După ce acum câteva luni dădeau un interviu de PR în ZF despre cum plătesc bine și sunt cei mai tari, zilele astea dau drumul la o campanie care vrea să educe piața și mai ales clienții magazinelor, destinatari finali ai coletelor pe care Fan Courier le livrează.
Ia fiți atenți aici.
Nu ne-am dorit o campanie clasica de imagine care sa vorbeasca despre leaderul categoriei si nici sa ne laudam cu reusitele companiei in cei 19 ani de adevarate provocari, ci ne-am propus sa construim o campanie despre viata adevarata, cea din spatele unei livrari.
Am tinut mult sa le spunem oamenilor asa cum sunt lucrurile de fapt, le-am dramatizat in mod comic cu ajutorul unor episoade de animatie care in cele din urma se vor transforma intr-un scurtmetraj.
Leaderul este cel caruia ii revine obligatia de a educa piata.
Nu știu dacă vreun umorist o să poată egala curând glumele astea. Pentru că sunt glume.
Dincolo de liderul pieței, niște alte fapte rămân, în ciuda campaniei.
Fan Courier e de vânzare de câțiva ani, pentru că patronii s-au săturat de businessul ăsta. Că e de vânzare înseamnă că trebuie să țină cifrele sub control, adică să plătească totul cât mai puțin, pentru a arăta o urmă de profit. Cel mai bine se vede asta la încărcarea curierilor și la salariile lor.
Așa că, dincolo de campanii de imagine, destinatarul coletului interacționează cel mai mult cu omul care îi aduce coletul la ușă, iar când ăla e prost plătit, obosit și nervos, ghici ce: amuzanta campanie nu mai contează.
Clipul ăsta de mai jos ilustrează fără să vrea o problemă: curierii sunt puși să care de mult ori colete peste puterile lor, li se spune să se descurce și să cheme destinatarul jos să își ia coletul.
Realitatea bate reclama. De aia curierii pleacă pe capete, de aia văd mașini de Prahova și Iași livrându-mi colete în Brașov, de aia curierii știu și spun, fără să se jeneze, că “azi noapte au plecat jumătate din oameni, de aia ne-au chemat pe noi de la Iași” sau că “volumul de colete s-a triplat în doi ani pe ruta asta, salariul a rămas același, și nici un șef nu vrea să discute despre asta”.
Ce e amuzant la clipul ăla?
ca îl pun pe ăla sa care cu cârca ditai coletul, in loc să fie 2 oameni care fac asta.
Protectia muncii (legislatie si bun simt) spune ca nu au voie sa care colete mai mari de o anumita dimensiune (volum – pentru ca e prea greu de manevrat) si peste o anumita greutate. Si toate astea se si insumeaza – adica nu au voie sa care mai mult de n* kg in fiecare zi, si nu au voie sa urce mai mult de n*scari in fiecare zi. Normal ar trebui sa aiba o norma fiecare curier de efort fizic peste care sa puna cheile jos si sa traga pe dreapta. Pentru colete mai mari ca volum si greutate este obligatoriu sa fie cel putin 2 persoane si/sau sa aiba echipament pt ridicare, minim un trailer. Daca se urca pe scari trebuie un trailer special care poate sa urce scarile. Nu este permis sa se urce scarile cu colete in brate (peste o anumita greutate si volum).
Video-ul respectiv arata incarcarea curierului peste normele legale, logice si ce mai vrei.
Cum mai, ce e amuzant? N-ai vazut pisica cum a sarit pe colet? ha ha ha ha ha ha! hahahahahaha! h ah ah ah ah ah a! h a h a h a h a h a! hhhhhaaaaaa!
si mai si derapa pe colet
este foarte amuzant pentru ca, dupa tot acel efort, nu a raspuns nimeni la usa
Nu ai voie sa cari ceva mai greu de 25kg. Despre greutatea medie de carat pe zi nu stiu, dar la greutatea de carat in un singur drum e sigur 25kg.
Dragilor, in firma am scari, cei de la care am inchiriat si ne-au adus copiatorul aveau un lift de marfa, cum i-au zis ei, care seamana cu o liza, care „stie” sa urce si scari. Daca amaratii aia aveau echipamentul asta, ce opreste ditamai firma de transport marfa sa isi doteze masinile cu asa ceva? Probabil costurile, tinute in frau de vre’un burtos de pe la ei, ca sa se laude cu cifrele la sfarsit de an si sa isi ia prima babana. Sclavii sa care cu spatele, da-i in pdm.
Mai tare e faza romaneasca cu baba care hraneste pisica pe casa scarii.
Am un prieten care a lucrat pentru Amazon la curierat. Undeva la 200 de pachete de livrat zilnic, responsabilitate pentru masina, parcare etc. Da, un salariu net de vreo 1.600 de lire si cu toate astea se schimba agentii ca pe sosete.
FC are o problema serioasa. Indiferent cat de mult le-ar creste salariile tot nu ar fi suficient sa se accepte volumul de munca. FC are nevoie de multi angajati noi plus cresteri salariale ca sa isi permita sa retina angajatii. Cred ca acum este momentul ca cei care zic de fiecare data ca Apple da faliment sa vina sa zica acelasi lucru despre FC
Fan Courier si-a triplat volumul de colete pe zona mea, dar salariile au ramas la acelasi nivel: aprox 1600 lei net. Iti garantez ca o triplare a salariului, ajungand la 4800 lei net e un salariu ft mare pt un oras de provincie si iti garantez ca ar atrage oameni de calitate cu chef real de munca. Sau, de ce nu, salariul actual la care se adauga un comision de x lei per colet livrat. Punem pariu ca vor trage toti cu adevarat??
cred ca nimeni dintre cei care comentati pe aici nu ia in calcul faptul ca traim in Romania! si ca noi, ca natie, ori suntem delasatori de cand ne stim, ori ne-am suedejizat in ultima perioada…ori indiferent de motiv, nu o sa dam randamentul scontat niciodata!
exemplu concret: lucrez intr-o companie romaneasca, numarul 1 in romania pe domeniul de activitate, 250+ angajati(mare contribuabil), unde odata cu crestearea afacerii au crescut si salariile; sunt cazuri unde in productie se castiga mai bine decat unii oameni din structurile superioare tesa. insa randamentul oamenilor chiar nu a fost pe masura cresterilor salariale, indiferent de castig, bonusuri, prime, conditii de munca….romanul tot roman.
Mda, am cumparat mobila de la Ikea, stiind ca in Bucuresti o livreaza o firma ~ Ikea.
Problema e ca am livrat-o la Constanta, et4, bloc fara lift din constructie, iar curierul a fost FAN!
Fratilor, au fost 40 de pachete, iar cei de la Fan Curier au trimis doi baieti (dupa insistentele mele).
A fost horror. I-am cinstit pe oameni, dar au plecat leganandu-se.
Cu o zi inainte am cumparat electrocasnice de la Altex, iar curierul a fost Nemo Express.
U n ragaz, o mana de spalat si un frigider!
A venit un curier care nu cred ca luase BAC-ul, dar era „format fizic Zoso”.
L-am trimis la plimbare, iar a doua zi au venit doi curieri si s-au chinuit eroic.
Pachetele puse la gamada, oglinda de la sifonierul Ikea sparta (astept inlocuitor), lipsa orice ajutor precum „liza” sau funii.
Am luat si eu de la Ikea si a trebuit sa le car singurel ca baietii nu livreaza la usa si cand am desfacut cutiile, ce sa vezi, diferite elemente ciobite si zgariate.
le-ai ciobit când le urcai pe scări?!?!?!
ce ai primit tu acolo se numeste „White Glove Delivery ” si e mult mai scump decat o livrare obisnuita din cauza volumului si a greutatii. Pentru a face o astfel de livrare au nevoie de echipamente speciale, ca dupa 2 saptamani isi rup spatele daca nu folosesc nimic.
Prin state Fedex si UPS iti aduc pachetul pana in fata cladirii in cazul pachetelor de mari dimensiuni, dar magazinul iti ofera optiunea cu alte firme sa primesti pachetul pana in casa.
Protectia muncii? Daca e dupa fapte reale, lipseste doar campul de bumbac.
Aia cu „leaderul” oricum e cam scapata asa pe sub usa. Ma mir ca nu a sesizat nimeni de la agentia care le-a facut PR-ul (sau poate ca si-au facut singuri campania). Daca acum cativa ani sa vorbesti „romglish” era un pic excentric si se purta printre hipsteri, acuma pare ca a devenit „common sense”.
Eu am facut la un moment dat greseala sa ma imprietenesc cu unul dintre astia care livrau la Fan. A inceput sa ma sune la fiecare livrare sa imi spuna ca „el e jos”. Adica eu trebuia sa ma simt si sa ii spun ca „da cobor imediat”. S-a cam suparat cand i-am zis sa apese butonul 2 de la interfon si sa urce la 2. Era ca si cum mi-ar fi facut o favoare personala dar sunt ferm convins ca i-a trecut si ca acum e bine.
Probleme de genu asta sunt si la case mai mari https://www.youtube.com/watch?v=WCGBNj-aSwA pentru ca nu ai cum sa stii cand clacheaza angajatul.
In fine … uite un spot mult mai creativ si haios https://www.youtube.com/watch?v=NBfzB-SstTI pt Fan realizat cu buget aproape 0 si mult mai de succes decat oricare din video-urile de aici https://www.youtube.com/channel/UCE5LOwRvRn8Uk1cxS83ppfQ (apropo @agentia de ce nu le-ati luat si lor un user ca lumea pt canalul de youtube?)
Interacțiunea se face între om şi om.
Una este salariul, altceva este comportamentul agentului de la curierat.
Ar trebui sa le zica bogdaproste retailerilor online, pentru ca fara ei ar fi murit de mult de foame. Ca si firma am avut experiente mixte cu ei, unii curieri foarte ok, altii neseriosi, motiv pentru care am ajuns sa nu platesc nimic in avans (nu de alta, dar nu stiu cand vad pachetul altfel).
@DanielV
omul care îți livrează ție coletul la ușă de multe ori nu primește nici măcar un leu în mână direct din partea retailerului, mai ales dacă se folosesc servicii de curierat plătite prin bancă, cu plata lunară … el este plătit de firma de curierat.
Firma de curierat (sau patronul) ia tot caimacul de la ce plătesc retailerii iar curierii care livrează efectiv coletele rămân cu firimiturile, mai ales după ce fac plinul de combustibil la mașina cu care trebuie să facă livrările – nu știu câte sunt firmele de curierat care asigură alimentarea cu combustibil direct în curtea firmei, majoritatea îi trimit pe curieri să facă și plinul.
Deci sefilor de la FAN li se pare amuzant ca Gigelul trebuie sa care singur frigiderul ? tare, ce sa zic
pe de alta parte din perspectiva unui om oarecum normal care are un acvariu marin si primeste/trimite chestii vii lunar, fan curierul e singurul (cel putin deocamdata) la care inca pot sa fiu sigur ca daca trimit un colet cu un melc/coral azi la ora 4, destinatarul il primeste maine. cred ca din 50+ chestii trimise in ultimii 2 ani unul singur a ajuns dupa 2 zile.
E legal sa trimiti animale vii? Pui melcul intr-un acvariu mic? Intreb serios, nu fac mistouri.
viu?
boss trimite-mi si mie o saramura de crap
nu stiu daca e legal, eu am descris intotdeauna ce e in colet. (la comanda un curier). nu mi-a zis nimeni nimic de la ei.
pun coralul/vietatea in 3 pungi una in alta speciale de transport pesti si in cutie de carton tapana umpluta cu pufuleti (da, pufuleti normali).
iarna trimit cu autobuzele de transport persoane. e un hobby destul de putin raspandit pe la noi, si nu vrei sa ratezi vreo oferta buna de echipament sau stoc viu asa ca ne descurcam cum se poate. e amuzant sa astepti autobuzul de constanta la 4 noaptea in autogara la -30 grade, si asta nu o singura data :).
una din ultimele chestii trimise a fost ciuperca (rhodactis) in care sta clownul (ocellaris), http://imgur.com/a/GDvyc
Am mai aflat ceva nou azi. Spor cu hobby-ul!
Pe cat pariu ca daca trimit spre Arad, Timisoara sau Cluj (si astea-s doar orasele de care stiu eu 100%) nu livreaza a doua zi?
@Arthur ai pierde. clujul e printre orasele cu care „corespondez des. timisoara -> doar cu autobuzul am primit/trimis, arad deloc
uite, saptamana trecuta cluj :
http://imgur.com/a/pKnhY
„să cheme destinatarul jos să își ia coletul.”
stai, stai, stai… in ro se aduce colectul pana in fata usii? ce inseamna neincredere…
oriunde altundeva (sua, australia, etc) pt produse mici trebuie platit extra pt acest serviciu. de obicei nu ti se ofera nici macar varianta asta.
pt produse mari e in general cateva zeci de dolari livrarea, sau, cateodata, e inclus in pret.
sincer cred ca momentul in care romanii incep sa aiba incredere in conationali va fi momentul in care tara va trece peste ultimele bucati de comunism.
Ai pierdut ideea pe drum, probabil intre usa de la bloc si mansarda
Daca cumperi un produs si are livrare (platita, gratuita, whatever), vrei sa ti se livreze la tine – nu la vecinul de la parter
Si sunt sigur ca toti cei care se plang ca au avut diverse probleme cu FanCURier (inclusiv eu) ar plati bucurosi acel „extra” doar sa stie ca are frigiderul/aragazul/plm livrat la adresa completa
PS: tara asta mai are mult de tras pana sa treaca de ultimele bucati de comunism, si nu increderea este principala problema, ci hotia, prostia, incompetenta si lenea
Cand am sa vad primul curier cum cara in spate un frigider ii fac o poza si castig premiul anului pe National Geographic la egalitate cu poza cu ultima foca roz.
Nu înțeleg de ce semnează contracte cu livrare la usa apartamentului dacă nu sint in stare sa le onoreze?
Nu înțeleg cine și de ce mai semnează contracte cu Fancurier? Întreabă un cititor căruia ii sta mobila plătită in avans de 4 săptămîni in depozitul Fancurier TM.
Depinde de zona.
La mine în zonă Fan se descurcă chiar bine, sunt mulțumit de servicii.
Despre Cargus, totuși…
Sa asteptam si curierii sa termine tura pentru comentarii pe subiect.
Păi și ce facem până la ora 23?
oare eu sunt singurul care las spaga la curier? sau atunci cand l-am rugat sa-mi urce anvelopele de vara la usa i-am lasat 50 de lei pt asta?
Vezi… tu esti parte din problema, pentru ca „leaderul” da salarii de 1600 lei curierilor si le baga fraza „lasa, bre, ca mai primesti si tu un spaga de pe la oameni, mai un 50 lei, mai un 1000E, sa vezi cum sare banul in buzunarul tau direct”
Asa se ajunge la salarii proaste, din cauza unor facatori de bine ca tine
Oarecum legat de articol, in sensul ca e tot despre firme de curierat „rapid”. Pe mine ma dispera DHL-ul… Oameni buni, cum p**da ma-sii sa-mi dai data estimata de livrare luni 24 iulie pentru un colet de cateva kilograme, din UE (adica fara vama si intarzierile aferente) care a plecat AZI din Bucuresti? OK, a fost Economy, camion din Anglia-Budapesta-Bucuresti, asta am inteles. Dar de la Bucuresti ce dracu faceti cu el, il trimiteti cu personalul de Ciulnita?
Si nu, nu stau in varf de munte, nici in afara razei de livrare (desi la DHL/UPS nu cred ca „se” exista asa ceva). Stau in localitate resedinta de judet. In Romania.
Mai ca-mi vine sa le spun sa-l trimita cu Fan Courierul din Bucuresti incoace.
In plus sunt si niste smecheri, iti schimba textul din pagina de urmarire Chiar acum am verificat, sa nu dau cu bota aiurea, si pana acum 1/2 de ora imi aparea „Departed Facility in BUCHAREST – ROMANIA” pe la amiaza, acum au schimbat si-mi apare ora 17:59 la plecare. Oricum, tot azi 19.07 plecat din Bucuresti. Si… „Estimated Delivery: Monday, July 24, 2017 By End of Day”.
Si mai am ceva misto, dar sunt patit si nu ma mai mir. Tocmai am facut o comanda mica pe iHerb. Probabil pleaca de la ei in 20.07. Tot cu DHL, fireste. Din ce am vazut pana acum, face o zi din SUA pana in Bucuresti, apoi se f*te treaba in vama… Desi eu le trimit traducere factura, dovada platii si cele solicitate in termen de cateva ore de la emailul/telefonul de la ei, tot timpul vama dureaza cel putin 2 zile. Si apoi inca 2 zile face din Bucuresti la mine. Lucratoare, ca mai prinde si un weekend de obicei. Sa recapitulam asadar: 1 zi din SUA in Bucuresti, apoi ~4 zile din Bucuresti la destinatie. Expres intr-adevar.
ai noroc că este livrare din SUA… dacă era din China făcea 1 zi de la China la București și apoi alte 30 până 60 zile de la București la București. (nu, nu este eroare de scriere.)
Fan Curier e unul dintre putinele branduri romanesti care au crescut organic si fara interventii si finantari dubioase. Mai au teribil de multe de reparat, insa cred ca ar merita mentionat ca personaj pozitiv in peisajul auster al companiilor romanesti cu peste 1000 de angajati.
Nu cred ca doar aruncatul cu rahat face bine cuiva.
Citeste de oameni care stau cu saptamanile cu coletele la ei si spune-le lor sa fie calmi. Un lucru e clar: Fan are zone unde e ft ok si zone unde e dezastru. Ca leaderi cum se tin ei ar trebui sa faca ceva in privinta asta.
@petru pacuraru: iti rupi coloana zilnic pentru 1600 carand kkturi grele mii de trepte? Nu? Atunci gura! Nici pentru 1000de euro n-ar trebui pentru ca peste cativa ani mergi la neurolog, faci un rmn si iti vezi vertebrele tasate. Pentru ce? Alea nu se mai refac. Restul vietii ai dureri cand cari mai mult de 3kg intr-o mana. La noi omul e mai ieftin decat liftul.
Uita-te la sefa marketing, cum e imbracata:
http://media.hotnews.ro/media_server1/image-2017-07-17-21906628-41-roxana-magopet-marketing-and-manager-fan-courier.jpg
Personal nu pot lua in serios o persoana cu un asemenea look.
Pai probabil ca sefutii de p-acolo o iau… in ce vrea ea. Ca de marketing sigur nu stie sa se ocupe.
de la video s-a ajuns la majoritatea comentariilor negative. Pana la urma ei fac PR asta ca sa mai „acopere” vocea angajatilor nemultumiti. In multe companii mari si mici e cam la fel situatia cu multe rele si putine lucruri bune.
Ar acoperi mai bine vocile daca ar investi in echipamente si imbunatatirea conditiilor de munca pentru angajati. A recunoaste ca ai o problema e mai buna decat sa dai vina pe client, ca vezi Doamne ce conditii grele ii sunt oferite curierului, toate din cauza pisicii babei, a scarilor, a copiilor din vecini cu jucariile lor blestemate, bla bla bla.
Gasit in primele 10s de cautare:
http://www.xxrtools.co.uk/120kg-heavy-duty-6-wheel-stair-climbing-trolley-truck-cart-barrow.html
As face un giveaway cu un filmulet pe baza unui astfel de carucior. Daca se strang aici pe blog 20-30 de donatori si apoi il donam cu filmare la un agent FAN sa vezi atunci PR from outside cu mii de share…
Genial !