Șoferii români sunt infecți

Scrisesem un articol lung pe tema asta, dar n-avea rost, oricum nu contează. Și atâta timp cât poliția nu vrea să aplice legea și să sancționeze șoferii cu greșeli elementare, condusul pe șoselele din România e o loterie. Azi ai noroc și doar te răstorni în șanț, ca mine, mâine dă unul peste tine în timp ce tu ești parcat și citești ziarul (tot ca mine).

Și până nu va muri un copil de baștan din politică sau din poliție într-un accident din ăsta oribil nu se va schimba absolut nimic. Doar atunci se vor trezi și vor gândi un mod să ne forțeze să conducem toți civilizat. Până atunci, Dumnezeu cu mila și cruciulițe în parbriz.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. cîtă vreme există şoferi care nu ştiu citi, nici nu ne mai trebuie alte pericole! Cum au luat analfabeţii carnetul? Filiera de la Argeş a fost doar un exemplu, a fost desfiinţată de formă. Altele există şi funcţionează!

    00
  2. Exact asta e problema, ca-s soferii prosti, nu lipsa de infrastructura. Mor cu toate generalizarile astea de cacat. Romanii, ca soferi sunt peste majoritatea celor din UE. Sa vad eu tara unde se circula pe o banda, tre’ sa stii sa depasesti pe unde apuci, si cand nu tre’ sa fii atent la depasiri, la animale care-ti pot sari in fata, tre’ sa fii atent la gropi. Dar da, trebuie sa te credem pe tine ca romanii sunt soferi prosti pentru ca ai avut 2 doua incidenta in trafic, si bazandu-te pe asta poti sa decretezi o generalizarea idioata.

    00
    • @ingame: deci dăm vina pe infrastructură și când aceasta există pe ici-colo ne comportăm la fel de infect pentru că…

  3. Btw, daca blogatu si chinezu sunt piscotari, ei bine, toti blogarii sunt piscotari!

    00
  4. corect…

    00
  5. Nu tine de legi, din pacate tine mult prea mult de cei 7 ani de acasa si de niste neuroni (in plus, sau in minus…). De legi va tine doar cand pedepsele vor fi ceva mai serioase si aplicate corect, ca la noi de cele mai multe ori o lege mai aspra face loc de abuzuri…

    Alta problema e ca degeaba sanctionam greseli elementare daca prostu’ nu isi da seama ca greseste, cum greseste si de ce spunem noi ca greseste. Pana una alta nu ne ramane decat sa cascam ochii mari pe sosea si sa ne ferim singuri, ca altcineva nu ne fereste.

    00
  6. cuvantul romani ii include si pe politisti.

    00
  7. haide bree, fii mai blind. e adevarat ca nu stim sa conducem, dar uite la toate celelalte lucruri pe care le facem impecabil. asta cu condusul nu ne iese, dar este doar o exceptie. la restul suntem brici insa.

    00
  8. amenzi si iar amenzi .. in franta e peste 1000e amenda daca depasesti limita cu 60km/h . sa auzim cat e la noi spaga pentru asta ?

    00
  9. a, mai este un lucru care nu ne iese: inca nu am descoperit cum punem capacele de canal la acelasi nivel cu asfaltul.

    00
  10. Nu tu postai sumele pe care le dădeai șpaga pentru a scăpa de lege?

    00
  11. Faza mai grava este ca ingrozitor de multi, cand se urca la volan, isi scot creierul, atat cat au, si il baga in torpedou…sau in cur. Pentru ca altfel sa mor daca imi explic cum dracului pot sa conduca in halul asta. Practic, in Romania, sofatul pe un drum de munte e o tentativa de suicid…

    Anul trecut cred ca mi-am folosit rezerva de noroc pe toata viata. Eu pe sepentine merg relativ incet (pana in 50) intai pentru ca imi este frica si doi pentru ca nu prea duce masina cand e incarcata (cum era atunci). Mergeam Transalpina dintre Obarsia Lotrului catre Runca, pe langa Urdele….si imi iese un vajnic sofer de dacie probabil cumparata la mana a doua de la mama lui Stefan cel Mare. Eram pe linie continua cu vizibilitate mica spre 0 (si eu si el, ca iesea de dupa un varf de deal si inaintea lui era o masina mare). Din fericire, nici eu si nici el nu aveam viteza mare, altfel probabil ne-am fi ciocnit. Dupa care jigoria, javra ordinara, coboara din masina si vine sa ma ia la bataie ca de ce nu m-am dat la o parte „ce, nu am vazut ca el incearca sa depaseasca” (jur ca exact asta mi-a spus). Pentru cei care nu au fost pe Transalpina, in stanga mea veneau alte masini, in dreapta era prapastie. Drept pentru care jumatatea cu care eram in masina (1.90+, 150kg+) l-a luat de dupa ceafa si a vrut sa ii arate fundul prapastiei de aproape. Pana in ziua de azi am unele regrete ca nu l-am lasat. Pana in ziua de azi am cosmaruri in noaptea de dinainte de un drum cu serpentine.

    00
  12. Trist …

    00
  13. Intradevar sofatul in romania e o problema, nu este zi in care intalnesc nebuni la volan care intorc pe linie dubla continua, vin in viteza pe linia de tramvai si apoi forteaza coloana, etc., problema noastra e graba. De curiozitate am parcurs acelasi drum si cu 50km/h si cu 60km/h, diferenta fiind de doar 3 minute. Basca am prins mai multe semafoare cu rosu mergand cu 60km/h decat daca as fi mers cu 50km/h. In concluzie, ne grabim incet.

    00
  14. Mai e o parghie inexistenta in tara asta – asigurarea. Inteleg ca am mai facut ceva progrese recent la RCA – in functie de varsta, sex si alte criterii poate deveni al dracului de scumpa. Dar sa devina exorbitanta pentru cei cu un istoric de accidente (asa cum e prin UK, de pilda) n-am auzit. Si nici nu am auzit pe cineva sa isi puna problema. Si asta pentru ca Autoritatea Nationala pentru Supravegherea Procesarii Datelor cu Caracter Personal interzice ceea ce exista in toata Europa civilizata – baze de date nationale cu rai platnici, baze de date nationale cu bușitori de masini, etc.

    00
    • @Pandele: știi cum funcționează RCAul la noi? am avut două daune anul trecut, o bară de plastic spartă in parcare și unul nu din vina mea, mi-a crescut polița cu 300€ pe an.

  15. Vali, da, infrastructura e un factor important pentru care multi se comporta cum se comporta pe sosele. Pe de alta parte, conduc de vreo 10 ani, si crede-ma dar am avut de cateva ori niste momente in care nici eu nu mi-am dat seama ce-a fost in capul meu. Fie ca intr-o intersectie n-am observat o masina care era intr-un punct mort, fie ca am bagat o depasire la limita calculand gresit distanta la care era masina care vine din fata. Oameni suntem, gresim. In schimb ma amuza ipocrizia. Si piticu ne spunea aceleasi lucruri si cu siguranta blama violenta in trafic. Pana a aparut un filmulet in care s-a dat jos la o duduie si-i cara picioare in portiera pentru ca nefericitei i s-a rupt cablul de ambreiaj si-a oprit in mijlocul intersectiei. Asadar mai usor cu judecatile astea, si mai usor cu generalizarile.

    00
  16. politia nu sanctioneaza si atunci cand sanctioneaza judecatorii elibereaza.Suntem prinsi intr-un cerc inchis sofer-politist-judecator din care singurii morti sunt oamenii car erespecta legea si sunt pulverizati de unul smecher care merge cu 200 la ora.Politicienii nici ei nu se grabesc sa modifice legile pentru ca marea majoritate a alegatorilor sunt cretini din astia cu masina,

    00
  17. Nu are legatura cu soferia in sine sau cu legile, ci cu nesimtirea, aroganta si lipsa celor 7 ani de-acasa, asa cum scria cineva mai sus.

    00
  18. asta e din ciclul „fa ce zice popa, nu ce face popa” … ;-) ai uitat sa mentionezi accidentul ala in care tu ai depasit coloana, timp in care unul din coloana a facut stanga (cu tot cu semnal). :-D

    00
  19. Nu conducem bine pentru ca avem pendula mare, iar asta ne incomodeaza la condus. E bine știut ca romanii stau bune la capitolul asta. Plus atitudinea aia de „am pendula mare, sunt relax, de ce îmi pasa mie de lucruri minore cum ar fi condusul?”

    00
  20. NOU
    #23

    suntem vinovati cu totii…dar nici nu dorim sa ne corijam comportamentul atunci cand suntem la volan :(

    00
  21. Eu unu nu inteleg o chestie. Cum se face ca in Republica Bananiera Romania, asa cum is drumurile proaste sau bune, totusi lipseste bunul simt in trafic, iti taie fata, se baga in fata coloanei la semafor, sa nu mai zic de semnalizare care e pentru prosti, de avarie pusa unde are chef muschiul lui, etc., iar in momentul in care a iesit din tara in Ungaria sa zicem, cum se face ca deodata is soferi cum ar trebui?! Sau macar se cumintesc cat de cat. Aaaa.. da, legislatia de cacat si permisibila ce nu se aplica binenteles la fel la toti… A, da, acolo amenzile is in euro si nu in lei, marut pentru unii. O… da… da…. Numai legislatia trebuie sa fie de vina. Sigur…

    @miticosul : eu zic sa te mai uiti odata pe filmarea aia si o sa vezi ca ala nu se uita in spate cand trage de volan stanga deodata. Faptul ca nu Vali nu a mai asteptat 2 metri sa se termine linia continua sa poata face legal cum zici tu depasirea e total alta chestiune.

    00
  22. Soferii belgieni si olandezi pot lua lectii oricand de la orice Gigel Tractoristu’ soferu’ satului….si traficul din Bucuresti este ” uite mama ce poligon gol” pe langa cel din Roma,Milano,Napoli etc etc

    00
  23. @Maria: ceea ce voi zice nu il scuza sub nicio forma pe dobitocul respectiv, DAR trebuie sa-ti spun ca nici tu nu esti prietena cu condusul, cel putin pe serpentine. Pana in 50… pe bune? E cam nasol cand tot bati tara si dai peste „prudentii” care merg cu 30-40km/h si formeaza coloane interminabile in spatele lor. O spune unul care conduce preventiv si care nu se considera vreun Schumacher.

    00
  24. Am fost nefericitul care a fost la mare de Rusalii si la intoarcere a prins coada de masini de 20km la statia de taxare de la Fetesti. 90% din masinile care s-au bagat pe banda de urgenta sa sara in fata cozii erau cu numere de IF si B.

    Si am asistat pt prima oara in viata mea la un episod de eroism national. A iesit unul cu un SUV galben pe banda de urgenta, si-a luat reper masina din fata lui, si a mers paralel cu ea ca sa-i blocheze pe toti smecherii care depaseau coloana. N-a indraznit UNUL sa claxoneze in 1h30 cat am stat acolo.

    00
  25. @Perkele – am auzit c-o sa treaca dimensiunea pulii in buletin. Cred c-o sa faca semne de circulatie speciale pentru aia cu pendula mare. :-)

    00
  26. Spui asta ca rezultat al unui studiu in care a iesit o majoritate sau e doar o generalizare bazata pe parerea personala a unui fin observator al traficului auto. Daca e vb de un studiu as intreba care au fost criteriile. Daca e vb de o parere personala am si eu o parere personala : Generalizarile sunt naspa.Inclusiv asta. Dar puteai sa spui ca Romanii sunt infecti. Si asta se vede si din felul in care isi conduc masinile , afacerile sau propiile vieti. Dar e urat sa generalizam. Si apoi cine suntem noi sa-i judecam pe altii?

    @miticosul sa vezi atunci spaga la masurat de ….pla. Sper dracu ca nu vor pune astia impozit pe marimea ei ca ne-am ars. Io sunt salvat ca sunt in clasa mica dar ceilalti cred ca-si inscriu pla pe bulgaria.

    00
  27. @vali
    Daca ti-ai spart bara si te-au despagubit, cred ca vorbesti de CASCO. Eu vorbeam mai ales de RCA, care e obligatoriu, si care nu variaza la pret dramatic in functie de istoric.

    00
  28. Radacina problemei se afla in educatia oamenilor, in tarile nordice nici macar nu se clacsoneaza, la noi te calca pe trecerea de pietoni. prostia este in floare.

    00
  29. eu n-am mai intalnit in nicio tara din Europa sa te claxoneze cineva cand traversezi pe la trecerea de pietoni si sa urle „hai baaa mai repedeee”…

    00
  30. Am ajuns sa conduc fara nicio placere in Romania. Acum doi ani am avut un accident pe centura Aradului cand plecam in concediu – mi-a taiat calea unu cu o Dacie Papuc, iesit de pe un drum lateral fara sa se asigure, mascat fiind de un tir. Anul acesta, venind din concediu, la Miercurea Sibiului, pe locul unde se despart sensurile de mers (exista un drum de coborare si altul pentru urcare) pe ala pe unde urcam noi, masini mici pe banda 2 si tiruri pe banda 1, ne-a aparut in fata un bou cu masina cu remorca, pe care cara alta masina. Venea la vale pe contrasens si vorbea la telefon. Repet, drumul de coborare era altul, acolo erau doua benzi de urcare. Ne-am tras pe banda intai toti sa-i facem loc.

    00
  31. @NiZ: de curiozitate, tu cu cat mergi pe Transalpina? Ca limita de viteza este 50km/hr. In zona pasului Urdele si in zona Vf Papusa limta este 40. Transfagarasanul e la 40 pe toata lungimea. Cu mici exceptii, cam astea sunt limitele pe toate drumurile de munte de pe la noi si din Europa, mai ales in curbele cu vizibilitate mica. Limitele astea sunt stabilite prin directiva europeana, in functie de gradul de dificultate (inclinatie, vizibilitate, tip carosabil, etc.). Crezi ca asta e asa …ca se plictiseau unii la birou?

    Ma intereseaza insa foarte tare sa ajung vie acasa. Si este o diferenta intre ce se intampla cu pasagerii cand modelul meu se ciocneste frontal avand 50 la ora fata de cand se ciocneste frontal la 80. Daca in situatia povestita as fi avut 70 acum eram in gradina la barbosu’.

    Si inca ceva: masina mea in frina de motor merge in a-II-a cu pana in 50 si in a III-a cu putin peste 70. Ar fi mai bine sa merg cu mai mult si sa o tin din frana? Pe bune?

    00
  32. scuze, nu e directiva europeana, e recomandare….

    00
  33. daca ai conduce in grecia cu siguranta ai aprecia soferii romani. sunt de aproximativ 10 zile in zakynthos si pana nu da noaptea nu vezi pozitie/faza scurta aprinsa, nu vezi oameni sa te lase sa depasesti, la cuca macai pe drumuri uitate de lume in varf de insula si nu numai daca ai un grec in fata cu siguranta merge pe mijlocul drumului numai sa nu te lase sa il depasesti.

    ps; m-am saturat de scutere si atv-uri si de englezi beti morti pe atv-uri facand accidente in fiecare zi in zona laganas…
    deci se poate si la altii nu numai la noi.

    00
  34. @ingame: pari genul de sofer care daca esti incadrat pe dreapta nu mai semnalizezi ca se intelege ca faci dreapta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.