- Roșcată . Roșu . Galben . Pietre . Munți . Șatenă . Sat . Blondă . Lung . Apus
- Realitatea energetică: incompetență și șmenuri locale
- Vin primele reglementări în energie
- Prețurile la RCA vor crește iar
Pentru că firmele de asigurări se plâng că nu sunt profitabile, de aia toate se înghesuie să ofere polițe RCA. - Autostrada eternă
- Câștigă polițiștii la păcănele ceva de speriat…
- Am eu niște idei, solare în Grecia și Spania
- Noul Panasonic GH6
- Cronica de tehnologie
- Cronica de business
6. E mișto… Polițist = interlop cu acte…
A se cauta pe youtube „schweppes cu ma-ta’…la nivelul asta e polutia…
A se remarca faptul ca evenimentele din clipul sveps cu ma-ta se intamplau acum 15-20 de ani
Deci de atunci sunt așa…😀
7. sau sa-si reporneasca centralele nucleare. Cea mai smechera sursa de energie…bineinteles daca centralele sunt administrate cu grija si de specialisti.
Dacă se ocupă nemții de energia din UE se vor vinde foarte bine generatoarele de camping și UPS-urile în viitor.
Începe să fie tot mai clar că „agenda verde” era cumva subtil propulsată de ruși.
Toate miscarile eco/pace sunt infiintate sponsorizate conduse de oameni cu simpatii sovietice. Ideea kgb-ului a fost sa-i trimita pe nemti dupa potcoave de cai hidrogenati verzi in timp ce-si inchid centralele nucleare si importa gaz rusesc. Si le-a reusit dupa o munca de vreo 50 de ani.
Cred ca era un apropo la ideea de global dc grid / global solar grid dar aplicata local. Castigi cateva ore de productie.
Mai am eu o idee. Desertec. Dar e greu, pt ca politic.
5. Inadmisibil. Nu poți începe faza de proiectare fără a avea o idee minimă asupra cuantumului taxei de tranzitare.
Inadmisibil e să ai taxă de drum, vinietă îi zice, și apoi taxă de pod și taxă de autostradă. Mai există undeva în lume toate aceste taxe concomitent?
Da, in Austria, pe alocuri
@Cipper Taxa de pod si taxa de autostrada concomitent, exista in Statele Unite Am fost cu masina din New York in Washington si m-am plictistit de cate ori a trebuit sa platesc , ba autostrada , ba podul pacii pe care il traversam si care era parte a autostrazii. Sa nu mai pomenesc ca toate podurile minunate care leaga Manhattan de restul NY sunt cu plata daca traversezi cu masina.
Era o ironie, desigur. A mai fost la un moment dat o discuție despre o autostradă, nu mai știu care din ele, pentru care se gândeau deja cât să pună taxă. Nici măcar nu era bătut vreun par în glod, să marcheze începutul ei.
4. Ce s-ar intampla daca nimeni nu si-ar mai plati asigurarea? Ipotetic vorbind. Ar da faliment toate firmele de asigurari? Ar pica in cap piata de masini? Ar da faliment service-urile?
Dat fiind că nu ai voie să circuli fară asigurare s-ar rezolva problema congestiei din trafic.
Se pare ca am facut bine sa cumpar RCA pe un an, din decembrie.
@Anda depinde cât de mult vor crește prețurile până în decembrie anul ăsta
nu, ca imi expira la sfarsitul lui ianuarie 2023
Deci nici o știre despre faptul că sa început împărțirea Ucrainei ?
Cum spuneam acum o săptămână, e noul pact Ribentrop-Molotov, și atunci rușii au intrat în Polonia ca să „mențină ordinea” și „să îi protejeze” pe cetățeni.
Acum la fel se întâmplă.
Fostele state sovietice au granita trasata din creion de Stalin. Au primit teritorii, parti de teritoriu au fost date altor state, populatii stramutate, rusi transplantati. Ceea ce vedem acum sunt efectele ideilor sovietice de acum 50 de ani.
Stai liniștit, am rezolvat aseară:
https://ibb.co/6yRzHCr
@hash
Cit mai plateste Putin ?
Ai discursul identic cu el
@me: esti in eroare
Cand s-au trasat granitele republicilor sovietice, in mod intentionat s-au trasat anapoda. Astfel incat, daca vreuneia dintre republici ii vin idei de independenta, brusc apar regiuni separatiste care cer unirea cu mama Rusia. Iar tancurile rusesti apar sa faca „pace”.
Dezbina si cucereste, asa se cheama. Daca nu ma insel, Brejnev a fost artizanul acestei magarii.
Ucraina e doar ultimul nume pe o lunga lista de conflicte de genul asta: Moldova, Georgia, Armenia, Cecenia. Cat timp regimul de la Kiev a fost pro-rus, a fost liniste. Cum a virat spre vest, cum au inceput razmeritele.
@eugen SIE trimite articole numai după prânz.
@hash au ieșit barbarii din bârlog și trolii pe blog. bar-bar
@Florin: nu Brejnev. Stalin.
E evident ca fost o înțelegere putin-scholz pe modelul pactului ribbentrop-molotov , vom vedea lunile și anii următori cat ne cocoșează din nou rușii împreună cu germanii.
Sigur. Pentru ca situatia este aceeasi ca in 1939 si Scholz abia ce a inghitit Austria si Cehoslovacia.
E o problema totusi. Sholtz asta nu are mustata tip musca. Deci nu.
@genghis – personajele sunt mai puțin importante, scopul comun primeaza – germania să aibă gaz ieftin iar rusia să-și vândă gazul.
Putina istorie:
https://www.historia.ro/sectiune/actualitate/articol/de-ce-a-renuntat-rusia-la-crimeea-acum-60-de-ani
https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/ucraina-mostenirile-otravite-ale-unui-istorii-fara-noroc?utm_source=recomandari
https://ro.wikipedia.org/wiki/Ocupa%C8%9Bia_sovietic%C4%83_a_Basarabiei_%C8%99i_Bucovinei_de_Nord
Hash am auzit și eu povestea cu creionul, cică a folosit un creion de dulgherie din ăla gros :))
Strămutarea de populații nu e invenție rusească, cele mai vechi strămutări de populații atestate documentar sunt de pe vremea asirienilor 3-4 mii de ani î.e..
Interesantă mutarea nemților, până acum susțineau că țeava aia e „proiect comercial privat” și nu trebuie folosit în politică, acum au schimbat macazul de frică că le strică americanii țeava, de fapt nu e mare lucru, e suficient ca un pescador să arunce ancora greșit ca să strice țeava aia.
În cursul săptămânii ăsteia și cealaltă or să se anunțe embargouri pe gaz și petrol rusesc, ia pus dumnezeu mâna în cap lui Erdogan, anul ăsta majoritatea petrolului și a gazului pentru EU va trece prin Turcia, gaz prin turkstream din Azerbajan, petrol din Kazahstan, Azerbajan, Siria, posibil și ceva din Iran, tot va curge spre Europa prin curtea lui Erdogan.
Referitor la știrea 4 cu polițele RCA toate firmele se înghesuie la polițe RCA deoarece aceste asigurări au cea mai mare pondere – procentual mult mai mulți oameni își fac RCA pentru masini decat CASCO sau asigurări pentru apartamente ori asigurări de viață.
Pe de altă parte, dacă omul tot are la tine RCA poate ii vinzi și un CASCO, și o asigurare de viață etc.
Din punctul meu de vedere insa plafonarea prețurilor este greșită – in primul rand plafonarea este la un nivel extrem de mare, astfel că firmele care nu intenționau să majoreze foarte mult preturile pot spune foarte ușor că astea sunt preturile impuse deci asta este treaba, trebuie să majoreze
Pe de altă parte se creează asa o idee că firmele de asigurări sunt defavorizate, că vor avea pierderi deoarece sunt obligate să plafoneze preturile, eventual vor cere ajutoare de la stat și așa mai departe.
Iar cel mai tare mi se pare faptul că în străinătate asigurările sunt mult mai scumpe de multi ani, dar în România ni se pare normal să coste puțin că noi avem salarii mici – pai daca se accidentează un VW Passat sau un BMW X6 piesele nu costa la fel în România și în străinătate ?????
@Mirel –
Este la fel ca in sanatate.. platesti o „asigurare” care iti va folosi „candva”. Nu toata lumea are passat si bambau, la fel cum nu toti posesorii de auto fac accidente in acelasi an!! Pe romaneste, 10 asigurati care nu au facut anul asta accident vor plati despagubiri pentru un accident fcut de unul cu x6!
din contră
în România probabilitatea la accidente este mult mai mare, din cauza infrastructurii deficitare și a pedepselor prea blânde sau neaplicate, deci asigurările ar trebui teoretic să fie mult mai mari ca în Germania
@adib: nu-i asa ca nu stii cum functioneaza RCA? Conteaza ce masina strici, nu ce masina ai. Sau pe cine nenorocesti si iti cere despagubiri.
” pai daca se accidentează un VW Passat sau un BMW X6 piesele nu costa la fel în România și în străinătate ?????”
Poate sunt chiar mai scumpe, nu știu, dar asigurarea plătește și manopera, care ar trebui să fie mai mică în România.
nu zice nimeni ca asiguratorii sunt mana in mana cu service-urile si cand te duci sa repari masina pe asigurare rca/casco se umfla preturile automat? am vz pe niste devize de reparatie repere de genul „laveta microfibra -120 lei” – laveta cu care imi stersesera masina probabil dupa spalat dupa vopsit. reper carenaj roata fata am vz pretul si era de 3-4x mai scump decat in magazinul reprezentantei samd. normal ca ajunge asigurarea la cer, ca nu controleaza nimeni preturile la care se fac reparatiile
@Rumbu – mea culpa, m-am exprimat un pic eronat… 10 (cifra din burta) asigurati fara accident platesc reparatiile unui x6 lovit de unul cu un logan, iar cand spuneam ca nu toti au bmw si vw chiar asa este, nu toate masinile lovite sunt masinile cititorilor de pe blog, ci si masini de amarasteni (mult mai multe conform statisticilor )..
Referitor la RCA. In 11 ianuarie cineva mi-a lovit ambele masini parcate. In 8 februarie am semnat si trimis cererile de despagubire si inca nu am primit banii. Oare pana in 8 martie ii primesc?! Dupa aia se mira lumea de ce platim asigurari rca sau circula lumea fara rca. Uite de asta. Nu mai zic ca una din masini am reparat-o din banii mei, ca nu puteam sa circul cu geamul spart iarna sau sa stea in service 1 luna de zile pana primeste service-ul banii de reparatie de la asigurator. Asa ca eu m-am convins cum e cu asigurarile auto. Cand expira, imi fac cel mai ieftin sau cu decontare directa.
Cu decontare directa, daca sunt mai mult de 2 masini implicate in accident, nu te califici pt decontare. fyi
Cea mai aeriana persoana din conflictul Rusia – Ucraina.
https://www.hotnews.ro/stiri-international-25379956-procurorul-general-ucrainei-deschide-dosar-lui-putin.htm
Imi si imaginez cum sta Putin cacat pe el de frica, in astptarea mascatilor cu mandatu de aducere.
Și-a făcut datoria față de țară. Acum poate pleca liniștit.
Cam la fel de penibili că luluta care vroia să-i facă dosar penal lui Tony Blair.
2. ma mut in padure
Daca te cheamă Rambo poți să te muți in pădure, altfel ori mori de foame ori ești mâncat.
2. Ce se mai intampla cu energia produsa de panourile fotovoltaice de la clientii casnici? Ah, da, nici electrica si nici eonul nu prea are infrastructura necesara pentru asa ceva…
Romania timp de 30 de ani nu a fost in stare sa faca o retea electrica ca lumea, ca era ocupat de furat, asta se intampla defapt.
Play stupid games, win stupid prices.