Să vă spun eu ce a pățit ING Homebank?

Dacă aveți ING, știți că homebankingul nu merge de pe la 10am. Și nu comunică nimic. Pentru că n-au cum să spună că au vrut să pună o nouă versiune a softului și le-a crăpat și apoi au vrut să revină la aia veche și a crăpat și aia.

Tranzacțiile merg însă. Acum imaginați-vă ce ar fi însemnat să nu meargă și să fim ca americanii, cu maxim 20 lei în buzunar.

 

ing-crapat

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

79 comentarii

  1. niste cocalari, deja au probleme grupa pare de ceva vreme incoa’

    00
  2. Eu am pățit-o, că nu prea țin cash în portofel. Și n-aveam nici un leu cînd a crăpat. Nu e prima oră. E tradiție la ING să facă update-uri la sisteme în miez de zi lucrătoare – și să crape.

  3. De aceea e bine sa ai bani pe 2 carduri si la banci diferite, plus un minim 50lei de back-up intr-un buzunar. Cel putin asa fac eu, nu cred ca isi fac update 2 banci in acelasi timp la soft, dar se mai poate intampla.

    00
  4. O fi fost un it-ist suparat pe firma ca pierde 6% din net.

    00
  5. N-ai vazut cati americani erau pe pagina de Facebook. Tipau ca azi e zi de salariu, ca ei ce fac, ca nu mai au bani, ce fac peste weekend fara banii de pe salariu. Eu vorbesc cu burta plina ca iau banii pe 5 :)

    00
  6. Pai si nu mai sunt alte bancomate ?

    00
  7. Asa e cand toti pilistii iau decizii.

    00
  8. deploy to production fridays, oh the joy :)

    00
  9. N-ai engii.

    00
  10. NOU
    #26

    Se pot scoate bani de la bancomatul oricărei bănci. Dar e mai ușor să urli că pică drobul

    00
    • Unii oameni mai tin banii si in conturi de economii, ca sa nu fie toti in contul curent si sa ii fure baietii cu pos-uri contactless prin RATx. Mai greu atunci daca nu poti face transferuri.

      00
    • Si daca vrei sa faci o plata? de exemplu un salariu?!

      00
    • NOU
      #29

      Plătești salariul prin homebank?

      00
    • cum sa ti-i fure boss daca ai card cu asigurare?

      00
    • @Levorius: Daca ai card contactless si ti-e frica, poti sa-ti scoti optiunea de a plati asa din homebank. Atat doar ca va trebui sa bagi cardul si PINul la fiecare plata, dar ai scapat de o grija.

      00
    • @Remington Steele, nu, toată lumea lucrează la firme d-alea care plătesc în plic, probabil ca tine. Evident că faci plata prin Hombank, dar prin ăla business, nu ăla de PF…

      00
    • Boss, atunci când a căzut cu totul, n-am putut scoate nici de la bancomatul altor bănci. Cardurile au devenit toate nişte plasticuri inutile, indiferent de unde erai în lume şi la ce bancomate încercai să scoţi banii.

      00
    • In jurul orei 12, vineri, am scos eu bani de la bancomat ING. In fata mea o domnisoara a depus fara probleme.

      Cardurile au functionat.

  11. Cred că de data asta au bușit-o mai rău ca de obicei și nu e doar o simplă schimbare de versiune care a ieșit prost. Chiar și dacă crăpa și versiunea veche, tot ar fi trebuit să aibă un backup funcțional și să pună aplicația înapoi online în câteva ore. Acum sunt aproape 12 ore de când a luat-o razna.

    00
  12. @Remington si daca vreau sa plătesc facturile pentru ca azi era ultima zi?

    00
  13. TOT Nefunctional e… ora 20:48

    00
  14. @Ciprian : Platesti online via card credit.

    00
  15. E si asta o tactica buna, ca sa vanda niste carti de credit… ca asta ne mai lipseste ca sa ajungem ca americanii.

    00
  16. @Alex si daca nu exista card de credit?

    00
  17. Da’ de unde au ei soft?

    00
  18. mie aplicatie de mobil de ceva vreme imi trimite sms cu un cod de logare la fiecare sign in cu parola…dai un reboot si merge cat merge.

    00
  19. Gurile rele zic ca tanti Vasilica care se ocupa de curatenie a dat cu mopul pe servere din greseala.Acum au scos putin serverele afara sa se usuce si in 24-300 ore totul va fi in regula.

    00
  20. Sefu’, e gata bijuteria de sdk, sa moara fetili mele, merge brici. Acu facui buildul si n-am avut decat 20 de warninguri si 2 erori neimportante.Tanti jeni de la firma de curatenie e incantata de cum arata aplicatia. Ia zi, ii dam drumu pe teava?
    Da-i drumu boss, da-le dracu de erori, cine se incurca in ele.

    00
  21. Da la ce kkt va asteptati cand toti oamenii cu un pic de materie cenusie intre umeri au plecat de aici. Au ramas aia mai priceputi… Așteptați-vă peste tot sa dati de incompetenti si probleme ca sa nu fiti luati prin suprindere, ca autoritatile iarna.

    00
  22. Mâine tuturor o să le dea cu -x lei in cont, asta e, acum alianța de căcat se împrumută de la po-pendula-ție, nu-i bai, cretinii veghează, o să vedeți ce vremuri de căcat or să vină ;)

    00
  23. Cine cacat face deployment in productie vineri? Astia sunt retardati? Numai eu ma trezesc la 4 sa fac 6 deploymenturi sambata?:))

    00
    • Nu, nu esti singurul care face deploy sambata. Bine, eu sunt norocos ca lucrez cu US si nu trebuie sa ma trezesc cu noaptea in cap.

      00
  24. NOU
    #57

    PLM, in sfarsit week-end, burta plina, bere-n dreapta, tastez cu stanga…
    Vesti criminal de bune de la ING…. :cutitincap:

    Ii urmaresc si pe facebook pe ING web caffee si ma apuca groaza de down-time-urile recente…

    Daca o banca nu-si permite webdeveloperi, ce sa mai zica un IMM?

    Astia au pictat nush ce cacat de interfata, au desfiintat plati planificate si multipayments si s-a ales dracu de tot, inclusiv de direct debite, pe care le gasiti ascunse la alte plati sau ceva de genul in noua interfata….

    Sa va ia dracul pe toti imbecilii care ati gandit noua v2 de HB!

    00
    • Mai sunt si altele… dar nu le mai spune nici tu si nu le spun nici eu.
      Consultanta costa…
      Ce e stupid e ca lucruri care erau simple si clare in versiunea veche (foarte buna de altfel) acum sunt ascunse, incomplete, etc

      00
    • @Serj, de ce sa fie completa si old-school, cand poate sa fie shiny si incompleta? Sa dea bine la millennials, nu? :))

      00
  25. ce poolux vorbesc astia ca nu inteleg nimic !

    00
  26. Eu i-am dat un telefon la Maria si i-am zis sa imi transfere niste bani din contul de economii in contul curent. Si a functionat.

    00
  27. Piticu ce-a zis? poate ne lumineaza el ca era mare specialist hardware si software…

    00
  28. Nu prea are legatura cu cazul de fata … dar e din aceeasi categorie.
    Se intampla acum vreo 9-10 ani. Grup financiar extern intrat de cativa ani pe piata din Romania incepe sa-si transfere bazele de date in Romania (practic o gramada de tari din sudul pina in nordul Europei rulau aplicatiile pe baze de date din Romania). Echipa de admini de baze de date e supraincarcata, nu gaseste intelegere in discutiile cu managementul expat (un duo dinamic, sefu’ mai in varsta si mai molcom, adjunctul mai tanar si mai iute, jucau varianta clasica „good cop & bad cop”) si decid sa isi dea demisia in bloc (nice move). (Mai tarziu am putut compara si am vazut ca aveau o „incarcare” de vreo 5-6 ori mai mare decat o echipa din Luxemburg si se mai chinuiau si cu instante cu versiuni vechi pe Windows fata de versiuni noi pe Solaris).
    Datacenter-ul incepe sa se aglomereze. Vara – cald al naibii. Sistemul de aer conditionat din sala serverelor nu face fata – omul de serviciu este trimis si uda in fiecare zi constiincios cu furtunul unitatea externa de aer conditionat. (Cred ca si in week-end … eu l-am vazut in timpul saptaminii).
    Urmarea cred ca o puteti banui. In ziua in care „omul cu furtunul” pleaca in concediu : unitatea de aer conditionat externa nu mai raceste bine freonul, in sala serverelor incepe sa se incalzeasca, luni pe la ora 11-12 taman cand expatii se gandesc cu duiosie la un pranz copios incep sa pice serverele (termic shutdown). TOATE. Unul cate unul.
    Fiabilitatea unui datacenter de mai multe milioane de euro statea in furtunul unui amarat platit cu salariul minim pe economie.
    Iar imaginea tanarului manager care se dadea cu fruntea de peretele salii serverelor … priceless.

    00
  29. Mie nu mi-e clar procesul lor de update-uri sau lucrari pe sistemele live. Chestiile astea nu ar trebui facute de obicei cand e mai putin trafic si cand ai resurse/oameni la dispozitie? De exemplu, sa fie facute noaptea, intre luni si joi (de evitat weekenduri), intre 1 si 4 dimineata cand lumea doarme? Tocmai, sa ai timp sa faci rollback daca e nevoie? Nu mai zic ca astea trebuie documentate, procedura de backup, de check-uri, executie pasi, verificari dupa executie ca s-a facut ok update-ul, procedura de rollback in caz de nevoie, etc. Nici nu mai discut de failover, MACAR inca un sistem identic in standby care sa preia functia in care moare ala primar. Cum plm e la ei? Intra oricine ca pe tarla, cand vrea el, da restarturi, pune fixuri, mai baga un gaz pe la servere? Plus, cine dracu face update-uri majore in perioada sarbatorilor de iarna? Atunci cand ar trebui evitate experimentele si lasat sistemul care era stabil, nu sa te joci in curul gol in fata pulii sculate.

    00
    • tu n-auzi că nu vrei să plătești ore suplimentare?

    • Tu ai idee cat costa toate alea de care zici tu?

      00
    • Se pare ca cineva e prost in functie mare pe acolo.
      Bine, sa zicem ca faci upgrade vineri, ca e mai lejer si te zgarcesti la ore suplimentare.
      Dar nu o faci in ORICE vineri, in NICI un caz pe 15 sau 1 cand ia lumea „salariutele” pe care te-ai chinuit sa le atragi de ani de zile cu reclame cretine.
      Norocul lor e ca sunt (inca) tehnic in fata cu Selfbank-ul dar distanta se micsoreaza.

      00
    • @vlad, trollezi nu?

      00
    • Cu riscul sa sune ca ma dau mare ( va rog sa ma credeti ca nu asta e intentia, experienta mea in domeniu e aproape zero)

      00
    • Cu riscul sa sune ca ma dau mare ( va rog sa ma credeti ca nu asta e intentia, experienta mea in domeniu e aproape zero) companiile cu softuri mari si importante, cum sunt bancile, unde pierzi bani cand sistemul e mort, nu ar trebui sa fie un load balancer in fata, update-ul sa-l faca pe unul din servere, si sa distribuie traficul gradual? De genul 10% se duce spre noul server si restul raman pe versiunea veche, stam 10 zile asa sa vedem daca e stabil si ce fac aia 10%, dupa aia mai distribuim 40% spre ala nou? Si daca e mort ala, taiem traficul direct din load balancer sa nu se mai duca spre ala crapat

      00
  30. tot cash-ul e baza. nu merge netu,nu e curent,nu merge atm-ul,in orice situatie cash-ul e fortza :)))))
    si acum intre noi fie vorba, n-a tinut nimeni cont de sfatul premierului tudose referitor la cardul bancar ?

    00
  31. pentru ca si in bancile din romanica, se practica supraincarcarea sclavilor, pe principiul ‘do more with less’ ; de fapt as putea spune ca ‘mai ales’ , pe ideea ca se dau salarii peste medie , sclavii nu sunt chiar cei mai buni in domeniul lor (cei mai buni au plecat din tara) si nu prea au alternativa …pt ca nu o sa credem Psd , ca economia duduie si se creeaza locuri de munca bine platite, nu ? …

    00
  32. Nu e de la 10 dimineața. Au trosnit ceva de aseară, am intrat pe la 12 noaptea și aveam doar un ecran alb. Cred că au făcut băieții noapte albă.
    Shit happens. Asta e dezavantajul când te duci pe online. Prefer să am probleme o dată pe an și în restul anului să nu văd fețe plictisite de oameni cu impresii că jobul ăla e sub demnitatea lor. Atâta timp cât conturile și banii sunt în siguranță e ok.

    00
  33. Vezi ca a aparut Revolut in Romania. Solutie simpla si rezolvi si problema deplasarilor in strainatate (in special in afara zonei EU)

    00
  34. E ciudat pentru ca BNR le cere bancilor sa aiba DR(disaster recovery). La fel si in 2016 cand le-au cazut tot core-ul 10 ore nu au activat DR.
    M-as fi asteptat ca BNR sa intervina, si atunci si acum, dar se pare ca au alta treaba.

    00
    • sa intervina ca sa ce?
      BNR: alo ING ce dreq tot faceti iar de nu merge nimic?
      ING: avem o problema, derulam procedura de high impact incident sa restabilim serviciile.
      BNR: ok, ceau.

      ca doar nu se duce Isarescu sa dea si el un ochi peste cod poate vede el problema.

      00
  35. nu sunt american si am maxim 3 lei in buzunar.. uneori 0 lei..

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube