Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

49 comentarii

  1. NOU
    #1

    Misu de la ING nu e ala de facea deal-uri, prin banca, cu IRANUL, adica cu teroristii?
    A fost si promovat apoi intr-o functie calduta la ASF, dupa scandal?
    Incurcate sunt serviciile…. bancare! :D

    00
  2. „Începe vaccinarea antigripală” eu sezonul trecut nu am gasit cine sa imi faca vaccin. „Nu avem in stoc”, „Nu, ca daca imi faci o reactie alergica aicea”. Si nu am zile intregi sa alerg sa ii conving. Si nu vorbesc aici de incercarea de a prinde ceva gratuit, gripa e mai scurta decat pana reusesti sa obtii gratuit.

    00
    • La medicul de familie e cel mai simplu. A noastră anunță pe grupul de FB al cabinetului când are în stoc. Dacă medicul dvs nu are vaccin (cel mai probabil pentru că nu a comandat suficient), sau dacă nu are chef să îl facă, probabil că merită să căutați altul…

      00
  3. N-am înțeles ce ai întrebat la 4. Nu e întâmplare în sensul că se cunoșteau și aveau ceva de împărțit sau în sensul că indivizii fac chestia asta frecvent, mână-n mână cu poliția (ca prin atâtea alte părți), doar că acum lucrurile au degenerat un pic?

    00
  4. cat kkt mananca ala de la pct 2 … da, vine criza dar pentru ca din 2008 unii au devenit mai bogati si restul mai saraci. sa ai iphone 11 la 50£€$/luna nu te face bogat.

    00
  5. Mai ușor cu criza pe scări. Suntem în era MMT și a dobânzilor negative. Nici înainte nu era ușor de prevăzut o criză, dar acum când economia numai are nici o logică.

    00
    • Si totusi cu dobanzi negative in UE, FED baga in fiecare zi pana pe 10 octombrie cate 75 miliarde $ in piata….economia tarilor dezvoltate incetineste luna de luna….adica oamenii de rand nu mai cumpara asa mult.

      Definitie: cand o tara are 3 trimestre consecutive scadere economica (e pe minus), se declara recesiune. Cazul Germaniei in prezent.

      Zilele astea a fost o problema de creditare pe termen foarte scurt (pana la 7 zile) pentru corporatii. Se practica sa imprumuti niste milioane pentru cateva zile pt. diverse lucruri, si corporatiile nu aveau de unde sa ia si a intervenit FED imediat.

      Industria auto e in criza din 2018….adica vanzarile scad luna de luna. Multi producatori si furnizori inchid fabrici, dau afara, etc.

      00
    • Ce legătură au dobânzile negative din UE cu ce face FED? Așa e, FED bagă bani, ECB bagă bani, la fel ca și alte bănci centrale. Uită-te la economia Japoniei, că ei au inventat QE. O țin așa de 30 de ani.

      Între timp în US lucrurile nu sunt chiar așa de gri:
      https://fred.stlouisfed.org/series/PERMIT
      https://fred.stlouisfed.org/series/HOUST
      https://fred.stlouisfed.org/series/INDPRO
      https://fred.stlouisfed.org/series/RSXFS

      Tocmai pentru că se pompează atâția bani și se scad dobânzile în zone în care nu au mai fost niciodată, e greu să anticipezi cum se va comporta economia.

      00
    • Sunt curios ce se va întâmpla cu Germania în contextul ‘peak car’.

      Economia lor se bazează foarte mult pe sectorul auto, și deja cam toată lumea are o mașină, și ce e mai ‘grav’ (pentru ei) e că mașinile în ultimii 20 de ani sunt din ce în ce mai fiabile, orice ar zice pensionarii care își fac cruce când aud de electronică în mașină.

      99% din mașinile din ultimii 20 de ani pornesc la prima cheie, ceea ce nu puteai zice acum 40 de ani. Sunt mai complexe, corect, dar se strică mai rar, doar că lumea s-a obișnuit cu binele, pentru că dacă o iei statistic, nu părerile personale ale românilor care iau mașini la mâna a 7-a dați km peste cap de 2-3 ori, realitate așa arată. Și dacă iei în calcul infrastructura mult mai bună din vest unde nu troncăne toată mașina după 10,000 km e altceva.

      În fine, ideea e că oamenii nu mai simt nevoia să scape de mașină așa repede, iar inovațiile, în afară de trecerea pe electric, nu prea mai sunt, s-a ajuns la o plafonare.

      De-asta acum ceva ani disperau toți cu piața din China, și aia i-a salvat, dar China e sufocată de mașini și vor să schimbe drastic macazul spre trenuri pentru că la populația lor e nefezabil să aibă toată lumea mașină, ar paraliza tot.

      Poate vor începe să dezvolte africa, ultimul continent rămas cât de cât nedezvoltat, dar altfel industria auto a cam pus-o…

      Ce să mai zic de simplificarea ridesharing care iar face mașina să devină un serviciu, nu un produs, cu complet altă paradigmă și alte așteptări.

      Eu sunt curios ce vor face țările bazate pe export de petrol în contextul unei cereri de petrol în scădere continuă, că ei și la un 10$ pe baril scădere încep să se vaite.

      00
    • industria auto produce mai mult decat vinde de peste 3 ani, lumea a trecut de la sedan la SUV si piata e invadata de sedan-uri care nu se vand. Majoritatea asteptau sa o arda pe motoare diesel si benzina, abia acum s-au trezit ca trebuie sa bage banii in electrice. Asa ca trebuie sa trimita oameni acasa si sa angajeze altii noi pentru noile departamente create.

      00
    • @manu144x: masinile noi sunt mai fiabile dar nu se pot repara cu sarma pe marginea drumului, de aici vine panica pensionarului.
      Imbunatatiri ar mai fi, dar nu din alea care impresioneaza. Spre exemplu cutia automata ar putea deveni standard. Dar spune asta europeanului caruia i s-a bagat in cap de mic ca aia consuma de rupe. Ar mai fi si conexiunea cu smartphone-ul, in sensul ca vreau sa il conectez prin mufa USB-C la masina si sa am toate functiile telefonului prin sistemul de multimedia.
      Ar mai fi si hibride motocicleta-masina, bune pentru traficul urban. Plus masinile automate.
      Sunt destule inovatii utile, dar asta inseamna sa schimbi insasi conceptul de masina din capul oamenilor.
      Masina o sa devina „commodity” o sa o cumperi in functie de pret si calitate. Daca producatorii isi adapteaza strategia de marketing, industria auto trece si hopul asta.

      00
    • Cand dai drumul la tiparnita o faci din disperare sau ticalosie. Ce efect poate avea asupra economiei?!?

      Banii astia scosi din fund sunt ca heroina in sistem, decurajeaza economisirea si investitiile chibzuite si incurajeaza consumul si indatorarea excesiva.

      00
    • @alex

      Astea cu USB sunt chițibușuri care se pot face oricând doar că producătorii își diferențiază intenționat mașinile. Dacă ai pe Lexus aceleași dotări ca pe Toyota, de ce ai mai plăti diferența de preț? La fel face și VW cu Audi, Renault/Nissan cu Infinity și restul producătorilor care au branduri de consum și de lux, deși platforma dedesupt e fix aceeași.

      Realist vorbind, da, mașina va deveni o comoditate, dar mai mult de atât, va deveni un serviciu ca oricare altul.

      Azi ai nevoie de mașină pentru că taxiurile sunt scumpe și infecte, iar închiriatul de mașini la fel. Poate ar merge ceva gen Uber, dar șoferul costă prea mult.

      Dar dacă ai putea închiria mașini la preț rezonabil care le iei din fața blocului, o conduci la birou iar de acolo o ia altcineva, costurile devin total altele…scoțând din ecuație salariul unui șofer cum e la serviciile gen uber.

      Lumea deja se obișnuiește cu trotinetele electrice care le iei și lași unde vrei, evoluția spre mașini o să fie probabil inevitabilă.

      Și asta fără să luăm în calcul mașinile autonome, unde devine și mai interesant, după ce o lași tu unde ai treabă, ea pleacă înapoi la o parcare de unde așteaptă să fie chemată sau preluată de următorul client.

      În momentul ăla ce sens mai are să ai mașină, să îți bați capul cu aventuri gen mecanici, service-uri, piese la supra-preț, stat la coadă la înmatriculare, RAR, etc. Toate alea vor părea niște chestii complet inutile pentru omul de rând care vrea doar să ajungă undeva mai mult sau mai puțin confortabil, în funcție de buget, și atât, restul sunt detalii care nu interesează pe nimeni. Ca un taxiu, îl iei te duci și l-ai lăsat, doar că fără factorul uman.

      Combinat cu aglomerările urbane, dar nevoie omului de libertate de mișcare, asta probabil va fi trendul care le va satisface ambele. Tot poți merge unde vrei când vrei, dar nu ai 1 loc de parcare pe cap de locuitor în oraș, ceea ce e imposibil oricum și deloc de viitor.

      00
  6. Apropo de punctul 4, de asta e bine sa ai sub scaunul soferului un ajutor de nadejde, cum ar fi un toporas, gen Fiskars x7…

    00
  7. Bă, da cum să filmezi faza aia (4) și să nu reacționezi, măcar să nu suni la poliție? „eu făceam dreapta, întârziam la muncă”… De-aia s-au înmulțit cazurile.

    00
    • Mai stiu eu un caz cu o fata rapita care a sunat la politie si au rezolvat aia instant…
      Serios vorbind acum, politia romana ajunge la 3 ore dupa eveniment si iti da amenda tie ca i-ai deranjat. De ce ai suna? Doar ca sa-ti complici viata?

      00
    • Cu cat e mai multa lume, cu atat e probabilitatea mai mica sa reactionezi. Se numeste efectul martorului (bystander effect).
      Si daca esti crai de pe tastatura si spui ca tu ai fi facut si ai fi dres, iti zic ca atunci când esti pus in fata situatie efectiv ingheti si iti ia ceva timp pana iti dai seama ce se intampla.
      Te implici daca sunt putine persoane de fata sau daca ai o oarecare legitimitate sau expertiza: daca erai politist, jandarm, medic s.a.

      00
    • S-a auzit ceva de vreo plangere la Politie facuta de cei din masina? Nimic.
      Asta inseamna ca stiu ei de ce au luat bataie, nu a fost „pe gratis”.

      00
    • @Razvan: daca te implici, ori mananci bataie in urma careia poti sa si mori (a mai fost un caz recent cu un pacificator de asta care a sfarsit omorat in bataie) ori il bati pe ala si dupa aia politia te acuza pe tine de agresiune.

      00
  8. „Spiritul civic lasă mult de dorit. Oricât am da în instituțiile Poliției Române, niciodată nu vom avea un polițist pentru o persoană vulnerabilă. Este inacceptabil. Vorbim de București, unde erau 50 de mașini in trafic”, spune Cosmin Andreica, liderul sindicatului polițiştilor Europol. – > Da, sigur. Cu spiritul civic in mana a murit tipul ala din Arges care a fost calcat in picioare de 2 indivizi, fix pentru ca a incercat sa intervina intr-o altercatie din trafic acum cateva luni. Banuiesc ca tot cu spirit civic se hraneste si fiica-sa acum, de cand a ramas orfana. Ceea ce mi se pare mie inacceptabil este ca nu am mai vazut o patrula a Politiei pe strazi de…nici nu mai stiu cand. Asta in conditiile in care este o sectie de Politie la nici 200 de metri de mine. Liber la infractiuni, baietii. Politia Romana este momentan ocupata cu postatul de selfie-uri pe pagina de Facebook.

    00
    • In viziunea politiei, ori esti persoana vulnerabila si mori ori esti mai putin vulnerabila si mergi la inchisoare ca te-ai aparat disproportionat cu atacul.

      00
  9. Churnaliștii Digi24 despre orice eveniment pe care nu și-l eplică „Or fi fost sub influența drogurilor”. Dacă e Mario cu 250 la oră pe contrasens nu-și pun problema. Dacă e un fraier care dă un pumn pe stradă, droguri!

    Altfel, și Hearst a încasat bani de Anslinger să zică că negrii iau droguri și violează femei albe, nu știu dacă se predă asta la facultatea de jurnalism.

  10. Constat un silentio total de la oamenii politici despre cazul cu olandezul si fetita…. daca olandezul era roman atunci :
    dancila „sa marim pedepsele…”
    iohannis „pedofilul e din aia eliberati de psd cu recursul compensatoriu ….”
    Barna „daca eram eu presedinte asa ceva nu se intampla…”
    🤦‍♂️
    Concluzia mea: ce clasa politica mizerabila avem….

    00
  11. Plin de tanti care spun ca vai ce carpe sunt barbatii romani ca nu se baga la faze din astea, dar sincer mi se pare ca aia nu au mers la intamplare la masina respectiva. Da, daca ar fi vorba sa ii troznesti cu masina, sau in orice caz sa intervii de la distanta, ok, altfel insa eu in nici un caz nu as fi de acord ca sotul meu sa isi riste viata pentru un necunoscut, ca nu m-ar incalzi cu nimic sa ii duc flori la mormant in timp ce il laud pentru ce curaj a avut! Sau ok, daca ar iesi inca alte patru cinci persoane sa ajute aia e altceva, ca altfel poti gestiona situatia, da sa te crezi batman si sa mergi singur contra doi smardoi drogati sau nu, care nu se stie daca au cutit sau alte chestii la ei…
    Cine era in masina aia nu a dat sa plece, nu a iesit din masina, nu nimic, sa strige, sa se agite, pur si simplu au stat sa si-o ia, ceea ce e extrem de ciudat.

    00
  12. Ce poate fi considerat articol pro USR? Un articol în care se mentioneaza ca se bat cuc în cuc pentru salvarea României?!

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile