Întrebarea „de ce nu găsim mașini bune de închiriat” are un răspuns simplu: pentru că unii oameni sunt mizerabili și le aduc înapoi așa. Poveștile din spatele accidentelor sunt dintre cele mai stupide și mai sinistre. Mașini lovite la o oră după închiriere, mașini închiriate lovite între ele, mașini de lux, luate pentru impresionat neamurile, făcute praf și tot așa. Toate, repet, toate mașinile premium au avut cel puțin o daună medie sau gravă în primul an de închiriere.
Mercedes EKlasse 2018
Mercedes GLA 2018
Mercedes Viano
BMW Seria 5
Alte mașini:
când se va ţine cont la RCA de CNP, nu de numărul maşinii se vor potoli. că maşinile alea sunt conduse de cineva, de multe ori oameni frustraţi.
se tine cont de aproximativ 2 luni.
– astfel de situatii sunt in toate tarile, romania nu difera cu nimic …
– nu stiu de ce le plangem de mila celor care inchiriaza masini … exista casco-uri speciale pe care daca le au nu mai conteaza ca ti-au facut praf o masina de 80 de mii
( aaaa, ca dureaza un an pana fac aia cercetarile sa vada daca nu ti-ai busit-o singur, ca pun bete in roate sa nu-ti dea banii, etc asta e alta treaba care poate fi modificata daca ar exista niste asociatii care sa lupte pentru o legislatie mai „corecta” si in avantajul tuturor partilor )
– sau o ardem romaneste pe modelul : luam masina de lux dar nu mai avem bani de asigurare apoi stam si plangem ca ne am spart un far care costa 3000 de E
– interesant mi se pare mai degraba ce se intampla cu masinile astea „dauna totala” ? le vom gasi oare apoi in Vitan cu textul „impecabila, nu troncane, nu boncane, revizii la timp, tinuta in garaj” ?
Si ce daca?! Asta-mi aduce aminte de alta treaba: daca romanii ar vrea cu adevarat sa cumpere masini ne-samsarite, ar inflori afacerile cu consultanta auto. Orice mecanic sau vopsitor, recte service auto, stie exact sa-ti spuna ce-a fost refacut la o masina. Dar cumparatorul mediu nu vrea cu adevarat sa stie asta. Si daca din intamplare afla, stiti ce face? da – se vaita. Dar nu ar fi facut nimic inainte de cumparare sa reduca riscul ala de la 90% (care e probabilitatea apriori ca din vitan sa iei o masina samasarita) la 1% – sa consulte dracu’ un service autorizat sau macar un meserias si sa plateasca pretul corect.
Paradoxul lui Monty Hall se potriveste perfect – de ce sa foloseasca omul prior knowledge, chiar daca ne-a zis cineva ca in vitan sunt masini samsarite (aka le-a deschis o usa in spatele careia e o capra), noo, noi tat inainte. Ce probabilitati, ce Bayes, astea-s pentru tocilari.
Asta e, prostii fara scoala si-o cam iau Chiulesti de la mate, platesti cat nu face pe masina SH :p
Vlad_Titan
O sa le iau la rand că unele mă enervează prin falsitatea lor.
Afirmația 1. Așa e peste tot.
Fals. Nu este așa peste tot. Suntem la 8X daunalitate pe gama de lux fata de Polonia (avem și acolo același business) și Austria. 8X nu e d-aia gen egal la pauză în deplasare. Înseamnă că avem de 8 (opt) ori mai multe incidente. Comparativ înseamnă enorm.
Afirmația 2. E ok e asigurata
In primul rand multe daune de la închirieri sunt neasigurabile. O sa fac un efort sa îți explic de ce. Daca tu bei un vinișor și apoi testezi un cap de pod, mumu asigurare. Dar surprinzător nu asta e cel mai comun caz. Cel mai comun caz e ăla unde clientul lovește mașina, nu declară și după nimic nu e asigurabil. Multe daune deasemenea sunt neasigurabile prin însăși natura lor. Exemple: mașină parcată lângă ghena/groapa de gunoi cu instalație electrică, anvelope, bord, chedere mâncate de șobolani, apa in loc de benzina, motorina in loc de benzina, diluant in loc de benzina, sau favorita mea ulei cu bucăți de cartofi prăjiți in loc de motorina.
Afirmația 3. E ok firma își ia banii peste 1 an
Adică are un an de leasing, depreciere, asigurări, licențe de rent. Genial. Tu îți dai seama ce înseamnă asta pe o flota? Sa stai atât cu dauna? Cat înseamnă loss of usage sau gradul de nefolosire.
Afirmația 4. Apar la Vitan ca noi cu KM putini
Super fals. In primul rand în industrie ai ITP la 6 luni iar kilometri de ITP se înregistrează. Apoi in talon ai fie numele firmei de rent fie mențiunea că e mașină de rent. In al treilea rând în .RO mai nou legea obligă firma sa declare regimul de folosire la revânzare. Și oricum firmele de rent a car nu vad mașini premium in Romania după ce le folosesc pentru că nu pot concura cu Dorel care da kilometrii înapoi și atunci le exporta către dealerii internaționali in baza unor acorduri de buyback.
@EMIL
hai sa despicam firul in patru pentru ca e vineri si avem timp
so,
1. numarul de accidente din romania este DUBLU fata de media europeeana
( lipsa educatie rutiera, lipsa autostrazi, lispa semnalizare si calitatea drumurilor existente, etc )
=> rezulta un NORMAL si un LOGIC ca_conditiile de asigurare sunt altele => cei care inchiriaza masini ar trebui sa se adapteze la asta
–
2. exista fel de fel de asigurari si contracte de inchiriere in functie de masina, sofer, istoric sofer, etc
– exemplu personal : cand am inchiriat un M3 si m-am dat cu el la Nurburgring am avut foarte multe lucruri de declarat si semnat ( nu l-am inchiriat de la circuit ci de la o „unitate” din Bonn )
– aveam de ales intre o asigurare full casco contra unei sume X dar care NU includea fix ce ai scris tu acolo : bagat motorina in loc de benzina, pisat in rezervor, arsuri cu tigara etc .. , un fel de RCA (n-am inteles f exact nici atunci de fapt ce asigura), fara asigurare sau o asigurare „full full casco” care includea inclusiv accidente de tipul motorina in loc de benzina, vandalism, etc ( dar era mega scumpa )
– insa se specifica foarte clar, negru pe alb ca TOT CE ESTE CONSIDERAT ILEGAL / IN AFARA LEGII** si care duce dupa sine la avarierea masinii … ma priveste personal
– **masina avea GPS si un soi de „tahograf” despre care am fost informat si de asemenea la ce folosesc informatiile de acolo inclusiv a faptului ca daca se constata ca s-a umblat la acele dispozitive asigurarea, indiferent care era ea, devenea nula instantaneu ( te sunau ei daca se constata ca aparatele respective nu mai functioneaza in timpul folosirii masinii de catre mine si exista si posibilitatea sa-ti opreasca masina de la distanta )
– mai pe scurt, daca aia „vad” ca mergeai cu 300 de km/h pe un drum comunal si pe ploaie si te-ai izbit de o caruta … platesti tu
– daca te-ai rasturnat cu 250 in curba la o limita de viteza de 50 … platesti tu
– daca te apuci sa ari la cartofi cu un 911 iti opresc aia motorul din calculator si la revedere
– etc
– mai mult prin contract NU aveam voie sa fiu implicat in absolut niciunfel de activitate ilegala sau legala legata de „racing” ( am facut-o totusi si m-a costat 500 de E in plus + plata unei verificari amanuntite a masinii )
– oricefel de neregula constata la masina SE ANUNTA, etc
–
3. conditiile de leasing/rate, de asigurare/recuperare prejudiciu nu sunt problemele clientului ci ale prestatorului / sistemului
– tocmai de aceea orice firma de rent a car din romania trebuie sa puna niste conditii clare de inchiriere in special a masinilor de lux ( scuza-ma dar daca tu ii inchiriezi cu 300 de E pe zi + 100 de E asigurare un X6 nou nout, taranusului din Titu vanzator de cartofi in timpul liber fara sa-i pui niste conditii atunci iti asumi dauna totala din momentul in care ala a plecat cu masina sa se dea mare in sat)
– exemplu personal : am vrut sa inchiriez ferarri in monte carlo … raspunsul lor a fost un categoric : NU ! ( si am incheiat discutia fara a cadea in penibilul cu discriminarea si cetateanul de mana a 14-a … nu-ti permiti, nu ai … simplu ! … mai era si varianta cu sofer dar nu puteam sa ma dau mare cu gaica in dreapta )
–
4. firmele de rent vand catre Dorei masinile apoi Doreii le duc in targ la Vitan ( e plin vitanul de masini de la rent … la unele se vad si urmele de „actipilde” cu firma initiala … )
–
Concluzie :
– nu exista biznis fara riscuri
– pentru diminuarea pagubelor pui conditii adaptate pietei in care iti desfasori activitatea
The End Of The Story
vlad_tiran_din_vitan, pari un tip cerebral asa ca o sa ii explic cum vad lucrurile.
Le iau la liniuta sa fie usor de urmarit.
Spui asa…
Afirmatia 1: numarul de accidente din romania este DUBLU fata de media europeeana
Aceasta statistica este interpretata eronat de tine. Numărul accidentelor mortale în România (97 morti la 1M), este dublu față de media europeana. Nu numarul daunelor. Numarul de accidente in sine, difera masiv. In plus discutam de un subsector, de un esantion daca vrei, care e piata de rent a car, unde subsetul de masini inchiriate nu au neaparat o daunalitate identica cu intregul sector auto. Explicatia simplista este ca suntem mult mai miserupisti fata de altii cu masinile inchiriate. Este incorect sa extrapolam ca daca in Romania, mor de 2 ori mai multe persoane in accidente rutiere, atunci firmele de rent a car au de 2 ori mai multe daune. Este ca si cum am compara natalitatea la canguri cu numarul de nou nascuti in Tuzla.
Afirmatia 2. Exista fel de fel de asigurari si contracte de inchiriere in functie de masina, sofer, istoric sofer, etc
Perfect adevarat. Dar nu in Romania. In Romania ai un unic produs de asigurare CASCO cu clauza de rent a car. Care nu acopera masina furata de client, daunele nedeclarate, sofer baut, alta persoana la volan si multe alte chestii.
Afirmatia 3. TOT CE ESTE CONSIDERAT ILEGAL / IN AFARA LEGII** si care duce dupa sine la avarierea masinii … ma priveste personal
Perfect adevarat. Realitatea trista e ca avem sute de procese castigate si nu avem ce lua. Oamenii astia nu au nimic pe numele lor.
Afirmatia 4. conditiile de leasing/rate, de asigurare/recuperare prejudiciu nu sunt problemele clientului ci ale prestatorului / sistemului
Da si nu. Daunalitate mare, inseamna cota de risc mare, pool mare de prime de asigurare, costuri cu asigurare crescute, pret crescut. Cel cinstit ca mine si ca tine suporta indirect daunele altora. Asta e definitia unei asigurari, e o dilutie a riscului pe o baza mare.
Afirmatia 5. Daca ii inchiriezi un X6 nou nout, taranusului din Titu vanzator de cartofi in timpul liber
Da si nu. Eu nu am de unde sa stiu daca vinde sau nu cartofi. Si degeaba ii pun niste conditii contractuale atata timp cat desi castig in instanta concret si de facto nu am ce sa ii fac.
Afirmatia 6. Firmele de rent vand catre Dorei masinile apoi Doreii le duc in targ la Vitan
Realitatea e ca mecanismul e mult mai complicat. Pe masinile de duzina in 90% cazuri firmele le dau buyback. De ce? pentru ca e mai predictibila suma luata la final. Apoi Doreii le iau din dealer, le dau kilometrii inapoi si declara CIV-ul pierdut. E cu totul altceva si din punctul meu de vedere greseala e a dealerului.
@EMIL
– iti multumesc ca mi-ai dat dreptate in tot ceea ce am scris
– „adevarul” meu nu este greu aplicabil si in romania daca se doreste acest lucru
– iti inteleg frustrarea si neputinta insa, vorba lu’ johannis : ghinion !
– hai sa ne adaptam
exemplu personal : toti cei 4 soferi ai firmei mele isi platesc singuri casco-ul … ai idee de ce ? tocmai pentru a-i responsabiliza si a intelege ca masina de firma nu e un cazan de gunoi …
exemplu personal 2 : acum 1 an, unul dintre soferii „mei”, genul ala cu experienta si „nu mi se poate intampla mie” stuff, a comis-o … partea buna e ca saracu chiar nu a avut nici o vina … dar dauna totala … nu avea casco pentru ca el era prea smecher … nu i-am imputat nici un ban … lucreaza in continuare la mine, isi plateste cumintel casco-ul si nu a mai avut nici un incdent grav in afara de clasicile zgarieturi, pietricele, etc
exemplu personal 3 : anul trecut, le am schimbat toate cele 4 masini pentru ca se plangeau ca au ajuns prea cazane cele existente. i-am intrebat ce le-ar conveni sa aiba si … au deja. le-am explicat ca nu-mi este usor sa fac asta dar am facut-o, numai ca de data asta i-am obligat sa ramana angajati la mine pe toata periaoda leasingului, sa-si plateasca casco-ul care este mai scump si ca daca au idei de plecare vor trebui sa-mi plateasca „daune” contravaloarea masinii dar „la nou” … si daca pleaca si platesc le voi da inclusiv masina
–
responsabilizeaza si vei avea rezultate … chiar si cu taranusul de Titu
Multumesc si weekend frumos
…
@Vlade,
Trecand peste impresia foarte proasta pe care mi-ai facut-o si pt care imi cer scuze ca o exprim, dar nu ma pot abtine (de mini-meltean care nu s-a chinuit sa invete engleza, dar ajuns cu bani si care vrea sa epateze pe la Monte Carlo cu masini inchiriate in fata unora care chiar au bani sa le detina), ce ai zis tu acolo cu obligarea angajatilor sa-ti plateasca mijloacele fixe din firma e impotriva tuturor prevederilor existente din codul muncii sau restul legislatiei anti-sclavie. Singurul tau noroc ar fi ca soferii aia sa nu prea aiba habar de legi si, in cazul in care ar pleca, sa nu iti tranteasca un proces de toata frumusetea.
Ca sa intelegi si tu: e ca si cum, daca mi-as da demisia, firma mi-ar impune sa ii platesc cladirea in care am lucrat. De noua chiar, fara depreciere. Uau!
@Namecall
– multumesc pentru ca-mi explici cum sa-mi fac biznisul ( scuze ca am scris asa biznis dar la noi la tara aici cam greu cu engleza )
– eu nu lucrez nici pe impresii nici pe parerisme despre how to do it !
– si masinile firmei care se duc dupa angajati acasa si sunt folosite in scop personal in weekend-uri si perioadele de liber sau alimentarea lor din banii soferilor sunt tot lucruri ilegale in impresiile si parerismele tale …
– din pacate nu suntem cu totii facuti pentru a creea ceva iar difrenta dintre buticareala ( da mi o imprsie despre cum se scrie butic te rog ) si afacere chiar este una mai mare decat diferenta intre dimpresiile tale si realitatile mele …
– dar iti multumesc pentru ca esti ingrijorat de soarta mea si a „ilegalitatilor mele” …
Apreciez !
in Romania piata asigurarilor e ramasa in urma vreo doua secole.
in UK ca si contractor de exemplu iti iei 2 asigurari, nu foarte scumpe, in cazul in care dai gres si produci pagube clientilor sau clientul isi rupe un picior in timp ce era la tine la birou.
Am cautat si in Romania asa ceva si nu exista. Ba chiar cei de la UNIQA mi-au dat un formular sa completez in care ma intrebau despre activitatea firmei si strategia CFO-ului. plm, sunt pfa.
plm…. daca folosesti un lucru care nu este al tau, nu ai mai multa grija de el? se pare ca raspunsul este nu
Nimic nemaivazut in acele poze.
Garantie platesti de te indoaie la inchiriere.
Raparatie sau dauna totala.
Bai, garantia inchirierii nu acopera dude d-astea!
@hash
Pai asta e si ideea. Garantie oricum platesti. Mare lucru nu acopera. Firma isi recupereaza banii de pe cardul tau de credit.
Trag de acolo cand si cand au chef. Odata ce le-ai datele pot retrage oricand pana inchizi contul.
De ce le-as plange de mila firmelor?
Si daca ai lovit masina din vina ta, nu ti se pare normal sa platesti? Ori platesti asigurare, ori platesti reparatia!
Cu gandirea asta e normal ca toata tara e pusa numai pe invarteli. Omule, ai produs o paguba, asuma-ti-o!
Basil, nu mai abera omule…cum sa traga bani pana iti inchizi contul :)) Puscarie scrie pe ei daca fac asta. Au dreptul sa traga doar ce e stipulat in contract ca trebuie sa traga. In cazul in care au alte pretentii fac plangere, se judeca, alea alea…
Suma maxima reținută la daunele de sus cred că a fost 500€. Te îndoaie într-adevăr ca și client sa faci zob o mașină de 45.000 și să te coste 500. Vine vreo 1%. Adică cum ar veni la cat e garantia ți se cuvine să o lovești. Multe din poze au 150 sau 0 chiar că au SCDW.
@alex
Suna la banca la care ai cardul de credit si mai discutam.
Eu am patit cu Hertz sa imi retraga la vreo doua luni dupa inchiriere 30 E pentru ca Politia le-a solicitat sa le spuna cine a condus masina.
Am sunat la ING si mi-au zis ca atata vreme cat Hertz are datele cardului meu port trage linistiti bani. Mai pe o ocolite, trasi de limba mi-au sugerat sa inchid cardul.
@hash
Mai citeste inca odata ce am scris.
Am belit -》am platit
Firmele isi recupereaza banii.
Unde e neintelegerea si de unde vine smiocaiala pe umerii firmelor?
@basil – scrii atat de telegrafic, incat nu inteleg. fa o mica compunere si poate atunci am sa inteleg ce vrei sa spui.
Ce postare tendentioasa domne’. Din 1000 de insi care inchiriaza zilnic ai luat 10 idioti care au facut accident si i-ai dat aici ca reprezentand profilul absolut al individului care inchiriaza masini.
Din cate stiu firmele astea tre’ sa retina ceva garantie, au niste asigurari asa ca hai sa nu le plangem de mila…
Exact. Toate masinile au asigurari. Iar clientul plateste franciza.
Zic asta deoarece, la peste 100 de masini inchiriate, vreo 3 in ro, toate din ro au avut probleme: fie s-a spart parbrizul fie ceilalti participanti m-au lovit in cele mai idioate feluri.
De asta avem asigurari, iar companiile gen Avis le folosesc fara probleme
Mentalitate gresita, ilustrata perfect de cometariul tau (si vor mai fi si altele p-aici): „da-o dracu’ de masina, si asa e de inchiriat, deci pot sa o maltratez”
De multe ori romanul nu are grija de lucrul lui, ce sa mai vorbim de al altuia!
.. e de ajuns vreo 10 tampiti d-astia la `100-200 de masini inchiriate, ca sa duca firma spre faliment daca nu creste preturile.
Malin, 4 Mercedes lovite grav din 4 in două săptămâni. Acum cu ninsoarea. Parca nu e tocmai 1 la mie nu? Firmele au asigurări (duble/triple pe puțin în bonus malus standard, de multe ori ridicandu-se ca prima de asigurare la 20-30%/an din valoarea mașinii la cele mici) care
– fie nu acoperă pentru că acel client nu a declarat dauna
– fie clientul a fost baut
– fie clientul nu s-a dus la constatare și a plecat in Spania/Italia etc
– fie se aplica excluderi
Realitatea e că deseori suporta dauna.
Deși asigurarea e deseori tripla cel puțin asiguratorii încă pierd bani cu firmele de rent a car.
Iar asigurările alea totale de 29€/an vândute pe net și cumpărate de clienții creduli sunt o mizerie.
Eu am lovit in germania un opel astra nou cu vreo 10000 de km in bord, era inchiriata de la avis cu contract de la firma la care lucram (multinationala) noroc ca se plateau vreo 10 euro in plus pentru casco sau ce o fi fost. A venit omu la predare in aeroport mi-a calculat rapid daune de 3000 de euro (desi erau chestii sparte pe sub masina care nu le-a vazut) si mi-a aratat ca nu am nimic de platit, am plecat fericit. Nu ma laud, chiar a fost dintr-o neatentie si prostie pe autostrada, dar deaia se platesc taxele alea in plus. Se intampla
Iese la polish. Apoi sunt vândute probabil ca mașini impecabile. Nimic nu se pierde.
ăla cu Opelu’ lipit de gardul unităţii militare zic că e campion :)))
Poate a incercat omu o parcare laterala cum a vazut el in filme :)) ..
A zis sa testeze o rachetă la unitatea militara.
„noua nu ne trebuie invatamant si educatie…ce mai faci cu scoala in ziua de azi?”
Nu vreau sa te contrazic, mai ales ca ma enerveaza si pe mine idiotii care spun ca scoala e inutila. Insa chestii de genul „daca e masina inchiriata, nu inseamna ca te poti caca in ea si s-o duci asa inapoi” tin mai degraba de bunul-simt elementar, nu de scoala.
Hey, cat timp clientul plateste…
Distruge-o si la sfarsit scoate cardul, nu? Si pe viitor sistemul calculeaza cam cat ai avea de plata pt o noua masina considerand istoricul.
Eu spun ca scoala e inutila. Educatia este necesara. Din pacate in momentul de fata scoala n-are nicio treaba cu educatia, in scoala inveti aceleasi lucruri pe care le inveti si la puscarie: sa n-ai stima de sine, sa fii obedient(nu disciplinat, obedient), sa nu ai o parere proprie. Si nu o spun doar eu, o spun si altii, care teoretic au mai multa autoritate decat mine.
https://jurnalul.antena3.ro/special-jurnalul/interviuri/antrenorul-de-genii-de-ce-scoala-este-o-puscarie-707358.html
scoala iti da o privire de ansamblu asupra unui proces de instruire – te invata cum sa inveti. fara scoala, instruirea ta ar fi haotica – si cei mai multi ar sari si etapa asta, ca totusi e greu sa-ti antrenezi mintea. in plus, te poarta printr-o serie de metode si cunostinte care fie iti plac fie nu, dar macar poti sa te lamuresti ce vrei sa faci pe viitor (daca nu stii ce meserii exista si ce cunostinte presupun, cum dracu’ stii ce iti va place sa faci?)
la scoala inveti daca vrei tu sa inveti, daca nu, nu te poate obliga profesorul. n-are cum sa-ti toarne cu palnia. e atat de simplu.
Ce zice nenea ala, respectiv preia de la Condolezza Rice (si el se scuza ca si tine, ca sa nu justifice ideea asta), este altceva.
Iata doua articole cu declaratii ale Condolezzei Rice, https://edition.cnn.com/2018/03/04/politics/condoleeza-america-divided-cnntv/index.html si https://edition.cnn.com/2018/03/04/politics/condoleeza-america-divided-cnntv/index.html .
In ambele Condolezza insista pe ideea ca sistemul scolar nu mai face fata pregatirii unor oameni in meseriile viitorului – societatea devine mult mai complexa, iar inegalitatea in educatie intre cei saraci si cei care isi permit scoli de calitate se mareste. Ce spune ea este „people feel a prisoner of their class” – si anume ca daca te nasti sarac, ai cele mai multe sanse sa nu ai acces la educatie de calitate.
Ei, sa revenim la ce spune dl. Colceag in sustinerea afirmatiei sale cu ‘puscaria’:
„Toată povestea vine de la momentul în care nu s-a mai financiat suficient Educația. Pentru M Educației a aprobat ca media generala din gimnaziu să conteze enorm. Părinții au început sp fie vânători de note. La început a mers cu cadoul ca să-l asculte pe elevul respectiv să-i mărească nota. Apoi a început cu meditațiile acasă ca să-i mărească elevului nota. În felul acesta, lipsa bugetului orientat către educație a creat o corupere a sistemului. Părinții nici nu mai concep acum să nu pună meditații la copii, iar profesorii nu concep să nu le dea teme suficiente, astfel încât să-i bage pe toți în haos și să simtă nevoia unei pregătiri suplimentare. În momentul actual, bunicul, bunica, părinții, unchiul, mătușa stau până la ora 12 cu copilul ca să facă temele. Din momentul acela, copilul se duce la școală cu frică”, a mai spus profesorul Colceag. sursa: https://www.antena3.ro/actualitate/antrenorul-de-genii-florin-colceag-scoala-e-o-puscarie-446986.html
Deci copilul stie ca nu performeaza, profesorul e slab pregatit, e stresat de parinti, e platit prost, are mainile legate, si toate merg mana in mana. ‘Puscaria’ la care se refera dl. Colceag este frica pe care o simte copilul, obligatia de a-si face temele, de a lua note mari pentru ca altfel isi atrage oprobiul familiei, lupta cu niste lucruri care ii sunt predate prost, si pe care din cauza asta nu le intelege.
De aici si frustrarea, ceea ce naste comentatori ca tine :p , care preiau din voleu o afirmatie de genul pentru a-si justifica atitudinea de fronda.
Omul n-a spus nicaieri ca scoala e inutila. Puscarie sau nu, toti am facut-o. Si-am supravietuit!
.. da’ e mai chilleanu sa o arzi cu „scoala e inutila”.
nu stiu care e faza asta cu inchirierile in ultimele saptamani pe bloguri. cineva incearca sa arate ce greu e sa ai firma de inchirieri si sa justifice preturi / garantii?
daca e greu si sunt rupte masinile toate sa se apuce de vandut biscuiti sau ceva.
care e procentajul de daune din total inchirieri?
sa aiba legatura si cu faptul ca la noi nu sunt autostrazi si trebuie sa depasesti la risc de multe ori?
sa aiba legatura cu faptul ca omul ala abia s-a suit intr-o masina pe cafe nu o cunoaste?
cambridge analytica a dedus ca cititorii de zoso.ro sunt potentiali clienti ai firmelor de inchiriat masini si a pornit o campanie subtila
Hai să o lăsăm mai moale pe asta cu „mașina care nu o cunoaște”. Dă-o în morții ei de mașină că nu virează cu roțile din spate. Atâta timp cât nu te dai pe circuit, nu ai motive să să invoci că „nu cunoști mașina”.
Rahatul ăsta de vorbă cred că a rămas de la Dacii, când nu găseai 2 care să meargă la fel.
Și vă rog nu veniți cu „dacă nu ai mai condus tracțiune spate e greu”, vă rog apăsați Alt+F4.
daca ai condus masina cu 60 de cai si ai inchiriat una de 120, s-ar putea sa o dai de gard. sau invers. esti obisnuit cu cai multi si inchiriezi o lesinata, dar intri in depasire asa cum esti obisnuit…
@corcodusul: cliseul momentului = combini cateva teme actuale si spui o poanta. plictisitor.
Nu e pe alte bloguri e doar la Vali. Nu e advertorial sau ceva. Pur și simplu acum cu ninsoarea se loviseră o groază de mașini premium, majoritatea din miserupism (adică iarta-ma dar e miserupism sa te am pe GPS cand încerci să urci cu accelerația blana nush ce strada prin satele de la munte și apoi să îmi dai SMS cu coordonatele sa vin sa îmi iau masina).
Iubesc asta cu apucati-va mă de altceva. Bănuiesc că și atunci când vezi la TV că un doctor primește salariu mic o gândești la modul:
FMM de halatist in alb, prostalaule, vinde mă semințe.
Clienții aia cu probleme sunt fix ăștia care o gândesc așa. Și sper că realizezi faptul că (big reveal) toate daunele alea se simt in …preț.
Pentru că aruncă asigurările și costurile de operare in aer.
eu nu zic strict de articolul asta. zic de articolele care au aparut si pe la cetin.
si daca tot dati poze sa ii faceti de ras ce au facut cu masinile, dati statistici si cu procentajul, cu profitul, etc.
La articolul de la cetin din comentarii s-a aratat ca existau costuri ascunse n contract desi se laudau ca nu exista asa ceva.
oricum, nu sunt in tinta companiilor de inchirieri masini, asa ca ce conteaza.
Lucifer sa mor daca stiam ce a aparut la Cetin acum citesc. Daca te uiti pe lista firme dupa CAEN 7711 Activitati de inchiriere si leasing de autoturisme si autovehicule rutiere usoare vei vedea ca marja e 5-7%. Te invit la o bere cu baietii mei daca vrei sa vezi cum se calculeaza. Problema e ca aia 5% se duc pe ___ daca ai ghinionul sa iti fure un client o masina. Furtul nu e acoperit pe CASCO. Long story.
Eu dacă aş fi în locul firmelor de închiriere aş face un fel de bază de dată comună cu toate celelalte firme concurente, in care să fie trecute persoanele care au returnat maşina aşa, iar data viitoare când mai închiriază aş pune o garanție dublă.
Şi pt ăia care predau maşina asa jegoasă in interior i-aş duce la maşina curată lună si inainte să le dau cheile aş arunca în maşină nişte zahăr, nişte hârtii, nişte pahare goale, aş vărsa nişte cafea pe bord, să arate maşina exact aşa cum mi-au predat-o şi abia după aia le-aş da cheile.
Io daca as fi firma concurenta mi-as trece toti clienții in baza voastră de date comuna, ca sa fiu sigur ca ii fidelizez
PS: Stiu ca nu asa funcționează lucrurile.
De parca nu poate sa inchirieze masina o ruda sau un prieten si o conduci tu. Dai un comision mic la persoana respectiva si se rezolva.
GDPR
GDPR nu se aplica daca ai consimtamantul persoanei. Cine nu vrea sa ii fie trecut numele (numai in caz de conduita „fara 7 ani de acasa”) intr-o baza de date plateste in plus o taxa de risc.
DNR sau do-not-rent-listul are +6000 de clienți în puțin peste 2 ani.
De genul
Iau mașină și după nu o mai returnez
O duc la amanet
Fur piese
Dauna masiva din prostie (orice om poate să greșească dar nu oricine merge pe contrasens pe DN1)
@andrei, stai linistit ca am avut firme care au facut asta si le-am zburat din sistem. Sa vezi ce funny e cand iti inchide contul un broker mare pe asa ceva si stai si te uiti la masini in curte
ieri am inchiriat o masina compacta in Berlin (masina ca valoare pana in 8000 €) , am facut si asigurarea suplimentara(aia full) care e 80 lei pe zi, deci…
deci ce?
@corcodusul, pentru asta:
Like you, we want your rental to go as smoothly as possible. So we’re very pleased you bought our Full Protection: if anything does go wrong during your rental with Interrent in Germany, you know your entire deposit/excess will be protected.
Full Cover: Covers theft and all exterior & mechanical damage to the car.
Great Value: Far cheaper than typical excess protection on sale at the car hire counter.
Outstanding Customer Service: Full support during & after rental. Simple claims process.
Suspanul ăsta mă omoară!
Cucu aia e asigurare 3rd party. Nu acoperă nimic. Vezi in articolele precedente. Clauza numărul 1 e că respecți contractul de închiriere și codul rutier la aia.
Si eu ma intreb ca boul de ce nu sunt in Romania masini de car sharing gen DriveNow sauce Car to go. Acum am inteles…
Există GetPony; București și Cluj
vezi ca este Pony car sharing
Car sharing is the future!
yep, cu masini autonome.
Cum spune Jeremy Clarkson :
“Cea mai rapida masina din lume , e una inchiriata .”
In Cluj ( si in Buc ) este un serviciu de inchiriere masini cu telefonul . Sa le vezi ce zboara peste speedbumpere , drum cu gropi si toti merg cu 20 , vine Pony cu 65 . Se distreaza lumea cu o inchiriata si nu se gandesc cum ar fi ca altul sa faca la fel cu masina lor .
https://youtu.be/ucQKNkvzQ3g
Vecinul meu avea o Pony și o spala că un idiot cu furtunul de gradina la interior.
s-a mai zis dar merita repetat.
care este rata de accidente la numarul de masini inmatriculate? care este rata de accidente la numarul de masini inchiriate? daca cele 2 numere sunt sensibil egale atunci toate pozele alea sunt doar lacrimi de crocodil (hai sa mai punem o taxa, sa crestem pretul, iese la polish si nu bate, nu troncane si o lunga serie de alte magarii mai mult sau mai putin legale dar oricum magarii).
pe de alta parte nici cu chiriasii nu mi-e rusine. murdaria din masina, stinsul tigarii pe bancheta, glodul cat sa pui gogosari la primavara si alte minuni nu mai tin de calitatea soferului ci de bunul lui simt si al celor pe care i-a plimbat.
in final si aia care dau masini cu chirie si aia care iau masini cu chirie sunt oameni iar oamenii sunt in definitia lor niste animale, proaste, nesimtite, hoate. pentru a opri manifestarile animalice ar trebui in primul rand un stat puternic care sa aplice niste legi general acceptate ca fiind corecte. sintagma care stim toti ca poate fi prescurtata prin „romania”.
Acum 2 ierni, 4 (sau 5) putoi au pus mana de la mana si si-au inchiriat un Range Rover sa se plimbe si ei prin Bucuresti. Au reusit performanta sa derapeze la plecarea de pe loc intr-o intersectie si sa ajunga pe partea cealalta a drumului unde nu s-au mai oprit decat in masina mea.
Era un HSE sport cu placute de Ilfov argintiu condus de 2 frati de vreo 27 de ani?
Nu, era alb si nu avea niciunul nai mult de 22 23 ani
Zoso pici în categoria jurnalismului de calitate (aia cu ziarul nostru este citit de 1000 de oameni deși noi tipărim 100 de exemplare – dar hei, oamenii împrumută ziarul colegilor!) a blogging-ului de calitate (am 10.000 de unici – dap și vizite sub 20 de secunde câte? și câți intră de pe date mobile, wireless-ul de acasă, din metrou, din parc.. aceeași persoană)!
Alți indicatori sunt relevanți: câte închirieri ai într-un an, 10.000? câte daune ai 100? Ok. 100/10000=0,01.
Deci la 10.000 de inchirieri 1% pagube! Pentru o țară unde peste 40% votează PSD-ul e chiar parfum. Pentru pagube există garanții, casco etc. Nu cred ca e ok să vedem doar o bucățică din adevăr.
m-ai lăsat fără cuvinte. deci eu îți arăt ceva ce n-ai mai văzut până acum și tu mă acuzi că sunt căcănar. mișto.
Clar, matematica nu a fost punctul tau forte… Statistica e corect facuta pe niste date ipotetice. E fix acelasi lucru adaptat situatiei cu inchirierile nu zicea ca esti cacanar ci faptul ca ai un procent de eroare cand iti faci calculele.
Bogdan ar fi o idee să te angajez de mâine. Îți dau 3000€ net pe luna + cota din toate daunele prevenite. Cu condiția să păstrezi daunele sub 15% din închirieri. Și îmi garantezi cu casa sau cu cash colateral. Te bagi? Sunt 36K pe an net.
Auzi 1% :))))
La 1% nici nu am mai asigura mașinile. De ce ar da cineva anual 600.000€ pe CASCO plus daunele neasigurate când e 1% cota de producere?
Nu mai bine îl angajezi pe Bogdan pe 3000€ net și te combina el? Da ce zic eu 3000 merge și mai mult.
Ce garantie aveau masinile astea in momentul inchirierii? 100 de lei? Daca aveau 700-1000 euro sau mai mult, cum am inchiriat eu in vest, sa vezi cum gla-ul ala era returnat maturat si spalat. Daca pui garantie mica la gla sau E class 2018, tu ca firma de inchirieri meriti sa o iei in bot si nici nu ai dreptul sa comentezi.
in Romania costurile de inchiriere si probabil si garantiile sunt mai mari.
Stai tu linistit.
„probabil” asta strica tot
Crezi că 700€ mă ajută dacă îmi face zob o mașină de 45.000 care îmi stă 8 luni pe tușă sau și mai frumos dauna e neasigurabila? Sincer vorbind. E chestie de bun simt la ei…
Adică cum sa iti faci nevoile în portbagaj la Logan. Pe bune acum…
700 euro nu iti acopera tie paguba, ci responsabilizeaza clientul. Asta am vrut sa spun.
Sitting duck clientul ala ajunge acasa si isi da chargeback. Si raman cu 0.
eu sunt curios de povestile din spatele accidentelor. top3 sau top5 povesti, sunt sigur ca sunt mai tari ca pozele ….
Bebe, cam asta declară.
Clio ala alb fara roti – așa l-am găsit în parcare ar spune clientul.
La altele:
Mă certam cu nevasta și nu am văzut semaforul.
M-a lovit o vaca fara sa se asigure (vaca = animal).
Nu știu cine a lovit mașina că nu am mai oprit să stau că aveam treabă.
Se mai întâmplă cu mașinile albe e și vina voastră că se știe că mașinile albe nu se vad in trafic
Exact în bot trebuie s-o ia firmele de închirieri, pt garanțiile mici.
Sînt sigur că știau dinainte ce se va întîmpla. Unii dintre managerii acestor firme chiar au fost tentați să publice reclame gen „Uau! La noi garanțiile sînt atît de mici încît îți vine să sfărîmi pufuleți prin mașină!/dai cu paharul cu cafea de bord!/îți pui înghețata pe scaun și să te așezi pe ea!/arzi tapiseria cu țigara!”
Habar nu am ce metode există pentru a selecta clientela unei firme de închirieri mașini, dar cred că și cu garanție de 3k€, nu-ți convine să ai o mașină out-of-business, după ce o foloșește un căcat de om.
Era un răspuns pentru @Sitting duck
Tratezi potentialii clienti ca pe ghiolbani apai ghiolbani atragi. Lumea se caca in masina si in Vest dar nimeni nu boceste din cauza asta iar cei care vor sa se foloseasca de o masina si nu sa se pise efectiv in ea nu se simt furati. Daca vrei sa ai parte de clienti mai buni schimba-ti mentalitatea, daca nu fa covrigi.
XXX am stat in Vest 16 ani. Nu am intalnit niciunul sa se cace in portbagaj. Si iti zic un secret mare? Romanii sunt lapte si miere prin afara. Nu ar indrazni sa faca asta.
In al doilea rand de poze imi arati ca ala are nisip pe covoras? Ca nu ma prind (sau poate n-am ochelarii aia buni).
Sau vrei sa spui ca aia minim 40EUR pe zi cat costa o masina de genul nu acopera si o scuturare de covorase?
De acord cu Vlad, intrebarea mea era cam aceeasi, La Mercedes GLA 2018, care era baiul? Nisipul din interior de pe covoras?
Aripa + prag înfundat + scut + baie dar cred că e posibil sa nu fi încărcat trimis toate pozele bine eu. Mii de scuze.
Fun fact. Aia 40 pe zi nu acoperă nici rata de leasing. Mașinile alea au fost 42K și au până și funcție de parcare autonomă (auto park).
Niste jeguri de oameni.
Eu cred ca pur si simplu nu stiu sa conduca masinile alea scumpe, combinat cu nesimtire si vitejie intr-un cuvant prostie.
se poate rezolva intre cei care inchiriaza si companiile de asigurari. Casco pentru masini cand sunt conduse de agentii de la biroul de inchirieri si apoi asigurare casco pe perioada de inchiriere platita de cel care inchiriaza in functie de istoricul lui. In caz de dauna asigurarea plateste cat a stat masina pe dreapta si dauna masinii. Ai vazut prin america ca era 10 $ pe zi masina iar asigurarea era 30-40$ pe zi.
US e departe. Ca si cultura in domeniu, sincer. Am doar cuvinte de lauda.
Masina de inchiriat, cu jante Dotz?
Unii fura stergatoarele de pe Logan daca sunt Valeo:)) Jante Dotz ar fi culmea.
Niste tarani. Mai mult mi-am facut nervi cand am vazut pozele.
@Emil clientii doar raman fara garantie si la revedere? Mai sunt si alte cai sa iti recuperezi paguba pt daunele neacoperite de asigurare?
Pur si simplu nu se merita sa ai firma de inchiriat masini in Romania.Riscurile sint imense.Nu exista drumuri,romanii sint bol avi cu nervii,nu se respecta legile,hotzi ca in codru,vandali si mizerabili peste tot,mincinosi si tzepari oriunde.Romania e o tara a lumii a 3-a,pe acelasi palier cu Mexicul sau India.Unde,la fel,e o adevarata aventura sa inchiriezi o masina.Iar preturile sint imense,comparativ cu USA sau Germania,unde lumea are cultura sofatului civilizat.De 2 ori am aterizat la Viena si Frankfurt,am vrut sa inchiriez masina ca sa ajung in Romania.Cum erau aia de la rent a car numai zimbete,lapte si miere,odata le-a picat fatza cind au auzit de Romania.Un NU categoric.Nu numai ca masinile veneau(in trecut) facute praf de atitea gropi si liniutze,insa majoritatea masinilor nu mai. veneau deloc inapoi.Romanii au impresia ca sint asi ai volanului,in realitate sint printre cei mai slabi conducatori auto din Europa.E si normal,in Vest aia se nasc cu masina la scara si la 16 ani au propria masina,in timp ce-n Romania gem scolile de soferi de “ elevi” de 35-45 ani.
plus, ăia au 2 generații de condus pe șosele, știu cu viteza și cu asigurarea. noi nu. noi am trecut de la dacia de 60CP la passat de 150 la audi de 300.
Am tot citit despre chestia cu închirierile de mașini, am citit și comentariile, și am și eu o întrebare pentru @Emil (parcă?) și pentru alții care au asemenea firme: bă, da’ soluții aveți?
Că am văzut câțiva comentatori p-aici care au dat niște soluții pentru asemenea probleme, soluții de bun simț sau aberante, dar le-au fost „demontate” sistematic de alții.
Și atunci care e rostul acestui articol? Arătăm cât de mârlani sunt românii și ce greu e să ai firmă de închiriat mașini (sau de orice) în România? Știam!
Dar cum rezolvăm? Nicicum? Că nu ne lasă statul, legea, clenții, patronii etc.? Sau nu e dracu’ chiar atât de negru?
Avem, ca nație, darul de a ne plânge excesiv de orice, dar când e vorba să venim cu soluții…..pauză! Și-i mai luăm la mișto și p-ăia care încearcă ceva.
Mi-am cumparat o masina „premium” noua si intentionam sa inchiriez vreo 3 zile una de acelasi tip pana soseste comanda din .de doar ca sa ma obisnuiesc cu ea mai ales ca am luat-o cu cutie automata si eu vin de pe manuale. Evident, si ca sa previn un accident cu masina noua. Asta fiind scopul, normal ca riscul de accident exista chiar daca n-ar fi asta intentia mea. Din comentariile lui Emil nu mi-e inca foarte clar daca unul ca mine e binevenit la o firma de inchiriere de masini sau nu
Nu sunt deloc surprinsa, acesta e profilul soferului roman. Eu nu mi-as face in veci o asemenea afacere
Lovite ca lovite, altii le inchiriaza pentru o zi si le schimba piesele. Am auzit caz in care i-a umplut rezervorul cu apa sa nu plateasca combustibilul.
Daca nu fac si ei reclame de genul asta
Bos, nenea asta cu închiriatul de masini nu poate da si niste sfaturi gen „la ce sa fim atenti când închiriem o masina!” sau e doar aici ca sa planga?!
Belește ochii. E un post cu sfaturi.