Cum stă treaba cu salariul în 2018

E simplu:

Calculele folosite:

Tabelul din mijloc reprezintă ce se întâmplă dacă firma la care sunteți angajat vrea să facă o mică economie, în timp ce păstrează brutul pe care vi-l acordă.

Scenariul optimist e majorarea brutului astfel încât firma să-și mențină aceleași cheltuieli cu angajatul, iar tu ca angajat să primești același net.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

84 comentarii

  1. NOU
    #1

    Păi dacă domnul Dragnea a zis că nu e nici o problema înseamnă că nu e, deci articolul tau e degeaba… Nu?

    Serios acum: abia aștept să văd ce o să latre Badea și antenele cu privire la treaba asta :)

    00
    • Prostule, badea plateste impozite, n-ai vazut ca se duce cu caramida de bani la Fisc?
      Nu e ca voi toti, saracilor platiti pe drepturi de autor!

      00
    • Mircea Badea apara PSD-ul indiferent ce-ar fi pt ca asta e slujba lui! Daca maine vine ISUS si spune ca PSD-ul e naspa, Mircea Badea va spune ca ISUS e un SOROSIST nenorocit

      00
    • Nu stiu daca e cea mai buna solutie dar sunt incantat ca se muta la anagajat. Asa o sa vada mai multi cat platesc de fapt pentru nimicul pe care il primesc.

      Pentru ca este un mega nimic, nu autostrazi, nu aeroporturi, nu spitale, nu educatie. Dar in schimb stadioane noi in orasele PSD, mobilier parcuri de peste una suta milioane doar la negoita, iar iarba e mai scumpa la fir decat la gram.

      00
    • @yyyy BO$$ don’t be retarded. Angajatul nu plateste nimic din BUZUNARUL lui, nu se duce la ghiseu si arunca cu sacul de bani in tanti aia care pare aproape moarta… nu… Tot angajatorul plateste din partea ANGAJATULUI sumele pentru vila lu Dragnea.

      00
    • De ce m-aș uita la ăia cum latră?

      00

  2. *pe care

    Pentru cei scutiți de impozit se va inregistra o scadere de 6 si lla suta. It isti, persoane cu handicap, cercetători si alții…
    La fel și pentru angajații firmelor aflate in insolvență.

    00
  3. Ai uitat de cei care nu plateau impozit pe venit.

    00
  4. eu nu am mai vazut sa iasa in strada angajatul de grija patronului.
    desi pare ceva normal, in romania trebuie sa te uiti de 3 ori cand ceva pare normal. cred mai degraba ca dragnea e foarte antipatic.

    00
    • Adica? Iesi in strada cand te doare sau urmeaza sa te doara. Angajatorul nu iese in strada, face lobby si unge pe cine trebuie.

      Angajatul iese in strada cand statul o ia razna si greva cand nu-i place ce face angajatorul.

      Care e partea anormala? Iesitul in strada sau unsul?

      00
  5. NOU
    #16

    După cum mi-a explicat cineva mai deștept ca mine, e foarte posibil următorul scenariu:

    Cele mai multe firme vor mări brutul, având în vedere că scapă de contribuțiile plătite pentru angajat. Angajatul ia aproximativ același net, angajatorul are cam aceași cheltuiala.

    DAR aici apare „combinația”! Ce reține Guvernul ca ulterior să instituie alte taxe angajatorului? Că acesta nu va putea să mai scadă brutul mărit

    00
    • Asta e scenariul odios pe care il prevad si eu. Undeva prin luna mai 2018. Se vor folosi de cateva exemple in care angajatorii nu au marit in fapt brutul angajatilor pentru a o pune pe tapet si o vor trece. Ideea mai trista e ca daca aceasta idee se vehiculeaza si capata proportii, vom avea mai multi angajatori care nu vor mari brutul si vor ramane in asteptare.

      00
    • Nea, dupa ce se modifica contractele de munca cu noul brut, retrag ordonanta sau o resping in parlament => crestere automata a salariilor si a taxelor la buget.

