Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. 2. Gazele de vor ieftini!
    În Austria

    00
  2. Ce bășină de articol, ăla cu Renault.
    Interdicția de recrutare și angajare între părțile unui contract există în aproape toate contractele, nu știu ce li se pare ciudat.
    Nu am găsit în articol nimic privitor la „ținerea jos a salariilor”.

    00
    • Așa au făcut în Cluj, pe domeniul IT, unde firmele au făcut bairam între ele să nu-și fure angajații și să țină salariile jos.
      O vreme le-a mers, până când au mai apărut unele mai mici și nu s-a mai putut menține concordatul cartelizat corporatist.

      00
    • Ciudatenia vine cand angajatul nu stie cand se angajeaza la Renault ca nu se va mai putea angaja in alta parte. Imagineaza-ti asa: te angajezi la Renault tanar inginer. Timp de 10 ani esti bun, faci, dovedesti si ceri marire de salariu pe la 35. Ti se refuza. Dai cu basca de pamant si te apuci sa cauti de lucru (tot ca inginer in domeniul auto). Si afli ca….nu prea ai unde sa te duci. Nu ca nu esti bun, ci pentru ca stapanii au intelegeri intre ei.
      Iei basca, o scuturi de praf si te intorci spasit la lucru.

      Uite aici ceva cinstit: vrei sa nu lucrez in alta parte? Fuck you, pay me: https://legislatiamuncii.manager.ro/a/12397/in-ce-conditii-poti-impiedica-salariatii-care-parasesc-compania-sa-lucreze-pentru-concurenta.html

      00
    • @Adrian Nu cred ca intelegi diferenta dintre clauza non-compete si cartel

      00
    • Uite, de exemplu în Anglia, unde au plecat foarte mulți angajați de la Renault și furnizorii săi, există mai multe companii: Tata Motors (JLR, AstonMartin), Ford, Bentley, Lotus, McLaren, Vauxhall etc. + furnizorii aferenți: Delphi, Ricardo, Alten, FEV, Bosch etc. Nimeni nu are înțelegeri de genul acesta și este un lucru comun ca angajații să se plimbe de la unii la alții. Un alt beneficiu important pe care îl ai în Anglia este posibilitatea de a îți face ”PFA” sau propriul tău SRL prin care să lucrezi la una din companiile respective. Ai putea, un moment dat, să îți extinzi SRL-ul și să mai angajezi 1-2 oameni prin firma ta.

      În România, pe de altă parte, pe lângă faptul că, dacă îți dai demisia de la Renault, șansele să te mai întorci la ei sunt (sau erau) mici, nici la unul din furnizori nu te prea poți duce, decât după ce trece o perioadă de timp (respect pentru Continental, din punctul ăsta de vedere, pe care îi doare în pl de Renault și înțelegerile lor). De PFA nici nu se pune problema.

      De asta îmi vine să plâng când văd reportaje de genul ăsta:
      https://www.youtube.com/watch?v=2p5PPaaVFFg
      https://www.youtube.com/watch?v=g1AQEPM46WU
      https://www.youtube.com/watch?v=giMGzNjY7lA
      https://www.youtube.com/watch?v=RmOi2m6khvM
      https://www.youtube.com/watch?v=MeJw8R3ggEs
      https://www.youtube.com/watch?v=itR_TiwGrtk
      https://www.youtube.com/watch?v=Q3U0NM3PPt8
      https://www.youtube.com/watch?v=l2Uch4dZWk0

      Exista un potențial imens în industria auto, acum suntem colonie franceză.

      00
    • @ubercool, exista un potential imens in industria auto in Romania?

      Dupa ce ca am facut Dacia si Oltcit sub licenta franceza, la plecarea lor am continuat sa facem FIX aceleasi masini pana cand au devenit absolut irelevante dpdv tehnologic.

      Vezi Dacia 1310, o faceam si in 2004, la peste 30 de ani de cand ne-au dat francezii licenta, masina avand mici modificari, fiind chiar mai proasta decat originalul.

      Mare potential, intr-adevar.

      00
    • @CD „angajatul nu stie cand se angajeaza la Renault ca nu se va mai putea angaja in alta parte”. Problema e ca nu exista in alta parte! Toate acele firme de care se vorbeste in articol sunt contractori ai Renault (acel „cartel” e format din contractori ai Renault). Exemplu: Ionel e angajat la Segula (si lucreaza la Renault). Intr-o zi vrea sa schimbe jobul si aplica la Akka. Pentru ce post crezi ca il angajeaza Akka? Pentru Renault, exact. Cum crezi ca ar suna daca baietii de la Akka s-ar duce cu Ionel la interviu la Renault, Ionel fiind deja contractor al Renault? De porc as zice, nu?? Nu e ca si cum Audi, BMW si VW au facut o intelegere sa nu isi „fure” angajatii. Hai sa incercam sa vedem mai de sus problema.

      00
    • @Unul nu zis nimeni ca Dacia a facut vehicule extraordinare, ci ca exista un potential imens. O infrastructura existenta, cu fabrici, centre de cercetare, ingineri capabili etc. Adica azi am fi putut avea si Mercedes, de exemplu, la campulung sau MAN/Volvo/whatever la Brasov. Intelegi ideea.

      00
    • ubercool,

      ”Nimeni nu are înțelegeri de genul acesta”

      Oare de ce?

      00
  3. m-am chinuit și eu să citesc articolul mărețului butunoiu, dincolo de stilul câlțos și banal în același timp, de platitudinea ideilor și de lipsa diacriticelor, omul trebuie să se apuce să învețe limba română:

    „marea frauda, marea coruptie are tot interesul”

    „proasta guvernanta si complicitatea la ea sunt principalul canal de coruptie”

    „mare companie de stat, angajeaza”

    00
  4. Si la VARD Tulcea era o astfel de „clauza” in contract. Daca vroiai sa te angajezi in Norvegia, la firma mama, trebuia sa astepti 6 luni dupa ce-ti dadeai demisia din Romania.

    00
  5. Articolul cu maghiarii ce fac investiții în România (ajută cetățenii români de etnie maghiară) este scris cam ciudat. Tonul articolului cam e „să moară și capra vecinului”).
    Unde e problema romanului că guvernul maghiar ajută maghiarii din România să o ducă mai bine?
    AJUTĂ-L TU, nu te oftica pentru ca alții sunt mai competenți.

    Hai cu minusurile, că am zis ceva de bine despre unguri.
    (eu sunt același care-i băga în mă-sa la povestea cu cimitirul închis pentru romani)

    00
    • Din păcate, asta nu face să arate cât de jegos poate fi statul român. Mâine-poimâine vor face ungurii și autostrăzi prin Transilvania. Să vezi atunci dileală la Bukale. :D

      00
    • Preferi autostradă ungurească în Transilvania, sau drumurile de acum?
      Mi-am pus de multe ori întrebarea dacă sunt întâi român, apoi european, sau invers.
      Trăind ani de zile prin Europa, vizitând suficiente țări din UE, lucrând pentru clienți străini… mă identific întâi european, apoi român.
      România de azi începe să nu mai fie țara mea. Nu mă identific cu sistemul politic din țară, cu cocalarii, cu manelele, cu împuțiții din tramvaie. Nu arunc hârtii pe jos, încerc să reciclez, nu vreau să moară capra vecinului.
      Cei cu care mă identific sunt mai mulți în UE (procentual) decât în țară.
      Dacă ungurii pot face mai multe pentru România decât DACII!!!!, să facă. Bravo lor.

      00
    • @Cristi: sunt de acord cu tine, doar că propoziția mea sună aiurea.
      După mine, ungurii pot înțesa toată Transilvania cu infrastructură demnă de secol 21, că nu mă deranjează.

      00
  6. dar și în IT se aplică aceleași practici, un programator subcontractat de firma X are clauză să nu migreze la firma mamă, de multe ori firma mamă nu le recunoaște bonificațiile în sistemul lor fiindcă e contractor, iar firma contractoare nu le recunoaște bonificațiile fiindcă nu au același sistem de evaluare ca firma mamă și așa rămâne programatorul muncit și neplătit sau cu merite nerecunoscute, nu mai zic de înțelegerile pe salarii, pe orele muncite, pe concedii și alte alea că nu=i frumos să te plângi când ai mai multe beneficii decât alți angajați, la astea se adaugă și noul val de puiandri care au impresia și mentalitatea că la un salariu de 2000 de euro, n-au nevoie de pensie, asigurări sociale și ce-o mai fi

    00
    • Da, insa programatorul respectiv stie despre si este de acord cu regula respectiva, care teoretic ar trebui sa vina la pachet cu bani mai multi. Aici baietii nu-ti dau de ales

      00
    • teoretic are de ales, practic, daca vrea sa mai si munceasca pentru proiecte serioase, nu pentru gigel srl, n-are de ales

      00
    • Eu am plecat de la Renault la o firma de IT și mi se pare altă lume. Mă simt ca în bancul cu rabinul, când vine unul să se plângă de viața lui de căcat și rabinul îi zice să bage niște animale în casă. La mine a fost un pic invers, eu am avut de la început animale în casă (șerpi, șobolani, javre) și acum le-am dat afară, cum ar veni, sau m-am mutat la casă nouă.

      De exemplu lucru de acasă: la Renault doar șmecherii cu vechime beneficiază de așa ceva, dacă îi place șeful și dacă stau în banca lor și fac joc de glezne. Aici am avut din prima zi acest beneficiu.

      Teambuilding: la Renault, în condițiile în care echipele erau mixte (Renault + prestatari), în team building mergeau doar cei de la Renault. Aici merg toți.

      Încrederea în angajat: vin la ce oră vreau, plec la ce oră vreau, nu mă întreabă nimeni decât dacă mi-am îndeplinit sarcinile. La Renault se uita șeful urât dacă pleceam cu 15 minute mai devreme. Unor colegi de la Alten le-a făcut reclamație unul din șefi pentru chestia asta.

      etc.

      00
    • @pizzi daca esti in masura sa lucrezi la proiecte serioase atunci esti in masura sa-ti negociezi contractul, mai ales in IT.

      @ubercool multinationala sau gigel srl?

      00
    • si cum ajungi sa fii in masura sa lucrezi pe proiecte serioase? faci niste tutoriale pe udemy, nu?
      despre tinerii care n-au nevoie de pensie sau asigurari sociale n-ai nici o parere? :D

      00
    • Sunt de parere ca e responsabilitatea lor. Daca esti consultant si nu-ti platesti contributiile atunci ar fi bine sa ai cel putin un plan de rezerva. Sau suntem de dreapta doar cand ne convine?

      >si cum ajungi sa fii in masura sa lucrezi pe proiecte serioase
      Ai mai multe optiuni, printre care cea de a accepta o clauza non-compete de la multinationala(csf, te duci sa inveti) sau de a lucra cu un gigel srl la proiecte „neserioase”. Daca nu, aderezi la Sindicatul IT-istilor asupriti si te plangi ca viata e grea si patronii e rai. Sau te angajezi la stat.

      00
    • @ubercool De acord cu tot ce zici tu, am si plecat in 2014 la JLR si m-am intors din motive personale. Unde anume ai plecat in IT? Ma bate gandul serios sa schimb macazul in 2020. Merci!

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.