Primul impuls a fost să pun un al titlu: „Scapă de facturi”, dar de facturi scapi doar dacă n-ai contracte cu furnizorii de utilităţi. Şi dacă în telefonia mobilă (încă) mai există conceptul de „pre-paid”, mă îndoiesc că cei de la distribuţia curentului electric vor face acelaşi lucru…
Facturile electronice.
Dincolo de faptul că nu mai ai grija că nu îţi ajung la timp, că le rătăceşte poştaşul sau că le lasă mai ştiu eu pe unde (eu am păţit-o şi cu poşta privată, nu numai cu aia standard…), ai la câteva click-uri distanţă totul. Situaţia contului, consum, factură detaliată. Prima factură venită doar în contul meu de client a fost ce de la Vodafone. Cred ca sunt vreo cinci ani de atunci. Acum, toţi furnizorii mei de servicii (utilităţi) îmi trimit doar facturi electronice. Şi le plătesc direct de acolo.
Iată şi link-urile (furnizorilor mei – sunt convins că şi restul au o secţiune „Contul Meu” sau ceva similar), poate vă ajută. Toate sunt HTTPS.
Iata cum arata contul meu în cazul RCS&RDS:
Pe coloana „Plată” ai un check-box. La mine nu mai apare pentru că totul e platit. Îl selectezi, bagi datele de pe card şi gata. Ai plătit! Şi la fel de simplu e la toţi… În 10 minute ai terminat toate facturile dintr-o lună.
In mod normal, orice client care foloseşte serviciile online generează o scădere a cheltuielilor la furnizor. Hârtie, imprimante, plicuri, distribuţie etc., toate astea dispar din peisaj. Nu ştiu care e efectul real cost-saving pentru furnizor. Nici dacă, în cazul în care acesta există , se propagă şi către mine, clientul lor. Sincer, nici măcar nu mă interesează. Aş prefera ca această economie să meargă spre îmbunătăţirea serviciilor prestate.
Mie îmi ajunge că pot să fac totul de acasă, comod, din fotoliu. E un win-win situation! Câştigi timp, fără îndoială! Eşti mai organizat, îţi poţi face un buget mai bine structurat între două salarii. De fapt, pentru tot anul. Şi nu ştiu dacă aşa salvez planeta. Dar câteva crenguţe tot scapă netăiate datorită mie! Unde mai pui că le-am făcut loc în cutia poştală celor cu flyere şi materiale promoţionale…
Sursa foto: aici.
Apa Nova
https://www.apanovabucuresti.ro/spatiu-clienti/
ps. Despre scapat de hartii:
O aplicatie utila si cu pachet de baza gratuit:
https://evernote.com/
Am vrut sa platesc si eu factura rds online insa am vazut ca folosesc un procesator de plati relativ necunoscut: euplatesc.ro
Am cautat ceva informatii despre ei si am aflat ca ar trimite datele cardului spre serverele lor in loc de 3dsecure, dar ca dupa procesare sunt sterse, nu sunt stocate. Tot nu mi se pare ok, asa ca am renuntat la varianta asta.
Tu iti bagi datele de pe card oriunde?
Am indoieli ca o companie cu milioane de clienti si-ar permite sa lucreze cu un procesator de plati care sa fie orientat catre tepe. Hai sa nu fim mai paranoici decat e cazul. Am cel putin doi ani de cand platesc online (nu doar RCS/RDS) prin diversi third-party si nu am avut nicio tentativa de frauda.
Eu cred ca mergi prea departe cu teoria conspiratiei. Desi… daca e sa se intample, se intampla si la case mai mari.
Scapi de tot prin Direct Debit, sunt convins ca fiecare banca cu internet banking are optiunea asta.
Fiecare banca, da. Dar nu cu toti furnizorii, din pacate. Am Direct Debit doar pentru doi dintre furnizori de utilitati. Imi povestea o colega de-a mea, vorbind despre tara de adoptie, Germania, ca acolo majoritatea contractelor se fac doar specificand un cont pentru care optiunea Direct Debit sa fie „default”. Cam acolo ar trebui sa ajungem si noi.
Confirm, direct debit merge pentru:
RDS
ELECTRICA (EFTS)
GDF SUEZ
Doar intretinerea o platesc prin transfer bancar.
da foarte buna ideea…… doar pentru companii
lor le convine pentru ca pana la urma este o reducere de costuri
mi-as dori sa castige si consumatorul in sensul ca daca sunt de acord sa primesc factura pe mail sau sa o vizualizez intr-un cont dar sa-mi acorde o reducere de x lei