- Verde . Roșu . Apus . Verde . Brunetă . Blondă . Roșcată . Blondă .
- Germania a pus controale peste tot
S-au săturat de migranți care nu muncesc.
- Românii sunt nervoși și stresați la muncă
Șefi de rahat, colegi la fel, mult de muncă, proceduri stupide.
- Trebuie citit cu atenție ce spune omul ăsta
Despre agricultură. Dar o să o facem noi, că responsabilii nu au timp de postii, sunt ocupați să facă irigații.
- Wienberger a deschis o fabrică la Buzău
25 milioane euro investiție, nu e rău deloc.
- Industria auto europeană se clatină
13 milioane de locuri de muncă depind de ea.
- Dar economia UE duduie
11% creștere e foarte bine, dat fiind contextul internațional.
- 3.000 șoferi de TIR din Filipine
Noi, nație născută cu volanul în mână, care conducem peste tot, nu vrem să conducem TIRuri?
- Britanicii sunt exasperați de fast-food
Nu se va întâmpla nimic, dar e amuzant.
- Croația a fost vizitată de 17 milioane de turiști
De ce oare? Chiar nu-mi dau seama…
- Cine vrea o casă frumoasă în centru?
- Iar începe psihoza cu lupii
Că așa fac lupii, stau la poze liniștiți.
- Cronica de tehnologie
Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$
12. Era un comentariu cu „lup dacic”. Probabil iesit din tunelurile dacice.
să îl îmblânzească simion!!!!
„crearea unui fond de risc, o soluție necesară, dar insuficientă fără un sistem național de asigurare împotriva secetei. În ultimii 10 ani, banii alocați pentru despăgubiri ar fi putut construi un astfel de fond, capabil să gestioneze riscurile climatice, precum în alte țări dezvoltate.” – asta e o măsură nu bună ci foarte bună.
La faza cu injectarea de lichiditate – de unde iei lichiditatea aia? 🤔 de unde? din banii de pensii? din banii pentru salariile bugetarilor? sau mai facem niște împrumuturi la dobânzi exorbitante? de unde.
Personal mi se pare ca omul mai degraba „ne pregateste” psihic pt inca o runda de cresteri ale preturilor.
Gen cresc preturile, apoi diversi ne vor aduce aminte de articolele in care antreprenorii se jeluiau de problemele din agricultura.”uitati omul ne-a zis dar statul roman asa si pe dincolo”.
4. cete intregi de „soboare” de preoti ai B.O.R. sunt pregatiti si instruiti si abia asteapta un semn pentru a prelua Ministerul Agriculturii in vederea asigurarii nivelului de precipitatii dorit prin sesiuni dese si succesive de incantatii si slujbe organizate in grupuri de minimum 1000 de enoriasi tarandu se in genunchi pe ogoarele patriei.
exista solutii! totul e sa si vrei sa l imbratisezi pe EL!
Amin!
Parcă „hoarde” e mai potrivit…
Stol, de la lăcuste negre…
10. Am mai zis asta, turismul nu mi se pare un pariu pentru Romania. Mai stiu doua tari europene in care mai mult de o cincime din economie reprezinta turismul, Grecia si Portugalia. Si in niciuna nu e roz situatia.
Inteleg sa promovam cateva chestii turistice, dar nu mi-as face un obiectiv din asta. Fabrica aia de caramizi din Buzau e o veste mai buna.
Nu privesti cum trebuie chestiunea asta. Grecia se bazeaza atat de mult pe turism deoarece nu prea are alt tip de industrie nu ca e fiarta rau pe turisti.
In schimb noi, prin cresterea turismului am mai adauga o industrie la cele existente
@B
Nu prea au nici un fel de industrie pentru că sînt puturoși dar foarte orgolioși. Vorba aia cu capra plină de rîie dar cu coada pe sus li se potrivește de minune.
Ba privesc cum trebuie, 5% din PIB cat reprezinta turismul in Romania e suficient, nu vad de ce am incuraja o industrie in care oamenii sunt platiti prost, e dependenta de sezonalitate/dezastre, pune presiune pe infrastructura existenta (Transfagarasanul e deja nevizitabil in weekend) sau distruge ecosisteme (Delta).
Rumbu pentru ca da de munca la oameni care nu sunt capabili de altceva. Si nu, nu e solutie sa zici ca nu merita si mai bine le platesti somajul, e mult mai important ca oamenii sa munceasca, nu sa stea acasa, si pentru ei si pentru generatia viitoare.
Iar cu presiunea pe infrastructura si servicii, da, si asta e o problema, dar se poate gasi un echilibru.
De-aia e plin de ciugundezi in horeca, ca se bat somerii romani sa lucreze in turism.
>> De-aia e plin de ciugundezi
Asta e cu totul alta problema, ciugundezii nu ar trebui sa existe in nici un domeniu. Si nu e specifica romaniei problema asta, in care diferite industrii dar mai ales horeca prefera sa faca lobby pentru mai multi ciugundezi in loc sa plateasca mai bine.
Dupa cum am zis, trebuie echilibru.
@Rumbu de unde le scoti cumetre cu 5%? :)))
Anul trecut a fost de 3%.
Si da, iar pui problema prost.
Zici ca domne, da-l dracu de turism ca noi nu stim sa facem, distrugem natura, platim prost oamenii, dureaza putin, etc.
Nu-ti pui problema, cum putem avea un turism sustenabil din toate punctele de vedere? Ce avem de facut a.i. sa trecem de 3% dar cu impact cat mai mic?
Tu nu, da-l dracu de turism sau orice alta industrie, sa faca altii ca noi suntem daci liberi si vrem sa ne plimbam lupul pe aici prin Gradina Maicii Domnului nederanjati de nimeni!
Doamne ce gandire au unii….
M-ai ginit, nu e dacopat aurist mai mare ca mine.
Pe statista, zice 4.95% estimarea pentru 2024. Pe 2023 zice ca 4.19%.
E o diferenta intre a stimula turismul si a iti face economia dependenta de el cum e cazul Croatiei (25%). In toate tarile cu apa calda, turismul genereaza maxim 10% din pib. Prefer sa fim ca irlandezii cu 3% din turism si sa ne umple google, amazon si ms de datacentere.
Dincolo de miturile din scoala generala cu ospitalitatea, in realitate nu stim sa facem turism. Ca daca ar fi adevarat, nu s-ar umple Bulgaria/Grecia/Turcia de romani in fiecare vara.
Hai mai intai sa avem o economie sanatoasa, bazata pe productie si servicii si dupa aia vedem si cu turismul cum e.
6. Interesant ce zicea un tip angajat la VW in Germania si anume ca munca reala o mai fac doar cei de jos, aia de la linia de asamblare, restul freaca duda, la cafeluta, ziua trece leafa merge. Sindicatele sunt foarte puternice, nici nu poate fi vorba de dat afara asa, de azi pe maine si fara un motiv foarte puternic. Si exista o omerta, toti stiu despre asta, dar se fac ca nu vad. Atat timp cat salariile babane vin, e ok.
Butunoiu, marele expert de HR, refuza sa explice sau sa justifice cum cuantifica el munca unui blue sau white collar. Intradevar, pentru cei de jos, operational, este f simplu de cuantificat munca in realizat financiar, dar cu cat mergi mai sus, in CV-uri o sa vedeti la „key achievements si savings of.. ” sume ce 100% nu sunt unitare sau asumate individual, ci strict de organizatie, structura. Celebra expresie „cu totii suntem cate o rotita in mare mecanism al organizatiei noastre” ii face pe majoritatea sa se ascunda si sa isi asume rezultate financiare
11. Ce poate fi mai frumos la o cladire istorica, decat niste termopane albe?
ev21, argumente ? Oamenii ăia care o să fie dați afară din fabricile auto europene, din fabricile furnizorilor de componente pentru producătorii auto, o să aibă bani să cumpere la prețurile astea
de tip ‘noul normal’ ?
Ce o mai fi istoric la ea inafara de fatada. Din pacate e foamea asta mare de bani, si se cam permite orice, doar sa pastrezi fatada cladirii, cat de cat. Am vazut prea multe proiecte de acest gen, unele mai ok altele precum cladirea din imagini. Asta e, ar trebui si noi sa mergem in Chisinau sa cumparam cladiri in centru si sa le vindem peste 5 ani la 3-5x ori pretul achitat pe ele.
Industria auto europeana sa revină la prețurile pre-pandemie și să accepte acționarii profituri mai rezonabile. Sa le spună birocraților de la UE că nu sunt necesare pe o mașină , ca default, tot felul de sisteme care sa îți analizeze daca ai mâncat gras ieri…
Mașina de oraș de maxim 4m lungime , la 10 000 euro, Sedan/break cu motorizare normală, la 15 000, suv compact la 20 000…cum se putea și înainte….
Altfel, sa comparam noul MG HS cu noul Duster, că sunt la același preț, și să vedem pe care am luat-o…știu, chinezii sunt răi, sunt comuniști…dar parca la ei corupții sunt executați…incepe sa nu sune ca o idee rea…dacă ținem coada pe sus că suntem leagănul civilizației in timp ce rușii îți fac ce vor prin casă…
Dar cum, ai tradat natia europeana luandu-ti MG. Nu stii tu ca statul chinez subventioneaza industria auto proprie ca sa submineze industria auto europeana si americana?
Da-o in pla de piata libera, da-i dracu pe consumatori, noi marim taxele de import la masini chinezesti nu cumva sa fie concurenta si sa trebuiasca sa scada si europenii preturile. Ce daca o Fabia cheala si lesinata porneste de la 16,000 euro?
100% nimic nu va reveni la preturile pre-pandemie, nici masinile si nici imobiliarele si cu cat accepti asta mai repede cu atat iti va fi mai bine pe viitor.
@ev
C8înd vor incepe sa dea faliment în lanț nici macar banii ăia n-or să-i mai obțină.
lmfao da, asteapta tu sa dea faliment VW si sa se roage de tine sa iei Touareg la 15.000.
Apropo de Tuareg la 15.000, a fost in weekend ceva show auto la noi pe faleză, nimeni (mai puțin Hyundai), cu prețurile afișate, doar niste căcaturi de coduri qr in parbriz. Dacă scanai, iti aparea un formular in care trebuia să introduci nume, prenume, email, număr de la pantof, orientarea sexuală si de cate ori ai înjurat in trafic. M-am enervat si l-am întrebat pe miorlăitul care statea la umbră sub umbreluța brandului cât costă o mașină (in speță o nenorocire de Duster parcă) si mi-a zis să scanez codul. I-am zis că nu completez niciun formular ca să aflu in pret, să bage el datele lui si să-mi spună si mie cât costă. Am râs amândoi.
Un pret la „noul” Tuareg era in jur de 60.000 si jur că nu l-aș fi recunoscut o sută de ani, s-a transformat in cea mai oribilă mașină văzută anul ăsta. Nimic in comun cu modelele anterioare, cel clasic imi amintesc că era superb. In rest….voi ați auzit de Hyundai i30? Are motor de 1.5 si costă 18.000 de euro.
Preturile nu vor reveni la nivelurile dinainte cel putin din doua motive: cresterea preturilor la materii prime, cresterile salariale ale angajatilor. La noi au crescut si preturile la energie, dar noi suntem mai speciali. Ca este posibil sa mai scada, asta da
Cu cat tin preturile sus ei, cu atat merge mai bine loganul.
@kilroy asa s-a vorbit de mai multe produse, dar cand nu s-au mai cumparat a scazut pretul. Era laptele 8-9 lei, ala de brand_magazin? Era. Acum e 4.99, ca lumea n-a cumparat la banii aia.
Cerere si oferta. Daca preturile sunt acolo, inseamna ca lumea cumpara. Cand lumea nu mai cumpara, preturile or sa scada.
E 18.000 ala 1.5 MPI cu 96cp si varianta chel-line, masina foarte ok pentru oras. Ala 1.5 T-GDI mild hybrid cu DCT e chiar misto si e pe la 22k. Ca fapt divers, echiparea pe care am vrut s-o cumpar eu in 2019 cu 19.000 acum e 23.800
Si eu am fost socat de cat de mic e Touaregul cand l-am vazut in reprezentanta, am crezut ca e Tiguan.
@ev21 și Kilroy, așa e ca nu ați auzit în viața voastră de cuvântul DEFLAȚIE?
@Scribus tu nu poți gândi mai mult de ziua de mâine , așa e? Tu cumperi acum mașini chinezești ieftine și te bucuri la prețul mic ca aia care se bucură ca le dă PSD ulei și găleți dar după ce galbejitii vor falimenta (prin prețuri de dumping ajutați de statul chinez ) brandurile auto occidentale tu cam ce crezi ca o sa se întâmple cu prețurile mașinilor chinezești? Cam ce se întâmplă cu orice preț al unui produs care nu are concurență. Deci vei ajunge tot la prețuri mari la mașini și în plus o sa mai pupi și bocancii chinezilor bonus.
@ev21 deci un Touareg era 15 mii inainte de pandemie?
@ev21
„Si eu am fost socat de cat de mic e Touaregul cand l-am vazut in reprezentanta, am crezut ca e Tiguan.”
Pe bune?
https://www.carsized.com/en/cars/compare/toyota-rav4-2019-suv-swb-vs-volkswagen-touareg-2018-suv/
@Marius exact, you prove my point. Touaregul nu e in clasa cu RAV ci cu Highlander sau Land Cruiser
Nu stiu care sunt dimensiunile dar prima mea impresie a fost ca Touaregul e Tiguan, versiunea precedenta era mai impozanta.
Roagă-i pe chinezi să-ți facă o mașină de banii pe care îi vrei tu, lol. Fără vrăjeli d-astea de “moft”, “siguranță” și alte vrăjeli. Ceva care sa concureze cu Dacia 1310 .
@ev21
ok, am ales gresit comparatia (era cumva legata de faptul ca zoso are Rav).
Uite cum arata Touaregul nou fata de generatia trecuta (undeva spre 10 cm in plus la lungime si vreo 200L in plus in portbagaj, mai mult decat Audi Q7):
https://www.carsized.com/en/cars/compare/volkswagen-touareg-2010-suv-vs-volkswagen-touareg-2018-suv/
2. hahahhaha eram in Hanovra in 2016, si stiti cum furau ai nostri din magazine, puneau in sacose, de apropiau de usi, si de la aprox 5 m de la iesire tipau in gura mare catre paznici „NAZIIIII” paznicii (din pacate) invatati cu istoricul tenebros, erau ingroziti de acele acuze, turistii se uitau la paznici nu la „negrii nostri” si..astfel ieseau indienii cu sacosele pline. Doar de era vreo masina gri-verde afara mai putea face cate ceva
2. „Dorele, fă-te că lucrezi!” Se pare că nemții sunt masochisti, au trecut la controlat granița la sanchi, că nu au graniceri și nici nu au pus sârmă ghimpata la granițe. Tirurile sunt oprite și controlate?
Dacă ar vrea cu adevărat să facă ceva ar merge prin cartiere de emigranți și i-ar lua la întrebări…. Dar mai bine fute omu’ alb la icre decât să deranjeze prietenii lu’ Merkel
Nici lupii nu mai sunt ce au fost…
5. sunt curios daca gasesc forta de munca suficienta in zona
2 – dupa ce, practic ei i-au chemat pe aici…
Lasă bre, că românii, bulgarii sau sîrbii le puțeau acum 20-25 de ani, acum sa se spele cu ciuhapii pe cap. Ce credeau, că cei veniți de la umbră de palmier se vor apuca subit de muncă?
A fost un eșec colosal toată politica aia de imigrare.
Eu în locul lor trimiteam niște nemți în taberele de emigranți din Turcia, deschideam niște chioșcuri pe care scriam Emigrare în germania, și începeam să trimit în ordinea necesității: cei cu studii superioare, cei cu limbă străină (nu neaparat germană, și engleză, franceză, italiană, spaniolă) dat viză în 2 ore și puși pe avion. În primul și primul rând cei cu familii, care au mai multe de pierdut decât lache de 24 de ani singur și fără nici o responsabilitate pe lumea asta.
Și tot așa aduci pe toți care vrei, în ordine sute și mii pe zi, dacă nu faci față mai trimiți câteva sute sau mii de nemți la interviuri, cu translator, tot ce vrei, șamd. Închiriezi niște chartere mai mari și faci câteva curse speciale pe zi/săptămână. Ești statul German, îți permiți.
Puteau aduce destui și așa, fără să facă publicitate în toată africa că brusc în europa se poate intra ca-n brânză, haidem cu toții spre ‘ieuropa’.
La știrea 4 eu am citit cu atenție și la final acel mare investitor în agricultură spune și soluția ca să fie bine :
„El susține că soluția pentru agricultură este tăierea masivă a datoriilor fermelor și injectarea de lichiditate”
Mi se pare o idee geniala.
Adică sa vina cineva sa anuleze datoriile și sa dea alți bani fermierilor.
Sunt niște mici probleme, cum ar fi :
-de unde sa vina banii cu care sa compensam datoriile și din care sa „injectam lichiditate”
-dacă fermierii au beneficiat deja de împrumuturi subvenționate de stat și nu s-au descurcat oare are rost sa le mai dam alți bani aiurea,
dar astea sunt detalii, nu are rost sa ne incurcam în ele.
Pai s-au invechit si Touaregurile alea, ar merge niste Land Cruisere noi.
N-ai auzit ca a fost seceta? Cum sa-și vândă Q7-urile și să cumpere inputuri? Să vină statul să facă să dreagă, toată lumea cu mâna-ntinsă…
In acelasi timp, cand au picat pe capete companiile aeriene de ce le-am dat bani? De unde? Cand se ducea in jos horeca, de ce s-a facut si de unde s-a putut? Realist vorbind nu e bine sa dai la nimeni, daca nu e performant sa piara si aia e. Sau, daca dai, da dupa anumite criterii de performanta pe ultimii x ani, sa zici ca uite, compania y a produs taxe de x in ultimii 5-10 ani, e ok, merita un pic de ajutor, companya z a pierdut atat in ultimii 5-10 ani, ok, aia pa la revedere. Dar nu poti folosi scuza cu „de unde” doar cand vine vorba de anumite categorii sociale. Tarom e o groapa de bani, de ce nu o privatizeaza, de ce nu se fac schimbari daca tot nu e performanta?
Tarom este excepție deoarece acolo este cuibul de sinecuri pentru parlamentarii „pensionați” și nevestele lor.
12. Stiu cum sa scapam de ursi, lasam lupii sa se inmulteasca. Lupii ii omoara pe ursi si cand si-au terminat treaba ii imblanzim. Dupa ce i-am imblanzit ii trimitem in Ohio ca sa ii manance aia.
Am niste cunostinte cu copii plecati la studii in Germania.
Se simte un iz accentuat de xenofobie in randul tinerilor, din pacate omnidirectionala.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Si, ii condamni cand tu ai fost educat sa respecti regula si niste valori si parintii tai respecta regula si niste valori si vecinii tai la fel si apare unu mai barbos si se caca in strada si iti violeaza femeile si nimeni nu face nimic sa nu fie numit nazist?
Basil: „Se simte un iz accentuat de xenofobie”
Flat: „urâtă nație”
Q.E.D.
Natia aia „urata” si „nazista” zici tu…. cand mergi la vreo institutie de-a statului, ca ai treaba, sau la spital, de nevoie…. oamenii din natia aia „urata” si „nazista” se poarta frumos cu tine, vorbesc rar si pe indelete ca vad si ei ca esti strain si nu le vorbesti foarte bine limba si fac absolut tot posibililul sa te ajute. Da ma, urata natie, mai ales prin comparatie cu dacii mandrii din spatiul carpato-danubiano-pontic.
se poartă frumos cu tine de fațadă, pentru că sunt monitorizați și într-un sistem rigid. evident că nu mă refer la toți, ci la o parte importantă, ăia care votează cu extrema dreaptă și – din păcate – au capacitatea de a infecta de la 15-20 spre 45% din populația generală. și apoi ajung să se mire că sunt conduși de unul adolf și că execută ordine dubioase. primul semnal – reinstaurarea controalelor (destabilizarea Schengen)
în germania de est încă sunt mulți cu caracter infect de jeguri. nici astăzi nu s-au închis rănile și diferențele dintre vest și est, iar cei din est, mai ales de o vârstă, sunt nostalgici după anumite vremuri. mai ia și conducătorii – Schroder, Merkel, practic niște criminali în pat cu rușii. Cu politica lor schwarz-nul care a distrus orice creștere – de ex. rețeaua lor de căi ferate se dezmembrează pentru că 20 de ani n-au mai investit nimic în ea. Aceleași politici economice care protejează câteva mari familii de magnați (old money) și pune presiune pe restul populației (și pe restul Europei).
și din păcate depindem de ei pentru că asta e situația. aș prefera să depindem de francezi. Europa trebuie unită și mutat polul ăsta german de putere spre Bruxelles și țări latine – gândirea rigidă germană nu este adecvată realităților actuale.
@Flat
Vorbesti niste prostii cat tine de mari, din basme si ce-ai auzit pe net
Pai ori e 15-20%, ori 45% din populatia generala?
Ca idee, extrema dreapta a luat 32% intr-un singur land, si s-au laudat cu rezultat istoric. E departe rau de 45% din populatia generala. In vestul Germaniei, extrema dreapta suge ciorapii maxim, majoritatea oamenilor (85%) o uraste cu patima.
E, cacat. Sunt verificari random, la modul 20 de masini trec, una e verificata. Si e ca sa nu dea apa la moara extremei dreata, ca anul viitor sunt alegeri federale. Le trage presul de sub picioare alora din AfD.
Corect partial. In est sunt e vizibila influenta rusilor. Si-n plus, sunt ca si la noi, nostalgicii (de o anumita varsta) dupa comunism. Dar aia plang dupa tineretea lor, de fapt. Schroeder, da, vandut complet rusilor. Merkel mai putin, ca tocmai asa s-a ridicat ea pe val, criticandu-l pe Schroeder pentru simpatia lui pro-rusa. Poate c-ar fi trebuit sa aiba o pozitie si mai ferma anti-rusia, dar sa spui ca Merkel era pro-rusia, e cam extrem:
Pe scurt, nu mai crede orice zic trompetele rusesti, ca Merkel – vezi dom’le – era pro-rusia. Ce-i poti reprosa e ca a crezut ca poate face afaceri cinstite cu golanul cartierului.
Nu mai crede ce scriu toate ziarele de scandal si vorbele oamenilor care se plang ca vai, DB intazie tot timpul pentru ca – vezi dom’le – un tren din 10 are intarziere de 5 minute. Se dezmembreaza atat de tare reteaua lor de cai ferate incat au 1500 de km de cai ferate de mare viteza, au in plan sa ajunga la 3000 de km peste 5 ani, iar statul a anuntat inca de anul trecut ca baga un fleculet de 40 de miliarde de euro in DB pana-n 2027.
Tarile alea latine care sunt (cu exceptia Frantei) parte din PIGS? Alea care – spre deosebire de Germania – stiu sa mearga doar pe deficit si cu economie care are nevoie de ajutor de la ECB? Alea zici tu ca stiu cum merge treaba cu economia? Lol, pai ce ce n-ai zis ca ai glume in program, nu ma puneam sa scriu un raspuns pe lung, radeam si gata.
Apropo, astazi am trecut granita Germania-Cehia. Nici un control, nici macar o masina sau picior de politist/vames/soldat. Cum am zis, aia cu reinstaurarea controalelor e vrajeala si o chestie facuta asa, sa-i mai calmeze pe aia care au impresia ca vin hoardele de imigranti peste ei.
La 1 se pot adăuga și tot felul de TikTok-iste, să vadă nația ce potențial avem
Problema industriei auto europene este una pe care aceasta si-a creat-o acum ceva vreme, dar care acum incepe sa-si arate adevarata fata. Prima si poate cea mai urata chestie este ca in Europa sunt cateva conglomerate care in esenta concureaza pe acelasi segment de piata ceea ce a dus in esenta la o canbilizare a vanzarilor. Insa povestea asta fost invizibila pentru ca o buna parte din timp flotele multor companii erau cumparate de la VAG si revanzarea lor era la ordinea zilei pentru est-europenii un pic mai ajunsi care voiau masina nemteasca. Pe langa lucrurile astea trebuie luat in calcul mitul masinii nemtesti provenit din anii 90 si inceput de ani 2000 unde intr-adevar masinile germane erau fiabile si rezistau multi kilometri.
Totul a fost foarte misto pana cand Europa a decis ca planeta trebuie salvat si emisiile de CO2 au inceput sa fie masurate. De atunci in zona companiilor auto europene s-a produs schimbarea in care contabilii controlau constructia unei masini, iar indicatorii erau un pic alti. Povestea a fost frumoasa s-au cumparat ziaristi auto la kilogram s-a vopsit o poveste atat de frumoasa incat motoare de 1.2 turbo pe masini mari au devenit la ordinea zilei. Asta in timp ce pentru o amarata priza de incarcare USB mai cumparai alte rahaturi inutile, configuratorul de la VW este moartea pasiunii in acest timp. Sigur aici mai trebuie pus si scandalul Dieselgate din 2015, insa eu il vad mai degraba ca ultimul cui in sicriul VW, dar e alta discutie.
In paralel cu salvarea planetei producatorii asiatici in special Kia, Hyundai au luat o decizie suprinzatoare. Au ales sa faca niste masini fiabile cu o garantie mai mare decat ce ofereau europenii, cu dotari mai multe pe masini decat ce primeai de la europeni la un pret apropiat. Toyota in zona europeana a incercat abordarea contabila, dar cand Kia si Hyundai au intrat puternic au mers pe aceeasi abordare in fond balta avea peste.
Odata cu venirea pandemiei si dupa rahaturile facute de birocrati atunci povestea cu mediu s-a rebranduit in 2035 suntem negativi pe emisii de carbon. Si cum europenii trebuiau sa salveze planeta si lumea mai avea bani s-a mers la greu pe masini electrice. O perioada a mers in fond aveai mai multe avantaje de a cumpara o masina electrica fata de una termica pe care statele le ofereau. Numai ca prin 2022 cand avantajele s-au retras, brusc s-a descoperit gaura de la gogoasa si anume europenii nu cumparau masinile astea sa salveze planeta ci pentru ca aveau acele avantaje, acum cand avantajele sunt 0, parca nu mai sunt dispusi sa puna botu la vrajeala vanduta.
Asa ca acum ne aflam in situatia neplacuta pe care industria auto germana sufera. La modul real nu stiu daca VAG o sa mai tina toate brandurile pe care le au si nu m-ar mira sa vanda o parte din ele anul viitor catre alte entitati. Toate astea plus faptul ca economia nu se misca prea bine arata cat de mare e rahatul.
Soferii romani de camion conduc camioane englezesti, olandeze, italiene, etc etc.
Asta nu are nici o legatura cu patronajul romanesc de kkt.
Pentru aia cu nemtii, las un link
https://www.dw.com/en/germany-and-kenya-sign-skilled-labor-and-migration-agreement/a-70216082
8. Și noi facem ce fac filipinezii dar în țări mai dezvoltate și pe salarii mai mari.
… deocamdată. Nu văd ce l oprește pe filipinez să ajungă mai încolo…
Dar acum le dam o sansa sa isi intregeasca familia. Practic orice pui viitor de filipinez nascut aici va avea acelasi cv: mama bona, tata sofer.
9. Am văzut mai demult un eseu video despre rata de obezitate din Japonia și lămurea niște chestii legate de cum este atât de scăzută. Uite titlul: „Why is it so Easy to be Thin in Japan?”
2. imi aduc aminte de un articol de-al tau. „Intram in Schengen cand se desfiinteaza Schengen”
Si noi ne respectam ca popor dar si Bruxellesul ne si pupa!
3. Romanii sunt nervosi si stresati peste tot, la munca, in familie, in confediu, in avion, pe cacastoare, in pat, online, la volan, in supermarket, cam peste tot. Asa cum nici la munca nu ai cum sa fii un jegos si acasa sa fii ingeras.
3. Si sa veniti la birou chiar daca nu e nevoie. In pandemie s-a putut si a fost profit dar acum nu.
orice român se trage pe cur, avem lenea în sânge. așa că dacă îl lași să stea acasă , va sta cu mâna în chiloți și cu ochii în netflix în loc să muncească. și când e de livrat ceva dă rasol. că a mers șandramaua este din inerție sau că a fost încropit ceva de niște indieni pe vechiul las-o bă că merge și-așa
4. la final vine cu solutia „El susține că soluția pentru agricultură este tăierea masivă a datoriilor fermelor și injectarea de lichiditate”
Pai ce facem, iar ii ajutam pe aia care nu platesc si fraierii care sunt la zi dar nu si-au luat ultmul G pica de prosti!
@2 hahaha! Acum dupa ce s-au umplut orasele la ei e tarziu! Frau Merker ce mai zice? E frumi la pensie? Mai e in Germania sau sta la soare prin Malta? Degeaba inchid acum granitele : nu mai bagi r@hatu in fund la magar, panai lumea! In 15-20 ani Germania va avea un premier pe nume Ahmed sau Faruk :))) Ain’t life a b1tch?
Alternativa era un mare cimitir deoarece copii nu prea fac.
deci decat sa crape marile companii si cresterea aia economica nesustenabila mai bine sa crape cultura germana!
Nemții sunt foarte șmecheri în ideea că nu e un om acolo cu net worth mare pe care să-l înjure lumea, cum îi înjură americanii pe musk sau bezos.
Sunt foarte bine organizați și ascund averea în spatele a tot felul de combinații. Încercați doar să vedeți exact care e structure de ownership a VW și Porsche, cât deține fiecare din cealaltă și care controlează de fapt.
Dar…în realitate există niște familii la fel de puternice și bogate ca Bezos și Musk. Și alea controlează mult din politica germaniei.
Și pe ăia nu îi interesează dacă în fabricile lor lucrează Hanz sau Ahmed, că ei nu se vor întâlni niciodată cu Ahmed pe stradă. Unde au treabă merg cu elicopter sau barcă, copii lor studiază la școli cu circuit închis, care își permit să discrimineze complet legal.
Ce e important să funcționeze fluxul de bani în continuare. Și da, mulți sunt așa de inconștienți că nu realizează că dacă nu mai ai suficienți Hanz, și te umpli de Ahmeds, n-o să ai la cine vinde. Dar nu-i interesează.
Wienerberger, nu fi cârnăcior!
La 4 trebuie mulțumit din toată inima tovarășului Ghinea de la USR care a scos toți banii de la irigații și i-a pus în minuni gen trenuri cu hidrogen.
1. YESSSSSS !