Știrile zilei – 5 septembrie 2024

  1. Oraș . Roz . Brunetă . Plajă . Blondă . Brunetă .
  2. Politicieni virgini
    Pentru unii este o pălărie prea mare.
  3. Amnistie fiscală
    Faci din astea când nu ai nevoie de bani sau vrei să câștigi alegeri?
  4. Clădirile de birouri din București sunt un pic goale
    Dar doar un pic, continuați să construiți birouri cu 0 locuri de parcare și nu lângă mijloace de transport.
  5. Starea școlii românești
    Dacă George Simion a putut, tu de ce nu poți?
  6. Un prost a traversat autostrada
    Desigur că șoferul a fost dus la IML pentru recoltarea de probe, că poate el e vinovat.
  7. Knauf a investit la Târnaven
    140 milioane pentru vată de sticlă.
  8. Elvețienii au probleme mari
    Nu mai cumpără lumea ceasuri, vor muri de foame.
  9. Americanii o să aibă și ei fibră optică
    Sunt și o țară mare, costă mult.
  10. Piața auto din Germania a scăzut cu 28%
    Când nu s-au mai subvenționat electricele, nu le-a mai cumpărat nimeni, ceea ce ilustrează un pic cât de bune sunt.
  11. Mai vine o marcă auto chineză în România
    O aduce Stellantis.
  12. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

125 comentarii

    • Multi prosti si pe la DIGI24. „Despagubiri uriase”…30 de mii. Cat face hatzul in 2 saptamani.

      Comentariu apreciat.496
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 544
    • @motanes
      1. Da, daca cineva produce 1 miliard in fiecare saptamana, suma aceasta nu mai poate fi considerata uriasa.

      2. Atunci cand folosesti termenul de „despagubiri uriase” trebuie sa te raportezi la ceva anume. Iar in Romania, suma ceruta, de 30.000 euro (din care probabil ca nu are sanse sa primeasca mai mult de 10.000 euro), nu este deloc uriasa cand discutam despre oameni de afaceri sau influenceri de top.

      Sigur, ca daca ar fi fost vorba de tari precum Etiopia sau Congo, suma ar fi putut si considerata uriasa.

      111
  1. Eu nu stiu ce sa ma mai fac cu distrusu asta. Avem 3 hotarari si el zice ca nu-i pasa. O sa venim cu executor, dar trebuie pocnit mai tare.

    Daca Vali vrea, as putea scrie un articol cu evenimentele, cum ne-am aparat ca proprietari, etc. E caz de studiat la Facultatea de Drept
    https://www.bzi.ro/38-de-proiecte-de-hotarare-supuse-la-vot-de-consilierii-locali-5054872

    Indecis. Tu ce zici?255
    • Un început bun ar fi sa nu mai cumparati de la suedejii din ciurea.
      Apoi sa cititi contractele si daca ceva nu e ok, nu semnati sau aduceti modificări.
      Nu se pot face modificări? Nu cumpărați.

      Comentariu apreciat.571
    • Contractul nu are nimic, nici o treaba cu asta. Referitor la lipsa cotelor parti indivize, notarul trebuia sa se asigure ca se respecta legea.
      Ma rog, e in luicru acum sa se rectifice CF-urile de catre OCPI, notar, etc. Ca s-a pus ANCPI bucuresti pe ei.
      Si cand cumperi stii cum e…discuti cu un angajat care e ok. Eu am citit autorizatia, am cautat procese, stiri…si nu era nimic.
      Luni au fost viceprimaru, un consilier si unul din avocati sa discute cu dezvoltatoru. Asta zice ca toate sunt ale lui, el vrea asociatia lui, ca nu-i pasa de hotarari judecatoresti. Si astia care il dam in judecata cica sa plecam.

      233
    • Kerosen, molotov, urari de bine, primariei si lu imobiliar :)

      120
    • Am auzit ca in contract are clauza ca poate veni o data pe luna in control sa vada cum sint rahaturile alea de plante de pe balcon si ca sunteti obligați sa l lasati sa intre.
      E adevărat sau e bullshit?

      61
    • @Alin., problemele pe care le au locuitorii de acolo, cu lipsa apei, sunt oribile.

      In schimb, partea cu plantele si cu amenzile pentru cei care nu au permis accesul acestora si s-au uscat, mi se pare rezonabila.
      Nu poti sa te muti intr-un complex a carui nume si promovare s-a bazat pe numarul foarte mare de plante, sa semnezi ca esti de acord cu acestea, dar apoi sa arunci copacii din balcon si sa demontezi jardinierele.

      92
    • andrei, nu am auzit asa ceva. dar daca e adevarat, e si ilegal. in romania nu exista cadru legal pentru asa ceva. accesul in proprietate privata in nu stiu ce conditii ar fi o clauza abuziva.

      da, se poate forma asociatia de proprietari care respectand legea, cu majoritate poate vota un regulament de ordine interioara care sa prevada plante si alte minuni si daca nu il respecti sa te poata penaliza (nu amenda) prin cotele de intretinere. dar NU te pot obliga in nici un fel sa permiti accesul in apartament daca nu vrei. evident penalizarile se pot acumula pana cand nu mai pot fi platite, proces, executare silita. dar nu e chiar asa usor pentru ca legea prevede si o limita maxima a penalizarilor respective si e foarte mica. sunt necesari zeci de ani ca sa ajungi la executare.

      si in tot timpul asta tot nu are nimeni dreptul sa intre in casa ta, decat in conditiile stabilite de lege, urgente medicale, violente, urgente sanitare, perchezitii si or mai fi… dar si alea trebuie justificate.

      bine, stiu ca in romania unii se stetg cu legea la fund si probabil e si asta un caz, dar aici ai adus vorba de contract. nu poate exista un astfel de contract.

      80
    • 90k euro pentru un kkt de garsonieră într-o mizerie de „stațiune”?
      O poți închiria cu 900 euro lunar că să-și merite banii?

      160
    • @babu, 900 de euro lunar nu este cam mult? Adica ce randament te astepti tu sa obtii de la inchirierea unui apartament?
      La 900 de euro pe luna, dupa ce scazi taxele si costurile ce mai pot aparea cu diverse reparatii minore, iti raman probabil undeva pe 8000 euro anual. Asta inseamna ca in 11 ani iti recuperezi investitia, iar volumul de munca depus nu depaseste cateva zile pe an.

      03
    • @Andrei
      Cam ăsta e calculul de randament pentru o investiție imobiliară: recuperezi suma investită în 10 ani.
      Piață atipică, yada yada, hai 15 în loc de 10.
      La marea neagră ai sezon 3 luni pe an iar în Mamaia vine fratele lui Dan Spătaru să stea long term.
      Deci cumva trebuie să generezi aia 8-9k euro (după taxe și costuri) în 3 luni. Asta înseamnă cam 100 euro NET zilnic.
      Poți închiria garsoniera aia cu 150 euro media zilnică în sezon?
      Că eu țin minte că am plătit cam tot atât pe un studio într-un hotel în zonă anul trecut.
      Iar o cameră la Iaki e acum 74 euro/noapte.

      50
  2. Partea amuzanta la 9. e ca au mai facut faza asta, ISPistii mari au luat niste miliarde de la guvern, au promis ca baga broadband peste tot, n-au bagat nicaieri si nu s-a intamplat nimic…

    231
  3. Nu înțeleg, vinzi ceasuri de zeci sau sute de mii de dolari și autuci când scad vânzările gata ți s-au terminat banii de salarii. Niciun ban pus deoparte când tu știi că piața pe care ești a mai avut fluctuații.

    Comentariu apreciat.874
  4. 4. Se lucreaza mult mai mult de acasa decat inainte de pandemie si in general contractele de chirie au fost semnate pe mai multi ani.
    10. Sunt scumpe, ca de bune sunt destul de bune.

    Comentariu apreciat.362
    • 4.
      -> sunt extrem de multe comapnii care s-au prins ca „furnicutele” care lucreaza „la calculator” pot functiona foarte bine si de acasa cu o sedinta la doua saptamani la sediul firmei intr un meeting room, s-au prins ca e mai rentabil atat din punct de vedere al eficientei muncii cat si al costurilor sa si tina angajatii acasa platindu le lor o parte din utilitati decat sa plateasca chirii, etc
      -> sunt foarte multi viitori angajati care cer de la inceput posibilitatea de a lucra de acasa minimum 2 zile pe saptamana, sunt multe companii care ofera chiar si 3 zile pe saptamana lucrul de acasa etc, totul in functie de profilul comapniei

      -> daca e un lucru bun produs de Pandemie si Lockdown este fix asta: atat „sclavii” cat si companiile s au prins ca a tine intr un birou un om in fata unui calculator timp de 8 ore este o semi porcarie

      -> in plus sa nu uitam ca zona Pipera era si asa mega sufocata, zona de Est adica Militari, Drumul Taberei este pur si simplu imposibila ca trafic, zona centrala este aproape neabordabila ca preturi, etc

      -> cu spatiile de birouri se intampla cam ce s a intamplat cu spatiile comerciale mai maricele de prin cartiere care au fost „inchise” de Mall uri si care unele stau de ani bune goale. Acum incep sa mai apara pe langa farmacii, banci, pacanele si mici biznisuri gen cafenele, magazin reparatii biciclete sau elctrocasnice, bacanii, macelarii, etc

      Comentariu apreciat.455
    • Sa ne uitam totusi si la zone.

      In primul rand e o mare diferenta intre Dimitrie Pompeiu si Pipera. „Pipera Nord” este de fapt Voluntari-ul de dupa calea ferata, unde nu ajunge nici tramvaiul si nici metroul. Ajunge insa trenul, stai la de bariera cu orele sa treaca marfarele cu 5 km/h. Zona aia e practic rupta de Bucuresti si inaccesibila, in ciuda eforturilor familiei Pandele de a o include in Bucuresti (remember sectorul 7).

      In rest, daca cererea va exista, este evident ca aceasta umbra nedemna a La Defense-ului parizian numita Dimitrie Pompeiu se va extinde in cel mai bun caz catre Floreasca sau catre A3, in limitele teritoriale ale Bucurestiului, niciodata spre Pandele City.

      Ce n-am inteles insa in zona aia, e constructia de blocuri de locuinte. E distopic sa locuiesti acolo intre caldiri de firma, fara un petic de iarba, scoli, gradinite, magazine sau spitale. Banuiala mea este ca blocurile alea isi vor schimba destinatia in curand pentru firme de apartament.

      Celelalte zone, nici macar nu merita discutate, nu cred ca vreo firma mare vrea sa aiba birourile in Titan sau Drumul Taberei, cartiere dormitor prin definitie sau zona industriala.

      Comentariu apreciat.362
    • @George: nu cu mult mai mult decat inainte de companie. Mai toate companiile au bagat 2-3 zile pe saptamana de mers la birou.

      44
    • @Rumbu
      Unele firme cumpara apartamente d’alea pentru diversi manageri care vin in Ro perioade mai lungi.
      Alt sens nu gasesc la blocurile alea

      113
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 734
    • Rumbu,
      Renault are sediu de 47000 m2 pe Preciziei.
      O gramada de spatii de birouri in cartiere.
      Vastint la Timpuri Noi,Petrom in Straulesti.

      80
    • ce mi-ar placea sa inceapa sa se ia in serios legea aia in care dumul spre si de la birou se considera timp de lucru…..

      sa vezi atunci ce or sa descopere toti patronasii ca wfh este alfa si omega afacerii lor. da alex, la tine ma refer,

      224
    • @theblack: Pai e considerat „timp de lucru” din câteva puncte de vedere…unul ar SSM. Daca tu se întâmplă un accident pe drumul spre serviciu, acesta trebuie anchetat etc( de aia punem traseul pe fisele alea de SSM).

      Probabil tu te referi la plata acestui timp. Doar că nu poți să gândești mai departe de „eu vreau bani multi sa vin la lucru” și nu înțelegi că, de exemplu, nu pot plati casierii sa vina sa îți vândă ție suculeț (ți s-ar și scumpi suculetul) Pe modelul asta o sa cerem bani și pentru că ne trezim din somn sa muncim.

      Puteai să întrebi de ce trebuie sa vina angajații la biroul ăla pe care îl facem… Poate înțelegeai mai bine cum funcționează lucrurile. Altfel, ai ales sa îți manifești frustrarea și sa zici că „iată, o alta companie de căcat care vrea sa vina angajații la birou…obligatoriu!”

      Prea mult entitlement pe burta goala pe aici. Entitlement postat din metrou/autobuz in drum spre birou

      620
    • NOU
      #32

      Daca ai un job care presupune necesitatea colaborării in persoană (r&d, client facing, etc) ok trebuie sa mergi la birou și e într-un fel asumat.
      Daca ai un job care presupune x ore in fata unui PC, sau la un telefon e stupid să fii chemat la birou.
      Alex, angajații tai sunt ori într-o categorie in care lucrul face2face e absolut necesar ori sunt prea slab pregătiți să îți zică sa te duci tu la birou 5 zile pe săptămână că ei și-au pus demisiile.
      Ah, daca accepta genul ăsta de abordare din partea angajatorului pentru că au niste „golden cages” atunci e problema lor, să fie sănătoși

      111
    • @RaduN: angajații mei trebuie sa fie la birou pentru că lucrează cu informații atâta de sensibile încât acestea nu părăsesc camerele alea unde sunt laptop-urile (nu mai zic că nici laptopurile nu părăsesc camerele alea)… Acum înțelegi de trebuie sa vina la birou?

      Nu orice bătător in taste sau vorbitor la telefon poate lucra de acasă. Știu că e greu să gândim ce e in spatele unui business și care sunt obligațiile companiei când noi ne rezumam doar la ” eu bat din taste hurr Durr, pot sa bat și de acasă” pentru că avem cunoștințe limitate despre ce înseamnă business, ce înseamnă clienți…ce înseamnă toată infrastructura aia care îmi permite mie sa bat din taste.

      Nu o lua in nume de rău…sunt joburi care pot fi făcute lejer de acasă, nu zic. Ce spun e că e foarte important sa ne interesam de ce nu vrea compania sa ne lase acasa. Daca e pe motiv de manageri bulangii, pleacă! Daca poți să înțelegi și accepți efortul de a veni la birou vs. salariu..go ahead, stai acolo.

      Ne place sa ne plângem fara sa înțelegem cu toate că avem libertatea sa facem ce vrem și să lucrăm unde vrem.

      1513
    • „Prea mult entitlement pe burta goala pe aici. Entitlement postat din metrou/autobuz in drum spre birou”

      Alex, ai ratat sa faci gluma aia buna cu „le pute mana a bara de autobuz” la care rad toti oligofrenii care cred ca ascultatul de Radio Zu in masina personala in ditamai aglomeratia e apogeul vietii.

      142
    • @liviul: Hehe! Proasta da’ bună.

      Chestia e că eu sunt unul din aia care merge zilnic la birou…cu tramvaiul. Daca na uit in palma deja e portocalie de la bara aia. Se mai curata seara când..You know…

      Doar că eu pot să înțeleg că munca mea se face doar de acolo și am acceptat asta atunci când mi s-a prezentat. In plus, am considerat că salariul merita efortul și am decis sa nu mă plâng pe internet și să zic eu că sunt mai deștept decât corporațiile.

      Ce vreau eu sa spun că e că frustrarea asta nu ajuta la nimic, doar corupe minți. Mai ales când e atât de simplu să pleci să îți găsești alt job care sa îți permită să lucrezi de acasă, sa îți comande și cafea acasă, sa îți dea și bani multi..oh wait, nu e:))

      Așa că….toți suntem „sclavii” cuiva daca nu suntem patronii. Atâta timp cât nu ești o „valoare” in companie, nu prea ai ce sa faci și nu ai cum sa impui condiții.

      In plus, cei mai mulți doar vor, dar nu vin cu soluții să spună de ce se poate sa se lucreze de acasă, să spună de ce e safe, sa se duca la client cu jalba în băț sa îi spună că tot ce vrea el că security e de căcat și nu știe nimic, că rezolva ei totul, nimic nu se poate întâmpla, ei sunt ateeeeenti(până pica și cel mai basic test de phising)

      Asta e pentru mine entitlement…când nu avem idee de nimic în afara de a face X, dar noi știm mai bine ce trebuie sa se facă! Ce? Sa ni se dea!

      Observ că generația asta e similară cu cea din urmă. Unii vor să le dea statul, alții să le dea corporația. De ce? Pentru că trebuie!

      57
    • @thebblak, ce visam umed la asta când lucram în București. :)
      Acum nu-mi mai folosește la nimic, fac 5 minute din ușa apartamentului la ușa biroului. (Am avut un pic de noroc cu chiria).

      00
    • NOU
      #37

      @Alex
      Tu ești într-un domeniu specific cu limitări bine definite și atunci este evident că cine aplica sau deja lucrează acolo știe la ce se înhamă. Fair game.
      Problema este cu cei care cheamă oamenii la munca pentru că nimic. Doar ca să își justifice existența și faptul că au băgat sune enorme în clădiri care acum sunt goale.
      Și vin și „hurr durr trebuie să veniți la birou, pentru că pitong”
      Ah și jobul ăla care îți permite să lucrezi de acasă, îți dă și bani multi, nu te obliga sa îți pierzi timpul ascultând managerasi inapți există.
      Și unii din oamenii care îl au știu și infrastructura IT, și business și cybersec.

      30
    • Alex, ma confunzi. in timpul liber dau cu sapa la o firma de constructii, pe santiere. nu exista wfh pentru mine. in rest ma ocup cu propria afacere, tot prin santiere. birou vad prin ce baraci imi arata aia, sa pot pune un laptop 10 minute.

      puteai sa zici din prima ca firma ta se ocupa cu ceva strict secret (desi de obicei adtia care umbla cu secretul in gura mananca cacat cu polonicul, cum ar fi aia de la firma mai sus mentionata care considera bransamentul se gaze a lu maricica popescu din vascauti strict secret si proiectul a venit musai pe mailul de firma cu avertismente d-alea de secret si gdpr si nu mai stiu ce, sa destainui, sanctiuni, plm; i-am facut forward automat pe gmail, ca serverul lor e de kkt si intretinut de persoane nevoi speciale si 2 zile mai incolo maricica are apa calda si e totul inscris la primarie si alte cateva servicii PUBLICE; ah mai mentionez ca minunatul server al firmei a fost o data copiat TOT de cineva si o data au luat un ransomware, noroc cu bulangii aia care faceau forward pe gmail, ca au mai recuperat cate ceva) si de aia trebuie oamenii sa vina la birou. dar tu ai zis ca trebuie pentru ca… trebuie.

      si chiar cu secrete reale, se poate si fara birou, dar trebuie sa ai un departament it competent nu de cacat ca ala de la mine.

      stiu, spun acelasi lucru cu radu. dar o fac pentru ca deja suntem 2 care iti spunem ca esti beat.

      30
    • @Radu, theBlack: Trebuie sa vad și eu cine se inflamează, nu?

      @Radu: Și când sunt chemați oamenii la birou mai târziu în proces…oamenii tot nu înțeleg și fac pe supărații, că ei pleacă au drepturi și libertăți etc. Motivele de chemat la birou sunt multe, chiar și alea in care doar vrea managerul că așa i s-a sculat lui.

      O tot tinem pe asta cu există soluții, cyber security, se poate face sa fie safe. Da, se poate face, dar cu costuri, cu tracking de oameni etc. Și iar apar guralivii „de ce nu mai primim măriri, de ce ne urmăriți, de ce, de ce , de ce”

      @theblack: Și aici sunt tot secrete reale…și ghici ce, așa vrea clientul sa se întâmple și așa a setat regulile..așa se întâmplă. Am și oameni în WFH permanent, freelancers, dar ce crezi? Ei nu lucrează pe proiectele în care clientul a decis așa de capul lui „prost” că trebuie să vina lumea la birou și nu l-a ascultat pe angajatul Jenica Poenel, Data Entry specialist, că e safe domne, se poate face și de acasă.

      Romania, țara lui „noi știm mai bine”!

      11
    • si asta cu ‘asa vrea clientul’ era o varianta simpla sa iti clarifici si justifici pozitia.

      dar tu ai ales sa intri in polemici si sa vii cu exemple ridicole si atacuri la persoana.

      asta imi spune ca de fapt asa esti tu de fapt. clientul poate nici nu stia cum e mai bine si tu te-ai bucurat la sugestia asta si poate chiar ai incurajat-o, tu de fapt fiind unul din sefii aia care ‘asa vrea pula lor’. in acelasi timp uiti ca e perfect legal sa prevezi in contractul de munca obligativitatea prezentei la birou fara posibilitatea wfh. de fapt nu uiti, dar stii ca in condițiile astea mai venea doar jenica poenel care azi e maine nu si nu mai aveai asupra cui sa iti manifesti frustrarile de vataf neterminat.

      00
  5. La 10 e mai nuantata problema cu scaderea cererii pentru electrice.

    Subventiile mari au stimulat cererea dar au si lasat un vid in piata adresabila, se vede dupa ce au scazut. In plus, s-au mai calmat lucrurile cu restrictiile de vanzare/circulatie propuse pentru masinile care polueaza, nu mai e un stimulent puternic nici din zona aceasta.

    Un val mare de cumparatori a dus si la expunerea problemelor pe care le au electricele. Fiind la primele iteratii si infrastructura de incarcare inca in dezvoltare, e normal sa nu fie totul roz.

    Lumea s-a mai calmat si asteapta generatiile mai noi, unde progresul tehnologic si economia de scara isi vor spune cuvantul.

    Indecis. Tu ce zici?2413
    • Daca sunt probleme cu masinile electrice, poate stie cineva si-mi explica si mie de ce Buffett a stat mult timp cu cash in mana pana cumparat masiv actiuni BYD. Nu mai inteleg nimic. Multumesc anticipat.

      920
    • Jean, probleme sunt cu toate masinile. Pe masura ce tehnologiile se maturizeaza si sunt adoptate de publicul larg, asteptarile sunt sa scada frecventa si gravitatea problemelor.

      Banuiesc ca Buffet mizeaza pe BYD sa devina pentru industria auto ceva similar cu Foxconn pentru industria electronicelor.

      183
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1748
    • Singura problema a masinilor electrice este pretul. Restul (alimentare, valoare revanzare) se rezolva de la sine in timp. Sa luam un exemplu aceeasi masina cu toate dotarile posibile (Kona):

      – termic 27k eur
      – electric 41k eur.

      Probabil diferentele sunt similare si la ceilalti si arata foarte clar de ce subventia aia de 10k chiar facea diferenta.

      Chiar in ipoteza in care sa zicem ca pe aia electrica o alimentezi moka de la soare, de 14k eur iei 9500 de litri de benzina, care iti ajunge in cel mai rau caz pentru cel putin 100.000 de km.

      Cand masinile electrice vor fi livrate la acelasi pret cu alea pe combustibil, probabil doar nostalgicii vor mai cumpara d-alea termice.

      Comentariu apreciat.5112
    • @Vlad „Oamenii s-au obisnuit cu inflatia si preturile mari la combustibil, dar nu sunt in stare sa vada ca costa 12-15 lei/100km ca sa mergi cu un EV incarcat de la Hidroelectrica.”

      Eu cred ca oamenii vor sa isi asume sa plateasca 35 lei / 100 km de la Petrom, dar sa nu faca pauze la fiecare 200 de km si sa poata sa dea AC la cat vor pe autostrada.

      Comentariu apreciat.4810
    • @Rumbu, 14k pentru sistem fotovoltaic? In 2019, poate. Acum un sistem foto de 5kw e 4000 de euro daca il instalezi pe barba ta, 2000 sau mai putin daca il instalezi prin AFM(sunt la suprapret alea), vorbesc din experienta. Mai adaugi inca 2000 de euro daca vrei bateria ta de 5kw. Un sistem de 5kw in zona B/IF produce 6 000 de kw pe an, tot din experienta zic. Basca acuma e 30k lei subventia (din banii tai) pentru sistem si cu stocare, minimul de contributie e 3000 de lei, cam cat dai pe curent intr-un an la un apartament de 2 camere cu 2 adulti si un copil.

      Cat despre masinile electrice, ia uita-te si la BMW – i4 e pe la 45k euro, Seria 4 incepe pe la 50k euro. Mini e 23k pe electric dar 200cp plus, cam cat versiunea one (ala de saraci, 134cp).

      Vrei economie maxima? Spring nou la 12k euro si panouri la 4000+(optional)2000, ai rezolvat problema mobilitatii pe niste ani. Cata benzina iei de 4000 de euro? Cam 2 ani de benzina. De restul pana la concurenta garantiei masinii/echipamentelor mergi gratis.

      Indecis. Tu ce zici?1024
    • @Puiu, Rumbu zice ca 14k euro e doar diferenta intre kona pe benzina si cea electrica
      Deci calculul lui pleaca de la ideea ca ai deja fotovoltaicele
      Daca mai pui si cei 4k ai tai sunt 18k diferenta. 2 logane sau 1800 de calatorii cu Uber

      191
    • @Puiu, pentru cei 14k se referea la diferența de preț între motor electric și termic al aceluiași model (Hyundai Kona).

      111
    • Atunci sunt prost, scuze si multumesc.

      222
    • Plugin hibrid aici, stau in oras, nu la periferie si o incarcare de vreo 3 ore la birou tine pt 2-3 zile. Autonomia declarata e vreo 65km, real as zice ca sunt vreo 50.
      Cand merg la tara se incarca de la panouri si toate drumurile de pe acolo sunt gratis.

      Benzina pt drumurile lungi ca sa nu am stresul unde incarc.
      Si cele 2 motoare ajuta un pic la depasiri

      157
    • @Vlad & @Jean Bonbon

      „Lumea s-a mai calmat și așteaptă generațiile mai noi, unde progresul tehnologic și economia de scară își vor spune cuvântul.”

      Progresul tehnologic e tot acolo, nu a evoluat. Ce vorbești sau nu te înțeleg eu?

      Nu-mi place comparația, tot o scriu: fie că e o roată din oțel, sau roată din titaniu, sau roată din wolfram, tot roată metalică este; iar diferențele sunt marginale ori specific nișate după uz. „Nu contează” adică, fiindcă oțelul, titaniul, wolframul au tot aceleași proprietăți arondate; oțelul/titaniul/wolframul de acum este exact la fel ca atunci în momentul zero când a fost inventat sau descoperit, iar diferențele de subcompuși sunt ceea ce determină nișa marginală.
      Nu există ceva „mai bun” care să înlocuiască totul sau standardul median ce există acum și a existat de când s-au uniformizat.

      Obținerea de surse de energie tot acolo e. Tot de același număr de watts (mega, giga, tera…) îți trebuie să folosești ca energie să scoți păcură/țiței din subteran, tot o cantitate de cupru/bronz, fier/oțel și staniu obligatoriu îți trebuie să construiești rotor-motor-stator ș.a.m.d.

      Sursele obținerii de energie electrică (hidro, geotermală, ardere/uz de cărbuni/gunoaie/lemn/păcură/petrol, eoliană, nucleară) tot un randament minim-maximal predefinit a rămas ca acum cum erau și în momentul când au fost descoperite/inventate.
      Aaaa, ai mărit dimensiunea pe orizontal și dintr-o dată obții mai multă energie?
      Păi tati, asta nu se cheamă că ai inventat ceva nou – se cheamă că ai construit pe orizontală, ai mărit producția pe orizontală. Asta nu e „tehnologie nouă”, e tot tehnologia aia veche cu limitele aferente.

      Ai îngrășat porcul la timp pentru Crăciun sau mai devreme; nu ai inventat porcul care să-și regenereze pielea/carnea/grăsimea/organele/mușchii după fiecare tăiere încât să mănânci jumări în fiecare zi din an când vrei, SAU inventat aparatul minune să creeze din compuși subatomici & atomici („din aer & pocnit de degete”) porci grași buni de tăiat în fiecare zi când & câți vrei.

      Nu există ceva „mai bun”. Nu s-a inventat/descoperit ceva care să înlocuiască „normativii de…” (randamentul/cantitatea de producție, timpii de lucru, randamentul/puterea/energia necesară, materii prime…).

      Iar economia de scară – că tot ai menționat-o – tot limitată e, vizavi de randamentul pe orizontală (pentru că nu s-a inventat/descoperit nimic nou real!).

      Distanța nadirilor, între București-Ferentari și Basel-Ufer, tot aceeași este astăzi ca cea de ieri, alaltăieri, 10 ani, 100 de ani, 1000 de ani… în urmă. Nu s-a schimbat nimic.
      Aerul pe care-l respiri e același aer care-l respira Nabucodonosor.
      Apa pe care o bei este aceeași apă pe care a băut-o Cezar.
      Grâul pe care-l consumi din pâine & paste este același grâu pe care-l mânca Garibaldi .
      Electricitatea pe care o ai în bateria de litiu, alkalină sau instalația electrică e aceeași ca electricitatea pe care Thales a documentat-o. Nu există „[o] electricitate mai bună” sau „electricitate nouă”.

      „Dacă sunt probleme cu mașinile electrice, poate știe cineva și-mi explică și mie de ce Buffett a stat mult timp cu cash în mână până a cumpărat masiv acțiuni BYD. Nu mai înțeleg nimic. Mulțumesc anticipat.”

      Habar n-am despre ce vorbești, am vorbit cu Buffett și mi-a spus că a vândut exact cum scrie în articolele de acum câteva luni.
      Iar Buffett omul, ca mentorul său Peter Lynch & Benjamin Graham, crede în capitalism fără competiție.

      68
    • Toreador, ai scris mult dar nu neaparat la subiect. Progresul tehnologic s-a tot intamplat in industria auto electrice, fie ca tie ti-a placut sau nu: de la randamentul imbunatatit al motoarelor la capacitatea mai mare de stocare raportat la acelasi volum sau aceeasi greutate a bateriei de acumulatori, de la imbunatatiri legate de mangementul subsistemelor de asistenta a condusului la cresterea vitezei de incarcare. La acestea ma refeream.

      Inca suntem la inceputul „erei electricelor” si urmatoarele generatii de masini electrice ar trebui sa fie mai eficiente, mai ieftine (economia de scara la productie), cu autonomie mai mare, cu incarcare mai rapida si cu (si) mai multe sisteme de asistenta si protectie.

      Cezar, cand bea apa si manca paine din graul lui Garibaldi, nu cred ca avea baterii LiFePO4 (pentru ca s-au inventat abia prin 1996). Nici energie electrica nu cred ca avea, nu mai vorbim de centrale nucleare (eventual cu fuziune, care inca nu e tehnologie disponibila pentru utilizare larga). Eu cred ca mai e loc de progres pentru civilizatia de pe Terra (nici n-am ajuns inca la pozitia I pe scara Kardashev).

      81
    • Preturile de la marcile considerate premium sunt irelevante. Acolo o mare parte din pret reprezinta brandul, cumparatorul pe asta da banii, aia isi permit sa vand la acelasi pret indiferent de varianta de propulsie.

      Diferenta apare la masinile comune si relativ accesibile. In Europa pretul mediu de achizitie al unei masini este 32k. In Norvegia e 44k. In Grecia 21k. Surpriza, o Tesla costa exact cat cheltuie norvegienii in medie pe o masina.

      In Romania nu am gasit vreo statistica dar cred ca suntem cu grecii sau mai jos. In consecinta, daca romanului i se ofera la 20k o masina electrica cu aceleasi dotari cu una termica, probabil vom avea si noi statistici ca norvegienii.

      121
    • @Vlad

      Progresul tehnologic s-a tot întâmplat în industria auto electrice, fie că ție ți-a plăcut sau nu: de la randamentul îmbunătățit al motoarelor la capacitatea mai mare de stocare raportat la același volum sau aceeași greutate a bateriei de acumulatori, de la îmbunătățiri legate de managementul subsistemelor de asistență a condusului la creșterea vitezei de încărcare. La acestea mă refeream.

      Încă suntem la începutul „erei electricelor” și următoarele generații de mașini electrice ar trebui să fie mai eficiente, mai ieftine (economia de scară la producție), cu autonomie mai mare, cu încărcare mai rapidă și cu (și) mai multe sisteme de asistență și protecție.

      […]

      Eu cred că mai e loc de progres pentru civilizația de pe Terra (nici n-am ajuns încă la poziția I pe scara Kardashev).

      Pun pariu, pe viața ta cu viața alor tăi și viețile anturajelor tale apropiate, pe două certitudini (chiar trei):

      Certitudinea #1a — Prețurile finale ale electricității (randament median & brut + futures contracts) a crescut exponențial din cauza aragazelor electrice, matrapazlâcurilor electrice, iar mașinile electrice vor veni ca tonajul sisifian la cererea & oferta deja supraîncărcată.

      Certitudinea #1b — Fiindcă prețurile finale vor crește să-ți încarci telefonul, tableta, bateria laptopului & mașina în garaj, în timp ce ai pus în cuptorul electric lasagna cu mașina de spălat să-ți spele rufele, tot-tot-tot-tot-tot-tot-tot-tot-tot-tot-tot ce depinde de curent electric va avea 5%-7% mărire (tras de păr!) compusă, anual.
      În România, de exemplu, nicio bișniță n-a venit pe 2%-3% venituri net marginale, mai degrabă pe un 6%-8% acum. Ce vrei tu, instant se face 17%-19%, pe puțin…

      Certitudinea #2 — Este o limită totală cumulată.
      Este o limită totală cumulată, de randament („output”) maximal, indiferent cât de mult încerci să lărgești pe orizontală. Nu mai poți, este inversul de break-even.
      De ce țările, toate, nu-și găuresc crusta să caute rezerve de țiței & se depinde masiv de câteva rezerve pe tot Pământul, Orientul mijlociu?
      Răspunsul pe care-l dai se va regăsi facsimil și cu butaforia electricității.

      Accepți pariul?

      Kardashev e în aceaași categorie cu Lîsenco, dar, știu că nu mă crezi. De ce ai ales să fii rusofil & comunistoid, numai tu știi…

      18
    • Ce usor este sa pui pariu pe chestii care nu sunt ale tale!

      Iar ai plecat de pe subiect, iar asta este o tactica de tovaras cu state vechi. In concluzie: progres va mai exista, pe mai multe planuri, nu-ti cere nimeni voie tie. Sunt de acord, cresterea cererii (de energie electrica) poate duce la cresterea pretului daca nu se descopera o metoda mai ieftina de a produce cantitati mari. Inca nu ne-am apropiat de potentialul maxim al planetei.

      Scara Kardashev este o referinta internationala, indiferent cat ne place sau nu de cel in cinstea caruia a fost numita. Sagan si Barrow s-au inspirat tot de acolo, de ce sa nu mergem la sursa?

      51
    • Ce ușor este să pui pariu pe chestii care nu sunt ale tale!

      Îți mulțumesc pentru onestitate, în sfârșit: ai recunoscut că nici tu nu crezi în ce pretinzi că afirmi, ai afirmat.

      19
    • Toreador, imi pare rau, eu nu am certitudini, doar pareri (bazate pe informatiile dintr-un moment) care se pot schimba atunci cand apar informatii noi.

      E clar ca nu am viziunea mesianica a altora. Interesant totusi cum tu nu ai avut nimic de valoare pe care sa pui pariu.

      51
  6. Comentariu ascuns de spiriduși!
    [Click aici]

    Comentariu nasol. 2287
    • cumpără o tesla cu 100.000km. kthx.

    • Norvegienii nu cumpără sh, și nici nu sunt pasionați de valoarea de revânzare. Tesla cu 100k o duci peste 5 ani la buy-back și iei modelul nou. Dealtfel asta e normalitatea, să cumperi mașini noi, românii sunt prea săraci și fuduli și aleg sh din aceste două motive. Am auzit de n ori expresia aia cu a ieșit pe poarta fabricii a scăzut valoarea cu 20%. Așa și? Românul vrea „nouă” de 6 luni dar cu preț de veche, adică și cu pl-ncur și cu sufletu-n rai. Nu se poate.

      Indecis. Tu ce zici?3719
    • Da, stim, norvegienii nu se uita la bani, mai lipseste sa auzim ca nici nu conduc de fapt. Dar au spulberat toate miturile.

      Indecis. Tu ce zici?274
    • Masinile electrice s-au bucurat de succesul meritat pentru ca primeai niste beneficii daca detineai acea masina. Acele beneficii in foarte multe situatii erau net superioare fata de a detine o masina termica. Beneficiile nu sunt uniforme insa in mare au fost urmatoarele: eco-bonus in diverse forme(reducere la pretul initial, diverse reduceri de taxe), parcari gratis unde termicele plateau, uneori incarcare gratuita. Chestiile astea au fost singurul avantaj pentru care oamenii cumparau acele masini, poate unii chiar credeau ca salveaza planeta, dar e alta discutie.
      Dupa ce avantajele s-au diminuat si s-au dus spre 0 am inceput brusc sa vedem problemele care erau acolo. Incepand de la problematica bateriilor(vlogerrul de teh a facut un podcast interesant pe tema asta) si culminand cu faptul anumiti asiguratori nu prea vor sa-si bata capul cu diverse modele intrucat sunt complicat de reparat si scump pe deasupra.
      Adoptia in tarile nordice a masinilor electrice a venit pe un mix de beneficii si ideea oamenilor ca salveaza planeta si ca nu mai au parte de poluare. Ulterior dupa ce au descoperit comportamentul lor iarna, oamenii au fost realisti si au inteles ca in extrem de multe situatii tot motorul termic este baza in conditii de -20 plus grade. Vorbeam cu un taximetrist in Stockholm ce avea o tesla model X si-mi spunea ca iarna pierde 20-30% autonomie in functie de situatie, iar incarcatul e o adevarata vanatoare dupa incarcatoare care sa nu te rupa la pret uneori refuzand curse ca nu-l ducea bateria in acel moment(rare momente ce-i drept).
      In rest nu am ce spune masinile sunt misto au multa tehnologie si pentru unii ar putea fi justificata alegerea lor. Insa pentru restul pulimii care vrea un econobox probabil ca varianta hibrid pe care Toyota o are acum o sa fie solutia pentru ei. A fost o idee misto, dar neadaptata timpurilor pe care acum le traim.

      193
    • In 2023 din ~110k masini tesla inregistrate in .no, 40k erau uzate, intre 4-7 ani. Ne uitam si noi pe date inainte sa vorbim sau „stim noi mai bine” ca „mi-a spus un prieten”…

      https://www.ssb.no/en/statbank/table/08581/tableViewLayout1/

      77
    • > Norvegienii nu cumpără sh

      ~40% dintre masinile tesla inregistrate in 2023 in Norvegia erau vechi de 4-7 ani. Vine si linkul cu statistica, l-a mancat filtrul.

      77
    • Degeaba își ia minusuri Andrei, cam are dreptate. Sunt o grămadă de bloggeri pe you tube care au luat Tesle sh au si au făcut teste și verificări. O Tesla cu 100k km și 3 ani are uzura bateriei între 3% și maxim 10%, aici depinde cum a fost încărcată. Chiar și uzura de 10% nu mi se pare mult. În rest datorită complexității mult mai mică a unei mașini electrice, în general sunt fiabile. De cat să cumperi o cotoarba cu motor ICE , găsești Model 3 din 2021 în Germania cu 25k – 28k euro.

      715
    • Diferenta e ca Andrei se uita si pe date statistice cand vorbeste.

      Imi place ca toti se plang de romania ca n-avem date publicate, dar cand vorbim de tari spalate, care publica tot on-line, ne facem ca nu vedem. Am eu un prieten care a vazut un elan odata si mi-a zis el ca in norvegia astia fac sauna dezbracati.

      1211
    • andrei, cumpără o tesla cu 100K in bord. și ne auzim după.
      lasă statisticile și ce fac alții.

    • @ sefu, eu ziceam doar ca miturile au fost spulberate in tarile nordice. Acum fiecare face, cumpara si conduce ce vrea.

      Sunt multe motive sa nu cumperi o tesla in romania, noua sau veche, de acord. Dar motivele astea sunt aceleasi pentru noi si vechi, pentru ca-s argumente de romania, nu de masina. Dupa cum vezi, altii mai spalati n-au problemele astea.

      415
    • tu aduci argumente nordice la o discuție mioritică. da, la nordici cumperi mașina, o intreții, o vinzi la 300K. la noi?

    • @Andrei
      Cea mai mare problema a masinilor electrice sh este bateria. In momentul in care se strica bateria vietii te poti trezi ca in urmatoarele scenarii:
      1. Caz fericit fie o repari gratis pe garantie, fie gasesti una noua la un cost mic care sa nu se simta.
      2. Caz semi-fericit pentru autonomia necesara(100-200km) esti acoperit, insa fereastra ta de lucru cu masina se ingusteaza mult cativa ani.
      3. Cazul nefericit autonomie scurta sub 100 de km si daca vrei s-o schimbi nu poti s-o faci ca producatorul nu mai exista sau nu are voie s-o vanda.
      La momentul actual garantia pe baterii se invarte in jurul a 8 ani din partea producatorului atunci cand o cumperi. La asta se adauga si modul in care folosesti masina gen nu o forjezi prin accelerari dese si franari bruste care implica un oarecare ciclu de incarcare daca e sa-i spunem asa.
      Pe langa asta ia in calcul ca acel grad de uzura al bateriei poate creste extrem de rapid de la 5-10% la 20-30% si deja situatia devine maro. Asa ca revin cu intrebarea lui Vali foarte aplicata: Ai cumpara orice masina electrica cu un rulaj de peste 100k km si cu o uzura de 5-10% in acest moment?
      Ca tot dam exemplu Norvegia daca intri pe finn(un fel de autovit al lor) si cauti tesla o sa vezi urmatoarele chestii:
      1. Cea mai rulata masina este un model S din 2014 cu 400k km si se da cu 6k eur(am rotunjit pretul din coroane norvegiene si este specificat ca are problema cu incalzirea si bateria. A doua cea mai rulata e un model X din 2019 in valoare de 25k eur cu 362k km si o garantie a bateriei pana 2027.
      2. Sunt o gramada de model S de prin 2014-2016 sub 20k eur cu rulaje variate insa in buna parte au peste 100k km.
      3. Model 3 se vind cu peste 20k eur si cu un rulaj de peste 100k km si orizont de folosire minim 4 ani.
      Cel putin la Tesla nu stiu cata mare afacere este sa iei sh asta comparand cu o masina noua. La toate masinile daca as face diferenta cat costa masina noua si as adauga o reducere de 10-20% cred ca atat costa sa cumperi o baterie noua pentru masina respectiva, basca montaj.
      Nu am o concluzie cu privire la ce inseamna masina electrica noua sau sh. Ceea ce stiu in schimb este ca masinile sunt prea scumpe in acest moment fata de ceea ce ofera in acel moment. Si cand spun masina ma refer la econoboxul care ma duce din punctul A in B fara nu stiu ce tehnologie pe el. Asa ca momentan voi ramane in zona hibrida a situatiei intrucat sunt sarac si tin prea mult la confortul meu mental. Daca prin absurd de maine am fi in situatia urmatoare:
      1. Statii functionale la fel de dese ca benzinariile;
      2. Timpi de incarcare fix cat fac un plin de benzina cu autonomia pe care o am pe motorul termic;
      3. Pret echivalent intre motor termic si electric;
      4. Consumabile la pret de motor termic(vezi ca eu bateria o vad tot la consumabil);
      M-as trece pe electrica fara prea mari batai de cap.

      111
    • @Flat – „Dealtfel asta e normalitatea, să cumperi mașini noi, românii sunt prea săraci și fuduli și aleg sh din aceste două motive”

      Masina este cel mai prost lucru pe care poti cheltui banii, are un cost mare si isi pierde valoarea destul de rapid si de mult. Nu este nimic firesc in a cumpara o masina noua si in acelasi timp ceva imi spune ca la tine masina inseamna o Tesla, o Toyota, ceva, nu un Logan nou la 12.500 de euro, nu?

      100
    • Volvo gives up plan to sell only EVs by 2030- Stire de la BBC :
      ”Car company Volvo has abandoned its target to produce only fully electric cars by 2030, saying it now expects to be selling some hybrid vehicles by that date.
      The carmaker blamed changing market conditions for its decision to give up a target it had announced only three years ago.
      It comes as the industry faces a slowdown in demand in some major markets for electric vehicles (EVs) and uncertainty due to the imposition of trade tariffs on EVs made in China.
      Volvo, which has traditionally flaunted its environmental credentials, joins other major carmakers General Motors and Ford in rowing back on EV ambitions.
      Volvo now expects at least 90% of its output to be made up of both electric cars and plug-in hybrids by 2030.
      The Swedish company may also sell a small number of so-called mild hybrids, which are more conventional vehicles with limited electrical assistance.”

      22
  7. 3. Amnistia fiscala este noua galeata cu punga cu ulei si zahar.
    PSD s-a prins ca pomenile trebuie date tuturor nu numai votantilor lor.
    PSD intotdeuna a mers pe principiul mafiot si ticalos: „daca noi furam grosul trebuie si pu***limea sa aiba senzatia ca fura”
    PSD intodeuna a mers mereu cu scuza aia: „da domne furam si noi dar uite ca si voi furati asa ca nu mai comentati ca picati in derizoriu”

    O Amnistie nu poate aduce bani la buget pe termen lung decat daca dupa ce faci amnistia fiscala, incepi si aplici legea tuturor cum trebuie.

    Nu vreau aministie fiscal, nu vreau sa se elimine taxe si legi si ci sa fie concepute in asa fel inca sa ajute dezvoltarea economica si taxele sa fie colectate si folosite asa cum trebuie iar banii din bugetul statului sa nu mai fie tratai ca fiind banii personali ai politicienilor din care sa se infrupte cu tupeu si nesimtire.

    Comentariu apreciat.362
    • Nu e data amnistia fiscala pentru voturi, e data ca e disperare mare de bani. Sunt datorii de 60 miliarde lei neplatite, si spera sa recupereze ceva asa. Stai linistit ca daca aveau ce sa recupereze, puneau propriri/sechestre si recuperau. Inseamna ca datoriile alea sunt fie de la mamuti de stat la care sunt alte reguli, fie firme care au fost lasate in curu’ gol.

      Deci foame mare de bani si asta se vede la bonusul dat firmelor care platesc la timp.

      232
    • Poate nu e pentru bani ci pentru ajutat niște prieteni: ca să beneficiezi de ea trebuie sa stai câțiva ani fără să îți pună anaf poprire pe conturi. Încearcă tu sa faci asta…

      231
    • Inteleg ca unul din beneficiarii amnistiei ar fi Negoita cu zeci de milioane de Euro.
      Daca nici de la el nu puteau recupera banii….
      Amnistia nu e data pentru mine ca am 200 lei la impozit sau multinationala la care lucrez (care nu are datorii pentru ca partea financiara e tinuta din scurt dinafara tarii). E data tot pentru „clientii” si „prietenii” lor.

      Cum poate o amnistie sa duca bani? Cine nu a platit inainte de amnistie, nu va plati nici dupa.
      Banii sa recuperau daca ar fi trimis autoritatile statului, dar stim ca autoritatile sunt ocupate cu altceva

      211
    • Zice bine Biriș, citat de ZF…credeți că toți interlopii ‘dezvoltatori’mobiliari au platit ceva după ce au vândut the future ghettos ? După ce mașini au, nu prea cred…

      122
  8. 6. Un prieten care conducea un tir pe o autostradă în UK a avut un accident nasol, un tip ciudat care conducea un focus in fața lui, dă semnal că părăsește autostrada, intră pe bretea, apoi în ultimul moment se răzgândește și dă să intre la loc, însă acroșează parapetul se răstoarnă și se și întoarce cu fața către tirul care venea cu 50 mph si 40 de tone… tirul frânează dar nu poate evita contactul și îl lovește. Vine poliția, blochează autostrada, prietenul descarcă imediat filmarea de pe cameră, îi arată politistuli cum s-a întâmplat. Îi pun fiola de alcool și droguri, Între timp vine salvarea, îl preiau pe ăla ( nu se știe dacă viu sau mort) polițiștii îl întreabă pe tirist dacă are nevoie de asistență ( tirul, fata praf, bordul sorcovă, 25k dauna) dar ăsta reușește să-l pornească, ăsta zice că e OK, apoi ii spun:când ești OK ești liber să pleci!

    Comentariu apreciat.561
    • Nu m-ar mira să apară în raportul milițenilor că ăla a traversat autostrada pe zebră…

      184
    • apropos de asta azi dimineata era blocaj la capatul a3 dinspre ploiesti ca se tamponase o duba in sensul giratoriu si statea echipajul de politie langa ea sa se uite. Nu parea nimic grav dar pare ca procedura era sa lase sensul giratoriu 80% blocat cu masina aia in mijlocul drumului.

      72
    • Pai asteapta si alte echipaje sau indicatii prin statie, ca dintr-o masina de politisti nu se pot aduna atatia neuroni cat sa ajunga de facut un proces verbal SI degajarea carosabilului. Le ajung doar sa se uite :|

      81
    • Autostradă cu 3 benzi plus aia de urgență, tirul nemișcat de pe banda 1, mașina bușită între banda 1 și emergency lane, 2 benzi libere încă, cu toate acestea, autostrada închisă 2h pe ambele sensuri!!
      Circulația deviată prin sate…. Înainte sa plece, prietenul a întrebat dacă poate să știe dacă trăia sau a murit, și I s a transmis că nu are voie să știe atâta timp cât nu a fost vina lui. După ceva timp l au sunat de la poliție și l au informat că victima se recuperează in spital…
      Revenind și comparând cu noi.. unii de ce știu ce au de făcut și aplică, iar la noi nici nu știm dacă se cunosc procedurile, sau se știu și nu se aplică? Incredibil cat de frustrant sa fie să ajungă cetățeanul sa le ceara autorităților să și facă treaba pt care sunt plătiți

      90
  9. 6. Cum sa te nenorocești din cauza unui prost. Pentru șofer urmează declarații pe la politie, interogatoriu, eventuale șicane din partea familiei victimei, trecerea printr-o anchetă și pana la finalizarea ei statutul de inculpat.

    Comentariu apreciat.442
    • De ce sicane?
      N-ai voie sa traversezi autostrada. N-ai voie nici macar cu vehicul care nu prinde 50 la ora.

      Declaratii si interogatoriu da, la aia sunt buni politistii.

      191
    • Citeam stirea ( indicii de substante si alte incompetente tipice militienilor) si mi-am adus aminte ca am vazut o faza similara la o emisiune aici in Spania,Control de carreteras se numeste emisiunea.
      Il opreste Guardia Civil pe unul care facuse ceva nazbatie ,, alcool ? droguri ?,,
      Nu, zice ala.
      Negativ la alcool, pozitiv la ceva drog. Dupa ce lingi bastonasul, se arata la camera rezultatul afisat pe aparatul de testare. Zice al meu ,,iau ceva pastile pentru rinichi,,.
      Si acuma faza misto: il intreaba reporterita pe Guardia Civil ,, e posibil sa iasa pozitiv de la pastile ?,,
      Se intoarce Guardia Civil zambaind :,, normal e aproape imposibil,,.( Am tradus eu. Originalul a fost : normalmente es casi imposible).

      51
    • @Paco
      da, dar poate Guardia Civil nu are bastonase second hand din china… ma rog, de pe un vapor ancorat in somalia sub pavilion chinezesc

      142
    • nu sa poate, vine sfarsitu lumii, proiect pilot zici ca e avion f-35.
      sper ca are si solitaire pe tableta aia. probabil tableta ramane fara baterie, daca soferul oprit are bmw :)

      131
    • Politistul ala baga in tableta ceva de mana?!?
      Actele astea noi nu au chip!? Ei nu-l pot citi?

      OCR are aplicatia mea de banca, cifrele is cele mai usoare pentru OCR parca, nu?
      Camera, CNP cautat automat in vreo baza de date si umplut campurile alea, nu?

      Naibi macar de baga CNP manual sa umple toate campurile alea..

      84
  10. 4. Nu e adevărat. Ei ne vor binele. Au spus la televizor că nu fac locuri de parcare ca să nu încurajeze lumea să vină cu mașina la birou :)

    121
  11. Bune ori nebune, mașinile electrice nu îți dau fumuri și alte noxe direct in nas. Ăsta e scopul lor, să poți respira alături de ele. Dacă mașina a devenit un „organ” vital în viața și funcționarea omului modern, măcar să nu omoare alte organe vitale ale corpului.

    Indecis. Tu ce zici?3619
    • De fapt toti vor masina cu autonomie de 1000km si 20k euro. Nu conteaza ca fac 1000km o data pe an, oricum cu pauze.

      O scadere de poluare in orase s-ar vedea cand s-ar umple orasele de masini mici electrice cu autonomii de vreo 200km, cu care poti merge 2-3 zile fara sa incarci. Acolo e un sweet spot unde gasesti EV-uri la preturi mai mari decat e disponibil omul sa dea, sau prea mici. Ca de banii aia omul ia un Logan decent si baga benzina 5 ani.

      Indecis. Tu ce zici?2815
    • @rdb
      Nu-i vorba că nu merge ăla 1000km dintr-un foc, ci că nu vrea să se ducă să încarce la fiecare 100-150 km parcurși, la fiecare 2-3 zile să-ți faci planul pe la ce stație te cuplezi și timpul pierdut…

      Indecis. Tu ce zici?273
    • Depinde de masina. Daca nu e ceva mic gen Spring faci mai mult de 100-150km pana la incarcare. Plus ca pauza aia de incarcare e 15-20 de minute. Uneori am stat mai mult la coada la buda pe autostrada plus cafea sau ceva de rontait. Daca aveam electrica, adaugam destui km in timpul ala.

      Da, cu electrica faci un pic de planning la drumuri mai lungi, dar nimic de speriat.

      Totusi si asta e adevarat ca daca nu stai la casa e complicat sa te duci pe la statii.

      712
    • infrastructură.

    • Stirile astea ajung la noi acum. …
      Eu pot sa iti spun ca am vazut cu ochii mei in 2018 parcarea plina la Aker si tot felul de companii petroliere, pline cu Tesla/electrice. 2018.

      25
    • Au primit si ei subventii si au taxat masinile in functie de poluare din anii 90. Fara taxa pe masini noi, fara tva si alte facilitati. O buna perioada subventiile au fost platite din banii luati pe poluare.
      Credeati voi ca aia sunt mai speciali.

      201
    • The Norwegian EV incentives:
      No purchase/import tax on EVs (1990-2022). From 2023 some purchase tax based on the cars’ weight on all new EVs.
      Exemption from 25% VAT on purchase (2001-2022). From 2023, Norway will implement a 25% VAT on the purchase price from 500 000 Norwegian Kroner and over
      No annual road tax (1996-2021). Reduced tax from 2021. Full tax from 2022.
      No charges on toll roads (1997- 2017).
      No charges on ferries (2009- 2017).
      Maximum 50% of the total amount on ferry fares for electric vehicles (2018)
      Maximum 50% of the total amount on toll roads (2018-2022). From 2023 70%
      Free municipal parking (1999- 2017)
      Access to bus lanes (2005-). New rules allow local authorities to limit the access to only include EVs that carry one or more passengers (2016-)
      25% reduced company car tax (2000-2008). 50% reduced company car tax (2009-2017). Company car tax reduction reduced to 40% (2018-2021) and 20 percent from 2022.
      Exemption from 25% VAT on leasing (2015-)
      The Norwegian Parliament decided on a national goal that all new cars sold by 2025 should be zero-emission (electric or hydrogen) (2017).
      «Charging right» for people living in apartment buildings was established (2017-)
      Public procurement:​ From 2022 cars needs to be ZEV​. From 2025 the same applies to city buses

      elbil . no

      55
    • Si putere de cumparare

      170
    • NOU
      #102

      @Cristi.
      Taxe și impozite.
      In Norvegia taxele pentru un ICE sunt de câteva ori mai mari decât pentru o electrică

      52
    • @Cristi – dupa cum au zis si altii si a aratat Ionut detaliat povestea cu norvegienii care cumpara electrice ca stiu ei mai bine este doar o poveste si este vorba de taxe. Cand pui taxe gen 100% pe ICE si oferi in plus o subventie la electrice clar oamenii vor cumpara EV.

      In acelasi timp daca maine vor inversa situatia, sa puna taxe de 100% pe EV si subventii la ICE (doar ca exercitiu de imaginatie) brusc lumea o sa descopere ca norvegienii renunta sa mai cumpere EV si trec in masa pe ICE.

      100
  12. La accidentul de pe A1 zice ca tipul a vrut sa treaca de la benzinarie pe partea cealalta. In poze vad ca-i camp. Incerc sa-mi explic de ce ai vrea sa treci autostrada, ceva dorinte sinucigase? Vazuse ceva aruncat pe partea cealalta?

    230
  13. 2. Sa ia o piatra in gura. Putem sa ii ajutam ;-)

    70
  14. 2. Cei doi nu au cumva susținerea primarilor din cele două partide? Nu era povestea că dacă primarul este de la unul dintre partide tot pentru acel partid vor vota? La comuna Bobâlna din județul Cluj, de unde sunt eu, la prezidențiale au votat Dăncilă, chiar dacă avea toată notorietatea de atunci pentru că primarul de atunci de la PSD era.

    40
  15. https://www.facebook.com/share/p/188EsL2k4U/
    https://www.monitorulbt.ro/local/2024/09/05/scandal-la-botosani-comunitatea-cere-demisia-sefului-politiei-dupa-atacul-brutal-asupra-unui-elev/

    Afirmațiile sefului IPJ Botoșani în cadrul unei ședințe la prefectura: „Un tânăr oricare ar fi el, la ora 1 noaptea doarme. O altă categorie de tineri cu preocupări infracționale nu doarme. Noi trebuie să vedem de ce un tânăr care trebuia să doarmă la ora 1 noaptea, nu dormea la ora 1 noaptea. Pentru că există totuși, părerea mea, un substrat să zic așa, ori a fost la o petrecere, ori a fost la pregătire, la chitară, la mandolină, la ce-o fi fost,”

    100
  16. Simion a luat bacu in 2005, in anii de glorie cnad se copia de se rupea la BAC. Mai bine arata foaia matricola din liceu, ca notele alea nu zic nimic.

    Indecis. Tu ce zici?1619
    • si ciolacu cand l-a luat?

      220
    • Hai sa fim drepti: Simion a terminat la Lazar, unul dintre cele 3 licee de top din Bucuresti. Desigur, nu va asteptati la notele alea… Sora lui a facut Medicina. Deci ambii copii au fost educati bine din familie. Precizare: nu votez AUR, dar nu-mi plac rautatile astea gratuite !!!!

      112
    • Cum spune si Lara a facut Lazar.Ca a devenit un cretin e una,sa presupui ca a copiat e alta.

      90
  17. Apropo de clădirile de birouri. Din Global City a plecat Coca Cola. O clădire de 6 etaje a rămas goala. Din Swan a plecat eMag…

    151
    • Exact ce spuneam mai sus, Coca Cola s-a mutat in Globalworth Campus din Dimitrie Pompeiu. Din Voluntari, in Bucuresti.

      Emag s-a mutat in Globalworth Square din Floreasca. Din Voluntari, in Bucuresti.

      Diferenta e metroul si tramvaiul. Ce-i drept, aia de la Swan au autobuze private care te asteapta la metrou, dar si alea trebuie sa stea la bariera ca sa ajunga in Pandele City.

      80
    • Și alte firme aveau autobuze (am fost la niște interviuri), dar erau din 15 în 15 minute sau ceva de genul, nu din 3 în 3 ca metroul. :)

      00
  18. cum au calculat ei gradul de ocupare? s-au dus si i-au numarat pe oameni la intrarea in cladire? ca doar nu a dat cineva date de la cladire sau au senzor de caldura in scaune.
    o fi un sambure de adevar, dar datele alea sunt din pix

    312
    • Probabil se referă la gradul de închiriere. Datele astea pot fi cerute de la agenții imobiliare sau de la proprietar direct.

      Altfel, gradul de venit la birou nu prea ai cum să îl estimezi..mă rog, daca faci niste sondaje la fiecare companie in parte sau poate pe site-uri gen undelucram.

      Eu cred că gradul de închiriere este de undeva la 70-80% preponderent cu ocupare mare în clădirile de birouri cu tradiție/mai vechi.

      53
    • S-au uitat seara să vadă dacă sunt lumini aprinse 🤣🤣🤣

      10
  19. macar nici de data asta nu va iesi un presedinte cu numele -escu

    61
  20. Astia care vorbiti numai de bine masinile electrice, aveti macar una in curte? Daca nu e nonsens sa le tot pupati de la distanta.
    Btw nu spun rau de ele dar daca nu stai la casa cam greu cu incarcatul lor mai ales in ro

    121
    • Da, am, e brici pentru oras. Nu e de autostrada, dar de urgenta merge si acolo.

      15
    • @rdb
      Sigur, ne luam o masina electrica pentru oras si alta cu benzina sau motorina pentru drumuri lungi gen mers in Grecia. Nu mai fiti saraci !!

      30
    • Avem nevoie de doua masini. In loc de una diesel (pe care am vandut-o pe nimic), aveam de ales intre vreo buburuza cu motor mic, de oras, alta SH sau Spring-ul, si a castigat asta, ca e usor si ieftin de incarcat la priza si e foarte comod de condus prin oras.

      Pai la pretul la care sunt acum EV-urile clar nu se adreseaza celor cu minim pe economie. Mi-ar fi placut si mie o Tesla sau un RAV4 plugin, dar nu imi permit. Au sarit preturile in aer in ultimii ani de te iei de cap.

      10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.