Sfârșitul biciclismului romantic

Există pe lumea asta șoferi de limuzine sport luxoase pe care nu îi știe nimeni, care merg civilizat, dau semnal, nu opresc aiurea, nu dau muzica tare și așa mai departe.

Eh, așa o să spunem de anul ăsta și de bicicliști. Știu eu un biciclist care nu e un cocalar mizerabil. Serios că știu.

Pentru că o să devină o specie de poveste, la ce văd pe străzi. Și șoferii ripostează. Știți cum sunt războaiele alea din UK cu bicicliști și șoferi? La fel e și la noi acum. Pentru că:

  • se circulă pe trotuar, nene. pur și simplu trebuie să te ferești de ei, ca pieton. OK, toți mai avem porțiuni unde o luăm pe trotuar, dar doar că e destul de lat și doar cu viteză mică. dar nu, bicicliștii noștri merg cu viteză, pe tot trotuarul. să se ferească lumea din calea lor, ce, ei nu văd că vii? am văzut faze amuzante în care doi bicicliști nu aveau loc unul de altul pe trotuar și nu se deciseseră cine are prioritate.
  • se circulă fără lumini sau vestă. seara, când oamenii sunt obosiți după o zi de muncă, e fix ce își doresc, să fie cu ochii în patru după proști.
  • se circulă complet aiurea și periculos pentru integritatea prostului de pe biclă. când ai carnet de șofer și conduci, e relativ simplu să știi dinamica și fizica după care funcționează o mașină și să acționezi în consecință. dar când nu ai, crezi că e ușor să pui frână la un monstru de o tonă jumate ca să treacă prostul pe biclă.
  • se trece pe biclă pe trecerea de pietoni.
  • prea rar văd bicicliști semnalizând.
  • în giratorii, bicicliștii sunt pe toate benzile, pentru că așa vor ei.

Toate mizeriile astea au o singură finalitate: ura celorlalți participanți la trafic, șoferi și pietoni. Și dacă pietonii nu prea au ce face, șoferii vor începe cu șicane și alte mizerii.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

125 comentarii

  1. Ce razboi visezi man? Aici in UK pot sa trec si pe rosu ca nu zice nimeni nimic. Mai e cate un alcoolic care urlă din masina dar asta se intampla odata pe luna si se calmeaza cand pomenesc de politie.

    00
    • Boss ți-ai verificat frigiderul? Sigur e plin cu carne de la mine când te vad trecând pe rosu fără nici cea mai mica urmă de asigurare sau te strecori prin stânga mea când semnalizez ca întorc la stângă pe ala stradă !
      Și da, dacă aduc aminte de ce pendula mea ai tupeul asta de prea mirific snob când nici nu plătesti Road tax-ul sau îți arat dash cam-ul urli ca o pizdulice și lovești mașina.

      Da nu e nici un război în UK… pentru ca ai căștile in urechi mereu și nu auzi

      Și căcatul asta se întâmplă zilnic

      00
    • Si uite si frustratu’ care urla la semafor dupa mine. Man, daca nu-ti place ca ma strecor printre masini, ca pot sa trec pe rosu’ fara sa-mi pese de carnet, ca nu plateasc naiba stie ce taxe idioate pai atunci lasa dracu’ masina si ciuda acasa.

      00
    • @Nico Facem abstractie de omul care crede ca trecutul pe rosu e acceptabil sau acceptat aici, dar argumentul cu road tax imi spune ca petreci prea mult timp cu oameni care cred ca drumurile-s pentru masini si parcurile pentru biciclete. Road tax nu exista in UK si majoritatea biciclistilor sunt oricum si soferi, doar ca aleg sa nu conduca peste tot. Ciclismul nu e povara nici pentru infrastructura, nici pentru soferi, ba dimpotriva. Mizerabili sunt peste tot, si in sa, si la volan.

      00
    • Băi frate, citind p-aici, mi-am amintit de o vorbă spusă de un clasic în viață: știu că sunt prost, dar când mă uit în jurul meu, prind curaj.

      00
    • Alexandru , ai noroc mare in uk. În franța bicicleta e considerată ca un vehicul si in consecinta ti se poate da amenda si chiar ridica permisul in caz de abatere majora de la regulile de circulație. Oricum ar fi , mitocanul nu e ala de urla din mașina către personaje ca tine . Iar cei ca tine nu fac cinste deloc biciclismului . Din cauza ă doi țărani ca tine e stigmatizată o întreagă comunitate de oameni pazibili ce se străduie să împartă traficul infernal cu automobilisti .

      00
    • Maimutele din spatele volanului nu par sa inteleaga de ce biciclistii nu trebuie sa respecte aceleasi reguli de circulatie ca si ei. Poate pentru ca maimutele din spatele volanului nu reusesc sa faca diferenta intre un vehicul de 5-10 kg care cu greu trece de 20 km/h si vehiculul de peste o tona, in care isi aseaza comod fundul si care se pune in deplasare doar cu o simpla miscare a gleznei si a carei viteza trece muuult de 20 km/h. Unii soferi inteleg asta si adopta un comportament defensiv fata de ceilalti participanti la trafic, altii zbiara ca maimutele din spatele sau din fotoliul de acasa sau cateodata mai rau de atat.

      00
    • Băieți, trecutul pe roșu poate fi o chestie cu valențe de safety, dar nu cum zice omul de mai sus și nu cred că avem noi mentalitatea pentru așa ceva încă. Asta e pentru societăți mai progresiste. Căutați pe Google ”the Idaho rule” sau ”Idaho stop” și vedeți mersul acolo.

      Altfel, e cam nasol să fii biciclist pe la noi, dar, firește, sunt o tonă de cretini și printre bicicliști. Cum sunt și printre șoferi și și printre pietoni.

      Sunt de acord cu majoiritatea celor scrise pe aici, dar sunt de făcut niște precizări. De exemplu că nu e nici o problemă să treci pe bicicletă pe trecerea de pietoni, dacă ea e semaforizată și oricum sunt pietoni pe ea. Nu încurci nici pe dracu’, sincer. Pe trotuar merg adesea și eu, dar îmi asum că el aparține de drept pietonilor și niciodată nu îi zoresc, încerc să nu-i sperii, iar dacă-mi fac loc, îmi cer scuze și mulțumesc. E de minimă omenie. Altfel, giratoriile sunt o loterie. Dacă mă încadrez în dreapta, așa cum e firesc, și merg înainte, risc să dea peste mine cel care face dreapta, indiferent dacă eu am semnalizat sau nu, asta ca să nu pomenesc de toți cretinii de șoferi care intră cu juma’de bot de mașină în giratoriu. Pentru că ei sunt oameni importanți și se grăbesc, deci e OK să te ia pe capotă, dacă nu știi să dai bunnyhop peste ea.

      Chestia e cam așa: un biciclist idiot în cel mai nasol caz se califică pentru Darwin Awards, că-și face sieși rău, din pură prostie. Un șofer idiot poate omorî o seamă de oameni, pentru că mișcă o cutie de metal de vreo tonă și o face cu viteză. E o comparație inegală.

      Oricum, mie cel mai mult îmi plac șoferii din categoria ”mă dau jos la tine”, care au impresia că mașina le conferă by default superioritate. Asta pleacă tot de la mentalitatea noastră proastă, că dacă ai mașină ”te-ai ajuns” și ai urcat pe scara socială și vine din era când așteptai doi ani pentru Dacie 1310 TLX (și îți venea TX) și când venea erai bossulean. Azi eram pe la teatru pe banda din stânga și voia unul să iasă cu spatele. Am încetinit, am vrut să semnalizat, dar mi-a suierat prin dreapta un Volvo gri. Toate celelalte trei benzi erau goale. Ăla mi-arată mijlociul, ca eroul, pe geam. Eu, după el. L-am prins la semafor la Patria. S-a căcat pe el și nici nu s-a uitat la mine, deși-i băteam în geam. Când s-a făcut verde, a redevenit erou și mi-a arătat că mă așteaptă pe dreapta. Sun mulți eroi din ăștia care uită că ei nu sunt cât mașină și că poate bagă un biciclist o bătălie în ei, cum n-au băgat mamele lor atunci când ar fi trebuit.

      În fine,voie bună, nu fiți boi, stay safe!
      Mx

      00
  2. Preferata mea e când merg 2-3 in paralel… Just perfect

    00
    • Dar să păstrezi și distanța când treci pe lângă ei, că șoferii pot controla lățimea drumului și a mașinii, dar un grup 3 idioți nu poate ocupa mai puțin loc pe drum. Desigur, ei nu au aflat că e interzis să circuli în paralel, dar mai contează regulile când vrei să salvezi planeta?

      00
    • Legal ai dreptate, nu e voie, dar practic sper sa ai ocazia sa depasesti un grup de 15-20 de biciclisti care merg in sir indian pe un drum cu 2 benzi.

      00
    • Preferata mea: cand semnalizam dreapta ca intru in parcare, cu viteza redusa si biciclistul m-a depasit tot pe dreapta.

      00
    • @Gigel: ai dreptate, cu exceptia cazului cand omul mergea pe pista de biciclete.

      19.Conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecere şi în următoarele situaţii:

      g)când efectuează un viraj spre stânga sau spre dreapta şi se intersectează cu un biciclist care circulă pe o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare;

      Mai mult, cel putin la mine in oras la cele mai multe intersectii cu un drum secundar exista trecere de pietoni pe acel drum secundar. Si multi soferi vireaza dreapta ca prin branza, la intimidare.

      00
    • alex, CARE piste de biciclete?

      00
    • Asta se intampla prin Bucuresti. Doar unul dim tampitii de biciclisti care ne incurvca viata de zi cu zi. Vrei sa fi hipster? mergi in nord vestul europei

      00
    • Să fi văzut ce coadă de 30 de mașini era în spatele a 2 bicicliști d’ăștia care vorbeau între ei și mergeau paralel. În Spania. Și la despărțire s-au oprit și au mai povestit un pic. Not a single fuck was given that day!

      00
  3. Nu mai pot cu ciclistii lu peste care vad ca e rosu la masini, pietonii dau sa treaca, si ei tasnesc cu viteza printre masini direct printre pietoni. Pentru ei nu e rosu. Doar pentru fraierii cu 4 roti.

    00
  4. Jumatate din probleme sunt cauzate de faptul ca pietonii si biciclistii nu au decat vagi cunostinte despre codul rutier. Ar trebui macar un an in liceu sa se faca circulatie, cu teorie si practica, ca la americani. Nu mai zic ca ar fi utila si pt viitorii soferi, sa nu se mai urce la volan dupa 3 saptamani de scoala si sa faca masina zob. Dar e o materie prea aproape de realitate, utila si necesara tuturor, zilnic si toata viata, asa ca probabil nu va fi introdusa niciodata. In schimb avem 20 de milioane de locuitori care au invatat in liceu cum sa imparta atomul, super util in viata.

    00
    • N-a învăţat nimeni să împartă atomul în liceu. Puteai să spui ceva realist şi tot inutil, gen reacţii redox… :)

      00
    • NOU
      #26

      @Traian, tocmai ne-ai demonstrat ca tu n-ai fost antent la ore, ca sa o zic frumos.

      00
    • De fapt ar fi necesar ca orice biciclist care circula pe sosele sa aiba carnet de sofer. Sa cunoasca si sa intelegea si punctul de vedere al soferilor. Brusc va intelege ca daca e pe o strada cu sens unic si merge cu 5 km la ora in fata unei masini, nu cade cerul daca se da intr-o parte, intre masini, si apoi continua drumul.

      00
    • @Alin, ca sa nu generalizez, iti raspund in nume personal: Ca biciclist nu mi-e comod cu o masina in spate in astfel de situatii si bag sprint (~30 km/h cu MTB-ul), ca sa ies dintr-o zona ca cea descrisa de tine. Nu vreau sa incomodez, dar vreau sa fiu respectat. Iar codul rutier imi da acelasi drept ca tie sa merg pe-acolo. Ba mai mult, recomada sa ma depasesti la 1,5 m din 2017. Dar daca drumul nu o permite, e posibil ca uneori sa astepti un pic, pana trecem de zona aia. Practic, astepti dupa alt vehicul :)

      00
    • @Big: 100% de acord! Si rezolvarea de integrale e super-utila, nu se compara cu regulile de bun simt, sau cu minimele notiuni necesare pentru a trai pe lumea asta.

      00
    • @BikeLover: Desi ca sofer nu-mi convine ce spui, trebuie sa iti dau dreptate! In postura de biciclist (o data la cativa ani) nici mie nu imi convine sa treaca camionu’ la juma’ de metru de mine.

      00
    • Cealaltă jumătate din probleme se datorează reglementării insuficiente și vagi a mersului pe bicicletă. Sunt zeci dacă nu sute de situații care legal n-au rezolvare sau cel mult e de-a dreptul aberantă și sfidează logica și rațiunea.

      00
  5. De acord cu tine, cel mai mult, ca sofer, urasc biciclistii pe trecere, sau noua specie, adultii pe trotinete pe trecere. Pentru ca, nu-i asa, e dreptul lor, ce, nu sunt ei pietonti? ;)
    Iar cu semnalizarea, ce sa zic, ieri am intalnit un biciclist care chiar semnaliza! Asta-i un semn bun, dar de bun simt mai ales.
    Ma gandesc la ceva: cand sunt pieton, sa iau cu mine un baston obisnuit, pentru sprijin si daca vad vreun biciclist retard, cu viteza mare, pe trotuar, as putea sa ma „impiedic” si sa i-l var un pic la spite, accident frate!

    00
    • Teoretic, cu trotineta poti circula doar pe trotuar, si nu stiu daca e obligatoriu sa te dai jos de pe ea pe trecere. De bun simt e sigur.

      00
    • Eu am fost ala care a semnalizat! Serios, semnalizez mereu, stau la stop. Nu stiu de ce ceilalti nu stau la stop. Inca nu am inteles daca e vreo problema ca depasesc coloana pe partea dreapta, adica pe marginea drumului, dar nu s-a suparat nimeni pana acum.

      00
    • @coco: problema la depasirea in dreapta apare atunci cand masina din fata biciclistului semnalizeaza si face dreapta.

      00
    • teoretic, cand faci dreapta trebuie sa acorzi prioritate biciclistilor

      00
  6. Eu mergeam cu bicicleta in orasul natal. In Bucuresti nu am curaj. Si recunosc ca sunt vinovat de unele chestii, sa le luam pe rand:
    – da, cum ziceai, uneori e mai simplu pe trotuar, mai tai un sens giratoriu, o intersectie, etc. Dar da, fara viteza si fara sa am pretentia sa se dea cineva la o parte.
    – Lumini si casca obligariu. Indiferent de ce ziceau altii, casca mereu.
    – am carnet de sofer, stiu cum e cu masina. Dar. Stiam cum functioneaza semafoarele in majoritatea intersectiilor, mai treceam pe rosu cand stiam ca nu vine nimeni, ma mai duceam spre centrul intersectiei sa plec primul si sa intru rapid pe strada unde avea nevoie, etc.
    – trec pe bicicleta pe trecere atunci cand sunt mascat de pietoni.
    – semnalizez. Chiar daca odata era o masina sa imi reteze mana cand a trecut pe langa mine :))
    – decat sa intru cu bicicleta in giratoriu, mai bine pe trotuar :))

    Da, imi asum toate tampeniile si ilegalitatile pe care le faceam. Chiar daca teoretic nu incurcam pe nimeni, era un risc asumat. Stiu ce inseamna sa fii biciclist, sa vrei sa o scurtezi cat mai mult, teama pe care o ai cand trece un autobuz la 30cm de tine, etc. Cand sunt in masina, incerc sa am macar 1m distanta la depasire.

    Da, in concluzie biciclistii fac multe tampenii in trafic. Ca si soferii, si pietonii, si toti participantii la trafic. E o buna generala.

    00
    • Pe trecerea de pietoni trebuie sa cobori de pe bicicleta. Noaptea, luminile pot face diferenta dintre viata si moarte. Iar in privinta castii asa este, orice casca no-name este de 100 de ori mai buna decat nicio casca.

      00
  7. Poti sa adaugi si folosirea de stroboscop in loc de lumini normale

    00
  8. se circulă fără lumini sau vestă. seara

    Nu înțeleg, ce e greșit aici? Nu sunt becuri pe stradă? Poți dezvolta?

    (consider că toate punctele tale sunt invalide, dar ăsta mi-a sărit în ochi cel mai tare)

    00
    • tu circuli cu mașina cu luminile stinse, că sunt lumini pe stradă?

    • Citeste putin ce spune legea:

      00
    • comentezi la mishto sau de pe bicicleta?

      00
    • Ai drept de vot, așa-i?

      00
    • Cam nu intelegi cum functioneaza lumea…
      sper ca e doar o ironie

      00
    • @Vali: știu șoferi care fac asta pentru a face economie la combustibil. Și nu văd nici o problemă în asta, fie noapte, fie ceață…

      @ElZorab: Ai dat link greșit la articolul din lege.

      @bugsy: de pe scaun.

      @Stefan: da. Stima noastră și mândria, Dragnea, România

      Altă întrebare?

      00
    • Nu folosesti luminile ca sa vezi pe unde mergi tu cu bicicleta ci ca sa te vada ceilalti: pietoni, masini sau alte biciclete. PS. uneori nu toate strazile sunt luminate si pot exista unghiuri moarte cauzate de masini, boscheti, case, alte obstacole. Tu nu vezi dupa colt, si nici ala (de dupa colt) nu te vede pe tine, dar o lumina care misca pe asfalt s-ar putea sa-ti dea de gandit ca se apropie cineva. Un far la bicicleta trebuie sa bata mereu in jos, in asfalt la cel putin 2-3 metri inainte (in oras). Eu folosesc 2: unul gen „licurici” (nu prea puternic) care bate orizontal pentru a fi observat de la distanta, inclusiv de masini, si un far montat pe casca ce lumineaza in jos la 3-4 metri inaintea mea (asa vad si eventuale gropi sau canalizari in asfalt). Iar in acest fel nu-i orbesc nici pe cei cu care ma intersectez si sunt vizibil in orice situatie (doar sa fii chior sa nu ma vezi noaptea).

      00
    • Mama cum e asta :)))

      00
    • E trol, cum sa fie.

      00
    • Legea s-a schimbat, vesta nu este obligatorie daca orasul are iluminat public :

      Art. 161 (1) Se interzice conducatorilor de biciclete:
      r) sa circule in interiorul localitatilor in care nu functioneaza iluminatul public, precum si in afara localitatilor fara a purta imbracaminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lasarea serii pana in zorii zilei sau atunci cand vizibilitatea este redusa;

      Nu mai dati linkuri din 2015, codul rutier se schimba de 2 ori pe an.

      00
  9. Nu ma deranjeaza ca merg pe trotuar ci ma deranjeaza cand ma injura ca nu ma dau din calea lor… Nu inteleg de ce nu ma ocolesc… De unde sa stiu eu ca ei vin din spate ???

    00
    • Păi vezi, boss, dacă nu te uiți în oglinda retrovizoare, de unde să știi că vin bolizii trotuarelor din spate!?

      00
    • Asta mi-a amintit de situatia unde pietonii nu au dreptate: Când merg pe pista de biciclete pe partea dreapta . Foarte putini se gândesc ca e mai sigur sa meargă pe stânga. Vorbesc de piste de bicicleta in locuri unde nu e trotuar, iar pista nu e pe carosabilul drumului, deci e justificat ca pietonii sa se plimbe pe acolo.

