Dilema veșnică a retardelului: am abonament de 8€, de ce nu pot cumpăra un iPhone sau un Galaxy S5 la 300€, cum se întâmplă afară?
deci, dacă nu ai nevoie de servicii de 40+ euro lunar, ci îți ajung unele din 10 euro lunar, nu-ți dăm discount la telefon, nu ne pasă de tine, nu ești important etc.
stai tu liniștit, vdf nu cumpără de la samsung telefonul ca și cum l-ai luat tu la liber. îl cumpără muuuult mai ieftin, sunt sute de mii/milioane de telefoane pe care le cumpără, samsung le dă discount generos, posibil chiar să fie aproape de prețul de producție.
Ați înțeles? Samsung vinde telefoane mai jos, discuțiile cu subsidii care se întâmplă de fiecare dată când apare un telefon nou e doar așa, de ochii lumii, retardelul de pe net știe el mai bine.
Și altcineva se oferă să facă un pic de lumină
amice, no offence, dar tu ești pielea pu1ii pentru orice operator la nivel mondial. tu ești o bătaie de cap, nimic mai mult. tu aduci la venituri 8 euro pe lună. dintre care, resursele probabil că sunt în cuantum de 5 euro, poate mai mult. plus alte cheltuieli de mentenanță, de număr alocat, de customer care pentru că suni și vrei și pe mama și pe tata, de service dacă e cazul, de vizită în magazin și ținut omul ocupat când poate făcea o vânzare și așa mai departe. poate nu tu în mod special, dar tu reprezinți un exponent al mediei (dacă nu te duci tu niciodată sau nu suni niciodată, sunt totuși alții care o fac de 10 ori).
deci, facând un calcul simplu, de la tine se pot câștiga cam 2-3 euro pe lună profit pur. maaaaaaxim. x24 să zicem că se adună 50-75 de euro în perioada contractuală. explică-mi acum cam cu cât ai vrea să-ți dea un s5+gear? dacă din prețul lor de achiziție de la samsung de 800€ (să zicem) operatorul poate scădea doar cei 50-75 care sunt profit. să nu mai punem la socoteală faptul că nu mai câștigă nimic din abonament și face acte de caritate pentru samsung vânzându-i telefonul cu subvenția care în mod normal era profitul său? probabil că ești mic de vârstă dacă te eludează logica elementară, sper să nu presupun greșit… dacă ai fi avut cea mai mica legătură cu economia sau managementul resurselor n-ai mai fi ajuns nemulțumit pe forumuri pentru că apa e udă și cerul albastru.
De aici.
Credeți că a înțeles? Credeți că oamenii de genul ăla sunt de înțeles? Pentru că discuția “acolo e 300€, de ce nu e și la noi așa” durează de ani buni, și toți devin brusc autiști când vine vorba de prețul abonamentului, ei văd doar prețul telefonului.
Gresesc amândoi:
1. Primul crede ca telefoanele cresc in copac si pe masura ce copacul devine mai batran telefoanele devin mai inteligente;
2. Al doilea uita ca 5 euro ori 10 mil de utilizatori inseamna 50 mil de euro venit lunar.
In fine….nuante. Stai relax!
in cazul de fata ai dreptate, dar sunt si diferente majore fata de preturile de afara… cam pe la acelasi abonament(poate chiar mai avantajos afara),
e 100lire telefonul si aici e 300 euro.
La naibi, ti-l iei la liber si bagi cartela cu 100 eur in el imi dau si acum palme cand vad ce oferte sunt la cartela si eu platesc abonament.
Afara nu iti da nimeni telefoane gratis pe abonament de 8 eur, nu inteleg de unde vine prostia asta. Defapt, eu nu am auzit aici de abonament sub 15 euro (fara telefon). In februarie mi’am luat un S4 gratis, la abonament de 40 eur pe luna timp de doi ani in Olanda. Si da, asta era cea mai buna oferta la momentul respectiv de aici.
Presimt o scadere a tarifelor de voce, se petrece zilele astea ceva asemanator cu Cosmote 2000 minute.
Poate imi explica si mie desteptul ala de ce la Orange la fidelizare(reinnoire contract pe 2 ani) pretul unui Galaxy S4 e mai mare decat la liber. Sau de ce la abonament de 50 de EUR/luna la noi e 200 EUR telefonul si in Germania e gratis.
cine le poate rezista? daca intra puternic si pe terminale, isi „omoara” concurenta. reforma vine de la vest, nu?
http://www.bihon.ro/oferta-digi-mobil-cu-5-euro-ai-internet-si-minute-nationale-nelimitate/1409214
asa cum si bogdand uita ca 300 de euro discount x 10 000 000 de clienti inseamna cheltuieli de 3 miliarde, la venituri de 50 de milioane. dar e ok, de specialisti in economie ducem noi lipsa?
Oarecum offtopic. Un amic bulgar mi-a zis recent ca la ei jumatate din smartphones nu au abonamente cu Internet. M-a pus pe ganduri. Oare la noi cate nu au?
nu vad legatura cu ce se ofera inafara. Da, la 8 euro poate nu ar trebui sa te astepti la reduceri mari dar de ex eu platesc 21 de euro pe luna la vodafone si nu am nimic la reducere.
exemplu de reducere la altii: abonament 20 de euro (3gb trafic 3g, 20gb trafic 4g, apeluri si sms nelimitate in orice retea nationala mobil/fix si fix international) la care ai Note 3 cu 78 euro plata initiala si 12 euro/luna pe 24 luni. La vodafone platesti 45 pe luna ca sa ai ceva similar insa telefonul te costa 90.
2 chestii:
-Profitul operaţional vodafone 275 mil. euro. nu-i rau pentru 2685 angajati.
-cate antene au montat in 2013? aud?
„Orange şi Vodafone ar putea instala câteva sute de antene noi” -zice ZF
ar putea..
as dori sa le transmit pe aceasta cale traditionalul fu very muci!
Eu cred ca retardati gasesti la ambele capete ale muii. Si la ala de 8 euro si la ala de 45 de euro. Numai daca esti foarte prostovan mai platesti 45 de euro abonamentul la telefon. Platesti 1800 de euro pentru niste servicii care se gasesc pe piata cu 250 de euro, dar te bucuri ca-ti dau ifonul de 500 de dolari cu 300 de euro, cica subventionat.
N-aș spune răi. Aș spune adaptați pieței. Și nițel prostuți pentru că nu realizează că dacă ar fi nițel mai flexibili în anumite limite și-ar mai păstra din abonați.
Astea fiind zise eu am preferat să dau 2800 de lei pe loc și să-mi iau telefonul la liber (și cu prepay) decât să decartez lunar la ei opțiuni gândite cu curul. Făcusem și un calcul la vreme reaspectivă și pe 2 ani ieșeam mult mai ieftin cu telefonul luat la liber și cu prepay decât cu telefon și abonament de la Orange.
abonament de 10 € la Voda si Alcatel OT C7 la 0 € pt reinnoire de contract … ah, dar stai, pulimea nu vrea petarde d-astea „no-name” ci vor sa epateze la un suc si la o inghetata moca de la Mec cu un S5 … sugeti pendula, imbecililor, si mars la cotet daca nu va duce capul sa ginditi singuri …
In general, nu numai noi, romanii ci si restul ne place sa privim doar partea goala a paharului atunci cand e de luat. Ca na’, se putea mai bine, nu conteaza cum, dar se putea.
Cum de s-au strâns aici numa’ CFO-i de multinaționale telecom, nu pot să-mi explic…
Pai e normal ca telefoanele sa fie mai scumpe in Romania, in conditiile in care romanasii sunt pusi pe tepe! Ei vor sa plateasca 2, 3 luni, cele obligatorii si dupa sa arunce abonamentul si sa pastreze telefonul.
La ce sa astepti pomana telefoane????
Ai cu 5 euro ai internet si minute nationale nelimitate la digi. Iti cumperi un smartphone cu ~100$ din china ai te-ai scos! E o parere!
Romanii s-au invatat cu preturi derizorii la telecom (mobile/internet) si se mai si asteapta la pomeni. Da tata, iti dau un iPhone moka daca si tu imi dai pe luna un 100$ pentru cateva minute incluse si un internet cu trafic decent.
Dar hai mai bine sa intindem mana, si sa ne scandalizam pe net, ca oricum de mai mult nu suntem buni. (cel putin marea majoritate)
1. Un produs are un cost de producție. Pe lângă asta se adaugă prețul pentru R&D și pentru manufactură. Adăugăm și profitul pe care compania vrea să îl obțină și avem prețul de listă. S5 e 660€ dacă nu mă înșel.
Prețul de listă e prețul pe care-l plătește consumatorul să-l achiziționeze. La nivel B2B lucrurile nu sunt așa simple. Vodafone (sau orice altă companie) o să negocieze în jos pornind de la prețul de listă. Pentru a câștiga sau a reînnoi contractul, Samsung va scădea prețul până la o anumită marjă de profit. Mă îndoiesc că scade sub 500 €.
De aici înainte, Vodafone decide dacă S5 va fi oferit la prețul negociat de toate entitățile sale sau dacă fiecare entitate va avea o altă ofertă. Problema aici e că Vodafone sunt retardați și au prețuri la liber peste prețurile altor magazine din România. S5 la emag e 3100, la Vodafone e 3150. Nu-i o diferență fenomenală, dar e o diferența care n-ar trebui să existe. Vodafone trebuie să atragă clienți de pe urma cărora să scoată bani din telefonie mobilă, nu din vânzări hardware.
2. Faza cu „ești pielea pulii pentru orice operator de telefonie” e cea mai mare inepție debitată de cineva. Dacă „pielea pulii” ăla n-ar exista, compania ar avea un profit mai mic. Extrapolând, dacă n-ar exista mai mulți „pielea pulii” din ăștia, profitul ar scădea considerabil. De citit despre customer experience cu Jeff Bezos și Mark Hurd.
Bineînțeles, nu trebuie acceptate nici toate tâmpeniile clienților, dar începem să vorbim de altceva.
Aș mai avea de scris, dar am de o lună de zile în draft un articol pe tema client vs. producător și cred că o să-l termin în seara asta sau mâine.
Romanul e comunist inarait si exact ca in biblie o sa fie nevoie sa o ardem aiurea prin desert pana crapa toata generatiile astea de au avut tangenta cu comunismul si comunismul/socialist de tip PSD.
Zoso ai mare dreptate. Avem cea mai ieftina telefonie ever cu unele dintre cele mai bune retele raportate la puterea noastra de cumparare si la gradul nostru de dezvoltare. E o rusine ce venituri mici pe client obtin orange si vdf si uita multi ca cei care au fortat preturile in jos (cosmote si digi) sunt absolut jenabili financiari si nu au cum sa faca fata decent implementarii 4g din lipsa de bani.
Voi comparati cate abonamente de 40 de euro sunt active la noi si cate in tarile la care va tot raportati? Voi va ganditi ca la 40 de euro poate ca e mai bun un abonament in germania dar asta doar pentru ca nu exista variante decente sub 20 de euro, deci da, e normal ca daca ai jumatate din clienti prepay si din abonati cei mai multi o ard in 8 euro nu ai cum sa dai iphone 5s.
ganditi-va cat costa un abonament in state, ce prastii de telefoane primesc aia prin canada la abonamente de 40 de dolari si uitati-va la cartela de 5 euro de la cosmote sau 3 euro pe luna cu 2000 minute orange, 200 nationale si 200mb net cum era oferta in iarna. wtf, despre ce vorbim aici?
Nu mai ziceti mai ca avem oferte bune de telefonie mobila.
https://www.tre.it/tariffe/piani-voce-ricaricabili
Si alea sunt preturi cu tva inclus, nu cum e la noi, incarci cu 10 si platesti de fapt 13
Problema este ca nici pentru abonamentele mari nu au reduceri si nu isi respecta clientii pe care ii numesc „platinum”.
Eu cand mi-am luat Iphone 5s in iarna, l-am luat la pretul full (800 de Euro) pentru ca la abonamentul pe care il aveam (RED45) tot trebuia sa platesc aproape 500 de euro. Asa ca am preferat sa iau RED fara telefon si sa pun cei aproape 15 euro reducere catre pretul telefonului, si in felul asta nici nu sunt legat cu un contract de 2 ani de zile.
Hmmm, greşeşti parţial aici, nenea Vali. De acord, primul tip a cam exagerat ca boul, însă fundamental, are dreptate. Bine, nu cred că voia să spună chiar aşa, dar în România, marjele de profit sunt enorm de mari. Vezi cazul Petrom, care are o marjă de vreo 3 ori mai mare decât ExxonMobil, zice ZF. Just, operează pe o piaţă foarte mică, cu o popendulaţie săracă, dar totuşi…
Apoi vezi băncile ce fac. Ultima oară când mă uitasem, marja de dobândă (diferenţa dintre dobânzile la depozite şi cele la credite) era destul de mare în România comparativ cu Polonia, Bulgaria sau Cehia (parcă eram cam la fel ca Ungaria, ceva mai rău, dar pe-acolo, dacă ţin bine minte).
Adevărul este că străinii operează în România cu nişte marje de profit uriaşe şi aici vine partea cu adevărat frumoasă. Eu îţi vând ţie unul din cele mai scumpe iPhone-uri din lume, deşi eşti cea mai săracă ţară din UE. De ce? Fiindcă lumea îl cumpără. Simplu şi fabulos. Atâta vreme cât timp există cerere, nu văd de ce ar coborî preţurile. Sincer, prost să fii să cobori preţurile când ai vânzări şi în condiţiile astea, iar marja ta este de vreo 2-3 ori mai mare decât în ţara de baştină.
Şi eu aş face la fel dacă aş conduce Vodafone, Samsung sau o altă firmă de genul ăsta: aş stoarce orice ţară de cât mai mulţi bani. Cum România nu prea are competiţie reală, iar oamenii cumpără… ca să închei cu o notă pozitivă, lucrurile se schimbă încet-încet (vezi războiul pe preţul abonamentelor de telecomunicaţii).
Am luat note 3 cu 100 de eur, asta prin decembrie…
@Cici am un prieten destul de apropiat care lucreaza pt o firma ce monteaza si monitorizeaza pt vdf antene dastea de care zici tu. Monteaza CEL putin o antena noua pe luna, pe langa antelene pe care le monitorizeaza si ofera mententana. Doar nu o sa vezi comunicat de presa de fiecare data cand se monteaza o anteana in varf de munte :))
Vdf plateste o caciula de bani catre firma asta care are maxim 20 de angajati, fiecare cu 2500+ iepuroi pe luna. Patronul este baiet cu casa de vacanta pe coasta de vest a US. Esenta este ca vdf plateste si plateste bine pt serviciile pe care defapt le da mai departe. Nu le plang de mila, adevarul este ca le merge bine si atunci automat le merge bine si prestatorilor din jurul lor.
Parerea mea este ca vdf iti face oferta in functie de life-time value. Daca tu esti nou si ai de un an abonament de 8 euro, nu te astepta la multe, dar ex. maica-mea, cu un abonament de 6-8 euro din 1999. Ai sa fi uimit de cate telefoane mistocute la preturi de kkt si-a luat de-a lungul timpului. Si nu vorbim aici de puncte, punctele nu se aduna la abonamente atat de mici.
@Stelian Petcu daca nu deja ceva abonament la ei, mi se pare ca te pun sa platesti garantie pt telefon, exact diferenta intre pretul de lista si cat platesti tu efectiv. Dupa finalul perioadei contractuale ti se innapoiaza garantia. Cel putin asa era anul trecut cand am vrut sa iau o tableta la un abonament nou de la ei, plateam 30 euro, iar restul garantie, poate s-a schimbat ceva. Am aflat de treaba asta dupa ce am plasat comanda la ei magazinul online
@flo
Ai dreptate. Insa, intr-o lume logica, clientii digi 5 euro (la care netul nu merge decat in locuri prestabilite) nu sunt si clienti iphone 5s / Samsung Galaxy S5. Vorbim de medie aici nu de doi-trei cu situatii speciale.
@flo, @androidul cu sobolani
Acoperirea la 2 km de Unirea in Bucuresti, RCS-ul o vinde separat?
Ca am semnal -90dBm pe strada, nu in nu stiu ce colt ascuns al apartamentului sau la nivelul -1 in parcari subterane.
Nu e ca si cum nu stiai ca CG e plin de genii. Bottom line, n-ai ce face, faci din discutii de gaozari adolescenti subiect de articol pe blog.
Vali, dar tu de ce eşti rău?
Odată merită şi Arhi un plus, iar tu nu ne laşi să i-l oferim
@arhi citim si noi cu atenție! Unde ti se pare ca am spus ca e normal ca vodafone sa subvenționeze cu sute de euro?
+1 sakura
De mai multe ori am simtit un pui de indignare legat de chestia asta: ne plangem de nepotisme, prietenii si alte cele care nu se fac cand vine vorba de politicieni de xmp, dar in ograda noastra (ca doar suntem stapani) aplicam fix acelasi principiu lipsit de etica..
denisuca saraca e ostracizata pe unde e prinsa.. arhi de extrem de multe ori are niste comentarii ori insipide, ori direct stupide, ori tampite, probabil i se trage de la exces de antibasism exacerbat si exagerat injectat in vene.. dar e protejat.. impartim lumea intr-un spatiu public -deci nu la o bauta privata, sau mai stiu eu, unde puteti sa va pupati cat vreti si e perfect ok- in prieteni favorizati si protejati si pulimea, restul.. si nu e deloc profi.. dar absolut deloc..
e adevarat, de data asta a avut unul dintre putinele comentarii care meritau +1, dar a fost o exceptie.
Vodafone si Orange au infrastructura deja amortizata, reteaua lor nu este folosita tot timpul la 100% din capacitate asa ca au cheltuieli mici si venituri MARI.
Mi se pare de inteles totusi ca pretul pentru telefon nou la abonament de 5Euro sa fie mai mare decat pretul la abonament RED. Daaar marea mea problema este cu tampenia imensa care exista la Vodafone si care face ca un telefon la abonament de 5-8-19Euro sa fie mai scump decat luat la liber.
@infrig
rds are roaming national pe voce cu vodaphone. unde nu ai semnal digi -> trece pe reteaua vdf.
de la 1 iunie daca nu ma insel o sa aiba si datele activate in acelasi sistem.
http://forum.softpedia.com/forum/754-digi-mobil/ -> gasesti aici imformatii nu zvonuri, sunt cativa posteri insideri de le rds.
E funny cand se aduna 20+ de insi sa isi dea intelectual cu parerea despre un subiect pe care nu il cunosc decat din auzite. Inteleg sa spui ceva cand stii ce spui, mai ales cand e vorba de lucruri cat de cat concrete/masurabile.
E de ajuns sa va uitati la niste date publice – gen profitul anual – pentru a vedea ca vorbim de ordinul sutelor de milioane in cazul orange si vodafone (in cazul altora gen samsung profitul e de 100 de ori mai mare). Chiar si numai argumentul asta invalideaza multe pareri de pe aici in care se plange de mila operatorului ca trebuie sa suporte abonati zgarciti. De unde profiturile astea astronomice daca nu din buzunarele noastre? Prezentarea profiturilor e singurul moment al adevarului…atunci se vede ca respectivele companii vand niste servicii/produse pe atat de supraevaluate pe cat de mare e profitul de pe urma lor. Samsung bate momentan toate recordurile reusind sa vanda la preturi imense niste device-uri de 3 lei.
Si apropo de abonatii astia de 8 euro blamati ca atarna in spatele bietilor operatori – cu ei se creste cota de piata. Si cota de piata e unul din cei mai importanti indicatori.
@jiji: ești pe lângă subiect grav și am tendința să te ejectez din comentarii.
as adauga in ecuatie cultura si GDP-ul tarilor vestice ( plecand de la Polonia si ajungand catre Franta, Danemarca, etc ).
gheo, nici tu n-ai nume real și nu știi ce spui, așa că jet.
@zoso, nu te-am jignit si nu m-am adresat pe-un ton nepoliticos. Ti-am prezentat doar niste date concrete. Daca tu ai alte argumente pentru a-mi contrazice spusele, fa-o. Dar te limitezi doar la a spune ca habar n-am ce spun, fara a mai aduce un alt argument, decat ca tu stii mai bine. In acelasi timp jignesti, ca pe urma sa te vaieti pe twitter cu @bloggingpozitiv. Asta e motivul pentru care unii iti umplu frigiderul de carne, atitudinea asta de neam prost si lipsa de respect pentru oamenii care indraznesc sa te contrazica pe-un ton amical si respectuos.
@gheo: nu. eu nu contest datele concrete, ar fi și stupid din partea mea să fac asta, contest neînțelegerea ta și a lui jiji a ceea ce inseamnă business. și imi e mai ușor să îți spun că greșești și să invoc adresa de email falsă cu care comentezi ca să scurtez conversația decât să mă apuc să explic niște chestii pe care, mare atenție, tu oricum nu vrei să le ințelegi. asta e tot.
plus asumția aia jegoasă cu „te plătește vodafone, de aia nu aprobi comentarii”. nu putem avea o discuție dacă tu nu ai un minim de discernământ și impui altcuiva cât profit să aibă. e ca și cum ți-aș impune eu ție câtă bere sau câtă apă să bei.
@zoso, eu inteleg notiunea de business, la fel cum inteleg ca e firesc ca o companie sa incerce prin toate metodele sa aplice o marja de profit cat mai mare. Dar in acelasi timp, cand eu ca si abonat VDF romania, la acelasi pret la un abonament trebuie sa platesc 250-300 de euro, spre deosebire de abonatul VDF UK, care primeste telefonul gratuit, incep sa-mi pun intrebari. Eu ca si client, interesul meu e sa achizitionez servicii la preturi cat mai bune. Tocmai de asta prefer tipul de business al celor de la RDS, datorita carora avem cele mai mici preturi la internet si cele mai mari viteze. Iar daca te uiti pe raportarile lor financiare n-ai sa vezi in niciun an marja de profit de 30%, pentru ca si-au adaptat preturile in functie de piata pe care activeaza. Si-au facut-o nu pentru ca-i obliga concurenta, ci pentru ca asa considera ei sa faca acest business.
Stiu, stiu, nu tii cu Vodafone-ul pentru ca ai contracte cu ei, atat doar ca nu scrii de un abonament care revolutioneaza piata, de 5 euro nelimitat si voce si net, dar ai scris, si ati scris toti blogarii despre abonamentele RED 29, atunci cand s-au lansat, de parca erau sfantul graal. In schimb, acum cu oferta celor de la RDS n-a scris niciun blogar mare, absolut nici unul. Sa fie oare o coincidenta? Intr-o tara ca romania in care salariul mediu pe economie e 400 de euro, un abonament de 5 euro cu totul nelimitat sa fie neinteresant pentru cititorii tai?
In rest, n-am nimic cu tine, n-am nicio problema ca tu colaborezi cu VDF sau alti operatori de telefonie, e firesc sa castigi bani in modul asta, pana la urma muncesti. Mi se pare doar suspect cum ca nici unul dintre blogarii mari n-au scris despre noile abonamente RDS. Daca parerea mea nu-ti convine pentru ca sunt anonim, da-mi voie sa-ti reamintesc ca si tu ai fost anonim o buna bucata de vreme, iar eu acum comentez pe blogul zoso.ro nu pe valipetcu.ro . In plus m-am exprimat intr-un mod elegent si de bun simt. Se prea poate sa fiu prost, se prea poate sa interpretez gresit datele, si pot sa accept asta in momentul in care-mi sunt oferite argumentele necesare. Si eu n-am spus ca nu aprobi comentarii pentru ca te plateste Vodafone, am spus ca Vodafone e un partener de-al tau, partener cu care te laudai cand ai lansat zerostiri, fiind primul banner pus acolo, si ca atare se poate sa nu aprobi comentariile care-ti pun partenerul intr-o imagine proasta. Atat.
O doamne, ce mironosițe avem prin companiile astea de telefonie mobilă.
Socrul meu a făcut de 3 ori cerere înregistrată (da, cu număr) și încă două la început (când nu știa să ceară numărul de înregistrare) pentru rezilierea abonamentului. De fiecare dată „au survenit niște modificări în contract” pe care nu le ceruse nimeni (cred că a fost fals în acte), până când i-a băgat pe ăia în origini hotărât și și-a luat o cartelă.
Ceri și în ro 20 de euro pe serviciu de telefonie mobilă, dar la veniturile românilor? Românii nu vor să accepte că sunt săraci și nu orice femeie de serviciu poate să aibă iPhone ca în vest.
@gheo: hai să o luăm altfel. ți se pare nasol că amazon nu e in românia? sau starbucks? nike? știi de ce nu sunt companiile astea la noi? pentru ca marja de profit e prea mică. aici vorbim de servicii. 30% pentru ceva ce il vinzi de 5 milioane de ori și tot îți rămâne ție e puțin spre decent. hai să zicem, de dragul conversației, că e ok. problemele pe care le intâmpină o companie de genul vodafone sau orange sunt amuzant spre exasperante. deci ăia 30% suint făcuți cu mari dureri de cap, cu extrem de mult futai, cu bla bla. din nou, profit pe servicii. da, dacă vorbeam de danone sau de cola, 30% ar fi fost un profit decent, profiturile in zona asta se invârt pe la 10%.
și, repet, e și chestie asta cu „au profit, dă-i in pendula mea, să scadă prețurile, că nu trebuie să facă profit”. eh, asta e, trebuie să facă.
plus, ăla cu abonament de 8€ crede că lumea i se cuvinte, și atunci vdfn sau orange alocă resurse de la ăla cu abonament de 20€ ca să facă CS și pentru ăla de 8.
teoretic corect, practic am dat un link către cineva care a scris, pentru că rds au coaie mari și nu se deranjează să trimită un comunicat de presă. și ei mă tratează cu curul, iar eu trebuie să le fac reclamă? interesant. cum funcționează asta?
aia cu red29 a fost pe bani. scriu rar de abonamente, că nu consider că e necesar să o fac mai des.
da și nu. avem contracte punctuale, nu anuale și nu pe genul de chestii la care te gândești tu.
ca sunt mielea muli ca si client pt o companie mare stiam de dinainte. Ca angajatii companiei sunt prosti si tin cu tot dinadinsul sa-mi demonstreze asta e o greala din partea celor care i-a angajat. De-aia am hoatarat sa cheltuiesc cei 50 de euro/luna pt abonamente la concurenta. Nici aia nu mi-au dat praful dupa toba dar cand spun ca vreau o oferta actualizata pt bani care-i platesc si mi se da cu mars ma gandesc ca poate e bine sa-i las sa respire. Nu vreau telefon premium si nici nu sunt dispus sa platesc pt el, de aia nici nu am pretentii de-astea. Pana la urma smecheria e sa ataragi cat mai multi pielea puli la tine-n batatura. SI arta e ca ei sa nu simta ca tu-i consideri pielea puli. Restu e oferte.