financiara a companiei din care cu totii facem parte. O astfel de politica joaca un rol deosebit de important pentru pastrarea stabilitatii financiare a companiei, permitandu-i acesteia sa fie durabila si sa reprezinte un loc de munca stabil pentru angajatii sai.

Pentru intrebari si nelamuriri va puteti adresa la:  tel. 021.20.30.342 sau audit@antena1.ro.  Va multumim!

Presă, nene!

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

44 comentarii

  1. scoala veche nu se dezminte

  2. As vrea sa dea si telefonul pentru lamuriri, ca nelamuriri am deja

    00
  3. protip: cine are 2 prenume, sa le inverseze fata de ordinea din buletin atunci cind se semneaza (nu poti sa dai anonime, ca altfel cum stie seful cui sa dea bonusul de „fidelitate”)

    00
  4. Acum serios, care e problema cu faptul că vrei în interiorul firmei tale să știi dacă cineva te fură?
    De cînd o firmă sau un trust de firme este o democrație?

    00
  5. Motanul Felix aplica … ce stie el mai bine.

    00
  6. :)))

    si prima per una bucata „sifoneala” cat o fi ?

    00
  7. @c3: inutil sa mentionezi si cazul in care firma insasi incurajeaza practicile perverse. citeste aici, se practica pe scara larga in toate marile organizatii corporatiste: https://en.wikipedia.org/wiki/Whistleblower

    bonus: https://www.vodafone.com/content/index/misc/error.html

    00
  8. Felix vrea sa isi lase urmasi,ii selecteaza acum sa vada care sunt mai buni…:)

    00
  9. adica, ori suntem whistlebloweri, ori nu mai suntem??

    00
  10. OK, mai toate companiile mari au mecanisme de protecție împotriva practicilor incorecte. Nu văd de ce s-ar asemăna cu secu. Îmi scapă mie ceva?

    00
  11. foarte bine, se vor umple antenutele de Felix(i) avari după funcții

    00
  12. @Dorin, Robintel

    1. teoretic in firma pleci de la premiza ca angajatii sunt seriosi, nu hoti ordinari. vorbim de firme unde oamenii-s tratati cu respect. acum depinde si de procesul de angajare si de cine ii angajeaza. in mod normal la interviu si cu un eventual background check iti dai seama cu cine ai de-a face.

    pe de alta parte, cin’ se aseamana se aduna

    probabil sefii isi zic „eu de’as fi in locul aluia, as fura de’as rupe” si automat ii banuiesc pe subordonati de hotie.

    2. ar trebui sa fie in firma oameni platiti special ca sa descopere fraudele. auditori le zice.

    nu te bazezi pe turnatorii de la colegi. metodele astea-s demne de secu, nu de o firma normala.

    3. firma nu e democratie, ca nu voteaza angajatii ce contracte se semneaza, cu cine si pe citi bani. insa nici plantatie, sa stai cu biciul. din nou, depinde de firma. firmele de genul plantatie atrag in general doar incompetenti.

    oamenii capabili pleaca unde munca lor e apreciata si-s tratati cu respect.

    protip: daca lucrezi la o firma din asta si ti se pare normal asa ceva, probabil esti incompetent.

    00
  13. zoso…te-a suparat mandrutza cu balbele lui si ti s-a pus pata pe Intact? :)

    00
  14. La multe multinationale, exista telefonul angajatului unde fiecare isi poate spune problema/necazul/ supararea

    00
  15. Cum fac sa-mi apara si mi-e poza cand comentez?

    00
  16. Buna ziua.
    Ma numesc Poponautescu Jorjel si as dori sa sparg eu gheata in privinta informatiilor vizand compania noastra. Astfel, doresc sa va aduc la cunostinta ca la Jurnalul National, in capatul culoarului, exista un automat de cafea. Cateva persoane care fac colectivul de rusine, iata ce metoda folosesc pentru a aduce prejudicii companiei: dupa ce baga bani in aparat si aparatul incepe, sarguincios, sa faca produsul comandat, se uita in stanga si-n dreapta, apoi daca constata ca nu sunt urmarite incep sa excite aparatul, se freaca de el, ii rasucesc butoanele ca pe sfarcuri, ca sa primeasca mai mult.
    Cu stima, Poponautescu Jorjel

    00
    • @camionagiu: eu voiam sa trimit niste mailuri din alea penale, de genul „badea lasa lumina aprinsa la buda”, gadea nu saluta portarul”, „ciutacu trage apa de mai multe ori”.

  17. Pentru mine a fost socant sa ajung intr-un aeroport din UK si sa constat cate afise cu: toarna-ti vecinul daca ti se pare ca face ceva suspect erau…
    Parca eram in „1984”…
    In orice caz nu mi se pare iesit din comun ca in firma sa ai asa ceva…

    00
  18. Si tot confidential va fi dat afara angajatul parat si tot confidential ia o prima ala care l-a turnat =))

    00
  19. Eu cred că s-a săturat Voiculescu să i se tot reproşeze cum a făcut banii şi că a turnat. Aşa că s-a gândit să-şi înveţii micuţii cum e cu turnatul. Presimt că Badea şi Mândruţă se vor spion non-stop. :D Ce caterincă cred că e să citeşti sesizările interne. :D

    00
  20. > audit@antena1.ro

    oare turnatoria din ce specificatie ISO face parte?

    00
  21. E ceva normal in multe tari civilizate. Ai tu ce ai cu antenele. In UK turnatoria (cum ii spui tu) este incurajata de autoritati. Daca ai si probe prin care se ajunge la o amenda sau condamnare primesti chiar si o suma de bani. 500 de lire in cazul unei condamnari. In grecia antica se proceda la fel, nu primeai bani insa erai scutit de niste taxe.

    00
  22. @Jerome – nu stiu daca faci diferenta intre problema/necazul/supararea MEA si a turna pe altul (ex „gigel l-a vorbit de rau pe sef ca nu i-a aprobat marirea” sau „fanel a intirziat 10 min in plus azi in pauza de masa”)

    00
  23. Pentru incalcarea eticii si echitatii socialiste!

    @gog; Uauuu!

    00
  24. Daca pleci de la premisa ca se cere raportat ceva ce face rau companiei si/sau tie ca angajat nu vad nimic gresit in asta. Doar nu crezi ca se cere raportarea aluia care joaca tetris.

    00
  25. nu stiu da cand ma uit la mutra lu Felix mi se face asa o greata mereu si ma intreb care om ar putea avea incredere in asa un sarpe(dpdv politic)

    sau care e suficient de cretin sa creada ca scrie ala la el pe blog?

    se da mare anglofil si chestii…vedeti si interviul ala din Kapitalism luat de canadieni

    00
  26. Feiciti vor fi barfitorii si cei care au pata pusa pe colegii de munca.

    Nu se mai sesizeaza badea si ciutacu cu un miting privind metodele comuniste ?
    Hai, ca erati tare in gura ieri si plini de principii democratice.

    00
  27. @sorin, Să-ţi faci un cont pe gravatar.com (acolo îţi pui ce pozăî vrei) şi să completezi, la comentariu, emailul cu care te-ai înregistrat pe gravatar.
    A 2-a condiţie şi poate cea mai importantă, să mai accepte şi şeful blogului de care eşti interesat.

    00
  28. mi se pare o politica sanatoasa. dupa ce investesti atatia bani, te poti trezi cu niste gigei care sunt de capul lor si iau decizii de 2 lei care ar putea afecta echilibrul financiar.

    00
  29. cind io ziceam ca toti agramatii isi fac blog ….

    @sorin: acum c-a sti s-a pui poze, m-ai bine pui doar linkuri de poze in loc s-a scri, c-a se pare c-a astea cu scrisu e grele pt tine

    00
  30. Mi se pare absolut firesc ca patron al unui asemena trust sa stiu ce se intampla si chestia asta nu o poate intelege decat unul in pozitia de sef si nu de subaltern..ce e rau in a sti cine isi face munca si cine sta la tigara si cafea barfind. Lumea e platita sa-si faca treaba, iar daca nu au rezultate afara..e un lucru perfect normal

    00
  31. Telefonul angajatului exista cam in orice firma, sub diverse forme. Intr-o companie normala ala care suna toata ziua sa raporteze ca fanel a stat 10 minute in plus la masa ar fi dat EL afara pana la urma. Sigur, aici e vorba de Intact.

    00
  32. Aste e turnatorie? Adica esti considerat turnator daca vezi ceva rau intamplandu-se si spui? …e absurd

    00
  33. Foame mare…se cam inchid robinetele!

    00
  34. Yeyy … fear & mistrust. Cel mai simplu mod de a controla.

    00
  35. A invatat Felix cateva smecheri pe vremea lui ala Batran si acuma le aplica, SOC!!! si GROAZA!!!

    00
  36. @zoso : on topic, la cat de scumpa e apa/detergentul + oraru de munca in zona aia nu e de mirare problema cu ciorapi.

    OffTopic: „eu voiam sa trimit niste mailuri din alea penale, de genul “badea lasa lumina aprinsa la buda”, gadea nu saluta portarul”, “ciutacu trage apa de mai multe ori”.” – made my day!

    00
  37. Faptul ca ai primit mailul respectiv, defapt persoana care ti la dat la fwd.. intra perfect ca infractor la : „Politica pentru sesizarea practicilor incorecte este menita sa asigure si sa protejeze sanatatea financiara a companiei din care cu totii facem parte.”

    00
  38. @c3:(10) (cu întîrziere).
    În primul rînd nu e treaba ta dacă oamenii de la intact sunt competenți sau nu. În al doilea rînd, uită-te la adresa de mail. Ăla a fost mail de la auditor.

    00
  39. Practica asta n-are legatura cu comunismul!
    In comunism furam toti, in frunte cu sefu’, dac-ai fi incercat sa torni o furaciune o beleai. Si cum pana mea sa casti gura, sa comentezi hotiile, cand vedeai in pontaj colegi necunoscuti, dar care figurau ca sunt zi de zi pe abatajul tau?!? Daca erai curios si stiai unde sa intrebim, aflai ca cutare e omu’ directorului, cutare e cantaret si-i sarcina de partid, cutare cotizeaza avansu’ la sefu’ de sector.
    Ce te revolta pe tine, Arhi, este cel mai pur capitalism si se bazeaza pe o chestie REALA- Cand furi de la locul meu de munca, furi de la mine! Cand furi in orasul meu, ma afectezi pe mine!
    Peste tot in vest delatiunea este incurajata de lege si facilitati fiscale.
    E mult de povestit, dar n-are legatura cu comunismul si securitatea.

    PS- nu mi-e drag Felixake-Motanu’, dar practica asta e „furata” din vest…

    00
  40. De-aia exista WhistleBlower.ro …

    00
  41. Asemenea stire va provoca paranoia intre colegii firmei.

    00
  42. uite si tot textul

    Parte a INTACT Media Group

    POLITICA INTERNA A COMPANIEI CU PRIVIRE LA SESIZAREA PRACTICILOR INCORECTE

    Politica:
    Aceasta politica adreseaza angajamentul societatii Antena 1 TV SA (“Compania”) pentru un comportament etic si integru, prin protejarea si mentinerea unui mediu in care angajatii sa actioneze asa cum se cuvine, fara teama de represalii. Politica este inclusa in Codul de Conduita Profesionala al societatii. Angajatii sunt puternic incurajati sa discute cu superiorii, directorii sau alt personal corespunzator in momentul in care sunt in dubii asupra celei mai bune variante de actiune in anumite situatii.
    Procedurile faciliteaza accesul angajatilor si al partilor terte catre Auditorul Intern sau Comisia de Audit.

    Scopul:
    Scopul acestei politici este de a incuraja angajatii sa reclame orice fraude care pot avea impact asupra Companiei, clientilor, actionarilor sau publicului larg. De asemenea, politica stabileste procesele de investigatie necesare privind practicile gresite si conduitele incorecte raportate in mod confidential si/sau anonim de catre angajati sau alte parti terte interesate.

