M-am dus la Taxe și Impozite cu un pic de treabă și, printre cei care așteptau, era un nene ce părea a fi drogat. Pupile dilatate, vorbit mult și incoerent, agitat. Se uita lumea cu milă la el.
Reportaj de la serbarea de Crăciun:
- rata e de 12 verticale la 2 telefoane filmând orizontal. Telefoane toate scumpe, să ne înțelegem, nu pocnitori.
- în prima bancă a stat un domn care a dat like-uri pe insta fără oprire. vă las pe voi să ghiciți la ce.
- un tătic era pe adesa, participa la o licitatie la x4 negru. după jumătate de oră, trecuse pe un SUV Benz coupe.
- eu merg pentru individualismul ăla bestial. ăla în care te piși pe toți și toate odată ce ai tu copilul bine. dai peste alți copii, dărâmi chestii, tot tu te uiți urât, te agiți să ieși din parcare și să treci pe trecerea de pietoni aproape lovind alte familii.
Alt accident în aceeași zonă din județ. Poliția nimic. CJ Brașov nimic.
O parcare din sectorul 1.
Frumoasa parcarea
E frumoasa pana castigi licitatia aia pe Adesa la un SUV negru si n-ai unde sa-l parchezi.
parchează deasupra, că e suportă mai ușor copaci/crengi rupte de vânt ^_^
HCGMB 66/2006 spune ca un dezvoltator trebuie sa asigure 1 loc de parcare penntru fiecare 100mp apartament, adica pt un apt sub 99,99mp un loc de parcare, iar pentru unul de 100mp sau mai mare, cae doua locuri de parcare si tot asa.
Nu spune nicaieri ca trebuie ca aceste locuri de parcare trebuie sa fie de un anumit fel.
Cum Romania e zona seismica, iar un subsol cost cat 3 eraje pe cadre, poate intelegeti de ce nu avem parcari subterane si de ce lesina comentatorii cand alfa ca un loc de parcare in subteran e mai scump decat masina lor.
Ieftin si bun nu exista, deci apar compromisuri de acest gen, care iti rapesc maxim 5 minute din viata daca ai masina parcata sus.
Dar stai, ca asta e doar la imobilele noi.
La cele vechi scapa cine poate, cum poate. Pe trotuare, spatii verzi etc si sa ne dea statul locuri de parcare la pret/an cam cat o masa la un restaurant spalat.
Garaje sau altceva, subsolurile trebuie construite in functie de numarul de etaje pentru stabilitatea blocului, conform normelor de proiectare nu din amabilitatea dezvoltatorului.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Stai sa iti zic barosane, stiu milionar in euro cu Clio si ceas de 20 de mii, vezi se nu iti bubuie capu.
pare frumoasa, dar e paguboasa: rupe intretinerea (trebuie iscir, reparatii scumpe). N-as face parcare cu lift decat in ultima instanta. Cand sunt 10 lifturi aliniate, trebuie gasita alta soluite.
Poate sunt eu prost, dar imi explica si mie cineva cum scoti masina de sus daca sub ea mai e parcata o masina?
Noi suntem romani si avem 2 sau 4 masini pe garsoniera.. Iese cu aia de jos, o coboara pe aia de sus, pe aia de jos o urca si are loc liber cand vine inapoi. GG
Poate este vreun sistem în genul celor de la mașinile de gunoi. Rampa ar putea coborî in fața mașinii și nu pe ea.
Dar nu pare să fie.
Pai lasi numar in geam, nu vii in 10 minute o gasesti sandwich. Oricum, urata constructie, fix ce iti doresti sa vezi pe geam intr-un univers postapocapitc, fiare si rugina
@zarax scopul acelor elevatoare nu este de a fi utilizate in mediu rezidential
Sunt utile mai degraba pentru firme, soferii sa ia orice masina e disponibila la parter.
Ca sa nu mai spun ca spatiul dintre masini pare foarte mic si mai ai si stalpii.
Nu poți, mor de ras deja :)) trebuie sa îl chemi pe vecin ca sa dai masina jos de acolo:))
Sunt facute sa fie folosite in aceeasi familie.
Un loc de parcare = 2 masini.
Nimic SF, doar optimizare.
Îți dă vecinu cheile. Și aia de la centura de castitate…. Din neatenție
@Zarax, dar sarac esti daca nu ai minim 2 masini in familie, nu esti de pe acolo de prin Sector 1?
@Bogumil
De ce nu 3-4 suprapuse?
Cat de sarac sa fii sa ai doar doua masini per familie?
Cunoscutii mei care stau la bloc au majoritatea 2 masini/familie, unii chiar trei, ca li s-a dat si unde la firma.
Eu nu inteleg cum plm se aduna pe acet blog o asa majoritate de biciclisti invizibili si pietoni pasionati, dar care comenteaza la orice chestie pe care o zice Vali despre trafic.
Acesta parcari sunt o solutie viabila la lipsa de spatiu, usor de implementat, daca se doreste.
Bogumile lasa-ne tata, e „solutie” doar pentru locuitorii din India si dezvoltatorii romani.
Aia de jos are lift subteran, e un buton in lateralul stalpului, se deschide o trapa, cand aia de sus coboara, ce e jos automat intra la locul din parcarea subterana. Toata faza e sa ai grija sa nu fie in acelasi timp cnad omul vrea sa intre la aia de jos
Creierul tau e o trapa subterana, mai uita-te o data la poza aia.
@Cristi: George Lucas, tu esti?
am vazut si in filmul cu batman tampitilor. Ala dupa ce credeti ca s-a filmat?
Dezastru partea aia. Mai este un Triunghi al Bermudelor zona Vladeni-Persani, aveam impresia de multe ori ca in zona aia sunt anomalii magnetice cu atat de multe accidente stupide
Parcarea aia e soluția găsită de mai mulți dezvoltatori din S1 care n-au făcut numărul de locuri prevăzute în proiect, bazându-se pe faptul că își iau avizele finale pe șpagă.
Doar că între timp a venit Clotilde la primărie și n-a mai mers treaba.
Csf, ncsf.
Comentariu ascuns de spiriduși!
[Click aici]
Aduc din astea și după recepție dispar, că le mută dezvoltatorul în altă locație. Maurer și Solid House cunosc procedurile…
@Boris: legea te obligă să faci un număr minim de locuri de parcare la fiecare apartament construit. De obicei, dezvoltatorii luau aviz de construcție pentru un anumit regim (să zicem P+4) și apoi cereau extinderea proiectului cu încă 1-2-3 etaje (legea te lasă să faci asta) dar fără să mai extindă și numărul de locuri de parcare ca să acopere apartamentele în plus. La avizarea finală dădeau o șpagă la dl primar și se rezolva problema.
Azi pot primi avizul final pentru bloc, deci lumea se poate muta în el. Dar nu mai primesc și avizul pentru locurile de parcare, și legal nu mai au voie să le vândă. Iar loc pe orizontală nu mai este. De asta unii dezvoltatori au recurs la „soluția” din imagine, ca să facă numărul de locuri de parcare.
Sunt cazuri gen Onix Park North unde dezvoltatorul nu poate vinde legal locurile de parcare, în timp ce peste drum în Voluntari la domnul Firea treaba merge în continuare șnur.
Neorin, tot nu inteleg. ” De asta unii dezvoltatori au recurs la „soluția” din imagine, ca să facă numărul de locuri de parcare.” – „. Dar nu mai primesc și avizul pentru locurile de parcare, și legal nu mai au voie să le vândă.” Pai ce nu puteau sa vanda, daca locurile nu existau? Te referi ca nu puteau sa vanda locurile existente(alea la sol)? pai ce, alea nu s-au vandut odata cu apt. din bloc, adica de cand era nivel de groapa?
da, legal nu au voie să vândă niciun loc de parcare.
Nu doar din sectorul 1 ci din tot Bucureștiul… ar trebui sa intre intr-o excavație betonata, astfel încât partea de sus să ajungă la nivelul 0, scoți mașina, ridici la loc sistemul…cine ar face depanarea, servisarea pentru sisteme de astea …detalii…pentru un loc în una de asta cereau unii 10 000 euro+TVA, într-un reshitential la margine de București…ce sa zic, aseară mi-au zis unii că vor 225 000 euro pe un apartament de 98 utili plus loc parcare subteran, tot la margine de București…mă uitam la agentul de vânzări, nu știam dacă sa rad sau să înjur…interesant e că jumătate din bloc are avans dat, la 6 seara lucrau muncitorii de zor la groapa,la lumina felinarelor…deci pare că sunt bani..
@car si la o ploicica de vara, iesi cu submarinul?
Este o tendinta de a filma vertical de cand cu social media stories unde este mai potrivit dpdv aspect ratio. Nu spun ca este corect, dar nici incorect.
este incorect. Ochii tăi sunt unul lângă altul.
Majoritatea persoanele care filmeaza vertical pe care le cunosc, o fac pentru social media. Instagram Reels/Stories, TikToks, Snapchat, etc.
Astia filmau vertical si inainte de insta stories si tiktok dar acum sunt scuzati de asta.
Asta e la fel cu vorbitul singur in locuri publice. Pana nu demult era clar ca unu ce vb singur e nebun. Acum nu mai e asa clar, ca poate vorbeste la telefon cu handsfree. E tot mai greu sa identifici nebunii si tampitii.
Nu trec sărbătorile fără să avem un schimb de ulei într-o parcare d-asta. Se închiriază?
E langa mine un service din asta, care inchiriaza cu ora. Ai la dispozitie elevator, scule, etc. Sunt curios insa cine raspunde daca pui masina gresit si cade pe tine si te omoara. In rest, mi se pare interesant, daca te pricepi sa mai mesteresti una alta pe la masina.
Panda Self-Service in Bucuresti, cred ca la asta se refera si Zarax. E cam scumput daca vrei elevator dar e misto daca esti pasionat si ai o masina mai speciala la care iti place sa mesteresti singur.
Tu semnezi ca stii ce faci, e pe proprie raspundere.
Ti se inchiriasa un spatiu cu unelte si elevator.
Daca elevatorul este cu revizia la zi, e acoperit.
Si daca mergi la hotel si sari pe geam e de vina hotelul?
De aia nu se deschid geamurile la hoteluri
@ev21 sau în clădirile de corporatiști
Au de obicei si un mecanic care te mai ajuta si iti soune cand esti prost. Chill
E cam fumata discutia despre cum se filmeaza cu telefonul, continutul acum e preponderent consumat pe mobil sau distribuit pe sociale mobile friendly.
Bine, daca tu pui serbarea pe televizoru ala blana din sufragerie la masa de craciun cu socri, foartre bine.
Pai da, se adapteaza „furnizorii de servicii” la prostia multimii. Vorba lui Lapusneanu: „prosti, da’ multi!”
>M-am dus la Taxe și Impozite cu un pic de treabă și, printre cei care așteptau, era un nene ce părea a fi drogat. Pupile dilatate, vorbit mult și incoerent, agitat. Se uita lumea cu milă la el.
Twist plot. Ala era agentul anaf.
Era Andreica de la Europol. A bagat nasu’ in caramida aia cumparata zilele trecute din port.
cunosc acel drum, dar nu inteleg cauza accidentelor? Depasiri la viteza mare? Derapaje de la mazga si namolul adus de tractoare de pe jos? E linie dreapta, ziua ai vizibilitate. Intradevar drumul nu e ca in palma, e usor denivelat. Dar daca respecti cei 90kmh nu ai ce sa patesti.
este un drum ingust si cu ceva curbe
Măi și eu când merg la ANAF mă simt uneori ca ultimul rămas treaz la o petrecere.
Asta cu filmatul orizontal cu telefonul e dejat desuet.
Toti cei care filmeaza vertical, vertical vor utiliza sau consuma respectivele filmari. Le vor pune pe Instagram sau TikTok, unde poate stiti ce enervat este sa dai peste o filmare care te pune sa rotesti telefonul in mod landscape. Nu o se vor uita niciodata pe televizor sau calculator la filmari. Sincer, eu ii inteleg. Nu stiu cati dintre voi au incercat sa scoata dintr-o filmare 16:9, o bucatica bine incadrata intr-un format vertical pentru Instagram sau TikTok. E al naibii de greu pentru un om obisnuit care nu are chef de editoare video si de bibilit.
Eu m-am resemnat. Am sustinut filmatul orizontal pana in panzele albe, dar n-a fost sa fie. Oamenii a luat-o pe alt drum si si-au adaptat lumea inconjuratoare la cerintele lor.
Am vazut stirea cu copiii din Ialomita si m-a cuprins iar un sentiment de revolta: cum e posibil, in 2023-2024? Si au foat o multime de cazuri asemanatoare in anii trecuti: https://m.stiridiaspora.ro/patru-copii-din-tandarei-in-stare-grava-dupa-ce-mama-i-a-spalat-cu-tomoxan-o-solutie-de-uz-veterinar-cel-mai-mic-are-doar-un-an_509498.html
La testele pisa jumătate din cei de 14-15 ani nu înțeleg ce citesc.
Ăștia sunt
Să înțeleg că 80% din cititorii acestui blog au între 14-15 ani ?
Dacă tot vorbim de citit și înțeles diverse.
@Paco, acea mamă care și-a spălat copiii cu soluție de uz veterinar a avut cândva 14-15 ani și nu înțelegea prea bine (deloc) ce citea.
Și tot de la 14-15 ani n-a mai fost la școală și n-a mai citit o carte (există o grămadă de statistici care spun că multi români n-au mai citit o carte de când erau obligați la școală), așa că nivelul ei de înțelegere a celor citite nu s-a schimbat de la 14-15 ani.
Cauza este că sunt mulți imbecili care au permis și nu ar trebui. Dacă ar muri doar ei în accidente din astea, nu ar fi o problemă.
„Presa” din Brasov:
Titlul: „Tragic accident pe DN 1, între Codlea şi Vulcan”
(Eu: de cand exista DN1 intre aceste 2 localitati?)
Mic in text: „Accidentul a avut loc pe Drumul Judeţean 112A”
Aham…
(din a II-a poza a articolului: viraj la stanga in panta usoara, ceva ceata, marcaje aproape invizibile, carosabil umed, adaugam probabil si neatentie = cineva a taiat curba)
Deci practic sunt 2 probleme aici. Infrastructura proasta, si dobitocul care a taiat curba.
Mdea, eu mereu incetinesc in genul asta de locuri, era cineva sa ma faca praf pe un DJ recent in localitate prin jud. Arges.
Acum nu stiu exact care e solutia pentru dobitoci, dar cu siguranta politia ar putea sta in locurile astea unde se „taie” usor curba, si sa taie carnete. Dar nu, politia sta sa vada cine iese cu 70 din localitate pe drum drept.
Nu stii tu mai cum e cu retelele (a) sociale. Un coleg de-al tau de blogging – unde totul e roz si pe feng shui – mi-a explicat el ca asa faci vizualizari pe retele filmand portrait si nu landscape, ca sistemul stie el mai bine
Si are dreptate ca la shorturi de 15secunde algo iti da boost la vertical, probabil tot din cauza ca telefonul il tii in mana vertical in general si normal ca dai mai multa atentie la content care e deja aranjat dupa cum iti tii capul
´´´rata e de 12 verticale la 2 telefoane filmând orizontal´
Si nu vad de ce s-ar schimba, e un defect al telefonului si societatii nu neaparat al prostiei care e drept contribuie si ea destul de mult. De ce sa te astepti la filmari orizontale cand camera filmeaza vertical iar telefonul il tii in mana vertical?
La serbarea de Crǎciun ce se joacǎ?
La mea din 2005 erau 4 Moş Crǎciuni-Moş Crǎciun din UE,Moş Gerilǎ,Sf Nicolae şi Moş Crǎciun de la Coca Cola. Eu eram ăla din UE iar bagabontul clasei care aveau pǎrinții lui bani era Preşedintele,îmbrǎcat în sacou şi cravatǎ de firmǎ.
Mai erau şi cei trei magi,îngerii,Irod,soldații lui Irod,Steaua Nordului,Steaua Sudului,Steaua Vestului,Steaua Estului şi nevestele la Moşi.
La aia din 2006 cred am jucat toți ca țǎrile UE/viitoare UE. Eu eram Bulgaria.
Creativi oamenii la scoala ta
Or fi impartit caramida aia cu Andreica
Parcarile alea sunt instalate temporar de catre dezvoltatori pentru a arata ca au un numar de locuri de parcare raportat la apartamente.
Apoi dispar.
Aia muta parcarile mai repede decat isi muta unii masinile.
Poliția e ocupată cu PR-ul. Practic, urmărește cu atenție și îngrijorare. Altfel, omul ăsta de mai jos e unul dintre polițiștii chiar decenți, pe bune:
https://www.facebook.com/daniel.popa.92775/posts/pfbid087SAUA3YkyMgksZqn2LjogNu2n1vGRybrgkfT6Nyp1GhgRFzbrtEFj6gd8GJNr9Rl
Mx
Si daca se rupe si cade tot sistemul ala de parcare? Ca daca nu e intretinut si verificat de un inginer, e doar o chestiune de timp.
crezi că e sudat de doi dorei?
Pai nu neaparat, dar daca nu e intretinut si testat din cand in cand, rugina nu iarta. Iar cum e omul, ca ce-i al meu e doar al meu si ce e la comun ma doare-n puma, ma gandesc ca o sa fie interesant. Eu unul nu as sta linistit, stiind cum e de obicei specia homo vecinus.
Sistemul asta de parcare ar putea inlocui blocatoarele.
Ti-a ocupat cineva locul de parcare? Il urci sus, si il lasi sa astepte pana iti muti tu masina de pe locul de dedesubt.
Orice instalatie de ridicat trebuie reverificata periodic.
si mamicile cum erau la serbare?
Aceleasi de anu’ trecut, parca mai trecute cu un an.
Grase.
Trebuiau sa faca parcare subterana cilindrică, asa cum au in Japonia.
Ala de sus,e proprietar si pe locul de jos… ca nu cred ca suna la vecin in crucea noptii sa,si mute ala masina…daca ar fi altfel ii cer cheia omului de jos sa,mi vad de treaba cu masina lui si i.o las pe a mea daca vrea si el sa plece mai tarziu.
Am folosit cateva saptamani asa parcare cu elevator, lift cu 4 locuri, doua sus si doua jos. Liftul avea o cheie si un buton si cu asta il miscam sus/jos, cheie aveam fiecare, nu era nevoie sa chemam vecinul.
Dar era o prostie, foarte ingust iar jos avea fix 170cm inalltime, numai bun sa dai cu capul in fiare. Plus o fericire dupa o ploaie cand parca ala de deasupra, se scurgeau niste zoaie urate pe masina de jos.
Off topic la astia cu parcarea… ce saracie de bloc au construit aia acolo? Fara niciun balcon? Geamuri minuscule…asa ceva, bine ca aveti parcare pe elevator!!!
1. Balcoanele sunt o durere pentru ca legislatie si practica.
Legislatie – intra la suprafata construita, afecteaza CUT, adica studiaza POT/CUT.
Daca faci balcoane, o sa ai camere mai mici.
Practica
– nimeni nu vrea sa plateasca pentru suprafata balcoane mari!
– apar posibile probleme cu hidroizolatia in timp, daca ploua acolo.
– e doar o chestie de timp pana cand fiecare si le inchide cum il taie capul, cu o finalitate postbelica.
2. O mare problema la geamuri vine de la faptul ca urbanismul nostru e cretin, adica iti da limita maxima de inaltime, iar adesea e pusa aleatoriu, gen 10m. In aia 10m vrei sa bagi cat mai multe etaje, eventual si un demisol.
La blocurile vechi nu existau asa limitari destepte.
Stiu ca e „hate maxim” pe tot ce inseamna imobiliare si inteleg si de ce, doar ca adesea ce vedem acum sunt rezultatul legislatiei cretine existente, peste care se pune lacomia dezvoltatorilor si saracia cumparatorilor. Toti maximizeaza.
Toata gandirea noastra e inflexibila (scoala e de vina – concluzie proprie), deci legislatie infexibila, pe ideea ca asa nu vor aparea abuzuri, dar ce sa vezi… e plin de rahaturi, tocmai pentru ca practica bate la popo legea si sunt o multime de exceptii… legale.
Repet acele parcari sunt viitorul, daca va doriti sa aveti macar o masina/apartament.
Parcarile Tip Klaus sunt o gaselnita reala, un compromis intre lipsa de spatiu si nevoia de spatiu.
Da, multi au abuzat de ele, dar stiu blocuri unde se folosesc cu succes.
Episodul cu dezvoltatorul care le-a montat, dar a uitat sa le traga curent eelctric pentru receptie, e de pomina, insa nu se mai risca nimeni de la schimbarea de regim (a plecat PSD).
Apropo de legislatie si dementa, sa vedeti ce frumos este la Floreasca One Tower, unde ultimele etaje sunt in acte „spatiu tehnic” si oamenii au platit peste 1 mil eur pentru penthouse. Acum nu vrea nimeni sa semneze (normal)
@Bogumil: sa nu facem confuzie intre balcon si loggie. Blaconul este in exterior, deci nu inteleg cum afecteaza marimea camerelor? La loggie inteleg pentru practic taie din suprafata camerei.
Sunt provizoriu acolo. După ce rezolva cu actele construcției și se face recepția definitiva vor fi demontate și închiriate in alta parte. O românească clasica.
Eu voi comenta doar pentru a imi manifesta uimirea fata se numarul mare de analfabeti functionali care nu inteleg cum functioneaza si de ce sunt necesare si parcarile supra etajatate si un bou care crede ca ele exista doar in India.