      00
  10. Toate astea pentru ca multi nu cunosc legislatia in vigoare si nici infrastructura nu ajuta. Recomand tuturor sa citeasca OUG 195/2002 actualizata in 2017

    00
  11. NOU
    #60

    Biciclistii se comporta perfect normal. Actioneaza conform principiului de baza in societatea romaneasca: „Fuck everyone else”

    00
  12. eu ascult muzica tare in masina si nu ma consider cocalar atata timp cat nu sunt manele, nu merg cu geamul deschis, nu ascult noaptea pe stradutele dintre blocuri si nu am subwoofere de la care sa zbarnaie tabla pe masina…

    00
  13. In Bucuresti, noua specie sunt aia cu trotinete electrice pe carosabil. Cred ca teoretic sunt vehicule si pe acolo ar trebui sa circule, insa ma ingrijoreaza o chestie: Daca la anul vor fi la moda monociclurile?

    00
    • NOU
      #71

      Si care-i faza la aia cu trotinete, te deranjeaza pe tine in vreun fel? Sa zici mersi ca nu foloseste o masina, oricum aia cu trotinete merg pe marginea drumului si au viteza cu alea electrice, eu personal ii felicit, o masina minus si poluare mai putina, dar stai, civilizatia nu e asa in Bucuresti.

      00
    • Toata zona Moldova s-a mutat in capitala, au venit ca la Mecca.
      Trebuie sa intelegi ca este un oras supraaglomerat, indiferent ca mergi pe jos, cu trotineta, masina , metrou, autobuz etc

      00
    • „Cred ca teoretic sunt vehicule si pe acolo ar trebui sa circule”

      Ati citit partea asta? E dreptul lor si e foarte bine ca e o masina in minus pe sosea.

      00
  14. Peste tot in lume sunt la fel!
    Nu sunt majoritari dobitocii, dar sunt mulți și strică totul! Nu semnalizare, mers in paralel fix că vacile, iar banda de biciclete a devenit opțională – și aici sunt benzi pe peste tot!
    Când mi-a fost clar că a devenit încă un rahat plin de idioți? Când elefanții au început să își cumpere costumele alea gen YMCA, când au început să se vândă bicicletele „olandeze” și când a devenit o modă să te crezi ciclist când nu mai dai banii pe rapoarte și schimbătoare de viteze.

    00
  15. Ar trebuie conditionata circulatia biciclistilor de parcurgerea unui curs de circulatie/legislatie si un test.
    Un biciclist care este si sofer circula mai corect decat cei care habar n-au cu covrigu.

    00
  16. Eu sunt un biciclist care:
    1. nu depasesc coloana ce sta la semafor, stau la locul meu;
    2. semnalizez, dau prioritati, tot tacamul (am carnet de sofer);
    3. port casca si tot echipamentul necesar;
    4. nu ma duc pe trotuar decat unde nu o pot face pe drum (pentru ca sens unic) dar niciodata, niciodata nu stanjenesc pietonii (nu mai vorbim de claxon sau altceva);

    Cu ce probleme ma intalnesc pe drum:
    1. sens giratoriu; soferii habar n-au ca cel care schimba banda trebuie sa acord prioritate;
    2. femei ce intra de pe strada laturalnica si nu ma observa;
    3. soferi ce nu respecta distanta minima intre masina si biciclist si vin la 10 cm de mine;
    4. pietoni ce umbla pe pista de biciclete sau stationeaza pe ea pentru ca au semafor;

    Recunosc ca am vazut putini biciclisti ca mine, mi-e rusine si imi asum generalizarea ce se face asupra noastra. Noi sa fim sanatosi!

    00
  17. In tara cu apa foarte calda Elvetia regulile sunt asa:
    – biciclesti pe trotuar – amenda
    – biciclesti pe sens interzis – amenda
    – biciclesti fara casca – amenda
    – n-ai lumini la bicicleta – amenda
    Vrei sa fugi de politie cand da sa te opreasca – te urmaresc ca si cum ai fi cu masina.

    00
  18. Ce nu înțelege biciclistul e faptul ca poate are un argument mai puternic decât un șofer dar sigur nu are capul mai puternic decât grila de la radiator. Sfatul meu, si daca ai prioritate mai bine sa belesti ochii decât sa belesti altceva!

    00
    • Corect. De aia e ok ca soferii sa nu opreasca la stop si prostii de astea. Cine se prezinta fara o structura de siguranta in jurul propriei persoane trebuie sa cedeze prioritate, etc.

      00
    • hmmmm, nu ca nu ai avea dreptate principial… dar majoritatea grilelor sunt din plastic destul de prost. in urma impactului cu o capatana umana nu ramane mare lucru din ele. nici din cap, dar doar dupa ce ajunge in fierul din spatele grilei…

      00
  19. Am văzut într-o seară 2 bicicliști care s-au ciocnit ușor pe drum. Unul mergea drept și altul a intrat perpendicular în el. Asta spune tot despre cât de preventiv a mers unul și cât s-a asigurat celălalt când a dat în drum. Au avut noroc că nu a venit mașină pe banda lor, că îi mai lovea și ăla.

    00
  20. La fel e și cu motocicliștii. Îl mai ții minte pe amicul tău de pe tt, ăla care a fugit la ăilalți? Ăla care îmi ștergea atât comentariile la adresa motocicliștilor, cât și reclamațiile de pe forum, că mă înjurase. Ce mai face gunoiul ăla?
    Mai ai un amic pe tt, un psihopat care nu doarme noaptea că nu-l las să mă înjure la videoclipurile mele. E moderator dincolo. Ăla de ai umplut cu el 5 pagini pe forum. LOL. I-am dat hide pe YT, și acum e supi rău.
    Ce vreau să spun, că mă luai cu altele, e că și motocicliștii sunt la fel. Rar mai vezi câte unul civilizat. De la forfecări printre mașini în mișcare, până la mers pe o roată, în plin trafic, și la turat motorul, pe lângă parcul înțesat cu copii și bunici.

    00
  21. Am cautat si nu am gasit legea care obliga biciclistii sa coboare pe bicicleta la trecere de pietoni (unde are un rost destul de clar), la cea cu semafor care este logica ?

    Intreb in ideea ca nu strica sa vedem cum zice tata lor…

    00
    • La cea cu semafor logica e ca sunt intersectii in care masinile si pietonii au verde in acelasi timp. Iar unele masini vireaza dreapta sau stanga (in cazul virajului la stanga s-ar putea sa pleci mai agresiv, ca sa nu ii stanjenesti pe cei care vin din față).

      Si haț. Sare biciclistul de pe trotuar pentru ca el nu vede logica :)

      00
    • Art. 161, pct. o – cu plăcere.

      Legat de ultima întrebare, semaforul ăla nu funcționează 24/7, logica este să ai reguli general valabile și aplicabile, nu reguli care să genereze confuzie sau dispute (vezi un biciclist călare pe bicicletă pe o trecere semaforizată care susține mai apoi că semaforul nu era funcțional).

      00
    • Art.161 punctul 1) subpunctul o)
      ”(1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau mopede:
      ……….
      o) sa traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, in timp ce se deplaseaza pe bicicleta sau moped;”

      00
    • Boss, i se mai spune popular „trecere de pietoni” pentru ca ce sa vezi…e trecere pentru pietoni. Nu e evident ca nu ai ce cauta cu bicicleta pe trecere?

      00
    • Denumirea îți spune ceva? :)

      00
    • Legislatia actualizata la zi : https://ccncluj.blogspot.com/2017/01/noua-legislatie-rutiera-pentru.html

      Logica la cea cu semafor este ca poate are verde intermitent ptr dreapta sau poate vine un vehicul de urgenta (salvare, pompieri). Cand treci pe bicicletaq ai o viteza mai mare. Poti trece pe bicicleta daca ai banda special marcata ptr biciclete pe langa trecerea de pietoni.

      00
    • Tata lor zice simplu: daca te misti pe 2 roti esti vehicul si ca atare ti se aplica regulile respective. Nu esti pieton daca te dai fie si pe doar 2 roti, deci nu te dai pe trecere. Te dai jos eventual.

      Consecinte:
      – traversezi trecerea pe jos
      – opresti la semafor
      – semnalizezi cand mergi pe drum public

      Ca si privilegiu, poti injura si filma soferii care nu respecta distanta minima

      00
    • mie mi s-a intamplat de multe ori sa ii incurc pe soferii opriti la trecere cu datul jos de pe bicicleta.
      Ii vedeam cum freamata: hai odata, ba ! ai bicicleta!
      Inteleg ideea de baza, dar sunt multe cazuri cand soferii ar fi mai putin fragmentati daca biciclistii ar traversa calare.Dar ce-i drept, ar fi horror sa-ti sara dintre masini un biciclist, pe trecere.

      00
    • @Gabriel: tot in legislatia aia se spune si ca nu ai voie sa circuli pe trotuar si ca trebuie sa te inscrii pe banda de stanga daca vrei sa virezi in directia aia. Deci teoretic n-ai avea niciun motiv sa traversezi pe trecere de pietoni.
      Singurul motiv pentru care e prevederea aia acolo e ca, uneori, ai pista de biciclete pe trotuar dar nu si pe langa trecerea de pietoni, ceea ce e o aberatie.

      A, si in alte tari prevederea asta ori nu exista ori biciclistii o incalca tot timpul si nu se ia nici dracu de ei. Vorbesc de tari din vest.

      00
  22. N-o sa apar toti biciclistii pentru ca am vazut si eu cati din ei respecta toate regulile de circulatie. In schimb bizonii din masini trec la milimetru pe langa orice nu e masina, si asta mi se pare o cretinatate – ar trebui sa se ia permisul pentru asa ceva. Cand treci cu peste 1 tona pe langa un om care cu tot cu agregatul are 100kg, la 20cm distanta, e incostienta si n-ar trebui sa mai ai voie sa conduci cel putin 3 luni si pana nu-ti faci o reimprospatare a codului rutier.
    Ah, si sa nu uit de bizonii din masina care au senzatia ca in giratoriu trebuie sa le dai prioritate cand schimba ei banda. Si nu in ultimul rand n-o sa uit de bizonii care stiu ei mai bine codul rutier si stiu ei ca in Romania e ilegal sa faci lane-splitting: luaț peleu’!

    00
  23. •se circulă fără lumini sau vestă. seara, când oamenii sunt obosiți după o zi de muncă, e fix ce își doresc, să fie cu ochii în patru după proști. – aici gresesti. Nu cred ca exista vreo scuza pe lumea asta care sa nu fii cu ochii in patru atunci cand esti la volan.

    00
  24. Ocazional circul și eu cu bicicleta. Zic ocazional pentru ca un sfert din Cluj e situat pe deal și nu-i usor să îl urci. Altfel prefer bicicleta in locul masinii, mai ales la ore de varf.

    Da, port casca, am și lumini, dar desi știu ca vesta este obligatorie, nu o folosesc. E naspa, ma scoate din sarite și mi se pare aiurea. Cred ca sunt la fel de utile lumina din spate și de pe rucsac + o casca verde pleznitor cu benzi reflectorizante.

    Pe de alta parte, nu vad care este peoblema daca la semafor depasesti coloana de masini pe dreapta. Incet, cu atentie la oglinzi și portiere ce s-ar putea deschide și TE OPRESTI cand ajungi la semafor. Iar cand se face verde, te tragi putin in lateral să poata trece masinile de tine.

    Poate o problema este și faptul ca nu prea se dau amenzi biciclistilor. (Poate gresesc, dar eu aici nu am vazut să se intample).

    00
  25. Prosti sunt peste tot. Si in avion, si pietoni, si ce vrei tu.

    Dar uite o chestie interesanta: pe de o parte unii polueaza, cu efecte de genul cancer, boli respiratorii, incalzire globala, morti premature. Pe de alta parte astia cu bicla nu se dau din fata primul grup, care ar vrea sa polueze si mai mult daca e posibil.

    00
  26. in mare sunt de acord cu tine, cu cat mersul cu bicicleta devine tot mai popular, cu atat proportia de melteni ajunge la fel de mare ca meltenii dintre soferi sau meltenii in general, dar am 2 comentarii:
    – daca trotuarul e mai lat de 3-4m, e suficient loc si pentru pietoni si pentru biciclist si ar trebui sa aiba ambii voie. desigur, biciclistul ar trebui sa mearga mai incet si mai prudent decat pe carosabil, nu sa se creada Peter Sagan pe ultima suta de metri de sprint pe plat
    – mi se pare un pic stupid sa ceri biciclistului sa traverseze strada pe jos, dar daca se baga ca boul si il ia vreo masina pe capota, ar trebui sa fie considerata vina lui/ei. in Finlanda, de exemplu, toata lumea traversa fara jena pe bicicleta, dar daca era vizibilitate suficient de buna

    00
    • Nu stiu cum e in alte orase, dar la Cluj mersul pe trotuar se desfasoara ok. N-am vazut vitezomani cand era ingramadeala de pietoni, nici sa strige sau sa claxoneze … majoritatea asteapta chiar daca se merge incet, altii zic frumos ‘pardon’.

      eu unul traversez pe bicicleta daca nu sunt multi pietoni si e o trecere mai scurta si am vizibilitate. Daca e mai lunga atunci cobor, desi mi s-a intamplat sa strige vreun sofer sa trec mai repede ca am 2 roti :)

      00
  27. Pe langa cursurile de legislatie si bun simt si etc. ar trebui sa existe si aptitudini. Macar un basic dobandit in locuri fara trafic gen parcuri. Nu de putine ori am fost pus in situatii nasoale( in Bucuresti) atat ca sofer cat si ca biciclist cand niste unii care probabil abia invatasera sa mearga se aruncau cu viteza si inconstienta in trafic apoi iti pica in fata ptr ca au impresia ca o data cu achizitionarea bicicletei si echipamentului vin si skillurile. Nu mai vorbesc de idiotii care sunt cate 20 si merg cate 4-5 in paralel ca asa s au gandit ei ca e misto.

    00
  28. am 3 colegi de facultate care nu au respectat ce ai zis tu și s-au trezit până la urmă la spital cu câte ceva rupt.

    00
  29. bicilist pe mijlocul benzii cu capul in pamant , masina din fata pe contra sens , frana brusca , claxon , semnale biciclist enervat : hai bai , ca ai loc sa ma depasesti . ca si biciclist si manuitor de covrig , nu-i inteleg pe biciclistii care nu pricep ca tabla unei masini de 1.5 tone este mai tare decat o casca sau niste manusi

    00
  30. As mai adauga 3 categorii (apropo si eu ma plimb cu bicicleta dar asta nu inseamna ca ma apuc de calcat pietonii).

    – Aia care merg prin Herastrau, super tare, prin zona unde mersul cu bicicleta este interzis deoarece trotuarul este super ingust (pe partea cu Nuba si Il Calcio e foarte ingust si e clar ca nu ai unde sa te bagi cu bicicleta – tocmai de asta sunt semnele alea cu „Bicicleta este interzisa in zonele parcului neamenajate”).

    Exemplu din lege: Se interzice biciclistilor [..] sa circule pe trotuare sau pe mijlocul partii carosabile, pe aleile pentru pietoni din parcuri si gradini publice;

    – Aia care merg cu muzica la maxim (boxa bluetooth in rucsac) si/sau au montat pe bicicleta claxon de stadion (goarna d-aia imensa). Am vazut LIVE cum unul s-a postat in spatele unui cuplu si apoi a claxonat – super tare. L-a luat tipul de gat instant si i-a aruncat bicicleta in lac :))

    – Aia care nu stiu sa mearga pe bicicleta si se aventureaza cu biciclete inchiriate prin zone complicate gen parcuri, centrul vechi, samd.

    Categorie BONUS. Aia care merg pe DN1, noaptea. Unul facea rondul de la IKEA invers sa intre pe scurtatura in parcare la Mega Image.

    00
  31. Baaai si am uitat de aia care merg pe contrasens. Gen ai banda pentru biciclisti pe stanga drumului si pe dreapta drumului. Si ei merg invers. Sunt benzi diferite paralel cu Kiseleff sau pe la Victoriei.

    00
  32. Asa am vazut Belgia!
    -merg 2-4 in paralel pe strada, desi acea strada e pentru masini, dai un claxon, incep sa gesticuleze!
    -rosu la trecerea de pietoni nu inseamna nimic pentru ei, eu accelerez, vaca trece, era s-o calc si a facut un scandal monstru in strada!

    00
  33. Toate bune cu articolul, cam asa se intampla cu biciclistii, in special cu cei care nu au carnet de sofer.
    Intreb insa si eu, mai soferule, in afara de situatia in care esti politist, sau nu ai fost deranjat direct de actiunea unui biciclist, care-i treaba ta sa tipi dupa el in trafic atunci cand acesta greseste ?

    00
  34. Zilele trecute era sa calc un dobitoc de mos la intrarea in benzinarie (a decis el ca ar fi mai bine sa mearga cu bicla pe contrasens, fara sa acorde prioritate) si inca unul exact cand trageam masina la pompa – a venit printre masini, pe contrasens.
    Sa nu mai zic de dobitocii pe care ii vad zilnic pe contrasens pe stradutele de la mine de la munca, unde abia incap eu cu masina ce sa-i mai feresc si pe ei.

    00
  35. de cand eram copil mi-a placut bicicleta. Nu stiu de ce dar mi-a placut. Am si acuma o troaca de la decathlon. NU prea ma dau pe sosea pt ca …dispare tot farmecul. Mergand cu masina vad destui baietei pe 2 roti care au impresia ca libertatea pe care le-o da bicicleta se aplica in toate planurile astrale. Si devin melteni. De genul cocalarului cu SUV. Daca greseste si-i spui esti de cacat. Nu vezi ca el e cu bicla? Nu vezi ca e eco? Plm. Cum iti permiti tu cu masina aia care polueaza ca dreaq sa-i zici lui ca a gresit.La fel si conducatorul de masina. Cum plua lui sa stea dupa un amarat cu bicicleta?
    Cred ca problemele la deplasarea in trafic pornesc de la educatie. Indiferent de numarul de roti trebuie sa intelegem ca regulile trebuiesc respectate. Regulile rutiere …dar mai ales regulile bunului simt. Si vad destui pe strada care au impresia ca atelajul din dotare le confera ceva drepturi in plus fata de ceilalti. Si frictiunile apar atunci cand dai de unul cu acelasi mod de gandire dar calare pe alta dracovenie. Si corectati-ma daca gresesc dar ducand aceasta „lupta” catre extrema se ajunge in punctul in care unul sau amundoi regreta ca „au sarit calul” .

    00
  36. Ultima goanga patita de mine, dupa ce-l claxonasem de departe ca tocmai se aruncase de pe trotuar pe strada, biciclistul s-a dat spre mine la ‘intimidare’. Banuniesc ca asta o fi din ala cu permis, sau e specia sinucigasa.

    Am avut o faza faina cand, pe bicla fiind si voind sa ies in strada, soferul unei dube m-a invitat sa ies in strada – saracul o pus frana, obisnuit probabil cu zevzeci cu drepturi care se arunca. O duba nu o franezi / pornesti instant (l-am lasat pe el primul, conform prioritatii).

    00
  37. Uite perspectiva unui biciclist care e cat se poate de „romantic” in traficul Bucurestean, dar care s-a intalnit cu tot felul de situatii. Un „vlog” post: https://facebook.com/story.php?story_fbid=1531997843478083&id=236358093042071

    Eu ca biciclist sunt mult mai vulnerabil ca un sofer. N-am caroserie sau alte elemente de siguranta. La fel cum pietonii sunt mult mai vulnerabili comparativ cu biciclistii. Din cauza diferentei de viteza si a lipsei (normale) de atentie a pietonilor care au tot dreptul sa fie relaxati pe trotuar. De asta biciclistii n-au ce cauta pe trotuar si ar fi bine sa fie protejati in trafic.

    Concluzia: sper ca finalul articolului tau sa fie gresit , chiar daca ai dreptate cu comportamentul gresit al unor biciclisti. Soferii nu ar trebui sa riposteze in niciun fel, biciclistii periculosi isi pun singuri viata in pericol.

    PS: nu crezi ca e posibil ca biciclistii care respecta regulile (poate majoritari) sa fie fix aia despre care nu se scriu articole?

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile