Sistemul de buline în parbriz în loc de taxă auto va fi greu de implementat și complet inutil…

Pentru că UE le-a zis din nou că taxa auto e ilegală, și pentru că oamenii nu vor să renunțe la presiunile APIA, vin cu idei noi:

Guvernul pregătește pentru proprietarii de mașini, în locul timbrului de mediu, introducerea unei taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului, șoferii urmând să aibă acces în diferite zone ale marilor orașe doar pe baza unui sticker colorat lipit pe parbriz. Sistemul este deja aplicat în Germania și pregătit acum și pentru România. (sursa)

Bun.

Cum se vor urmări mașinile cu buline? Cu un sistem furnizat de UTI, la suprapreț, implementat prost și ineficient, desigur.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

37 comentarii

  1. Cred că stau seară de seară și se gândesc ce ar mai putea să le facă românilor ca să le facă viața grea!

    00
  2. La fel cum se urmaresc si masinile parcate prost. Nimanui nu ii pasa daca nu incurca pe nimeni, cateodata chiar daca incurca tot nu isi bate nimeni capul.

    00
  3. Săracii, noi n-avem radare fixe omologate, da’ vrem camere recunoscătoare de buline.
    Erm…și cei care au plătit taxa și nu au recuperat-o ce bulină pun?
    Sistemul din Germania e mai complex, orașele care îl au implementat au parcări ‘park&ride’ la margine. Și de acolo mergi cu trenuri, tramvaie sau autobuze care nu lasă coloane de fum de 100 de metri după ele.

    00
    • A, că mi-am amintit și-mi dau un reply singur: ce pendula mea facem în orașele în care nu avem cum să ocolim și musai să trecem fix prin centru că fix pe acolo trece DN-u>’ și nu este centură? Dafuq, nu mai gândește nimeni acolo sus?

      00
    • e făcută și gândită de cineva de la bucurești. :)
      bucureștenii nu știu că mai există și alte orașe in afara lui.

    • Cei care n-ar avea rute ocolitoare, vor face ceea ce fac dobrogenii atunci când trebuie să călătorească în restul țării – vor plăti, forțați fiind de împrejurări (stricto sensu).
      Veți spune că și bucureștenii, de exemplu, plătesc atunci când trebuie să vină pe litoral. Da! dar bucureștenii, și ceilalți exceptând dobrogenii, nu plătesc atunci când merg spre Valea Prahovei, Craiova, Iași sau Alexandria.

      00
    • Bucureștiul nu este in aceeași oala? Uliță aia care îl înconjoară poate fi numita centura ocolitoare?

      00
    • Ei stiu foarte bine ca majoritatea oraselor nu pot fi ocolite, tocmai asta e ideea, sa cotizezi la taxe locale. Problema cu acciza in benzina si alte kkturi e ca aia sunt bani la bugetul de stat care e mai greu de sifonat, pe cand taxele locale… ehehehe, multe flori de milioane de euro de cumparat. Asta a fost problema si cu taxa de mediu: era cu bataie lunga si ajuta doar pe aia care aveau treaba cu APIA. Asa ii jumulesc pe toti locuitorii urbelor direct.

      00
  4. Ce nu înțeleg eu… ok, buline, vignete, culori, zone, toate pentru MARILE ORAȘE. P*lă ăla de la m. mediului are impresia că în afara localităților sau în orașele medii/mici mașinile nu poluează? Ce vrăjeală e și asta, probabil sunt deja făcute schițele pentru ‘buline’ și se așteaptă bunul de tipar.

    Poate știe cineva, lumea civilizată (ăia de la care cumpără în ultimele 2 luni românu’ golf 2, astra f și alte bijuterii) cum procedează, se face vreo diferențiere la impozitare în funcție de vârsta mașinii? Sau în funcție de norma de poluare, de centimetri cubi?

    Oricum, este clar pentru toată lumea cred că tăriceanu, apia și constantin nu se lasă până nu găsesc ei o soluție, o cârpeală ceva de prostit lumea, măcar până le dă UE din nou peste dește…

    Bănuiesc că un sistem de plată diferențiat pe cc și norme de poluare la carburanți sare din schemă. Cred că le va fi greu să facă și rahatul ăsta cu buline, ce spun eu e din star wars. Bine, nici n-am văzut pe undeva prețuri diferite la benzină în funcție de cât poluează mașina.

