Cum văd situația și rezolvarea parcărilor din București (și alte orașe aglomerate)

Am pornit de la un material de la ProTV.

Sunt două aspecte care se întrepătrund, de la două entități separate.

Șoferii

Șoferii au dreptate, nu sunt destule parcări. La serviciu, la firmele unde te duci de obicei cu mașina, lângă parcuri. Zeci de mii de afaceri s-au deschis în zone unde nu ai parcare, și nici ei nu au parcare.

Țin minte, am fost o dată la sediul M Group, aveau fix 6 locuri de parcare alocate pentru 2 etaje, și erau ocupate de șefi. Restul, să se descurce. La sediul Vodafone e la fel, decât să intri cu mașina acolo mai bine o lași în prima viteză pe banda 1 și o prinzi din urmă când termini.

Și scuza lor e aceeași: nu e clădirea noastră, noi doar închiriem.

Cel mai prost și rapid falimentat business pe care l-am văzut a fost un magazin cu piese de camion deschis pe o stradă unde nu aveai loc de parcare pe 500m în nici o direcție. Pentru că te duci să iei o piesă de mașină pe jos.

Așadar, eu merg pe ideea “dacă nu am parcare unde mă duc, parchez în altă parte sau las mașina acasă”. Înainte să existe parcarea de la Universitate, parcam la Diverta, la Victoriei sau la Operă și mergeam pe jos. Uneori lăsam mașina acolo peste noapte, că nu aveam unde parca în Militari.

Am luat o singură dată amendă pentru parcat aiurea și o singură dată mi s-a ridicat mașina pentru că nu lăsasem un metru pe trotuar. În loc să dezbat în termeni de “bă, nene, dar eram 100 de mașini pe un trotuar pe unde nu circulau pietoni, că nu aveau de unde să vină, singurii pietoni erau șoferii care mergeau la mașinile lor”, am ales să mă apăr mai bine de ceea ce consider eu că a fost un abuz.

Ăsta ar fi primul pas. Și nu, nu murim dacă mergem un pic pe jos.

Statul

Da, statul trebuie să facă parcări, pentru că impozite pe mașină, pe benzină și pe cetățean. Și apoi să ia impozite din parcări.

De asta, orice teren viran pe care îl are statul și este într-o zonă aglomerată trebuie să se transforme în parcare.

Și, pe termen mediu, să mute orice instituție a statului într-o zonă unde există parcări. Să facă un studiu, să vadă că vin acolo zilnic 1.000 oameni, să facă o parcare de 200 locuri. E aiurea să spui patronilor de firme să vină pe jos să depună bilanțuri. Marș, mă!

E inadmisibil să nu existe parcări pe lângă spitale, primării, judecătorii…

Și da, parcările hypermarketurilor și supermarketurilor trebuie să fie deschise și noaptea. Vreți să stați în cartiere și nu în afara orașelor, dați parcările la liber, că nu se tocesc!

Tot statul trebuie să fie cel care să oprească construcțiile și să impună un număr minim de parcări, amendând în același timp mașinile care parchează pe lângă clădirile de birouri. Ori vă fac șefii voștri loc în parcări, ori vă construiesc clădiri cu parcări.

Se poate începe cu ceva simplu: cât mașini încap în linie? 12 Dar în spic? 20! Perfect!


Dar până atunci, cum ziceam, #pazitivapielea. Știu, statistic, șansa ca o mașină să ia o  amendă de 200 lei e foarte foarte mică, dar nu vreau să joc jocul ăsta.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

65 comentarii

  1. Aș putea să te contrazic dar nu o să o fac.

    00
  2. La mine la corporatie sunt undeva la 2000 de angajati in cladire si o parcare subterana de vreo 2-300 de locuri, dar partea funny acum vine: locurile sunt disponibile pentru sefi si sefuti iar restul pentru agentii de vanzari directe care, ati ghicit, au munca predominant pe teren. Fuck logic.
    Pulimea sa vina cu metroul ca doar nu e aglomerat la Aurel Vlaicu la 8-9, 17-18

    00
    • știu. și culmea e că se puteau face minim 2 etaje in jos.

    • Ai tramvai si autobuz in zona

      00
    • NOU
      #5

      la noi era aceeasi situatie si au zis ca dau locurile pe baza de vechime in firma, sa vezi ce se bucurau unele dintre asistentele eterne ca vor parca langa unii dintre directori. middle management a ramas cu buza umflata evident.

      00
    • Si trotuar…

      00
    • @ccc mergi tu te rog pe 30+ de grade in aglomeratia aia, in fiecare zi, dus intors. Decat sa ajung la munca si sa miros a dezamagire si a regret de la altii…prefer sa nu

      00
    • La ce aglomeratie e in zona sa mergi tu cu tramvai sau autobuz, ca faci 2 ore in loc de 1, plus musteala de jeg si transpiratie din ele.
      Pe langa locurile pentru sefi mai sunt si locurile care stau goale degeaba, ca fac aia de la facilities niste calcule dubioase pe care nimeni nu le intelege.

      Dar lasa ca fraierii parcheaza pe stradute, pana dai in drum de pamant, ca e ok sa faci 10 minute de unde lasi masina pana ajungi la birou. Ca doar na, nu e cladire facuta acum maxim 2 ani, nu se stia de problema cu locurile dar na.

      Acum se mai construieste si o cladire noua vizavi de permise, o sa fie omor acolo fara locuri suficiente, si tare imi e ca sunt din parti.

      00
    • @Cosmin, inseamna ca din septembrie pana in aprilie numai cu tramvaiul mergi pt ca nu mai sunt +30 de grade si e bine.

      00
    • @ccc aici e aspectul pe care l-a uitat zoso, nu stiu cat mergi tu cu metroul/tramvaiul/autobuzul in Bucuresti, dar e un pic de loterie: cand vine, daca vine (daca se intampla ceva pe traseu si e o problema nu te anunta nimeni), si apoi mai este mizeria si aglomeratia…

      In afara de parcari, care incurajeaza si alti oameni sa isi cumpere masini, trebuie sa investesti in transportul in comun si transport alternativ: benzi speciale pentru ratb/taxi si masini cu minim 3 persoane in masina, evident benzii speciale pentru biciclisti/role/tortinete si nu in ultimul rand eliberarea trotuarelor (da, mersul pe jos nu a omorat pe nimeni).

      Oriunde ai merge in Bucuresti, daca te chinui (asta inseamna maxim 1km in jurul locului unde ai treaba) gasesti un loc de parcare sa nu deranjezi pe nimeni, dar iti trebuie vointa.
      Cum la noi nepasarea atinge nivele de neimaginat, nu o sa vezi niciodata o persoana sa isi bata atat capul pentru ca o sa deranjeze pe altii.

      00
  3. Boss, ma unge la suflet articolul asta! Pentru ca raspunsul la problema lipsei parcarilor este sa construim parcari, nu sa dam amenzi.

    00
    • Raspunsul este sa limitam posesorii de masini

      00
    • Eu zic sa limitam si posesorii de case, eventual si de terenuri…mama ei de burghezie.

      PLM cel mai bine e sa ii legam de glie, asa economisim energie si suntem sustenabili. In subsolul birourilor bagam niste paturi suprapuse si aia e.

      Ce cacat e cu anarhia asta in care capitalul se aloca aleatoriu, dupa cincinal nenica.

      Stie statul cum trebuie alocate resursele, sau un ONG, sau niste hipsteri.

      00
    • Dacă transportul în comun ar fi decent, sau nici măcar decent, dar măcar să te poţi baza pe el, n-al zice pâs. Dar dacă te bazezi pe autobuz că la 8:00 e în staţie, şi la 8:20 încă fluieri a pagubă, n-ai făcut nimic.

      Transportul în comun, că e tramvai, că e autobuz, ar trebui bandă separată prin parapeţi, ca în orice capitală europeană. Atunci ar fi mult mai rentabil să nu mai vină lumea cu maşina.

      Da, cei cu fiţe vor rămâne cu fiţe, n-ai ce face, dar dacă din 3 benzi sunt 2, şi vezi autobuzul cum trece lejer pe lângă tine de câteva ori până să faci cu maşina câţiva metri, multă lume va renunţa la maşină.

      Asta e cea mai ieftină posibilitate deocamdată, marhezi nişte benzi, parapeţi şi gata.

      Construitul de parcări decente mi se pare ceva SF în românia încă :)

      00
    • @alxzenmitarea se refera la marirea de 10 ori a impozitului pe masina si pe minim 5 lei ora de parcare oriunde in Bucuresti

      00
  4. Oare construirea unei parcari private (cu abonament lunar sau taxa „pe ora”) nu ar fi o afacere de succes? Mai ales in zone relativ aglomerate.
    Am in minte intersectia dintre Iuliu Maniu si Vasile Milea unde in coltul dinspre politehnica e un teren de vreo cateva hectare care e efectiv paragina…

    00
    • La Victoriei pe un teren viran a tras careva o parcare, cred ca mai mult in gluma ca e 4 lei 15 min, da vad destul de des lume.

      00
    • O parcare cu plata nu va fi o afacere de succes in Bucuresti. Nu va parca nimeni acolo pe bani atata timp cat poate bloca pe gratis prima banda sau trotuarul.

      00
    • Terenul respectiv nu e în paragină. Dă un search pe goagăl după skanska și pumac.

      00
    • Consideră costul de construcție oriunde între 300 și 550 €/m². Un loc de parcare are minim 12 m². Construcția costă între 3600 și 6600 €. La un abonament de aproximativ 30€/lună, vin cam 360€/an. În 10 ani recuperezi investiția dacă nu se strică nimic.

      P.S. Prețurile respective sunt pentru parcări decente, cu iluminat, sistem de supraveghere, intrări separate de ieșiri. Nu bombele făcute de Faraonul din Mamaia.

      00
    • Nu prea…zona eminescu tunari. Doar gratis, asa cum e pe fiecare colt din zona. Si gratis e greu ca.trebuie sa.faci manevre in ea

      00
    • s-au ridicat niste cladiri acolo, am vz luna asta….

      00
  5. La ce impozite sunt pe masini statul nici loc de tricileta nu merita sa faca

    00
    • Pe principiul asta te-ai caca in galeata si ai trage apa din fantana.

      La cat platesti impozit pe casa, prost sa fie statul sa investeasca in utilitati si infrastructura.

      Ne hotaram si noi? Mai sus o dadeai pe socialism.

      00
    • da ce te fte pe tine grija de interesul statului?

      00
  6. Boss, stiu ca o sa par un hipster borit dar deja tarile civilizate renunta la masini in centrul oraselor mari. Nu stiu de cand nu te-ai mai plimbat prin Bucuresti pe timpul verii dar comparand cu aerul din Brasov e ca si cum respir otrava. Prea multe gioarse de >200.000 km si prea multi terminati care pentru 500m deja iau masina. Vesnica problema romaneasca, lasa sa-mi fie mie bine azi sa stau cu aer conditionat la semafor ( nu conteaza ca eu contribui la aglomeratie, timpul meu este mai important decat al tuturor celor din jur) pentru ca nu merg eu cu meltenii de rand in metrou/autobuz/tramvai. In 10 ani o sa ajungem Beijing, sper sa ma mut si eu in Brasov pana atunci.

    00
    • Eu merg cu bicicleta de ceva vreme, chiar s-a umplut de cazane. Iar un alt aspect ar fi ca meleteanu proat si idiot deobicei trece cu 300 la ora la 10cm de.tine pentru ca de ce nu?

      00
    • In tramvai, pe timp de vara, in Bucuresti zici ca se toarna sezon nou din The Walking Dead. Si pe cat de mult as vrea sa o fac, nici macar nu exagerez, asta e realitatea.

      00
    • Tarile civilizate au transport in comun civilizat si oameni civilizati.
      Mi se ridica parul in cap, cand va aud ca faceti comparatie cu tarile civilizate. Cand vom avea si noi asa infrastructura, atunci am sa renunt la masina.
      In momentul in care, ca femeie, ajunge sa iti mai fie frica sa te mai urci in autobuz, pentru ca de 2 ori ti s-a taiat geanta si ai fost pipaita de cine stie ce labagiu, fara ca nimeni sa intervina, sa ajungi transpirata si patata pe haine la munca, din pricina scaunelor murdare si a inghesuielii, ca o baba manca o gogoasa cu ciocolata si la prima frana, baba se izbeste de tine, cu ciocolata din gogoasa fix pe camasa ta alba, sa nu poti sa porti o sanda in picior vara, pentru ca esti calcata pe degete, mai primesti un baston pe turloaie, o sacosa asezata pe ele, mai mirosi o axila puturoasa sau chiar ai priveliste la un ditamai tufisul de par la 5 cm de fata ta, atunci, crede-ma, ca iti bagi picioarele si iti iei masina.
      De fapt, sotul mi-a luat si mie masina, pentru ca a zis ca vrea sa stea linistit.
      Eu chiar nu eram genul care ma vedeam cu masina, dar de nevoie m-am trezit ca merg la scoala de soferi si devin patricipant la inghesuiala din trafic.

      Asa tare va place sa va dati cu parerea despre restul, de nu se poate.
      „Vesnica problema romaneasca, lasa sa-mi fie mie bine azi sa stau cu aer conditionat la semafor ( nu conteaza ca eu contribui la aglomeratie, timpul meu este mai important decat al tuturor celor din jur) pentru ca nu merg eu cu meltenii de rand in metrou/autobuz/tramvai”.–> Vesnica problema romaneasca: Avem hoti, perversi, boschetari, betivi, batrani care se uita de sus la astia tineri, barbati care nu au invatat ca trebuie sa te razi la axila vara, ca oricate tone de antiperspirant folosesti, tot pute, controlori care vad grupuri de suedeji si trec pe langa ei fara sa ii intrebe de sanatate, dar vin la tine, ala mai „civilizat” si iti cer abonamentul.
      Si inca o problema si mai mare: Avem din astia care isi dau cu parerea, cei care detin adevarul absolut din spatele tastaturii.

      00
    • În țările civilizate există transport în comun civilizat.

      Adică, chestii de bun simț cum ar fi aer condiționat și mijloace de transport în comun care ajung la timp. De asemenea, o popendulație care e mai prietenă cu săpunul și apa.

  7. NOU
    #31

    In spatele blocului meu este o parcare facuta fixpix(a se citi de kkt) de resedinta, pentru care platim la ADP. Alaturi de noi este firma Medist care are 80 de angajati la 120 de masini. Vizavi este un teren de aproximativ 4000 de m2,care din 1993 a devenit privat, pentru ca l-a mostenit ma-sa lui Stefan cel Mare. Acest teren este plin de gunoaie si de sobolani cat pisica, de zeci de ani, iar pe proprietar sau pe primarie ii doare in pendula. Normal ar fi ca primaria sa confiste terenul, sau firma cu jdemii de masini sa-l inchirieze pentru locuri de parcare. Nici una nici alta nu se intampla. Suntem un popor de cacat si ne meritam soarta.

    00
  8. Si inca ceva, fara autorizatie de constructie daca nu ai si parcare in proiect adecvat la destinatia cladirii.

    00
  9. Ca sa practici mersul pe jos, trebuie sa fie ok afara (pe canicula nu e cazul). Ca sa mergi cu transportul in comun, ar trebui sa fie aer conditionat in mijloacele de transport (in Romania nu prea e cazul). In statele civilizate mai sunt si alte solutii de transport – trenuri de exterior, telegondole, biciclete gratuite pe care le iei dintr-un loc si le lasi in altul, etc.

    00
  10. Mda, austriecii au rezolvat asta simplu. In Viena e ~ 30 E/zi parcarea daca vrei sa lasi masina la marginea drumului, in spatii de parcare marcate ca atare. N-ai voie sa stationezi altundeva. N-ai ecuson c’ai platit – iei amenda (nush’ cat e, ca nu m-am simtit greucean sa aflu). Localnicii au evident abonamente mai ieftine.

    Daca ai biznis cu clienti care vin/pleaca – ai obligatia sa furnizezi locuri de parcare cu timp limitat. Nu multe – nu stiu care sunt criteriile, dar un magazin micut poate avea 2-3 locuri. Pe locurile alea iei amenda daca depasesti timpul specificat (de regula 1h) – e 35 de E amenda (p’asta am luat-o). Banuiesc ca ti-o iei si daca lasi masina si pleci altundeva. Locurile alea sunt platite de magazin, dar administrate de primarie.

    Pana una alta, gasiti voi un primar cu coaele suficient de mari sa implementeze asa ceva in capitala …

    00
  11. Nici nu puteai nimeri mai bine articolul asta. Din intamplare astazi am avut niscai treaba prin iubitul nostru Bucuresti (eu locuiesc in Brasov, dar ma cam mananca in dos sa ma mut in capitala din anumite considerente). Povestea incepe cam asa…ajung in Buc pe la ora 10 dimineata, dinspre Brasov, trafic relativ OK. Pe la gara Baneasa, caut sediul Heineken, conform GPS-ului. Ma rog, dau de el, tai vreo doua benzi ca m-am incadrat ca vita, ajung in fata sediului lor. O parcare de maxim 20 masini in fata cladirii de minim 10 etaje. Si un urias semn de „interzis” la intrare. Okkkk…..parchez pana la urma ca vita, imi rezolv problema, plec la alta locatie. Cladire de birouri pe Mihai Bravu, chiar langa Piata Muncii. Cladirea la bulevard. Locuri de parcare? 0. Bai, da 0. O cladire unde lucreaza cam 100 de oameni fara NICI UN LOC de parcare in fata/spate/lateral. (Mai exact langa evomag si watchshop).
    Si acum stau si ma intreb…..cum mama naibii au primit astia autorizatie de constructie pentru CLADIRE DE BIROURI fara sa aiba nici un loc de parcare amenajat, intr-o locatie pe un bulevard circulat??

    00
    • In Bucuresti, in orele de program, cam in toate locurile daca vrei sa parchezi, langa o cladire cca. 15 min sa rezolvi ceva, nu ai unde, pentru ca nu au unde nici angajatii care lucreaza in acea cladire…. Nu ai unde nici macar pe stradutele invecinate, tre sa intri 1km in interior pe stradute ca sa poti parca.

      Motivele sunt multiple. In primul rand s-au stricat parcarile de la strada, in momentul in care firmele care au reabilitat bulevardele (contracte pe spaga) si-au dat seama ca pot face un singur loc de parcare flancat din toate partile cu borduri si zone verzi, ca daca era un simplu asfalt sa incapa mai multe masini nu era bun. Asa s-a ajuns ca, intr-o parcare laterala la trotuar sa incapa 50 de masini in loc de 100 cat ar incapea normal daca am renunta sa le cadram cu borduri cat China.

      00
  12. NOU
    #38

    articolul asta mi-a trezit o amintire de cand am fost pe la stefan cel mare sa „innoptez” la o prietena si am lasat masina prea aproape de trecerea de pietoni. sa vezi panica de dimineata cand n-am mai gasit masina, noroc cu o tanti de la o taraba care mi-a zis ca au ridicat-o baietii. a trebuit sa ma imprumut de 1000 de lei de la gagica sa am bani de drum si penalizari. cea mai scumpa partida ever.

    00
  13. NOU
    #40

    Problema e in mana statului. Exista o lege a urbanismului care spune clar cate parcari si cum se fac in functie de destinatia cladirii si numarul de oameni din cladire.
    De exemplu, pentru blocuri de locuinte trebuie câte un loc de parcare la 2 – 10 apartamente, la spitale si scoli un loc de parcare la 4 angajati, banci 1 loc la 20 de angajati, cladiri administrative 1 loc la 40 de angajati.
    Aici apar problemele, pentru ca normativul initial e P132/93, iar in 1993 erau mult mai putine masini si nu era nevoie de atat de multe locuri de parcare. Am sapat un pic si am gasit ca in 1991 erau aproximativ 1.4milioane autoturisme in Romania. In 2015 sunt 6.6milioane. Iar normativul este tot cel din 1993.

    Daca vreti mai multe detalii gasiti in regulamentul de urbanism de mai jos in anexa 5: https://www.mdrl.ro/

    00
  14. cand zici „statul trebuie sa faca” te referi la Mitrea, Udrea, Videanu, Oprescu, Viorel Lis, etc ?

    00
  15. NOU
    #44

    Eu aș începe cu altceva:
    Orice loc de parcare CU VAD (special amenajat , pe strada, pe trotuare late, lângă stațiile de metrou, gări, instituții ale statului etc) OBLIGATORIU CU PLATĂ.
    Ca o observație :
    Câte locuri de parcare (de mașini)credeți ca are sediul principal bbc (ăla de la ox circus)?! Zero! Și a fost extins în 2010 au săpat vreo 3 nivele și tot nu au făcut parcări de mașini, au făcut de bicle doar

    00
  16. Bos, n-o mai da cotita. Vreau sa vad ce ai de zis apropo de clasamentul pe judete in functie de % de accidente, din numarul total de masini. Uite aici: http://imgur.com/dP6HNVH – 2013-2015, strict persoane fizice.

    Daca am fi in Turcia, presa ar scrie: sa se taie mana celor care au scris de rau, de soferii din Prahova! :D

    00
  17. ” statul trebuie să fie cel care să oprească construcțiile și să impună un număr minim de parcări, amendând în același timp mașinile care parchează pe lângă clădirile de birouri. Ori vă fac șefii voștri loc în parcări, ori vă construiesc clădiri cu parcări.”

    Made my day. Well… night :D

    00
  18. Cu un singur lucru nu sunt de acord… nu cred ca se pot lasa la liber pe timp de noapte parcarile magazinelor. In timp se vor umple de rable.. de masinile celor care au cate 3 si merg bineinteles doar cu una. Cine iti poate garanta ca se va parca doar pe timp de noapte?

    00
    • NOU
      #52

      Exact ce spui tu s-a intamplat cu parcarea de la Afi Cotroceni. Iarna isi tineau ghiolbanii rablele la caldurica, pe perioade fara numar, fara numar. Pana s-au prins aia si si-au facut parcare cu plata. In alta ordine de idei, daca isi lasa unii masinile pe timp de noapte in parcarea hipermarketurilor si in noaptea aia ninge vartos, cum mai curata magazinul dimineata zapada din parcare, parcare ocupata 80 la suta de unii care n-au niciun gand sa-si mute otomobilu???

      00
    • da, ai dreptate, nu este nici o solutie, sa lasam atunci parcarile alea goale

      00
  19. NOU
    #54

    Daca nu va convine ca nu sunt parcari,renuntati la masini,mergeti cu autobuzul.asa este mai putin poluare.In Bucuresti respiri fumul de la masini,nu aer curat.Singurul lucru care mi-as dori sa se scumpeasca foarte mult este taxa de mediu.

    00
  20. Vali la primărie!

    00
  21. Tot statul trebuie să fie cel care să oprească construcțiile și să impună un număr minim de parcări

    Exista reglementari locale date demult la nivel de CMB.

    http://www.primariasector1.ro/download/PUD/legislatie/HCGMB_66_2006.pdf

    00
  22. sa luam exemplu noul reabilitat si modernizat bulevard Iancului. foarte frumos arata doar ca au pus stationarea/oprirea interzisa peste tot, ce daca sunt numai blocuri de 10 etj pe o parte. Am auzit ca proiectul a fost facut cu fonduri si ca prevedea parcari supraetajate intre blocuri dar nu le-au mai facut pentru ca …. nu stiu, asa ca miile alea de masini se baga pe stradutele dinspre vatra luminoasa, spatele fostei fabrici Zefirul, etc… unde acum este un adevarat razboi cu proprietarii de la case care au impresia ca sunt proprietari si pe trotuarele din fata casei. am fost la cineva acolo si a fost o super panica unde sa asezam masina ca sa plec totusi cu stergatoarele intacte apoi :|

    00
  23. Tramvaie și autobuze noi, cu aer condiționat, filtre senzori de CO2 și alte minuni pentru confort, în număr suficient de mare pentru a nu fi aglomerate. Astazi, un ONG a pus niște filmări cu centura București. Care credeți că sunt progresele după 7 ani?! https://www.youtube.com/watch?v=97TkmrlyMNs

    00
  24. Rezolvarea parcărilor se face simplu. Nu construim altele că doar aglomerăm traficul. În unele zone din centrul oraşului să se interzică accesul maşinilor personale cu excepţiile de rigoare, persoanele cu handicap, maşinile de aprovizionare. Aşa dacă ştiu că nu pot să îmi las maşina în centru nu o iau cu mine, iau un taximetru, iau transportul în comun. De ex. sunt în Cluj nişte străduţe mici înghesuite cu maşini în zona veche a oraşului, când a fost conceput planul urban nu existau maşini.

    00
  25. Rezolvarea implica mai multe aspect: mai intai nu mai construim cladiri noi printer cladirile vechi ci extindem orasul pe orizontala. In al doilea rand bagam taxa de acces (nu de parcare) in centru. In al treilea rand stabilim tarife de bun simt pentru parcare in functie de zone (sunt orase – nu dau nume ca le fac de kko – unde parcarea costa exact la fel si in buricul targului si pe o mahala de la periferie).
    In al patrulea rand incurajam transportul in comun construind metrou nu aglomerand si mai mult traficul de suprafata.

    00
  26. Poate rezolva Tudy problema asta.

    00
  27. Plus ca vine boschetarii, scrie macarii pe ea…

    00
  28. Problema parcarilor nu este una ce se va rezolva foarte curand, din pacate.

    00
  29. Parerea mea e simpla.Cei care nu au masina inmatriculata in Bucuresti sa plateasca taxa e oras.Parcari mari la marginea Bucurestiului.Si de acolo maasini de legatura cu orasul.Sau inchirieri de biciclete ,trotinete scutere…Firmele cu sedii centrale ce nu au locuri de parcare pt autoturismele din dotare ..taxa de oras.Masinile de Bg,It,Uk…taxa de oras.Pt parcare in loc nepermis amenda cat china.Asa se face educatie.Si brusc afacerea de a avea o parcare devine rentabila pt investitor.Care va plati taxe la stat.Daca lasi masina la margine sau oriunde in oras si continui cu metrou,autobuz sau taxi statul castiga din nou.Si inainte sa ma injurati va spun ca nu am B la inceputul numarului de inmatriculare.

    00
  30. NOU
    #65

    Ce tot observ in Bucuresti in multe masini vad doar soferul si maxim inca un pasager in masina care probabil merg la munca. Daca am lasa acasa masina pentru distanta gen 5-10km de mers cu bicicleta nu ar fi mai bine? de ce suntem cu totii atat de comozi?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.