Am ajuns să dau flashuri pe autostradă
Fără glumă, zilele trecute, pe ciotul de 66km de la Ploiești la București am dat cred că de 10 ori flash-uri unor idioți care depășeau și rămâneau pe banda a doua, deși prima era liberă. Serios. Inițial, la primii 2-3 am încetinit și am așteptat, seară fiind, să vadă că au niște lumini în ceafă. Nu s-a întâmplat.
Șoferii români și giratoriile
Giratoriu cu două sau trei benzi, eu sunt pe banda 1 si vreau să fac dreapta. Am semnal dat, intru, ăia care intră în giratoriu din stânga sau din față parte pe banda a doua se sperie, frânează și înjură, deși eu am mașina îndreptată spre altă bandă.
Un clip în românește despre cum se circulă în giratoriu.
Lipiți de mașina din față
Am un vis umed: se făcea că există o modalitate prin care toți cei care au mașini slabe și stau la distanțe foarte mici de mașinile din față, de obicei TIR-uri și nu înțeleg că e foarte greu să îl depășești și pe el și TIR-ul, se trezesc acasă cu doi negri cu care îi îndreaptă genele și lui și la tot restul familiei.
Că doar așa învață. Înainte de Târgu Mureș m-am băgat între un dobitoc cu o Fiesta an ‘90 și un TIR. Vai ce m-a porcăit ăla din Fiesta. Mi-a dat flash-uri, m-a claxonat, m-a apostrofat prin parbriz.
Relaxatul repezit
Am pățit două faze asemănătoare în ultima lună ca să nu le trec într-o nouă categorie. Șofer trecut de 40 de ani, curățel, nu țigan, uneori la costum, cu doamna alături, cu un Mercedes (sau altă limuzină de lux) clasa medie sau mare, nouț. Ajung în spatele lui, dau să depășesc, el îmi dă cu flit, accelerează, se bagă aiurea în depășiri, calcă linia continuă, doar ca să nu mă lase să îl depășesc. Și trec 10-20 minute și ajunge la un punct în care se întreabă “bă, eu de ce mă întrec cu boul ăsta”. Eh, momentul ăla aș vrea să îl surprind pe cameră. Când își dă seama că el avea altă treabă și a fost cretin gratuit.
Alcoolul
Mă gândeam la o chestie utilă: relaxarea legii până la 2 sau 3 beri. Cu mențiunea că, dacă faci vreo prostie, pedeapsa e de 3 ori mai mare dacă ai băut. Și așa îi calmezi pe vitejii care se suie muci de beți la volan, și pe cei ca mine, care beau o bere sau un pahar de vin la masă și ar vrea să se suie la volan.
Nu e pentru ei
Vezi pe unul în fața ta că pune avariile? Nu fă ca el, șoferule român, nu e pentru tine. Acum dă-te jos și întreabă-te de ce ai fost prost.
:))
Iar ai mers pe drumurile patriei ?
Probabil ca ai fost afara si cand ai intrat pe la Nadlac, dupa 10 km te-au apucat nervii.
La toate sunt de acord, mai putin la partea cu alcoolul:
1. relaxarea legii pana la 2-3 beri inseamna ca romanul va relaxa si el pragul de bericioaice pe care le va consuma (si nu vor fi 2-3)
2. 2-3 beri este foarte relativ, eu de ex daca beau 1 bere nu ma mai simt atat de sigur incat sa conduc si mai bine iau taxiul, stiu oameni care dupa 4-5 beri parca incep sa se trezeasca si sa conduca mai bine
3. eu ii urasc din rarunchi pe cei care beau si se urca la volan, chiar si doar o bere, mai ales ca nu se urca singuri (ci cu familia, copii, samd)
Deci as propune relaxare 0 la alcool, ba chiar inasprirea legii: ai alcool in sange si conduci, pa carnet pe min 1 luna
nea zoso tind sa cred ca nu te-ai uitat la „tutorialul” cu sensul giratoriu, primele 2 minute sunt in regula, asta pana cand incepe organosu sa deschida gura si sa vina cu dejectii de genul „manevra de semnalizare” si altele…
1. Soferii de romania nu stiu sa conduca pe autostrazi. Corect. Sunt ferm convins ca tu folosesti intens banda unu cand este libera… 2. Da. Se sperie si injura fiindca foarte multi soferi din Romania nu stiu sa circule in sensul giratoriu si taie benzile (nu au de unde sa stie ca tu conduci corect). 3. Am urmarit posturile tale despre condus si cred cu tarie ca tu esti un sofer agresiv. Nu ai rabdare sa-l lasi pe cel din fata sa depaseasca. Nu. Tu esti cel care depaseste toata coloana ca, deh, ceilalti au masini slabe sau sunt soferi de week-end. Din acelasi motiv ai avut si accidentul cand ai depasit 3 masini si l-ai lovit pe cel care facea stanga. 4. Ce te costa sa-l lasi sa se duca? Daca-l vezi ca e prost lasa-l. 5. Si daca prostia pe care o face este sa-ti calce copilul tau sau pe cineva drag tie?
Individul cu Loganul (cred) rosu din primul gif merita pus cu dintii pe bordura.
O observatie, desigur personala.
Am mers destul pe afara si intotdeauna masinile cu numar de Romania intalnite, circulau nu numai regulamentar dar si civilizat.
Adica depasire apoi banda 1, lumini aprinse, viteza in limitele normale (adica max cu 10 km peste cea regulamentara), fara depasiri agresive, etc.
Cred ca au si amenzile rolul lor preventiv.
@Ic – poti desena sau ce nu ai inteles din lectia de pe youtube?
Si ala care e intrat din stanga ta daca vrea sa faca tot dreapta pe unde faci tu, cum intra pe banda 1 pe care tocmai ai intrat tu sau tu stii cand te bagi unde va iesi ala care deja e in giratoriu?!
Traficum este greoi peste tot, romanul nu mai are rabdare si de aia se intampla atatea gafe.
Nu sunt de acord cu alcool-ul, catusi de putin. Mie si dupa ce am gustat din greseala o gura de Radler crezand ca-i limonada – era galben paharul – mi-a fost aiurea sa mai conduc acasa. Ma simteam tot drumul vinovata.
ala cu loganu a pus frana ca urmare a flashurilor grabitului de pe banda 2, ca tot vorbiti de civilizatia din afara.
cred ca ala cu masina slaba care astepta de o ora sa se iveasca ocazia sa treaca si el de TIR s-a bucurat f. mult cand a vazut ca tocmai atunci e depasit la randul lui de nerabdatorii din spate
@animal00 – hai sa fim seriosi, una e sa depasesti – ai ceva in fata, te asiguri, iesi pe banda de viteza superioara, depasesti ce ai in fata cu o viteza cu minim 20 kmh mai ridicata decat viteza celui depasit si reintri pe banda ta – si alta e sa stai pe banda de viteza superioara cand vine din spate cineva mai rapid decat tine sau, mai rau, sa iesi pe banda de viteza superioara FARA SA TE ASIGURI. Despre ce pana mea vorbim aici? Daca vin cu viteza si dau flash-uri e ca sa te atentionez ca vin, sa nu iesi de pe banda ta ca ne lovim. Daca tu vezi flash-urile si franezi inseamna, in limbajul tuturor conducatorilor de pe autostrada, ‘te-am vazut, eu raman in banda mea, treci linistit’.
@animal00 , vroiai sa-l rog frumos cu preşuleţ sa se dea, in conditiile in care a depasit cu 90 (si apoi abia s-a tarait la 100-110) dubita de pe prima banda ? In conditiile in care am venit cu un ~145 si el a semnalizat si a tras direct de volan ? Aha… eu de vina ca i-am dat flash… cata logica…
eu cand sunt in depasire si cel care vine din spate imi da flashuri, franez imediat pana la limita legala, ma gandesc ca ma atentioneaza ca am depasit viteza legala si nu vrea sa iau amenda…
Cu giratoriul ai foarte mare dreptate.. Mi s-a întâmplat de multe ori sã fii înjurat intrând pe banda 1..
In legãturã cu berea, vre-o doi politai cu care am stat de vorbã mi-au spus cã tolereazã o micã alcolemie.
@Vlad, daca un giratoriu are 3 benzi, 3 zic, si tu intri pe banda 1, iar din stanga ta pe banda 2 vine o alta masina, masina asta de pe banda 2 ca sa faca dreapta pe unde vrei si tu sa faci ea trebuie sa ajunga pe banda 1, pentru ca doar de pe banda 1 poate face dreapta. Banda aia 1 e ocupata de tine care tocmai te-ai bagat in fata lui. Baaang. Degeaba crezi tu ca bagandu-te pe banda 1 nu il deranjezi cu nimic pe cel care e deja in giratoriu pe banda 2. Poate el vrea sa ajunga pe banda 1 si acolo esti tu.
Thomas: ai sa razi sau poate nu. Numai in Romania am vazut ambele faze.
1. Intru in depasire, dar merg cu aceeasi viteza ca si inainte.
2. Ala a intrat in depasire, hai sa ii dau flashuri.
In Germania asta este atitudinea. Am dat semnal m-am bagat. Ala care vine din spate franeaza. Ala depaseste, se repliaza, asta din spate o calca.
Nu exista nici un argument pentru flash, d-asta de control, decat „sunt imbecil da-te”.
Flash dai cand ala adoarme pe banda lui, cand are uitata faza lunga, cand vine inspre tine sa te omoare…restul este meltenism.
„. Daca tu vezi flash-urile si franezi inseamna, in limbajul tuturor conducatorilor de pe autostrada, ‘te-am vazut, eu raman in banda mea, treci linistit'”
Tuturor conducatorilor din Romania. Da. Ai dreptate. Desi inseamna „FEREAAAAA.”
@animal00: nu compara cu germania. acolo există ideea că intri, depășești, te repliezi. la noi ăla adoarme pe banda a doua până ii bagi un flash in ceafă.
@animal00 – cred ca nu ai inteles, Ideea e ca, daca vin pe banda de viteza si vad ca vrei sa depasesti, dau flash sa te atentionez ca totusi vin, si vin tare. Tu ma vezi, ramai pe banda ta ca sa ma lasi sa trec, intrucat tu trebuie sa te asiguri cand schimbi banda, si pisti putin franele, sa vad ca m-ai vazut. Aia e ideea.
@animal00 , eram totusi pe autostrada, nu depasesti asa (semnal si tras de volan direct) cu 90 pe banda II in ideea ca „lasa ca ala din spate franeaza”
presupun ca ai observat ca am pus drept prima problema faptul ca la noi nu stiu astia sa depaseasca.
In Romania se circula corect si bine. Voi n-ati vazut caii aia de pe autostrada, ce frumos mergeau?
cati uita sa puna avariile cand sunt in coada traffic jamului… in plus lasa 10-15 metri in fata ta! cu atat mai mult daca esti ultimul la coada.
Urasc cand sunt pe banda 2 cu 130_140kmh, depasind coloane de masini incete si tiruri, si ma trezesc cu un disperat, taran, gibon, care imi da tot felul de semnale disperate sa ma bag intre tiruri, ca sa treaca el.
Aş avea ceva de comentat:
Autostrada: eu circul pe A1 numai pe banda a doua (in general cu 130-140); pe banda 1 nu se poate circula in conditii de siguranta cu mai mult de 100. Cine da flashuri ca el vrea sa mearga cu 200 sa aibe rabdare in spatele meu, trebuie mai intai sa franez pana la 100 si abiaapoi pot trece pe banda 1.
Giratoriul: in general sensurile giratorii din Romania au o singura banda.
Maşina din faţă: sport naţional, trebuie să depasesti o coloana de cate patru tiruri ca nu lasa loc intre ei. Se mai practica si urmatoarea chestie: bagat in fundul aluia din fata de nu se vad farurile si dat flashuri.
Depasirea: stam trei masini in coloana, astept sa treaca toti din sensul celalalt, dau semnal din timp, si cand ajung la 5 m in spatele primului, hop si el fara sa semnalizeze se baga in depasire. Frana, claxoane nervi etc. Eventual individul are matiz cu aerul conditionat pornit (oltcit special in doi cilindri etc)
Alcoolul: e bine cum e acum, important e sa se faca mai multe controale; romanii nu cunosc deloc masura la bautura, am vazut destule tragedii pornite de la o singura bere.
Avariile: soferii romani nu le iau in seama
Idioti: foarte multi imi vine in minte in memorie un accident pe care l-am vazut in 2005 intre drajna si fetesti (nu se daduse drumul la toata autostrada). Un individ (20-30) ani depasea la milimetru tot ce prindea. L-am lasat sa treaca si peste vreun kilometru de-abia a avut timp sa se bage la loc (era coloana). In schimb pe sensul celalalt, primulcare venea a trebuit sa franeze puternic: s-au ciocnit in lant trei sau patru. „autorul moral” nici nu a oprit.
Insa cred ca cea mai interesanta discutie e cea legata de DN2/E85 (Bucuresti – Suceava) (mai sunt si altele). Asfalt OK, se poate merge lejer cu 130, o banda si „acostament largit”, nu doua benzi. E pe undeva pe net o informare a politiei in care se precizeaza ca depasirea corecta trebuie efectuata trecand de axul drumului. Cum circula compatriotii? Se baga in fundul tau (de nu le vezi farurile) si dau flashuri sa treci pe „acostamentul largit”. Am ajuns sa nu ma mai uit in retrovizor decat cand vreau sa depasesc eu.
@jordan: dar, dece nu pui tu frana, daca tot il vezi pe el? In principiu, tu esti ala care circula ilicit (imi place cuvantu )
Eu nu ma bag, mai ales cand vad cate un grabit d-asta flashuitor, chiar n-am chef de stres, iar cand imi sare cate unu in fata, am invatat sa franez. Pentru ca da, culmea, nu este interzis franatul pe banda a doua.
ma gandesc ca poate este o exceptie pentru cei cu motoare de 150+ cai si ar trebui sa invat si eu asta. Sau e peste 200?
relaxarea legii pana la 2-3 beri? inseamna ca habar n-ai cum se ametesc unii doar de la o juma’ de bere. ca sa nu mai zic ca prin bere unii inteleg Chimay de 9 grade.
da-on mama ei de treaba, la cat de ieftin e taxi-ul in Brasov…
urasc pe cei care se comporta in trafic ca individul cu Loganul rosu.
ar trebui batut cu lantul de la bicicleta.
@Am ajuns să dau flashuri pe autostradă-din asta eu inteleg un singur lucru. Soferul roman nu se uita in oglinda retrovizoare.Bine inteleg in aia centrala e greu sa vezi ceva din cauza zarurilor si cruciulitelor dar mai raman 2 afara. Poate sunt furate si nu a mai avut omul bani sa cumpere din targ altele.
@Șoferii români și giratoriile-Ce sa zic ai dreptate. Poate ca ar fi bine ca politia Romana sa faca niste spoturi de 30 de sec cu diverse informatii de genul asta(stiu ca vb de informatii pe care orice posesor de permis ar trebui sa le aiba) Poate ca intre 2 reclame la bere daca ar fi si un spot de-asta educational treaba ar merge mai bine. Sau in loc de banerele seci cu stop accidentelor ar pune cate o schema simpla. sau poate ar trebui ca domnul instructor sa adapteze schema la noile tendinte. Nu conteaza pe ce banda intri in giratoriu, conteaza marca si modelul masini. De aicia vine prioritatea.
@Lipiți de mașina din față-Din nou sunt de acord cu tine.Am observat ca masinile slabe cum le-ai numit tu in afara de deficiente la puterea motorului sufera de deficiente si la sistemul de franare. Sa fim seriosi ca o masina de sub 100 cp are sistemul de franare adaptat la puterea si greutatea ei.Cand conduci o astfel de masina si mergi prea aproape de cel din fata te expui unui risc. Asta nu inseamna ca daca ai o masina performanta poti sa mergi lipit de cel din fata. Spun doar ca trebuie sa fim constienti de distanta noastra de franare .
@Relaxatul repezit- astia sunt amuzanti daca-i privesti de departe.Problema e ca un destept de-asta care considera ca atunci cand ai inceput manevra de a-l depasi de fapt ai vrut sa-i demonstrezi lui ceva , te poate pune in pericol intr-un timp foarte scurt. Pentru ca tu cand ai inceput depasirea ai evaluat situatia cu desteptul mergand cu viteza constanta.Ce nu stie desteptul e ca in eventualitatea in care mergem pe un drum cu o banda pe sens si eu nu termin depasirea lovindu-ma frontal cu cel din fata , probabilitatea ca una dintre masinile implicate in accident sa ricoseze in tuciul lui e destul de mare. Si poate ca are full casco la masina. Dar merita.
@Alcoolul-mi se pare ca gresesti.Sincer. Pb e ca aceiasi sticla de bere administrata mai multor persoane are efecte diferite.Poate pe tine te face mai amuzant si mai stapan pe tine iar pe mine ma baga sub masa. Si daca nu mai pot sta pe scaunul de la carciuma in mod sigur nu am de ce sa stau pe scaunul soferului.Treaba e simpla. Ai baut (chiar si un pic) cauta alte variante sa ajungi acasa(te duce un prieten,iei un taxi sau autobuz,mergi pe jos…)