Am văzut două episoade din Atletico Textila și voiam să scriu câteva chestii despre serial, din postura de consumator ocazional de televizor. După care mi-am adus aminte de studiul, făcut pe net, care spune că oamenii nu stau la reclamele TV, așa că am început să urmăresc ce reclame rulează în pauzele publicitare ale serialului, să văd cui se adresează de fapt:
Detergent. Două tipe care nu știu pe ce parte se bagă rufele în mașină, într-o casă bec de curată, vorbesc de pete. De unde naiba pete dacă acea casă e extrem de curată? Cine face curat, tipa care are cariera ei, sau menajera? Dacă menajera face curat, nu spală ea și rufele?
Supă la plic. Soțul vine acasă, familia joacă scrabble în sufragerie, el se furișează în bucătărie și își face o supă la plic. Plauzibil. Extrem de plauzibil.
Kinder Bueno. Ceva cu tren. Lasă-te răsfățată. În tren?
Becks. O nouă lege. Probabil e ceva cu fumatul. Sau poate are gust de țigări.
Aspacardin. Te poate feri de palpitații.
Aquafresh. Într-o țară care nu se spală pe dinți.
Coca Cola. Adevăratul gust de acasă. Adică grăsime, uleiuri și arsuri?
Nissan Xtrail. Avantaje client.
O reclamă, n-am reținut la ce, în care un tip îmbrăcat casual (cămașă și pulovăr) sapă în grădină. Sper că nu era la haine.
NetBet, UniBet, WinMasters. Urma Champions League.
E o discrepanță maximă între România reală și ce vedem prin reclame, probabil de aceea acestea nu funcționează așa de bine pe cât ar vrea creatorii lor. Iar AT e bun pentru un serial românesc. E fix așa cum e România care nu se vede în reclame (mai puțin aia la gaz, cu “las’ mă că știu eu”).
„Aquafresh. Într-o țară care nu se spală pe dinți.”
Hai las-o dracu. Nu mai au voie sa faca reclame la pasta de dinti ca ai hotarat tu ca nu se spala ?
Hater, hater dar nici chiar asa.
Pai nu, eu as spune ca tocmai de aia e nevoie de reclame la paste de dinți. Sa le spui și să le tot spui.. zoso nu înțelege.
Mai exista si alt fel de reclame, in afara de alea la medicamente ? Ca eu nu deschid televizorul.
Mai exista comentarii ca lumea pe bloguri? Ca eu nu citesc bloguri.
Ca veni vorba. O reclama extrem de stupida (acum multi ani). Evident era la detergent. Si discutia se desfasura in cinema.
Pentru ca evident te duci la cinema cu punga de detergent de 5 kile dupa tine.
@Lara, fost proteste anul trecut.
Cea mai stupida reclama recenta, care ar trebui interzisa instant, este cea la mezelurile Caroli – cretineala aia de „Casa Carolistilor” care pare facuta special pentru copii.
Casa Carmolistilor
Cu pana la 70% carne… restul Dumnezeu stie….
E o reclama tampita in care un tip sterge peretele cu o pisica pletoasa vie! N-am auzit sa protesteze nici asociatiile de protectia animalelor, nici CNA.Cum naiba sa folosesti pisica pe post de carpa, ca sa nu vada iubi ca ai murdarit peretele?!
Asta pentru ca a zis pitici ca nu-l intereseaza opinia celor de pe net si vrei sa le citeasca aici?
nu cred că se va întâmpla asta.
A scris 2 articole cu vreo 5 paragrafe sa iti zica cat nu-i pasa. Ce nu intelegi.
Si-n toate reclamele, indiferent de produs, toata lumea e fericita si plina de energie, culoare, veselie, etc.
Eu as face o reclama la cafea, de exemplu, in care se-ncepe cu un zoom pe ecranul unui TV de-ala mai vechi cu tub care a ramas pornit de aseara si ruleaza acum o reclama de-aia fericita si colorata tot despre cafea, in timp ce off-screen suna o alarma si focus-ul se muta pe unu’ obosit, tras la fatza si nebarbierit care se ridica cu greu dintr-un pat dezordonat care scartaie si se duce-n bucatarie tarsaind picioarele si tusind. Acolo bajbaie dupa cafeaua despre-i care vorba de fapt, o pune la un filtru rablagit si merge la geam, care se deschide spre un ghetou deprimant cu un zgomot constant, apasator in fundal.
Despre asta-i vorba.
Acum foarte multa vreme rula o reclama la cafea in care undeva in coltul ecranului aparea scris „la Bucuresti” si apareau doua tipe in costum de baie, alergand pe bulevard printre masini, fugite de la strand ca incepuse ploaia.
In anii electorali apar anumite „reclame”?
Daca urmarim si ciclicitatea reclamelor/produse din 89 pana azi, apoi analizam continutul lor si al produselor…. Neeee, cine si-ar bate capul cu asta!?
Nu-s critic si poate nu-i locul aici da cred ca reclama mai stupida ca si cea de la Unicredit nu se poate „Iti facem viata mai usoara” nu exista.Adica poti sa ai casa masina si sotie daca iti faci credit!Asa o inteleg eu
Pai nu sunt multi care-si permit nevasta „cu banii jos”. Cei mai multi le iau in leasing .
Pai… stii bine ca in afara de supravietuire nu poti sa faci nimic decat cu credit…
Toate reclamele la banci sunt agasante si mincinoase. Imaginea proasta a bancilor in ochii consumatorilor le face si mai antipatice. Le intrece doar reclama la Catena, mostra de prost gust si provincialism… A cui naiba e Catena asta si ce cauta ea in viata noastra?!
Mie-mi plac alea de la Digi cu Hipsterova si Kaput kartela…n-au egal
pe mine ma mira alea cu ciuperca unghiei. sunt asa de multi oameni care au ciuperci la unghii incat sa merite reclama?
românii nu au cultura tăierii unghiilor.
Nu nu, romanii nu au cultura spalatului propriu si a hainelor proprii.
Apus-au vremurile cu Dorei prin reclame. Acu’ e la modă prin departamentele de marketing să urmărești reclamele din afară, să fii la curent cu ele și să o arzi elitist cu toate cunoștințele tale în materie de trenduri în publicitate.
Și-apoi ne mirăm că reclamele sunt așa. Nici măcar nu reții exact la ce se face referire, nu reții produsul sau brandul, ți-amintești așa, vag… „am văzut o reclamă cu un tip care făcea nu-știu-ce”. Da, atât de bune sunt.
Pai poate e bine sa mai facem și noi o schimbare de stil și sa ne uitam ce mai fac aia prin afară. Nu știu ce salarii mai sunt prin agenții, dar probabil de aia nici nu își mai pun mintea la contribuție. Uite, dacă vrei inspirație pentru reclame dedicate mamelor de bebeluși intra pe cateva grupuri de Facebook dedicate lor -deși nu toate sunt nasoale. O sa simți nevoia sa cumperi toate reclamele realizare în afară și sa speri sa ieșim din marasm în viața asta. Nu e rău să adaptăm consumatorului local, dar poate nu ar strica sa îl mai și educam.
Farmacia inimiiii caaatenaaa.
Ati gresit cu totii. Nota 2, stati jos.
Cea mai cretina reclama este aia de la Zewa cu rahatul ala de carton care se topeste in apa. UAU! Nu mai putea romanu de mizeria aia!!
Aia e si o sa va haituiesc pe veci daca nu-mi dati plusuri!
ps: ar trebui interzisa comercializarea hirtiei igienice parfumate.
nu vrei să îți miroasă curul a căcat parfumat? dacă ți-l miroase cineva?
Și tipul ăla prezentabil, la costum, care zice că el e meșter și recomandă el o vopsea de perete :-))))
Si acum sa si laudam niste reclame.
Mi-e mi-au placut (la vremea lor) reclamele la CONNEX.
Nu stiu cine se ocupa de reclamele astea, dar sunt sigur ca nu se pricep. Take a look: https://danielurda.ro/diverse/cele-mai-proaste-reclame-romanesti/
În fine, am dat click. Am citit topul tău și e prost. Reclama cu Zboara, puiule, zboară, este una dintre cele mai bune pe care le-am avut noi vreodată.
Urma Europa League…
Sunt produse pt care piata tb putin educata. Si atunci, da, faci reclama la pasta de dinti intr-o tara care nu se spala pe dinti.
Reclamele pentru old spice le stii? :))
Sunt reclame specifice unei tari de lumea a 3-a… Nu inteleg ce va tot mirati… Reclame la mop-uri, pastile false, alimente „minune”, pietre cu proprietati paranormale, aparate impotriva gandacilor, etc.
„Nu ti-am zis eu ca e popa? Tu nu, Batman, Batman!”
…
Ce mai face Altex?
Bah, noi suntem mici copii. „Medicamentul X – miracol pentru afectiunea Y. Ca efecte secundare poate provoca diaree, dureri de cap, insuficienta respiratorie, atac cerebral sau moarte”. Asta-i de peste iaz…
In alta ordine de idei – daca extraterestrii ar putea intelege reclamele tv de la noi ar trage concluzia ca suntem o rasa de nespalati transpirati alcoolici constipati pisaciosi diabetici si plini de carii, ca traim in mizerie si ca ne dor toate.
Intr-o tara normala (nu e cazul Romaniei) urmatoarele tipuri de reclama ar trebui interzise:
-case de pariuri si orice tip de gambling – antreneaza sperante desarte de imbogatire rapida in iobagi.
– banci, produse bancare – promoveaza traiul pe datorie
– farmacii si medicamente – produsele de calitate se promoveaza singure, numai cele false, mincinoase au nevoie de reclama la TV
– chinezarii – nu vad rostul pentru care o firma ar da bani sa promoveze asemenea porcarii la TV daca nu ar fi tzepe.
– orice tip de tombola sau sistem loteristic bazat pe tragere la sorti – nu asigura castiguri garantate
– reclama la alimente de baza – acestea trebuie sa se promoveze singure, la locul de vanzare prin calitatile pe care le au, nu au nevoie de reclama
– orice reclama care sugereaza un trai modern, lipsit de griji, cosmpolit – nu sunt realiste – peste 80% din pulyme traieste in conditii mizere, oamenii nu au bani nici de mancare.
– orice posturi TV care afiseaza mesaje catastrofale la baza ecranului
– orice tip de SEO jegos, bazat pe linkuri / titluri mincinoase.
Toate le-as scoate in afara legii.
In timpul a 2 filme ce rulau pe 24 decembrie (deci vreo 4 ore in total) am zis sa fiu atenta la toate reclamele. Au fost asa: mancare, medicament de stomac, mancare, medicament de ficat, mancare, medicament de bila, mancare, medicament de raceala, repetat de vreo 20 de ori.