      00
  6. Futere, deci dupa ce ca tot romanashul de voie de nevoie e expert in toate nimicurile legale, de-acu’ trebe sa fie si contabil expert?!? Viata de zi cu zi a fortat romanul sa citeasca si ras-citeasca Monitorul Oficial, Constitutia, Codul Penal, toate mizeriile si anexele cu proceduri. De-acu’ trebe sa inceapa si cu abacul in pla mea, 1) sa-i verifici pe bizonii de la butoane sa nu fure si 2) poate-poate se vede crestere pe undeva prin regiunea portofelului :(

    Ah era sa uit: o viguroasa si sincera muie dau tuturor pesedistilor si sustinatorilor. Muriti bre cu totii, idiotilor. Impuscati-va-n gat dar pe bune, nu ca Bombo.

    00
  7. eu nu inteleg un lucru.
    cum poate sa micsoreze angajatorul salariul fara sa semnatura angajatului ??? nu prea poate .ori angajatul nu prea are de ce sa semneze …..
    nu prea cred faza asta cu scazutul salariului dintr-un motiv simplu -> orice angajator serios investeste in angajat ( training , n cursuri , experienta ) si nu e dispus sa riste sa ii plece angajatul cu atat mai mult cat in zilele noastre gasesti rar oameni calificati si buni ….
    nush dar imi vine greu sa cred ca de sapt viitoare vine apocalipsa contractelor de munca

    00
    • Pe contractul de muncă este trecut salariul brut. Tu pe brut semnezi.

    • @Zarax: conform legilor muncii in Romania – Ordinul 76/2003, în contractul de muncă individual (CIM) se trece salariul BRUT. Vezi litera J.

    • Eu am trecut net-u. E treaba angajatorului ce face mai departe.

      00
    • Și dacă angajatorul are peste 1000 de angajați, le mareste brutul tuturor ? Sau doar celor „indispensabili” ? Și cum îi stabilește pe acești indispensabili ? Și dacă cei „dispensabili” află că primilor li s-a mărit brutul, cum crezi că vor reactiona , care va fi atmosfera in companie? Tu ești postac PSD-ist ?

      00
    • daca imi spune mie cineva ca in romania la angajare se vorbeste despre brut atunci minte ca porcul…. deci in romania cand se angajeaza cineva e vorba doar despre net !!!!! si in general pe roman doar net-ul il intereseaza .

      00
    • Unii nici nu stiu ce au semnat. La credite tot asa faceti, ca si primarii?
      Ai negociat un net, poate v-ati inteles acolo, dar in contract, hartia aia care ajunge pe la ITM e trecut brutul, corespunzator acelui net si taxarii muncii din aceea zi. Partea a doua s-a schimbat.
      Angajatorii din IT ar trebui sa suplimenteze fondul de salarii cu cat la % de la 1 ian 2018?

      00
    • Contractul de munca se face pe brut, netul (in euro de obicie) se face cu act aditional cu valoare de gentlemen’s agreement (adica legal cam zero, tre’ sa-i duci la tribunal daca nu-l respecta, nu te ajuta ITM-ul).

      E incredibil cat de aerieni au ajuns astia din noua generatie. La primul meu job prin 2002 stiam deja clar asta.

      00
  8. si anul urmator, zbang, 16% la tot ce-i peste 3000 brut…

    00
    • si zbang, oamenii se optimizeaza fiscal, deci unde-i problema? :)) doar asistatii social o vor duce mai rau.

      00
    • Saracii „asistati” social (adica aia 95% carora le e lene sa munceasca pentru cei mai lenti intelectual), cum stau ei degeaba toata ziua si asteapta cu sufletul la gura sa le dea dragnea banii lunar.

      00
  9. Nu stiu ce sa zic. eu spun ca bataia de cap odata cu trecerea contributiilor de la angajator la angajat e ca aceste fonduri pentru CAS si CASS devin mutuale …. deci in teorie s-ar putea castiga in instanta dreptul de a nu mai fi administrate de stat. ci de cine decide AG-ul contribuabililor. sau unii sa decida sa se rupa… sa faca asociatii.
    complicata treaba. Dar oricum da putere sporita contibuabililor.

    00
  10. NOU
    #35

    „în timp ce păstrează brutul pe care vi-l acordă”

    Vrei sa spui netul.

    00
  11. scriam și la celălalt a-lister
    Cam cum credeți ca o să reziste revisalul la ~100.000 de contracte modificate în fiecare zi ?

    00
  12. Pai boss, atunci de ce iese lumea in strada ??? schimbi brutul si ramane netul acelasi, cheltuiala angajatorului e aceeasi, banii angajatului sunt aceeiasi – explicati-mi si mie de ce atata agitatie ?

    00
    • Raspund pentru toti prostii: nu exista NICIO obligatie pentru angajator sa mareasca brutul corespunzator pentru a pastra acelasi salariu net la angajat ca inainte. Poate mareste, poate mareste doar partial si tu castigi 90% din castigai inainte, poate o face diferentiat la unii angajati, dar nu la altii, poate nu mareste deloc pentru ca ghinion etc. La discretia lui. Esti dispus sa-ti asumi acest gen de riscuri?

      00
    • Explic si eu pentru prostul „Ad”, nu exista nici o obligatie legala sa stai la un angajator daca brusc iti injumatateste solda, sa exemplific, a zis zoso mai sus ca patronul de la SC MUNCA SRL nu pierde bani daca iti mareste tie, ANGAJAT POPESCU brutul. Daca patronul refuza sa faca treaba asta, ANGAJAT POPESCU va duce acasa jumate din salariu de pana acuma (2000 devine 1000, 3000 devine 1500 si tot asa, te-ai prins de schema). Acuma, daca in conditii de aceeasi munca salariu se injumatateste si angajatul ramane la angajator, intrebarea mea e „cine e prostul?” – sariti cu minusurile acum !!!! (ps @Zoso, comentariile cu injuriile ad hominem trec de moderare? sau trec numa daca nu te injuram pe tine, intreb pentru un prieten, ms)

      00
    • @Daniel: esti prost sau te prefaci? Una e cand iti scade angajatorul salariul din fel de fel de motive (neperformanta, firma are pierderi etc) si una e cand iti scade guvernul salariul (indirect) prin deciziile pe care le ia. In cazul acesta, in ce situatie crezi ca ne aflam? Hai sa vedem daca poti si fara desen.

      00
  13. La programatori:
    2017 => 10000 brut -> 8350 net; 12275 cost total angajator
    2018 => 12005 brut -> 7803 net; 12275 cost total angajator
    2018 => 12850 brut -> 8352 net; 13139 cost total angajator
    Deci fie scade salariul cu 6.5%; fie angajatorul creste fondul de salarii cu 6.5% (rotunjiri la 1 zecimala)

    00
  14. tu spui ca angajatul va primii aceeasi suma, iar angajatorul va cheltuii la fel ca pana acum. De ce presa mananca kkt ?

    00
    • Cam ăsta e nivelul de înțelegere în RO. Degeaba încerci să îi explici prostului că brutul nu îl mărește nici o companie instant, mai ales una multinațională care are o inerție și mai mare atunci când vorbești de schimbarea contractelor de muncă pentru TOT personalul din România, degeaba îi explici că sunt categorii dezavantajate clar (it, personal din cercetare, etc). El a înțeles că e totul la fel deci de ce se agită lumea.

      Păi băi pulă, dacă e totul la fel de ce au insistat ăștia să schimbe treaba asta în lege, a?

      00
    • De fake news, de mancat kk de dimineata pana seara. Daca orice guvern facea aceasta miscare in perioada de criza, da ar fi fost probleme multi angajatori nu ar fi narit salariile, insa acand in vedere ca este deficit pe piata muncii toti vor dori sa isi pastreze angajatii.
      Mai bine ne-am intreba daca revisal online ca rezista cu zeci de mii de modificari pe zi sau va pica sistemul

      00
    • Sau pentru unii, mai ales prin IT, e mai simplu să plece în altă parte decât să mărească costurile cu salariile. Sau avem impresia că românii sunt chiar atât de genii încât ar arunca cu găleata de bani infinita în ei?

      00
  15. oare sunt singurul nelamurit cum 16% din 10.000 sunt 1336, 10% din 10.000 sunt 650 si 10% din 12.000 sunt 780?

    00
    • Esti singurul ca se aplica impozitul la ce mai ramane din brut dupa ce scazi contributiile.

      00
    • @virgil, da, ai dreptate. asa nu o calculasem. ramane totusi intrebarea de ce pendula calului procentele de cas, cass, etc sunt calculate din „brut” iar impozitul e calculat din „net”. nu ca nu ar fi in avantajul cetateanului, dar nu face decat sa indeseasca ceata.

      00
    • @theblack: pentru ca dupa scaderea contributiilor, se pot aplica diferite facilitati fiscale (deduceri personale sau suplimentare) sau dimpotriva – se poate mari baza impozabila (ex: cu valoarea tichetelor de masa primite sau a beneficiilor acordate de catre angajator – abonament tel, masina etc).

      Formula e urmatoarea:
      SALARIU BRUT (DE INCADRARE / BAZA / etc) –
      1.Somaj 0,5%
      2.CASS (sanatate) 5,5%
      3. CAS (pensii) 10,5%
      =
      VENIT NET -/+
      4. Deduceri
      5. Beneficii
      =
      BAZA IMPOZABILA-
      6. Impozit (16% la baza asta)
      =
      SALARIU NET(teoretic ce iei in mana/pe card)

      Ai fi surprins sa afli ca uneori nici SALARIUL NET nu il iei in mana (pun intended)… pentru ca ti se mai poate retine (obligatie a angajatorului in caz de notificare de catre o autoritate):
      – pensii alimentare
      – diferite popriri (banca, ANAF etc)
      – sindicat
      – pensii facultative (pilon III)
      – etc

      Ce ramane dupa asta se cheama REST DE PLATA si ala chiar il iei in mana. Daca mai ai ce.

      Cam ca nea Gigi in anii ’90:
      https://youtu.be/m9y0wmFY4Lw?t=6

      00
  16. Ramai fara cuvinte sincer.. Nu stiu ce mai poate fi facut in tara asta. Orice dobitoc stie ca in felul asta se incurajeaza evaziunea fiscala si alte smecherii, rezultand ca in final sa obtina un cacat. Astea dau bine pe foi si pe prognoze. Sper ca toti angajatorii sa boicoteze.. Si eu am avut un salariu pe foaie mult mai mic fata de cat castigam in realitate, restul fiind bonusuri, diurne, indemnizatii. Eu daca as avea firma in momentul asta, as incerca sa pacalesc statul maxim.

    00
  17. Mai e o schema cu noua lege.
    Banii acum nu se mai duc la bugetele locale (recte primarii) ci la bugetul de stat. De aici chitaie Firea & co la TV – bine cu jumatate de gura ca le-a promis Doua Cartuse ca o sa le dea bani. Lor – restului, non-PSD se mai gandeste.

    00
    • Doar impozitul pe venit se duce la administrariile locale, si va scadea de la 16% la 10% deci o mutare de fonduri de 40% de la locale la bugetul central. Iar ponderea impozitului pe venit in total venituri administratii locale e mare, deci tot vor scadea bugetele locale cu un procent important, iar daca primarul nu e PSD sa mai aloce guvernul fonduri catre ei unele orase mari pierd sume foarte foarte mari. Bine ca ati stat in casa la caldura Cluj, Sibiu, Brasov, Iasi.

      00
  18. Bun. Vad ca tot plangeti ca scade salariul net la IT… de fapt scaderea asta este in facilitatea acordata celor cativa care lucreaza pe coduri caen scutite de impozitul pe salariu. Nu salariul vostru scade ci se reduce o parte a facilitatii. Rezultand astfel un venit o leaca mai mic pentru voi. Sunteti adusi si voi un pic mai aproape de impozitarea reala a fortei de munca din ro.

    Si acuma partea ailalta. Daca voi vedeti salar mai mic cu aproximativ 4 % va carati la alta firma sau in alta tara. Oricum in IT umbla gluma ca va cresteti salariul schimband locul de munca. Voi puteti sa faceti asta dar ce cacat fac cei cu dizabilitati care sunt si ei impozitati cu 0. Ei credeti ca pot sa schimbe angajatorul la fel de usor?

    Iar o alta categorie de fututi de OG ul asta sunt cei angajati la firme in insolventa. La astia doar prin judecator se poate modifica salariul brut.

    Si asta cu salariul e fenta. Una din chestiile misto de care noi nu vorbim e urmatoarea:

    Trecerea la impozitarea la cifra de afaceri 1% pentru toate firmele cu CA sub 1000000 euro. La care se vine cu dedicatie misto. Firmele de consultanta. Care pana acum ca sa fie impozitate cu 1% trebuiau sa aibe maxim 20% din venit din consultanta. Daca dadea peste indiferent de valoarea CA plateau impozit pe.profit. In noul cod fiscal nu se mai pomeneste de limitarea asta. Deci consultanta 100%. Impozit 1%. acuma sa calculam cat face 1% impozit pe CA din 999.999 versus 16%. Si sa urmarim ce firme de consultanta vor fi angajate pe langa aparatul de stat. Nu de alta dar foamea e mare la astia.

    00
  19. Nevasta-mea corporatista si-a schimbat jobul, in cadrul aceleeasi firme, acum vreo 2 luni.
    Suma negociata cu indienii de la HR a fost pe totalul cheltuielilor angajatorului, adica corespondentul celor cele 12275 lei din primul exemplu.
    Deci nu cred ca cineva zdravan la minte din firme o sa micsoreze salariile.

    00
    • „Deci nu cred ca cineva zdravan la minte din firme o sa micsoreze salariile.”

      Pai da, ca aia 4 milioane de angajati in mediul privat lucreaza tot in corporatii si negocieaza cu indienii de la HR cheltuiala totala a angajatului.

      Faceti un efort si iesiti din bula dumneavoastra. O sa gasiti femei de 47 de ani care lucreaza intr-o brutarie in Bals, electricieni de 54 de ani care lucreaza in Dorohoi si asa mai departe. S-ar putea ca negocierea loc cu „departamentul de HR” sa fie un pic mai dificila decat cea dusa de sotia dumneavoastra cu indienii aia.

      00
  20. O intrebare: ce il retine astazi pe angajator sa iti micaoreze salariul? Angajatii care nu vor avea brutul marit si angajatorul lor va baga banul din diferenta in buzunar sunt de fapt acei angajati care erau pe lista de f..ut. Dilema mea este de ce cred ei ca daca tot sunt pe lista de f..ut acum e mai rau cu restrucurarea acestor taxe?!?

    00
    • Un contract colectiv, de exemplu?

      Chiar nu realizezi ca firmelor li se da posibilitatea de a transfera 20% din banii angajatului direct in profit fara sa faca nimic? Fara renegociere, fara modificari in contractile de munca, fara posibile reclamatii la ITM sau fara posibile procese civile.

      00
  21. Acum nu mai da nimeni exemplele cu „in afara”/ „la altii” / „in tarile cu apa calda”? In aproape toate tarile normale la cap contributiile is la angajat (cum se va proceda si la noi daca raman modificarile astea). Unde-s comparatiile (ce apareau de regula) cu Anglia, Suedia etc.? Ia mergeti in UK si negociati netul. Sa nu zic de state din US unde angajatorul nici macar nu-si bate capul cu calculul / virarea contributiilor, e treaba ta sa ti le platesti (si pentru ca e complicat, de regula apelezi la o firma sa-ti faca aceste calcule), angajatorul iti da salariul si aia e.

    Unui strain ii era foarte complicat sa inteleaga partea cu „pai pe langa salariul (brut) angajatului, mai plateste matale 5% sanatate, 15% pensie” si nu pricepe de ce trebuie sa discute netul. Uitati-va la coloana 1 cum arata acel calcul cu 1000 de taxe si la angajat si la angajator, de-ti trebuie facultate sa calculezi costul total. Cu noua abordare, treaba va fi relativ simpla, ba nene, iti dau tie 3000euro si aia e tot (ma doare-n pendula cat iti ramane tie, e treaba ta sa-ti calculezi netul). Sa ridice mana sus cei ce au negociat pe afara salariul net (in ce tari?).

    Din acest punct de vedere, consider ca e bine venita masura de a nu mai sparge taxele in „contributie angajat / contributie angajator”. Nu discut procentele / numarul taxelor, doar faptul ca nu mai sunt sparte.

    Acum, intreba cineva mai sus, de ce s-au chinuit sa dea legea daca costul total al angajatorului precum si netul angajatului raman la fel.

    Pai, contributiile oprite din salariul angajatului se considera stopaj la sursa, cu alte cuvinte, daca i le-ai oprit si nu le virezi (si se dovedeste ca aveai bani), intri un pic pe penal. In momentul actual, contributiile angajatorului puteau fi „lungite” la plata, plateai doar majorari/penalitati.

    Apoi, se muta niste bani de la anumite bugete la altele, prin modificarile astea se vor aduna mai multi bani la bugetull asigurarilor sociale (care probabil tipa a faliment) si se vor mui bugetele locale pentru ca se diminueaza impozitul (nu prea ma prind cum au inghitit baronii locali chestia asta, primarii vor fi cei mai afectati de modificari). Posibil sa vina cu o majorare a acestui impozit, mai tarziu, sa se introduca mult discutata impozitare diferentiata (adica sa fie 10% pt. aia cu sal. mici si sa ajungi si la 40% peste ce depaseste anumite sume, cum era acum multi ani).

    Referitor la (s-a zis mai sus) „angajatorul nu e obligat sa mareasca salariul”, asa este, dar… credeti ca un angajator privat are nevoie de o lege sa-ti micsoreze tie salariul daca ar vrea asta? Orice angajator normal la cap va actualiza salariul sau isi va asuma pierderea angajatilor. Daca voia sa taie salarii, o putea face oricand.

    Singura problema o vad la cei scutiti de impozit, programatorii SI persoanele cu handicap (nu prea inteleg de ce e acel SI :) ) unde angajatorii vor trebui sa decida daca isi cresc ei cheltuielile ai sa ramana cu acelasi net sau muta taierea la angajati (sau impart piederea) si la firmele aflate in reorganizare (unde nu se pot modifica salariile).

    00
    • Ok explicatia cu mentiunea ca neplata contributiilor angajatului (stopaj/retinere la sursa) nu mai este fapt penal.

      Articolul 6 din Legea 241/2005 a fost declarat neconstitutional prin 2015.

      00
    • „Referitor la (s-a zis mai sus) “angajatorul nu e obligat sa mareasca salariul”, asa este, dar… credeti ca un angajator privat are nevoie de o lege sa-ti micsoreze tie salariul daca ar vrea asta? Orice angajator normal la cap va actualiza salariul sau isi va asuma pierderea angajatilor. Daca voia sa taie salarii, o putea face oricand.”

      La un contract colectiv de munca v-ati gandit?

      Si cateva scenarii stupide care ar putea sa faca angajatorii sa se comporte ca niste angajatori anormali la cap.

      Numarul 1: ordonanta de urgenta e respinsa de parlament in aprilie 2018. Ar fi misto, nu?

      Numarul 2: in mai se renunta la cota unica. impozit pe venit 10% doar pentru venit brut sub 1900 de lei. Ce e peste: 20%-30%-40% si asa mai departe.

      Incerc sa spun ca e cam greu sa fii un angajator normal la cap in zilele astea. Ce face PSD-ul nu e scuzabil: modificari la codului fiscal prin ordonanta de urgenta, cu 6 saptamani inainte de date de aplicare, fara vreun studio de impact si avand impotriva aproape toti actorii implicati in economie.

      00
    • Administratiile locale / primariile sa faca bine si sa mareasca impozitele locale, daca au lipsa de bani. Acum sunt sume ridicole la impozitul auto si chiar si la cel pe locuinte (la persoanele fizice).

      00
    • @carco Ia arata si mie unde e in UK la angajat contributia sociala: https://home.kpmg/xx/en/home/services/tax/tax-tools-and-resources/tax-rates-online/social-security-employer-tax-rates-table.html inainte de a dezinforma cu mesaje kilometrice: „Employer social security contributions are payable at a rate of 13.8 percent on all compensation above 156 GBP per week” Sau te bazezi ca te credem pe cuvant?

      00
    • @Bipbip, ai dreptate, is eu idiot, am uitat de National Insurance (care exista (ceva similar) si in Suedia, ca si pe asta am dat-o ca exemplu). Dar nu au 4-5 „taxe” peste salariu, cum avem noi acum (sanatate, fond risc, , fond medicale si care mai sunt).

      00
  22. Mediul de afaceri are ocazia sa nu creasca brutul si sa trimita lumea in strada. Mai ales firmele unde se platesc salarii mari si de unde nu prea se poate pleca (ca nu exista oferte similare pe piata). Ai unul pe care-l platesti cu 10 salarii minime pe economie pentru ca esti multinationala si ai vrut sa fii „fair”. 90% din angajati nu se pot muta la alte multinationale (ca nu sunt atatea joburi disponibile) si nici nu pot trece la firma locala (ca nu ofera salarii atat de mari). Dupa ce ti-a tras-o Dragnea 1 an de zile pe la TV, vine ocazia sa i-o tragi tu lui; sa-ti pui angajatii sa se plimbe putin prin piata si sa aduca pe scena politica un partid mai „business-friendly”.

    Din tabele cea mai tare chestie mi se pare cresterea contributiei la Pensie cu 20%. O fi pentru ca sistemul e in colaps sau pentru alte pensii speciale sau electorale?

    00
    • Si, si. Sistemul de pensii publice e in colaps. Pensionarile „speciali” masive din 2017 si noua majorare a punctului de pensie din 2018 o sa impinga deficitul la fondul de pensii la cote foarte mari, spre 20 de miliarde de lei.

      Practic se scot banii din bugetele locale, prin diminuarea impozitului pe venitul angajatilor si se trimit direct in bugetele de pensii. Mai putine investitii sau cheltuieli la nivel local, avem nevoie sa platim mai mult la pensii.

      Similar cu pilonul II de pensii, sunt sume scazute de acolo, cam 8-10%. Pe scurt: platim pensile de stat si pensiile speciale de acum cu banii pe care unii nu o sa ii mai primeasca in pensia administrate privat, prin pilonul II.

      Asta inseamna sa ai grija de votantii tai.

      00
  23. Eu „decat” o intrebare am: cati IT-sti cunoasteti care au fost la vot in 11 decembrie 2016?

    00
  24. Poate ca vreun IT-ist pe aici a postat deja:
    Vali, te rog sa refaci calculul pentru un IT-ist scutit de impozit. Oooops! Cumva trebuie firma sa mai puna bani in plus fata de ce pune acum?

    00
  25. daca iei in calcul si devalorizarea leului fata de EUR cred ca mai scad un pic valorile in EUR pe 2018

    00
  26. După modificare, dacă angajatorul „uită” să plătească contribuțiile pe conturile cui va pune proprire statul, având în vedere că contribuțiile vor fi un sarcina angajatului? firmei sau angajatului? ;)

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube

Top articole

7 zile

Alte linkuri (mostly NSFW)