    00
    • Inn primul rand nu in toata lumea civilizata exista impozite pe masini. In unele tari exista diferentiere de la diesel la benzina (dieselul e mai scump) in altele ai reducere daca instalezi GPL (noxele sunt ca pentru un standard euro mai sus, adica o masina euro 4 pe benzina trece testele de emisii pentru euro 5 pe gaz) in altele poti sa iti instalezi tu catalizatoare mei performante si alte mascari ca sa ii imbunatatesti emisiile etc. Dar in toata lumea civilizata ITP-ul e rege. Inspectia tehnica se ia pe bune daca ai vreun cazan pericol public nu o treci. Asa se combate poluarea, nu cu taxe din ce in ce mai idioate.

      00
  5. Cand aud, mai ales la TV, ca o sa fie ca in Germania… pai in Germania nu-i cu taxa, e un sticker de diferite culori (umweltplakette), pe baza caruia ai voie sau nu sa intri in anumite zone, e o restrictie, nu o taxa.
    Metode d-astea iei atunci cand vrei sa reduci traficul si ai transport in comun bine pus la punct si centuri ocolitoare.
    Daca tot ne uitam la Germania, hai sa copiem totul, autobahn-urile, Park&Ride-urile…
    Pana atunci, e doar o taxa disperata care inlocuieste timbrul de mediu, s-o lase mai moale cu poluarea.

    00
  6. Wow, taxa de mediu. O sa zica aerul din București, ba ma poluati dar macar luati bani pe asta, e ok. Daca tot e taxa de mediu sa se interzică sub euro 5. Ori ce o sa se faca, pune taxa pt euro2 1000 euro sa treaca prin București?

    00
  7. Plus ca noi nu avem orase a caror infrastructura sa permita implementarea unui asemenea sistem. Poate o sa functioneze in Bucuresti si cu greu in cateva orase mai mari precum Cluj, Brasov, Iasi, Timisoara…dar seios acum, ganditi-va la un oras altul decat Bucurestiul si spuneti cate variante de trasee alternative aveti pentru a traversa orasul evitand zona centrala.

    Nu e ca si cum am avea orase precum Munchen, unde pe langa toata increngatura de autostrazi care brazdeaza orasul, zecile de tuneluri cu tot felul de ramnificatii, mai au si un inel central construit ca o centura, doar ca in mijlocul orasului. Ei au sistemul asta cu bulina verde in toata zona metropolitana, iar din cate am inteles acum se discuta daca sa se introduca sau nu o bulina albastra numai pentru zona centrala si care sa limiteze accesul autoturismelor la Euro6.
    Dar nici nu isi are rostul comparatia, pentru ca noi oricum suntem la ani-lumina si putem doar sa visam la asa ceva…

    00
  8. Orice, numai drumuri si parcari sa nu faca.

    00
  9. Eu zic ca-i foarte buna ideea ( pentru ca e inaplicabila) … sa nu le vina alte idei mai crete.

    00
  10. NOU
    #20

    NU se va putea implementa asa ceva la noi, e o imbecilitate. Nici nu are rost sa argumentez.

    00
  11. Eu am o masina pentru care am platit timbrul de mediu, la nivel de 500 de euro si nu i-am recuperat.
    Acum comunistii ma pun sa platesc din nou o bulina de mediu, la fel cu cei care au recuperat taxa, sau cu aia care aduc masini acum, eventual si cu „bulgarii” pocaiti, care au circulat ani de zile ca niste nesimtiti, pentru ca deh, te loveau, dauna era pe tine.

    00
  12. so, de când avem taxe de mediu, am așa: mașină nouă, plătit taxă, în 2008, vândută în 2015, așa că nu mai am cum să recuperez taxa, cumpărat mașină sh, în 2015, taxă plătită de alții, n-am cum s-o recuperez. în fiecare zi parchez în centrul unui oraș mare, deci voi plăti taxa. dacă se va băga taxa în prețul benzinei, din nou o voi plăti.

    00
  13. Imbecilii nu realizeaza ca daca vrei sa ai un oras cu aer curat musai sa-i faci o centura functionala si un sistem de transport public pus la punct.
    #izipizilemonschizi

    00
    • Si cine vrei sa gandesca asta? Firea si echipa ei ?!

      00
    • @miluch
      Oarecum ai dreptate dar pana la urma vina este a cetatenilor. Pe Firea, pe Oprescu, pe Lis, pe Basescu, pe Halaicu si pe oricare a mai trecut pe acolo tot cetatenii i-au facut primari, atat cei care au mers la vot cat si cei care au stat acasa sau s-au dat pe partie-n Poiana.

      00
  14. Unu, ce facem cu VAG, vor circula sau nu, sunt euro 4 sau 5? Doi, AFM plange de bani, 43% din ei erau din taxa auto si baietii nu mai pot fuma tigari de foi… nu salarii babane, samd.

    00
  15. Cel mai simplu e sa pună o taxa de poluare in prețul carburanților. Sau sa dea facilitați mașinilor hibride și electrice deși degeaba le dai facilitați dacă nu ai infrastructura sa le încarci. Și evident pentru marile orașe dacă nu ai o rețea de transport in comun cât de cât OK degeaba pui restricții ca nu ajuta pe nimeni. E nevoie de o strategie pe termen lung care trebuie adaptata României nu unui stat care exista doar in mintea guvernanților.

    00
  16. Trebuie cumva recuperati banii de la taxele taiate.

    00
  17. N’are nicio treaba daca sistemul e eficient sau nu. Sau daca se poate implementa sau nu. Insa, un asemenea sistem costa o gramada. Si altceva inseamna 50% din 1000 de lei fata de 50% din 100.000.000 EUR (e doar un exemplu).

    00
  18. „taxe de poluare sub formă de vignetă, diferențiată ca valoare în funcție de gradul de poluare al autoturismului”

    „Sistemul este deja aplicat în Germania și pregătit acum și pentru România.”

    Doar ca in Germania sistemul nu e pe baza de vigneta cu preturi diferite. In functie de gradul de poluare primesti un sticker care iti da voie in centrul orasului, dar ala se cumpara o data pe durata de viata a masinii si nu e un fel de taxa, pretul e acelasi pentru orice sticker si e vreo 30 de euro pentru straini. Pentru nemti nu e nici atat.

    https://www.environmental-badge.co.uk/environmental-badge.html

    00
  19. For example orasul Bals judetul Olt.Faci si o ora la sfarsit de saptamana iar in cursul saptamanii cam 25, 30 min .Dar la buc se vede altfel tara.Au alt aer acolo.

    00
  20. Sistemul asta va fi ca la rovigneta…ai o rabla de pica tabla de pe ea si poluezi in draci, PLATESTI!!!! CE e asa complicat?

    00
    • Pai e complicat – ca l-au gandit complicat ca sa mai sparga niste bani si nu pe considerente de mediu.
      In RO deja exista 2 sistem functionale cu care se putea rezolva problema. Primul este ITP-ul: nu respecti emisiile, nu iei ITP-ul (ma rog, asa ar trebui sa functioneze). Al doilea este impozitul local: ai masina mai veche, cu norma de poluare mai mica (euro 1 de 20 de ani), platesti mai mult.
      Acuma pe bune: e plina tara de masini care circula cu ITP luat pe naspa, cu ITP expirat, fara asigurare, inmatriculate pe bunicul cel orb si alte dintr-astea si o sa rezolve poluarea niste buline?

      00
  21. Cea mai corecta taxa ar fi fost in litrul de carburant.Ai masina cu motor de 7800cmc adusa din State,care consuma 42l/suta km,plateste taticu.Ai vapor care haleste 160l/100 mile,plateste,ai drujba(ca si aia polueaza)plateste cat consumi,ai tractor de carat lemne platesti cat consumi,ari plateste,te incalzesti cu motorina/pacura plateste,ai motor de 3100cmc care numai la o ambalare la semafor ti-a furat juma’ de kil de benzina plateste,ai TIR mare consumator si implicit poluator,plateste in functie de cat consumi.Daca ai masina care papa 5l/100 si mergi 16 km/zi,platesti doar pentru aia 16km( echivalent benzina arsa in cei 16km).De ce trebuie neaparat sa cada beleaua numai pe cei cu autoturisme cu buline/vignete/draci/laci/taxe?Pentru ca sunt multi si prosti?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube