Social Media: să ne concentrăm pe rezultate

Andra observa în vară un fenomen de care noi abia începeam să ne lovim: pagina oraşului Bistriţa are 300.000 fani, în condiţiile în care oraşul are doar 70.000 locuitori.

Tot în vară, mai mulţi ne-am trezit cu un spike de urmăritori pe twitter, apăruţi peste noapte. Fapt semnalat, desigur, de un anonim fără legătură cu roboţeii.

În ianuarie făceam o comparaţie între twitter şi facebook cu trei oameni oarecare. După care am scris că like-urile şi fanii au devenit inutili dacă nu pot fi împinşi intr-o direcţie. The Guardian şi-a închis aplicaţia de facebook zile trecute, că nu poate monetiza oamenii care le consumă conţinutul. Şi veţi mai auzi de poveşti din astea de afaceri care vor schimba strategia, pentru că iConcursurile şi goana după like-uri nu aduc rezultate.

În acelaşi registru, e amuzant cum unii îmi spun că sunt prea exagerat când spun că social media a murit, dar alţii încep să facă ochi.

Să fim atenţi încă o dată la oameni care se pricep:

The most important metric today is retention. It tells you how often a customer comes back and uses your product again. Retention is an objective way to measure how valuable customers find your product so you can improve it if it’s not valuable enough. The best venture capital firms in Silicon Valley are beginning to expect this metric. Companies are starting to include this metric in their pitch decks to provide transparency into whether they can actually get a high percentage of their 100,000 newly signed up users per day to come back weeks later. The truth is, if less than 10% of people come back, then people don’t find the product valuable. To make matters worse, the percentage of people that come back as time goes on usually declines. Gaming best characterizes this decline because consumers eventually get tired as the replay value of a game diminishes. Now, only a small percentage of the original people who signed up are staying engaged. This particular situation is a reason the number of sign ups a company has attained is not an actionable metric.

Bullshit Metrics.

Sloganul meu pe 2013 vine încă o dată de la Hugh:

after_the_big_boys

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

7 comentarii

  1. Misto si de luat in seama truismele debitate de expertii in social media. Mai ales aia care incep cu „parerea mea e” sau „opinimea mea e ca…”… deosebit. Pe astia chiar ii plateste cineva?

    00
  2. Depinde de obiectivele afacerii. Sigur, pentru o publicație online poate însemna efort inutil pe social media, dar pentru cineva care vrea conversii, social poate fi o sursă ieftină de potențiali clienți, cred eu.

    00
  3. NOU
    #3

    Nimeni nu putea sa o spuna mai bine, pana la urma conteaza rezultatul concret! Cu ce ne incalzeste un raport in care toate arata foarte bine daca rezultatele intarzie sa apara? In final toata lumea vrea rezultate (salariu, bonusuri, etc) nu rapoarte care ascund realitatea! Momentan in Romania e foarte greu (daca nu ai in spate un brand foarte mare) sa aduci rezultate concrete din Social Media.

    00
  4. depinde ce se intelege prin social media.Unii includ si youtubul in social media si ala o duce destul de bine.Daca ne referim la facebook o sa mai reziste o perioada.deja incepe lumea sa faca banuti cu el.
    Despre blogurile individuale atat timp cat oamenii vor fi plictisiti sa citeasca ziare online in care toti jurnalistii pupa in fund stapanul sau diverse cercuri de interese opiniile iindependente vor avea mereu cautare.Pana la urma de aia citesti bloguri sa afli opinia bloggerului despre un eveniment.Plus c ala blog individula opiniile pot fi mult mai necenzurate decat plicticosii din ziare is d ela tv
    Imi place in schimb ideea de la adevarul de combinare ziaronline/grup de blogger pe sistem voxpublika si ziare.com insa cand scrii la grup parca isi pierde din farmecul ala necenzurat /underground.

    00
  5. Păi… nuș’ dacă „retenția” e măsurătoarea de bază.
    Depinde de biz.
    Una e să cumperi tonere de imprimantă, în condițiile în care tipărești sute/mii de pagini pe lună și alta e cumperi memorie de laptop.
    Poate merge dacă firma oferă și una, și alta, da’ prețurile cele mai bune le obții de la vânzători superspecializați.
    Desigur, există varianta Amazon, unde cumperi cărți, hard-drive, chiloți, filme, gumari…

    00
  6. @Blegoo: întradevăr, pe amazon găsesti nişte oferte deosebite la chiloţi :)

    00
  7. Ar trebui ca unii sa se prinda ca Facebook nu e pentru companii. Pe oamenii normali nu ii intereseaza brandurile pe Facebook, sunt mult mai preocupati sa caute pe cineva cu care sa se futa sau sa vada poze cu pisici sau sa vada ce-a mai facut colegul/colega x (pe care probabil ar vrea sa il/o futa). Poate doar daca le iese ceva, adica reduceri, promotii, concursuri. Li se rupe lor ca nu stiu ce brand e implicat in social media si a lansat nu stiu ce aplicatie sau alte porcarele. Astea-s pentru ca niste muisti sa isi justifice postul de social media manager si sa raporteze productie la hectar, apoi sa se laude in nu stiu ce labe in cerc de conferinte si workshopuri sau sa fraiereasca pe altii cu trainiguri si consultanta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Alte linkuri (mostly NSFW)