De ce nu avem servicii de închiriat maşini decente sau normale în România

În imaginile de mai jos aveţi un autoturism Dacia Logan MCV, cu 150KM la bord. A fost luat impecabil de la firma de închirieri şi adus în starea asta înapoi. CASCO nu e valabil, pentru că legislaţia română nu ştie de închiriere.

logan-inchiriat-1 logan-inchiriat-2 logan-inchiriat-3 logan-inchiriat-4 logan-inchiriat-5

Cine suferă? Jegurile care fac din astea sau oamenii civilizaţi care vor să închirieze şi nu pot din cauza unor asemenea întâmplări?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

83 comentarii

  1. Probabil a fost prea mare pretul si ce o fi zis omu: las’ ca le arat eu. Oricum, mizerabila a ajuns la fel ca posesorul temporar.

    00
  2. Cunosc un prostan care conducea Loganul de firmă doar cu a I-a când era zăpadă afară, că aşa l-a învăţat frac-so, care are service auto în Bv. Mi-a dat maşina două zile mai târziu distrusă muci, mi-a zis că-i proastă, aşa fac românii maşini. Două borduri luate la viteză (cam ştiu ce viteză e nevoie să se îndoaie janta), trei bujii arse, injectoarele futute. Explicaţia expertului auto: „Lasă mă, că are patronul bani de maşini, nu vezi că-i plin de bani. Măcar de nu se căca pe el şi ne dădea o maşină calumea, nu jegul ăsta”.

  3. Citeam recent un articol intr-o revista cu cei de la Autonom (am inchiriat o data de la ei si a fost ok – dar asta nu are nicio legatura).

    Cele mai mari pagube spuneau ca le-au avut cu cei care inchiriau si dezmembrau masinile pentru piese – retele profesioniste. Si cum legislatia romaneasca nu vede in situatia data un furt ci doar un abuz de incredere – nici casco nu acoperea furt total… deci asta e… si zicea nenea respectiv ca au ajuns sa ceara card de credit.

    Si te intrebi de ce iti cere firma nspe mii de garantii cand inchiriezi…

    00
  4. Au legat plugul de masina de a ajuns in halul asta ?

    00
  5. nasol rau.

    cel care a inchiriat masina cum este constrans sa plateasca?

    00
  6. Ar fi interesant de aflat dacă l-au dat în judecată pe cel ce a închiriat și a returnat mașina în halul ăsta sau doar i-au reținut garanția aia.

    Oricum ai privi e trist. Acum înțeleg sprâncenele ridicate, și taxele un pic mai mari aplicate de cei ce închiriază mașini în afară, conaționalilor.

    00
  7. Poti foarte bine sa fi de buna credinta si sa ai un accident, nu zic ca asa este si in cazul prezentat. Asta una, doi: am inchiriat in Irlanda acum 2 ani o masina si nu am avut nicio problema ca sunt roman. Si am mai si iesit uc ea din tara, am fost din Dublin in Belfast. Norma, am platit o asigurare un pic mai mare pt ca ieseam cu ea din tara, dar nu a fost nicio problema.

    00
  8. ar trebui ca firmele de inchirieri sa isi angajeze un om pentru „inmanat cheia, prezentat masina si explicat cum trebuie predata masina”, omul sa fie pe la 2.10M si 140-150kg. Credca ar rezolva macar 50 % din astfel de incidente.

    00
  9. Baza de date comuna pentru toate firmele de inchirieri. Jegul nu mai pupa in veci masina de inchiriat. Dat in judecata: distrugere bunuri.

    00
  10. da-i la prost NRW ca sa vezi de ce-i in stare.

    00
  11. NOU
    #12

    @Arie, doar garantia, dar garantia nu iti acopera fransiza pentru ca in cazul asta de exemplu, trebuie sa deschizi multiple dosare de dauna, si e probabil mai ieftin sa o repari pe banii tai decat sa folosesti CASCO. In plus la peste 3 dosare de dauna deschise intr-un an pe o masina, firmele de inchirieri au bonus malus si de 100% la unii asiguratori. Adica asigurare dubla la anul. De fapt cvadrupla, pentru ca firmele de inchirieri si taxi au oricum cota CASCO dubla fata de persoanele fizice datorita cotei de risc. Deci se dubleaza dublarea. Ca sa ne intelegem.

    @Vlad, nu mai e mult pana acolo. Serios vorbind.

    @LetsGO, chiriasul ne-a spus ca citez ne va da in judecata pentru ca i-am oprit garantia si ca el asa a gasit masina in parcare. Nota redactiei. Masina e varza si pe sub, scot indoit, rezervor lovit, etc.

    @Cristi, una e accident, una e bataie de joc. Accident = un dosar de dauna pe CASCO. Bataie de joc = multiple dosare.

    @Bodgan, data viitoare pupa masina mama lui, prietena lui, unchiul lui, si tot la el ajunge, nu e o solutie.

    00
  12. NOU
    #13

    Am vreo 2 greseli de ortografie, mii de scuze.

    @Daniela, pretul pe zi ti-l pot spune 25E TVA inclus, ca nu ma ascund. Ceea ce este cam cu 15% sub pretul pietei. De 6 zile a avut nevoie maestrul sa o faca asa.

    Mai am niste poze pe calculator cu un alt maestru recent (40 de ani, om „serios” citez cu experienta) care a reusit sa loveasca o masina in 4 zile de inchiriere, in 5 locuri diferite (fara glume) bara fata, bara spate, spart parbriz, prag stanga infundat/indoit, indoit usa sofer.

    Adica 1000E in cap daca i-am deschide un dosar de dauna per eveniment. Depozit 200E. Nu mai vorbim de faptul ca asiguratorul iti pune pe masina parbriz de 2 lei in loc de original, iti leaga bara cu sarma si chituieste peste si asa mai departe. Prietenii stiu cum e cu asigurarile :))

    00
  13. adusa inapoi? respectivul are obraz gros…

    00
  14. Si cate rude poate sa aiba? :D
    Ma gandesc ca ar fi ca la credite: n-ai mai dat banii inapoi, esti in biroul de credite. Stiu ca nu e aceeasi chestie, ca pe ma-sa n-o intereseaza ca nu mai poate sa inchirieze masini. Niste conditii mai restrictive: prezentare personala la ridicarea si aducearea automobilului, 5 ani vechime pe carnet, fara puncte si amenzi in ultimul an etc. Poate ma-sa n-are carnet sau nu-i convine sa vina de la Baia Mare pentru ciocardel.

    Mizeria din interior tot din parcare a aparut?

    00
  15. Interesant de stiut ar fi si cate zile a stat inchiriata. :)

    00
  16. Eu am avut experiente placute cu inchirieri de masini in Romania, cel putin in comparatie cu Italia unde mi-au blocat banii inca 3 saptamani dupa ce am predat masina. in fine, dupa ce se vede in poze si ce povestesti aia chiar sunt niste mega tepari, insa vina principala, ca in orice situatie de produs de cacat livrat poplatie, o poarta autoritatile.

    00
  17. Ai di pwlamea ce au facut cu ea, cu masina?

    00
  18. @Inchiriator: pot sa dai link la site de inchiriere?

    Apropo, stiu ca la majoritatea serviciilor de inchiriere trebuie sa ai permis de cel putin 2 ani. Asta e valabil si aici? (destul de greu de imaginat ca cineva cu carnet de mai mult de cateva luni ar fi in stare sa conduca asa)

    00
  19. NOU
    #20

    6 la 25 de euro

    00
  20. @Inchiriatorul :) mersi de info. Chiar nu stiam cat costa.

    00
  21. Am patit si eu d-astea. Au venit unii cu un 308 mototolit exact pe stilul asta, in plus avea si urme de bocanc pe bord. Explicatia lor a fost ca au intrat intr-un tufis de flori cand au parcat la o manastire.

    Li se poate retine numai garantia, in rest, masina trebuie reparata pe casco. Casco-ul costa mult mai mult pentru o firma de rent decat pentru un cetatean normal (asta din cauza riscurilor de accident) Dar parerea mea e ca merita sa le asiguri macar p-alea mai scumpe, mai vine unu cu o dauna totala, altul se gandeste sa fure masina etc. si uite asa se face o gaura imensa in buget….

    le-am vazut pe toate in materie de comportamente ale oamenilor care inchiriaza masini. La noi, daca aduceau masina mizerabila pe interior si cu pamant etc. se oprea o taxa pentru curatenie…. Plm, nesimtirea se plateste.

    00
  22. @inchiriatorul: mariti domne si voi garantiile alea, pana mea, si noi mergeam cu garantie de 150 euro pe C1,107 etc. dar dupa ce am vazut ca oamenii sunt tot mai nepasatori, le facusem 300 ,sa vezi ce grijulii erau pe urma…

    @bogdan c : exista baza de date comuna( listaneagra.com),am evitat cate tepe cu ajutorul lor…

    00
  23. A fost cu ea la vanatoare pe coclauri. Pamantul ala e din camp, nu din santul de pe marginea soselei. Bara fata e sarita de la damburi luate la viteza. Probabil a fost si tractata de pe acolo, capacul de la carligul de tractare e rupt, nu iesea de acolo decat scos cu surubelnita.

    00
  24. @inchiriatorul o nota asa.
    cand am fost in vacante (am inchiriat masini in italia, grecia, viena, ungaria) preturile cu fost intre 9 si 15 euro. maxim 15.. si pentru masini decente, opel, peugeot, ford …
    fara depunere garantie, masina primita cu rezervorul plin, adusa inapoi cu rezervorul plin.
    25 de euro mi se pare mult tbh.

    00
  25. @Darius: judecand dupa poze, as zice ca vreo 6 zile.

    00
  26. Vand glont pentru tarani ce se cred soferi! Ieftin! Eu pe ala il incuiam o saptamana in portbagaj :D

    00
  27. M-am uitat bine la poza asta vreo 2-3 minute, si incercam sa-mi imaginez cum a reusit. Sincer daca as vrea nu cred ca as putea reusi, e clar ca nu a intrat cu ea in gard sau in copaci, dar arata de parca a picat gardul pe ea. Si pe camp daca mergi totusi nu poti sa dai chiar asa cu ea de pamant.

    De curiozitate, din ce judet e firma de inchiriere, ca sa ne imaginam un pic ce fel de clienti are.

    00
  28. Treagic…cred ca mers cu ea pe camp ca altfel nu imi inchipui.
    25 euro e un pret ok…spunea cineva mai sus ca a gasit pe afara de la 9-15 euro.Nu stiu unde dar minim am gasit in grecia cu 25, am inchiriat multe masini dar intodeauna am mers mai grijului decat cu a mea de acasa.Daca ar exosta legi sau sa poata fi obligat sa plateasca nu s-ar mai intampla asta.
    Prin grecia romanii sunt vazuti ca si clienti buni ce aduc masinile os si curate…englezii insa cica le aduc murdare, cu voma pe scune, gunoapie si peturi prin porbagaj etc

    00
  29. NOU
    #31

    @Bogdan, din orice ipostaza posibila ai lovi masina aia in parcare, nu poti sa o faci zob pe sub (scut, rezervor). La fel nu poti lovi o janta la modul ala in parcare.
    @AlexGrivei, daca un client face o faza d-asta prin Ungaria (nu zic Germania), punem pariu ca nu se mai urca in avion dupa ce preda masina? In Romania trebuie sa aplici solutia lui Vlad de mai sus, e singura care merge. Pana face politia ceva, clientul e demult in avion.
    @Mihai, persoana respectiva are permis de +10 ani si peste 35 de ani. Caz concret – un doctor (deci nu lipitor de pantofi atentie) din Canada, de 40 de ani, ne-a lovit o masina in 4 zile (a facut undeva la 600KM) in atentie, 5 locuri.
    @Alexandru, am un intreg fisier cu masini cu urme de talpi pe bord, pe plafon, WTF si in portbagaj. Masina este asigurata dar la RENT nu exista asigurare fara fransiza, per dauna. Daca e un eveniment (adica un accident) fransiza e 100 sau 200E. Dar cand sunt 5 evenimente (din 5 accidente diferite) devine 5X200=1000. Plus ca la anul nici naiba nu iti mai face asigurare pe masina aia daca ai 5 dosare de dauna deschise pe seria aia de caroserie in 1 an. Masina respectiva are full-casco. Ne costa concret vreo 800E sa o facem pe CASCO. Depozit 200E. Si noi folosim listaneagra insa eficienta este foarte mica. Pentru ca eu pot sa iau o masina, si peste 30 de minute ti-o dau tie sa te dai cu ea.
    @User, 25 de euro e putin. In afara sunt preturi mici doar in tarile sudice. In Germania, Belgia, Franta, Austria etc. sunt preturi mari. Gandeste-te asa. Un schimb de pneuri la 30-40.000KM la noi. O revizie la 15.000. Daca tu faci in 7 zile cu masina aia 3000KM, inseamna 10% din anvelope uzate, 20% din revizie dusa. Adica 160 RON uzura anvelope + 140 cota revizie =300 RON, fara sa mai vorbim de masina, casco, rca, rovigneta, angajati si alte d-astea. Deci 67E am costuri DIRECTE FARA Amortizari…prefer sa tin masina in curte decat sa ti-o dau cu 9 euro, ca nu imi scot nici costurile directe, si nu recuperez nimic din masina.
    @Andrei, Bucuresti. Masina a fost ridicata din Aeroport Otopeni

    00
  30. NOU
    #33

    Mihai, nu dau numele firmei noastre ca sa nu ma acuze nimeni ca incerc sa fac reclama (sunt tot felul de oameni care nu au ce face acasa si ma vor acuza apoi ca incerc sa fac reclama). Vreau doar sa va arat, onest si fara nici un interes, cum sunt oamenii – da sunt tot aia care tipa pe forumuri gen softpedia ca li s-a oprit garantia de diverse firme din Romania in ciuda faptului ca asa au gasit masina in parcare.

    Nota redactiei: 90% din cei cu daune, „gasesc” masinile asa in parcare. De parca noi, si cand spun noi ma refer la toate firmele de inchirieri, suntem niste retarzi care cred tot si care nu se pot prinde ca nu poti lovi o masina in parcare pe sub ea. Repet, poza nu este singulara. Am un fisier intreg. Imi pare rau ca n-am facut o poza si cand ne-a venit Range-ul cu carlig de remorcare sudat sub bara spate. Am avut un specimen care a ramas la Cozia infipt cu rezervorul de la Duster intr-o teava, se scursese toata motorina, si incerca sa ne convinga de faptul ca masina are ceva probleme cu injectia ca nu porneste. Asta dupa ce in prealabil eliminase urmele evidente (mutase masina impinsa 50M mai incolo sa nu se vada in ce a dat).

    Ca fapt divers, in trecutul din memoria mea recenta (2-3 ani) nu am oprit la nivel de firma nici macar o data o singura garantie unuia care a zis transparent, domne, uite am gresit, din vina mea am lovit masina. Inteleg ca imi opriti ceva din garantie, e vina mea. Insa am oprit garantia tuturor celor care in ciuda daunei, au continuat si ne-au amenintat, scuipat, injurat, alergat, reclamat samd.

    00
  31. postul #31: un om de bun simt, corect cu care poti discuta, insa in Romania sunt prea multi oameni frustrati care nu stiu sa aprecieze bunul altuia si isi bat joc. De ciuda sau de altceva nu pot sa inteleg, dar ar face orice sa moara si capra vecinului.

    Solutia cred ca ar fi stiplarea in contract a unei conditii in caz de dauna. Ceva legal care sa il oblige la plata, pe langa retinerea garantiei. Si dand cu semnatura este de acord cu acel lucru.

    00
  32. Exceptând exteriorul adică loviturile – e o nesimțire maximă să aduci o mașină în asemenea hal. Știu că erau niște proceduri: Ți-o dăm curată la interior și exterior, facem poze acolo unde e cazul – dacă sunt bușeli mici – ai și plinul făcut la ea. Însă o aduci în acceași stare în care ai luat-o. Păi cum să scapi nepedepsit?!
    La fel cum e cu asigurările – ești trecut pe un „blacklist” – așa trebuie să procedeze și cei care închiriază mașini. E inadmisibil să aduci o mașină ruptă așa. 150 Km zici?! Incredibil!

    00
  33. Concluzia mea după citirea câtorva articole de genul acestuia este că închirierea de maşini nu este o afacere prea profitabilă. Cel puţin nu încă. Dacă ar fi, piaţa ar fi dominată de câţiva politicieni şi ar fi apărut imediat şi legile care să protejeze afacerea. Până atunci n-are nimeni interesul ca oamenii oneşti să poată derula afaceri profitabile.

    @Inchiriatorul: maşinile de închiriat sunt, presupun că toate, dotate cu sistem de urmărire cu GPS. Asta înseamnă că ar trebui să fiţi capabili să urmăriţi în permanenţă poziţia lor, viteza de deplasare etc. Şi mai fain ar fi dacă sistemul ar avea alarme la evenimente de genul viteză mai mare de x sau mai ales dacă maşina a părăsit carosabilul cu mai mult de câţiva metri. Asta v-ar permite să recuperaţi maşina (şi/sau să o dezactivaţi în vederea recuperării) înainte ca daunele să atingă un nivel atât de mare. Ştiu că sunt sisteme de urmărirea a flotelor de maşini, nu cunosc însă dacă acestea încorporează funcţii specifice maşinilor de închiriat. Dacă cel care a închiriat maşina are sistem de bruiere GPS/GSM, atunci deja se pune problema de intenţie de furt, nu de bătaie de joc.

    Poate ar mai putea fi de ajutor şi camerele de înregistrare de bord. Sunt unele duble, filmează atât în faţă cât şi în interior. Mascate în oglinda retrovizoare centrală, setate să înregistreze doar la sesizarea unei mişcări, la o rezoluţie mai mică pentru a încăpea mult pe card.

    00
  34. Sa-si faca toti o baza de date cu CNP-urile celor care aduc masina inapoi asa, accesabila online si sa le refuze celor cunoscuti cu astfel de apucaturi.
    Isi ia unul teapa o data dar ii scuteste pe ceilalti.

    00
  35. @inchiriatorul Nasol. Oricum imi amintesc ca ai mai scris pe aici, cred. Pe mail poti sa-mi dai te rog firma? Click pe nume :)

    00
  36. @inchiriatorul: 150 KM ? nici nu a iesit bine din Bucuresti :)

    00
  37. @inchiriatorul: „Insa am oprit garantia tuturor celor care in ciuda daunei, au continuat si ne-au amenintat, scuipat, injurat, alergat, reclamat samd.”
    Sigur a fost razbunare, altfel nu ai cum sa distrugi o masina in halul asta in 150 km.

    00
  38. NOU
    #41

    @Daniel, ai pus punctul pe I. Ciuda si chestia cu las ca nu-i a mea sunt primele motive. Legal ii putem executa in baza Codului Civil al Romaniei (este extrem de dur – cred ca la ora actuala e cel mai dur din Europa pentru ca atrage raspundere penala -pentru cazuri de genul asta unde se constata distrugere insa practic 90% din ei nu au nimic in Romania pe numele lor si vin din strainatate (Spania, Italia). Iar strict birocratic vorbind, este extrem de intensiv in timp si efort sa ii dai in judecata, pentru ca prejudiciul este sub 1000E in majoritatea cazurilor. Sunt multe cazuri (sute) de valoare relativ mica, asta e problema.

    @Akbar, 150KM avea cand a primit clientul cheia – adica de la Dealer la Otopeni. Daunele alea le-a produs clientul in vreo 1000KM pe care i-a facut in cele 6 zile.

    @Sakura au GPS insa GPS-ul nu imi indica daca apar daune. Astea sunt daune facute la viteze relativ mici, pe drumuri de tara, sau infundate. Sa iti dau un exemplu. Nu ii poti opri motorul cuiva pentru ca a mers cu 220KPH pentru ca strict legal vorbind respectarea si aplicarea legii e treaba politiei, daca eu o fac se numeste ca ii rastrang clientului dreptul de folosire al bunului inchiriat, chestie care nu e chiar OK. Si daca merge cu 30KPH pe drum de tara, poate sa fie un drum super, sau sa aiba gauri de 50cm, GPS-ul nu ma ajuta sa determin asta. Si sunt clienti OK care merg pe drumuri de tara pe la rude, bunici, parinti, nu pot sa ii ingradesc sa nu intre pe drumuri d-astea.

    @Alexandru, nu te ajuta cu nimic un blacklist de genul asta, sau hai sa nu fiu rau, nu te ajuta foarte mult. Repet, clientul ala nu e prost sa ia tot pe numele lui a doua oara. Trimite un prieten, ala ia masina…De fiecare data alt prieten. Chestiile astea se fac oricum in grup: 2 rad ca prostii pe margine in timp ce unul face spectacol, si tot asa.

    Pe unele masini am montat accelerometre (in curand vom pune pe toate), care masoara acceleratia fizica a masinii si o trimit prin portul de GPS alaturi de alti parametrii (turatie, erori). Ati fi surprinsi de rezultate. Si aici chiar actionam ca e nesimtire. Masini cu turatie in zona rosie care stau pe loc. Masini cu turatie in zona rosie, care se misca pe GPS in cerc (burnout). Masini in afara parametrilor de turatie/acceleratie (trag sau imping chestii foarte grele, gen barci – desi e interzis prin contract). Si asa mai departe.

    Arata cam asa
    https://www.ebay.com/itm/ENDEVCO-ISOTRON-ACCELEROMETER-7250AM1-10-C13-2-31B-/290827064342?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item43b6a4d416

    00
  39. NOU
    #42

    raldvidh, nu razbunare, doar prostie. Repet, nu e un caz singular, sa zici ca uite, s-a intamplat, asta e. E un caz relativ frecvent. De exemplu o dovada a faptului ca nu e razbunare si e prostie pura, e simpla, clientul ne-a reclamat si la OPC ca nu ii returnam garantia (asta dupa zeci de amenintari pe telefon, mail, samd).

    00
  40. ok, clar prostie!

    00
  41. @Inchiriatorul – ok , dar de ce nu aveti taxe de curatenie si de ce nu vindeti o asigurare separata pentru vandalism ?

    00
  42. Asta e in stransa legatura cu postul de ieri de la arhi cu romanii care se plang ca nu le fac firmele spaniole abonamente dar nu precizeaza ca dau tepe de mii de euro .
    AStia suntem, atat este nivelul de civilizatie , nu avem ce face.

    Am inchiriat masina in turcia la europcar, nici o problema , masina noua, cutie automata, start&stop si era cea mai ieftina din lista lor. La retur nici macar nu a dat roata la masina sa verifice.

    In grecia am inchiriat un buggy , l-am adus a doua zi , nici macar nu a verificat benzina desi ne-a dat-o cam cu jumate de rezervor si pe 20 euro .

    Tine de mentalitatea si de educatia poporului + reglementare legislativa .

    00
  43. NOU
    #46

    Taxa de curatenie? Pai daca o introducem azi, maine toti ne aduc masinile intr-un jeg fara de fel, ca doar au platit taxa de curatenie, nu? Sa ne curatam masina de taxa aia – asta vor spune. Vor fi atat de murdare incat vor avea nevoie de detailing vor avea scrum pe bord, pe tapiserie, si apoi daca introducem asa ceva, e sinucidere operationala. Plus ca va trebui sa avem un om angajat doar sa duca masinile la spalatorie. Fa un calcul, 30 minute spalat, plus 15 minute ajuns de la sediu acolo si intors X multe masini = o zi de treaba full-time, in fiecare zi.

    Zog, ok sa zicem ca vindem o asigurare separata pentru vandalism. Nu crezi ca aia care oricum isi bat joc de masina nu o vor cumpara? Repet, lor li se rupe oricum…

    Singuri care o vor plati sunt oamenii cu 7 ani de acasa, bine crescuti, care se tem ca le face cineva ceva la masina, si astora oricum nu le oprim nimic, deci ar fi unfair sa le luam o taxa pe un produs extra pentru a acoperi daunele altora.

    00
  44. intrebare, nu stiu daca e legal, dar pe langa gps, accelerometru de ce nu instalati o oglinda cu camere video front/rear. Ca cea din linkul de mai jos, stiu probabil e invaziva si legea nu permite, dar sigur se gaseste o portita, de exemplu pentru protectia ocupantilor masinii in cazurile de agresiune intrafic sau ceva de genu. Camera care inregistreaza non stop ce se intampla, inregistrarea se pastreaza un timp dupa predarea masinii. Stiu ca prin state limuzinele au asa ceva, nu stiu daca interior dar filmeaza ce se intampla in afara masinii, ceea ce cred ca e suficient pentru voi sa va dati seama ce „s-a intamplat ” cu masina:

    00
  45. Cam asta e tara in care traim, unde 25% platesc pentru restul de 75% care isi bat joc.

    Concluzia mea: facuta afacerea intr-o tara cu un alt nivel de civilizatie.

    00
  46. NOU
    #49

    @maniak, din pacate ma intristeaza faptul ca avem mentalitatea si educatia asta, sincer iti spun. Oare se va schimba vreodata? Am vizitat si lucrat in zeci de tari, si sincer iti spun, cei mai misto oameni pe care i-am cunoscut au fost culmea, romani. Problema e ca suntem o natie foarte ciudata. 5% jos palaria, oameni cu simtul raspunderii, pe 2 picioare, care au muncit in viata pentru tot, si 95% eurotrash ca sa ma exprim asa, oameni carora poate ar fi mai bine daca nu le-as arunca un colac daca s-ar inneca, pentru ca fac umbra degeaba.

    Am investit in firma asta foarte mult pana acum mai ales din pasiune pentru masini, si nu ma refer doar la bani. Am facut-o din dorinta de a fi cei mai buni de pe piata, de a avea doar masini cat mai noi, si de a avea clienti multumiti. Te doare sufletul cand vezi ca ii dai upgrade gratuit de la Chevrolet Spark la noul Chevrolet Aveo 2012 unui client (sa fie multumit si sa se intoarca) si ti-o aduce in pioneze (si nu vorbim de accidente, ci de nepasare, vorbim de tigara stinsa pe bord). Oricum daca lucrurile continua asa in 2013 o sa mut toata flota in Ungaria pe roti, si o sa inchiriez din aeroportul din Budapesta. Pentru ca sincer iti spun, simt un dezgust apasator, si o sila de a mai avea de a face cu genul asta de oameni. Daca lucrurile merg asa (si sper sa nu am dreptate), vor ramane doar firmele care inchiriaza masini vechiute, reparate la colt de strada, cu anvelope pe ata, firme care se vor adapta si vor rupe capul clientilor (fizic) pe faze de genul asta + multinationalele care deja sunt de 2-3 ori mai scumpe si care nu au o problema in a-ti debita 1000E de pe card daca iti bati joc de ei, pentru ca au echipe intregi de avocati.

    00
  47. Ideea e ca oamenii ar trebui sa aiba bun simt si sa foloseasca o masina inchiriata ca si cum ar fii a lor. Din pacate asta nu se intampla si de aici pozele cu pricina.
    O singura data m-am folosit de serviciile unei firme de inchirieri masini din Brasov cand a mea era in service, dar bineinteles ca am dus-o inapoi exact cum am luat-o.
    Nu stiu exact cum se procedeaza dar eu am dus-o la un spalat interior+exterior in ziua in care am returnat-o pentru ca fara sa vrei intrii incaltat si mai murdaresti presurile, sau scaunul etc…

    00
  48. NOU
    #51

    @Bluehand, putem incerca insa o vor masca garantat pe principiul dreptul la intimitate, bla-bla.

    00
  49. @inchiriatorul : am studiat si eu segmentul asta, am si eu o pasiune pentru condus si ma gandeam la o firma care inchiriaza limuzine cu sofer cu tot, cum vezi pe la altii, pentru ceo, avocati, strainezi si alte natii insa mi-am dat seama ca romanul se mandreste la volanul unui maybach/lexus 450 / mercedes SL / seria 7 si nu pricepe ca locul lui este in spate .
    La rent a car nici nu m-am gandit tocmai pentru ca stiu ce fel de oameni pot fi unii si am tot auzit cazuri d-astea care par sf dar nu sunt.
    Daca pleci la budapesta vin si eu cu tine :)

    00
  50. @inchiriatorul.
    „Li se poate retine numai garantia” Refuz sa cred asta.

    Pe PV de predare-primire sunt scrise TOATE loviturile?
    In contract este stiplat faptul ca firma tebuie sa fie instiintata de indata de producerea unui eveniment.
    In contract scrie ca producerea celui de-al doilea eveniment numai este asigurat de Casco? Poate er tebui sa scrie iar individul sa plateasca din inca o data asigurarea Casco
    In contract despre modul de utilizare al masinii. Cat costa detailingul pentru o tigara pe bord?
    Firmele de inchirieri n-ar putea face Casco „afara”? Adica nesimtirea de-aici sa-i urmareasca peste tot.

    00
  51. NOU
    #54

    Maniak, da-mi un mail pe inchirieridemasini at gmail.com, si discutam :)
    Si da, ai dreptate, romanul trebuie sa fie EL, la volan, EL nu altcineva, altfel nu conteaza…

    00
  52. NOU
    #55

    Referitor la “li se poate retine numai garantia”… Tudor, legal vorbind nu. Real vorbind, da. Pe PV este inscris totul, si da, toate clauzele alea sunt in contract. Repet, poti duce problema in instanta, dar real vorbind nu o vei face pentru daune relativ mici comparati

    CASCO extern nu iti face nimeni, am discutat cu o gramada de firme. Citez, riscul nu poate fi corect previzionat datorita lipsei de activitati a asiguratorului pe piata respectiva.

    00
  53. Mareste garantia.
    Cere doar carduri de credit.
    Lasa-i sa te dea ei in judecata, nu tu pe ei.

    00
  54. Mai bine nu o mai aducea deloc.Cred ca in cazul asta cel care inchiria avea mai putin de pierdut.Glumesc desigur.Nu ma pricep la domeniul asta cu inchirat de masini dar am o dilema.Daca x ia o masina de la firma y si x se poarta cu masina cum s-au purtat taximetristi cu maica-sa acum 20 de ani.Si casco acopera ‘eventualele daune’ intrebarea mea e : Pt perioada de timp cat masina sta la reparat’ si nu produce bani deoarece nu poate fi inchiriata in halul ala cine plateste?Acopera casco si asta?Ar trebui trasi la raspundere taximetristi ce si-au facut de cap cu mama lui x acum 20 de ani.Sau macar puteau si ei sa puna un prezervativ ceva.Lasand la o parte clauzele legale mai sunt si niste reguli de bun simt care au fost incalcate in situatia de fata.In plimbarile mele prin tara am vazut undeva intr-o toaleta (foarte curata) un afis de genul: Va rugam sa lasati toaleta in aceleasi conditii in care ati gasit-o.Poate e valabil si pt masini.Sau poate ca e o filosofie de kkt.(nu vreau sa jignesc taximetristi puteam foarte bine sa folosesc zidarii sau groparii dar mi sa parut ca o meserie care sa contina cuvantul x da povestii un aer mai sofisticat.)

    00
  55. Asa cum spune si antevorbitorul meu, e musai sa maresti garantia.
    In plus, e musai sa faci schimb de blacklist cu toata lumea: concurenta, companii de telefonie, companii de inchirieri de afara, hoteluri etc. Fa agreementuri cu companii de recuperatori. Si angajeaza si avocati care sa piada vremea cu procese. Imi dau seama ca toate astea costa insa asa ai predictibilitate mai mare

    00
  56. Dai in judecata chiar si pentru cea mai mica dauna, fa actiune, trimite catre instanta prin posta, ceri judecarea in lipsa, plata reparatiilor si lipsa de folosinta a masinilor. Nu te costa mult, un rahat de taxa de timbru (nu vorbim de sume mari aici asa ca nici taxa nu va fi mare) si nici timp nu pierzi – baga-le morcovul in fund.
    Nu trebuie sa castigi pe loc, e ok si in 2 ani; asta este, iei banul de la om, il alergi, il chinui – crede-ma ca nu face nimanui placere sa fie tarat prin instante cu riscul sa piarda niste bani, putini/multi chiar nu conteaza.
    Modifica contractele de „rent”; fa proces verbal si dupa predare cu toate avariile, pune-l sa semneze, daca nu semneaza, pune pe cineva martor; fa poze „before and after”, scoate listingul de pe gps pentru perioada aia, du masina la service, scoate deviz si trimite-l catre idiot sub forma de notificare prin posta cu recomandare cu solicitarea de a plati reparatia – nu te costa bani sau timp!
    Urca-te pe ei ca altfel se urca ei pe tine! E pacat ca toti idiotii sa-si bata puma de munca si banii tai.
    Fa-le plangeri penale, vandalism, distrugeri, nu conteaza, trebuie sa ii putem incadra undeva in tot codul ala penal; sa dea explicatii la politie cum a gasit/avariat el masina. Nu conteaza ca primeste NUP sau mai stiu eu ce, dar, crede-ma, nimanui nu-i place sa dea cu subsemnatul la Politie mai ales cand se simte cu musca pe caciula
    Nu conteaza daca se rezolva ceva, sau nu, pe cale judiciara, important este ca poate din 10 idioti, sperii 2. Este un inceput, parerea mea.
    Daca ai nevoie de ajutor cu contractele, procesele verbale, actiuni etc te pot ajuta cu cea mai mare placere, fara niciun cost.

    00
  57. da-i si nu dai am vrut sa scriu, dormeam!

    00
  58. NOU
    #61

    @Bogdan, si uite asa ajungem la cazul in care din cauza unora, sufera toti ;)

    00
  59. NOU
    #62

    @tudor, unele le-am incercat hai sa iti spun rezultatele, sa vezi cum sunt rromanii (creditul pentru expresie se duce la Arhi)

    1. Fa agreementuri cu companii de recuperatori – been there, done that. Rezultatul, incepusera sa ni se fure/nereturneze masini in prostie. Recuperatorii erau platiti cu 500E per masina recuperata, deci aveau tot interesul sa aiba ce recupera. Vorbim si de recuperatori persoane juridice, cat si de … alte solutii.

    2. Schimb de blacklist concurenta – in afara de aplicatii gen infoclienti care sunt relativ OK, concurenta este lipsita de simpatie/scrupule pentru ca este o piata mica si relativ neprofitabila, deci toti se musca intre ei de fund. Aveam la un moment dat un Google Docs cu mai multe firme, si unele isi postau in blacklist cei mai buni clienti (cei care revin), pentru ca noi restul sa ii refuzam si sa vina tot la ei. Multe firme practica asta pe lista neagra si acum :))

    @dabija casco nu acopera integral. Exista o fransiza care variaza, per eveniment – platibila de noi per dosar de dauna, care variaza intre 100E la Astra si 450E la BCR Asigurari. 2 evenimente = 2 fransize, 3 accidente per inchiriere = 3 fransize (adica intre 300-1350E), si tot asa. La peste 3 evenimente, asiguratorii vor refuza in baza seriei de sasiu masina respectiva spre asigurare la anul, sau si mai dragut, vor cere bonus malus de 200% sa zicem. Bonus malus de 100% inseamna ca ne costa undeva la 400E in plus sa asiguram masina aia la anul. 200% inseamna 800E. Si tot asa. Nu mai vorbim de faptul ca unii asiguratori iti vor repara masina de 2 lei, de timp/nervi pierduri cu constatari, declaratii pe la politie samd.

    @andrei hai sa vorbim, da-mi un mail pe inchirieridemasini at gmail.com

    00
  60. eu refuz sa cred 2 lucruri

    95% – eurotrash – > no offense dar cred ca esti ungur
    la fel ca majoritatea strica masinile, si totusi firmele inca functioneaza.

    eu stiu o chestie, nu ies bani din ceva, fac altceva. daca tu imi zici ca din 30 de masini inchiriate cu 25Euro/ zi minim 5 zile
    = 25 * 5 * 30 = 3750 euro
    jumate din ele vin cu daune de 500 Euro
    15 * 500 = 7500 euro

    tu ajungi la o pierdere de 3750 de euro la fiecare 5 zile.

    ca sa fi pe profit in afacerea asta, ne gandim ca din aia 3750 euro iti permiti sa pierzi 3000 de euro ( exagerez oricum ) si asta te duce la un 30 masini cu 3000 de euro dauna, deci cam 100 euro pe masina.

    tu iei garantie de 150 euro /masina deci te afli pe plus la faza asta fara sa misti un deget. deci unde mai e paguba adevarata ?

    stiu ca e nasol sa pui suflet in ceva si unii sa-si bata joc de tine si sa-ti faca tampenii, dar repet, nu cred ca procentul de neseriosi este asa mare. mai credibil este un raport de 5% care fac probleme

    sugerau unii liste schimbate intre firme, nu stiu cum sa va zic dar aia e o chestie a naibii de ilegala si se pedepseste extrem de aspru pentru o societate simpla ( nu vorbim de multinationale care isi permit sa scape de niste bani )

    00
  61. NOU
    #64

    Hans. Structura aia de cost a ta e complet in aer de nerealista, asta ca sa fiu politicos. Adauga asa: casco 400E, rca, anvelope schimbate la 30-40.000KM, kituri de ambreiaj, fransize intre 100-450E per eveniment, revizii doar in service de origine sa nu pierzi garantiile masinilor, 500E/masina licenta de rent-a-car, 24% tva, 16% impozit, salarii agenti de livrare (un agent face cam 5 livrari pe zi), ore suplimentare noaptea platite dublu, benzina, piese (elemente de suspensii si chestii care se duc pe drumurile noastre), o medie de 250-350KM/zi/client si vezi unde ajungi.

    Tu iti dai seama ca daca ai avea o masina inchiriata 25 de zile pe luna ar face aproape 100.000KM pe an??? Nici naiba nu ti-ar mai inchiria-o dupa un an. Masinile de inchiriat au 90% dintre ele pana in 70.000 KM nimeni nu iti ia masini cu sute de mii. Plus ca deja la 150.000 KM in regim de rent a car (regim foarte dur) ne pica passaturile B6 si audi-urile ce sa mai vorbim de loganuri. Ai idee de exemplu cat e o cutie de viteze de megane sau skoda? 115 milioane iti spun eu.

    Si inca ceva. In vecii vecilor nu o sa ai inchiriere 25 de zile pe luna la 25 de euro pe Logan. O sa ai 17 zile X 17 euro sau ceva similar. In afara sezonului (adica ceva zile in decembrie) si luna august plina, gradul de ocupare este foarte mic, 60% e ideal, iar 60% inseamna 18 zile pe luna.

    De ce nu ne oprim? Pentru ca avem leasinguri din perioada in care mergea. Daca maine nu le platim, ne iau masinile. Asa ca preferam o usoara pierdere decat una totala.

    Vezi Autonom care e o super firma cu acoperire nationala si cu mii de masini, http://www.listafirme.ro/autonom-services-sa-18433260/ Nici ei nu au cine stie ce rata de profitabilitate, si au un manager super ok. Au 1.6% profit si datorii cu 20% peste cifra de afaceri. Iar profitul ala le vine din clientii corporate

    00
  62. NOU
    #65

    @Hans, cand ai leasinguri de 1 milion de euro nu mai gandesti asa ;)

    00
  63. NOU
    #66

    Din pacate multi clienti gandesc ca tine. Cum poti sa spui ca te duce pe plus cand cineva iti loveste o masina, e o aberatie. La o dauna aia asa: tractare (in multe cazuri), om dispecerizat in teritoriu (un bilet de tren pana la constanta vezi cat costa dus intors, ca daca pun ca se duce cu masina iese si mai dureros), administrare dosar de dauna, bonus malus, reintregire, drept de folosire pierdut si fransiza. Daca tu lovesti o masina si masina aia imi sta 15 zile in service (si crede-ma ca sta 20 daca firma de asigurare e d-aia cu fransiza de 100 de euro ca dureaza partea de decontare, service-ul nu iti da masina fara sa aiba banii in cont – asta ca sa nu dau nume), numai din statul masinii se pierd 300E + fransiza 100E + bonus malus + reintregire, adica vreo 500 de euro. Daca iti mai pun tractare se fac 700. Daca esti la Suceava cand se intampla se fac 1000. Si iau 150 garantia. Si mai pierd si RCA/CASCO/Rovigneta in zilele cat imi sta masina. Cum ies pe plus, numai tu intelegi.

    00
  64. NOU
    #67

    Hans iti dau insa 100% dreptate la chestia asta: sugerau unii liste schimbate intre firme, nu stiu cum sa va zic dar aia e o chestie a naibii de ilegala si se pedepseste extrem de aspru pentru o societate simpla ( nu vorbim de multinationale care isi permit sa scape de niste bani ).

    Si iti mai adaug niste chestii:
    1. masinile furate de clienti nu sunt despagubite de CASCO
    2. masinile amanetate/dezmembrate de clienti nu sunt despagubite de CASCO
    3. daunele la care a condus altcineva masina nu sunt despagubite de CASCO
    4. daunele cu sofer sub influenta nu sunt despagubite de CASCO

    00
  65. NOU
    #68

    Si inca o statistica, sub 10-20% din accidentele usoare sunt declarate de chiriasi la politie, si asta cam pe la orice firma. Ceea ce inseamna ca e complicat sa pui dauna aia pe CASCO. Si e o limita daca o declari tu, ca nu poti sa ai 999 dosare de dauna pe un sofer/angajat.

    Multi au daune multiple=fransize multiple si depozitul nici macar nu acopera fransiza. Si 90% din aia cu daune iti lasa masina cu rezervorul gol, daca sunt draguti si fara rezerva, adica te mai fura de 50-70E doar in carburant.

    00
  66. NOU
    #69

    Daca tu consideri ca ai dreptate, te invit la o cafea. Facem un precontract, te angajez ca director de parc auto, si daca reusesti sa duci daunele pe plus asa cum sustii (si doar atunci), eu iti dau pentru fiecare luna in care reusesti sa faci asta un salariu bun, de director. Daca iesi pe minus, imi dai tu valoarea cu care iesi pe minus. Sau hai sa nu fiu rau, 30% din valoarea cu care iesi pe minus. Ce zici?

