Reduceri monstruoase la maşini second hand

Bun, ai luat o maşină prea mare şi prea scumpă pentru buzunarul tău. A venit criza şi abia acum ai realizat că nu poţi plăti 400€ pe lună şi că maşina e prea mare pentru nevoile tale şi te-ai decis să o vinzi.

Ai pus anunţul de două săptămâni şi nimeni nu o vrea. Ce faci? Mai aştepţi. Mai trec după săptămâni. Îţi rupi din suflet şi faci o reducere de 100€. Ciudat, nu se înghesuie nimeni să o ia nici la 10.400€. Mai trec două săptămâni. Nimic. Mai aplici o reducere de 100€. Nimic! Bai ce nesimţiţi! În loc să se înghesuie la asemenea ofertă, ei rezistă! Şi, la naiba, se mai apropie încă o rată. Au, ustură la buzunar! Ia să mai reducem 200€. Poate aşa. Nimic! Hai frate, doar nu o să o dau fără nici un ban! Am plătit deja o căruţă de rate la ea, ies in pierdere dacă o dau cu mai puţin! Şi sunt în pericol să mi-o ia firma de leasing înapoi!

Elucubraţiile de mai sus mi-au fost prilejuite de următoarea schemă:

66×399 = 26334€ rămaşi de plătit
6900€ = pretul cerut de vânzător
Total = 37234€
Preţul de catalog = 28.000€

De aici. Nu e cazul cu reducerile, dar e un început. Cum e aia cu “maşinii i-a scăzut valoarea cu 10% când ai plecat cu ea de la dealer”?

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

32 comentarii

  1. Ai uitat de ce-i 4000 Euro ca si valoare reziduala : 37234 euro ar fi pretul final .

    00
  2. Reduceri la SH …dar sa vezi reduceri la masinile noi ! REDUCERE: 9500 € la un Touareg !

    00
  3. Nu ştiu daca hârbul ăla de maşinp îşi avea locul la acest articol… Oricum, algoritmul e simplu şi merită analizat cu atenţie… Şmanul pe care-l poţi face, dacă îţi permiţi ăia 399 de euro pe lună, este să încerci să refinanţezi leasing-ul… :D Poţi să faci economie de vreo 1000 de euro…

    00
  4. Îți dai seama că n-o să renunțe la mentalitatea asta ca să iasă în pierdere. în sinea lui, omul ăla dă mașina la un preț pe cinste, e o afacere ce nu trebuie ratată. Chiar dac-ă asta înseamn-ă să stea cu ea încă un an de zile până când va avea o revelație. „Stai băi, că nu-i chiar așa”

    00
  5. As spune ca masina isi pierde 25% din valoare odata cu plecarea de la dealer. Romanii inca nu si-au dat seama ca e criza, inca nu stiu ce-i asteapta, de asta se incapataneaza sa tina preturile sus.
    Cred ca vrei sa-ti schimbi masina, ca ai multe posturi pe subiectul auto. Mai asteptam vreo 2-3 luni si vom cumpara masini la juma’ de pret de catalog! :-)

    00
  6. Nu ai ce sa ii faci – nu poate constientiza ca nimeni nu va da atat pe masina aia – numai daca gaseste unul la fel de ingust la minte ca el.

    00
  7. Ai uitat sa iei in calcul si leasing-ul. Daca faci leasing la o masina noua de 28.000 pe 6 ani platesti in total:
    24.000+24.000*8%/an*6ani + 4.000(valoare reziduala) = 39.520.
    Comparativ cu 33.234 e mai bine. Nu suficient, dar orisicum.

    00
  8. Un Passat ca ala, ce-i drept nu cu atatea dotari dar cu motor diesel era 9000 Euro ieri in targ langa Deva.

    00
  9. Criză sau ne-criză, omul vrea să facă afacere cu mașina lui. Și se pare că scopul principal nu este minimizarea pierderilor, ci câștigul. Cu mentalitatea asta, pierderile vor fi însă și mai mari, iar câștig…ioc. Probabil că economia care duduie de cățiva ani i-a învățat pe români că afacerile se fac numai și numai în câștig, că nu se poate pierde în nici un aspect și că ăla care se gândește la altceva decât profitul e un fraier.

    00
  10. Cand iei o masina noua in leasing iti baga pe gat si asigurarea casco pe toata durata leasing-ului (care se adauga la pretul final).
    Oricum, masina de cocalar, gandire de cocalar, n-a fost in stare sa-si plateasca decat 6 rate.

    00
  11. @Urs: Da, conduc un tot un Volkswagen, masina luata noua, si am un credit pt. mai putin de jumatate din valoare masinii, iar rata e undeva la 1/5 din salariu. Insa eu n-am „PACHET R-LINE, JANTE 18″ INDIVIDUAL, BI-XENON, SUSPENSIE H&R, EVACUARE SPORT,GEAMURI FUMURII… +1000E MODIFICARI”. Crede-ma ca stiu ce spun, numai jantele alea de 18” sunt peste 1000E.

    00
  12. Ala ca ala, da tre’ sa fii retardat sa preiei asa ceva.

    00
  13. Cand iti iei o masina nou? Tu iti permiti? Cine are o caruta de bani? Sau cum poti strange bani fara sa intrii in ei? Cum ti-ai dat seama ca motivul vanzarii este foamea? Cum ti-ai dat seama ca este masina de cocalar?
    clawbc nu vreau sa te jicnesc dar tu ce masina conduci , daca conduci?cum judeci tu din pacate imi da seama ca nu traiesti in romania reala…
    Masina din pacate este a unui prieten, daca nu se vede si nu stiti sa faceti un calcul de bun simt – in aceste conditii se poate vedea o reducere de cateva mii de euro, si nu e nimeni disperat sa o vanda

    00
  14. Bun, acuma vw nu mai este masina de cocalar? ca ai si tu…
    Masinsa daca o iei stock, nu o sa coste nici cu 80% dobanda atatia bani,
    Iar ce gasesti tu optiuni r-line,jante 18, bla bla intradevar au costat foarte multi bani si sti presupun ce preturi avem in romania la orice + pt masina ta ( sute de euro)
    Dar de aicea , prin faptul ca tu ai zis ca este masina de cocalar si sa judeci omu fara sa sti intradevar despre ce este vorba….
    ps: jantele au costat mai mult de 1000 de euro, cine poseda aceasta masina nu traieste din 200 euro+ 200 de la parinti….
    Eu imi cer scuze daca am te-am jignit sau te-ai simtit amenintat de commentul meu, pentru ca nu am nimic cu nimeni, dar cu toti stim in ce lume scumpa traim, iar referitor la linkul pus mai sus nu mi se pare cel mai potrivit pentru subiectul abordat

    00
  15. Cum ati calculat voi ii gresit.
    Din aia 399 euro/ luna cam 250 sunt returnare de capital, restul sunt taxe de administrare si dobanda.
    Daca ai vrea sa o platescu cu banu jos ar fi 66×250=16500 + 6900 ( pretul cerut) = 23400 euro care ii la diferenta de 5000 de ala nou si ar fi cam ok.
    Acuma singura discutie ii daca dobanda nu ii prea mare si/sau taxele nu sunt exagerate.

    00
  16. morgan, uiti de rata reziduala si de casco, care le platesti chiar daca inchei leasingul, ca de aia e leasing.
    Urs, traiesti intr-o lume paralela. (paralelele sunt 2 linii care nu se intalnesc niciodata dar dau impresia ca se intalnesc la orizont)

    00
  17. @Arhi: Casco exista la toate masinile care sunt mai scumpe de 5000 ( daca nu vrei sa platesti anapoda reparatii si zgarieturi).
    Rata reziduala poate fi inclusa in rata.
    La un calcul pe masina noua dee 28000 cu 25 % avans cu val reziduala inclusa in rate iti iese o rata de 437,40 euro/luna.

    00
  18. @Urs: N-ai inteles. VW, ca si BMW sau restul masinilor, sunt masini normale, iar „masina de cocalar” e facuta de posesorul ei. Atunci cand iti iei o masina, ii pui optionale de mii de euro ca sa impresionezi lumea, apoi nu mai ai bani s-o platesti, in perceptia mea, este cocalar. Masina aia e pentru cineva cu un venit de 1500+ de euro. Apoi Passatul, dupa mine, nu e frate masina sport, e de familie. Daca vrei sport iti iei Golf GTI sau mai nou Scirocco.

    P.S. Eu unul nu m-am simtit jignit, vad ca mai mult tu te-ai simtit pt. ca am vb de prietenul tau.

    00
  19. un prieten de’al meu vrea sa vanda masina cu 5 000 de euro , o are scoasa la vanzare de 2 luni si inca nu a vrut sa i’o cumpere nimeni , si tocmai din acest motiv , iese in pierdere , mai ales ca a platit si taxa aia nebuneasca de 1 800 de euro

    00
  20. buna ziua
    zice-se ca mai sunt de platit 66 de rate… deci omul a luat masina pe 72 de luni, adica leasing pe 6 ani… adica omul nu a avut malaiul necesar, dar a poftit la obect, lacomindu-se. ceea ce este cat se poate de uman.
    lista de optionale este insa ametitoare.
    d-aia e criza. la ce foloseste o masina? isi mai aduce cineva aminte de teoria aia simpla „din punctul A la punctul B”?
    inainte de a cumpara masina, normal este sa te intrebi: oare ce voi fi eu peste 7 ani? oare ce voi face? asta ca sa nu te trezesti peste 7 luni ca trebuie s-o vinzi.
    parerea mea
    1zi cul, oameni buni

    00
  21. imi cer scuze ca ma bag din nou in vorba (:)), dar o masina de 28.000 euro nu e pentru cineva cu 1500 euro venit ci pentru cineva cu 3-4000 euro venit lunar. pentru ca la 1500 euro/luna net, iti iei o masina la care TOATE costurile (cu exceptia benzinei) sunt SUB 300 euro lunar.
    calculul este de provenienta occidentala si spune ca masina nu trebuie sa te coste mai mult de 20% din venitul tau lunar net. ceea ce este un nivel confortabil.
    iar masina „costa” mai mult decat rata si casco: mai pui gumele de iarna, reviziile anuale, imparti totul la 12 sau cum vrei, iti iese o suma lunara, pe care o adaugi la rata si casco si de aici rezulta ce masina iti poti permite.
    chiar ti-o poti permite.
    altfel, ajungi subiect de bancuri la zoso :)
    o zi buna

    00
  22. @Je: Judecand asa jumate din Romanie ar fi subiect de banc, stiu o gramada de insi care stau la garsoniera cu 300 de euro salariu dar in schimb au BMW din 1900 toamna, vorba aia doar nu o sa mearga cu o masina ieftina ca le sta in gat, mai bine mananca parizer si sta cu masina in fata blocului ca de mers oricum nu le mai ajunge banii de benzina.

    00
  23. @clawbc – apparently, you are an IT developer.. deci, daca eu as zice ca toti cei care isi iau laptop de peste 2k sunt geeks, probabil ca te-as jjigni. Tu insa n-ai nici o treaba sa-l faci cocalar pe unu care si-a luat jante de peste 1000 EURO, din motive care-mi scapa.

    Da, ala inca nu pricepe ce inseamna criza. Give it 3 months si va vedea…

    00
  24. @Jordan: Vezi tu, daca eu mi-as lua laptop de 2000 E ca sa ma joc si apoi n-as mai avea bani de mancare, poti sa ma faci in toate felurile, o merit. Daca l-am luat sa-mi fac treaba cu el, se numeste investitie.
    Cu ce ma ajuta pe mine jantele de 18”? Doar ca sa fiu „kool”, „smenar”, „bengos”, iar dupa 6 luni sa duc masina inapoi ca n-am bani s-o mai platesc? Daca ai pasiuni d-astea gen masini sport sau masini normale echipate sport iti trebe bani. Multi bani.
    Cocalar = unu care a bagat bani in masina pt. show-off (sa se dea mare) si apoi nu mai are bani s-o plateasca. Daca nu e asa imi retrag cuvintele. Daca ar fi avut bani nu ar fi facut leasing. Leasingul este cea mai dezavantajoasa metoda de finantare pt. o masina.

    00
  25. @Robintel – MG-urile au fost masini bune, iar respectiva din imagine daca a fost ingrijita valoreaza cam 5k lire.

    Cat despre discutiile despre masini de cocalari si jante de 1k euro sincer mi se par penibile. De exmeplu un Open Black Widow 1969 in stare buna cu piesele originale valoareaza mai mult decat VW nou. Si nu spun nimic de muscle cars !

    @Autogreen … sa-si ia Lastun sau Trabant atunci sau ce ? Dacie ? (pffftt)

    00
  26. Si eu am leasing, pe 4 ani insa. Am pus si eu optionale in ideea in care nu simt nevoia sa vin cu surubelnita dupa aia ca vreau asta si aialalta (am pus jenti de aliaj, mp3 player, 5 in 1 sau cum naiba se mai cheama, aer conditionat (asta mi se pare obligatoriu), culoare metalizata etc. Chestii din astea care fac farmecul masinii, daca tot o cumpar. Pe extras am dat 2000 in plus si masina a venit la 12.700 in total. Ratele sunt de 250 de euro pe luna, Casco (da, unii uita ca exista si asta si costa) vine 150 de euro la 3 luni. Costurile sunt cam 1/4 din venituri, deci nu simt „criza”.

    Nu doresc sa il fac pe om „cocalar”, dar sincer s-a intins MULT peste ce putea plapuma lui. Si sa ajungi in imposibilitate de plata dupa mai putin de 1 an este clar semn ca nu ti-ai facut niste calcule. Inainte de a semna cu banca stai si cugeti de jde mii de ori. Pentru ca e pacat sa vinzi o masina aproape nerulata, pentru ca te indoaie leasingul. Dar ti-ai luat tot felul de „verze” pe masina, de parca ar fi la „concurs”. Am inteles faza cu extras (am precizat ca nici eu nu m-am chiar zgarcit), dar chiar faruri de nus’ ce gen si avioane din astea nu cred ca meritau din prima. Astea se pot adauga dupa ce ai scapat de griji.

    00
  27. Lucru mai pagubos decat sa iei o masina in leasing nu este. Plus ca in primul an nu esti lasat de majoritatea IFN-urilor sa o achiti integral, ca sa isi faca ei profitul frumusel.
    Cum zicea cineva mai sus, ai facut niste calcule aiurea de tot daca dupa cateva luni nu mai esti in stare sa platesti rata. Ajungi sa pierzi mare parte din avans plus ratele platite.
    Plus ca fiecare luna care trece te mai stoarce de niste bani si de niste disperare.
    Pe de alta parte, comportamentul de cocalar se defineste prin „ce masina mijto am, cate dotari si optiuni, da a venit criza asta cica si nu imi mai permit sa o platesc dupa 5 luni”, nu prin tipul masinii.

    00
  28. Sunt singurul care e de parere ca orice leasing facut pe mai mult de patru ani e o mare prostie? Platesti o gramada de bani in plus fata de catalog la o masina care la sfarsitul perioadei deja ajunge sa fie destul de muncita – cati bani ati da acuma pe o masina din 2003 relativ la valoarea ei initiala?

    Singurul scenariu plauzibil ar fi pentru o masina cu valoare reziduala mare la care nu vrei sa exerciti optiunea de cumparare. Rezidual mare + perioada mare de leasing = rate mici, practic platesti chirie. Si cand ai terminat cu ratele iti iei alta noua in acelasi mod. Asa cum fac multe firme cu parc auto.

    00
  29. Caz concret.
    Am cumparat un Seat Leon in 2006 in leasing. Pret de lista 16.500 EUR fara TVA, 19600 cu TVA. Am dat avans 30%, am platit 36 de rate a 350 de EUR fara TVA + valoare reziduala 20% adica vreo 3300 EUR fara TVA. In total 20850 fara TVA sau 24800 cu TVA.
    Am platit vreo 5000 de EUR dobinda in 3 ani!
    Nici nu vreau sa ma gindesc cit plateam daca nu dadeam avans 30% si faceam leasing pe 5 ani.
    Pe linga asta am platit si casco cam 800 EUR / an adica vreo 2400 EUR. In total 27200 EUR.
    Am mai avut o problema cu aerul conditional pentru care am platit vreo 1000 EUR = 28200 EUR.

    In acest moment masina mea este la vinzare cu 12500 EUR si pina acum nu s-a interesant nimeni.

    Poze puteti vedea aici:

    Acum spuneti si voi cu cit sa o dau? ca practic o dau degeaba!

    Leasingul sau mashina pe credit e cea mai mare teapa!
    De fapt mashina noua e cea mai mare teapa! Cel mai bine e sa stringi cash si sa-ti iei o mashina fara credit. Apoi continui sa stringi, o vinzi pe cea pe care o ai si cu banii luati pe ea si cei strinsi iei una mai buna.. si asa mai departe in 10 ani poti sa ajungi si la BMW :).

    00
  30. NOU
    #30

    in general asa-i romanul…vrea sa arate ca are…dar nu are intotdeauna..stiu pe cineva care si-a vandut casa si-a cumparat bmw si acuma sta cu chirie..iar pe masina nu si-a mai scos decat 20.000 …si-a luat bmw de 40.000 si restul de bani i-a spart cu femeile…o fii bine?

    00
  31. NOU
    #31

    Ai extrem de multa dreptate Zoso. Insa in strinatate lucrurile se schimba. Exemplu: Opel Astra 2008, Full Options
    Romania pret DiBas – 23.870 Euro TVA Inclus
    Romania Autovit (30.000 KM) – 17.000 Euro TVA Inclus
    Belgia – 11.000 Euro TVA Inclus

    Preturile de inchiriat.

    Romania – 20 Euro pe zi
    Belgia – 40 Euro pe zi

    Amortizare in Romania – 3 ani
    Amortizare in Belgia – 1 an

    Deoarece masina este mult mai ieftina iar chiria este mult mai mare.

    00
  32. NOU
    #32

    Desigur mai exista si cazul 2 in care romanul ia masina si o da la 3000 de km si dupa face profit 6000 de euro in 12 ore de condus

    00

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile