În fața mea la magazinul de chei era un cuplu care voiau un duplicat la o cheie de bemve. Deși eram bine de tot la interior, omul avea basca pe cap și ochelarii de soare la ochi. Și insista că e cheie de bemve și că trebuie să se poată copia. Omul de acolo îi tot spunea că cip, că nu va merge fără, că trebuie programată, nimic. Trebuie să se poată, știe el sigur.
Știu faza asta. La Forester costa 900 lei o cheie, la nemțești costă vreo 600 parcă. Cheie cu chip. Vrei să nu-ți fure mașina așa ușor, plătești. Ai luat-o la mâna a patra? Normal că te sperii când auzi 600 lei cheia. Păi ce are, nene, e de aur?
Nu ai bani de dat pe cheie? Ia-ți Dacia 1300, merge orice cheie la ea, le iei din târg cu 50 lei.
Dacia 1300 se descuie/porneste mai usor la surubelnita, decat la cheie.
Imi e dor de o 1300.
Sincer acuma au disparur complet.
De unde vrei sa stie cititorii lui Vali cum e cu masinile sub 50000 euro?
Consuma si mai putin
Eu o mai deschideam si cu cheia de la cutia de scrisori.
Odata, am incuiat masina cu cheile inauntru si am oprit un om de pe strada sa-mi dea orice cheie avea la el ca mergea s-o deschizi usor.
Până și la Logan trebuie să îți programeze cheia în calculatorul de injecție. Din ce povestești ăla n-avea bani nici de Logan, dară-mi-te de BMW, care cheie mai conține și kilometrii făcuți de mașină.
Pana si la supernova.
@hash cheile de bmw care fac asta sunt cu start/stop nu cheie clasica, mai exista si o cheie clasica fara chip „incorporata” sa poti deschide usile in caz ca, de ex ramai fara baterie.
am dat 400 pe o cheie de logan
Darămite se scrie darămite, ca nu mi te dară nimeni.
@Legioner. Nu-i asa. Si cu cheia aia „simplă” poți porni mașina și are și chip și aia. Chipul ăsta e pasiv (inductiv, mai exact), nu necesită baterie. Bateria din cheie este doar pentru telecomandă și/sau stoca setări despre preferințe la scaune și oglinzi. Ca test poți scoate bateria dintr-o cheie de bemeveu și o să vezi că în continuare poți porni mașina cu ea.
@L auzi, eu cred ca trebuie sa recitesti articolul si la ce am raspuns, nu vreau sa cred ca ai inteles despre ce e vorba si ai scris ineptia asta.
@Legioner Răspunsul tău a fost cel puțin ambiguu, am răspuns la varianta mai normală la cap. Dar hai să vedem.
„cheile de bmw care fac asta sunt cu start/stop ” asta e o imbecilitate scrisă de un băiat de după blocuri. Bemeveurile care au start/stop nu au cheia cu absolut nimic diferită de celelalte. Am descris mai sus cum funcționează o cheie de bemeveu și de ce are baterie.
„mai exista si o cheie clasica fara chip incorporata sa poti deschide usile” Dacă prin asta te referi la cheia „valet” (aia mai cheală, fără butoane) pe care o primești cu un bemeveu nou, greșești, și aia are chip și pornește mașina, fix cum am scris mai sus. Dacă prin asta însă te referi că (,) cheia cea cheală are și o parte mecanică care se poate copia la orice colț de bloc și o să poți deschide mecanic ușile, atunci doar la limba română mai trebuie să lucrezi un pic, să te poți exprima clar.
Finally, și cheile bemeveurilor „cu start/stop” au o tijă metalică care poate fi scoasă să deschizi ușile (și care poate fi copiată să rezulte o cheie de „Dacie”, da’ care potrivește în ușă la bemeveul tău).
@Legioner: cand zici start/stop sigur nu te referi la pornirea din buton? Start/stopul e chestia aia cand se opreste motorul la semafor ca sa nu consume aiurea combustibilul.
@L: cheile alea jmechere pe care trebuie sa le ai doar in buzunar ca sa poti deschide masina si porni mai au o cheie normala bagata in cheia jmechera cu care poti deschide masina daca una din baterii (a telecomenzii sau a masinii) e descarcata. Omul nu vorbea de cheia a doua, cea mai simpla.
50 de lei ? Eu o porneam pe a mea(sa-i fie țărâna ușoară) cu șurubelnița, care era întotdeauna in torpedou. Bine, și vreo alta juma’ de Dacie in portbagaj.
celebra ladă cu scule. știm. aveam.
Ce mândru am fost, când la prima mașina, Dacia Break, mi-am luat trusa de scule, și am început sa burdușesc in ea diverse. Ce vremuri, bă băiatule…
La final, avea 500 de kile, îți cădeau coaiele instantaneu, când o ridicai, dar ce conta :))
ti-ai gasit exemplu, baietii pe forumul #despecialitatebwmsiseminte fac ghid de bune practici la revizii in curte. De spalat filtrele cu furtunul ce zici?
Imediat iti face Vali un tutorial despre care furtun e mai bun la spalat filtru de aer.
Hahaha pai de aia își permit ei bamveu, ce știi tu bo$$…
e destul de scumpa cheia de la bmw. aproximativ 1200 lei a dat un prieten.
am avut o skoda fabia despre care mi-a spus noul proprietar ca se poate descuia cu orice cheie. nu stiu cum le trece unora prin cap sa incerce sa deschida o masina cu cheia de la alta, dar eu nu incercasem niciodata…
De descuiat nu știu, dar știu că acum niște mulți ani cînd avem un Focus, puteam închide cu cheia mea orice Ford (Focus sau Mondeo am încerca). I-am închis unui vînzător arogant de Ford dintr-un oraș de provincie, în timpul unei expoziții de weekend, cheia într-un Mondeo expus, că se dădea cocoș că vorbesc prostii și el nu crede. Nu și-a luat nici măcar cheile din mașină idiotul înainte să încercăm.
Nu am masina si nu ma intereseaza aspectul. Cand citesc pe unde s-a ajuns, imi dau seama cat de in urma am ramas.
Stiu sa desfac un carburator de Dacie (am cateva ore de practica intrun service, am facut in liceu, la „optionale”)… am senzatia ca pot uita informatia asta, nu? Pot „dezlipi sinapsele”, sa le folosesc la altceva, asa e?
@Cristi: dap, le poti folosi la a ramane hipster.
Daca nu stii sa sufli in jiglere, degeaba. Nu era nimic mai pretios decat sa vezi un barbat rujat pe mijlocul buzelor cu niste ulei ars de la jiglere.
40 de minusuri? Record!
Eu am fost prost si am bagat-o la spalat anul trecut ~1300 RON la reprezentanta pentru 120d.
data viitoare verifici pantalonii de 3 ori, asa am spalat si eu telecomanda de la garaj si bang 300lei :))
muama! scump un spalat la tine.
la mondeo din 2012 am spalat cheia si nu a patit nimic, am desfacut o apoi de curiozitate si am vazut ca are o garnitura de cauciuc sa nu intre jegul si se pare ca tine si la apa
115€ cheie de Insignia la reprezentanta in Belgia. In Ro era cu cativa euro mai mult pentru ca nivelul de trai e mai ridicat.
Sau pentru ca e mai departe Romania de Germania.
Nu stiu, zic si eu.
Asa o fi, dar imi e greu sa cred ca imi aduceau cheia din Germania. Nu e ca si cand dau comanda, iar cheia vine in cateva zile. Dureaza cateva zeci de minute sau, ma rog, timpul necesar sa graveze tija care intra in contact si sa copieze pe cip codul potrivit masinii mele.
Cheile deja sunt facute. Placa de baza a cheii trebuie adaptata masinii si apoi tija (sau cum naiba se numeste chestia aia de o bagi in contact) trebuie gravata.
Sau ceva asemanator
@alex „Dureaza cateva zeci de minute … sa graveze tija care intra in contact si sa copieze pe cip codul potrivit masinii mele.” Aproape corect. Nu scrie/copiază/face vrăji nimeni la cheia nouă. Invers, codul chipului cheii noi se scrie în calculatoarele mașinii.
@L: depinde de model;
La „baietii” care fac chei nu-ti da cheie virgina si ti-o scrie in immo/ews, ci iti cloneaza cheia existenta.
O cheie „normala” pentru un BMW e in general ~300 de lei (cu clonarea chip-ului, cheie chioara, fara telecomanda pentru usi etc).
Cand eram mic deschideam masinile cu un set de lere, nu iertam nimic, am desfacut zeci de masini.
Și acum le furi cu totul, este? :))
Rayane, sunt sigur ca negativul de la tine este :))
Vere, s-a umplut Bucureștiul de cazane între 300 și 500 euro. Frânează cu ele cu călcâiele ca Flinstone, tu vrei să dea ăștia 600 de lei pe o cheie?
Eu am.un vectra 1.8 din 2001 cu 110k in bord. Ala.de 125cp. Tot cazan e?
Pentreu ca…..nu e din 2016?
Adica am vazut bmw audi skoda logan cu fum.dupa ele.si vai de mama lor dupa 2010 dsr masini mainvechi instare impecabila sunt cazane… nu genralizez dar uneori trebuie specificat
@Bluehand, pentru liniștea ta, poți să-ți spui că e de colecție.
Probabil omul a plătit 50 de euro pt scoaterea imobilizatorului. În cazul asta nu mai are nevoie de cip in cheie. Se practica scoaterea imobilizatorului la mașinile mai vechi pentru că este mai ieftin decât să comanzi o cheie la reprezentanta!
La masinile mai vechi cumperi chip cu 2$, cheie cu telecomanda <20$
De la poporul galben
Caz concret: se da un Mercedes w202 c class din 2000. Cheia costa 200 de euro, iar înlăturarea îmobilizatorului 50 de euro. Majoritatea vor opta pt prețul cel mai mic!
Daca e tipul din poza, are dreptate sa insiste.
Am o părere diferită.
Am cumpărat odată o mașină care m-a costat veniturile pe circa 1 lună și jumătate, hai două luni, să nu zici că mă laud.
Era o rabla de 10 ani la vremea aia, de unde și prețul.
Mi-a vândut-o omul cu o singură cheie și-am zis că nu e bai, fac eu alta.
Ajuns la reprezentanță mi-au dat direct în bot cu „650 de lei, că e cu chip, boss”. Și ” îți recomandăm să o faci că dacă o pierzi și pe aia e sinii mai scump să schimbi toate oalele mașinii. ” De fapt, era 180 de lei cheia brută, nu știu cât mai costa „tăiatul” și vreo 300 și ceva de lei să mi-o „programeze în calculator”.
Să ne înțelegem, 650 de lei însemnau pe vremea aia mai putin de 10% din veniturile mele lunare. Cu mult. Dar e totuși o suma care nu îmi poate scăpa printre degete și am spus pas. După judecata ta eu nu îmi permit mașina. După judecata mea am găsit pe urmă să fac cheia în Germania cu 80 de euro.
Și-aici nu înțeleg ifosele astea. Orice cosmelie care își spune reprezentanță îți vinde servicii și produse overpriced și dacă le bați obrazul, pac, vine cineva să îți spună „stop! Problema e la tine, nu îți permiți mașina”. Tehnologia cheilor cu cip e deja de pe vremea când mama era virgină, cheile alea brute nu costă mare lucru în majoritatea cazurilor, nici tăiatul nu mai e o treabă complicată, iar programarea chipului e o simplă rutină pe care o face orice noob angajat într-un service, nu-i ca montajul și aliniatul distribuției.
Cu o interfață Can-bus aș fi putut să o fac singur.
Pai si de ce nu i-a facut o cheie ? dupa aia sa se spele pe cap cu ea, ca nu-i porneste motorul
Btw, nu stiu cum e la bmw, dar la vag te rezolva „baietii”
900 de lei am dat pe cheie la audi a3 2004. s-ar putea sa fie lejeranu 600.
oricum astia de n-au bani de cheie sunt aia care schimba rotile la e90 in fata blocului ca la dacie . Echilibrare roti ? ce e aia boss?
toată lumea știe că mașina trage mai bine dacă nu o echilibrezi.
Trage mai bine, dar trage în toate direcțiile.
O ții din volan, dă’o în morții ei :))
schema e să nu semnalizezi, că de aia se descentrează.
Fiecare cumpara ce crede că merită, nu ce isi permite. Cum sa impui la boi asa ceva?
Faptul ca aia nu isi permit sa schimbe cheia nu este totusi o scuza pentru preturile nesimtite pe care le cer producatorii pentru chei (asta o spun si strainii, nu numai noi). Pentru o piesa care costa maxim 10 E, ei iti cer 200. Plus programarea, care teoretic are costuri spre 0, dar de ce sa nu mai luam inca 50 E la fraieri? Au fost cazuri de procese in afara, iar clientul a avut castig de cauza.
Cheie noua la ford focus 2, fara deschidere din telecomanda, cheie simpla, descuiat si portit motor 900 lei. La Colina Motors. 400 lei cu tot cu deschidere din telecomanda, la Silca (ii gasiti prin mall-uri)
cheia de la logan fu vreo 300e (asigurare) si am asteptat cam una doua saptamani
la mine la seria 5.. costa cam 1500 lei la cineva specializat pe duplicat chei. E mult, dar totusi e un pret normal fiind vorba de chip. Nu vreau sa ma gandesc cat ajunge la reprezentanta.
1900 ron key less mitsubishi lancer, sunt mai atent de acum.
500 lei am dat pe o cheie cu cip la un Focus 1 în 2006.
sa inteleg ca morala e: Vrei sa-ti iei masina SH? Intreaba cat e cheia. Ti se pare scumpa? MMM. Ma sina aia nu e pt tine. Da.Mi se pare o logica misto.