Știrile zilei – 3 decembrie 2021

  1. Șatenă . Apus . Șatenă . Brunetă . Dubrovnik . Toamna . Blondă . Coarne . Blondă
  2. A intrat speciala, au intrat banii!!!
  3. Așadar nu mai are rost să ne gândim la prostii din astea
  4. Decizie istorică în Austria: mai gata cu autostrăzile
  5. Angajații ANPC au salarii mici
  6. Noul Skoda Karoq
  7. Iron Maiden vine la București
  8. Și Kiss și Whitesnake
  9. Facebook a făcut bani într-un mod mișto
  10. Cronica de business
  11. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

21 comentarii

  1. 4. la prima vedere pare o decizie putin socanta, dar in esenta cred ca au alte combinatii si noua ni se prezinta stirea doar ca atare.

    Probabil au dat-o asa ca au niste proiecte care si-au dat seama ca nu mai renteaza si cel mai bine renunta la ele in modul asta eco.

    Si titlul stirei e panicard – Austria renunta la o parte din proiectele de extindere. (nu stim care proiecte si de ce amploare erau).

    Romanul citeste stirea asta cu titlul aferent si o s-o aiba ca discutie la sprit in weekend.

    Noroc ca Romania a fost cu 10 pasi inaintea lor si am renuntat de mult la extinderea retelei de autostrazi. Suntem si peste austriecii astia.

    00
    • Da, noi asteptam vehiculele personale de transport aerian. Any minute now!

      00
    • Eu când vă spun că austriecii îi copiază pe români nu mă credeți, mai întâi povestea cu întreruperile de curent, apoi asta cu autostrazile :))

      00
    • Acum serios vorbind eu am auzit o discuție interesantă aici în Germania, anume statul încasează taxe de pe accizele la carburanți iar reparațiile la autostrazi sunt finanțate din aceste taxe, cum funcționează asta, anume o reparație pe autostradă impune restricții de circulație pe tronsonul respectiv, se reduce circulația doar pe două benzi sau chiar pe una pe sens în zona cu lucrări, chestia asta provoacă ambuteiaje și implicit creșteri de consum pentru mașinile care traversează zona respectivă iar creșterile de consum corelate cu cantitatea mare de trafic generează creșteri de încasări din taxele pe carburanți, aceste creșteri de încasări plătesc lucrarea uneori în totalitate.
      Problema este că „schema” asta nu mai pică bine în condițiile în care crește ponderea masinilor electrice în circulație.

      00
    • @eugen
      Nemții ăștia nu știu să facă bani din accize, ar trebui să vină încoace să învețe: dacă nu repari deloc și apar cratere pe drum se vor crea ambuteaje pentru că șoferii încetinesc să ocolească (dacă e o groapă mare se circulă pe o bandă în loc de două). Mai multe cratere, mai mulți bani.

      00
    • @eugen
      ai auzit si de ambulanta neagra nu?

      00
  2. 4. Se poate și cu mai puține autostrăzi dar trebuie să investești mult în infrastructura feroviară, cum e în Japonia. Nu doar în cea de mare viteză dar și cea locală. Am făcut acolo o excursie de vreo 800 km în care am schimbat un metrou și 3 trenuri, și de ajuns am ajuns la vreo 3 minute distanță de ora estimată inițial.

    Dacă ai o astfel de infrastructură atunci da, o poți lăsa mai moale cu autostrăzile.

    00
  3. 4. Amatori austriecii astia. Noi de 30 de ani am lasat-o mai moale cu autostrazile si investitiile in infrastructura rutiera.

    00
  4. 5. S-a demonstrat cu medicii ca nu salariile sunt motivul pt care iau spaga. Trebe pedepse dinalea cu confiscatul banilor pe care nu-i poti justifica si interzis sa te mai angajezi la stat, sa-i vezi atunci mielusei.

    00
  5. 4. Ce articol de kkt :)). Toti boschetarii si hipiotii Austriei, care stau pe sociale, au devenit aifonisti verzi si protesteaza pentru clima.
    Dupa ce dispar din politica verzii, pentru totdeauana, proiectul o sa prinda viata deoarece este vital pentru Viena.

    https://fridaysforfuture.at/lobaubleibt/faq
    Asta e cel mai fierbinte, in rest nu prea stiu alte proiecte anulate.

    00
  6. Offtopic, Emag isi mai tine ziua? Ca face 20 de ani, sau cu pandemia asta o face in familie doar.

    00
  7. 4. ‘Incalzirea globala’ aka ‘noul subiect după covid’

    00
  8. @5 baiatul ala a ramas cu valoarea spagilor in anii pre 2010. Acum, mai ales dupa cresterea salariilor de acum 3-4 ani, au crescut bine de tot ;)

    00
  9. 5 „A fost demis pentru că PNL a fost nevoit să bată palma cu PSD și astfel se reconfigurează prada politică între cele două partide, PSD cerând anumite posturi cheie din agențiile și societățile cu capital de stat din care să poată fura.”

    lol. in frunte cu el insusi sa inteleg.

    00
  10. 3. Observ ca nimeni nu a comentat la stirea ca mai mult de o treime din TVA nu e colectat. „Decât ” 7 miliarde si ceva de euro. Anual. Daca am reduce de la 34% la 11% ar însemna 5 miliarde de euro in plus la buget. Înmulțit cu 6 ani ar însemna 30 mld. euro. Aproape cat valoarea unui exercițiu financiar in UE. Presimt că procentul gapului va fi si mai mare in 2020 cand Citu a hotărât să se împrumute statul pentru a rambursa TVA cu control ulterior, pe un segment fiscal unde statul ia permanent plăcută suedeză de la „afaceristi”.

    10
  11. 4. Încă o pizdă proastă cu putere de decizie. Luna trecută a fost imbecila de la apărare.
    Plm… 😟

    00
  12. Degeaba merg 4 inspectori fiscali de Antifraudă în control la o mare corporație, dacă procesele verbale ale controlului fiscal sunt apoi măcelărite în instanțe pe vicii de procedură de cohorta de avocați scumpi, plătiți de multinațională.

    Ce ar fi ca inspectorii să-și facă treaba cum trebuie în loc să dea dovadă de incompetență? Cine scrie la ziarul ăsta, specialistul în zer?

    10

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.