Știți de ce vinde Lidl untul, pizza, salamul şi iaurtul mai scump în România?

Pentru că nu le face nimeni nimic.

Lanţul de magazine de tip discount Lidl are la aceleaşi produse în România şi Polonia diferenţe de preţ de până la 67%, arată datele companiei de cercetare de piaţă Hipercom Consul­ting. Astfel, Lidl are în Polonia, cea mai dez­voltată economie din regiune, cu un sa­lariu mediu net de circa două ori mai mare decât cel de 400 de euro din România, pre­ţuri mai mici la salam, iaurt sau unt com­parativ cu piaţa locală. La polul opus, în România sunt preţuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveţi şi legume şi la roşii uscate în ulei. (sursa)

Nu există nici o autoritate care să zică “bă, lăsați-o și voi mai moale cu jecmăneala și dați-le 100 lei în plus la salariu săracilor care muncesc pentru voi”.

Glumesc. Sau nu. O fac pentru că altă soluție nu avem. Ce-o să facem, să dăm iama în piețe la brânză netestată?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

138 comentarii

  1. Jos corporațiile! Partidul și tovarășul Dragnea să hotărască cât să coste salamul!

    https://www.huffpost.com/?err_code=404&err_url=http%3A%2F%2Fwww.huffingtonpost.com%2Fnews%2Fvenezuela-food-shortages%2F

    00
    • De cat sa hotarasca tzeparii din industria surogatelor alimentare, mai bine sa dea alde Drangea o hotarare de guvern.

      00
  2. Pentru ca au facut un studiu si au realizat ca ala e pretul de echilibru in Romania?

    00
  3. prețurile sunt mai mari în românia pentru că românul plătește aceste prețuri mai mari. dacă nu le-ar plăti, iar lanțurile de magazine nu ar vinde cantități imense de produse cu profituri pe măsură, prețurile ar scădea. și românul plătește nu pentru că își permite (vorbesc de românul mediu, mai degrabă sărac decât înstărit), ci tocmai pentru, sărac fiind, e obișnuit ca mare parte din venituri să se ducă pe necesitățile de bază. paradoxal, prețurile vor scădea pe măsură ce nivelul de trai crește, pentru că odată cu acesta cresc și așteptările („să dau bani mei pe țoale bune, spectacole de teatru, educația copiilor sau vacanțe, nu pe iaurtul de la lidl”).
    dar, oricum, îmi place reînnoitul puseu autoritarist. ce ne facem noi dacă nu vine o autoritate a statului, ineptă, coruptă și inutilă, să mai reglementeze ceva?

    00
  4. ce? zf.ro reclicleaza articole mai vechi ? :D

    00
  5. Cheltuielile cu mancarea in Suedia sunt cam cu 10% mai mari decat in Romania iar calitatea produselor este superioara. O sa pice cu minusuri dar asta este tristul adevar.

    Iar in Germania din ce am vazut e si mai bine. Dar in Romania toata lumea jegmaneste pentru ca sunt lasati, ba chiar ajutati.

    Sa ne gandim doar la ce fac bancile, ce face mizeria de Isarescu.

    In nicio tara din Europa nu se intampla asa ceva, omul asta ne-a fost bagat pe gat din 90 si pana azi nu am mai scapat de el.

    Peste 25 de ani la conducerea BNR, o perioada atat de lunga este din start un semnal de alarma.

    00
    • Chestia nasoala în toată povestea asta e puterea de cumpărare a săracilor care nu-și permit sa cumpere ieftin.

      00
    • Nu pot sa cred ca diferenta e de doar 10%.

      00
    • @Setila: am fost toamna trecuta in Danemarca/Suedia, si mi s-au parut mult mai scumpe, nu doar cu 10%. Nu am stat sa compar, dar dadeam multi bani pe mancare, si luam din supermarketurile lor (imi scapa denumirea acum).
      Din cate am mai incercat/comparat eu, Elvetia are cam aceleasi preturi la mancare cu tarile nordice (berea in localuri mi s-a parut mai ieftina in Elvetia decat in Danemarca).

      In Germania mancarea din supermarket mi s-a parut mai ieftina decat in Romania, mai ales ciocolata si dulciurile.

      00
    • NOU
      #10

      Nu pot sa nu observ ca Isarescu e noul Basescu. Si ca atunci cand ne enerveaza iaurtul prea scump, il injuram pe Isarescu. WTF, au primit postacii o noua directiva ?

      00
    • Pai și unde e problema. Ce, comentezi pentru plusuri, sau că ai ceva de spus?

      00
    • În Olanda prețurile la mâncare sunt lejer duble față de .ro. În altă ordine de idei, ciocolata și dulciurile nu sunt mâncare. Iar când comparați prețurile nu le comparați pe alea de pe raftul de jos din Germania cu alea de pe raftul de sus din Carfur.

      00
    • Ai dreptate.
      Germania: 6 guvernatori din 1991,
      Anglia: 3 guvernatori din 1992,
      Suedia: 3 guvernatori din 1993.

      Care sunt prerogativele (reale si asumate) ale guvernatorului Isarescu, de fapt?!
      Cata influenta are (real) in toate politicile Bancii Nationale?
      Decide singur, ca un mic despot calare pe un maaaare morman de bani?
      Sunt totusi 9 oameni in consiliul de administratie al BNR, consiliu numit in 2009
      Nu ii iau apararea d.lui Isarescu, dar dupa atatia ani de la „tragicele evenimente”din 1989 ar trebui sa ne detasam cumva de aceasta umbra a tatucilor care fac si dreg.

      00
    • Pot sa fie si cu 40% mai mari preturile la mancare, la salarii de 5 ori mai mari. Sporul de pret este justificat de calitate…. In Romania nu e cazul… unde produsele au, in majoritate, calitate afriacana dar sunt vandute la preturi apropiate de cele europene.

      Bubuie hipermarketurile de mancare imputzita si ne mai mira ca se imbolnavesc copii, pe la Arges

      00
    • coaie, cheltuielile cu mancarea in suedia pot fi si cu 50% mai mari ca in Romania…
      Ia vezi cate cosuri full de haleala poti sa cumperi cu minimul pe economie in Ro si cat in Suedia, acolo e problema.
      Cu cat la suta e mai mare venitul in Suedia fata de Romania

      00
    • Poti sa gasesti si la pret dublu dar daca esti putin atent la oferte diferenta este destul de mica.

