Ce circulă pe ym zilele astea:
Sambata 13 Decembrie , ORA 10 ,Piata Victoriei, se anunta MARE MANIFESTATIE impotriva taxei auto , impotriva HOTILOR care ne obliga la credite(care nu sunt altceva decat ingenunchierea poporului! v-ati intrebat vreodata de ce camataria e ilegala si sistemul asta al creditelor nu ? ) pt a ne cumpara MASINI NOI vandute de ei. Stam si ne uitam cum ne FURA LEGAL !!! Prezenta TA demonstreaza ca i ti pasa de BANII tai. DA MAI DEPARTE!
Dincolo de analfabetismele din text, problema care se pune e delicată. Obligaţia. Nu te obliga nimeni la credite. Nu te obligă nimeni să îţi iei maşina. Sau LCD. Sau laptop.
PE CREDIT. Faci asta pentru că eşti prost.
Şi a doua parte. În faţa blocului sunt 3 Dacii antice. Ieri când am ieşit la masă, unul din proprietari, coleg de generaţie cu Iliescu, repara ceva la a lui. Motorul era pornit. Pe stradă mirosea rău de tot a benzină. Omul repara de zor la o maşină pe care nu o mişcă din parcare. Şi mai mişto, într-o dimineaţă pe şosea s-a aşternut ceaţa. Circulam cu 60/oră şi ajung la un moment dat să depăşesc sursa ceţii, un bemveu producţie 1970 vara, de pe care curgeau tablele, condus de nişte cocalari mândri nevoie mare.
Nu mărirea taxei auto e soluţia. Ci o lege care să interzică importul de maşini mai vechi de X ani. Pentru că România s-a umplut de rable. Şi mie mi-ar place să am un A8 sau un A6 de mâna a doua, dar nu şi când consumă cât tractorul şi întunecă strada pe care trece.
Masinile la mana a doua mi se par o solutie foarte buna, mai ales acum cand e destul de greu sa iei un credit. Dar daca ai doar cateva mii de euro de ce sa nu-ti iei ceva dintr-o clasa mai mica si fabricata in 2003-2004, in loc de un BMV Seria Paispe din perioada interbelica ?
Mi se pare aiurea sa interzici importul de masini second hand mai vechi de X ani. Asta nu e solutie decat prin vreun stat comunist. Solutia ar fi ca RAR-ul si controlul ITP sa fie serioase si fara spaga ceea ce s-ar traduce prin respectul legii si prin neacordarea dreptului de a circula pentru masinile care nu indeplinesc baremele. Simplu si la obiect.
hai sa nu fim chiar atat de cocalari, a8-ul e tare dar a6-le ala allroad :)) e belea te face sa te uiti lung la el de fiecare data cand are un afis „de vanzare” =)) (btw in tara il gasesti la pret dublu fata de .de)
cat despre taxa =)) eu zik sa o faca de 3x cat e acum si sa se tot de-a in judecata unu pe altu (statu – cumparatorii de masini) sa recupereze taxa … ba statu ba clientii ca acum la asta s-a ajuns, acum ii cheama pe toti la rar sa le dea bani inapoi din taxa si imediat tripleaza taxa timp in care cei care nu au inmatriculat la timp masina s-au SUPT. Acum cei care au primit bani din taxa inapoi si le-a intrat in joc =)) sa plateasca si ei recalcularea la zi =))
Pe mine Statul Roman ma obliga sa circul cu Dacia 1310 din 1987. Cand tu treci pe trecerea de pietoni ce preferi, sa ma lase franele taman cand trebuie sa-ti dau prioritate sau sa franez sigur cu ABS-ul unui Golf 3 din 1995?
@Alex – sunt convins ca habar nu ai ce vorbesti.
Corect spus! Toti se plang ca la 18 ani si o zi n-au bani de masina tare full option . N-am auzit pe nici un cocalar din asta sa spuna si ceva de munca!! Sau ca sa fie tare fura un lantisor, il amaneteaza si apoi ne omoara nervii cu ciurul lui de 500 de euro prin oras cand isi plimba fufa! Cu ocazia acestei taxe putem scapa de doua specii :samsarii colorati si nespalati si cocalarii manelisti din „ursulete” damblagite si cu maneaua la maxim! Spor la incasarea taxei!
E buna taxa asta, marcar asa nu mai vezi rable pe toate drumurile.
Nu ai bani de masina noua? Ia nene una second din tara, ca oricum nu faci mare afacere daca o iei din afara. Toti se bat cu pumnii-n piept ca iei masina cu draci baltati din afara, ca e rulata acolo, ca e pe dracu, ca e pe lacu. Sunt o gramda de masini rulate in tara, care sunt intretinute si care nu costa cu mult mai mult decat cea adusa din afara (unde mai pui timpul pierdut sa te duci sa o iei pe aia din afara de pe nu stiu unde, taxe, asigurari internationale, cazari etc.).
la 7000 cit e loganul gasesti masini (noi) care sint masini. deci nu aici e problema. problema e fix faptul ca isi aduc de pe afara diversi fel de fel de fiare (am vecini care se ocupa si stiu exact ce aduc, la un moment dat rideau ca i-a costat mai mult benzina pe drum decit golful). daca nu-ti permiti masina nu-ti lua, e simplu. la fel, daca nu iti permiti sa o intretii, vinde-o, nu te obliga statul sa conduci un alambic cu volan. asta apropos de ce spune mai sus definitiv!, legat de frine. fa-le si sa vezi cum te tin perfect, am avut dacie din 82 si stiu si cum merge si ca poate fi facuta sa treaca de rar in mod cinstit. dar costa.
definitiv, daca nu te tine masina o lasi acasa si mergi pe jos sau cu autobuzul. Ca doar nu ne-a facut mama pe toti cu masina. Circuli pe cat de repede te tine masina si de preferat nu pe banda a doua, daca e cu probleme. In mod normal nu ar trebui sa circule toate ciurucurile, sunt satula de aerul gri cand stau in spatele unei chestii de genul asta sau circul cu 20 la ora in spatele unui nenea ce merge cu dacia din 70 fix pe banda de „viteza” si nu se da in dreapta nici daca il ia gaia.
Eu mi-am luat masina noua tocmai din cauza taxei de prima inmatriculare. Decat sa dau 2000 de euro inmatriculare pe un second, am luat una noua si am day 140 de euro inmatriculare.
Nu sunt bani de masina? Nu cumparam, ca nici familia mea nu a crapat pana ne/am permis o masina.
Ar trebui controale serioase si descurajata invazia de ciurucuri. Sunt de acord cu un second hand recent, dar e plina tara de tot felul de vechituri. Mai ceva ca in Albania.
Acum nu poti sa zici ca omul nu are dreptate chiar deloc.
Solutia la masinile vechi e urmatoarea: taxeaza in functie de cite noxe emite.
Nu anul de fabricatie conteaza ci calitatea masinii. Daca a fost bine intretinuta, poate sa fie si din 1938. O duci frumos la un centru de testare si vezi in ce hal emite. Daca trece nivelul stabilit, atunci ai liber cu ea pe strada. Plus ca nivelele astea se pot regla statistic incit sa nu gitui complet numarul de masini pe carosabil.
Problema care se pune este libertatea de a alege ceea ce vrei tu sa ai si nu ceea ce este cel mai economic pentru tine. Nu zic ca nu sunt foarte multi care au masini de foarte proasta calitate si care polueaza cat lumea. Dar si eu au aceleasi drepturi ca si cel care isi ia masina euro 5 noua. Este acelasi sistem in principiu ca si cum mi s-ar spune ca napolitanele sunt cancerigene si trebuie sa imi iau ” Prajituri de la bunica” ca sunt mai bune pentru sanatatea tarii. No fucking way. Mie imi plac napolitanele.
In sens general ar trebui sa ii amendeze pe cei care merg cu masini naspa pe strada ( directie proasta, motoare cu fum…etc) si nu sa amendeze pe toata lumea doar de dragul de a avea bani la buget pe niste studii facute pe niste pipite la minister.
Ca sa nu mai vorbim de siguranta unei masini de 7000 euro ( logan in speta) care este o P**A cu oglizi retrovizoare si siguranta 0. ( vb aceea : logan este o masina sigura atat timp cat sta in garaj sau nu ai accident cu ea).
Balauri…cine i-a votat sa ii ia acasa sa faca ce vrea cu ei.
o mare aburealaaa! daca vroiau sa opreasca importul de rable in romania trebuiau mai intai sa ii bage la inchisoare pe toti care lucreaza la rar si la itp. cum mortii masii e posibil sa ia rar-ul sau itp-ul toate rablele astea venite din europa sau facute pe vremea lui ceausescu? toate sicriile pe roti cu sigla de bmw, opel, audi, mercedes sau dacia model 1900 toamna nu pot trece de rar si de itp fara spaga. dar cum in romania spaga face parte din ‘patrimoniul national’ si in consecinta e protejata si ocrotita de lege…
bravo zoso! s-a umplut netu de din astia cu ura proletara pe bancile care i-au ispitit sa ia credite.
îi obliga la credite…ca nevoia de a cumpara o masina e la fel de puternica ca aia de a te caca si de a manca, nu i te poti opune si atunci tre sa faci rost de bani…
Da mai, trebuie sa-mi cer scuze fata de cei cu bani mai multi ca mine. Am vrut sa fiu si eu in randul vostru, dar daca nu-mi permit o masina noua, asta e, mersul pe jos e mai sanator.
Bai fratilor, dar asta nu e discriminare? Pana la urma clasa de mijloc si cea de jos or sa ajunga sa fie sclavii clasei de sus.
@Dojo, nu m-am nascut in masina, dar cand ajungi sa faci naveta la servici dintr-un oras in altul, faci pe dracu in patru sa iti iei o masina, oricare ar fi ea. Iar eu mi-am luat Dacia in care acum nu se mai renteaza sa bag bani in ea sa o intretin.
Deci, m-am saturat de Dacia, vreau Golf 3 din ’95, euro 2, 7,5% consum, geamuri/oglinzi electrice, servo directie, ABS, airbag sofer, airbag copilot, scaun + volan reglabil pe inaltime, clima, computer de bord, vopsea originala, fara pic de rugina, 160.000 Km. Pret final 1250 euro plecat de acasa cu mainile in buzunar si intors cu ea din germania.
Imi permit masina asta, poate imi permit si taxa de mediu, dar de ce sa dau atatia bani in plus cand intre masina descrisa mai sus si un logan nu e diferenta decat de pret. Sau sa nu-mi iau nici logan daca nu imi permit Volvo?
„Şi mie mi-ar place să am un A8 sau un A6” – mi-ar placea.
Solutia ca sa scapam de masini de doi lei si de aglomeratia pe strazi e sa se mareasca foarte mult impozitul astfel incat masina sa devina din nou un bun de lux. N-ai bani de masina, mergi cu metroul. Vrei sa mergi cu masina doar in vacanta? Platesti impozit o luna si gata. In rest o lasi in garaj sau intr-o parcare la marginea orasului.
Prea generic mesajul, nu zice cine sunt hotii. Astia vor sa injure pe cineva, dar nu stiu pe cine. Frustrati.
De ceva vreme observ ca Zoso obisnuieste sa-si critice semenii pentru ca vor o prima (absolut fireasca in alte state, ce-i drept cunoscuta ca bonus de an, semestru, poate chiar lunar), ca vor salarii mai mari (daca tot suntem in UE de ce angajatul Dacia nu merita aceiasi bani ca cel din Franta? pt ca e
fraier/slugaroman, desi avem unele preturi mai mari ca la francezi) si fac achizitii in rate facandu-iprostiresponsabili pentru efectele crizei, ca de exemplu faptul ca trebuie sa suporte dobanzile umflate iar cu pompa de catre banci.N-am auzit niciodata de o critica a lui Zoso la adresa patronilor Dacia sau la adresa bancilor.
Zoso, pentru cine lucrezi?
Atunci tine-o tot asa!…
@Brotacu’: sunt acoperit.
Nu cred ca se va rezolva problema cu majorarea taxei auto. In Occident sunt si masini de 10-15 ani care arata si functioneaza mult mai bine decat una de 5-6 ani de la noi, si as prefera o astfel de masina, care pesemne m-ar costa cam 1000 de euro.
Problema e la service-urile ITP si la RAR, unde pe ceva spaga se dau aprobarile pentru inmatriculare. Daca statiile ITP si RAR-ul si-ar face treaba, in 2-3 ani am ramane cu jumatate din parcul auto actual.
„mi-ar placea”, Zoso, „mi-ar placea”…
Cred ca Zoso este obiectiv. Nu lucreaza pentru nimeni.
„Nu mărirea taxei auto e soluţia. Ci o lege care să interzică importul de maşini mai vechi de X ani.”
FALS. Solutia e sa ca RAR-ul si ITP-ul sa se faca pe bune.
Ca sunt masini de 20 de ani care sunt mai „verzi” ca un Logan de 3 ani.
Va inselati. Zoso lucreaza pentru cineva. E soldatul Mafiei
Mdea, hai sa ma bag si eu in seama, ca tot nu am ce face la ora asta. Locuiesc de cativa ani in Austria, si pot sa va spun ca si aici exista enorm de multe masini vechi si foarte vechi, dar toate se prezinta in stare tehnica si estetica impecabila. Motivul este foarte simplu, altfel nu trec pickerl-ul ( ITP-ul nostru) care se face obligatoriu anual pentru masinile particulare si semestrial la taxiuri si masini de firma. Daca totusi cineva de la vreun service e suficient de inconstient sa dea unda verde unei masini care nu corespunde, iar respectiva masina e implicata in vreun accident in urma caruia se constata defectiuni tehnice care ar fi trebuit descoperite la service-ul emitent al itp-ului, persoana respectiva se duce la puscarie fara drept de apel, fiecare mecanic trebuie sa semneze personal pe fisa de verificare tehnica. Circulatia cu o masina cu itp-ul expirat se pedepseste cu o amenda modesta de 1500 euro ( asta intr-o tara in care un salariu normal este in jur de 1300 euro). Si inca o regula draguta,in caz de accident, soferul unei masini care „uita” sa plateasca asigurarea obligatorie, plateste pagubele indiferent daca e sau nu de vina. Deci, se poate!
Romania tara extremelor ori ai bani si iti iei un Lamborghini ori te plimbi cu caruta…:(
@buddy: solutia e simpla. buna ziua, trageti pe dreapta. hmmm, nu aveti nici macar euro2 la aceasta rabla adusa din germania. gigel, da prin statie sa vedem ce angajat de la rar a inmatriculat-o. aha. penalizare 10% din salariu.
Zoso, traiesti intr-o alta romanie, frate. Oamenii din tara asta nu sunt prea zgarciti sa-si ia lucruri bune. Nu au cu ce sa-si ia lucruri bune. Ce poti sa-ti cumperi cu un salariu mediu de sub 1000 ron? Sa te indatorezi la banca pe 10 ani si sa-ti cumperi o dacie de 9000 euro? Cu ce mai traiesti?
Uite o alta chestie: Mi-am luat masina acum cateva luni. Nu mi-am luat un Logan de 9000 si ceva, mi-am luat o rabla de BMW din 2001, am dat 8500 pe el. E veche de 7 ani, dar nu poti sa le compari frate, nu doar ca e mai rapida, dar e mai sigura, mai rezistenta, mai confortabila si sunt sigur ca polueaza si mai putin.
Nu poti sa obligi oamenii sa cumpere ceva ce vrei tu. Nu poti sa ii bagi lu’ Nea Vasile cu dacia lui din 77 o taxa de mii de ron. Clar nu o sa aiba cu ce sa o plateasca si nu o sa mearga sa isi cumpere o masina noua, fiindca nu are cu ce, nu fiindca e zgarcit.
PS: Am BMW, dar nu sunt cocalar, nu ascult manele, nu am vocabular de messenger si nu o folosesc ca sa agat gagici. Mi-am luat-o pentru performantele sportive.
Nu cred ca interzicerea importurilor de rable sa fie solutia ci impozitarea autoturismelor in functie de norma de poluare si capacitatea cilindrica , astfel vecinul tau cu dacie NON-EURO va prefera sa renunte la ea in momentul in care va plati milioane bune pe an.
doaaamneee…voi nu sunteti normali.Nu am 30 de mii pentru o masina.Nu vreau sa dau 30k.Nu fac credit pt masina noua!Imi iau o rabla de 3k la mana a paspea din jermania CA SA-MI FAC TREABA CU EA.oamenii isi cumpara masini peste tot in lume pentru a se folosi de ele.Voi vedeti numai cocalari si manelisti.nu am 100k cash sa mi iau casa?ce fac?ma duc la banca sau timp de 30 de ani ingrop o parte din salariu in fiecare luna si imi iau casa la 100 de ani.de ce alte state din ue nu platesc taxa asa mare?ei nu isi reinnoiesc parcu auto?nu polueaza aceeasi atmosfera?Bai Zoso am si eu niste baterii cu mercur folosite.Unde le arunc?
Stiu, dar oamenii trebuie sa se deplaseze. Daca nu ar fi audi sau bmw din anii 80 sti ce ar fi?
Ar fi asta:
sau asta:
Eu cred ca astea sunt mai periculoase, le cedeaza franele sau directia fara avertisment.
@adi: n-a zis nimeni sa nu iti iei masina sau casa in rate, ci doar ca nu trebuie sa aducem toate harburile din afara doar pentru ca suntem prea zgaricit sa cumparam lucruri bune.
@sabotelu: 2001 e un an bun. uita-te prin oras, o sa vezi audiuri si bemveuri din anii 80
Problema ar fi ca si rezolvata daca RAR-ul si-ar face corect treaba. De aia exista inspectia tehnica periodica. Acolo ar pica jumate din Daciile 1900 toamna si restul de pericole publice. Doar ca aia de la RAR sunt niste banditi.
Zoso, nu te credeam naiv… Taxa asta e clar psihologica, pentru a te determina sa cumperi NOU. Sa ajute economia romaneasca? Cum? Adica sa nu mai cumpar de la samsarii sh, ci de la samsarii care vand masini noi? Ce economie ajut daca nu avem decat O MASINA (sau aproape masina) de productie romaneasca (sau aproape romaneasca), iar restul vin de afara? Crezi ca asa scapam de rable? Hai nu zau! Daca voiau sa faca asta introduceau taxa in vizita pentru ITP, cu plata pe doi ani (sau un an daca se introducea verificare anuala), in functie de noxe. In acest mod se va taxa si persoana potrivita, cel care polueaza, nu cel care o inmatriculeaza. Inca un plus e ca in conditiile astea o masina poluanta isi va pierde clar valoarea, prin plusul de taxa adaugat de cate ori este cazul, si va deveni o investitie proasta. Nu e mai logic? Dar nu, ca atunci nu s-ar mai cumpara masini noi, ci doar mai nepoluante… Iar faza cu anii e aiurea, ca o masina de 2 ani poate polua mai mult decat una de 10, si asta se poate dovedi cu usurinta. In ceea ce priveste creditele, ai destula dreptate, dar nu in totalitate. Nu te obliga nimeni sa iei un credit pentru laptop, LCD… sau alte mofturi. Dar in unele cazuri esti obligat. Caz real: chiria la un apartament/garsoniera a ajuns cat rata la banca pentru un credit imobiliar. Nu e logic sa cumpar prin credit, pe care sa-l platesc in 20-30 de ani decat sa dau acesti bani pe chirie, si sa nu ma aleg cu nimic? Sau e chestia ca daca nu-ti permiti… stai frate la gara intr-o cutie de carton…Problema la credite se pune altfel: se bucura romanu’ ca banca si-a facut mila si ii da un credit, si nici macar nu mai citeste rahatul de contract. Se uita la consilierul de credite ca la cel mai bun prieten al sau, si se gandeste daca n-ar fi frumos sa-l invite si la o bere. Apoi se plange ca idiotii iar i-au marit rata, dar eu ma intreb… care a fost idiotu’? Aaa…. si am mai observat o practica inteligenta la unele banci, care pun acceptul de marire a comisioanelor si ratei chiar pe chitanta de plata ce ti-o elibereaza la achitarea ei (dovada achitarii ratei), ca oricum o semnezi fara sa te uiti, considerand-o drept ceea ce ar trebui sa fie. Buna asta, nu?
@ipo: nu ar pica numai daciile, ar pica jumatate din masinile cu drept de circulatie in momentul de fata. Adevarul e ca ar putea sa interzica importul de masini second care au mai putin de euro2 si daca ar fi si aia de de RAR mai seriosi nu am mai vedea rable pe strada dupa care curg tablele. Eu unul as prefera sa imi pot cumpara o masina noua :-??, am mai multa incredere in una noua decat intr-una second.
E rau sa nu ai o masina fie ea si o Dacie Supernova dar e si mai rau sa ramai somer si sa nu ai bani nici de paine. Taxa asta de prima inmatriculare garanteaza slujbele pentru o buna parte din romani. Chiar daca am facut ASE-ul NU stau acum sa explic cum merg lucrurile in economie sau ce inseamna deficit de cont curent si cum este el acoperit. Stiu in schimb ca un BMW garanteaza senzatii tari, mai mult decat un Logan in mod sigur, dar mai stiu ca BMW-ul ala s-ar putea sa va dea niste gauri in buzunare.
As merge si eu sa particip la un miting PRO taxa triplata.
Am crezut ca sunt printre putinii care sunt de acord cu asa o taxa… se pare ca nu..
aaa.. si idiotii care cred ca aceasta e pentru logan sa analizeze piata auto, de 7000de euro ai de unde alege SH sau nou
Oricat de mult ai vrea sa-ti iei o masina noua poti sa te dai de 10.000 de ori peste cap si nu ti-o iei fara credit daca esti angajatul cuiva.
Tu zoso ti-ai luat masina noua cu banii jos facuti de tine fara sa iei imprumut de la cineva?
Si oricum ceea ce relatezi tu aici, sincer, mi se pare aberant avand in vedere situatia in care ne aflam. Fie tu te-ai nascut bogat fie ai uitat de unde ai plecat.
@Garcya: eu nu am masina. acum circul cu una luata in leasing, pentru care cineva plateste 4 milioane pe luna. e o masina medie ca performante, dar fiabila si mai buna ca loganul. puteam, la vremea respectiva, sa iau credit 20-30.000€ ca sa imi iau masina. n-am facut-o pentru ca nu imi plac ghiulelele de picior.
ultima forma a taxei a lovit masinile euro2 si 3,adica din anii 97-2004..adica niste harburi cum zice zoso.Cele mai vechi de 97 erau deja desfiintate din formaa nterioara a taxei.Peste tot in lume se vand masini de ocazie,nu se duc direct la casat dupa 4 ani de functionare,si daca se vand inseamna ca cineva le cumpara.Noi nu aveem de vanzare masini sh pt ca nu suntem nemti sau francezi.Oamenii nu sunt zgarciti,doar saraci.Oricine ar prefera masina 9 nu una deja uzata.ianinte te intrebai de ce sunt masinile uzate dublu la pretz fata de cele din germania.Acum vor fi mai scumpe.Si banii din taxa se vor duce bineinteles la mediu,in investitii si pensii.
Taxa ar trebui sa fie nu doar in functie de gradul de emisii poluante, ci mai ales in functie de cat circula omul cu ea. Ca cine polueaza mai mult? Eu, care circul ocazional de 3-4 ori/an cu Dacia 1310 veche de 25 ani, dar in stare f buna, sau vecinul care are Jeep nou, dar merge zi de zi cu el la servici si cumparaturi?
victor…sunt taxe si in benzina
Daca inca nu vati prins este momentul impartiri sarmalelor si a primelor de craciun si cam ar fi cazul sa vi se scoata ochii cu taxa auto si cu o eventuala scumpire la gaze ca doar barilul de petrol se ieftineste ca sa nu mai vorbesc de taxa radio pentru toate firmele din tara asta de banane !!
Cand lumea este suparata pe voi atunci nu are decat sa moara toata lumea ca sa scape de suparare …… si daca ne raportam la politica romaneasca ar trebui sa moara o natiune intreaga pentru o mana de imbecili !!
Fratilor nu ati dormit destul ?? Munca , bani , porcul de craciun ….., si alte preocupari va iau mintile dragilor si nu mai vedeti ca cei ce muncesc duc in carca o gramada de paraziti !! Scuzati expresia cei in cauza !!! Voi nu va faceti socotelile acasa innainte de a merge la cumparaturi ?? Ia socotiti si voi cat castigati si cat dati la stat din ce castigati !!! Taxe , impozite , TVA, ……..si alte cacaturi care va reduc la starea de “boieri feudali” – pe vremea feudelor se platea Zeciuiala – si cam a zecea parte din ce munciti vine la voi iar restul se duce mai cu rost mai fara rost in punga fara fund a ” Statului Roman ” care nu inseamna -Romanii ci Politicienii cu rang de sfinti , arhangheli si ingerasi !!
La cine ia mai ramas un gram de minte si de curaj sa ia o pauza in rutina cotidiana si sa cautam un sistem cu care sa batem sistemul ca ne ia dracu si pe noi si pe cei pe care ii fabricam !!
Curaj !!!!