- Cascadă | Brunetă | Țigări | Roșcată | Brunetă | Pisoi | Rovinj |
- Secularizarea bisericilor din 1863
- Iașiul e ocolit de investiții
- Oprea e un fals
- Banii de investiții sunt pitulați în proiecte locale
- Nu trebuie să mă iubească toată lumea
- Se așteaptă oaspeți la Beciul Domnesc
- Polițiștii vor lege mai bună pentru arme
Oprea, este politician!
Petreanu a facut o treaba foarte buna cu articolul ala despre secularizare.
Chestia aia cu „vreau sa ma placa toata lumea” = popularity, e bine scrisa, dar, poate pentru cineva ca mine, oarecum elementara.
That being said, e in natura umana sa vrem sa ne placa altii- oamenii sunt animale sociale si supravietuirea in vremea hunter gatherer depindea mult pe cat de bine te integrai in trib.
Dar vremurile alea au trecut, si la ora asta singurii oameni care reusesc sa fie placute de toata lumea sunt efectiv prostii- cei care nu ameninta pe nimeni.
Daca te uiti cu atentie la oamenii aia „pe care-i place toata lumea” o sa observi ca oamenii aia au sunt, ca regula , niste retardati functionali, oameni care nu pot supara pe nimeni pentru ca nu au facut niciodata nimic semnificativ. Chestia aia cu” cei mai populari copii din liceu nu ajung niciodata sa faca ceva mai mult decat a fi fost cei mai populari copii din liceu”.
Am trait in Iasi vreo 7 ani, si lumea se agita degeaba. In primul rand, nu cred ca e o prioritate Iasi – Targu Mures, atat timp cand un Targu Mures – Oradea/Arad nu e gata. Iasi-ul e la mama dracului fata de granita cu vestul, e mai important sa se termine o autostrada Bucuresti (deci implicit Constanta) – granita de vest, apoi sa se lege autostrada respectiva cu Iasul. La cum merg lucrurile la noi, nu vad asta sa se intample in urmatorii 15-20 ani. Apoi, aeroportul a fost recent renovat si i s-a adaugat o pista. Ce fonduri de dezvoltare mai vor, cand e deja gata? Apropo, cu aeroporturile mi se pare un pic risipa ca se investeste si in cel de la Iasi si de la Bacau si de la Suceava, cand intre fiecare 2 dintre cele 3 orase e cam 2 ore de mers cu masina. Ar fi fost suficient unul mare si bine dotat decat 3 mai mici si mai proaste.
in plus, ce produce Iasiul de are nevoie de legatura cu vestul?
Dame de companie produce.
am zis Iasi nu Chishinau bre
Oare nu există o legatură între faptul că nu poți duce/aduce marfă de la Iași și faptul că nu se produce nimic acolo?
Sau voi incă îl așteptati pe Ceaușescu (sau un tătuc ca el) să facă fabrici și uzine și după aia să vă puneți problema necesității unei autostrăzi și căi ferate de mare viteză?
@Perkele
toate bune si frumoase, dar avand in vedere cazurile alea cu investitii facute si deschis fabrici in Moldova in care n-a venit nimeni sa se angajeze pentru ca e mai usor sa stai pe cur si sa traiesti din ajutoare sociale… chiar nu se justifica investitia.
https://www.nasul.tv/incredibil-asistatii-social-din-vaslui-nu-vor-sa-munceasca-refuza-salarii-de-15oo-lei-par-eu-prost-dar-nu-asa-destept/
Welfare makes people lazy.
Iasiul produce software destul de ok, ca ala nu trebuie exportat. E fabrica Delphi care face nu stiu ce piese de masina si mai sunt vreo cateva afaceri medii-marisoare (interfoane Electra, de exemplu, prin Moldova sunt peste tot, habar n-am prin Ardeal sau Bucuresti).
Si da, asta e problema, izolarea fata de civilizatie. Toti cei care fac misto de moldoveni nu inteleg ca saracia si alcoolismul sunt partial cauzate de subdezvoltare in comparatie cu vestul tarii datorita:
1. motive geografice: dureaza aproape o zi sa duci marfa de la Iasi la granita cu Ungaria, cu Bulgaria sau la Constanta.
2. motive strategice: oare e o legatura ca zona de est gen Vaslui a fost mai putin industrializata si faptul ca era foarte aproape de granita URSS? oare faptul ca n-avem relatii comerciale prea avansate cu Rusia sau Ucraina, iar moldovenii sunt prea saraci ca sa cumpere de la noi are vreo legatura?
@Andrei
de obicei, construirea de cai de acces etc e chestie de negociere intre investitor si stat- si , intamplator, motivul pentru care multi s-au dus in Ungaria.
Ceea ce nu inseamna „hai sa aruncam bani pe fereastra pentru infrastructura care nu e imediat necesara acum ca poate vine Fat Frumos din Pula si investeste peste noapte”- mai ales cand chiar avem chestii urgente de construit.
De obicei construiest chestiile de care ai nevoie si pe urma chestiile pe care le-ai cam vrea dar nu e neaparata nevoie sa le ai. Si avand in vedere lista asta, chiar nu se justifica.
https://en.wikipedia.org/wiki/Ia%C8%99i#Largest_employers
Si contrar la ceea ce cred moldovenii, nu se justifica o autostrada pentru migratiile lor catre sud si vest. Autostrada se justifica pentru traficul de bunuri.
@cheddar: de aia in statele cu protectie sociala cea mai buna (sau welfare, cum zici tu), cum ar fi statele scandinave, sunt cei mai lenesi oameni, ca statul le da prea multe. hai mai bine sa ii impuscam pe toti somerii si pe aia care nu vor sa munceasca sau nu isi gasesc de lucru, iar alora care totusi au ceva de lucru, sa le luam bani pentru orice serviciu, ca statul nu da pomeni.
@perkele correlation is not causation.
Au contraire. Cand IDS a inceput sa taie din beneficii in UK rata employmentului a crescut ca ciuperca atomica.
tu esti asta? https://stirileprotv.ro/stiri/bizar/si-a-cumparat-o-casa-si-nu-s-a-gandit-nicio-clipa-ca-in-curtea-lui-exista-asa-ceva-descoperirea-facuta-cu-un-detector.html
Autostrada e o prioritate pentru toata zona, nu doar pentru Iasi. Bucurestiul e legat prin sosea nationala, tren, avion asa ca prioritatea autostrazii cu vestul e evidenta. Desigur in Romania unde se pierd juma de bani pe spagi si alte plati nu o sa fie niciodata bani destui, dar beneficiile sunt imense pe termen lung. Eu as fi multumit si cu un drum expres adevarat, nu ceea ce avem acum.
vali vezi ca iar mi-a mancat spamfilterul un comment. Incep sa cred ca ma uraste
Cei de la Geigerr adica firma de la Targu Mures a castigat un tronson(3-4km).Au primit banii si incep lucrarile de la anul in primavara.Zic asta de la cineva care lucra la ei.