Ferrari Portofino a fost anunțat ieri. Motor de 4 litri, 591 cai putere, preț de pornire de la 200.000$.
Și un schimbător de viteze de săraci. Se vede că nu lucrează nici un român la fabrica de la Maranello, să le spună că sunt proști și că o mașină are nevoie obligatoriu de un schimbător de viteze manual, să simți mașina.
Și să o lași în viteze, că îngheață cablul de la frâna de mână dacă o tragi iarna. Computer cu toată informația lumii în buzunar, dar tot lăsăm mașina în viteză, să nu se strice. Și ne mirăm de ce ne crede Ponta mai proști ca el.
Nu stiu boss, la a mea nu tine frana de mana in panta
Vară-iarnă maşina stă doar cu frîna de mînă trasă.
daca arata ca alexandra daddario normal ca nu tine frana de mana
Ferrari nu sunt masini sa faci cu ele 150.000km. Cutiile automate se strica. Daca ai bani sa dai 3-5 mii de euro pe cutie la o masina skoda sau vw sau 8-10 mii la un audi, e ok, merita. Daca vrei sa tii masina mult sau iei o masina sh cu 200k km, cutia automata e exclusa.
Nu vorbi prostii…cumnatul meu are un BMW E46, cutie automata, vreo 300.000 km…eu Passat B6, automata, vreo 270.000 km…si ghici ce? Nici o problema la cutii.
Si nu stiu de unde scoti preturile astea astronomice la cutii.
+1.
Cre’ca d-aia au si pus astia automata pe Ferrari, ca se strica. Doar-doar sa mai scoata si ei un ban din service si piese de schimb, ca si-asa aia care le cumpara sunt plini de bani.
Da’ las’ ca vad ei cand nu pot sa porneasca masina impinsa intr-a doua, cand n-o ia la automat, sau cand or sa vrea sa faca frana de motor iarna. E-he… niste fraieri. Nici Ferrari nu mai sunt ce erau.
Sau iei Ferrai-ul asa automat, da-l in masa si-i pui cutie manuala, de Logan. Asta ar fi culmea dorelului: sa surubaresti sub un Ferrari in spatele blocului
Apropo, +1, Vasile, pentru trolaj. S-a mai zis?
De ce țineți neapărat să aberați de fiecare dată cu privire la cutiile automate?
Cutia de viteze (manuală sau automată), ca orice altă componentă, daca nu este exploatată corect şi/sau nu este întreținută, se strică.
Passat 2004 TDI FTW dă-l dreacu de AMG GTR… nici măcar nu încape un sac de varza sau cartofi în portbagaj
„Daca vrei sa tii masina mult sau iei o masina sh cu 200k km, cutia automata e exclusa.”
Pentru ca tehnologia aia ultra modernă a unui disc care se freacă non stop când calci ambreiajul e mai fiabila decat ce a vrut sa zică artistul când a creat motorul
Vasile, m-a gandesc ca tu ai scris bancul asta: „Unul cu Fiat ajunge in intersectie si vede un Ferrari rosu, decapotabil, ultimul model, cutie automata etc. Lasa geamul jos si il intreba pe soferu bolidului: – Auzi domnu’ am si eu o intrebare: e buna masina asta a ta? – Ahh, da cum sa nu fie. De ce n-ar fi? – Da, nu stiu ce sa zic… ca nu prea cumpara lumea din astea.”
Skoda 1000km – 2017 – cutie dq250 schimbata pe garantie
Audi a7 – 300cp – iesit din garantie la 2 ani – cutie dq500 – schimbata – 8.000 de euro de doua ori
Qed
Ferrari…masini frumoase dar mult mai impunatoare parca sunt cele de la Lamborghini. (Parerea mea)
Iar legat de Maranello…in zona aia ma asteptam ca strazile sa fie tipla, ca nah, sunt Ferrari pe strazi, dar de unde.
Iarna ingheata vaporii de apa intre placuta de frana si discul de frana. Si ca sa elimini gheata, trebuie sa torni apa peste placute cand vrei sa pleci. Cablul de la frana de mana nu are nici o problema daca ingheata. Vorbesc din experienta.
Las ca parca și-a luat Passat. Sa vezi cum toarnă apa fierbinte peste etriere iarna când apasă frâna de deget.
Nu si-a luat passat. Si-a luat numai cablul de la frana de mana de la passat, se face iarna, se teme. E ca in Bacovia
„Neaparat apa sa fie foarte bine ca sa se produca dezghetul repede. Fiind din materiale solide, discurile rezista cu brio si pleci mai repede de pe loc”.
la passat frâna e automată, se trage singură.
In Passat sau alt vw parcă sînt în aceeaşi barcă cu Louis de Funes din momentul în care trebuie sa aprind faza scurtă.
Am cutie automata. 96 Nissan 240sx. 305,000 km . Nu am probleme
Boss, un guest review de masina se poate?
Seat Leon 2015, 1.4 TSI 125 CP, testat de un fan diesel.
dă-mi pe mail, te rog.
Se rezolva. Sunt in concediu pana duminica, fix cu masina asta. Scriu review-ul dupa.
bun. așteptăm.
dar eu credeam că testezi ceva mai frumos https://zoso.ro/ferrari-360-spider-testdrive-video/
Ferariul ala are cutie manuala. Are si program de schimbat automat. Dar e cutie manuala.
Ești bou:
Dacă are padele să dai +/-, asta nu înseamnă că e manual(ă).
Esti tu. E cutie manuala. Are ambreaje nu torq converter.
@Robert: Nu prea le ai cu cutiile astea secventiale, asa-i?
@ Emil. Sa inteleg ca in Formula1 masinile au cutii automate? Sau tu asa consideri. Cauta definitia DSG sa vezi ca scrie ca e MANUALA.
Tot îți place să sugi pendula:
https://www.formula1.com/en.html
Banuiesc ca nu stii ce inseamna din moment ce te-ai oprit. E manuala sau nu?
Ferrari au prea multe modele cu aceeasi tehnologie, deh, daca exista o piata….
Am boala pe 575M Maranello, ca e ceva mai personal. In rest, toate-s jucarii.
Rar vezi Ferrari pe stazile noastre. Nu prea sunt bune si romanul a inteles asta.
păi nu vezi, nici cutii de viteză ca lumea nu au…
Ca să nu mai vorbim că nu fac parte din programul REMAT. Morții lor…
Vezi ca are schimbatorul de viteze pe volan :))
Cred ca e manuala cutia de viteze cu optiune pentru automata.
De acord cu tine Nicolae . Oricum puteau sa pună și o pedala de ambreiaj ca se vede ca e manuala pe volan dar deh o sa zică acum ca e mai ușoară.
Stai bre nene asa, eu am lasat 1 an aproape masina parcata in panta de 10% doar in frana de mana, si am ajuns la testul de itp sa nu trec ca cablurile ambele de la etriere erau aproape rupte.
nu exista schimbator manual care sa faca fata in timp la asa un cuplu si un motor. sunt nshpe masini sport cu auto only din aceleasi motive si pana si cutiile alea auta au problemele lor in timp
cu un manual ai schimba tot ce tine de ambreiaj odata la 3 luni
Dacă ai cuplu mare și motor puternic tragi mai tare de schimbător?
Se rezolvă cu un multiplicator de rapoarte. De aceea au apărut cutiile de viteze cu 7,8,9 trepte.
Îți recomand să fii atent pe la emisiunile auto, la testele în care mașina este condusă pe serpentine, rampe/pante. O să vezi că cel care testează folosește funcția „Manual”.
Sînt, într-adevăr, performante noile cutii de viteze dar nu știu de ce cuplu/putere o să ai tu nevoie, peste 50 de metri.
@hazbizarai: uzezi mai tare ambreiajul, a explicat omul mai sus. Si da, explica-i proprietarului de Ferrari ca trebuie sa schimbe vitezele ca soferul de tir, se va simti special.
Adica proprietarii de Porsche cu 7 viteze manual se plang ca nu nimeresc vitezele ca lumea si noi vorbim de 9 viteze si mai mult?
O cutie automata condusa in modul manual ramane prin constructie automata, deci faptul ca unii folosesc functia „manual” nu schimba datele problemei cu nimic. Automatele clasice, cu convertor de cuplu rezista mai bine la cupluri mari, de aceea sunt preferate si pe limuzine de lux, SUV-uri si alte masini cu motor mare, la unele fiind unica optiune.
Ca exemplu extrem, cutii automate (mai robuste, ce-i drept) se folosesc si pe locomotive mici, dar de cutie manuala cu ambreiaj in astfel de aplicatii inca n-am auzit :).
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_locomotive#Diesel.E2.80.93mechanical
https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_locomotive#Diesel.E2.80.93hydraulic
Cutia automata are avantajele astea care bat la funduletz cutia manuala: rezistenta mai buna la cuplu mare, schimbatul in sarcina si numarul de trepte limitat doar de tehnologie nu de sofer. Dar, desigur, cu aia manuala simti masina
„nu exista schimbator manual care sa faca fata in timp la asa un cuplu si un motor. sunt nshpe masini sport cu auto only”
@alex, te complici. N-am pomenit de cutii manuale. Mă feresc ca dracu de tămîie să amintesc de ele aici, că se activează lumea mai rău decît veganii feminiști
Nu stiu boss, eu pun o caramida la roata cand opresc.
Eu la iarnă ce fac că am frâna de mână electrică și cutie automată robotizată, fără P, deci musai să folosesc frâna de mână.
Ăștia nordici ce fac oare că la ei e iarnă serioasă față de ce e la noi.
Saraci. Ceva frumos, un schimbator cu schema cu treptele de viteza n-ar fi pus…
Intrebare, nu radeti: cum e frana de motor la o cutie automata? Iei piciorul de pe acceleratie? Dar plecarea din rampa? Eu sunt invatat cu ambreiaj si acceleratie, nu stiu cum e la alea cu 2 pedale. Intreb ca vreau sa-i iau jumatatii mai bune o chestie cu 4 roti si cutie automata.
nu știm noi din astea, bos. nimeni cu cutie automată nu pune frână de motor sau pleacă din rampă. niciodată.
Ai auzit de Hill Start? Șoarecu ăla mic de îți schimba ție vitezele tine frână pentru tine câteva secunde în rampă ca să faci efortul sa atingi puțin accelerația…
Dacă îți iubești jumătatea i-ai automata și senzori de parcare. Dacă nu i-ai sa ceva sa simta mașină
@Eugen: la cutia automata, daca iei piciorul de pe frana si cutia e in D, masina pleaca usor inainte fara sa apesi acceleratia. Motorul nu e decuplat de la roti, asa ca problema pornirii in rampa nu exista. Ia-i cutie automata cu incredere.
alex, eu am autostop, când pun piciorul pe frână, mașina se oprește și nu mai pornește, chiar dacă e în D. cam ca ăsta, doar că e funcțional https://zoso.ro/credeti-avea-bani-septarul-transfagarasan/
Pt frana de motor poti sa folosesti modul manual. Cobori dealul, simti ca ai nevoie de frana de motor? Schimbi din D in manual si dai treapta inferioara.
Dar e la fel de eficientă frâna de motor ca la manuală?
La manuală dacă mergi la vale și o ții intr-a 2-a roțile sunt legate fizic, prin diverse fiare, de motor. Ok, și automata poți să o pui în M și să o forțezi să țină a 2-a, dar pe undeva intre roți și motor ai un torque converter.
„Și să o lași în viteze, că îngheață cablul de la frâna de mână dacă o tragi iarna.” ai dat fatal :))
La banii astia are numa’ doua pedale? Nasolie, ce sa mai zic! Zgarciti!
Ala nu e schimbator boss, e trei brichete sa bagi telefoanele la incarcat.
Si un modulator FM
E semi-automata defapt, de tip flappy paddle.
Dar in realitate se comporta ca o manuala, dacă o setezi asa, adică rămâne într-o anumita viteza pana o schimbi tu folosind acele clapete din spatele volanului.
https://www.f1technical.net/f1db/cars/1050/ferrari-sf70h
„Transmission: Ferrari 8-speed quick-shift sequential carbon-cased gearbox, hydraulically activated. Longitudinally mounted”
tampiti de-a dreptul astia de la departamentul de formula 1. le dau mucul doreii care isi fac mana proiectand masini pentru barbati la criza varstei de mijloc si femei intretinute.
cu alte cuvinte, daca vrei sa CONDUCI o masina in lmitele ei proiectate, o iei cu cutie manuala. daca vrei sa o freci chill avand minile libere pentru telefon, scrumat, machiat etc. iei o automata…
La Ferrari ala iti da un Mini pe care-l arunci pe geam ca ancora, iar Mini-ul are frana de mana trasa si bagat in viteza.
La noi in tara ingheata frana de mana ca e atmosfera diferita, chestii.
La semafor se opresc un Logan şi un Ferrari.
Şoferul din Logan îi face semn celui cu Ferrari să coboare geamul şi îl întreabă sec:
-Ia zi, merge maşina? Eşti mulţumit de ea? Am văzut că nu prea își cumpără lumea…
Tabletica jos ca la Duster…
Boss, robinetu’ ala rosu da pa volan pentru ce e, sa dai drumu la apa calda in calorifere sau sa dai drumu’ la canalizare?
Parca intr-un TopGear am vazut, daca pierzi butonasu ala, te costa cam 500-1000E.
Sper sa nu gresesc.
Corectie:
aici am vazut : https://www.youtube.com/watch?v=MGBhVKhwV1I
Abarth automat are cutie automată cu butoane. Am mers, simțeam că merg cu Mercedes Citaro (și ăla are tot butoane pentru D, R, N)
Bine macar ca ai simtit ceva, multi nu simt masina deloc
Abarth e tare, recomand… Ce zice Mini de go-kart feeling, Abarth 500 e adevăratul go-kart pentru oraș
Aoleu Sefu’, daca îți găsesc schimbător manual pe stația spațială la o macara, ceva, ne lași in pace?