Rezultatele experimentului cu boost post pe Facebook

A trecut o lună de la finalizarea experimentului prin care dădeam boost post la posturi pe Fb și mă uitam la rezultate.

Primul indicator e că numărul cititorilor a crescut cu aproximativ 5% (4,8, mai exact). Nu calculez câți au venit atunci pe articolele alea, că nu e relevant.

Dar, cu o investiție de 50 posturi (x30€ fiecare) numărul de cititori s-a stabilizat la 32.000 (în primăvară varia la 25-28). Sigur, e de calculat câți rămân și după 6 luni, dar dacă au rămas înseamnă că au găsit ceva de citit.

Statistica neplăcută, dar așteptată, e că a scăzut numărul de afișări, dar asta era de așteptat, pentru că de obicei oamenii care intră din fb citesc doar acel articol și atât.

Concluzia nu e nouă: Facebook e un mediu bun de unde să atragi cititori noi către blog. Odată atrași trebuie întâmpinați cu un design bun, cu un articol decent și trebuie păstrați. Nu te poți baza pe Fb pentru trafic. Nu poți plăti constant pentru trafic. Oamenii care vin de acolo trebuie fidelizați.

201910245124092929

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

24 comentarii

  1. O miie de ieuro! De fapt o miie juma!

    00
  2. Esti nebun.
    Cu o mie iti intru eu de 5000 de ori. Vad eu cum fac cu ip-urile ;)
    Gata, nu mă mai duc la job, dau check in pe blog:))

    00
  3. Acu’, fara sa zica lumea ca te ung, dar asta e cel mai curat site din online-ul romanesc. Continutul este de regula bun, iar cititorii sunt cu destul bun simt si educatie din ce vad eu. N-am aterizat demult pe-aici, dar a fost ok si am ramas. Nu toti or aprecia aceleasi lucruri, insa si 30% daca raman, tot e un castig important (zic eu).

    00
    • De bine ce v-am laudat, argumentati va rog :)

      00
    • Bun simt, educație. Este o iluzie. Nu exista asa ceva pe aici. :))
      Din punctul meu de vedere lumea se regăsește aici. Discuția este liberă. Seniorul ne încurajează uneori prostiile debitate de foarte multe ori.
      Nu ti-am dat minus, dar cred ca ti-ai adunat câteva la ideea că ROI este rentabil.
      De la mine din fotoliu…Nu pare.

      00
  4. Remarketing pe cei cu doar o sesiune din FB.

    00
  5. daca puneai o poza cu fesierii pe instagram iti veneau 5000 si ramaneau sa-ti vada si vloggurile :)

    00
  6. s-au plâns foarte mulți că o data ce ai plătit la Facebook, cumva se schimba situația în ceea ce te privește, și pierzi din „reach” pentru ca ei se așteaptă sa cotizezi în continuare.

    00
  7. Vreau si eu un articol in care sa ne explici cum a crescut Mariciu peste noapte.
    I-a crescut numarul de vizualizari brusc, de la 2000 la 100000, si din content vad ca si veniturile (tind sa cred ca nu din vlog, pe care il urmaresc de vreo 3-4 ani). Adica au crescut atat de mult ca desi s-a lasat de job, acum isi permite si sa calatoreasca afara mai des, si sa-si ia si casa. De obicei cand te lasi de job, e fix invers.

    Ceva e putred in Danemarca. :)

    00
    • 1. public adult, distracții pentru adulți. de când s-a lăsat de daily vlog ii merge chiar bine. se vede asta din comentarii. el e in continuare uimit daca primește 2-3 comentarii de la hateri.
      2. dacă eu cer 1.000€ per articol, agențiile strâmbă din nas. dacă el cere 5.000€ pentru 2 clipuri, agențiile se miră de ce așa puțin. video e pe val. dacă la buhnici specialiștii estimează un 100.000€ lunar, mariciu bagă 10 lejer.
      3. de obicei călătoriile sunt ceva sponsorizare. nu toate, dar le împachetează bine pe alea care sunt. și când n-ai job ai timp să mergi undeva de marți până joi, când e mai liber.

    • Pe hartie suna bine. In realitate cred ca cineva l-a luat pe dupa umar si i-a explicat unde greseste si ce trebuie sa faca diferit ca sa fie bine. Apoi a dat si peste gasca cu oua de aur, in sensul de networking – cineva l-a introdus in lumea buna. Just my educated guess. La abonati/vizualizari insa cred ca a si cumparat.

      Pe un topic remotely related, faceai la un moment dat vlog din masina, in mers, cu camera filmand din lateral. Best s*** you ever did. Poate te intorci ls obiceiul asta.

      00
    • nu l-a luat nimeni de mână, dar vine din agenție, știe cum să pună problema și să împacheteze oferta pentru agenții. eu nu știu.

      se auzea infect la vlogul ăla din mașină, de aia am renunțat.

    • Mie nu mi se pare ca are „succes” mariciu. 130k subscribers si vizualizari la clipuri sta chiar slabut. Eu m am uitat la el doar cand am vazut link p aici sau la cetin dar mai mult de 2 minute nu pot sa ma uit pentru ca nu poti sa faci video cu vorbit si sa ai dictia aia…. efectiv trebuie sa te concentrezi sa intelegi ce zice. E mai tare ca pandutzu, recunosc dar atat.

      00
    • @Dan – bine spus. Si eu am renuntat dupa ce s-a schimbat contentul. A fost un vlog friendly, acum e un business.

      00
    • Majoritatea, cand ii loveste vedetismul o dau cu vloguri in care baga reclama la greu. Ma uitam la backpackyour life ( i am dat unsubscribe intre timp ) care baga video de video reclama la greu, in acelasi video el recomanda si revolut si curve (cardul) etc

      00
    • backpackurlife e dumnezeu. doar că nu. e adorabil când face vlogurile cu bucile nevestei. https://bash.zoso.ro/7854

    • @Dan – e alegerea lui. E gratis pentru noi, n-avem cum sa ne plangem.

      00
  8. Bun… Dar cât și în cât timp câștigi din cei 1500 de Euro investiți.

    În publicitatea de tip vechi era mai complicat de facut un calcul, sa zicem de Return on investment. Acum tu ști exact câți cititori noi ai, de unde vin… Deci practic o segmentare socială și demografică a cititorilor aproape perfectă. Poți cere acum de la agenții x Euro mai mult… și dacă da, în cât timp se amortizează (nu, nu-mă interesează cifre exacte că probabil sunt secrete. Doar un merită sau nu merită ar ajunge și ți-aș mulțumi).

    Cum stă treaba cu celelalte oportunități – doar ca exemplu, nu-s din domeniu, cum ar fi fost să bagi 1500 de euro în Google adwords, sau, sau, sau…

    00
    • cam juma de lună.

      google ads nu funcționează pentru mine, nu știu ce să promovez mai degrabă. la facebook e simplu, dau boost post la chestii curente, oamenii dau click.

  9. Cred ca ieseai mai bine daca spargeai banii pe influentzaritze

    00
  10. Esti norocos.
    Am un magazin online specializat in materie prima pentru dulciuri si decoratiuni din ciocolata / pasta de zahar si fara FB viata e a dracului de grea. Iar in domeniul asta concurenta e destul de mare, clientii fideli nu sunt niciodata prea multi si FB traieste bine mersi.
    Am si campanii pe GAds, facute si refacute cu specialisti direct de la ei dar nu se compara cu rezultatele unei campanii FB pe care o faci intr-o seara oarecare, in 15 minute.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.