Cea mai premiată mașină și cel mai premiat motor

Periodic, apare câte un top, făcut de diverși jurnaliști sau diverse organizații, în care mașina X e declarată cea mai bună mașină din anul respectiv sau motorul Y e declarat cel bun motor în anul respectiv.

Faza e așa: oamenii ăștia care votează nu dețin mașinile și motoarele respective, părerea lor este bazată strict pe testarea mașinii, uneori câteva zile, alteori câteva săptămâni.

Mă gândeam la asta când am fost în Finlanda, că am stat de vorbă cu mai mulți jurnaliști și bloggeri auto. Toți erau dornici să bage drifturi și să facă ture de circuit cu un RS6, dar nici unul nu deținea o mașină peste 200CP. Toți vorbeau cu toată gura de tracțiune și de alte minuni, dar unul nu știa că diferența dintre anvelopa medie și aia care are aderență foarte bună pe zăpadă și gheață e de 100€. Oamenii votează chestii pe baza unor impresii făcute în grabă în cursul a câteva zile. De asta motorul de 1 litru de la Ford e atât de lăudat, că oamenii s-au dat câteva zile cu mașina, au văzut că merge aproape decent, au mers la consum, gata, mașină bună! Sau cu Giulia, care pe când ai noștri o lăudau cu toată gura, americanii fugeau de ea pentru că se strica în prima săptămână când o luau.

Da, ok, nu zice nimeni să își cumpere toate mașinile de test, că nu asta face un jurnalist, dar nu poți să testezi mașini noi când tu ai o mizerie din 2002 cu 115CP la motor de 2 litri. Sau Zafira 1.6. Sau Aveo. Pentru că nu ai habar ce dorește un om care cumpără o mașină când tu circuli cu o conservă din secolul trecut.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

42 comentarii

  1. Vrei sa sugerezi ca nu ar trebui sa avem încredere în articolele scrise de influenceri ?

    00
  2. Si eu am un cotetz de 2L, dar de-aia tot stiu ca mi-ar place mult un RS6… :-)

    00
    • nu, n-o să-ți placă. pentru că ii dai a treia și realizezi că s-a terminat strada. sau ai deja 160.

    • Cum adica „ii dai a treia”, boss? N-ai si tu automata, esti sarac?

      00
    • rs6 e printre puținele mașini unde manuala e permisă, ca să simți mașina :D

    • Stai sa ma corectez: nu mi-ar place sa am RS6 ca masina zilnica. Pe langa cotetzu’ de 2L, mi-ar place un RS6 pentru iesit duminica la plimbare sau road trips prin Europa vara. E de porc sa ai mai mult de 170 cai ca sa mergi la lucru si la aprozar.

      00
    • dar cu 170 cp e ok sa mergi la munca si la aprozar? :)

      Doar pentru miscat de ici colo prin oras nu ai ce sa faci cu mai mult de 60-70 CP daca e sa vb strict de putere. Sigur – masinile cu motoare asa slabe sunt de obicei naspa …

      00
  3. Ca voteaza oameni care nu detin masinile alea, e o problema. Dar testele alea comparative….cu „senzatia de spatiu”…si alte mizerii pe care le castiga mereu VW….

    00
    • bai, nu stiu ce sa zic de hate-ul asta de VW. Sa luam clasa compacta, daca ar fi sa aleg intre Golg 7, noul Focus din 2018, noul Megane sau noul Astra tot Golful iesie castigatoare acum, azi, fara sa iasa la anul modelul nou. Pur si simplu e bine facuta, interiorul e peste orice din clasa ei, e silentios, dotari ok, pretul putin mai mare ca si concurenta (noua).

      Detin un Ford Focus care a fost alegerea buna la timpul respectiv, dar daca nu ar fi problema de bani, Golful nu e degeaba rege pe segmentul sau.

      00
    • Andrei M in clasa compacta uiti de Mazda 3 si Honda Civic care cam rad de Golf

      00
    • @Dan, nu prea vad cu ce iese Mazda 3 in fata exceptand motorul care chiar e ok, Interiorul nu e mai reusit, cel putin dupa gusturile mele, eu urasc porcaria de ecran „plutitor”

      Designul exterior e intr-adevar reusit, dar si asta poate tine de gusturi, iar la spatiu… nu stiu ce sa zic, nu mi-a lasat o impresie de masina mai incapatoare ca un Golf 7 + nu au versiune break.

      00
    • @Dan: Rad pe naiba. Ma dau ocazional cu un Golf 7 si o Mazda CX-5 si pot spune lejer ca nemtoaica e net superioara la calitatea finisajelor desi e doar Trendline + optiuni.

      Daca vrei consum mic si cutie automata, cu ce bati 1.6 TDI + DSG de la VAG si la ce pret?

      Cand vorbim de masini noi Golful e rege pe segment, singurul concurent adevarat fiind Ford Focus. La masini second hand e tocmai invers, n-as cumpara un Golf rulat decat daca pretul ar fi foarte bun, astfel incat sa compenseze pentru seria lunga de defecte specifica masinilor VAG iesite din garantie.

      00
    • Nu e niciun hate, e vorba pur si simplu de faptul ca astia castiga toate comparativele alea mizerabile. Cea mai tare a fost pocnitoarea aia de Touareg care a iesit peste Disco in offroad. Sa fim seriosi….

      00
    • @AndreiM stai sa vezi cum o sa sara VW fan boys când le zici ca noile Hyundai I30 au interior mai bun ca Golf-ul iar șefii de la VW chiar discutau despre asta

      00
    • Nico, nu stiu daca sunt mai bune, dar Kia si Hyundai sunt to mai ok calitativ, problema e ca sunt foarte aproape de pret (noi) de europeni. La anul iese Golf nou care probabil va fi iar the best in class la interior.

      00
    • Eu am avut Peugeot 308 un an si mi s-a parut mai frumos decat Golf.
      Nu stiu daca neaparat era si mai bun, ca l-am avut de nou si normal ca nu s-a stricat nimic la el, deci n-as putea sa compar

      00
    • Primul 308 era intr-adevar foarte frumos si la exterior si la interior, Golful parea caruta pe langa el. E adevarat ca nu pot spune ca era „mai bun” fiindca era inchiriat.
      Fanboy-ii VW schimba mereu subiectul cand e vorba de comparatii. Daca spui ca Peugeot are masini mai aspectuoase, o dau cu fiabilitatea, daca spui ca au motoare de kkt fata de Honda ei zic ca Hondele au interiorul nu stiu cum. Succesul VAG se datoreaza faptului ca fac masini atat de mediocre incat nu ies in evidenta in rau cu nimic. Nici in bine, dar asta nu pare sa ii deranjeze pe fanii inraiti.

      00
    • Eu ziceam de asta nou, 2017. Primul mi s-a parut uratel.
      Ce ma enerveaza ca au schimbat modul in care denumesc masinile si a ramas *08 in loc sa creasca la 309 si 509

      00
  4. …bun si atunci ce criteriu obiectiv ai tu ca sa zici asta e masina cea mai buna? ăsta e cel mai bun motor. pe zona ta de interes desigur.

    si care zici tu că sunt?

    00
    • Pai iti zic eu, ca pana acum `10 minute am fost in pozitia de a alege intre doua masini de aceeasi clasa, acelasi dotari si acelasi pret (diferentele sunt minore) – nu exista criterii obiective. Exista doar doua elemente: tu (familia ta…) si nevoile tale – de cate ori te duci la munte, cati km de roadtrips faci pe an, cati copii ai, cat vrei sa cheltui pe intretinerea masinii etc.

      00
  5. Si topurile de femei frumoase sunt facute de barbati cu neveste din secolul trecut.

    00
  6. VW aveau o masina foarte curata si puternica pana la diesel-gate, elogiata pana la stele. Si sunt de acord cu ideea, ca daca masina ta de zi cu zi e un cotetz din 2002 sau un logan orice masina din anul 2017-2018 pe care vei ajunge sa pui mana ti se va parea wow.
    Pe de alta parte, cati jurnalisti auto care testeaza masini si le fac niste recenzii sunt obiectivi in adevaratul sens al cuvantului?
    Inteleg Ecoboost a fost votat cel mai bun motor niste ani la rand, dar cati au fost obiectivi in recenzii si tot ce au vazut/simtit? Cati oameni au incercat sa testeze in mai toate situatiile pe care masina le va intalni odata cumparata de un client? Pun aceste intrebari pentru ca oricine ar fi testat masina cu un minim simt de raspundere ar fi descoperit ca lucrurile nu sunt chiar atat de roz precum sunt prezentate.
    A doua mare problema, o reprezinta faptul ca de foarte multe ori nu se intelege valoarea unei masini, raportat la ce o folosesti. Iar asta se intampla in anualul articol, despre ce masina poti cumpara cu 10k eur si ajung sa ma trezesc cu cel putin 4 masini din grupul VAG, urmate de clasicul Logan si Sandero, apoi de ceva de la Hyundai/Kia plus Opel si daca mai au loc poate si un Peugeot/Renault. Unde comparam mere cu pere si pentru ca suntem patrioti, realizam cat de bun e Loganul.
    Si fix din aceste cauze, avem parcul auto pe care il avem.

    00
  7. e clar ca nu poti declara ca ceva e cel mai bun pana nu trec niste ani si strangi date din service-uri si le pui cap la cap. exemplele care imi vin acum in minte sunt benzinarele 1.8, „6 in linie” si dieselul de 2.0 de la bmw care echipeaza foarte multe alte marci. bineinteles ca in aceasta situatie sunt si alte motoare ale altor marci.

    00
    • Lol, nu exista benzinar 1.8 6L. Primele au fost 2.0 si nu-mi dau seama de ce au trecut in nici 3 ani la 2.2. L-am avut pe 320i, bestial motorul, pacat ca nu are nici o treaba cu eficienta.

      00
    • e o virgula acolo..am enumerat 3 motoare

      00
    • Un pic off topic, da suzuki vitara are 2.0 V6… si mai erau pe vremuri niste mazde parca, nu am inteles conceptu dar na.

      00
  8. Este stiut faptul ca cea mai buna, fiabila, frumoasa, blabla mașină e a ta. După ce o dai incepi sa-i insirui defectele.

    00
  9. Văi Vali, îți pui cititorii în cap, ai pus și poza cu un hAudi sa se ofenseze 90% din români care sunt fani VAG. Pentru că se știe , VAG face cele mai bune mașini din galaxie. Ai vazut că și motorul 1.2 TSI a fost premiat, după care au început motorașele alea sa pocnească ca floricelele. La fel la diesel, când BMW sau Peugeot se pregăteau să lanseze motoare din generația a 3-a de commonrail, VAG încă promova motoarele arhaice pompe-duse mâncătoare de ulei, poluante, trepidante și zgomotoase și lumea cumpără că pâinea caldă(vestitul 1.9 TDI). Când au fost forțați de împrejurări să schimbe tehnologia(că motoarele pompe-duse nu mai făceau fata la noile norme de emisii), s-a văzut ce lucru bun a făcut VAG cu noile motoare commonrail- vestitul 2litri diesel 2008-2010 care zici că-s făcute din plastilina.
    Dacă ar fi să-mi cumpăr mașina acum, pentru benzină as opta pentru un motor de producție japoneza, daca nu-mi permit japoneză mai degrabă aș cumpăra o mașină cu motor pe benzina american deoarece producătorii europeni au cam rămas în urmă cu dezvoltarea motoarelor benzinare datorita freneziei diesel. Pe partea de diesel, nu as mai lua datorita dispariției iminente a acestora, dar dacă ar fi sa iau, as lua ceva de la PSA sau Mercedes. Chiar și BMW a avut probleme cu motoarele diesel , cele de 2 l.
    Singurul motiv pt care aș cumpăra o mașină din grupul VAG in ziua de azi este lista mare de opționale, cât și că găsești mecanici care să știe cât de cat sa le repare plus piese pe toate drumurile. In rest, motoare slabe, cutii automate meh, opționale aberante care ar trebui sa fie standard ca la majoritatea concurenței, preț mare care nu se reflectă în calitate.

    00
    • Bai, esti hater, ok, dar de ce nu te-ai documentat? 2.0 TDI de care zici ca-s nasoale au fost tot PD; au trecut “cu bine” la CR, nu au avut probleme grave / pe un lot mare de masini, cum a avut BMW distributia de la N47 muuuulti ani. Orice masina din ultimii 10 ani ai lua, va avea o problema din categoria “asa fac toate”.

      Cutii automate meh la VWAG? :)

      Si, pls, nu mai comparati marci de volum cu marci premium, e aberant…

      Keep hatin’ & bafta cu motor pe benzina aspirat in 2018. Nice.

      00
  10. O viata avem. Ia-ti o masina de care sa te bucuri si sa iti placa nu o conserva cu consum mic si urata si in care te urci cu scarba sa mergi din A in B. La fel si cu femeile. :D

    00
  11. NOU
    #33

    Unde ai vazut tu ca fug americanii de Giulia? Poate nu te-ai mai uitat in ultima vreme pe forumuri si prin presa auto din state, un circlejerk mai mare decat cu Giulia rar am mai vazut. Si, CULMEA, au statisticile de fiabilitate de partea lor. Acum faci ca baietii aia care populeaza FB-ul si nu citesc decat titlul senzational al articolului.
    Ce s-a „stricat” era o masina pre-productie pentru presa, si nu e nimic neobisnuit aici, de la Mercedes la Volvo, toti au avut rateuri de genul asta.
    Ca sa fiu sincer, eu am fost la test-drive-ul cu Giulia QV de la noi, si masina s-a comportat perfect, fara nicio problema, dar chiar si asa, tot nu imi place si mi se pare aiurea.

    00
  12. Bai, ia stai ma sa-mi vars si eu – de ce nu pot sa fac test-drive mai mult de 20 de minute? Exista dealeri la care las o garantie, fac o asigurare etc. si imi da masina 24h? Sau 48h?

    00
  13. In afara de super laudatul 1.9 TDI nu cred ca am auzit de vreun motor sa fie atat de bun, poate doar 184 CP de la BMW imi vine in minte 2nd care in combinatie cu automata in 8 rapoarte (pusa de la seria 1/2, 2 cabrio, seria 3, x3, seria 5 pana si x5) pentru mine este super dreeaaaamy si nu as schimba cu nimic. Nu vad in ce conditii ai avea nevoie de un RS6… poate doar de lauda :D

    00
  14. peste ocean JD Power colecteaza informatii despre masinile noi, cu ce probleme au ajuns la service si apoi le fac publice.
    Orice masina noua are ceva probleme, dar vrei un model cat mai fiabil si cu cat mai putine probleme.

    00
  15. Skoda Fabia break 1.9 tdi pd. „Umblu” cu acesta masina din 2002 si nu am avut pana acum probleme pe partea de motorizare. Despre consum nici nu are rost sa vorbesc.

    00
    • NOU
      #42

      Da boss, dar numai luna asta Ford a facut recall la 350k masini pentru sistemul de franare, Toyota la toate Camry-urile de 2018 pentru ca au pus piese gresite in motor, Tesla la toate Model S-urile pentru probleme la directie, Mercedes la 130k de SUV-uri pentru centuri de siguranta prost montate, Mitsubishi la inca 50k, si tot asa. Ca sa nu mai zic de recall-urile de oridinul 300-400k unitati ale Audi si BMW de anul trecut pentru probleme electrice si risc de incendiu.

      00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.