Știrile zilei – 18 mai 2020

  1. Brunetă . Verde . Maro . Verde . Maro . Apus . Șatenă . Blondă . Oraș .
  2. Topul orașelor cu cele mai puternice economii
  3. Chrome mai bate un cui la temelia reclamelor
  4. SUA extinde embargoul asupra Huawei și ZTE
  5. Ce telefoane au căutat românii
  6. Ai nevoie doar de 3 cuțite
  7. Nu poți vinde în social media
  8. Să plângem de mila restaurantelor și teraselor
  9. Știri & podcast despre mașini electrice- 18.05.2020
  10. Cronica de business
  11. Cronica de tehnologie

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

56 comentarii

  1. Hai sa recunoastem ca multe din alea care nu fac delivery nici n-au un meniu care sa conteze, daca aveau un produs de calitate se batea lumea si uita de kfc sau mcdon, la munca baaa, nu la intins mana dupa hipsteri

    00
    • Unii aveau ca produs de calitate ambianta si atmosfera. Pot bea aceeasi bere si pe scara blocului si la o terasa misto. Diferenta e de feeling. Eu nu beau bere de gust, nici ca am nevoie ca nu sunt alcolist, dar beau la o terasa pt feeling

      00
  2. Restaurante:
    1. Nu exista o cultura a livrarii de mancare sau nu exista INCA la nivel de mase.
    Exista pericolul (mic) ca romanii sa realizeze ca si „impinge-tava”e totusi scump pt cat castiga ei, adica cca 30 lei/zi.
    2. Restaurantele s-au tras pe buci de cand se stiu, si au refuzat sa faca livrari, preferand externalizarea Glovo & Co sau deloc.
    Catering-ul este o idee tot incercata, care cel mai des sfarseste prin faliment.
    3. Problema este ca livrarea de alimente implica investitii mari, care adesea nu se justifica, mai ales ca toti vor manance in acelasi timp, deci ai nevoie de multe masini si multi soferi.

    00
    • Problema 3 dupa mine o poti rezolva oferind oferte, discount-uri pentru anumite ore altele decat orele de varf.

      00
    • Da, dar in general majoritatea celor care comanda mancare cu livrare sunt cei care lucreaza 9-18 si au pauza de masa intre 13-14.
      Chiar daca multi lucreaza de acasa in perioada asta, de obicei tot in acelasi interval plaseaza comenzi.

      00
  3. În sfârșit vedem, zic eu, ca, câștigăm foarte puțin ca să ne permitem sa mergem la restaurante. Sub 1000 de euro pe luna brut pentru un angajat? Ori sunt profituri foarte mari pentru patron, ori sunt ținute cheltuielile la limita de jos pentru a merge (a-și putea permite tot romanul) la restaurant.

    00
    • În Spania bei un pahar de bere/vin cu 2 euro și primești și o gustărică (tapas). Cu 10 euro te saturi și de băutură și de mâncare. Asta în zona de sud (Granada, Malaga, Sevilia etc.). Prin alte părți nu știu cum e. Totuși, în zona respectivă mi s-au părut accesibile restaurantele, chiar cu salarii de român.

      Din moment ce ei plătesc salarii la nivelul Spaniei, prețuri la nivelul Spaniei și taxe la nivelul Spaniei, cum pot fi mai competitivi, decât noi (care dăm salariul minim pe economie și fentăm taxele)? La fel și cu legumele din import. De ce plm e mai ieftin să iau roșii de olanda/spania/italia, decât de românia? Fermierii români primesc și ei subvenții pentru roșii.

      De ce e la fel de scump, când cumperi de la poarta omului, ca atunci când cumperi de la tarabă? La poartă nu plătești chirie, transport, salarii, taxe…

      Răspunsul la toate e: lăcomia.

      00
    • in Barcelona ieseam destul de des la restaurant la meniurile de pranz. Preturi de la 11-15 eur si era o experienta, chiar prea multa mancare. In anumite locuri mai mici aveau si ceva chestii de fidelitate unde meniul ajungea overall la 10-11 eur si un cost total de 200 EUR pe luna (un fel de 10+1)

      00
    • Doar acum v-ati prins ca restaurantele din orasele mari din ro sunt teapa? Eu nu inteleg cum rezista la ce preturi se practica prin Cluj de exemplu. La fel si tonetele astea cu cafea de fite la 20 de lei un latte. Serios, aici e vina consumatorilor care sunt batuti in cap si cum au dat de niste faramituri se cred direct Tiriac si dau banii pe orice rahat.

      00
    • aia voiam sa zic si eu. cu mama naibii peste tot in Europa civilizata se poate sa ai mancare foarte buna ayce cu 12-15 euro, iar la noi o portie cat de cat de sushi e 100 de lei?

      00
    • Totusi 10-15 euro pentru un meniu de pranz este un pret mare pentru salariile din Romania. Gasesti si la noi destule restaurante care au meniuri complete de pranz cu 30-40 de lei.

      Dar totusi la multe produse, preturile sunt mai mari decat in restaurantele din Vest (si calitatea produselor mai slaba).

      00
    • Respira in tine foamea unui angajat frustrat, care nu intelege ca daca ar fi usor, toti ar avea afaceri infloritoare.

      Uite niste idei de rumegat pentru Romania:
      – putini oameni mananca la restaurant; afara este standard/zilnic => cifra de afaceri infloreste.
      – eu mananc la restaurant de fitza, in Bucuresti meniul zilei: ciorba/supa, felul doi si desert cu 25 de lei, voi vorbiti de 10 EUR, dar de fapt sunt minim 15-20 EUR, care se traduc in 100+ lei, dar la impinge tava/bodega.
      Paradoxul este ca la 50m exista si o „impinge tava” comunista, unde e omor cand au multinationalele pauza de masa, dar care e mai scumpa per total, insa ai iluzia ca ai din ce alege.
      – restaurantele din Bucuresti sunt mult peste cele de afara dpdv al investitiilor initiale!
      Majoritatea restaurantelor populare de pe afara arata ca niste bodegi triste, in care nu ar intra nici dracu daca ar fi in Romania, dar acolo au „patina” si miroase a mucegai. Mesele sunt de la Revolutia Franceza, jegul la fel! In UK imi e frica sa mananc!
      – resturantele din Romania trebuie sa investeasca enorm in fluxurile HACCP, care afara sunt mult mai laxe, dar la noi fudulia legislativa romaneasca creaza monstri si obliga la investitii foarte mari, adesea nepractice.
      Daca vedeti cat va costa (pe langa chirie) sa mobilezi si dotezi o bucatarie si un restaurant, o sa zici ca e minciuna (sute de mii de eur).

      Asadar, vreti ieftin, mult, frumos, modern, de calitate si salarii mari la personal.
      Fratilor, asta nu se poate din meniul zilei de 25-30 lei => evaziune fiscala pe TOATE palierele, portii mici, ingrediente ARO (Metro) si personal nemotivat.
      Nu exista minuni!

      Daca luati la mana contabilitatea HORECA, va luati cu mainile de cap, si ar trebui sa se construiasca puscarii noi.

      00
  4. Nu poti vinte in social media… poate aveti voi solutia si nu am descoperit-o eu :)

    Studiu de caz – promovare online magazin produse apicole. Dublate vanzarile in prima luna, dublata dublarea in luna a doua. Totul OK in luna a treia. Suna beneficiarul, ii raspund super fericit de rezultatele obtinute pentru el; imi taie macaroana, …” stii va trebui sa intrerupem campaniile ca nu e ok din punct de vedere logistic pentru noi,etc”, bullshit sa puna capat campaniei. Dupa 2 saptamani imi copiaza un set de reclame, incarca vizualurile lor si da drumul la campanie – sa curga vanzarile…. Acum stii si tu ce inseamna un set-up pentru vanzare online (configurari, pixeli, e-commerce in analytics etc), nu mi-am scos banii pe ele(calculul de break-even venea la 6 luni de campanie). Si toata magaria asta din cauza faptului ca la Facebook lucrezi direct pe contul clientului; din cauza asta prefer Google, aici fac eu contul de promovare si il invit pe client ca “read-only” de pe adresa lui in cont. Daca e magar – ii tai accesul si isi vede fiecare de treaba.
    Sau exista varianta de a lucra pe contul meu “Business Manager Facebook” pentru client si nu am gasit eu solutia?

    Iar solutia cu „fa treaba buna pentru client si nu va pleca” poate functioneaza pe alte meleaguri, la noi fiecare e expert „social media” imediat si stie el ce are de facut, mai ales daca e facut totul si trebuie sa schimbe doar elemente minore in campanie.

    00
    • Da frate, e neuro chirurgie!

      Uite de aia refuz eu sa lucrez cu “agentii”, care se spetesc sa puna 2 coduri de tracking, apoi sug buna parte din buget sau doresc abonament lunar de sute de eur.

      Cum plm vb de break-even pentru cateva de munca?

      Nu mai zic ca exista module plugin pt majoritatea platformelor.

      Externalizarea o faci daca:
      – nu te pricepi
      – nu merita sa faci tu acel proces
      – pana te prinzi cum se face

      Asa e peste tot, nu doar la campanii.

      00
    • bogdan, orele alea puține vin după ani de teste și muncă.

    • @Bogdan
      Vezi tu… de aia vreau sa ma intalnesc cu clientul „face to face” sa vad din discutii daca e asa „destept” ca tine, sa pot evita de la distanta sa lucrez cu el.
      Cum zicea si Vali mai inainte – orele alea de lucru vin dupa cateva zeci/sute de ore de studiu si teste. Tu esti exact arhetipul care zice…de ce imi iei 106 lei pentru reparatia unui radio, ai inlocuit doar un condensator, cat poate sa coste? 3 lei condensatorul, 2 lei curentul la pistolul de lipit, 1 leu cositorul, restul de 100 de lei pentru ce ii iei?… si cand pui intrebarea aia uiti ca am facut o facultate de electronica, m-am specializat in anumite tipuri de radio, am citit care sunt cele mai frecvente defecte, stiu sa citesc o schema elctronica, etc. De aia iti iau 100 lei.
      Daca citeai un pic mai atent ce am scris si nu te repezeai sa califici munca ca fiind „neurochirurgie” vedeai ca omul nu s-a priceput, i-am marit exponential vinzarile si apoi el s-a trezit ca e „destept” si stie si el ce are de facut.
      Legat de break-even – fiecare om isi urmareste profitul/ pierderea cum considera el, eu urmaresc pe centre de cost si consider fiecare client si campanie un centru de cost pe care il evaluez; daca e pe pierdere si nu pot renegocia, inchid respectivul cont. Am facut atata munca patriotica de mi s-a acrit.
      …iar imprecatia de tip „PLM” te califica singura – nu e necesar sa intervin.

      00
    • Si revin, in comentariu initial cautam o solutie de protectie pentru campaniile Facebook similara cu cea pusa la dispozitie de Google(din punctul de vedere al agentiei), poate a gasit cineva o solutie – si nu am gasit-o eu.

      00
    • @dragos … ai facut facultatea de electronica ca sa repari un radio :(

      00
    • „calculul de break-even venea la 6 luni de campanie”
      Mie-mi pare ca tu ai un cost initial in pornitul campaniei si un cost mai mic de „mentinere” a ei. Iar tu ai mixat cele 2 costuri in ideea ca dupa 6 luni iesi pe 0 .. dupa 12 luni ai un profit decent.
      De ce nu prezinti clientului clar costurile: atat costa startul campaniei plus o anume taxa ( vizibil mai mica ) lunar. Daca vrei ne intelegem ca platesti lunar insa atunci te angajezi la un minim de luni.
      Asa nu mai ai clienti care au senzatia ca vrei prea multi bani lunar fata de ce oferi …

      00
    • @ Xxx …era doar un exemplu in context :)

      00
    • studiul ala de caz a fost cu un client care m-a lasat sa-mi fac treaba, fara sa stie mai bine. probabil trebuia sa precizez asta. in rest, de acord cu voi

    • Intr-un fel are si @caprui dreptate.
      Clientul vede ca la inceput ai muncit X ore pentru el si ai cerut o suma de bani. Dupa 2-3 luni vede ca tu muncesti X/4 ore, dar vrei aceeasi suma de bani. Nu zis ca este corect, dar in viziunea lui tu acum il jecmanesti.

      00
    • Nici odată nu am discutat cu un client pt campanii online de tarif orar. L-am întrebat care este orizontul lui de așteptări, am stabit targete realiste și am încercat sa le dobor. Într-un asemenea job care presupune și creativitate pe lângă latura tehnica și latura matematica/statistica sa vorbesc de tarif pe ora îmi aduce a prostituție. Dacă clientul meu e mulțumit și obține rezultatele dorite, nu-l interesează dacă lucrez pt el o ora/luna sau 40ore/luna, este irelevant. Împreună am semnat un contract pe care îl executam amândoi, nu m-am angajat part-time sa fac chestii cu ora.
      Ce ma deranjează, este abordarea de genul „contractam serviciile unei agenții, ii stoarcem pe aia de informații și abordări creative în doua, trei luni, apoi reziliem cu ei și facem noi treaba „in house” sau găsim o persoana foarte ieftina la care ii spunem ce sa facă după dictare” Și ce e cel mai interesant e jocul scenic, implicarea inițială a clientului, aparenta onestitate, folosirea resurselor fără prea multe întrebări-visul marketerului sa nu trebuiască sa tragă de fiecare resursa în parte cu dinții-și finalul „apoteotic” când îți servește un motiv atât de pueril/transparent pentru a închide contractul de-ți vine sa te ciupesti sa verifici ca ești treaz. Dar cu timpul am ajuns să-i miros din discuții fata în fata (contează și limbajul trupului la ceva) pentru a evita munca patriotica asa cum ziceam mai sus.

      00
    • NOU
      #24

      @Dragos , cu tot respectul , daca dupa două săptămâni ăia și-au dat seama că pot face singuri treaba care ai facut-o tu , înseamnă că aveau dreptate, nu îți meriți banii
      Eu daca stau langa un mecanic si vad cum schimba o piesa nu înseamnă că data viitoare o să o pot schimba singur.
      Sau lângă un chirurg , programator , electonist ,ETC

      00
    • Ai dat un comentariu rapid, te-ai gândit ca „nu-și merita ala banii pentru o munca fușerită”, dar ai dovedit ca tu ești superficial – am scris mai sus ca e vorba de luni de munca nu de săptămâni. Este ca e o diferență?

      00
    • Dragos, vezi tu, eu lucrez in acelasi domeniu de prin 2005, doar ca o fac pe extern si sunt la un nivel pe care nu ti-l poti inchipui. Nu e cazul sa ni le masuram.

      Pe vremea aia nu exista WordPress si alte cms-uri. Eu am copilarit si imbatranit cu internetul.
      Ce e pt tine acum main-stream, eu i-am trait durerile facerii.

      Kkknariile cu limbajul trupului si cititul in suflet sunt pentru prostii care se cred personaj de roman.

      O sa ajungi candva sa “cut the bullshiet” (ca zoso) si sa ii explici clientului exact la ceea ce sa se astepte dpdv al costului si posibilitatilor.

      Eu prefer sa ii spun omului de la inceput ca sunt scump, iar daca vrea ieftin am recomandari.

      Cum ziceam, odata ce ai un sistem care merge, implementarea este destul de facila, iar clientul vede ca dupa saltul initial, nu se mai intampla minuni, dar il sugi de bani lunar.
      Nu poti accelera la infinit, iar adesea cererea ii poate da peste cap logistica.

      Asadar imparte proiectul pe faze si pe cat e posibil, pe bugete.

      Un client multumit iti aduce si alti clienti.

      00
    • Ce coincidenta, tot de prin 2005 in același domeniu(da, stiu Html si Css – cu toate astea, foloseam in proiecte un cms – existau si atunci). Oricum eu am pus o intrebare într-un anumit context, iar tu ai ales sa raspunzi „cu reverul”, nu sa dai un raspuns la întrebarea pusa.
      Suprapozitionarea și recursul la expertiza superioara și experienta acumulata nu te pune totuși in poziția de a evalua și cataloga un anumit individ, pe care nu-l știi și cu care nu ai avut nici un contact nicioadata.
      Tu alegi in discurs alegatii sexuale de tipul „Nu e cazul sa ni le masuram”, dar nu observi ca la „concursul” asta ești singurul participant.
      Intradevar, un client multumit aduce alți clienți – folosesc vehiculul asta de creștere de vreo 10 ani, nimic nou aici.
      Eu aleg sa-mi „odihnesc valizele” aici, discuția asta nu duce in punctul in care aflu un răspuns competent de la tine și este doar consumator de timp. Prefer sa-l dorm sau sa citesc. Un simplu „nu exista o soluție la ceea ce ai întrebat” era suficient.

      00
  5. Ai nevoie doar de 3 cutite… in filme. Ca daca le-ai pus la spalat sau sa le speli n-ai chef ca tu esti chef, mai tai ananasu’ pentru mai tai cu ce?

    00
    • Se presupune ca faci curat dupa tine atunci cand termini de preparat mancarea. Iti ia 30 de secunde sa speli si sa stergi 3 cutite.

      00
    • @cris, am zile in care folosesc un cutit si de 10 ori.
      Ce ar trebui sa fac? Sa cumpar 10 cutite identice?

      00
  6. Zona Transilvaniei o să devină ușor-usor cea mai prosperă din România

    00
    • Depinde cît de repede se va finaliza autostrada peste Carpați spre sud sau est.

      00
    • e un fel de USA vs China. degeaba sunt investitii multe in Transilvania, daca nivelul salariilor e mult mai mic decat in Buc/IF

      00
    • Buc/If o fi oficial regiune, dar pt comparabilitate reala comparatia trebuie facuta cu alte orase si zonele lor metropolitane, nu cu alte judete sau regiuni. Daca tot aveau datele pe fiecare localitate trebuiau sa le cumuleze pe zone metropolitane. Numai ca multe orase care au in mod real asa ceva nu le au constituite si juridic. Asa ca ar fi trebuit intai sa faca o lista cu toate localitatile (comune si orasele) care intra in zona metropolitana a fiecarui oras relativ mare. Cum s-au facut acum pt scopul renuntarii la declaratia pt iesirea din localitate. La Sibiu, primarita si primarii din localitatile din jurul orasului sunt foarte caposi asa ca nu au fost in stare sa faca juridic o zona metropolitana (nici macar intre localitati unite fizic, nu la distante mici unele de altele). Comitetul judetean pt situatii de urgenta a stabilit insa o zona metropolitana pe raza de 30 km in jurul Sibiului.
      Ideea e ca ar trebui sa nu se lase la latitudinea comunelor si oraselor trebuie stabilite obligatoriu in jurul fiecarui oras mai mare de 100 mii de locuitori. Trebuie fortati sa colaboreze. Si asa o sa avem si statistici clare si comparabile.

      00
  7. NOU
    #35

    Ba da nici un oras din Moldova in top!?

    00
  8. Topul ala e facut de niste IT-isti platiti prost.

    00
  9. > Ai nevoie doar de 3 cuțite

    Cine vrea sa dea „next level” sa verifice lungimea dar si forma chef knife-ului, ca daca nu e potrivit pentru „diimensiunile mainii tale ai dat o palma pe cacat.

    Marcile care conteaza sunt Zwilling sau Wusthof.

    Pentru mine cel mai portivit este una de 18 cm, de tip santoku de la Zwilling.

    00
  10. Cateringu asta, restaurante/bistro-uri e ca o enciclopedie. Dar stiu un omulet in Tulcea, un oras fantoma, are o maghernita pe post de bistro cu 5-6 mese, mai face si livrari. Ca orice patron roman ce se respecta, omuletu merge in Porsche Cayenne.. Doar din afacerea aia traieste, si dupa vezi toti patronasii plangand cu lacrimi de crocodil, ca nu gasesc oameni, ca ei incearca. Asta e mentalitatea. Mergi in Belgia si fa acelasi local, o sa vedeti ca abia traiesti. Nu ma luati cu preturile ca tot la fel sunt!

    00
    • Ce face ca un oras sa nu fie fantoma ?

      00
    • Poti sa îti si în belgia porsche cayenne (btw vezi ca e 5000€ unul sh) daca ai o maghernita. Problema e ca în belgia ai autostrazi si te faci de kkt acolo daca pui benzina de 50 de lei
      @alin … probabil lipsa unui multiplex, fara mall-uri, fara nuba, de astea

      00
    • Ajuta la caracterul de fantoma si scaderea populatiei in 30 de ani de la 100 mii la 65 mii (iar diferenta nu s-a mutat in suburbii, ci in alte judete si tari)

      00
    • Moare moarte la romani masina, serios.

      Si pana la urma crezi ca ii fosolea la ceva daca avea in Logan cinstit?

      E ca la TV, und eorice gioarsa diesel de 10 ani e un bolid de peste 100 000 eur!

      La fel si Cayeene:
      – e diesel
      – consuma putin
      – e premium
      – la 10 ani e cat un Logan nou ca pret.

      00
    • Se poate trai si fara mall, multiplex si cluburi de lux. Cu cat orasele devin mai „fantoma” cu atat devin mai linistite, mai aerisite, mai life friendly. De cate ori trec prin astfel de orase vad o gramada de patroni, patronasi si alte categorii sociale care duc o viata linistita si nu ar mai pleca de acolo. Tineretul fuge de astfel de fantome, unii de fudulie (nu ca i-ar da banii afara din oras), altii de foame, altii pentru viata metropolelor. S-ar intoarce dupa 10-20 ani, dar nu mai au capacitatea sa se adapteze la ei acasa. Raman inchisi in malaxoare. Apropo, sa stai la tara a devenit un lux. Multe sate sunt fantoma, dar tot lux e. Intrebare : ce fac cei care au decuplat veniturile de locatie si orar fix ? Raspuns : nimeni nu stie pe unde s-au retras.

      00
    • Apropo, sa stai la tara a devenit un lux.

      problema cu statul la țară e trei. nu ai net ca lumea (nu, 4Gul nu se pune). nu ai apă. nu ai gaze. canalizarea se rezolvă, dar astea trei sunt nasoale.

  11. @8 legat de restaurante si criza: mare parte din cei din horeca de azi sunt copii care nu au trecut prin criza din 2008 sau nu lucrau in domeniu pe vremea aceea.
    Am prins criza din 2008 in delegatie in UK si luni de zile in restaurante erau 1-2 mese ocupate. Am vazut restaurante unde servirea era facuta de manager si mai era un bucatar angajat; atat.
    La noi, multi sunt corporatisti reprofilati, expati reintorsi din strainezia sau copii „de bani gata” care viseaza cai verzi pe pereti. Revenirea la 50% din ce era inainte de covid va dura luni de zile – 1 an. Daca crezi ca nu poti rezista pana la revenire, e mai bine sa inchizi: iti reduci pierderile si ajuti (sper) si pe restul prin faptul ca altii iti vor prelua clientii si eventual vor scadea chiriile care sunt ridicol de mari.

    00
    • Dar ce faci cu angajatii?

      00
    • La noi problema cea mai mare o reprezinta de departe chiriile, apoi faptul ca ti-ai dori totusi sa iti pastrezi angajatii, pentru ca e foarte greu sa gasesti unii cat de cat buni.

      Problema este ca realist e foarte greu sa fii sef, contabil, sa faci aprovizionarea, sa fii bucatar, barman, chelner si bodyguard.

      00
  12. E corect, ai nevoie doar de 3 cutite. Daca nu vrei sa cureti peste. Sau daca nu vrei sa cureti niste carne de oase. Baga tu cutitul bucatarului in oase tari sa vezi ce plangi dupa bani.
    Deci minumul necesar ar fi 4. Plus o foarfeca.

    cam atatea am si io: 4 sau X cutitul bucatarului, unu de rosii, unu de paine, vreo 3 de filetat, vreo 6 mici, un satar mediu si unu mic (ala mare e pe la dracu stie unde)

    00
    • NOU
      #53

      cutitul de injunghiat porcul, cutitul de fasonat slanina si satarul

      00
    • cuțitul de discutat prietenește cu vecinul. cuțitul în caz că se mută un brăilean în zonă. cuțitul de împărțit pământul de la tăticu.

    • Vali, cu vecinul nu discuti cu ajutorul toporistii? Ca incep sa nu mai inteleg :-)

      00
  13. Eu aștept un update la chrome care, fie să blocheze bannerele gdpr de căcat, fie să aibă un banner built-in pentru fiecare site pe care intri.

    Plm: https://imgur.com/a/zoWmKN8

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube