Rezolvarea situației automobilistice curente

Uitați-vă un pic la imbecilul ăsta: nema semnal, nema asigurare, nema creier.


(sursă video)

Nu există soluții pentru carnagiul de pe șosele. Poliția Rutieră nu vrea să iasă la muncă, RAR nu vrea să iasă la muncă, politicienii nu vor să înăsprească taxele pentru gioarse, șoferii nu vor să conducă mai civilizat. Nu există. Singura metodă e crucea făcută în cerul gurii la fiecare plecare cu mașina. Nu, un SUV nu ajută. Mai bine să mori decât să rămâi paralizat. Propun dotarea mașinilor cu C4, la impact să explodeze, să nu te mai chinui. Also, nu văd nici un efort al notarilor, niște reclame pe feisbuc ceva, să îndemne oamenii să își facă testamentul.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

110 comentarii

  1. Centuri pirotehnice cu c4, te lipesc de scaun nu altceva!

    00
    • C4 la juma’ de pret refurbished.

      00
    • Lăsând C4 la o parte, eu cred, cu tot respectul, ca după o vârstă, sa zicem 65-70 ani, șoferii sa dea un examen anual. Dacă la masinile de peste 10 ani e obligatoriu să sa faca ITP anual, de ce nu ar fi o regulă asemănătoare si pentru șoferi?
      P.S Dacă nu ati citit textul din sursa, șoferul care întoarce aiurea avea 70 de ani.

      00
  2. imi pare mie ca ala vine dintr-o curba sau forma soselei este data de aberatiile de sfericitate datorate distorsiunilor lentilei?

    00
    • Objects in mirror are closer than they appear. Much closer. Too close! Shit-shit-shit!!!

      00
    • NOU
      #6

      mortul din masina alba este vinovat 100 %
      ––
      – insa, cel din masina neagra : frane nu, reflexe nu, preventie nu, viteza da
      ––
      *masina alba este jumatate trecuta de axul drumului iar cea neagra, fara pic de frana dar trecuta pe contra sens deci observand pericolul, nu apasa absolut deloc frana aproape intrand „intentionat” pe principiul „lasa boss ca ti arat eu tie”
      ––
      nu stiu daca legal soferul „negru” este vinovat dar moral este la fel de vinovat ca si cel din masina alba
      –-
      70 % din accidente se intampla exact din motivul asta : nu ma face el pe mine da ?

      00
    • @vlad_tiran_din_vitan din contra, era cu frana apasata la podea. Se observa stopurile de frana aprinse de cum intra in imagine si pana se opreste masina. Reflexele au fost chiar prea bune, a incercat sa-l evite fara sa intre in cel cu Duster. Nici tu nu ai fi putut sa-l eviti. Daca incerca sa-l ocoleasca prin dreapta si ala dadea in frane, dupa ce iesea in drum? Nu tot in el intra?

      00
    • NOU
      #8

      @Skyler : avem definitii diferite in ceea ce priveste franarea :)
      in imagini, masina „neagra” NU lasa nici o urma de franare decat in momentul impactului la rotile din spate (indiferent ca audiul avea 70 sau 170) … sigurele urme de cauciucuri apar DUPA IMPACT ceea ce inseamna ca asa cum am zis franare nu a existat deloc iar din traiectoria masinii se vede ca soferul din audi A VAZUT dar nu a mai reactionat decat tragand de volan stanga!

      *asta nu-l face vinovat insa mai usor cu „deontologia” si aruncatul cu pietre aiurea …

      00
    • Posibil sa avem definitii diferite. Pentru mine, franare inseamna actionarea pedalei de frana. Se vede clar pe filmare ca pedala fusese apasata, stopurile de frana fiind aprinse. Daca ai cauciucuri bune, nu o sa ramana urme de franare, aproape toate masinile care nu sunt Dacia 1310 au sisteme anti-blocare, motiv pentru care cel cu masina neagra a putut sa ia viraj chiar si cu frana apasata la podea.

      00
    • Dupa logica mea, frana la podea si incercat sa evit masina pe cat posibil dar fara sa parasesc carosabilul pentru ca altfel ma mucificam eu intr-un stalp, gard etc iar ala vinovat pleca fara sa-i pese.

      00
    • @skyler nu stiu unde vezi tu frana apasata la podea.. daca era asa… vedeai o urma de cauciuc pe asfalt nu?

      00
    • De ABS n-ati auzit, nu? E o tehnologie noua, de prin anii 80, care incetineste masina fara s-o faca sanie. Mi-a adus aminte de faza asta.
      ttps://www.gaben.ro/2017/04/06/a-4-a-lege-a-mecanicii-auto/

      00
    • …dar trecuta pe contra sens deci observand pericolul…

      Vreau sa specific ca asta e un fenomen despre care in lumea pe 4 roti nu se prea vorbeste. Acea intrare pe contrasens se cheama „target fixation” sau mai pe romaneste „te duci unde te uiti”. Fenomenul e mai frecvent observat in accidentele pe 2 roti – stiti voi cand mai apare cate un accident in care (de obicei) o motocicleta se loveste de singurul obstacol pe o raza foarte mare (singurul stalp din zona, de exemplu)?

      Asta e target fixation si e destul de greu de prevenit si controlat. In principiu, orice obiect care apare neasteptat in raza noastra vizuala ar trebui sa nu fie privit direct, ci de preferinta cu vederea periferica, noi concentrandu-ne privirea in directia in care vrem sa mergem – de-asta intr-o curba nu ma uit la parapetul care ma desparte de o cadere in gol ci incerc sa ma uit cat mai departe in curba, in locul in care vreau sa ajung.

      00
    • @vlad_tiran_din_vitan

      „nu se vad urme de franare”

      Se cheama abs si cauciucuri ok. Pentru ca fix asta e ideea, sa nu pierzi tractiunea alunecand pe carosabil. Urmele lasate la sfarsit sunt datorate impactului, masina fiind proiectata in directia opusa, si evident ca lasa urme.

      In afara de momentul contactului cu solul, nici avioanele nu lasa „urme de franare” desi se franeaza la greu.

      Cat de ignorant poti sa fii sa nu stii atata lucru?

      00
    • NOU
      #15

      @IOAN
      –-
      Masina NEAGRA NU a franat nici cu ABS nici fara ABS … in reluare ai imagini in SLOW si poti observa si acolo cum masina s-a dus glont
      –-
      – o masina cu ABS care ruleaza cu 90 km/h se va opri in 86 m (nu pare sa fi avut mai mult de 90 -100 )
      – Skyler spune ca in momentul in care masina intra in cadru avea stopurile aprinse
      – distanta de cand intra in cadru pana la impact este de aprox 40m
      – daca ar fi fost cu piciorul infipt in pedala si ar fi avut 90km/h ar fi rezultat un impact cam la 35-40 km/h
      – ti se pare ca la impact masina aia avea 35-40 km/h ?

      00
  3. Pare a avea folii pe geamuri, altfel e greu de explicat. Cum sa nu vezi ca vine o masina in drum drept si sa iesi in halul asta ?!?!

    00
  4. Pe langa faptul ca ala de voia sa intoarca e imbecil, mi se pare ca masina neagra ar fi avut timp mai mult decat suficient sa vada ca dobitocul se baga… daca era atent… si daca nu ar fi mers cu viteza peste cea legala.

    Nu ii iau apararea masinii albe, dar conducerea preventiva era de mare ajutor in situatia asta. Altfel, risti sa mori cu dreptatea in mana…

    00
    • NOU
      #21

      Masina neagra venea mult, mult prea repede pentru a mai avea timp sa franeze. Probabil asta e si cauza accidentului. Soferul peugeout-ului a vazut un oglinda un punct negru, a zis ca are timp, apoi surpriza

      00
    • Lasa ca nu avea 250 km/ora, nu a vazut un punct si bam. Venea cu un 80-100 km max, asa pare. Eu cred ca nu a vazut de soare/folii/ochelari lipsa/noaptea mintii.

      00
    • de acord cu Zarax.
      și eu zic că șoferul mașinii negre mergea mult prea tare.

      00
    • E adevarat ca mergea mult prea tare, sper ca o sa primeasca o amenda zdravana, sa-l potoleasca.

      00
    • ala cu masina neagra putea sa aiba si 300 km/h si nu ar fi fost vinovat cu nimic !!! restul sunt vorbe asa spuse la o bere ….

      00
    • @bebe
      Te inseli amarnic. Cel mai probabil ii vor putea calcula viteza pe baza probei video si daca va avea cu 1km mai mult limita pe acel sector de drum va intra la culpa comuna, adica procese, avocati, pedeapsa cu suspendare cel mai probabil.

      00
    • @Daniel

      Cum, mai exact, îi vor calcula viteza? Se vede clar pe filmare că are viteză destul de mare, dar cum stabilești exact?

      00
    • Nu se poate stabili exact viteza pe care o avea, astea sunt povesti. Se poate face o expertiza pe baza urmelor de franare, poate chiar mai complicat, folosind masele aproximative ale celor doua masini si modul in care s-au deformat (slabe sanse pentru un accident auto), dar rezultatul nu va fi unul exact, ci doar probabilitatea ca viteza sa fi fost intre doua valori date, lucru suficient pentru a determina daca s-a depasit sau nu viteza regulamentara.

      00
    • Ba in acest caz se poate afla destul de exact viteza ptr ca marcajul este vizibil, se poate masura daca nu e standard, se poate afla fps-ul filmarii dupa modelul camerei…viteza se poate afla cu o marja de max 10km/h eroare, si da este peste 80 acolo. In rest ala alb e vinovat legal, a declansat situatia periculoasa dar nici ala negru nu e usa de biserica. La sertar abecedarul amandorora, toata vara!

      00
    • Si mie imi pare viteza mare a masinii negre, dovada ca nu a putut frana in timp util. Da, boul cu masina alba putea sa se asigure, dar cel cu masina neagra pare a fi intrat in coliziune avand o viteza dubla decat a Dusterului de pe contrasens, deci as estima un 100km/h cu tot cu frana. Pentru mers in localitate e foarte mult. Pentru cine merge mult in Bucuresti stie ca prosti dinastia care intorc sau intra pe banda fara sa se asigure gasesti minim o duzina pe zi, dar mergand legal ii poti evita.

      00
    • Fratilor, ati vazut prea multe filme !!! Cine spune ca se poate calcula viteza dupa filmare a masinii negre abereaza maxim. Deci masina aia apare pe filmare maxim 2 secunde ( in franare ) si cineva spune ca se poate calcula viteza ?????????!!!! Ma sperie gandul ca sunt persoane care cred asa ceva, sincer !

      00
    • Este cu o secunda mai mult decat e nevoie si oricum nu secundele conteaza ci fps filmarii, nu-s acelasi lucru…da, profesionistii din criminalistica pot face chestii care pot parea minuni civilior, nu, nu pot citi numarul masinii prin zoom dar pot afla viteza cu o marja mai mult decat rezonabila. Am fost martor la un accident unde victima (biciclist) era rubedenie cu un mare mahar, deci vreau sa zic ca militienii au masurat distanta intre copaci, urmele franarii si deformarea suportilor de sub bara, un expert le-a calculat viteza la virgula, viteza recunoscuta insusi de sofer, se si mira in sala cum de au aflat…da, erau doua valori si de obicei judecatorul o alege pe cea mai mica, in acest caz sa zicem intre 80-100km/h, oricum e prea mare. Sunt calcule de zeci de ani, se applica inclusiv un coeficent de franare, impactul e mai puternic cu frana calcata la podea.

      00
    • @Cristelu
      imi pare rau sa-ti spun dar aberezi maxim!! cum sa spui „de obicei judecatorul o alege pe cea mai mica” !!!!! de cand joaca barbut judecatorul? da cu zarul ? spui numai aberatii.
      e irelevant de stabilit ce viteza avea masina neagra pentru ca masina alba TREBUIA SA SE ASIGURE !!! nu s-a asigurat si s-a produs accidentul.mai departe singura verificare pt masina neagra e urmatoarea : masina neagra are IPT valabil? rca valabi?l, soferul nu a baut? -> daca totul e ok atunci „case closed” cum ar zice comisarul soric

      00
    • Incre-fucking-dibil, majoritatea din acest lant de comentarii il cam gasesc vinovat pe cel cu masina neagra, ca „mergea prea tare”. Dar pe ala care intoarce Peugeotul cu o maxima durere in p**a l-ati vazut? Sau ala are circumstante atenuante, ca nu putea el sa stie cat de repede vine masina neagra? TOCMAI pentru ca nu stie cat de repede, trebuia sa mai astepte dracului 5 secunde, ca nu e ca si cum se ducea inspre laborator sa rezolve problema incalzirii globale.

      00
    • @Eugen, nu frate, nu il găsește nimeni vinovat pe ăla negru. Ăla alb e de vina. Dar dacă ăla negru mergea regulamentar, se alegeau amandoit doar cu o sperietura.
      Hai sa facem o paralelă. Pe tine te jefuiește cineva in Ferentari. Aia sunt vinovați, dar daca tu nu mergeai cu banii la vedere, poate scăpai. Înțelegi acum, sau vrei să-ți desenez?

      00
    • „Cum, mai exact, îi vor calcula viteza? Se vede clar pe filmare că are viteză destul de mare, dar cum stabilești exact?”
      Este usor, expertul se uita la film frame by frame noteaza pozitia masinii la anumite time-stampuri. Isi scote din framurile ale pe imprimanta, iar cu ele in mana merge si face niste masuratori de distanta la fata locului. Viteza = metri / secunda. Mili-secundele le vezi pe film iar metri i-ai masurat la fata locului. Calculezi viteza. Simplu.

      00
  5. ne place sau nu, SUV-urile ajuta:
    https://www.iihs.org/ratings/insurance-losses-by-make-and-model
    https://www.iihs.org/topics/fatality-statistics/detail/passenger-vehicle-occupants#Driver-death-rates in special partea „Passenger vehicle occupant deaths by vehicle type, 1975-2017”

    00
    • Ce zici tu acolo nu il contrazice pe Vali. Da, te ajuta sa supravietuiesti, insa in ce stare ajungi e posibil sa preferi moartea.

      00
    • @Cosmin fara date care sa spuna cati pasageri ajung in diverse grade de paralizie, sunt doar speculatii aiurea.

      00
  6. omul a platit cu viata si nu are rost sa mai zic ceva de el dar mi a atras atentia ceva. soferul masinii albe avea 70 de ani. nu stiu exact cum e legislatia dar la varsta aia cred ca permisul trebuie reinnoit la maxim 2 ani cu analize serioase. 70 de ani sunt 70 de ani ……

    00
    • Data viitoare când o vad pe gagica de 90+ ani cu Porsche-le 911 pe strada la mine, încerc sa ii fac o poza. Cred ca i l-a lăsat moștenire fiu-su. Ajuge in mașina cu mergator(!)

      00
    • sunt cazuri si la case mai mari. printul philip ( sotul doamnei care are poza pe ££££££ ) conduce la 98 de primaveri …..

      00
    • @Bebe, nu mai conduce, parcă. din cauza scandalului din primăvara asta. dar nevastă-sa conduce. la 93-94, p-acilea.

      00
  7. C4 nu stiu daca explodeaza la impact, ca nu e nitroglicerina… C-4 is very stable and insensitive to most physical shocks. C-4 cannot be detonated by a gunshot or by dropping it onto a hard surface. It does not explode when set on fire or exposed to microwave radiation.[8] Detonation can only be initiated by a shockwave, such as when a detonator inserted into it is fired.[4] When detonated, C-4 rapidly decomposes to release nitrogen, water and carbon oxides as well as other gases.[4] The detonation proceeds at an explosive velocity of 8,092 m/s (https://en.wikipedia.org/wiki/C-4_(explosive))

    00
    • c4 e foarte stabil. a fost si la mythbusters. poti sa ii dai foc si sa il folosesti ca iti incalzesti gamela (asta era mithul si s-a confirmat). au tras si cu glont si glont exploziv si nimic. dar daca ai detonatorul care trebuie, face prapad.

      00
  8. NOU
    #46

    Probabil a fost un cumul de factori! Cel cu masina alba avea tot dreptul sa intoarca. Daca va uitati la umbra masinilor cel cu masina neagra nu l-a vazut la timp si avea o viteza mare!

    00
    • NOU
      #47

      Pentru mine este un eveniment cauzat de foarta proasta semnalizare a drumurilor publice!

      00
    • Îți dai seama, siiigur nu s-a produs din cauză că șoferul Peugeot-ului nu s-a asigurat. Dintr-un cumul de factori a rezultat eventual decesul, dar, din ce se poate vedea pe filmare, impactul nu-l evitai nici cu 50 km/h.

      Ps. Bună de tot partea cu mașina neagră care nu l-a văzut la timp.

      00
    • Asta e din categoria „e vina administratorului ca nu a pus linie continua desi boul nu s-a asigurat”. Faptul ca marcajul permite sa intorci sau sa depasesti, nu inseamna ca trebuie s-o si faci daca nu te poti asigura.

      00
    • @DanMK Adica vrei sa spui ca daca semnalizez nu pot sa schimb banda in acelasi timp, indiferent la claxoanele fraierilor care sunt deja pe acea banda? :D

      00
    • @Eugen, doar daca claxonezi inapoi si le strigi „ce bah, n-ai vazut ca am dat semnal?”. :))

      00
  9. ieri a ieșit în fața mea, exact așa, un tir. eu, la 30 de metri de el. noroc de viteza mea mult mai mică (în jur de 40 km/oră – de abia ieșisem dintr-un sens giratoriu), reacție (zic eu) bună din partea mea, frâne și cauciucuri pe care să mă pot baza. am intrat vreo juma de metru, cu botul mașinii, sub remorcă. noroc că oprise și el de-a curmezișul.

    00
    • fuck! cred că pătam un pic chiloții. sau un infarct frumos. sau ceva.

      00
    • am fost doar nervos. n-am simțit nicio secundă că aș fi fost în pericol (deși am fost). n-am fost pus de prea multe ori în situații limită, dar, în cele în care am fost, am constatat că adrenalina și creierul reacționează bine. după ce se liniștește totul mă apucă tremuriciul. de data asta nici măcar atât n-a fost.

      00
  10. Incredibil, fix ca pe TT, vinovat e alalalt ca ba avea 70 de ani, ba venea prea tare, ba manca merdenele. Nu stiu pe unde umblati voi cu masinile, dar eu cand ies in trafic numai schumacheri si hakineni pe toate drumurile, toti se grabesc, toti se agita. Cu 30 ii vad doar in sate cand se duc la crasma si duminica pe banda a treia.

    Rezumat: pe unu la durut in bascheti ca venea unul pe drumul cu prioritate si a zis… da-l naibii, sa franeze, eu acu, da’ fix acu trebuie sa ma urnesc din loc. Tzeapa, ala n-a franat. Se uita in telefon, se uita la cer, se uita la un indicator, se uita la bord.

    00
    • „Tzeapa, ala n-a franat. Se uita in telefon, se uita la cer, se uita la un indicator, se uita la bord.” – cum ziceam mai sus, daca procedezi asa, mori cu dreptatea in mana…

      Ideea e ca trebuie sa conduci preventiv. Daca ai prioritate nu inseamna ca esti invincibil. E de datoria ta sa fii atent la drum, sa vezi ca boul iese si sa anticipezi ca poate face o prostie si sa reduci viteza. Cu ce te mai incalzeste ca aveai prioritate daca ai masina facuta praf si stai cine stie cat in spital sau mori?

      Mai zic odata ca nu iau apararea masinii albe, dar voi tot o sa va atacati, pentru ca asa faceti majoritate, ce daca e 50km limita, eu merg cu 70, ca se poate. Ala vrea sa iasa? Stai acolo, ca vin eu, nu ma vezi? Vine curba? De ce sa reduc viteza, am masina smechera!

      Mie mi-a zis o treaba foarte buna instructorul in scoala „Presupune ca toti soferii din jur in trafic sunt idioti!”.

      00
    • @Zarax cum adica sa presupun? Eu sunt absolut convins de asta.

      00
    • @Zarax mai sus ai spus doar că cel cu mașina neagră avea viteză prea mare și că putea evita dacă conducea preventiv… Nici un cuvânt despre idiotul care NU S-A UITAT IN OGLINDĂ înainte de a face manevra părând că îi iei apărarea.

      00
    • @MDO … aia e evident, nu cred ca e cazul sa va jignesc inteligenta mentionand si asta.

      00
  11. De acord, ala cu masina alba a intors „exceptional”… dar si ala venea cu 90-100km/h prin ceea ce pare a fi o localitate. Apropo de reactiile la comentariile de mai sus care au atras atentia asupra acestui fapt, sa inteleg ca legile sunt selective… aplicam doar ce ne place si ne pisam pe restul, nu? Foarte posibil daca mergea cu 50 la ora, avea timp si sa franeze un pic si poate ala din masina alba scapa doar cu niste fracturi. Dar na, romanii sunt zmei, ce conteaza ca europenii civilizati merg cu limita legala prin localitati (apropo si de respect fata de oamenii care locuiesc acolo, dincolo de ratiunile de siguranta)!?
    Culpa comuna…

    00
    • Si inca o observatie… in caz ca mai tineti minte de la fizica, impactul creste exponential, formula fiind cu viteza la patrat… deci diferenta dintre 50 si 100 km/h este de fapt de 4 ori, nu de doua ori, iar diferenta dintre 30 km/h (stiti voi, limita aia legala prin preajma trecerilor de pietoni nesemaforizate) si 100 km/h este cam de 11 ori.
      Acum, na, poate pentru unii oameni, timpul lor e mai valoros decat viata altora, chiar si a unora care traverseaza prin locuri nepermise sau fara sa se asigure…

      00
    • ce plm ne mai trebuie radare sa masoare viteza ????!!!! facem un clip si ne spune mesteru silviu direct ce viteza are, exact ca ochiul lui vede tot !!!!!!!! ce vorbesti, are si marja de eroare 10 km/h ca ne zice silviu ca ala venea cu fix 90-100 km/h….
      dusteru care vine din contrasens ce viteza avea ??? trebuia sa mearga mai incet si ala ca asa peugeot-ul mai astepta timp in care trecea si asta cu viteza mare si dupa care intorcea si taica de 70 de ani cu peugeot-ul lui. corect ??!!

      00
    • deci concluzie a la silviu ( care stie si fizica ) e sa mergeti peste tot cu 30 km/h ca nu se stie cine vrea sa intoarca masina unde vrea pl lui si ca sa fie bine ca sa nu fie rau toti sa mergem acasa sanatosi. bravo ba !!!

      00
    • Bebe, daca tu asta ai inteles, bag de seama ca te incadrezi in categoria celor care sunt mai buni decat semenii lor… nu stiu ce mai cautam restul pe aici pe lumea asta, doar ii incurcam pe astia ca tine.

      Iar viteza o vor aproxima procurorii, dar stai fara grija, ca era lejer peste limita legala de 50 de kilometri la ora.

      00
    • te asigur ca nu exista procuror sa estimeze viteza de pe o filmare !!!! in dosarul penal se scriu doar lucruri care SE POT DOVEDI, CONCRETE, FACTS !!!! in dosarul penal o sa scrie exact asa ” masina neagra marca X cu nr Y se deplasa regulamentar din directia Z in directia V cand in dreptul km K masina alba ………….”. daca masina neagra are actele in regula si soferul nu a baut de aici mai departe este IRELEVANT ce viteza avea pentru solutionarea dosarului….

      00
    • Expertiza este o dovada, daca expertul deduce ca a rulat cu viteza se trece in dosar. iti las un citat: „Potrivit concluziilor expertizei tehnice, la momentul accidentului maşina condusă de Şerban Huidu rula cu 87 de kilometri la oră, în condiţiile în care limita de viteză era de 50 de kilometri la oră, şi a intrat total pe contrasens.
      […] Expertiza stabileşte că accidentul a avut loc pe sensul opus celui de pe care venea maşina condusă de Şerban Huidu, el fiind cel care a intrat pe contrasens, în timp ce şoferul celeilalte maşini implicate în accident, un Logan, nu a avut nicio vină, circula corect şi n-a tăiat curba, maşina vedetei TV apărându-i brusc în faţă. Conform expertizei, Loganul rula cu 40 de kilometri la oră.”

      00
    • serban huidu era vinovat !!! si expertiza s-a facut dupa urmele de franare si cum s-a blocat acul la vitezometru nu dupa vreo filmare de 1 secunda facuta de pe un stalp. in unele cazuri se poate stabili viteza in altele nu se poate stabili dar nu exista sa stabilesti viteza dupa o filmare in care masina apare mai putin de 2 secunde. in cazul lui huidu ce a fost important de stabilit a fost cine a intrat pe contrasens si s-a stabilit asta dupa care a fost clar si vinovatul.
      in cazul de fata e irelevant ce viteza avea masina neagra dpdv al vinovatiei, nu v-a fi culpa comuna NICIODATA accidentul asta……

      00
    • ok, si crezi ca in accidentul de fata nu au ramas vitezometrele blocate? nu sunt urme de franare, de deformare, derapare, urme de lichide, etc.?

      00
    • voi cititi limba romana ???
      eu m-am referit STRICT la filmare ( VIDEO ). la fata locului e altceva si acolo se masoara, e exact totul. eu am spus ca filmarea e fix PIX pentru stabilirea vitezei si atat, masuratorile de la fata locului n-au nicio treaba cu filmarea ….. discutia a aparut de la „cu ajutorul filmarii se va stabili cu exactitate viteza de deplasare…….”. nu se va stabili nimic !!!

      00
    • Exact, ar trebui culpa comuna. Pula mea, e bou ala ca nu s-a asigurat, da’ daca un Schumacher vine cu 30 km/h peste limita de viteza, are si el o mare parte de vina in caz de accident.

      00
    • te asigur ca nu exista procuror sa estimeze viteza de pe o filmare !!!! in dosarul penal se scriu doar lucruri care SE POT DOVEDI, CONCRETE, FACTS !!!!

      Da, dar totodata te asigur si eu ca se poate face o expertiza, in care se poate stabili cu exactitate ca ala cu masina negra avea X km/h in momentul impactului. FACTS!!!!

      00
  12. Apropo de automobile, am o dilema cum se cuvine cand suntem cu mortul prin oras, claxonam sau rulam trist pe mute?

    00
  13. Policia rutiera in cazul asta zice asa:

    Neacordare de prioritate. Vinovat doar ala de a intors fara sa se asigure suficient.

    Restul e bla bla.

    Da, desigur, poate putea si ala sa franeze, poate a si facut-o doar ca o masina nu opreste in 10 metri, poate avea gume najpa etc etc. Dar asta conteaza prea putin aici, vinovatul e masina alba.
    Trebuie sa demonstrezi ca alalat avea viteza prea mare.
    http://treazlavolan.ro/2016/07/01/timpi-de-franare-in-functie-de-viteza/

    00
  14. Apropo de cateva comentarii de mai sus legate de viteza. Am facut in weekend un drum mai lung prin tara si am respectat toate limitele de viteza. La un moment dat, intr-un sat, mergand cu 58km/ora, prietena mea din dreapta ma intreaba:
    – Auzi, dar cat e limita aici?
    – 50 zic…
    – Pai si astia care ne depasesc tot timpul de ce merg mai repede?

    Am trecut prin zeci de sate si comune, cred ca am fost singurul fraier care mergea cu maxim 60km.

    00
    • Dupa cum voteaza lumea, cred ca si aici esti printre putinii fraieri… /s

      00
    • Ohooo, eram intr-un sat linie dreapta discontinua 1 kilometru jumatate, limita 70 eu mergeam cu 79. Nu ma depasea nimeni.

      Mare jeep in spate imi da flashuri, ii fac semn cu mana baga boss du-te tu linistit. Mai da odata flashuri, nu venea din fata nici vantul, mai fac odata semn cu mana sa ma depaseasca, nimic.

      Pai plm, ce facem mergem la aspiratie sa fie numarul meu in radar? Sa fiti sanatosi, va tin buzunarele sa platit amenzi have fun

      00
  15. Urmele de cauciucuri de dupa impact nu sunt ale masinii negre, sunt ale masinii albe care a fost tarata de-a latul.

    00
  16. De aia nu dau blană prin localități: știu că de oriunde poate ieși un țăran din ăsta pocnit

    00
  17. Eu zica ca faza a fost asa: ala cu masina neagra a crezut ca ala cu masina alba intra pe drum ca un nesimtit fara sa dea prioritatea dar a zis ca o sa-l depasasca. Nu s-a asteptat ca sa intoarca… De asta a franat putin si tarziu…

    00
    • si de aceea in 60% din cazuri, mortii sunt morti ca au prezumat lucruri. pierzi 5 secunde sa franezi din timp. varianta e sa pierzi viata, pierzi viata prin puscarii daca ai baut un pahar de vin si ai 0.02, pierzi timp si nervi prin tribunale si pe la psiholog. Asa ca, daca unu intra ca nesimtitul, lasa-l sa intre si sa se duca in treaba lui. mai bine lasa-i si ceva avans ca probabil e dobitoc si nu il vrei pe langa tine

      00
  18. https://www.ziarpiatraneamt.ro/update-accident-grav-la-roznov-victima-a-decedat

    A întors ca la Italia – ei acolo așa conduc și te mai și înjură dacă îi claxonezi. Probabil de aia le și place așa mult la noi, că seamănă.

    În fine, s-au întâlnit doi zevzeci. Dacă era numai unul zevzec se lăsa doar cu claxon sau un poc așa mai mediu.

    00
  19. Daca ai ceva drumuri prin afara localitatii saptamanal un drum sa zicem ai 50/50 sanse ca in 4-5 ani sa o mierlesti. Nu e data sa ies la un drum mai lung de 300-400 km sa nu trec prin ceva faza extrema. Da in clocot Romania de cocalari, impecili si panarame sociale pe sosele.

    00
    • Ma, voiam sa te contrazic – la primul meu job, unde am stat 4 ani, faceam cam 2000 de km pe luna si na, voiam sa-ti atrag atentia ca uite, n-am mierlit-o. Dar apoi mi-am amintit ca inainte de a-mi da demisia am avut un accident care s-a lasat cu dauna totala din cauza unui zevzec. Eu n-am patit nimic ca prin minune, am fost extrem de norocos…

      00
  20. ai să-mi bag – rețeta e clară tatti

    nu prea ai commenturi la ultimele 2-3 articole? bagi un video din ăsta și își dau drumul toți teoriștii din .ro la logodiaree

    00
    • A facut mai multe comentarii la postarea cu Delta Dunarii.

      00
    • nu prea ai commenturi la ultimele 2-3 articole?

      nu fi prost sau muist. au și alea comentarii.

    • mai dă o tură și raportează-le la primele 5 ore de la postarea articolului de ex.

      după care vezi și număr de cuvinte/comment – aici deja e o carte mică

      00
    • @Michkey, nu toată lumea e șomeră să comenteze în primele 5 minute după postarea articolului.

      00
    • @Vali, ti-am judecat cititorii si teoriile lor, nu ce faci tu

      de altfel este o tema la fel de sensibila si pt mine si un motiv care ma face sa ma gandesc daca mai vreau sa traiesc prin Bucuresti (asta plus poluarea)

      00
    • accidentul este foarte recent. nu fi ghei

      00
  21. Politia romana e preocupata de faptul ca se simt jigniti de piesa animilitie de la parazitii in loc dreacu sa isi faca treaba, de-aia se si simt jigniti pt. ca aia au dreptate in piesa aia. Daca ar fi politisti pe bune nu ar avea timp sa se simta jigniti de cata treaba au sa amendeze si sa prinda leprele din trafic. Politicienii sunt cea mai joasa speta de om din Romania au venit la supt si fac concurenta prostituatelor.

    00
  22. Multe accidente nu ar fi asa grave daca ar fi interzise anvelopele de peste 10 ani. Sunt multi care-si echipeaza masinile cu anvelope cu dot din 2001. Ca le gasesc cu 40 lei pe olx. Astea n-ar avea ce sa caute la vanzare.

    00
    • Nu prea sint gumele de vina. Ci si prostia si nesimtirea soferilor si slaba calitate a scolilor si instructorilor.

      00
  23. Pentru toti care zic ca nu se poate:
    Viteza = distanta / timp (fizica simpla)

    Dintr-o filmare slaba si ne-originala, rezulta ca masina neagra parcurge in intervalul de 1 secunda de 3.5 ori lungimea sa. Adica 4.5 m (masina) x 3.5 lungimi = 15.75m
    Viteza = 15.75 m/secunda
    Viteza = 56.7 km/h

    Masuratorile sunt facute doar aproximativ, ca exemplu de calcul. Dar se pot face exact.

    Si nu te poti astepta ca intr-o secunda sa se opreasca masina instant. A venit cu frana (vezi stopurile aprinse) si probabil ca a mai avut nevoie de o jumatate de secunda ca sa reactioneze din momentul cand a vazut ca se baga ala in fata lui.
    Deci, nu mai acuzati atat conducatorul cu masina neagra, ca:
    – cel mult a gresit ca a depasit limita de viteza, nu ca a facut accidentul
    – si voi ati fi condus la fel sau mai rau, ieseati de pe sosea intr-un pom, iar ala cu masina alba se facea nevazut

    00
  24. Nu pot da reply la commentul de mai sus.
    Pt cei care sustin ca nu se poate afla viteza din film cu fps va spun ca am trecut prin asta, mi a fost calculata viteza exacta la 63 km/ora , noaptea, ploaie, fara urme de franare. Cu masuratorile de la fata locului si film se face expertiza exacta, asta fac oamenii, e jobul lor, suntem sec 21.
    Nu vorbesc din auzite, vorbesc din patite!

    00
  25. Marcajul de pe sosea: 3m banda alba, 3m spatiu. Audi e 1s in cadru pina la impact. Sint cam 3 linii si 3 spatii din marginea din stanga a cadrului pina la impact. Deci 18m. Empiric ar fi avut cam 65 km/h la impact. Se pare ca a franat inainte. Deci a avut si mai mult, daca dupa <20m de frinare el mai avea inca 60 si la ora.

    Peugeotul se misca de pe la secunda 2. Ala intra in el in plin la secunda 5. Cu ce dracu de viteza sa mergi prin localitate sa nu vezi in 3 secunde ca unul iti taie fata?!?! Si la ce te uiti daca nu la drum?

    Daca ma uit la greutatile masinilor, la distanta la care a fost aruncat Peugeotul (si unde s-a oprit Audi) si aplici o conservare de forte, iti iese ca Audi a avut cam 65 km7h in momentul impactului. Asta fara iau in calcul pierderea de energie cinetica prin deformarea Peugeotului si prin rezistenta cauciucurilor (cand l-a impins, rotile din spate au lasat de 2 ori urme mari negre pe asfalt.

    Deci 65 km/h la impact. Si a mai frinat inainte vreo 10-20m (plus secunda pt reactie). Cat a avut inainte? Prin localitate. 90-100?

    00
    • Problema esentiala nu e vitezaasinii negre ci idiotul care intoarce fara sa se asigure si o mai face si ca melcul, in curba.

      00
    • Anothie, expert de fotoliu, prezent la datorie!

      00
    • @Stefanel, esti mare coae. Cum m-ai ginit tu.

      00
    • Tati, Stefănel să-i spui ăluia cu care te tragi de șireturi, că eu nu ți-am spus Anothiță.

      Filmulețul (de o calitate slabă și el) spune puține despre circumstanțele accidentului. Textul tău e plin de presupuneri și cifre din burtă. Dpmdv, caz clar de expert de fotoliu.

      00
  26. Cine are creier, învață ceva din clipul video. Restul dau din clanță și cauta scuze, continuând sa-i dea blana in localitate și sa intoarca in locuri interzise.

    00
  27. NOU
    #105

    Doi prosti, sper c-au crapat ambii, selectie naturala, da-i in plm.

    Nu merita discutat.

    00
  28. sunt cativa care afirma mai sus ceva de drum drept. nu-i drept deloc, este in curba

    00
  29. Fiecare cu ghinionul si viteza lui (de reactie). Si eu ma plangeam ca in ultimii doi ani am omorat un iepure, 2 pisici, o vulpe, un porumbel si o vrabie + ca aproape mi-am omorat si bara fata; dar se poate si mai rau.

    00
  30. Unul din motivele pentru care vedeți des o limitare care vi se pare absurdă la prima vedere: curbă la dreapta combinată cu o ieşire de la o firmă, o parcare, etc

    Da, ăla a ieşit ca un tolomac, dar dacă acolo e o limitare hard de 30/h e nasol şi pentru celălalt.

    00
    • mi-a venit sa injur si sa va spun tuturor,inca o data. NU, ****, nu e NASPA SI PENTRU ala care a calcat pe trecere de pieton sau a lovit un idiot transversal. E naspa DOAR PENTRU MORT. Atat ! Alalalt e alive and kicking, mananca, doarme, se trezeste si vede zorii, in plm !

      00
  31. Aceeasi schema, difera doar gabaritul. https://www.youtube.com/watch?v=8GHHCLwqqfU

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.