    00
  67. @Inchiriatorul :) imi pare rau sa aud ca si in alte domenii lipsa celor 7 ani de acasa devine otravitoare.Adica stiu ca compasinuea mea nu-ti platese „janta indoita in parcare „si cum spunea cineva banuiesc ca acelasi client mai vine si scuipa,injura ameninta daca ii opresti garantia.Oricum te admir pentru curajul de a lucra intr-un asa domeniu.Adica ce faci tu e sa inchiriezi masini romanilor sa le conduca pe drumurile din Romania.Stim cu totii cum sunt drumurile la noi si stim si cum se conduce la noi.Pentru o firma de casco cred ca ai un grad de risc mai ridicat decat unu care dezamorseaza bombe cu ciocanul.No offense.Pana la urma e o chestie de incredere.Nu inteleg de ce trebuie sa stam asa de prost la educatie.O fi sistemul de invatamant?Or fi manelele?Or fi radiatiile mai puternice in partea asta a planetei? Si sa raspund la intrebarea lui Vali din susul pagini: Nu avem servicii de inchiriat decente in tara asta din acelasi motiv pentru care toate-s pe dos la noi.E plin de jmekeri lipsiti de educatie care stiu ei ca nu-i trage nimeni de oaie daca se comporta ca niste animale.Si daca am dat-o de gard nu-mi cer scuze.Te scuip si amenint ca : STII CINE SUNT IO? Mai rau e ca dobitocii astia fac copii.Si copii lor sunt cu ei in masini cand conduc asa,parcheaza sau omoara alti nevinovati. Iar tu om cu constiinta curata te gandesti ce sanse va avea copilul tau in tara asta.Si-ti spui ca e bine sa-l dai la engleza,la dansuri sau orice face ca un spirit sa creasca frumos.In acest timp copii unora primesc lectii gratuite despre tupeul nesimtit dus la extrem,lectii de marlanie si de parcat pe iarba sau locuri destinate persoanelor cu handicap.De multe ori copii adopta apucaturile parintilor.Ma tem de zilele cand voi fi pensionar si voi merge la piata dupa fructe si nu am sa am vlaga necesara sa trec destul de repede pe trecerea de pietoni.Nu mi-e frica sa ma loveasca vreo masina.Mi-e frica ca in masina ce asteapta sa nu fie copilul vreunui bizon din zilele noastre.Si daca masina va fi inchiriata Dumnezeu cu mila!

    00
  68. NOU
    #71

    @dabija, apropo de bombe cu ciocanul. Stiai ca sunt cateva firme de asigurare mari in Romania care refuza (din start – indiferent de cotele de risc) sa asigure masinile de inchiriat? Culmea e ca ii inteleg.

    Iar in ciuda faptului ca avem nise prime de asigurare enorme, uite transparent cam cu arata clasele de bonus malus (pe toate masinile ne cam incadram pe M8 – bine ca mai reparam din ele pe costuri proprii):

    Prima de baza = dublul primei de asigurare normale pentru ca activitatea de rent-a-car e considerata cu risc.

    1 accident pe an: incadrare in clasa de Malus M4, ceea ce duce la o majorare a primei de asigurare cu 30% fata de cea de baza

    2 accidente pe an: incadrare in clasa de Malus M7, ceea ce inseamna o majoarare cu 80% fata de prima de asigurare de baza.

    3 sau mai multe accidente pe an: incadrare in clasa de malus M8, ceea ce duce la o majoarare a primei de asigurare cu 200% fata de cea de baza.

    00
  69. cred ca situatia prezentata este izolata.. incet, incet firmele de inchirieri masini reusesc sa evite aceste situatii prin garantii, selectionarea atenta a clientilor si contracte bine facute.

    00
  70. Aceste situatii sunt cu totul izolate, insa din pacate ele exista. Din fericire cei mai multi dintre clientii firmelor de rent a car au inceput sa aibe o alta mentalitate. In sensul ca preiau o masina intr-o stare ireprosabila, o predau la fel, pentru ca daca sunt multumit de serfviciile acestei firme automat voi mai apela la ei. Asadar incetul cu incetul aceste ” minunatii ” vor disparea si de la noi.

    00
  71. Salutare ! Eu iau in calcul inclusiv anumite actiuni premeditate ale clientelei firmelor de inchirieri auto din diferite motive !
    Exemplu : omu ca sa nu-si murdareasca masina personala inchiriaza de la firma de inchirieri auto si face cu ea diferite munci murdare ( culesul viei, merge la sapa la porumb sau transporta te miri ce cu ea).
    Sustin creearea unei baze comune cu clientii problema la care sa-si aduca aportul toti cei din industria de rent a car !
    Numai de bine !

    00
  72. Compania noastra ofera serviciul de rent a car in Bucuresti. In prezent, ne axam pe masini premium printre care mentionam Mercedes Benz S Class Coupe 4Matic, Bmw M6 GrandCoupe, Porsche Cayenne, pe langa acestea flota noastra mai cuprinde Volkswagen Passat 2015 si Volkswagen Tiguan.

    00
  73. Au legat plugul de masina de a ajuns in halul asta ? :))))

    00
  74. Daca doriti sa inchiriati o masina in Romania, va sfatuiesc sa inchiriati de la Daleo Rent a car. Site-ul lor este https://www.daleo.ro/ . Eu sunt client fidel mereu inchiriez de la ei, pentru ca sunt multumit de serviciile lor!!!

    00
  75. In ce hal poate sa arate, nu-mi vine sa cred ca existe firme care ofera spre inchiriere asemenea carute

    00
  76. Ar trebui sa plateasca pentru asta din garantia pe care o lasa la inchirierea masini.

    00
  77. Doamne ma fereste ! Dar eu ii bateam la fata locului cand imi aduceau masina si dupa mai vedeam eu cum ii dau in judecata.

    Da, Casco nu e valabil pentru asa ceva, si o asigurare pentru un asa posibil caz e greu de obtinut la un pret normal.

    Am patit oricum si eu sa-mi aduca clienti masina cu probleme, dar in urma presiunilor ca ii dau in judecata, pentru a evita procesul, s-au achitat.

    00
  78. Din pacate, oricat este neplacut, nu cred ca este prima data cand companiile de rent a car se confrunta cu asa ceva. Mare pacat.

    00
  79. De o situatie similara ne-am lovit si noi doar ca poate acum cativa ani nu se practica blocarea depozitului/garantiei de pe cardul de credit la inchirierea unei masini.
    Mai nou depozitele sunt destul de piperate tocmai pentru a putea acoperi o eventuala paguba majora si acesta este si sfatul pentru cei ce presteaza servicii de rent a car, desi clientii vor cauta mereu chilipiruri si vor incerca sa negocieze, este bine sa preintampini neplacerile si sa taxezi depozitul corespunzator in avans pentru ca ulterior nu vei mai avea ocazia sa recuperezi alte sume.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile