În plimbările cu bicicleta văd foarte multe stupizenii din partea pietonilor, şi mai ales pe trecerea de pietoni. Mergând încet, am timp să îi văd cum se aruncă pe trecere fără să se uite dacă maşina care vine are timp să oprească sau cum, nici după ce o maşină pune frână brusc din cauza lor nu se descurajează din a nu gândi deloc.
Dar preferaţii mei sunt cei care traversează la 10 metri de trecere sau abordează trecerea pe diagonală. Pornesc din spatele maşinilor şi ajung dincolo de ele, pentru că ei ştiu că e tot trecere. Am dat o dată cu subsemnatul la un accident din ăsta, în care o vacă venea din laterala maşinii şi s-a lovit de ea şi lătra că ea e victimă, că ăla trebuia să o vadă pe ea venind din spate. Săracul şofer credea că rămâne fără permis şi s-a bucurat să vadă că mai sunt şi oameni normali pe lumea asta. În graficul de mai jos aveți cu roșu traseul pietonilor cretini.
Şi mai e şi asta:
via tt
Cursuri de traversat, asezonate cu cursuri de logică. Dacă nu te vede, nu poate opri. Dacă porneşti din spatele unei maşini, asigură-te că te vede! Nu te arunca precum vaca pe trecere, că inerţia e nasoală şi dai cu capul de asfalt.
Altă sugestie pentru pietoni: dacă becurile / stopurile / luminile albe din spatele unei maşini sunt aprinse, NU TRECE PRIN SPATELE EI! Lumina albă arată că maşina se merge înapoi (în marşarier, pentru specialişti) şi, surpriză, şoferul ăla se uită la încă 20 de chestii în timpul ăsta, nu poate sta exclusiv cu privirea in retrovizoare, ceea ce face ca sansele să fii lovit să crească semnificativ. Chestia asta se aplică cel puţin la fel de mult bicicliştilor, care apar mult mai repede şi sunt mult mai greu de observat.
„Aaaaaaoleu, […] fir’ar motocicleta ta!!!!!!
Chiar si cu picioarele rupte, nu a inteles nimic.
Daca chiar vroiau sa faca ceva folositor, trebuia sa-i lase pe amandoi acolo si sa puna o pancarta cu – Nu faceti ca ei, viata are prioritate !
traversatul nu mai asa usor cum era o data. pe mine m-au invatat la scoala cum se face. ar trebui inventata o aplicatie si s-ar rezolva multe probleme.
bine că s-a băgat religia în școli, un curs de circulație sau nutriție nu cred că și-ar găsi locul în programa școlară
Acum trei luni, un idiot a abordat trecerea din diagonala, din spatele masinii, alergand, vorbind la telefon, si se loveste de masina mea…. Eu care eram oprita sa acord prioritate pietonilor din fata mea care erau pe zebra. Si ghiciti cine suna la 112 ca a dat masina peste el? Si mai ghiciti si cine a ramas fara permis pana la proces? Si mai ghiciti si cine i-a dat bani pietonului ca si-a scapat telefonul pe jos si l-a spart? Totul…in timp ce eu eram oprita sa cedez trecerea si alearga boul in mine.
Totusi, boul cu scuterul unde naiba se ducea? Ce a cautat el sa treaca neregulamentar pe sensul celalalt de drum?
Sa intelegem ca esti in Bucuresti?
Unu care a trecut trecerea de pietoni pe bicicleta a facut scandal pentru ca un sofer era sa-l loveasca. Tot el facea tam tam cu toate ca era vinovat. Se arunca unii pe trecere fara sa se uite. Pacat de unii soferi
Nu mai vreau sa dau link, ca sa nu zici ca exagerez. Dar pot sa povestesc oricat despre asta. Am trecut prin experienta asta, cu fie-mea in rol de victima. Si, desi era pe trecere, eu sustin in continuare ca ea a avut principala vina.
Linia de tramvai, din toate punctele de vedere, e pentru tramvai. Nu e pentru pietoni, dar nici pentru masini sau scutere. Asa ca si scuteristul isi merita caldaramul luat peste dinti. Si mai e o chestie care tine de bun simt si umanism: Oricata dreptate ai avea din punct de vedere legal, cand dai peste un om si il paradesti, esti vinovat. Vorbim de viata sau sanatatea unui om, care este deasupra oricaror teoretizari si polemici. Dar parca e si in litera legii asta cu „reducerea vitezei pana la limita evitarii ORICARUI pericol”.
Trebuie semaforizate cat mai urgent toate trecerile de pietoni din orase, indisciplina pietonilor a atins cote alarmante, e plin de trozniti pe zebra ce nu se asigura.
Tipa lovita din filmul de mai sus nu are rost sa mai vb: ar trebui sa plateasca CLAR daune pt reparatia scooter-ului.
Acum, pe lege, amindoi sunt vinovati. Ea nu avea ce sa caute in mijlocul drumului daca nu era pe trecerea de pietoni, el nu avea ce sa caute pe linia de tramvai daca drumul mai are 2 benzi pe sens. Cel putin amenda pentru amindoi.
@Anamaria: Nu tu martori, nu tu urme de franare, mai da-o in pusca mea de treaba ca nu-i nimeni atat de prost …
@Dan – nu, nu mai e, s-a eliminat tampenia aia cu ‘oricarui pericol’ pentru ca, sincer sa fiu, singurul mod in care eviti orice pericol e sa faci ce fac eu acum, adica sa ai masina parcata. Altfel nah, oricand se poate intampla ceva de neevitat.
@AnaMaria: inca una din motivele pentru care o camera de bord montata pe masina isi face toti banii…
@Florin : ba da martori: iubita individului. Eu care eram singura, n-am avut niciun cuvant de spus iar lumea din jur nici macar nu m-a bagat in seama pentru ca nu si-a inchipuit nimeni probabil ca tampitul va chema politia. Politia si-a dat seama de ce s-a intamplat dar mi-au spus ca nu au ce face pana la proces, cand procurorul va decide incetarea urmaririi penale. Individul vroia sa faca bani si nu stia cum.
@cristiTM: la mine in oras s-au pus pe stalpii de langa unele treceri butoane pentru pietoni. Da’ nu-s functionabile inca. Nu stiu insa cati l-ar folosi sau cati ar apasa de aiurea pe el.
@gabi: butoanele alea nu sunt bune de nimic. pietonul prost apasă pe ele imediat cum se pune roșu pentru el. că nu gândește deloc. nu conetază că abia s-a pus roșu, el vrea să treacă, de ce nu merge butonul, fir-ar ai dracu de politicieni!
care face pariu ca scuteristul va fi scos vinovat? ca avea viteza, ca nu s-a asigurat, ca era pe linia de tramvai etc.
@Vali: unele dintre ele sunt puse la apoximativ 50 de m de sensul giratoriu. Nici nu vreau sa ma gandesc ce haos se va crea.
PS: Scuteristul are permis oare?
Cred ca aia nu a respectat postul pastelui si a fost pedepsita de al de sus. Cand termina cu spitalizarea sa se duca urgent sa faca o donatie pentru catedrala bantuirii neamului.
Eu am observat o chestie interesanta. Bah, cainii au invatat sa treaca pe la trecere. Cred ca la „Cutu-Cutu” se fac cursuri de legislatie rutiera. Daca s-ar face si educatie sexuala (sa nu si-o mai puna cu toate vagaboantele comunitare) am scapa de maidanezi, sotto!
Si ce daca apasa imediat cum s-a pus rosu la pietoni pe buton? Exista o temporizare de zeci de secunde sau un minut in care masinile au in continuare verde. Nu e verde instant, ca la bec.
@Dojo, ai omis ceva. In America, cum e cu trecerile de pietoni?
Sa semaforizeze si gata, sa fie clar pt toata lumea, tot mai multi kamizake in ultima vreme. Orasele mari se aglomereaza, se merge tot mai des in coloane de masini, eu mereu astept sa treaca coloana si ma uit de 7 ori cand trec strada.
Art. 207. – Se interzice pietonilor:
…
c) sa traverseze drumul public prin alte locuri decât cele permise ori prin locurile permise, în fuga si/sau fara sa se asigure;
…
Chestia cu „sa se asigure” cumva pe mine intotdeauna m-a bulversat. Cum se poate responsabiliza domnu’ Kamikaze cand se arunca in fata masinii ?
Daca ar fi toata lumea corecta si in pus ar mai gandi un pic, totul este minunat.
@elena
Tind sa cred ca va lua amenda doar cel cu scuterul pentru ca nu s-a asigurat.
CristiTM, daca omul traverseaza corect pe zebra ARE PRIORITATE. Nu e treaba lui ca tu, soferul de la F1 ai impresia ca ai mostenit strada
Decat oase rupte, masina busita si tot felul de bucurii, vii catinel catre zebra, lasi lumea sa treaca si ai o zi zen
@Dan – nu ai inteles nimic si daca te comporti ca proasta din film o sa ai probabil aceeasi soarta. tu crezi ca cel cu scuteru a vrut sa dea peste vita?
Dureros Domne’, dureros! Interesant a fost ca tipul ce a filmat s-a mai si oprit dincolo de zona accidentului si mai avea si parbrizul spart, numa’ bine sa para ca el e vinovatul!
In alta ordine de idei, in Romania multi pietoni au impresia ca prioritatea li se cuvine in orice circumstante iar regulile de circulatie sunt doar pentru soferi, nu si pentru ei! La fel, exista si enorm de multi soferi ce nu au priceput inca faptul ca ei conduc masina si nu invers! Uluitor cum multi incep sa claxoneze sau sa faca scandal doar pentru ca le-a fost lene sa apese pedala de frana! Atunci cand la 50-60 km la ora, nu esti in stare sa franezi si sa opresti masina in mai putin de 50 de metri inseamna ca dormi la volan!
Am uitat sa intreb, ala cu scuterul ce cauta pe linia de tramvai? S-au nimerit deci 2, pietonul si scuteristul, amandoi necirculand regulamentar! :)))
Într-adevăr, asta a fost o proastă la fel ca mulţi alţii ca ea.
De partea cealaltă consider că este necesar un număr mai mare de treceri de pietoni în Bucureşti. Unele ar trebui chiar reamplasate datorită faptului că încurcă traficul la greu, fiind puse „cu cap” de autorităţile române.
Uneori doare si prostia.
Daca tu, sofer pierzi decenii la semafor, inseamna ca pot si ei sa astepte o leaca, macar pana nu mai trec masini.
@Zola: Ce cauta pe linia de tramvai? Eu am spus ca ambii sunt vinovati. Singurul care trebuie sa circule pe linia de tramvai este… surpriza… tramvaiul. Wow!!! Faptul ca nu se respecta regula asta nu inseamna ca ea e absurda. Ci inseamna ca politistii ar trebui sa iasa pe strazi, in loc sa stea in birouri si sa aranjeze dosare.
De acord vizavi de idiotii care traverseaza in diagonale si cu aia care n-au treaba cu traversatul la trecere in general.
Nu sunt de acord cu:
– sa te asiguri ca masina poate opri. E putin probabil ca un pieton sa aibe capacitatea de a estima corect viteza si capacitatea unui sofer de a frana. De aia exista condusul preventiv, obligatia de a incetini la treceri, etc. Doar soferul stie ce-i poate masina si e obligatia lui sa acorde prioritate pietonilor la trecere.
– cu Jordan: daca soferul merge in marsarier si NU se uita in spate, probabil ca nu-si merita carnetul.
De cand pe linia de tramvai nu pot circula masini? De cand sunt 3 benzi pe sens + linia, si cu totii stim ca toate drumurile din Romania sunt asa. Daca nu credeti bagati o cautare pe google.
Ce s-a întâmplat cu orele de Educație Rutieră ce le făceam cu profesorul de atelier? Nu se mai fac, sau le ignoră lumea?
@Dan – corect, ca idee generala. Pe de alta parte, daca ies din parcare cu spatele si nu pot iesi chiar drept, trebuie sa ma mai uit din cand in cand si la botul masinii, ca sa nu lovesc masinile parcate pe langa mine. In fine.
Mno, una peste alta sa inteleg ca nimeni nu considera ca ala de pe scuter e putin kamikaze cand/cum trece printre masini de pe o banda pe alta. Si ma refer la faptul ca legal/nelegal e mult mai sanatos sa previn decat sa mor cu legea de gat ca am avut sau nu dreptate.
In loc de aia putea fi o groapa/bordura/sina rupta/etc. si urmarile erau altele. Unde mai era ilegalitatea ? Dar vina ?
Ok, sunt de acord cu tine. Mulți nu traversează la trecerea de pietoni și nu se asigură înainte. Dar, cu șoferii care nu te lasă să treci? Sau cu șoferii care au glume „bune” și deși ai așteptat, iar ei au oprit, apasă așa un pic pe accelerație să te sperie? Dar șoferii care circulă pe trotuar de parcă e moștenirea lor? Dar cu cei care te accidentează pe trotuar? Mi s-a întâmplat mie, eu ieșeam din farmacie, cucoana dădea în spate, cu viteză, pe trotuar. Ar trebui acum să ma asigur și când ies dintr-un magazin sau din bloc?
Stiti ce zic majoritatea fleciti pe zebra ? Nu l-am vazut…
Cum nu il vezi ? Soferul vede pietonul dar pietontul nu vede masina ?
In tarile civilizate sunt semne langa trecerile de pietoni care ii incurajeaza pe acestia sa stabileasca un contact vizual cu soferul sau sa se asigure ca soferul l-a vazut inainte sa traverseze. Dar romanul are impresia ca daca e pe trecere, e protejat de un zid si nu poate pati nimic…
@Dan – chestia aia e absolut absurda. 90% din timp banda de tramvai e goala, zero, nexam. atat timp cat nu incurci pe nimeni (la semafoare in general) sunt total de acord cu mersul pe sinele tramvaiului.
„Mergând încet, am timp să îi văd cum se aruncă pe trecere fără să se uite dacă maşina care vine are timp să oprească”
Uau, mașina care vine trebuie să aibă întotdeauna timp să oprească, că de aia e trecere de pietoni semnalizată din timp. E datoria șoferului să se asigure și să încetinească atunci când se apropie de o trecere.
În țările cât de cât civilizate șoferul este aproape întotdeauna vinovat atunci când a lovit, chiar dacă pietonul trece prin loc nepermis.
@Zola, stii bine ca e un non-sens ce spui. Intr-o lume perfecta e asa, dar cum lumea noastra nu e perfecta, ci sunt o gramada de idioti care blocheaza linia de tramvai, e musai sa fie interzisa circulatia pe acolo. Si e logic. Adica cateva zeci de „amarasteni” din tramvai stau si asteapta dupa un putoi? Vatmanii mi s-au parut intotdeauna prea rabdatori, eu as agata „accidental” toate masinile care blocheaza. Cu carligul ala din fata asa frumos as desena pe ele…
In primele 10 secunde se vede cum 3 pietoni sunt ignorati, fix pe trecere. Nu, NU erau pe sensul celalalt; unul din ei chiar sta pe pastila, asteptand sa treaca 4 masini…
Dupa alea 10 secunde de la inceputul video-ului, traficul ar trebui sa fie mai „lejer” cu 4 carnete.
Si interesant cum se țipă și se aprobă tot ce e în favoarea șoferilor, deși știm bine că în multe cazuri vina e (cel puțin) și a lor, nu numai a pietonilor inconștienți.
pantelimon. pfff… se intampla aproape zilnic. adesea iese cu morti.
@anamaria sper ca nu esti tu persoana aceea careie i se intampla toate relele prezentate pe blogosfera (ti se fura telefonul si ti-l recuperezi singura, toate tzepele posibile trag la tine, bancile iti fura de pe card, pietonii ti-o dau pe la spane si apoi te dau in judecata, esti singura fata-in-fata cu lumea dezlantuita) sper ca e doar o coincidenta de nume, spune-mi ca nu esti tu aia…
Daca esti tu aia eu fac un fanclub „ana-toate-mi-se-intampla-numai-mie-maria”… Geez!