Nu apucăm noi să vedem aşa ceva. Din păcate încă nu s-au îmbogăţit toţi şi după cum bine vedem se rotesc o dată la patru ani sau chiar mai des. Ca să fie întotdeauna cineva care să fure.
He he , mai trece multa apa pe garla ( Dambovita adica ) pana sa vedem asa ceva …. e SF , ca si soselele lu’Oprescu … ca vin baietii destepti si fac contractele , sug banu’ si nu fac nimic …Ceasca visa si el metrou pe centura …
00
NOU
#4
ovidiu
viena are, dortmund are, oslo are, paris are, londra are.
bucurestiul in secolul urmator
Ce bine ar fi daca ideea asta fi si una la care se lucreaza si nu doar o idee care moare din fasa. Aaaa si apropo, pentru ca Militari-ul chiar si cu muuulte autobuze si metrou, tot are parte de un trafic criminal la orele diminetii si seara, iar acolo mai e o linie veche industriala pe care s-ar mai putea face un astfel de TER!
Domnul Chirurg este in operatie, va rugam nu deranjati, opereaza niste transferuri bancare din fondurile publice spre buzunarul propriu. Nu are timp de prostii.
00
NOU
#8
ipo
Misto idee, si mai misto faptul ca cea mai mare parte din linie exista deja, deci ar trebui numai reparata, modernizata. Statiile nu trebuie sa fie mai sofisticate decat o statie de tramvai care sa aiba si un chiosc de bilete si acoperis. Si cred ca ar fi o solutie gigea pentru rarefierea traficului!
00
NOU
#9
geretus
Ideea nu-i rea, mai ales ca infrastructura exista in proportie de peste 90% ( respectiv liniile de cale ferata care inconjoara Bucurestiul paralel cu centura, plus altele care pleaca din zone centrale spre periferie)… tot ce ne trebuie sunt trenurile, si statiile. Trenurile se pot face in RO ( metroul cel nou e facut in RO sub indrumare Bomardier – firma canadiana care se ocupa de asa ceva la nivel international; practic ei aduc doar know-how si proiectarea , productia se face local la Craiova sau Arad – nu ma intrebati de unde stiu dar e 100% sigur ce va zic acu’)
Sa faci o statie la suprafata nu-i mare jmekerie -2 peroane si 2 case de bilete.
Bani sunt – au fost tot timpul – numai ca se kk astia pe ei cum sa faca sa-si ingroase comisionele; plus ca daca prin absurd n-ar fi, UE e gata sa finanteze inclusiv autostrazi, dar noi nu vrem, pentru ca nu poti sa-ti tragi comisioane pe banii UE, pentru ca e puscarie curata…
Ce ne lipseste? DORINTA… Nu a noastra… A LOR… AIA CARE SUNT EI CU EI… SI NOI CU NOI…
@geretus – La fel sunt si Renault-urile turcesti si Mac-urile chinezesti. Mana de lucru conteaza sau proiectarea? Pe de alta parte exista un proiect de metrou realizat integral de ingineri romani care lucreaza la Alstom Romania, dar mai mult ca sigur nu va fi pus in practica.
@g0t – sunt doua linkuri acolo. Ala cu pistele de biciclisti e cel mai neinteresant. Poate si pentru ca nu am gasit pe unde o sa fie, ci doar o harta cu numere si un site prost gandit
00
NOU
#12
g0t
De ce se comenteaza de trenuri aici ? Nu e vorba de nici un tren, e pur si simplu o pista pentru pietoni si biciclisti. Mai toate capitalele europene o au. Cititi despre ce e vorba inainte de a comenta. Oricum nu o sa vedem prea curand asta
00
NOU
#13
geretus
Sunt 2 linkuri in post…
Da click si pe-al doilea….si citeste inainte de a comenta….
00
NOU
#14
IuliusAugustus
@geretus -sper ca e o gluma proiectul altfel eu nu inteleg
cine dracu se plimba pe „centura” ca sa ajunga la liniile de cale ferata?
vb. de linii care leaga centrul de centura, … poate in visele tale, …90% din liniile interioare oraselor au fost scoase in ultimii 10 ani iar spatiile unde se aflau fabricile sunt plantatii, pardon…zone rezidentiale
buc-cta – 2 ani deja + 4 inca ramasi = 6 ani…. distanta 225 km deci cam 37 de km pe zi
intra pe wikimapia.org …si mergi pe geotools, si incercuieste putin capitala ..si leaga si 4 pozitii de centru…. ies cam 190 Km
acum sa comparam… 225 Km in camp ( buc -cta ) , fara stress , unde se circula pe linia vecina, deci aduci un tren de contructie linie si ala isi poarta si materia prima la purtator… macarele la bord etc …si dureaza 6 ani
…. pe partea a doua ~ 200 km prin oras, fara linie secundara unde sa aduci materialul rulant, in zone intens circulate … sub 10 ani eu zic ca nu se face decat in cazul in care trenuletul ala stie sa zboare…
iar cum ce zboara eu nu cred, … nici faza cu trenuletul nu o inghit
vb. anul trecut cu cineva de la o firma cunoscuta pentru monitorizarea prin GPS a diverselor elemente despre … GPS pt. trenuri. „se pot urmari, se pot vedea in timp real, se pot …” am intrebat si eu, la 80 km la ora, care este eroarea de identificare ?….15 m. tinand cont ca intre 2 linii sunt mai putin de 4 metrii va dati seama ca firma ai iti zicea intr-o zona cu 3 linii ca trenul „se poate afla pe oricare linie” …si poate doar in gara sau in zonele de limitare de viteza sa reduca eroarea la 2 linii :))) aj ras vreo 2 zile vb. cu diversi prieteni de ideea astora
00
NOU
#15
IuliusAugustus
Total: 109.0 km (67.8 miles) – m-a furat 0-ul de langa 9, deci jumate din ce am zis eu
@ABS:
Sunt Andrei Egli, unul din cei doi arhitecti cu TER.
In primul rand, am ales denumirea TER pentru ca, din toate variantele posibile, ni s-a parut cea mai usor de pronuntat si de memorat. Daca era Tren Urban Bucuresti, iesea TUB, care e numele unui alt proiect legat de Bucuresti. Daca puneam, sa zicem, Metrou de suprafata Bucuresti, iesea MSB. Daca puneam, sa zicem, tren urban regional, iesea TUR. Dam un tur cu TURul? Hm.
Atunci ne-am uitat la altii mai destepti ca noi, si am cautat sa vedem cum putem denumi o astfel de retea feroviara. Cat despre logo, exprima pur si simplu ideea de mobilitate.
Multumim tuturor celor care ne sustin!
Bafta,
A Egli
Nu apucăm noi să vedem aşa ceva. Din păcate încă nu s-au îmbogăţit toţi şi după cum bine vedem se rotesc o dată la patru ani sau chiar mai des. Ca să fie întotdeauna cineva care să fure.
Cand o face trenu’ mere si Base micsunele
He he , mai trece multa apa pe garla ( Dambovita adica ) pana sa vedem asa ceva …. e SF , ca si soselele lu’Oprescu … ca vin baietii destepti si fac contractele , sug banu’ si nu fac nimic …Ceasca visa si el metrou pe centura …
viena are, dortmund are, oslo are, paris are, londra are.
bucurestiul in secolul urmator
Ce bine ar fi daca ideea asta fi si una la care se lucreaza si nu doar o idee care moare din fasa. Aaaa si apropo, pentru ca Militari-ul chiar si cu muuulte autobuze si metrou, tot are parte de un trafic criminal la orele diminetii si seara, iar acolo mai e o linie veche industriala pe care s-ar mai putea face un astfel de TER!
P.S. Zoso PLIZ inlocuieste „, iar” cu „si”! Mersi!
Domnul Chirurg este in operatie, va rugam nu deranjati, opereaza niste transferuri bancare din fondurile publice spre buzunarul propriu. Nu are timp de prostii.
Misto idee, si mai misto faptul ca cea mai mare parte din linie exista deja, deci ar trebui numai reparata, modernizata. Statiile nu trebuie sa fie mai sofisticate decat o statie de tramvai care sa aiba si un chiosc de bilete si acoperis. Si cred ca ar fi o solutie gigea pentru rarefierea traficului!
Ideea nu-i rea, mai ales ca infrastructura exista in proportie de peste 90% ( respectiv liniile de cale ferata care inconjoara Bucurestiul paralel cu centura, plus altele care pleaca din zone centrale spre periferie)… tot ce ne trebuie sunt trenurile, si statiile. Trenurile se pot face in RO ( metroul cel nou e facut in RO sub indrumare Bomardier – firma canadiana care se ocupa de asa ceva la nivel international; practic ei aduc doar know-how si proiectarea , productia se face local la Craiova sau Arad – nu ma intrebati de unde stiu dar e 100% sigur ce va zic acu’)
Sa faci o statie la suprafata nu-i mare jmekerie -2 peroane si 2 case de bilete.
Bani sunt – au fost tot timpul – numai ca se kk astia pe ei cum sa faca sa-si ingroase comisionele; plus ca daca prin absurd n-ar fi, UE e gata sa finanteze inclusiv autostrazi, dar noi nu vrem, pentru ca nu poti sa-ti tragi comisioane pe banii UE, pentru ca e puscarie curata…
Ce ne lipseste? DORINTA… Nu a noastra… A LOR… AIA CARE SUNT EI CU EI… SI NOI CU NOI…
TER, RER, tot pe acolo. Nici nu s-au obosit sa modifice prea mult sigla
https://en.wikipedia.org/wiki/File:RER_sign.png
@geretus – La fel sunt si Renault-urile turcesti si Mac-urile chinezesti. Mana de lucru conteaza sau proiectarea? Pe de alta parte exista un proiect de metrou realizat integral de ingineri romani care lucreaza la Alstom Romania, dar mai mult ca sigur nu va fi pus in practica.
@g0t – sunt doua linkuri acolo. Ala cu pistele de biciclisti e cel mai neinteresant. Poate si pentru ca nu am gasit pe unde o sa fie, ci doar o harta cu numere si un site prost gandit
De ce se comenteaza de trenuri aici ? Nu e vorba de nici un tren, e pur si simplu o pista pentru pietoni si biciclisti. Mai toate capitalele europene o au. Cititi despre ce e vorba inainte de a comenta. Oricum nu o sa vedem prea curand asta
Sunt 2 linkuri in post…
Da click si pe-al doilea….si citeste inainte de a comenta….
@geretus -sper ca e o gluma proiectul altfel eu nu inteleg
cine dracu se plimba pe „centura” ca sa ajunga la liniile de cale ferata?
vb. de linii care leaga centrul de centura, … poate in visele tale, …90% din liniile interioare oraselor au fost scoase in ultimii 10 ani iar spatiile unde se aflau fabricile sunt plantatii, pardon…zone rezidentiale
buc-cta – 2 ani deja + 4 inca ramasi = 6 ani…. distanta 225 km deci cam 37 de km pe zi
intra pe wikimapia.org …si mergi pe geotools, si incercuieste putin capitala ..si leaga si 4 pozitii de centru…. ies cam 190 Km
acum sa comparam… 225 Km in camp ( buc -cta ) , fara stress , unde se circula pe linia vecina, deci aduci un tren de contructie linie si ala isi poarta si materia prima la purtator… macarele la bord etc …si dureaza 6 ani
…. pe partea a doua ~ 200 km prin oras, fara linie secundara unde sa aduci materialul rulant, in zone intens circulate … sub 10 ani eu zic ca nu se face decat in cazul in care trenuletul ala stie sa zboare…
iar cum ce zboara eu nu cred, … nici faza cu trenuletul nu o inghit
vb. anul trecut cu cineva de la o firma cunoscuta pentru monitorizarea prin GPS a diverselor elemente despre … GPS pt. trenuri. „se pot urmari, se pot vedea in timp real, se pot …” am intrebat si eu, la 80 km la ora, care este eroarea de identificare ?….15 m. tinand cont ca intre 2 linii sunt mai putin de 4 metrii va dati seama ca firma ai iti zicea intr-o zona cu 3 linii ca trenul „se poate afla pe oricare linie” …si poate doar in gara sau in zonele de limitare de viteza sa reduca eroarea la 2 linii :))) aj ras vreo 2 zile vb. cu diversi prieteni de ideea astora
Total: 109.0 km (67.8 miles) – m-a furat 0-ul de langa 9, deci jumate din ce am zis eu
@ABS:
Sunt Andrei Egli, unul din cei doi arhitecti cu TER.
In primul rand, am ales denumirea TER pentru ca, din toate variantele posibile, ni s-a parut cea mai usor de pronuntat si de memorat. Daca era Tren Urban Bucuresti, iesea TUB, care e numele unui alt proiect legat de Bucuresti. Daca puneam, sa zicem, Metrou de suprafata Bucuresti, iesea MSB. Daca puneam, sa zicem, tren urban regional, iesea TUR. Dam un tur cu TURul? Hm.
Atunci ne-am uitat la altii mai destepti ca noi, si am cautat sa vedem cum putem denumi o astfel de retea feroviara. Cat despre logo, exprima pur si simplu ideea de mobilitate.
Multumim tuturor celor care ne sustin!
Bafta,
A Egli