Cătălin Drulă, de la Asociația Pro Infrastructura, a fost cooptat în guvern, poziție din care ne ține la curent cu ce se mai întâmplă pe partea de șosele. Frumos.
Vin și eu cu o idee. Nodul ăsta rutier e un coșmar pentru toată lumea. La 1, oamenii care vin din nord fac dreapta sau merg înainte. Din vest, vin hoarde de oameni, uneori pe 3-4 benzi, care vor să facă stânga sau dreapta. E un coșmar. Cei care au scăpat de intersecția 1, dau de doi. Unde sunt mașini care vor să facă stânga sau dreapta. Iar coșmar.
O soluție simplă, cum ziceam: interzicerea celor care din centrele comerciale din nord să mai ajungă la centură pe drumul 1 și redirecționarea lor la nodul rutier aflat la doi kilometri distanță. Simplu. Și dacă mai faci un giratoriu la 2, deja ești barosan.
N-am mai circulat de mult pe acolo și am crezut că problema s-a rezolvat între timp. Nu credeam că e mai rău.
Boss, ca unul care trece cam o data pe luna pe acolo, venind dinspre Auchan Militari si mergand pe A1 pana la prima iesire (ramura a doua, ca prima duce la Carrefour), si apoi facand stanga la punctul 1 al tau, pe centura, si apoi pe DN1, pot spune ca nu ai explicat destul de clar. Cei de la centrele comerciale (ai zis nord, dar banuiesc ca ai vrut sa spui din zona outletlui + kika + hornbach), nu intra in centura pe la punctul 1 ci pe la punctul 2.
In zona aia este trafic mare de TIR-uri care isi dau prioritate reciproc, mai ales celor care nu au. Acolo trebuie ori o increngatura serioasa de rampe de intrare si de iesire, ori niste giratorii mari. Azi de exmplu, am preferat sa plec de la Auchan Militari catre Ploiesti prin oras, pe Iuliu Maniu, la ce haos a fost pe centura.
de fapt pe centura nu a fost nici un haos. era chiar foarte ordine. toata lumea STATEA linistita.
binenteles ca exista solutii simple, doar ca orice gog din administratie este doar interesat de cata spaga poate incasa. Si atat. De nimic altceva.
Cu cat lungesti metrii de drum, spaga creste considerabil
John, este de ajuns să lungești metrii de studii de fezabilitate.
Moldoveni capitalisti. Sa li se ia dreptul. Si stangul. Sa ramana fara lampile de avarii.
daca astia construiesc cum scrii tu …
E pistol cu capse fata de intersectia Domnesti cu Centura. Se sta pe loc 40 de minute acolo, coada este mereu de 4 km. Trec zilnic pe acolo si stiu ce zic.
Stai linistit, au trecut mai bine de 5 ani ca sa aduca la nivel doua treceri de cale ferata pe „centura” Aradului, unde se formau cozi de masini.
Hai sa va zic eu ceva:
Incercati sa mergeti din Iuliu Maniu, de la intrarea pe autostrada unde sunt diversele magazine, la Ciorogarla, sau mai simplu la Carrefour sau West Park, cu BICICLETA sau PE JOS pe drumul cel mai scurt. Analizati harta mai intai. Eu m-am gandit ca totusi e posibil, pe jos. Am avut surpriza sa constat ca din Ciorogarla in Bucuresti nu am alta cale decat pe autostrada. Am facut odata o tura cu bicla si am vrut sa scurtez drumul inapoi catre casa din Ciorogarla. Ei bine, nu se poate trece peste calea ferata de la nodul ala numarul 2 unde se afla Europolis Logistic Park sau A1 Business Park altfel decat pe autostrada. Cu bicicleta. Pe banda de urgenta. Pentru ca exista gard de sarma la calea ferata. Nodul ala are un singur scop: legarea depozitelor de acolo de autostrada. Intamplator exista un drum si catre Dragomiresti, dar nu cred ca e posibil sa bagi traficul de pe autostrada prin Dragomiresti pentru a ajunge pe centura la intersectia cu Chiajna. Din Bacu la Ciorogarla se ajunge pe un pasaj peste A1, dar este doar pasaj peste A1, nu are acces la autostrada. Practic, daca stai in Bacu sau Joita trebuie sa mergi catre Pitesti ceva pana dai de un nod de acces la A1, la Bolintin Deal sau mai incolo la Bolintin Vale. E futere de minte. Lucrurile au ramasa asa de pe vremea lui Ceasca. Nu exista drum paralel, totul e pe A1 la 130km/h.
Poate n-am inteles eu f bine ce vrei sa explici, dar pare ca este perfect neaplicabila solutia ta.
De ce:
– Pe drumul 1 nu vine nimeni din centrele comerciale din nord (cred ca te referi la Brico Depot/Carrefour). Iesirea acestora pe centura se face printr-un alt drum, mai la nord de drumul 1 (se vede in poza 2).
– Nodul rutier de la 2 km distanta are o problema majora: se afla peste o cale ferata, pe care autostrada o supratraverseaza, dar pentru a-l conecta cu Carrefour ar fi nevoie de un nou pasaj sub/suprateran.
Iar la ce aglomeratie este in centura, la nodul ala, nu sunt chiar convins ca rezultatul unui sens giratoriu la drumul 2 ar crea altceva decat o aglomeratie cum este tot pe centura la un giratoriu, la drumul inspre Mogosoaia.
Deci na, asta e cu solutiile simple, nu sunt chiar asa simple.
solutia ta e proasta pentru ca nimeni nu ocoleste 2 km si oricum acolo e alta cale ferata => fail
un pasaj intre cele 2 centre comerciale din stanga/dreapta autostrazii ar rezolva problema, astfel cei care merg la centrele comerciale venind de pe autostrada sa nu mai trebuiasca sa atinga centura
am mers ep celălalt nod rutier, nu e nimic. stop being dumb.