Știți povestea cu hainele împăratului, da? Nimeni nu a avut curajul să spună că nu văd hainele, pentru că asta ar fi semnalat prostie.
Cam așa e și asta cu banii înapoi pentru unele servicii, gen seminarii de dezvoltare personală. Dacă ceri banii înapoi pentru că tocmai ai asistat la o prostie sau la o prosteală pe față, înseamnă că nu ai pătruns spiritul a ceea ce vrea să spună vorbitorul, deci nu ai șanse la succes, deci pici de prost. Mai bine înghiți în sec (și țeapa) și mergi mai departe.
Pe vremuri, dacă deranjai vânzătoarea cu o cerere, trebuia să cumperi musai produsul. Nu se cădea să spui că nu ți se potrivește sau nu îți place. Te făceai de rușine.
Obiceiul s-a păstrat și azi. De aceea riscul de a fi ceruți banii înapoi când anunți că pot fi ceruți e aproape zero. Vorbeam cu cineva care susținea prezentări din astea de MLM jenante și în 3 ani doar o singură persoană ceruse banii înapoi. Restul fraierilor fie credeau ce le vinde el, fie înghițeau gălușca.
Neam simpatic și pașnic.
M-a sunat un fost coleg cu intentia destul de prost ascunsa sa ma atraga in NuSkin. Stia ca nu sunt fraier de aceea a incercat s-o deghizeze in obtinere de informatii interesante despre sanatate…
I-am zis ca „daca vreau sa am succes in orice MLM trebuie sa fiu sociabil si guraliv ca tine. Altfel o sa fiu doar un trepadus si atunci n-are rost sa fac asta”. N-a mai insistat si n-a mai revenit.
Clar te-a crezut un tip inteligent dacă te-a luat așa. Să nu crezi cumva ca asta te învață orice școala de MLM-isti.
eu de obicei fac scandal monstru daca nu sunt multumit de lucruri. nu stiu daca e defect sau ceva bun, insa de 100% ori am iesit in castig, chiar daca taraboiul a fost neplacut. zilele trecute un nene, casier, nu mi-a dat 30 de bani rest, iar in timp ce incasa vobea tare (striga) cu o merchenderisa, fara sa se uite inspre mine. nici nu ma asteptam, ca doar nu-s la psiholog, dar cand i-am zis ca mai trebuie sa-mi dea 30 de bani rest, cumva enervat mi-a zis ca nu are si a continuat sa vorbeasca cu merchenderisa. apoi i-am zis de toate, nu injurii. era gata sa-mi dea toata casa apoi.
Ce îmi plac ăștia de își varsă frustrarea pe oameni pe care îi considera inferiori….
Să înțeleg că ești foarte mulțumit de guvernare, de sistemul de sănătate sau de finanțele publice sau te duci săptămânal să protestezi în fața instituțiilor respective?
Îți doresc o muie foarte intelectuală.
Stiu ca faci scandal, te-am vazut in Cei 7 magnifici
La seminarii de astea n-am fost, insa am o intrebare legata de returnarea produselor; practic tot de cerut banii inapoi
Cati dintre voi stiu ca s-a schimbat OUG care reglementeaza conditiile/termenii/durata in care se poate renunta la cumparare? Nu mai e aia veche din 2000, acum e in vigoare o ordonanta din 2014, prin care ai la dispozitie nu 10, ci 14 zile pentru a renunta la cumparare. Iar vanzatorul (profesionistul, cum e denumit acum) trebuie sa-ti returneze banii tot in 14 zile dupa ce-l anunti, nu in 30 cum era pana acum. Eu va relatez doar ce m-a interesat, ca peste cateva zile se fac 2 saptamani de cand am anuntat o anume firma de laptopuri „refurbished” ca renunt la achizitie si le trimit teapa… pardon, produsul inapoi. Inca sper sa nu fie nevoie sa apelez la reclamatii ANPC si amenintari cu proces, insa daca e nevoie merg linistit pe drumul asta al justitiei. Ocazie cu care ma interesez daca le pot cere si penalizari, cum e la RCA de 0,1% pe zi de intarziere.
cumpararea online, nu ?
OUG 34/2014
„Ordonanţa urgenţă nr. 34/2014 privind drepturile
consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu
profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi
completarea unor acte normative”
Art. 3 – Domeniul de aplicare
Prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică oricărui contract încheiat între un profesionist şi un
consumator, inclusiv contractelor de furnizare a unor servicii de comunicaţii electronice destinate
publicului sau a unor servicii de acces şi conectare la reţele publice de comunicaţii electronice,
precum şi de livrare a unor echipamente terminale care au legătură cu furnizarea serviciului. Ea se
aplică şi contractelor de furnizare a apei, gazelor naturale, energiei electrice sau energiei termice,
inclusiv de către furnizorii publici, în măsura în care aceste utilităţi sunt furnizate pe bază contractuală.
–
Deci nu, nu doar pentru achizitii online s-a dat OUG. Insa da, doar contractelor la distanta li se aplica regula cu 14 zile:
” Cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 16, consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile
pentru a se retrage dintr-un contract la distanţă sau dintr-un contract în afara spaţiilor comerciale, fără
a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13″
Asa este poporul asta, da.
De asta a fost posibil taxa de conectare de 50$ la Dialog, lipsa de concurenta la Cablu TV, ora de religie si Basescu
Acum cam un an tu si Arhi ati calcat in picioare o fata (care nu va placea) pentru ca a cerut magazinului Ikea sa i se inlocuiasca un bec din alea vandute cu garantie pe 3 ani care s-a stricat in garantie. Cum se potrivesc articolele astea impreuna?
„vândute” e cuvântul cheie aici.
tanti Maria, fata aia nu a cumparat becul i s-a dat ca piscot daca-mi aduc io bine aminte
astea sunt detalii pe care maria nu le-a mai retinut, că nu erau importante.
de mare efect desenu ala, se intelege cat e spaga de dat la gabor in functie de cat ai depasit viteza maxima permisa
people rather be stupid, than look stupid.
Exact. În cazul acesta preferă să fie săraci decât să pară săraci.
Pe mine ma surprind magazinele care iti spun ca nu pot sa iti dea banii inapoi pe produsele cumparate de la ei…chiar nu isi dau seama ca nu e aberant in zilele noastre? De ce e nevoie sa trec la amenintari cu ANPC in loc sa fie un proces bine pus la punct si care sa nu le ia mult timp???
Inteleg ca inca mai sunt fraieri care ii cred pe cuvant dar chiar atat de multi sa fie incat sa merite pierderea de timp si nervii?