- oare vom repara faţadele?
- nu de alta, dar casele cad, in timp ce proprietarii se ceartă
- urâtul cu binele
- boala românilor are un nume ştiinţific
- despre maşini:
- cât costă să ai o maşină noua
- cele mai scumpe maşini vândute in românia
- bmw e in topul vânzărilor de maşini
- chery vine in românia. arată mai bine decât logan?
- ruşi plictisiţi
- supermarketurile, tirania alegerilor la raft
- paradoxul alegerii
- noi controlăm alegerile proprii?
Geely n-a facut mare branza, Chery are ceva ”patent infringement trials” pe rol…dar undeva, exista modele care trec de normele minime de securitate si care i-ar mai putea tempera pe loganisti.
@krossfire: geely alea sunt urâte cu spume.
La cati pasionati de masini sunt si la noi, nu inteleg de ce sunt cazuri cand vezi cat doua Ferrari identice in acelasi loc. Inca astept ca unul care e dispus sa dea sute de mii de euro pe un Bentley ca al lui Columbeanu sa zica „hai sa fiu totusi original, ca-mi permit”, si sa mearga pe un custom body, tunning, etc. In loc de unul din X posesori de Bentley din Romania, sa fie posesorul unui autoturism unic si interesant.
Vreau sa cred ca ar exista si designeri, si mecanici talentati in tara asta, ca sa faca treaba asta, in caz va renunta cineva la superficialitatea unei denumiri auto oarecare.
Ştiam eu că mai citisem undeva ăla cu The Tyranny of Choice şi, ce crezi? Aşa era. Şi când ma uit mai sus: „Autor: The Economist | Sursa: Money Express”. Asta e ca şi cum ar scrie pe cărţile lui JulVern, Autor Jules Verne, sursa Grigore Cartianu. |
@eftimie: i ceva cu dl poet, istoric, jurnalist, academician dr. grigore?
stim prea bine cum e cu chinezariile … asa ca nici eu nu cred ca o sa se repeada rumanu sa-si cumpere masina chinezeasca.
@tudorica: dacă arată mai bine ca loganul, de ce nu?
Luati-va voi geely, Logan si Chery. Eu imi iau GAZ-ul ala facut de rusi!
Nu as cumpara un Chery nici daca mi l-ai vinde cu 1 euro, si ei vin sa ceara 7000 euro, si creca procesul de fabricatie cu tranport cu tot ajunge la 2000 cel mult. Deci, Chery nu are nicio sansa. A avut si TATA (forma indiana) un zvac, cateva masini am vazut, 2-3, si inca vreo 2-3 Geely, si atat, pentru ca aveau preturi un pic mai mari decat Logan. In schimb, pe un Kia Rio as da banii.
@eftimie, eu nu aveam senzatia de deja vu, insa simteam ca topica frazelor e ciudata, ca si cum articolul ar fi fost tradus. Si ca sa vezi, chiar era!
Asta nu ii strica cu nimic utilitatea, insa
@SilviuP: “hai sa fiu totusi original, ca-mi permit”
N-am ajuns încă la acel grad de cocalarism.
Pe scara automobilistică de la noi există mai multe grade:
5. Stock.
4. Modificări ale caroseriei şi interiorului;
3. Modificări ale motorului şi trenului de rulare pentru performanţe sporite;
2. Modificări radicale ale caroseriei, motorului şi trenului de rulare (ex. Nissanul GT-R de la Exelixis Motorsport);
1. Caroserie / maşină care necesită omologarea individuală (produsă în mai puţin de 10 exemplare, sau unicat, fabricată integral la comandă).
Cu cât te apropii mai mult de gradul 1, duşmănia publicului obişnuit se ridică, agitată de bloggeri prin metoda turnatului de benzină pe foc.
~Nautilus
„Lucrările se vor face pe cheltuiala proprietarilor, iar dacă aceştia refuză, lucrările vor fi efectuate de stat, care se va îndrepta apoi asupra proprietarului pentru a şi-recupera cheltuielile. Totuşi, dacă proprietarii au venituri pe membru de familie sub câştigul mediu net pe economie, lucrările vor fi plătite de stat. De asemenea, asociaţiile de proprietari şi deţinătorii de apartamente pot beneficia de credite bancare garantate de stat, cu dobândă subvenţionată.”
++ Statul iar incurajeaza pomanagii si sarantocii care tin sa stea in ‘centru’ dar n-au bani de-o paine.
E interesant cum toata lumea vorbeste despre linkurile din categoria masini in timp ce linkurile cu adevarat interesante (ultimele doua din categoria alegeri) nu aduc nici macar un comentariu.
@zoso:
Daca nu erau linkurile cu masini ca sa distraga atentia. sigur se gaseau citiva care sa se plinga de legea care ii obliga pe proprietari sa aiba grija de fatadele cladirilor. Eu zic sa faci un experiment: muta asta intr-un post separat si vezi ce se intimpla. Eu zic ca prima o sa fie cu „da’ daca nu trece nimeni pe sub fatada casei mele ?”
N-am avut timp inca sa vad ala cu „choice”, dar banuiesc ca e vorba despre cum oamenii au probleme daca li se ofera prea multe variante si cum vinzarile magazinelor cresc atunci cind consumatorii pot alege doar dintr-un numar redus de variante (ex aleator: 2-3 modele de lampa, nu 200).
@ACMilan: cam aşa e trendul în zilele noastre. Ai mai văzut blogger sau lătrău de forumuri să acorde cât de mică importanţă unei informaţii de natură ştiinţifică sau politică?
Toţi au câteva idei mici şi fixe ca nişte popici de parcare şi se învârt pe loc printre ele precum căţelul legat cu lanţul care alunecă pe sârmă: cocalari, mârlani, manelişti, piţipoance, bemveuri, maimuţe, era mai bine sub Ceaşcă, kitsch, clădiri inestetice, corporatişti, chinezii fac şi dreg, Gigi Becali, merţane, Dorobanţi, bicicleta, să mărim impozitele, retardaţi, căpşunari, ţărani, salarii, chirie, muncă-adică-nemuncă-adică-munca-e-rea-dar-noi-este-mândri-că-muncim-nu-gândim (ultima e atât de complicată încât nici Dr. Florin Tudose n-o mai descurcă).
Pe de o parte te îndeamnă prin toate mijloacele să dispreţuieşti cartea, după care te fac albie de porci sub pretextul că n-ai avea carte sau că e „de la Spiru”. Ca să adoptăm limbajul romglez al anumitor categorii sociale, e un feed-back pozitiv
~Nautilus
Off-topic: Te chinui destul de mult sa gasesti continutul pe money.ro printre bannere si background-uri colorate si google ads.
@Nautilus: iti dreptate (pe tehnic nu indraznesc sa te contrazic :P), dar eu ma gandeam ca decat sa tii Veyron in garaj ca nu ai unde sa-l alergi, ai putea sa incerci sa atingi gradul ala 1. Acum, cat de cocalar ar fi, cred ca depinde de scopul sau.
¨…sunt obligaţi ca, din proprie iniţiativă, să ia măsuri de realizare a lucrărilor…¨, e buna asta!
Geniale alea 2 cu choices! Unde le gasesti?
Fatadele se vor repara cind acele case vor intra in proprietatea proprietarilor de drept. In centrul Brasovului acele case erau ale sasilor. Acum stau in ele numai smecheri sau fostii chiriasi ai primariei care in anii ’90 le-au cumparat din 10 salarii. Deci nu te astepta sa vezi disparind prea curind copacii crescuti in balcoane sau pe acoperis. Daca nu ma credeti dati o fuga pe Republicii (in Brasov) si uitati-va la fatade.
Apropo sunt multi care au inchiriat beciurile, parterul ca spatii comerciale sau circiumi si incaseaza sute de euro chirie lunar dar n-au bani sa faca reparati….
Se pricep aia de la sport.ro la masini cum mai pricep eu la cadelnitat prin biserica.
Idiotii sustin ca Ferrari 599 GTB Fiorano ar fi limitat la 599 exemplare. Cu un pic de „risarci” ar fi gasit ca Ferrari 599 GTO este cel limitat si cel care s-a vandut pentru pretul ala. Un GTB Fiorano e mai ieftin.
Si sunt si agramati.. „Unul dintre masini este o versiune care a costat….”
cât costă să ai o maşină noua
https://www.edmunds.com/tco.html
@PHNC: vezi mai sus, ce am scris despre cei fără carte. E valabil şi pentru ziarele în formă scrisă şi electronică, la fel cum e valabil şi pentru instituţii.
Altfel cum se face că atunci când ai un candidat în stare să scrie aşa cum trebuie, în româneşte, englezeşte, chinezeşte, ţigăneşte şi orice altceva, îi spui „ne pare rău, postul s-a dat” şi îl angajezi pe un dobitoc care nu deosebeşte stânga de dreapta, dar care e genul de ţăran disciplinat gata oricând să se facă preş în faţa şefilor şi zmeu de faţă cu restul publicului?.. (Cunoaştem câteva exemple „grele şi geniale” din presa scrisă şi electronică)
Scria unul pe la „atlasul de mitocănie urbană” de programul de recrutare în armată între 18-26 de ani: în oraşele foste mono-industriale în care s-a închis fabrica, dar a rămas o unitate militară, au dat buzna toţi ţăranii la recrutare şi s-a ajuns ca 20% din poplaţie să fie reprezentată de „voluntarii” noştri cei viteji. Care în unitate sunt smirnă în faţa şefilor, robotizaţi, şi cum ies pe poartă îşi dau arama pe faţă, se îmbată, fac scandal, se dau zmei.
~Nautilus