“Cu BMW Select plătești 1% pe lună. Tu decizi apoi dacă îl păstrezi sau nu.”

De aproape 2 săptămâni mă tot chinui să scriu postul ăsta. Cred că l-am început de vreo 10 ori deja, și mărturisesc că încă nu știu / sunt incapabil să îmi explic ceea ce se întâmplă aici în ciuda faptului că am aproape 14 ani de experiență pe piața serviciilor de mobilitate (leasing operațional & închirieri auto).

Povestea pe scurt. BMW România (cu care nu am absolut nicio afiliere) vine cu o idee zic eu extrem de curajoasă. Și anume „Cu BMW Select plătești 1% pe lună din valoarea unui model BMW nou timp de 36 de luni. Tu decizi apoi dacă îl păstrezi sau nu”. Interesant este că cei 1% includ și avansul, și asigurările, și garanție extinsă. In realitate insa rata reala de depreciere a marcii e în medie peste 1.5% / luna și nu e împărțită perfect liniar ci degresiv, deci propunerea e tentanta.

Ce înseamnă asta?

O valoare de revânzare ridicată garantată (64%) comparativ cu cea reală de 40-50% din piață (64% față de 40% e cu 61% mai mare atenție), în condițiile unui risc financiar/operațional infim pentru client și a unui impact de 1% în cashflow (medie lunară în 36 luni).

Discutam despre o marcă premium cu o depreciere cumulativă în 3 ani de 50-60% în varianta conservatoare/medie (sursa CARFAX), cu maximul de depreciere în primul an, și asta la Seria 3. Nu vreau să mă gândesc la mașini configurate foarte specific, la X2 sau la seria 4/6/7, cu pachet M samd. Așadar valoarea reziduala în cel mai bun caz e 40-50%, și niciodată 64%.

wps_clip_image-14323

Sursa https://usedfirst.com/cars/bmw/3-series/

Care e schema ? În orice previziune financiara de bun simț – și ale noastre tind să fie destul de calificate, pentru că prin portalul nostru de inchirieri auto intermediem mașini / negociem la cifre foarte mari care ne permit să înțelegem structura de costuri din spate – deci deja fac calculele la o rata care în mod normal nu este accesibila unui consumator de retail – costul ăsta nu iese (cel puțin din calculele mele, e însă posibil că BMW să aibă o alta structură a costurilor, mai mică). Și să ne gândim și la riscurile ofertantului. Rata de depreciere e degresivă, ceea ce înseamnă că furnizorul literalmente pierde bani la rezilierea anticipată și riscul de reziliere anticipată l-aș estima la un 50%.

Logica din spate e că probabil BMW vrea să expună consumatorul, mărcii, prin intermediul unui produs cu marja 0 sau negativă, în ideea în care ar penetra mai bine zona de corporate și IMM-uri.

Efectul? Complet neașteptat. Întreagă piață pare convinsa de faptul că e un cost exorbitant

Comentariile din social media sunt de-a dreptul nepretuite. Le extrag pe cele mai bune:

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

70 comentarii

  1. commentul cu Romania Portugalia este nepretuit… omul vrea sa bage BMW-ul la transport de persoane sau ceva =))))

    00
    • de ce cacat nu mai foloseste nimeni cuvantul „comentariu”? peste tot „comment” si „comm”

      00
    • @Alin – secolul vitezei. Mai scurt, si mai rapid.

      00
    • @Leo commentul – 9 litere, comentariul – 11 litere. wow! cat de rapid!

      00
    • NOU
      #5

      De fapt marea inginerie pe care a “inventat-o” BMW Romania se numeste “aproape” LEASING ! Acesta este aproape adevaratul LEASING !

      *impunerea a 30k pe an este un romanism marca Autobovine Bavaria care se “justifica” in rata extrem de mica de depreciere a automobilelor in viziunea si visele BMW Romania

      Un bmw Seria 3 vechi de 3 ani are o valoare undeva la jumatate din pretul de achizitie (nu vorbim aici de „samsareli” si alte batranici de prin germania ci chiar de calculele lor facute la buy back unde preturile oferite sunt undeva cam cu 15-20 % mai mici fata de pretul pietei de SH dar cu 15 – 20% mai mari la revanzare)

      Cu alte cuvinte BMW se chinuie sa tina pretul de SH extrem de sus pentru autovehiculele sale.