      O sa pun aici cateva preturi:

      un litru lapte ~ 3 RON
      o paine 500g ~ intre 3 si 10 RON supermarket / 15 RON brutarie hipstareala

      1 kg cartofi ~ intre 2 RON si 10 RON
      1 brocoli – 3.5 RON
      1 avocado ~ 3 RON
      1kg mere ~ 5 RON
      1 mix salate ~ 4-5 RON
      1 kg rosii ~ 9 RON – 30 RON – aici sigur este diferenta mare, plus ca sunt si groaznice, doar mizerii din Spania si Olanda

      1 ou ~ 1.2 RON – 2 RON

      Carne (proaspata, nu congelata):
      1 kg piept curcan ~ 30 RON
      1 kg muschi de vita (tenderloin) ~ 100 ron
      1 kg muschi porc ~ 25 RON

      1 bere 0.33 Carlsberg ~ 2.4 – 5 RON

      1 bere 0.33 Carlsberg in oras ~ 12 RON – 30 RON – again, nu este ceva esential. Nu ai bani bei acasa sau nu bei.

      1 pachet tigari ~ 26 RON

      Din ce actuaizari am mai primit la preturile din Romania stiu ca diferenta este foarte mica. Iar in Romania nu este 1500 euro in mana salariul minim.

      La fel de adevarat este si ca daca te duci in oras te semi-curata de bani, mult mai scump decat Romania dar aici vorbim despre nevoile de baza.

      Din acest punct de vedere Romania este o tara scumpa, oamenii platesc un procent mare din venit pentru alimente, chirie/rata, utilitati. Sunt sigur ca din acest punct de vedere, si multe altele, stam cel mai rau prin EU.

      00
    • NOU
      #17

      preturile la alimente in Suedia sunt mult, mult mai mari ca in Romania. pentru cineva venit din Romania as zice ca sunt aberante.

      00
    • Setila, nu zic de Suedia ca nu am fost, dar in Norvegia te caci pe tine cand te duci sa faci piata daca compari coroana cu leul. Si Suedia nu e departe. Nu stiu ce compari tu acolo da iti da 10%, pretul la ifoane sau la benzina.

      00
    • Da, stiu de Norvegia, nici nu am mentionat-o. In norvegia poti sa dai pe cumparaturile de supermarket cat dai pe o tura la un restaurant in germania.

      Dar la venitul lor inca nu este o problema. Sa vedem cum se descurca fara bani din petrol.

      Ideea ramane ca fara dubiu preturile din supermarketurile romanesti sunt foarte mari, lumea spune ca in germania iesi mai ieftin dar si daca ar fi egale, la diferenta de venit pentru popendulatie, si de costuri pentru agentul economic, rezultatul ramane clar.

      Jaf armat cu participarea alesilor nostri.

      00
  6. Toate produsele alimentare mi le i-au din piata ( am piata in cartier sunt bo$$) ajung la supermarket numai cand am nevoie de chestii care se produc in fabrica cum ar fi cutit bec lopata etc.

    00
  7. pai fac si ei ca mcdonalds and co, daca vinzi puiu ieftin scoti profitul cu chestiile mai ieftine gen sos sau catofi; se stie ca romanii sunt mari iubitori de salam si parizer, app a observat cineva ca parizeru costa cat carnea desi e 65% soia?

    00
    • Hahaha. Soia!? Ar fi bine daca ar fi soia. Din pacate sunt alte chestii mult mai nasty decat soia!

      00
    • @rasta: de ce e soia „nasty”?

      00
    • Pai… stii bine ca, un kil de cabanos costa de la 25 lei in sus, iar continutul e … o amestecatura cu maxim 30% carne si restul altele… iti dai seama ca, daca faci pretul la reteta iese maxim 8 lei pe kil… restul e profitul escrocilor pe spinarea fraierilor, dispusi sa puna botul.

      Tot asa e si la Mac. De ce crezi ca nu fac hamburgerul ala din carne macra si il fac dintr-o amestecatura?

      00
    • Eu nu am vazut carne cu 6-7 lei/kg atat cat e parizerul la Lidl.

      00
    • soia aia care produce tot felul de canceruri ciudate pentru ca contine ceva alcaloid similar cu hormonul estrogen?

      00
    • ce este nasty?

      00
  8. Nu stiu daca are vreo importanta daca sunt aceleasi produse. In pretul unui produs intra mai multe lucruri: distributie, promovare, taxe, impozite, alte costuri etc.
    Nu cred ca toate costurile sunt la fel in ambele tari. Bineinteles, asta nu inseamna ca LIDL nu profita de prostia de la noi din tara. Asta e specialitatea tuturor corporatiilor.

    00
    • Tind sa cred ca e vorba de pretul din piata. Daca ar vinde la 50 de bani iaurtul, toti ceilalti producatori ar sari in sus si consiliul concurentei le-ar da in cap.

      00
  9. prost nu e ala care cere…
    Intrebarea e de fapt cum sunt preturile fata de concurenta?

    00
    • Intrebarea este buna! Iar raspunsul meu e ca sunt: mult mai bune! Cel putin in oras la mine mai e un Profi si un Penny, iar in rest buticuri mici. Nici nu se compara!

      00
    • La unele produse mai mici, la altele mai mari. Vorbesc de produse de coș zilnic/săptămânal/lunar (pâine, lapte, unt, făină, zahar, produse de curățenie și igienă, dulciuri; scuze, dar alcoale nu prea cumpăr :) ).
      De la viralul ăla cu polonezul (parcă) care a intrat și el la L..l doar să constate că-s mai scumpe ca la el în țară am încetat să-mi fac cumpărăturile la L..l (și la Kauf…d, că-s în același grup). Am constatat că-n alte hipermarketuri prețurile sunt asemănătoare (unele mai mici, altele un pic mai mari), iar varietatea de produse este muuuult mai mare. Păcat, că la L..l și la Kau…d mi-era cel mai ușor să ajung.
      dar când mi se pune pata, mi se pune pata.

      00
  10. Sincer nu inteleg ideea asta cu alinierea preturilor atata timp cat vorbim de tari diferite, sa nu ma gandesc chiar si la regiuni diferite din aceeasi tara.
    Si pana la urma nu cererea si oferta stabilesc pretul?

    00
  11. Ma preocupă, ma interesează și urmaresc cu atenție si cu un pic de ingrijorare preturile si salariile din CARTELUL Hhypermarketurilor.

    00
  12. pentru ca pot.

    00
    • Trist, dar asa este. Nu exista o institutie care sa protejeze cu adevarat interesele cetateanului, deci, practic, nu exista democratie!

      00
    • democratia e un joc pentru tari bogate.

      00
    • NOU
      #42

      @cheddar. Aha, o dictatura mică ne trebuie pentru ca săraci.

      00
    • pentru a avea o democratie functionala, oamenii care implementeaza si pazesc legile trebuie sa fie platiti suficient de bine incat sa fie incoruptibili si legislatia trebuie sa fie foarte dura pentru a impiedica aparitia coruptiei endemice.
      Pentru ca daca nu, Romania.

      00
  13. WTF. Pot sa vanda cu cat vor ei, piata libera si alte rahaturi.

    00
  14. Nu degeaba şi-au pus sloganul: „Meriţi să fii surprins”.

    00
  15. la branza… cheddar.

    00
  16. pai vino cu o idee creativa de bricolaj culinar: cum sa faci salam din tarte cu creveti :)

    00
    • Am inlocuit salamul cu muschiulet facut in vin la cuptor. Iesi mai ieftin, iei carne macra, deci mai curata, si poti face si sandwich-uri.

      00
  17. Preturile sunt mai mari pentru ca exista ,in primul rand, niste costuri logistice semnificativ mai mari decat in Polonia (nu mai vorbesc de Germania, Austria sau Ungaria). Nu e cazul sa detaliez care sunt motivele pentru care logistica este mai scumpa in Romania decat in alte tari (le stim cu totii). In al doilea rand (si deloc neimportant) pentru ca preturile din alte lanturi de magazine (Carrefour, Cora, Kaufland, etc.) care nu au un sortiment de marci proprii suficient dezvoltat au preturi mai mari decat cele din Lidl. Ar trebui verificat pretul la unt din Lidl cu cel din Carrefour (de exemplu) si se va vedea ca este mai mic in Lidl. Untul este doar un exemplu. In fond piata decide cine are succes si cine nu.

    00
  18. Pentru ca asta inseamna piata libera.

    Apuca-te tu sa importi si fa concurenta.

    si mai terminati dracu cu socialismu

    00
    • tu ai o problema aici: ai dreptate.
      Magaria e ca ai dreptate dar vorbesti cu oameni care inca n-au reusit sa piarda complet entitlementul ala comunistoid, si nic nu-ai dau seama ca o fac, ceea ce e de fapt problema.
      Nu conteaza cu cat vinde Lidl untul. Nu-ti place, nu cumperi de la ei.
      Economie de piata. Capitalism.

      Cacat pe varza- fie vrei s atraiesti in sistemul economiei de piata, fie in sistemul economiei centralizate.
      Nu poti sa le ai pe amandoua in acelasi timp.
      Brucan avea dreptate.

      00
    • @bogdand da si?

      00
    • @bogdand
      Nu le-au primit, asa cum le primeste Dragnea…

      Le-au fost imprumutate. Cu niste conditii. În niste scopuri. Pe care le afli daca citesti articolul pâna la capat.

      Daca ti se pare ca e o nedreptate sociala asta, no problemo, aplica si tu la BM si IFC cu un plan de afaceri care sa indrepte erorile grupului K&L si, mai stii, poate „primesti” ceea ce ceri…

      00
    • @cheddar

      Vorbesti prostii! Intr-o tara normala ar fi interzisi prin hotarare de Guvern. S-ar aproba niste standarde de calitate alimentara foarte drastice si cine nu se aliniaza, sa dispara. Simplu. Fara povesti cu economia de piata.

      00
    • Nu are sefule, doar ca e mai simplu pentru sufletelul tau sa zici ca are.

      @ivanG: keep telling yourself that.

      00
    • @Cris
      daca incerci sa fii sarcastic, nu-ti iese.
      Daca esti serios… god help you

      00
    • Ce treaba au standardele de calitate alimentara cu fixarea pretului de catre guvern?

      00
  19. da de ce crezi ca in Polonia exista asa ceva?! Este o piata libera -Lidl poate vinde cu cat vrea atat tiimp cat exista cerere! Nu-i poate impune nimeni la ce pret sa vanda! Problema este altundeva -cost benzina/motorina;cost curent;cost investitii -Lidl are nevoie de expansiune nu poate sa traiasca cu marje mici in Romania, locatia fabricii :produseel alimentare Lidl sunt facute in mare parte si in Polonia, puterea de cumparare =volume mai mari in Polonia, autostrazi, subventiile acordate in agricultura produselor fabricate in Polonia care sa vand doar in Polonia, rating de tara,concurenta mult mai puternica cu brandurile locale din Polonia si Germania si pentru ca LIDL!

    00
    • Nu chiar. Nu poti sa vinzi la un pret foarte mic fata de concurenta pentru ca noi avem ceva ce se numeste Consiliul Concurentei. Daca tu ai un produs si te costa 50 de bani sa il faci si iti convine sa il dai cu 1 leu(50 de bani diferenta) dar in piata toate celelalte produse din aceiasi categorie se vand cu 5 lei, daca il vinzi cu 1 leu, iti iei amenzi … aiurea.

      00
    • Preturile scad invers proportional cu ratingul de tara, ce am tras?

      Subventii agricole, stim despre ce vorbim?

      00
  20. Stai linistit ca nu numai Lidl o face si la celelalte lanturi e la fel.Am vazut la produse de baza preturi egale cu cele din Franta unde salariul minim net e 1144 E.Iar scaderea TVA -ului la 9% a disparut in neant, preturile au ajuns la fel daca nu chiar mai mari decat inainte de reducere.Cica a crescut cererea.

    00
  21. Ma, da’ taxele percepute de cele doua state… care e difrenta intre ele?
    TVA, taxa de smecher, alte cacaturi… cat din pretul salamului se fura de catre stat? Taxe de autostrazi, ca multa marfa ajunge din Jermania, toate cacaturile astea… CU CAT NE FURA STATUL?

    00
  22. Sunt mai multe variante, toate corecte:
    – pt ca au suficienți clienți care cumpără la aceste pretur;
    – pt că este singurul lanț de supermarketuri cu magazine în orășelele obscure de 7-8000 de locuitori, unde nu au nici un fel de concurență ;
    – pt ca românul se simte mai împlinit când cumpăra de la supermarket, deci merită taxat in plus;
    – pt ca Polonia are mai multi km de autostrăzi decât România
    … etc

    00
    • Ai fost vreodata in Polonia? Am fost eu si iti pot spune ca nu e chiar asa cum ai tu impresia. Au mai multi km de autostrada? Sa vedem: au aprox 1220 km de autostrada (cu taxa, si crede-ma ca taxa aia o platesti al dracului de des) si o suprafata de 312.679 km² vs Romania, care are vreo 600 km de autostrada si o suprafata de 238.391 km². Ii ajuta insa popendulatia, dubla fata de a noastra si densitatea locuitorilor, cu 50% mai mare ca la noi. In plus, multe dintre alimentele comparate sunt produse la ei sau in Germania (ai ghicit, noi suntem putin mai departe, deci costuri mai mari de transport). Lidl nu e un supermarket/hypermarket „normal”, sunt de fapt o retea de desfacere pentru anumite produse, ale anumitor producatori. Sigur, au si alte marci, cele „mainstream” cerute de consumatori, dar 80% din ce gasesti acolo sunt oarecum marci proprii. De ce n-au comparat pretul unei sticle de Coca Cola? Surpriza: la noi Cola e mai ieftina ca la ei. Stiii de ce? Pentru ca se produce aici, pe cand ei o importa. Yep. Despre asta este povestea… Oricum, imi place cum o arde lumea „de dreapta”, dar isi doreste un stat puternic, care sa impuna preturile la alimente, sa mature pe jos cu bancile, sa faca si sa dreaga.

      00
  23. Intrebare retorica, raspuns banal… pentru ca in pret sunt incluse si toate spagile, pentru cumparat/concesionat/inchiriat teren, aprobari primarie, ISU, etc… fiecare semnatura sau stampila de pe avize de constructie, functionare etc… plus taxa de protectie :))

    00
  24. Cat imi place ca ne explica o mare parte din cititori ca piata este libera si ca pot sa puna ce preturi vor ei. Poate au facut un studiu despre cat de dreapta avem coloana vertebrala. La polonezi a iesit dreapta iar la romana a iesit inclinata.

    Hai pa.

    00
  25. Pentru ca ii costa mai mult sa aduca produsele pe „autostrazile” noastre??

    00
  26. Culmea știi care e? Că de la Lidl cumpăr cel mai ieftin (6 lei/250g, uneori la ofertă la 4,5 sau 5 lei) unt din România de calitate bună, se mai găsesc și chestii mai ieftine cred, dar nu ar trebui să aibă voie să le numească așa. De calitate bună, adică:
    – 82% grăsime;
    – să poată fi folosit la gătit (punct de ardere mai ridicat, nu se arde instant);
    – culturi lactice stabile, de exemplu nu se brânzește în contact cu alte ingrediente care de exemplu conțin acid citric;
    – poate fi folosit la prăjituri mai pretențioase, adică e ok la topit și amestecat cu alte lucruri precum ciocolata, sau poate fi făcut froasting.

    00
    • Chiar asa este.. Dar Zoso inca nu a aflat, ca LIDL vinde, totusi, printre cele mai bune sortimente de unt din Romania, cu un raport pret/calitate imbatabil, fatza de facatura de Albalact. Pe bune! Sunt cel putin 2 sortimente de unt premium (82%) la pret competitiv in LIDL iar cine l-a incercat stie ca e chiar ok. O fi mai scump decat in Polonia… n-am fost sa verific… asta e.

      00
    • nu te-as sfatui sa faci untu la temperaturi prea inalte. Dar, daca vrei musai ori il amesteci cu ulei ori il clarifici inainte.

      00
  27. 1. În România prețurile sunt mai mari. Acesta este prețul plătit pentru că nu avem autostrăzi.
    2. În România prețurile deschiderii de magazine sunt mai mari, întrucât toți securiștii au furat terenuri pe care au construit sau le-au închiriat scump. Acesta este prețul plătit pentru că nu avem justiție.
    3. În România, există un cartel al transportatorilor rutieri, care impune costuri mai mari de transport, deci costuri mai mari la raft. Acesta este costul politizării serviciilor publice.

    De aici.

    00
    • asta.

      00
    • 4. In Romania hypermarketurile practica taxe de raft,marketing,scarpinat in cur de 30%-50% la furnizor/producator la care mai adauga ulterior inca 30%-50% adaos. Doar daca lucrezi cu ei iti dai seama cat de nenorociti sunt. Si stai linistit…ajungi sa lucrezi cu ei ca ai nevoie de expunere si tragi speranta ca recuperezi pe TT(traditional)…in RO e un futai generalizat in care toate lumea **te pe toata lumea: benzinarii pe soferi,hyper pe clienti,clientii pe angajatori, si bancile pe toti:)

      00
  28. Îmi place cum s-a trezit rumânu justitiar cu un discurs venit din negura timpului, gen: „dati numa o juma’ de ou, sa ajunga la toata lumea”.

    Nu e nimic surprinzator in preturile de la Lidl pentru ca:

    – poate sa vanda la ce pret vrea, daca marfa i se cumpara. Si se cumpara…
    – marfa la care se refera articolul (si nu numai) e – paradoxal – produsa in Polonia si, chiar daca aici se vinde mai scump ca acolo, aici este MAI IEFTINA decat orice alt produs echivalent calitativ de pe piata!

    Deci, pe noi ne f…reaca grija de Lidl, dar nu ne framantam de ce patriotii locali (Napolact, Albalact, Covalact etc) ne vand mult mai scump (chiar decat Lidl) produse facute din lapte importat, ca ala „de la tara” li se pare prea scump la 50 bani litrul.

    Si ZF sucks – daca-l f…reca grija trebuia sa faca o ancheta jurnalistica pe bune pe tema asta, nu sa recicleze o semi-stire ca sa-i faca pe plac unui alt lant de aspirat banii din buzunarele rumânilor, care se simte calcat pe bataturi de Lidl.

    00
  29. Spre deosebire de Polonia, in Romania LIDL nu are asa concurenta. LIDL in occident este la nivel de discount market, la noi e la nivel de supermarket. Spre exemplu, LIDL-ul romanesc eu cred ca e Penny.
    Probabil o fi insa din cauza concurentei mici. Poti sa enumeri tu toate supermarketele, dar cate din ele se gasesc efectiv intr-un oras? Eu cred ca statul ar trebui sa incurajeze lanturile de supermarketuri sa se dezvolte mai mult, pentru ca la 10 supermarketuri cu unt ieftin, lidl nu il va mai tine ridicat. Si vreau si eu Mega Image in timisoara sa pot gusta glumele bucurestenilor.
    Mna, asta-i o solutie liberala la nevoia ta turbata de a baga statul sa repare absolut tot prin legi si regularizari romanesti tampite, scrise cu curu si care de cele mai multe ori dau gres.

    00
  30. @S.S a scris un comentariu corect. In completare: Romanii, in general, nu văd cauzele, văd doar efectele (prețul mare la salam) Câtă chirie/șpagă lunară sau șpagă de achiziție pentru teren plătește Lidl consilierilor si oamenilor lor pușcăriabili. Toata aceasta problema este legata de context., in Romania încă exista mafia pardidelor/ consilierilor si a unor mici găști/firme/nepoți/amante/amanți de pe lângă primari/consilieri care gâtuie dezvoltarea civilizată a antreprenorilor corecți si a orașelor/localităților cu bugete măsluite, netransparente și neexplicate.
    Vreau sa văd aceeași revoltă la următoarele alegeri locale, vreau sa văd mai mulți romani care văd cauze si care fac ceva si pentru cei din jur in afara de familioanele lor.

    00
  31. Raspunsul nu poate fi decat unul singur. Pentru ca poate. Cu atat mai mare va fi un pret cu cat cererea va fi mai mare. Cu atat mai mare va fi un pret cu cat oferta va fi mai restransa. Da, in Polonia sunt mai mici preturile. Acolo exista Biedronka, discounter polonez care le da celor de la Lidl la coaste pe unde ii prinde. Pretul mic este efectul.

    00
  32. Din pacate foarte multi iau branza direct de la portbagaj in jurul pietelor sau chiar direct din cutia de branza de pe asfalt..
    Si nu..nu conteaza ca afara sunt 30 de grade (am zis 30 chiar daca sunt 40-50 la nivelul asfaltului)

    00
    • E mai buna decat aia din hipermarketuri, amestecata cu tot felul de chestii. Trust me! In Romania e mai sigur sa mananci de pe trotuar decat din hipermarket. Casca ochii bine la calitate in aceste magazine capitaliste si o sa ai o surpriza.

      00
  33. Eu abia astept ziua in care Digi sa-si faca un lant de magazine!

    00
  34. În Polonia, producătorii agricoli primesc subvenții de la stat (crescătorii de porci, de vaci cu lapte ș.a.), prin urmare Lidl are acces la lapte și carne ieftine, pe care le procesează și le distribuie în rețea. În Polonia vând mai ieftin, pentru că nu au costuri cu transportul și pentru că au și concurență din partea altor producători care au și ei acces la lapte și carne ieftine). În România vând mai scump pentru că au și costuri adiacente (transport, în special) și pentru că prețurile sunt oricum mari la aceste produse. Foarte multe produse Lidl, în special lactate și mezeluri, sunt făcute în Polonia și Ungaria (altă țară care subvenționează crescătorii de porci). Apropo, alimentele de la Lidl sunt – destul de multe – ceva mai ieftine decât cele de la Cora și Carrefour (dixit nevastă-mea, șefa pe coșul săptămânal…)

    00
    • Ironia sortii ca Lidl a picat in aceasta polemica, desi este foarte adevarat faptul ca au cele mai mici preturi de pe piata ca si hypermarket/supermarket :))

      00
  35. Cineva mai sus se mira ca vorbim de tari diferite, ba chiar regiuni. Pe undeva are dreptate. Strategiile de stabilire a pretului sau salariile difera chiar si la regiuni, fara nici o legatura cu vreun cost de logistica, spaga sau productie.
    Iti garantez ca le place in Romania, asa corupta cum este si cu institutii care nu functioneaza. Fie ca-i vorba de Protectia Consumatorului, Inspectia Muncii, Garda de mediu etc., sunt institutii care inchid ochii si lasa loc abuzurilor. Unde pot face de exemplu plangere ca salamul de Sibiu pe care l-am cumparat era plin de sorici si gheare? Trece la capitolul inselat consumatorul? Ce spui de casierele care are impusa norma cu 1 produs/ „n” milisecunde sau norme de protectia muncii nerespectate de angajator?

    00
  36. Pt ca si asa e cel mai ieftin din piata.

    00
  37. Pentru că înțelegerile de tip cartel se fac în afara granițelor României și sunt greu de dovedit.

    00
  38. Eu locuiesc in Danemarca si cheltui in jur de 5-6 mil pt mine si prietena mea. Nu ne abtinem daca vrem sa gatim rata, somon, pui etc; sau daca vrem ss consumam avocado, ananas, mango sau alte tipuri de fructe standard.

    Trebuie sa mentionez ca in afara produselor ‘exotice’ care nu pot fi produse aici datorita conditiilor climatice, totul este fabricat local si etichetate cu steagul danez si asts asigura vanzarea: baietii prefera un pui sau un cartof produs local decat unul facut la 99999 km departare. Tara e legata cu 700 km de autostrada si mereu vad tiruri cu produse alimentare in trafic.

    La sfarsitul anului 2015 am fost 2 luni in Romania cu un proiect si nu mi s-a parut diferenta mare la preturi in lidl sau carrefour.

    00
  39. Pentru ca in Romania trebuie dat spaga la orice, chiar daca totul e pe bune, ori dai ori sapa ei pana gasesc ceva.
    Tara bogata Romania, muntii ei aur poarta asa ca se contruiesc cele mai scumpe autostrazi, drumuri, primarii. Primaria mai doneaza la biserica sa faca acoperis de aur.

    00
  40. NOU
    #92

    Laissez-faire Capitalism ! Piata se auto regleaza dupa cerere si oferta… =))))))))))))))))))))))))))

    00
  41. Uitati-va pe carrefour .es . fr pe alte magazine din Olanda, Belgia si o sa va mire putin.

    00
  42. Da idiotii lui tata, pretul e stabilit in mod capitalist asa cum ati invatat voi la orele de economie, in functie de cerere si oferta. https://www.digi24.ro/stiri/sci-tech/lumea-digitala/apple-trebuie-sa-plateasca-450-de-milioane-de-dolari-pentru-practici-anticoncurentiale-493764

    00
    • traducere gresita. DE fapt alea sunt legile anti monopoly, ceea ce e cu totul alt animal.

      00
    • @bachus, ca sa inteleg, tu sugerezi ca nu ar fi stabilit in functie de cerere si oferta si dai exemplu de o situatie in care nu a fost stabilit in functie de cerere si oferta, dar aia care l-au aranjat au fost prinsi si au platit amenda? Ce incerci sa argumentezi aici?

      00
  43. Da, Zoso, ai dat cel mai inteligent raspuns posibil la intrebarea pe care o au toti romanii pe buze sau in gand: „De ce fura escrocii de sparg, in Romania” ? ?? Raspuns: „Pentru ca pot”… Daca nu ar avea acces la borcanul cu miere sau ar fi vreo autoritate care sa le dea peste mana inainte de a fura… n-ar fura… Logic. Dar, cat timp pot, de ce nu ??

    De ce sunt alde Zgonea, Dragnea, Tariceanu… niste jivine publice? Pentru ca pot… pentru ca li se rupe… pentru ca, oricat ar prosti lumea, nu li se intampla fix nimic.

    00
  44. La fel ca si in cazul bancilor, nu ii ia nimeni la pl

    00
  45. La noi la rumani, exista o intelegere tacita in privinta furnizarii de calitate redusa la alimentare pe tot lantul. Adica, producatorii fac rabat la greu, la retzeta, sa le iasa pretul ok, iar hipermarketurile se fac ca nu vad ca achizitioneaza furaje alimentare pentru rafturile proprii. In cele din urma, consumatorii se lasa „aghezmuitzi” de ideea de brand sau de cea de hipermarket (ca ei cred despre ei ca sunt moderni, cosmopoliti, daca cumpara de acolo), motiv pentru care bubuie mesele romanilor de produse alimentare de calitate indoielnica…. Si ne mai mira ca se imbolnavesc copiii pe la Arges.

    00
  46. Ca e lidl, kaufland, carrefour, si care draq mai sint la noi, daca s-ar face acelasi studiu de piata Franta-Ro, Ungaria-Ro, ar fi acelasi rahat.
    Strict legat de Polonia un studiu vis-a-vis de pretul merelor vindute de lidl in Polonia si acela al merelor aduse din Polonia si vindute de Lidl/Profi/carrefour,et in Ro exista???

    Dar o comparatie de pret intre laptele cu sigla lidl produs in rom.si cel vindut de albalact/napolact exista?
    Continuam 3 saptamani si nu vom termina.

    00
  47. Voua va e dor de mercurialu’ cu preturi fixe din piete. Io stiu ca astia care am prins revolutia avem nostalgii tampite din perioada aia, dar nu stiu de unde vin basinile astea socialiste la tineretul tarii, ala care se presupune ca nu voteaza cu pesedeu’.

    00
  48. Vinde fiecare cu cât vrea. Dacă eu vând shaorma cu 100 de lei, statul își ia impozitele și oamenii salariul minim nu văd problema. Dacă nu fac profit mă duc pe copcă și aia e. Dar dacă fac profit nu mă apuc să dau shaorma la 50 de lei doar pt că la nemți e la 5 euro. :)

    00
  49. NOU
    #104

    Sunt curios ce adaos comercial au.. Nu am văzut nimic. Totuși, bănuiesc că fiind produse aduse din afară sunt mai scumpe ( nu mă refer la produsele made în RO )

    00
    • „Adaosul comercial” e o noțiune comunista. E treaba lui ce profit face, la fel cum e treaba ta ce salariu ai.

      00
  50. voi nu v-ati prins: zoso vrea un salam in drive-test de la ei si nu stia cum sa-l ceara.

    00
  51. Explicaţia e simplă : LĂCOMIA . Cand au venit in România preţurile erau ca cele din vestul europei la toate produsele ( food şi non food ). Băieţii au studiat piaţa şi au văzut că nu au concurenţă , că preţurile sunt mai mari la alte magazine . Au crescut preturile cat s-a putut in asa fel incat sa fie f. putin sub concurenţă . In unele cazuri sunt peste concurenţă . Diferenţa de TVA este nesemnificativa si la produsele nealimentare (non food) de cateva procente iar transportul nu adaugă mai mult de 5 % pretului unui produs. Restul e lăcomie . De ce ? Pt. că toate firmele , băncile etc. care vin în România se golănesc si fac lucruri pe care nu şi-ar permite sa le faca în ţările din vest unde ar da faliment pt. că ar fi sanctionati de cumpărători . Pt. că pot . Pt. că aici merge .

    P.S. Lidl a retras de la vânzare din România multe produse cu un raport calitate/preţ f. bun şi le-a înlocuit cu nişte mizerii româneşti . Exemplu : Toate pliculeţele de praf de budincă Castello pe care le-a înlocuit cu nişte mizerii româneşti Pakmaya – făcute la Paşcani .

    00
    • Nu LIDL e varful de lance al lacomiei ci Auchan Romania. De cand a preluat REAL, preturile au crescut (ca sa-si scoata parleala) iar calitatea a scazut constant. In orice magazin Auchan, pute a marfa ieftina, in curs de degradare calitativa.

      00
    • „Băieţii au studiat piaţa şi au văzut că nu au concurenţă , că preţurile sunt mai mari la alte magazine . Au crescut preturile cat s-a putut in asa fel incat sa fie f. putin sub concurenţă” – asta e prerogativul unei companii in economia de piata. Faptul ca pot sa faca asta e un lucru bun. Inseamna ca sistemul merge.

      Copii, nu inteleg ce aveti voi cu lacomia. In mod absolut da, lacomia e un defect de caracter. Dar pana una-alta traim intr-un sistem capitalist, iar avantajul acestui sistem e ca a transformat lacomia dintr-o problema intr-un motor.

      Da, npendula mea. Daca pot sa aduc un produs la raft cu un cost de 1 leu, iar pe piata produsul ala costa 10 lei, trebuie sa fiu nebun sa il dau cu 2. O sa il dau cu 9,5 sau cu pretul care imi asigura profit maxim. Partea interesanta vine acum: daca pretul e mai mic decat media pietei, voi atrage mai multi cumparatori (atata timp cat majoritatea cumparatorilor sunt informati si nu o multime de lacuste care rad tot fara sa se uite la calitate sau pret). Asta va forta concurenta sa scada la randul ei preturile. E un sistem care functioneaza.

      00
    • „Explicaţia e simplă : LĂCOMIA”
      Toata lumea e lacoma. Vanzatorul vrea sa vanda cat mai scump, cumparatorul vrea sa cumpere cat mai ieftin.

      00
  52. si uite asa din discutia asta sa speram ca s-au invatat niste chestii:
    Lidl au produse mai scumpe in Romania pentru ca pot, pentru ca infrastructura de cacat se regaseste in toate preturile si pentru ca Romania are politici de cacat in ce priveste subventiile agricole.

    Acu, daca Romania ar fi avut un prim ministru specialist, care sa inteleaga cum functioneaza subventiile etc- funfact- restrictiile asupra subventiilor s-au terminat in 2014- atunci Lidl ar fi putut folosi produse locale si preturile ar fi fost mai mici.

    Romania are un cost of living raportat la salarii printre cele mai inalte in Europa pentru ca in acel cost of living se regasesc costurile coruptiei samd.

    Nici una dintre chestiile astea nu sunt noi. Sunt chestii pe care le stie orice om care nu e bou.
    Coruptia costa etc.

    Nu conteaza cat sunt preturile in comparatie cu alea din Ruritania. Conteaza cata haleala cumperi din salariul minim/mediu in Romania comparat cu cata cumperi din salariul minim/mediu din Ruritania.

    00
  53. NOU
    #112

    Desfiintarea cartelurilor si o concurenta mai mare, asta e secretul

    00
  54. NOU
    #113

    Pentru ca oferta de produse de calitate este mica in Romania. De ex nu mai gasesti nicaieri paine neagra ca la ei.

    00
  55. Aseara: la un Lidl, 7 case deschise, omor la toate. Pentru ca…Romania lucrului ieftin.

    00
    • Pentru ca la LIDL, raportul pret/calitate e un pic mai putin jalnic decat la Auchan. Are romanu perceptia ca e cu un leu mai ieftin…Uneori intemeiata.

      00
  56. Romania are un potential agricol urias si poate furniza alimente de calitate, daca s-ar dori acest lucru (nu e cazul). De ani de zile, bubuie hipermarketurile de fructe si legume obosite, aduse de la retragerile din stocuri de pe afara (ce nu mai merge acolo, se transport cu tirul frigorific in Romania, unde mai merg la consum cca. 7-10 zile, ca nu-i ia nimeni la intrebari de ce sant morcovii aia cu aspect ca au stat o luna in lazi).

    Orice nu mai merge in vest, mai merge in Romania vreo 10 zile… de asta o sa vedeti tone de mancare imputzita in hipermarketuri care inca mai e tinuta la vanzare, desi e clar ca nu mai merge. Uitati-va numai la pestele congelat (macrou) cum arata.. de parca a explodat o petarda in cutie….

    Uitati-va la carnea proaspata cum are un aspect lucios – a fost data cu ulei cu un pulveriator, sa capete aspect si sa nu mai puta…. Puneti mana pe ea cand ajungeti acasa si o sa va convingeti. Mai bine cumperi carne dintr-o caramangerie din piata, dintr-un porc proaspat taiat… decat sa cumperi de la astia.

    Daca s-ar dori, in cca. 6 luni de zile s-ar elabora niste standarde de calitate minime si s-ar curata piata de 80% din produsele actuale care sunt contrafaceri clare, atentat la sanatatea consumatorilor.

    00
    • Cris
      la tari, ca si la oameni, potentialul nu cnteaza decat pana la un anumit punct.
      Romania ar trebui sa aiba niste programe dezvoltate pentru producatorii mici de carne si dairy products, pe care nu le are.
      Ar trebui sa le aiba. Nea Ciolos asta care a fost instrumental in programul de subventii agricole pe 2013-20 al EU, ar trebui intrebat de ce nu are romania subventiile astea.

      00
    • Stii si tu raspunsul… Romania nu are subventii ca in UE, ca trebuie sa produca mai scump ca in UE astfel incat marfa obosita, adusa de hipermarketuri de afara, sa se vanda. E poveste veche.

      Pe mine ma deranjeaza mai putin problema de subventie si mai mult faptul ca statul (recte ANPC) tolereaza mancare imputzita in hipermarketuri. Ar trebui sa fie prezenti permanent acolo… sa-i intrebe de toate, inclusi de apa sau gheatza execesiva din ambalaje la refrigerate sau congelate.

      00
  57. NOU
    #119

    Cati dintre voi au vizitat Polonia in ultimii 2-3 ani?
    Cei care au ridicat mana sus, sunt rugati sa spună cat costa un bax de apa plata la 2litri si un litru de lapte semidegresat.

    00
  58. Am cumpărat pentru prima data din Lidl acum vreo câteva luni, de curiozitate, cam același chestii pe care le iau în mod curent din Auchan. Apoi am comparat bonurile/produsele. Este mai ieftin un pic în Auchan, decât în Lidl, la aproape toate produsele. Nu înțeleg de unde e psihoza asta ca Lidl e ‘ieftin’, pur și simplu nu iese la cifre, pe produse din game similare. Asta lăsând la o parte faptul ca parea sa aibă numai chestii de import și o gama mult mai redusa de variante la același tip de produs. Și Lidl mi s-a părut mai murdar/dezordonat/ineficient decât un hypermarket mare, excluzând aici Kaufland, pe care il consider la fel de nasol.

    • Mai aprofundeaza calculele…

      00
    • NOU
      #122

      Auchan lapte proaspăt 1,5l si 3,5% grasime 7-8 lei.
      Lidl lapte proaspăt 1,5 l si 3,5% grasime < 4 lei.
      Ambele produse in Ro (Pilos se face si la Brasov).
      Polonia, august 2015, sticla de apa plata de 2 l, echivalentul a 4,3 lei.
      Si nu era canicula din Ro.

      00
    • le-am aprofundat cu bonurile unul langa altul, la 4 zile diferenta, stau bine pe cifre, nu te ingrijora.

      Lapte Auchan: 2.8 RON (poiana florilor), 2.7-3.4 ceva unguresc, nush ce plm comparati voi, eu am un cos (si preferinte) destul de fix.
      Plus, mezelurile alea de la Lidl sunt la maxim 3-5% diferenta de Auchan, dar sunt mizerabile. De ex bacon lidl VS bacon Meda, sunca „Lidl” vs sunca Matache Macelaru etc.
      Terminati cu vrajeala, cand zic ca am facut cu pixul pe fiecare produs pe bonuri, voi tot aiurea o ardeti.

      Oricum, mai ramane si partea ca Lidl/Kaufland sunt niste jeguri (la propriu), comparate cu astea franceze.
      Nota: Lidl = Ala de langa Auchan Titan, cred ca Baba Novac se numeste strada.
      Kaufland – oricare in care am intrat prin tara.

      00
  59. ma surprinde cata lume mananca mizeriile(IMO) vandute la Lidl. Si nici macar nu au preturi mici, intr-adevar, execeptie marcile lor ce au reclame la tv sau pe garduri(le vad din birou, inevitabil). Pe bune, au gust de cauciuc, mancare de caini(imi imaginez) sau orice altceva.
    Din partea mea, faliment placut, dar la ce cozi sunt, m-as mira.
    Am un Lidl langa birou si mai merg dimineata sa iau de la patiserie. din pacate am mai incercat si kestii numite ”mancare”. Sa fim seriosi…

    00
  60. Ceea ce iti doresti tu este o „autoritate” care sa stabileasca salariile si preturile? Suna oarecum cunoscut.

    00
  61. Cosminos , nu fi berbec .
    ” Toată lumea e lacomă . Vânzătorul vrea să vândă cât mai scump , cumpărătorul vrea să cumpere cât mai ieftin . ”
    E un mod strâmb de a vedea lucrurile. Nu poți să acuzi cumpărătorul din România care se zbate la limita sărăciei și face mari eforturi pt. a-și hrăni familia că vrea ca prețurile (în cazul nostru de la LIDL) să fie comparabile cu cele din vest (unde salariile sunt mult mai mari) de lăcomie ! Poți in schimb să acuzi pe bună dreptate proprietarii LIDL care au o avere de peste 20 miliarde de euro că jepcăresc acest popor (de proști) și că după ce ne aduc tot ce nu se vinde la ei (Aceleași promoții sunt mai întâi în țările din vest și apoi la o saptămână-două vin și la noi cu toate jegurile care s-au returnat sau nu s-au vândut la ei) , ne mai cresc si prețurile nejustificat . Am zeci de exemple de produse food sau nonfood care nu că s-au scumpit , au explodat ! Am aproape toate revistele lor și pot să demonstrez oricui că ce face LIDL in România se cheamă jaf la drumul mare. Și ne mai aduc și toate gunoaiele care nu se vând in vest unde cumpărătorul e mult mai educat știe ce înseamnă calitatea și prețurile decente și se gândește f. bine dacă dă banii pe ceva sau nu. La noi LIDL speculează prostia și primitivismul majorității românilor.
    Atunci când vor fi pe piața din România cat mai mulți competitori ca BIEDRONKA, TESCO vor șterge pe jos cu ăștia de la LIDL. Ai să fii surprins atunci cât de mult pot să scadă prețurile fără să falimenteze ăștia de la LIDL (că despre ei vorbim). Alți retaileri cu prețuri și mai explodate vor falimenta, dar falimentul este f. sănătos pt. economia de piață pt. că înlătură toți jepcarii de pe piață .
    Un alt lucru bun (daca se face) este amendarea cu sume astronomice a cartelurilor . Trebuie să existe o modalitate de a-i ține pe vulturii capitaliști care iau pielea de pe noi sub control . Si asta nu înseamnă comunism !

    00
  62. Gigi npendula ta. Dacă iei un produs cu 1 leu și îl vinzi în Germania cu 3 iar în România cu 9,5 unui popor sărac în majoritatea lui se chiamă că ești un mare jepcar . Acest lucru ar fi bine sa fie analizat si de autorități. Nu poți lăsa retailerii să facă absolut ce vor ei.
    Aceeași problemă s-a pus și la falimentul băncilor din USA . Îi lăsăm să facă cei vor ei ca doar e economie de piață sau vine statul și îndreaptă lucrurile atunci când derapajele sunt f.
    mari. In fond scrie in Constituție că statul își apără și ocrotește cetățenii că trebuie să facă in așa fel încât sa le asigure un trai decent .

    00
  63. Unde e Polonia si unde e Romania, pe garta, fata de Germania, tara mama a LIDL si a multor produse de-ale lor? Asta unu’ la mana, logistica e mai scumpa. In al doilea rand, ar trebui sa analizam si diferentele de taxe dintre Romania si Polonia, puterea de cumparare etc.

    00
  64. NOU
    #129

    Tu ai vazut la ce produse au facut comparatia?
    Alea sunt niste kkturi, de ce n-au facut comparatia la lactatele Pilos, Mezeluri Pikok si dulciuri ?
    cine e curios cauta aceleasi produse pe lidl.ro/,de/.it/.pl la fel si kaufland

    Articol populist de cacat.

    00
  65. NOU
    #130

    Kaufland FTW.

    Cel mai ieftinache in general – ca oferte gasesti prin toate Mall-urile. Cora mai e decenta. Lidl si Mega Image o sug. Nu mai zic de mini-mall-urile de cartier unde scorurile sunt umflate rau.

    00
  66. Distribui produse catre kaufland care le cumpara de la mine cu 2 lei si stiti cu ce pret vand in magazin? 10 lei deci de 5 ori pretul cu care eu il vand lor
    Bani ii primesc pe marfa dupa 90 zile
    Eu produsele care le vand lor le vand pe internet dublu
    Eu vand 2000 pe luna in kaufland vand 5000
    Ca lumea cumpara de acolo

    00
  67. @AvionarU
    Ai sesizat bine asemănarea dintre Lidl și Kaufland. Ca să o ducem mai departe, să precizăm că fac parte din același grup. Kaufland este hypermarketul unde vei găsi o gamă mai largă (și mai proastă) de produse, iar Lidl este divizia de retail a grupului. Acolo sunt magazine ceva mai mici, mai ușor de întreținut și se investesc bani în reclamă, ghici de ce?
    Tocmai pentru a putea vinde mai scump!
    Cui? Așa cum bine remarca @robintel, tocmai nouă, care nu prea avem autostrăzi, justiție, am politizat serviciile publice și am suprataxat carburantul.
    Le plătim și lor, cum plătim și statului în care trăim, taxa pe prostie!

    00
  68. Mie mi se pare că lidl e cel mai ieftin la lactate cel puțin în București. Poate greșesc.

    00
  69. mah gigeilor daca va deranjeaza libera concurenta si capitalismul asa de rau, Coreea de Nord e oarecum incolo >>>

    00
  70. Comentariul meu nr. 2 către Cosminos nu apare aici . De ce ?
    Vad ca al treilea comentariu al meu ( nr. 61) a apărut dar cu mare întârziere .

    00
    • dude, sunt zeci de comentarii in așteptare. am febră și dureri de cap. încetează, nu ți-a futut nimeni comentariul.

  71. Un scurt exemplu de pe net:

    There are many factors to consider when developing your pricing strategy, both short- and long-term. For example, your pricing needs to:
    – Reflect the value you provide versus your competitors
    – Match what the market will truly pay for your offering
    – Support your brand
    – Enable you to reach your revenue and market share goals
    – Maximize your profits

    Nu vad unde e vorba de putere de cumparare! Sau ne ducem in Polonia sa luam lapte mai ieftin?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)