    Definitii:
    Pentru scopurile acestei politici:
    (1) Buna credinta
    Buna credinta este evidenta in conditiile in care sesizarea se face fara rautate sau fara luarea in considerare a unui beneficiu personal, iar angajatul are motive rezonabile pentru a crede ca sesizarea este adevarata; cu toate acestea, o sesizare nu necesita sa fie dovedita adevarata, pentru a fi facuta cu buna credinta. Buna credinta lipseste atunci cand este stiut ca informarea este malitioasa sau falsa.
    (2) Practica gresita
    Practica gresita reprezinta incalcarea legilor, a Codului de Conduita al Companiei sau a politicilor etice, gestionarea incorecta, delapidarea, frauda, pericolul substantial si specific pentru sanatatea si siguranta publica sau abuzul de autoritate.
    (3) Conduita incorecta
    Conduita incorecta presupune: un act care nu este conform cu standardele sociale si profesionale de comportament; un act care conduce la practici in afaceri lipsite de etica; un comportament neadecvat sau lipsit de etica; un comportament ofensator din punct de vedere moral sau incalcarea regulilor de politete.
    (4) Comisia de Audit
    Comisia de Audit este formata din CEO, CFO, Contabil Sef si Auditor Intern.
    Proceduri:
    A. Reguli generale:
    Politica presupune ca angajatii sa actioneze cu buna credinta si sa nu faca acuzatii false cand raporteaza o actiune gresita in cadrul Companiei. Compania va lua masuri disciplinare severe cu privire la angajatii care cu stiinta vor face afirmatii sau raportari fara buna credinta.
    B. Responsabilitatile Comisiei de Audit
    1. Comisia de Audit va primi, pastra, investiga si actiona in functie de sesizarile angajatilor in ceea ce priveste practica gresita sau conduita incorecta (“Sesizarea”).
    2. In functie de decizia Comisiei de Audit, responsabilitatile membrilor ca urmare a acestor proceduri pot fi delegate oricaruia dintre acestia sau unei subcomisii de audit.
    C. Proceduri pentru primirea Sesizarilor
    1. Orice Sesizare facuta direct catre management, in mod direct, confidential sau anonim trebuie sa fie de indata raportata de catre management Auditorului Intern sau Comisiei de Audit.
    2. Fiecare Sesizare transmisa catre Auditorul Intern sau Comisia de Audit sau catre management trebuie sa fie verificata de catre Comisia de Audit, acestia putand sa se consulte cu orice membru al organizatiei care ar putea sa detina informatii utile. Comisia de Audit va decide daca este necesara analizarea Sesizarii luand in considerare mentiunile de la punctul D.
    a) Daca Comisia de Audit considera ca managementul ar trebui sa verifice Sesizarea, rezultatele analizarii Sesizarii vor fi prezentate in scris de catre management Comisiei de Audit.
    b) In cazul in care Comisia de Audit decide sa investigheze Sesizarea, acestia trebuie sa decida daca este nevoie de personal specializat pentru a conduce verificarea. Comisia de Audit este libera sa angajeze auditori externi sau alti experti care sa se implice in procedura de verificare.

    D. Mentiuni pentru verificarea Sesizarilor
    Pentru a determina daca managementul, Comisia de Audit sau Auditorul Intern ar trebui sa verifice Sesizarea trebuie sa fie luate in considerare urmatoarele:
    1. Cine este persoana acuzata? Daca este vorba de un membru al echipei executive, directorul financiar sau o alta persoana care face parte din management atunci este de preferat sa se ocupe de verificare Auditorul Intern.
    2. Cat de grava este abaterea? Cu cat este mai grava sesizarea, cu atat este mai adecvat sa fie verificata de catre Comisia de Audit sau de catre Auditorul Intern. Spre exemplu, daca sesizarea se refera la modul de intocmire si prezentare al situatiilor financiare ale Companiei, cel mai indicat pentru verificarea realitatii acesteia este chiar Auditorul Intern.
    3. Cat de credibila este sesizarea? Cu cat este mai credibila sesizarea, cu atat este de preferat sa se ocupe Comisia de Audit de verificarea acesteia. In evaluarea credibilitatii, Comisia de Audit trebuie sa ia in considerare toti factorii implicati, incluzand, dar fara a se limita la Sesizari similare facute in presa.
    E. Protectia angajatilor care fac Sesizarile
    In masura in care este posibil, identitatea angajatului care face sesizarile nu va fi dezvaluita in departament. Compania se va stradui cu buna credinta in a proteja confidentialitatea angajatilor ce au intocmit rapoarte de sesizari; dezvaluirea identitatii angajatului va fi permisa doar daca este necesara pentru efectuarea unei anchete detaliate si eficiente sau daca este cerut acest lucru de catre lege sau alte proceduri judiciare. In plus, Compania nu va tolera incercarile altor persoane de a descoperi identitatea celui care a facut o Sesizare cu buna credinta in mod anonim.
    In concordanta cu politicile Companiei, Comisia de Audit nu va recurge la represalii si nu va permite altor persoane sa aplice tratamente neadecvate in mod direct sau indirect persoanelor care intocmesc cu buna credinta Sesizarile sau care furnizeaza asistenta Comisiei de Audit sau managementului care verifica Sesizarile primite.
    F. Arhivarile
    Comisia de Audit va pastra pentru o perioada de 5 ani consecutivi toata documentatia privind orice Sesizare.
    G. Proceduri pentru efectuarea Sesizarilor
    Orice angajat poate raporta direct Comisiei de Audit sau Auditorului Intern in mod confidential sau anonim orice sesizare. Angajatii care au cunostinta de orice practici gresite sau conduite incorecte sunt incurajati sa faca un raport cat mai repede posibil si sa contacteze una dintre partile mentionate mai sus. Sesizarile pot fi facute in scris sau telefonic la adresa de email:
    audit@antena1.ro
    sau la tel: 021.20.30.342

    Nota: In momentul efectuarii unei sesizari telefonice nu este necesar sa spuneti cum va numiti.

    Compania nu foloseste un serviciu de caller-id pentru linia telefonica de mai sus.

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube