Ce se întâmplă cu Star Taxi?

De vreo două săptămâni nu mai găsesc nici un taxi pe Star Taxi în Brașov și obișnuiam să găsesc, uneori și câte 4-5 la distanțe mici de mine. Știam că șoferii au interdicție la folosirea aplicației dacă sunt la o firmă, dar chiar așa să dispară toți?

star-taxi

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. Vali ai grija cu aplicatia lor, daca esti pe android, am depistat ca aplicatia poate sa sune sau sa trimita sms-uri de pe telefonul tau.
    Un prieten are aplicatia instalata din store si bitdefender ii spune de faza cu trimisul sms-uri si apelare, insa eu o am pe cea care vine preinstalata de vodafone si nu am are acces la acele optiuni.

    00
  2. La fel in Iasi. De mai mult de o luna nu gasesc nimic.

    00
  3. @Kriogen Uhm, ti se pare ca ala din poza e Android?

    00
  4. Biefender arata asta la orice update la aplicatii si la instalari noi atata timp cat antivirusul ne este premium. eu am acest antivirus si am avut un cod valabil doua luni: in perioada respectiva nu a gasit nimic suspect, dar cum s-a treminat valabilitatea premium imi da avertizare pentru absolut toate aplicatiile.
    In Bucurest merge aplicatia.

    00
  5. @kriogen, go home! You’re drunk!

    00
  6. Taximetria în Brașov se face în cartel. Sunt Tod și Marian care au în mînă cele mai mari firme și ATI/Taxi Brașov care nu mișcă fără acceptul celor doi. În rest, jucători prea mici sau jnapani de-ăia cu tariful dublu. Așa că dacă se întîlnește Tod cu Marian și zic: „azi facem așa”, așa se face în taximetria brașoveană :)

    00
  7. am observat si eu ca nu prea se gasesc.

    si am auzit de la un taximetrist ca a aparut o noua aplicatie(nu stiu cum se cheama) care e mai ieftina si au migrat catre aia,pentru ca star taxi au crescut preturile

    00
  8. Ai putea sa încerci Clever Taxi….merge bine in Braşov

    00
  9. Clever Taxi e noua aplicatie. In Bucuresti Star Taxi are si cateva taxiuri cu brandul lor, au licenta, au dispecerat, prioritizeaza taxiurile lor chiar daca nu sunt cele mai apropiate, iar firmele de taxi devin nemultumite din cate am inteles. Clever e doar aplicatie si atat, au preturi mici si incheie fel si fel de dealuri convenabile firmelor de taxi.

    00
  10. În Timișoara îmi găsește 63 de taxi-uri

    00
  11. Weekendul trecut mi-au chemat de la receptia Kronwell un taxi. Bratax sau cam asa ceva, sofer in camasa si cravata, interiorul de o curatenie impecabila, a dat „reject” de doua ori telefonului personal pana ne-a dus la destinatie. Am vrut sa-i fac o poza sa-l dau ca exemplu dar mi-a zis ca nu e singurul si nu e nevoie :)

    00
  12. 1. daca dai pe radar din primul ecran, iti apar ceva soferi?
    2. eu folosesc aplicatia in cluj si de obicei trebuie sa dau de 3-4 inainte sa accepte vreunul. Sunt multi soferi care folosesc sistemul si daca dau pe „radar” apar zeci de masini in apropiere dar probabil sunt prea ocupati comentand ultimele meciuri prin statie in loc sa se uite pe aplicatie.

    00
  13. @Kriogen: serios? Ai depistat? Probabil ai dus o munca de detectiv serioasa sa vezi ca aplicatia iti cere sa aprobi respectivele drepturi la instalare. Iar daca folosesti aplicatia, poti vedea si de ce: ai optiunea de a suna direct soferul din aplicatie, ceea ce inseamna ca aplicatia are nevoie de dreptul de a initia apeluri (idem pt sms-uri).

    00
  14. Hai sa povestesc o intamplare:

    Chem taxi prin dispeceratul Meridian, si tantica de acolo ma tine in telefon 4 minute cu o muzica asurzitoare fara a reveni. Inchid evident telefonul, intelegand la fel de evident ca nu are masina.

    Deschid StarTaxi si in 2 min, primesc o oferta fix de la un taxi Meridian. Accept cele 10 minute propuse, crezand ca intre timp a fost gasita masina si ma suna inapoi de la dispecerat. In catva timp ajunge o masina Meridian, o intreb daca e comanda de pe StarTaxi, imi zice ca nu si se parcheaza undeva langa mine. Dupa cele 10 minute ajunge si comanda mea, ma urc in masina si plecam.

    In trafic vine amenintator primul taxi amenintandu-si colegul: „Ba, stii ca nu ai voie cu StarTaxi ? Sa vezi cum iti dau 2 ore pe bara acum !”. Prin statie s-a auzit dispecera care il mustruluia pe sofer.

    Asa e in tara asta. De ce sa fie bine, cand poa’ sa fie rau ? De ce sa nu moara business-ul vecinului, in loc sa avem cu totii ceva de castigat din asta ? Asa, au pierdut un client fidel.

    00
  15. Ei au cazut rau dupa ce s-au declarat dispecerat de taxi (pentru a putea colanta masini cu sigla lor, etc.). Insa pentru a-si putea instala terminal de comenzi in aeroportul Henri Coanda, au fost nevoiti sa isi desfiinteze dispeceratul mentionat.
    Asta asa ca sa intelegi ce parsivi au fost :)
    Mai departe, toate firmele au obligat soferii sa fuga de la Star Taxi, si deci i-au lasat fara posibilitatea de a-si onora comenzile.
    Si mai departe, multe din firmele care aveau contract cu ei, si-au facut propriile aplicatii de comenzi online in ultima perioada deci au reziliat contractele cu Star, sau i-au fortat pe soferi sa faca asta (dupa caz).

    Clever Taxi au fost baieti destepti si si-au pus pupitrele de comanda in aeroport inaintea tuturor, deci au luat aproape toate comenzile timp de cateva luni.

    Cei de la Meridian au „cumparat” drepturile de taxi pentru Gara de Nord, si vor incepe sa se concentreze acolo pe viitor.
    Cei de la Pelicanul s-au unit cu Meridianul si si-au facut aplicatiile proprii, sub o singura umbrela.
    Speed-ul sunt in cadere libera dupa ce le-a murit (la propriu) persoana care se ocupa de toate contractele si toate afacerile lor importante, si acum mai ruleaza doar din inertie.
    Cristaxi urca vertiginos dupa ce s-a mai adaugat un patron in urma cu vreun an, si are idei noi si bune.
    Cobalcescu freaca menta ca de obicei.
    Restul sunt in plus (cel putin in Bucuresti, de unde le veneau bani buni…).

    00
  16. Am intrebat si eu un taximetrist din Timisoara: „Nene, de ce mai sunt numai 60 online? La inceput erau peste 100!”.

    Mi-a zis foarte multi chemau taxiul pentru o cursa de 500 de metri la care, chiar daca le iei 4 ron, daca esti departe de client nu castigi nimic. In conditiile in care StarTaxi cere 100 ron lunar fiecarui taximetrist, multi s-au retras.

    Trist. Sper sa nu se duca de tot, era o metoda buna de a scapa de statul la telefon cu minutele, timp in care tipa urla incontinuu la statie cuvinte aleatorii. :D

    00
  17. Văd niște informații care plutesc puțin aiurea pe aici.
    Există două aplicații de taxi: Star Taxi și Clever Taxi. Ele sunt similare dar au avut un business model și o abordare diferită.
    Clever Taxi este dezvoltat de Clever Tech, cei care au făcut și aplicațiile Taxi As, Taxi 2000, Cristaxi etc (dovada: https://play.google.com/store/apps/developer?id=CleverTech ). Ei au negociat cu dispeceratele de la diferite companii și astfel sunt în mașini în mod oficial. Aplicația Clever Taxi reunește funcționalitatea celorlalte aplicații de taxi.
    Star Taxi s-a adresat direct șoferilor, adică fiecare șofer, pe responsabilitatea sa, își punea un terminal mobil prin care putea primi comenzi – ca și cum ai avea numărul de telefon al unui taximetrist și îl chemi direct pe el, fără să faci comadă. Cum majoritatea taximetriștilor nu au mașină proprie, ci a dispeceratului, este normal ca dispeceratul să le poată impune să nu folosească alte metode (dispeceratele mai dispun de diferite măsuri de control, contorizează comenzile primite, aplică sancțiuni disciplinare – nu mai trimit comenzi anumitor mașini etc.). Se numește utilizarea resurselor companiei în folosul propriu. Ăsta e și motivul pentru care Star Taxi și-a cam luat-o în barbă.

    00
  18. Gresit! Eu nu am urcat intr-un taxi care sa apartina de Speed sau de Meridian sau de Cobalcescu, TOATE erau pe alta societate si cu statut de colaborator.
    Deci teoria cu masinile detinute de firma de taximetrie pica.

    00
  19. @Galex, Vlad zice bine ce zice, majoritatea masinilor sunt in proprietatea dispeceratelor sau a diverselor firme care isi fac dispecerizarea la o anumita companie. Acele firme (ca sunt dispeceratele, sau alte firme) au o relatie stransa, si astfel au posibilitatea de a forta soferul sa renunte la aplicatia Star Taxi atata timp cat au si ei o aplicatie proprie disponibila…
    Soferul nu e obligat sa faca asta, dar cat timp nu-si respecta regulamentul dispeceratului (si cel al firmei) risca sa fie decolantat de la respectivul dispecerat.
    Apoi pierde mult timp pana gaseste o alta firma, timp in care nu munceste. Iar daca firma, care i-a oferit licenta, se supara pe el va fi nevoit sa-si mute masina la alta firma (daca e masina lui, si plateste si taxa prima inmatriculare/etc.) sau sa-si gaseasca alta firma cu o licenta libera, dornica sa-l angajeze si sa-i dea si o masina pe mana…

    00
  20. Nici mie nu mi-a mers astazi. Bucuresti. Dimineata.

    00
  21. @zoso – in brasov firmele au aplicatii (proaste) dezvoltate pentru ei.

    bratax / tod / ro / martax – toate le gasesti in market (android)

    am incercat acum 2 saptamani vreo 10 minute sa chem un taxi cu ele, si m-a durut capul ca sunt facute aproape identic si ai localizare dar pui adresa de mana, firma e din brasov si ma pune sa aleg orasul, singurul lucru bun iti da buton de apelat dispecerat in rest sunt proaste

    00
  22. La Brasov intra pe piata o noua firma de taxi
    Rey Taxi a pregatit masininile pentru a iesi pe strazile orasului .
    Am vazut masinile in parcarea din centru civic .
    https://www.facebook.com/pages/Rey-Taxi-Brasov/1495688240660215

    00
  23. Da… vrand sa instalez Clever Taxi am vazut ca imi cere acordarea accesului la „phone dialer” . Suspect, asadar nu am instalat aplicatia.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.

Pun clipuri pe Youtube