      La adevaratul LEASING, dupa 3 ani se calculeaza valoarea reala a masinii respective in functie de km, stare, defectiuni aparute etc si daca doresti sa o cumperi vei plati in continuare PRETUL REAL al masinii la data respectiva NU la pretul pe care il VISEAZA DEALERUL (valoarea dupa 3 ani SE CALCULEAZA nu SE IMPUNE)

      exemplu : bmw seria 3 benzina luat in 2009 cu aproape 40k, „ievaluarea” facuta de ei in 2013 pentru o masina de „nevasta” cu 27.000 k (masina nu nevasta), careia pana si cauciucurile i le-am schimbat la ei a fost de … 13k (cam 30-35% din valoarea de noua) si le revindeau cu 22-24.000 (60 %) cu justificarea ca departamentul de SH nu tine de ei si masina trebuie „verificata” (absolut totul in 3 ani a fost facut la ei iar pretul de SH pe piata era de vreo 17-20k adica 45-55% din valoarea de nou care este si adeavrata valoare a unui BMW seria 3 dupa 3-4 ani)

      partea buna : e bine ca in sfarsit dupa 30 de ani avem LEASING pe bune
      partea proasta : vor mai trece probabil inca 30 de ani pentru ca valoarea dupa 3 sau 5 ani sa fie calculata corect

      00
  2. Ala cu „Ati gresit tara baieti mei cu oferta asta !!” chiar a nimerit-o!

    00
  3. Nu e chiar asa, am facut un mic calcul (ca si persoana fizica unde platesti TVA). La seria 5 unde pretul de lista zic ei ar fi 48.195 (versiunea cea mai „cheala”), platesti cam 28.000. La un X2 cu pret de pornire 32.500, platesti cam 22.500. Stiu ca o sa compar mere cu pere, dar daca le-ai lua cash cu siguranta dupa 3 ani si 90.000 de km ai lua mai mult de 20.000 pe seria 5 si mai mult de 10.000 pe X2. N-am gasit sa fac un calcul si la seria 3, dar sunt convins ca nici acolo nu iese acel 36% cu tot cu avans.

    00
    • mie nu imi place marca, mi se par parca un pic in urma fata de competitie si sunt si blocati cu iPhone…

      dar mi se pare foarte misto acest BMW Select.
      In primul rand imi reduc riscurile (persoana juridica), nu scot 40-50k din banca pe o masina pe care o pot baga intr-un copac peste 1 saptamana. Stiu de la un prieten de asemenea ca tarifele RCA+CASCO sunt preferentiale si ma ajuta si faptul ca in fiecare luna pot sa scot din business o suma fixa pentru mobilitate.

      e o combinatie intre leasing financiar si cel operational (care merita mai mult pt flote)

      am fost la tiriac saptamana trecuta sa intreb daca au ceva macar similar. nu au.

      00
    • am o rugaminte, de unde mama dracu e chestia asta cu „ca si”? de ce trebuie sa bagi nemernicul ala de „si” in ecuatie? fara suparare, doar ca este spectaculos cat multe persoane folosesc chestia asta ca si cum evita o cacofonie sau ceva de genul asta. gen.

      00
  4. bah m-au deprimat maxim oamenii aia care comenteaza pe acolo. este unul care zice ca doar cativa pot accesa, aia cu salarii peste 2500 eur. de parca 2500 ar fi ceva asa mega bomba si in al doilea rand, da, mi se pare normal ca daca n-ai macar 2500eur sa nu-ti permiti un bmw nou ca inseamna ca esti atat de bou incat faci foamea ca sa-ti iei masina sa moara dujmanii de invidie.

    00
  5. Practic, dai in 3 ani, de exemplu, 12.000 eur la un S2, cam cât e prețul întreg la o mașină echivalentă ca gamă, dar marcă mai slabă.

    E interesant.

    00
    • Doar ca in varianta BMW in aia 3 ani mergu cu BMW-ul. In varianta cu marca mai slaba mergi cu tramvaiul.

      00
  6. fratemeleu GUEST_AUTHOR ce facusi omule? Ma abtin cu greu sa nu dau click pe linkurile alea

    00
    • e si unul mai rasarit acolo care zice ca aia pt care e facuta campania nu stau pe fb sa comenteze la gramada.

      00
  7. Oferta este bună, piața este proastă.
    Eu o văd ca pe o mașină în chirie la care nu mai plătești nimic, doar combustibil.
    Și dacă o iei nouă, cu bani cash, pierzi mai mult. Așa, odata la 3 ani, ai mașină nouă. Mereu.

    00
    • Exact! Aceeasi schema se practica si in Europa.

      00
    • Adevarat, doar ca pe piata din afara nu exista dobanzile nesimtite de la noi.
      Problema e ca se incearca aceasta oferta la o piata care cumpara aceste masini la SH. Defapt la noi este o arta sa cumperi bmw SH, iar aceasta oferta strica tot farmecul.

      10
    • In Germania este 0,92% pt 20 mii km.

      00
    • „Eu o văd ca pe o mașină în chirie la care nu mai plătești nimic, doar combustibil” vezi prin conditii mai bine, este cum zici tu doar ca mai platesti o asigurare, mai platesti o revizie, mai platesti o … dar ce mai stam sa discutam ca de fapt este „doar combustibil”

      01
    • @norbert, mai informează-te.

      00
  8. stai sa ajunga anuntul lor si pe 4tuning. toata lumea stie ca bmw-urile nu se cumpara de noi si ca cele mai bune sunt la batranica aia din nemtia care doar le face rodajul

    00
  9. „Produsul BMW Select din această campanie este dedicat exclusiv persoanelor juridice, lucru de altfel menţionat în disclaimer.
    Pentru persoanele fizice există oferte în lei, la care gradul de îndatorare admis este de 40%.”

    00
  10. Cred ca autorul vrea sa ne spuna, pe ocolite, sa ne luam bmw-uri vechi de 3 ani ca-s la juma’ de pret. Bmw e masina de cocalari!

    00
  11. hai sa facem un rezumant interesant la discutia de acum 2-3 saptamani de pe FB
    guest=e***l care a scris aici, comentator1-4 alti oameni cu idei faine

    guest: posteaza si acolo fix ce a pus si aici „lucrez in domeniu din 2006 (e util sa stii informatia, dar sunt multi care lucreaza degeaba in anumite domenii”, etc

    comentator1: nu e frate asa, e un leasing financiar cu valoarea reziduala de 64%.

    comentator1:deci m-am uitat un pic mai atent si lucrurile stau asa:
    – o constanta din programul asta e valoarea reziduala de 64%
    – dobanda de 4,69% pe an
    deci explicat altfel, lucrurile stau cam asa:
    (36% din valoarea masinii – AVANS)/36 luni + dobanda 4,69% din valoarea totala a masinii (doh!, normal) /12 luni + CASCO + garantie extinsa = rata lunara ===> ceea ce practic este tot un leasing financiar, doar ca e pe o perioada de 36 de luni si are valoarea reziduala mai mare si avansul mai mic, dar cred ca in practica nu se va aplica asa cum se face marketing (nu stai bine cu cifrele, nu ai venitul care trebuie, etc)

    guest: ținând cont de câți închid programul îți zic eu că e mai degrabă operațional. Include și revizii și reparații făcute de ei cred :))))

    >> aici e o postare pertinenta … la care guest-ul nostru nu comenteaza

    comentator1: nu am vazut sa includa ce spui tu, plus ca platesti dobanda, casco, ca la orice leasing financiar, e doar ambalat si marketat intr-o alta forma

    bmw: mersi „guest”, esti baiat fain, ca ne-ai laudat de fapt au zis „Îţi mulţumim pentru aprecieri şi pentru explicaţiile pertinente pe care cu drag le-ai împărtăşit cu noi şi cu ceilalţi utilizatori ai comunităţii noastre.”

    comentator1: si am curaj sa fac un pariu, mergem sa testam cum se obtine programul asta si sunt aproape sigur ca voi fi tratat fix la fel ca un solicitant de leasing financiar

    comentator2:
    in continuare produsul e disponibil in practica numai pentru persoane juridice? La Porsche Leasing de exemplu produsul relativ similar Perfect Leasing este disponibil si pentru persoane fizice….

    bmw: Produsul BMW Select este disponibil şi pentru persoane fizice

    comentator3:
    acesta este un leasing operational pentru persoane fizice, doar ca se achita un avans. Este o idee foarte buna. Pe langa plata masinii, in rata sunt incluse si cheltuielile de intretinere si asigurari?

    >>si aici pauza, ca nu sunt incluse chiar daca lasa sa se inteleaga asta

    comentator 4: „BMW România, dragi cititori. Dupa o vizita astazi in reprezentanta am constat ca totul este o reclama falsa la un produs care nu se poate accesa de 99,99% din persoanele fizice. Asta deoarece la o rata de aprox 500euro cu tva ai nevoie de un salar min de 2500euro si foarte imp fara alte credite, gradul de-ndatorare fiind de doar 20% (asta dupa ce m-am documentat singur), cei din reprezentanta inca se documenteaza. Sunt cativa cu acest salar, dar nu cred ca e unul fara alte rate. Cum spuneau si cei de acolo au vandut 2-3 masini tot anul la pers fizice, oricum nici una prin select. Foarte pacat. Multumesc.”

    bmw:Produsul BMW Select din această campanie este dedicat exclusiv persoanelor juridice, lucru de altfel menţionat în disclaimer.

    >> funny ca mai devreme tocmai spusesera ca e si pentru persoane fizice, doar cateva randuri mai sus

    pareristul5: este absolut normal ca pentru o masina de 40 000 sa ai venituri de peste 2000. Valoarea masinii cumparate nu poate depasii venitul pe 1 an

    comentator4: am venituri mult peste 2000 :) Cu toate astea nu ma incadrez
    comentator4:oricum ma gandeam la un program select cu 50% dar si asa ratele se-nvart in jur de 800euro -> ca ai nevoie de un salar min de 4000euro, si f. imp. sa nu mai ai nici o alta rata, atunci ai nevoien de 5-6-7000

    comentator4:Ca sa rezum discutia, nu e BMW Romania de vina, ci normele BNR care la un leasing in euro nu-ti da un grad de-ndatorare mai mare de 20%, doar ca nu inteleg dece este oferit programul si persoanelor fizice, daca evident este aproape imposibil de accesat. Adica pentru 1 din min 150000 nu cred ca merita

    comentator4: am gasit cele 2* ** Ofertă valabilă pentru persoane juridice. , insa nu gasesc unde corestund. Daca spuneti ca exista oferte in lei si pentru persoane fizice ele ar fi de interes doar daca sunt similare Select si val. rez. mare. Oricum nu vad care este motivul pentru care asemenea oferte sunt doar la PJ. Dpmdv valuarea auto scade mai mult daca prop anterior a fost o firma decat o pers fizica, insa este decizia dumneavoastra.

    concluzie: oferta este valabila pentru toata lumea, dar de fapt doar pentru firme, si pentru firme doar in „*în limita a 30.000km parcurşi anual.” ma gandesc cate masini de firma au doar 30.000 km, poate masina secretarei, masina directorului pe care o foloseste doar cu amanta, dar nu masina standard de firma. din pacate Emil nu ne-a ajutat deloc, iar comentariile care ii tin partea sunt doar genul care vor sa fie acceptati de ceilalti

    00
    • E logic ca nu iti permiti BMW nou daca scrii ”salar” si daca ai un amarat de 2500 de euro pe luna, mai putin decat salariul mediu din vestul Europei, cat un vanzator la Lidl ;) Inseamna ca aproape toti vesticii ar trebui sa aiba BMW nou.
      Dar asa e romanul, sarac si fudul. Orice amarat cu 2500E salariu, cat vanzatoarea din Olanda, viseaza la cinciar nou, sa-i moara dusmanii.
      Si da, eu castig peste 5000 pe luna, fara rate, casa luata cu banii jos, si tot nu imi iau BMW ;)

      00
    • Pai din 5000 de „lei” e greu sa-ti iei…

      00
    • SGW iti spun eu care e diferenta intre 2500 din olanda si 2500 din romani? Sau cum facem?

      00
    • Am revenit la aceasta postare pentru ca datorita unui guest post pe zoso.ro, am calcat pentru prima data viata intr-o reprezentanta BMW, iar maine voi primi cheia de la masina. Multumesc, zoso! :)))

      PS: programul Select e in parteneriat cu Unicredit, iar pt. gama M-performance si M, val. reziduala e 40%, nu 60% ca in reclama :)

      00
  12. Visul meu – Să dau un apartament pe un bmw cu 3 pistoane și vibrații de tractoraș.

    00
  13. Fara sa jignesc pe nimeni:

    – Oferta este destinata pers Juridice – adica cei care stiu sa face diverenta dintre Opex si Capex, stiu ce este aia o amortizare, leasing operational, deductibilitate fiscala……

    Pentru cine cunoaste, oferta este buna.

    00
  14. NOU
    #42

    Explicatia cred ca este, in primul rand, cea legata de Marketing. Lumea cumpara masini noi si e cota de piata de acaparat. Acest marketing abil, subtil, pervers, este pana la urma o investitie pentru BMW. Si este extrem de bine gandit si directionat catre un public care (poate) inca nu este 100% al lor, dar cocheteaza cu ideea, si poate/trebuie sa devina. De peste trei ani lucrez intr-una dintre zonele fierbinti ale corporatismului din Bucuresti si, in ultimii doi ani s-a umplut strada de BMW-uri, ce-i drept, pe doua roti, nu pe patru, dar cred ca functioneaza similar. Oameni, in marea majoritate genul care nu stiu sa puna o motocicleta pe cric, au permisul de cateva luni dar au dat de primii bani seriosi si se arunca sa isi faca tot felul de mofturi. Nu au 15-20K EURO sa o ia cash dar au 2-300 EURO lunar sa plateasca rate. La motociclete, despre care vobesc acum, exista multe modele comparabile ca design/performante/buget si pe la altii, existand chiar si multe oferte mai bune calitate vs. pret, dar motocicleta trebuie sa fie OBLIGATORIU un BMW ca altfel tusim si nu putem sa iesim pe strada. Aici e punctul sensibil, daca combinam nevoia de „imagine personala” cu o (falsa, zic eu) iluzie de accesibilitate d.p.d.v. financiar, identificam o mare paine de mancat si BMW (RO) a inteles extrem de bine asta. In 2018 aveam un buget de 4-6 k EURO si, dupa 14 ani de mers cu motorul, cautam si o solutie mai comoda de mobilitate pe doua roti (maxi-scuter). Singurele pretentii erau sa fie nou sau max. 1 an vechime si (inca) cu garantie. Doream sa il iau cash, fara alte artificii. Eventual direct de la dealer un model 2017 ramas in stoc/buy-back/vehicul de show-room/etc. In cautarile mele am intrat in contact cu cineva de la BMW care mi-a prezentat un plan financiar de achizitie si usor-usor m-a facut sa cred ca este chiar OK ceva pe la 2-300 EURO/luna, CASCO si etc. incluse, pe 3-5 ani, avans minim sau deloc. Era super-ultra-mega tentant. Doar ca, la o analiza mai detaliata (acasa) am realizat ca vorbeam de o achizitie >10k EURO si nu mai eram la varsta la care sa fie atat de importanta emblema. Nu contest calitatile tehnologice sau alte aspecte obiective – pana la urma o chestie de 5k costa cu 50% mai putin decat una de 10k, deci diferente trebuie sa fie – problema mea era ca am fost extrem de aproape sa ma bag la o cheltuiala dubla fata de ce imi propusesem. Asta e detaliul care scapa si aici lucreaza campania de MKTG + oferta de finantare. Cred ca scopul campaniei este sa identifice clientul, cel dispus sa cheltuiasca o suma de bani in zona 20 – 30k EURO si sa-l mute la ei in portofoliu, dar pe o zona de 40 – 50k EURO. Diferenta fiind in zona de iluzii ca oricine are usa deschisa spre zona premium, doar sa vrea.
    Fac niste precizari, ca sa nu incurcam borcanele – nu e nimic rau sa iei o masina de ce valoare vrei sau sa o iei „in rate” daca esti firma sau produci bani cu ea astfel incat masina sa-si acopere costurile luna-de-luna. Sau daca suntem rentieri si aspectul financiar nu reprezinta o problema. Dar, ca si persoana fizica, daca chiar vrei / iti trebuie, cred ca tinta ar fi sa iei ce poti sa iei cu banii jos. Sau, daca vrei neaparat un imprumut/leasing/etc, ideal ar fi sa stai tot in zona de buget propusa. Daca cash iti permiti ceva de 10k EURO, e bine de retinut ca „in rate” iti vei permite tot atata.

    00
  15. Interesant .. totusi pe linkul asta https://www.bmw.ro/ro/topics/offers-and-services/bmw-financial-services/bmw-select.html oferta pare un pic diferita :
    – Seria 1 : 306 * 36 de luni reprezinta 44.5% din 24706 ( Asta considerand cei 3900 prima plata in avans ca fiind de fapt plata pe primul an si nu o suma in plus care ar duce procentul platit in 3 ani la 60% ).
    – X1 : 456 * 36 de luni reprezinta 44% din 37314 ( considerand la fel ca prima plata de 5900 in avans face parte din cele 36 de rate si nu e ceva extra )
    Nu pare 1% pe luna …

    00
    • Stai ca am facut si eu aceasi „greseala” ca tine. Nici autorul, nici BMW nu precizeaza nicaieri ca la acel procent de 36% in 3 ani se adauga si dobanda (desi este oarecum logic, cineva care nu s-a lovit de asta nu se prinde din prima, dar deh, marketing, suna mai frumos 36% fata de 36%+dobanda=44%). E ca la banca la un credit pe grafic, undeva scrie cat dai inapoi la soldul creditului (in cazul nostru acel 36%), fix langa dobanda. Cand le aduni ajungi la procentul de 44% sau cat este de caz la caz.

      00
    • Calculele tale sunt incorecte, e mai rău. Ei spun că 100%-64%=36% in 36 luni adica 1% din valoarea mașinii, marketing 101 că nu zic de cost leasing și asigurare.

      Dacă faci un calcul la S1:
      – în 3 ani: 3900 + 36×306=14916
      – rezidual: 64% din 24706=15812
      – total: 30728, adică cost leasing+asigurare 6022 în 3 ani.

      De obicei casco+leasing e cam 1300E pe an la 23k (GAP nu stiu cat e) asa ca mai e loc de 2k alte costuri.

      00
  16. Alte marci de masini mai au program similar cu select ?

    00
  17. E la final o inchiriere de masina. Dincolo se practica la greu, aici se incearca dar salariile sunt prea mici pt pulime ce prefera second-uri.

    00
    • Pulimea care considera ca face „investitie” cand da banii stransi 5 ani pe o masina (noua sau sh nu conteaza) nu se intersecteaza cu pulimea aia care a inteles ca creditul
      (sau alta forma de finantare) e o scula care atunci cand e folosita corect nu te lasa fara degete.

      10
    • Pulimea care considera ca face “investitie” cand da banii stransi 5 ani pe o masinanu se intersecteaza cu pulimea aia care a inteles ca creditul e o scula care atunci cand e folosita corect nu te lasa fara degete.

      true story. mă uit pe forumuri și oamenii sunt in continuare uimiți că iau 60.000€ de la bancă și în 30 de ani dau înapoi dublu. practic, e o știre importanta, ei nu se așteptau la așa ceva.

    • Pulimea strânge bani 5 ani. Hahaha. nu s in stare să pună bani deoparte nici o lună, cheltuie tot ce au și apoi cumpără pe datorie. Unde trăiești man?

      00
  18. Dacă drep….., derp…. dacă îi scade valoarea decât 60%în trei ani , înseamnă că în șasă ani îi scade la 120% boiarule ?
    Pă roșu ai ?

    00
    • Nu iepuras. Amortizarea e degresiva, nu liniara. Adica viteza de depreciere scade, nu e constanta. Tradus. In prima luna pierde 10%. In a doua 5. In a treia 2.5 si tot asa. In luna 36 vs 35 pierde 0.6%.

      00
  19. Ru tot nu inteleg de ce m-as bucure de o valoare reziduala garantata mare?
    Gen platesc mai mult la final?

    Oferta buna era 1% pe luna si valoare reziduala 50% dupa 3 ani.

    Eu cred ca tu faci o mare confuzie aici cu 1% asta.
    E o teapa veche practicata pe leasinguri IT. Dell practica asta.
    Ei zic: nu platesti dobanda ci platesti LRF lunar (lease rate factor) care e % din valoarea echipamentului.
    Iese ca pula la final. Cand calculam cata dobanda iese ma apucam de cap. Si totusi americanii semnau cu tot dragul. Mi-o scapa mie ceva, poate leasingurile cu 10% dobanda la dolari sunt bune si nu stiu eu (ce-i drept nu stiu ce practica concurenta).

    01
    • La americanii aia erau fix aceleasi cifre? Pe la ei se practica alte valori …

      00
    • Ideea era ca nu mai platesti la final, iei alta noua. Se numeste BMW Select, nu BMW Leasing Pentru Toti.

      La final ai dat 36% din valoarea masinii, care s-a depreciat cu 40%. Adica mai simplu daca iei o masina de 100.000 de euro, platesti 36.000 dar dupa 3 ani masina valoreaza doar 60.000. Daca tu esti genul care ia masina noua si o schimba la 3 ani ai avantaj de 4.000 de euro.

      00
  20. Cunostintele romanilor (ca popor) in materie de finante si economie e egal cu cel al maimutelor.

    00
    • Tocmai te-ai facut maimuta, sper ca ai realizat asta.

      00
    • Eu sunt foarte constient de diferenta dintre popor si individ. De asta am scris „ca popor”. Aparent nici macar notiuni elementare de matematica/statistica/logica nu avem „ca popor”. Dupa logica ta sunt si pesedist si sarac, ca asa e majoritatea in tara asta.

      00
    • Poporul te include ca indiv/cetatean sau cum vrei sa iti spui tu. Restul sunt fanteziile tale …

      00
  21. Bine boss, dar cate butoane are?

    00
  22. În 2008 am luat o clasă medie din Germania, reprezentanta, 1500 km (irelevant pt mine forma de showroom cata vreme avea garantie 2 ani). Pret fără tva 28000 eu pt ca firmă. Acum, daca o dau, nu iau mai mult de 6500. Costuri anuale in jur de 500 eu/an revizii si reparatii. Asigurare rca+ casco primii 10 ani in jur de 700/an. Seturi anvelope 500 eux5 (18″).Trăgând linie, pt ca am intrat in al 12-lea an cu ea, am reusit sa reduc costul până la aprox 300 eu/luna. Si e vb de o masina la care am incercat sa evit deprecierea inițială. cumparand-o second. Concluzia mea legată de oferta bmw e ca e ft bună, doar ca se sperie fraierii de sume clare.

    00
  23. Stau la bloc, deci nu am ce sa caut sa-mi iau BMW.

    00
  24. Bmw umbla cu niste reduceri de pana la 25% la pretul de lista. E si o metoda de a vinde mai multe masini!

    00
  25. Un lucru nu l-am înțeles… După 3 ani mai plătești avans dacă o predai pentru una nouă?

    00
  26. Cel mai important lucru care nu s-a spus: masinile sunt „livrate din stoc” -> sunt fabricatie 2018, unele sunt 2017, altele chiar 2016 si cu un 30.000 km la bord – si se apeleaza la varianta asta pt ca raman cu ele pe stoc si vor trebui sa suporte toata deprecierea! Cu oferta asta nu doar ca scapa de niste masini care deja s-au depreciat la pret intreg, dar ies si pe plus!
    Si chiar daca scrie ca e doar pt PJ, am cerut eu oferta si se poate si pe PF! Oricum, overall pe 3 ani dai undeva la 18.000 pt un serie 3 si parca tot mai ok e sa il iei din DE cu 14.000 la 4 ani si 130.000 km, il folosesti 3 ani si il vinzi cu 10.000. Pierzi 4000 la pret, 3-4000 la casco, 2-3000 la revizii si piese = 11.000, fata de 18.000
    Diferenta cu adevarat mare e daca vrei ceva mai scump, cu niste dotari mai bune, gen un 3GT… acolo diferenta e mult mai mare si nu merita sa il iei nou.

    01
  27. E prea dezbatut acest subiect! Daca ai valoare te duci si o iei cash cu banii in punga. Eu inca am cunostinte ce viseaza sa plece soferi pe tir in UE, unde vor castiga 4000e, iar dupa isi vor lua septar cu multe butoane, ca sa se vada valoarea. Asta e visul tanarului roman, nimic altceva nu mai conteaza.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.