Povestea unui accident cusut cu ață neagră

Povestea asta are deja peste 100 de share-uri. E cu oameni buni și simpli, cu Logan, și cu asupritori, cu limuzină neagră, de securiști.

Înainte de a admira mașina, și anvelopele alea noi în 2009, vreau să vă gândiți la faza următoare: tocmai ai depășit un adormit cu o coajă de Logan, care a avut nevoie de flash-uri pentru a elibera banda a doua, când vezi în retrovizoare că Loganul n-a învățat nimic și a revenit pe banda a doua, deși ar fi trebuit să rămână pe prima, așa că te decizi să îi dai o lecție și frânezi de la 280km/h la 110 (să presupunem că Loganul circula la aspirație), îl aștepți să te ajungă și îi tragi o frână în bot, destul cât să piardă controlul și să se izbească de parapet în partea stângă, că plăcuțele de frână erau din același an cu mașina.

La naiba dacă nu e extrem de plauzibil. Toți facem așa, mai ales cu loganiști, că îi vedem săraci și bătuți de soartă, așa că ne gândim să mai dăm și noi în ei…

Acum, pe serioase, am văzut vara asta vreo 20 de accidente pe autostrăzile românești, toate pe banda a doua. Nici unul nu a fost de genul “cum mergeam eu cu cruise control la 130 pe banda unu, brusc a început un Benz să mă șicaneze, mi-a pus frână în bot și am ajuns în parapet”. Sau “m-am uitat în retrovizoare și am apreciat corect viteza mașinii care venea cu viteză pe banda a doua, așa că am luat piciorul de pe accelerație un pic, cât să treacă el și apoi să schimb eu banda, dar nebunului nu i-a fost de ajuns, a început să mă șicaneze și să mă scuipe”. Numai pe a doua, numai cu un idiot care se crede deștept și dă peste unul mai idiot ca el.

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

122 comentarii

  1. Regula nr 1 la viteze mari: nu tragi de volan. Intri in curul Mercedesului, lovesti cainele cu radiatorul, dar nu smucesti masina. Ai RCA, pierzi permisul 90 de zile, dar nu smucesti masina.
    Dar daca era un om pe autostrada? Daca franezi si totusi il calci cu masina, procurorul va constata ca acel om nu avea ce cauta pe autostrada!!!

    Dar daca mergeam cu 130 km/h, pe contrasens, printr-un sat si am calcat 3 babe? Atunci il suni pe avocatul lui Huidu sa faca o analiza a carosabilului in conditiile meteo din momentul accidentului si judecatorul sa le compare cu normele de acceptare a lucrarilor din procedurile CNAIR.

    00
    • Referitor la partea cu omul de pe autostrada – asa gandeam si eu. However, intra pe jurisprudenta.ro, la sectiune Spete cauta Ucidere din Culpa si citeste cazurile. Rezum eu:
      taran cu alcoolemie de mort, culcat in mijlocul drumului. Lovit de masina care circula regulamentar, sucombeaza prin deces. Instanta apreciaza ca soferul avea timp sa franeze din momentul in care obstacolul i-a intrat in conul de lumina al farurilor. Condamnare cu suspendare, daune urmasilor de aproape una suta mii lei.
      Camion oprit in curba, profesionistul tzushti in fatza altei masini, ca voia sa traverseze sa-si ia tigari. Desi circula cu viteza regulamentara, masina mai sus numita nu-l mai poate ocoli. Vejnica pomenire, instanta apreciaza plm….acelasi scenariu ca mai sus.
      Voiam doar sa subliniez ca daca e o victima implicata nu se va termina deloc ca atunci cand de-al dracu nu ai franat cand ala venit pe linia de tramvai s-a bagat la intimidare si primesti RCA-ul lui. Nu e deloc…si sper sa nu aflam nici unul cum e cand ai un bou uman in fatza. In rest la caine, parapet si alte masini, total de acord.
      PS: CASCO si asigurare facultativa la casa – sfinte!

      00
    • Intreb ca bula… ce sa caute un om pe autostrada?

      00
    • @Cristian S. – Vreau si eu sa stiu, sunt curios, cum apreciaza o instanta reflexele, reactiile si viteza de reactie a unui om?

      00
    • @Cristi luni, pe A1, dinspre Sibiu spre Deva, doi aventurieri, cu rucsac de munte in spate, bateau la picior banda de urgenta. Poate e obiectiv turistic pentru unii.

      00
    • @Zarax: nu stiu, mancatzash sufletu, eu sunt inginer, nu jurist. Prezentam si eu un caz, am zis ca poate ajuta pt cine are urechi sa citeasca.

      00
    • O situație în care sunt foarte utile farurile noi Full Led/Matrix ce vad pe banda ta la o distanță aproape dublă, decupând banda opusă.

      00
    • @Zarax: Apreciaza in functie de avocat si relatia pe care o are cu acel avocat.
      Deaceea vedem astfel de spete in care se acorda condamnari si despagubiri desi e clar ca vinovatia statea exclusiv la partea cealalta si ca soferul e victima reala. Un avocat care nu e in grupul care trebuie nu va obtine niciodata o asfel de decizie.
      O sa ajunga si Romania ca Rusia si alte tari de la est, unde a inscena accidente e o meserie a unor sageti ale unor avocati care numai din asta traiesc.
      Intr-un cuvant: CORUPTIE.

      00
    • @cristian s
      Lasa vrajeala ca sperii lumea. In ambele cazuri ai specificat ca mergeau cu viteza refgulamentara. Nu exista culpa comuna in acest caz. Singurii vinovati sunt cei loviti. Poate s au aparat singuri in judecata…altfel nu exista.

      00
    • Citez din clasici în viaţă (din păcate): “Orice om îi place” să caute moartea pe autostradă.

      00
    • Cristian.. da-ne si noua un link. jurisprudenta.ro e un domeniu parcat.. o pagina cu linkuri si atat.

      00
    • Cristian lasa ca am gasit-o singur. Mananci cacat.

      https://www.jurisprudenta.com/jurisprudenta/speta-12aorszl/

      00
    • @Cristi pai spre exemplu e turist strain de circula cu autocar romanesc, desi autocarul trece prin fata aeroportului, intreaba daca vrea sa coboare cineva, ca, opreste in statia din aeroport, turiatul strain se trezeste dupa 3minute pe autostrada sa intrebe cand opreste la aeroport si implorand soferul sa opreasca pt ca el vrea sa coboare fix acolo, pe banda 2 (in poveste e vorba de aeroportul din Budapesta)

      Long story short: daca vezi un om pe autostrada, atunci sigur cauta aeroportul

      00
  2. Imi plac cei care stau pe banda a doua eventual la viteza legala chiar daca banda intai e in perfecta stare.Rationamentul lor e : sunt la viteza legala nu poate trece nimeni.Impun ei legea in loc sa treaca pe prima banda si sa lase eventualii zmei sa se duca.

    00
  3. Și unde e problema?
    Dacă dormi pe banda 2 sau dacă dormi în general pe autostrada atunci ți o meriți.
    Oricum pe autostrada nu ai altceva de făcut decât sa te uiți în oglinzi și atât.

    00
  4. Problema pleaca de la lipsa de educatie rutiera privind circulatia pe autostrazi.
    Cei mai multi dintre soferi cred ca mersul pe autostrada este floare la ureche (ce ai de facut, tii de covrig) si ca nu implica alte riscuri.
    well, efectele le vedem la stirile de la ora 5..

  5. Mor pe formularea „sa zboare cu viteza ce viteza vrea mult peste 130km/h”
    nu e treaba ta(participant in trafic) sau a pasagerului ce viteza are alta masina. Nu esti politist asa ca nu fa pe justitiarul.respecta regulile de circulatie si nu te mai fute grija de altu.
    Spun asta ca aia care merg pe b2 cu 130 km/h si nu se dau pe b1 daca vrei sa i depasesti spun mereu „ce?!?!?! De ce sa ma dau la o parte, merg regulamentar. Tu mergi cu 180km/h

    00
    • Faza cu B2 e simpla: o folosesti strict pentru depasire

      Art. 170
      Circulatia autovehiculelor destinate transportului public de persoane sau de marfuri se desfasoara pe banda din partea dreapta a autostrazii, cu exceptia cazului în care se efectueaza depasirea sau semnalizarea rutiera existenta instituie o alta reglementare de utilizare a benzilor.

      00
    • Actually este treaba ta și a tuturor. Dar până să învățăm asta o să mai curgă apă pe Dâmbovița.

      La fel faci și la hoți? Nu e treaba ta cum face altul bani?

      00
    • Ba cam este treaba mea. De ce ? Ca imi pune viata in periocol unu de asta, deci ma afecteaza direct.

      00
    • Bey A. – nu e treaba ta sa faci pe justitiarul . PUNCT. Poti anunta incidente la politie , etc daca vrei sa fii un bun cetatean ( ceea este si recomandat sa fii) dar nu esti tu organ de impunere a legii. Da – si la hoti e la fel. Anunti politia – nu esti justitiar.

      00
    • Eu cred ca nu e bine in nici o extrema. Eu sunt unul din cei care merg si cu 160 – 170 km/h pe autostrada, daca am loc. Daca pe B2 e cineva, astept frumos in spatele lui cat e nevoie sa elibereze banda si apoi revin la viteza mea, nu fac crize la volan. Fiti mai zen si nu puneti la suflet orice mizerie, pentru ca nu merita si, cel mai important, lasati politia sa se ocupe de vitezomani, nu fiti eroi.

      00
    • Pai nu am zis ca fac pe justitiarul. Doar ca este treaba mea ce face. Sigur in Ro suni la politie si rad de tine dar asta e altceva.

      00
  6. Sa zica merci ca nu au patit nimic :)

    00
  7. Celor care fac sicane in trafic le-as ridica permisul si 100 de ore munca in folosul comunitatii ca sa il ia inapoi.

    00
    • Nu poti, nu intelegi ca ei sunt dumnezei si au DREPT de viata si de moarte pe autostrada? Ca nu zboara altii cu 200 la ora si-i deranjeaza. Din ce stiu eu, exista cica si limita de viteza pe A-urile noastre cele putine si nu sunt in jur de 400 de km la ora, asa cum cred unii.

      Sa sicanezi in trafic este pur si simplu tampenie. Pe sistemul asta s-a trezit un tampit sa sicaneze alt conducator auto, care a intrat apoi in mine, oprita regulamentar sa las un pieton sa treaca. Numa’ norocu’ a facut ca ala de m-a lovit sa nu se zdrobeasca de parapet, ca probabil murea acolo. Sau, mai misto, sa decoleze in pieton, ori sa ma arunce pe mine peste ala.

      Singura parte buna este ca zorro s-a trezit ca ESTE VINOVAT de accident, desi nu era atins si politistul i-a facut cadou sa repare ambele noastre masini pe RCA-ul lui. Cuget ca l-a usturat ulterior, la reinnoirea politei, dar asa se mai cumintesc unii.

    • Plus dat examen din nou cu teorie si practica. De la zero.
      Iar la a doua (hai, fie, la a treia) abatere ridicat pe viata fara drept de recuperare.
      Permisul de conducere nu e un drept.

      00
  8. Eu cred că nu cu farurile l-au „fleșuit” pe Logan, dacă știti ce zic.

    00
  9. as fi curios si de varsta soferului de logan. Si cauciucurile pun pariu ca erau „d’alea bune”

    00
  10. Eu sper ca ala cu Mercedesul sa aiba aceeasi soarta cu celalalt zmeu al soselelor ala ce are dosar penal pentru tentativa de omor.
    https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/evenimente/sicanare-in-trafic-transformata-in-tentativa-de-omor-soferul-a-fost-retinut-485348

    00
  11. E prea melodramatic textul ca sa ne putem da seama daca e pe bune. S-ar putea sa fie pe dos, un bleg care nu le stie cu volanul si mai tine si masina rapciuga, sau fix asa; nu inteleg de ce pui la indoiala existenta ”limuzinelor” care pun frane in autostrada daca au o problema, oricare, cu ”sarakii”. Traim amandoi in Romania, nu poti spune ca n-ai vazut, ca n-ai auzit sau ca nu stii ce fel de soferi sunt romanii verzi scapatati.
    Partea si mai trista apare in comentarii, vrem o tara ”ieuropeana”, ”ca afara”…dar multi comentatori au pareri demne de niste psihopati care s-au uitat prea mult Fast and Furious.
    Nu, ba, nu i-a facut bine, si ala de era sa moara, nu era cazul sa treaca pe langa moarte pentru atat (indiferent de versiunea reala), dementilor, n-aveti o problema cu faptul ca unul va fura, altul va omoara, si face inchisoare, in cel mai rau caz, pentru treaba asta, dar vreti sa-l vedeti mort pe unul care sta pe banda doi. Natie de frustrati…

    *Folosesc banda 1, regulamentar, de cate ori e libera.

    00
    • de fiecare dată când mi-a fost pusă frână în față era fie o răpciugă care se chinuia să depășească un tir cu +2km/h mai mult decât avea tirul (90% din situatii) sau un suedez cu proverbialul cinciar E60 (10% din situații)

    • Ce s-a întâmplat de fapt:
      1. loganul dormea la o viteza de 100-110 pe banda 2
      2. vine mertanu şi ii da flashuri
      3. Loganistul simte cum îi cresc subit o pereche de oo suplimentară şi nu se da
      4. Mertanu depaseste pe dreapta şi trage brusc stânga de volan.

      Am patit şi eu autostradă sa trebuiască să depășesc pe dreapta la 137 kmh pe Cruise control, respectivii indivizi circulând la consum, cu 100 şi ceva de kmh.

      Încă ceva: dacă va f*te grija cu cat circula altul, faceți-vă politisti şi luati-vă locul în boscheți.

      00
    • Oooo, cind veniti la mare sa nu incercati depasiri pe B2 ca e plina de Loganuri care merg la consum. Hai ca pe sectorul Bucale – Lehliu ar avea o scuza, dar in rest, nu.

      00
    • @vali: Proverbialul cinciar E60 e marca inregistrata suedejeasca. Eu sunt socat de fiecare data cand vad altceva decat suedej in E60 (adica 1% din cazuri).

      00
    • Nu stiu frate, eu cu cazanul meu de Cielo merg la mare cu 160 si mai am pedala (da nu ma tin balamalele). Ghici cine se arunca in fata mea sa depaseasca tiruri cu 110 la ora? Loganuri si Renault Megane(pleonasm).

      Eee si da-ti seama cat trebuie sa stau eu sa urc inapoi de la 110 la 160, sa vezi atunci lebar si alte mancaruri traditionale.

      Eu tot nu inteleg cum Dacia face o masina mai proasta decat cazanul meu vechi de 23 de ani.

      (Mentionez ca am motorul refacut, puntea fata e nou nouta si cauciucurile la fel :P )

      00
  12. Daca tot vorbim de masini si accidente vreau sa las un mesaj: APRINDE LUMINILE DE INTALNIRE!
    A venit toamna, o sa ploua, o sa fie ceata si sigur o sa vad multi soferi cu luminile oprite

    00
    • Cu acordului Vali las aici si o poza cu privire la acest subiect
      https://imgur.com/JsIFIam

      00
    • 100% de acord cu tine. Mi se pare foarte grav faptul ca multi merg cu pozitii sau fara lumini pe autostrada

      00
    • Sunt de deja…..

      00
    • NOU
      #52

      mai bine lasi un mesaj pentru militieni, sa aplice legea pe drumurile nationale in p$#a mea
      e drept, e greu sa explici unor dobitoci de ce trebuie sa aiba lumini de intalnire sau dlr permanent pe DN, dar dai amenda daca nu merge cu frumosul

      00
    • Au dat minus ăia care îi înjură pe oamenii cu „limuzine”, că dacă se vede din Logan fără să ai lumini la ce trebuie să te vadă și alții?
      Se poate să li se dea ban sau să fie anunțați că sunt idioți?

      00
    • Stai linistit ca nu se conformeaza nimeni! M-am obisnuit sa vad dobitoci pe DN-uri, la apus sau vizibilitate redusa, fara luminile de intalnire aprinse..doar fraierii umbla cu ele aprinse, ei sunt smecheri! Dar bine ca umbla prin oras cu proiectoarele aprinse pe timp de zi sau vizibilitate buna !

      00
    • Sa mor de n-ar fi interesant sa vezi cine da minusuri la comentarii Vali. Ca sa poti sa-l tragi deoparte si sa-l intrebi: de ce mortii tai ai dat minus la ce-a zis asta? Ce ti s-a parut asa cretin in ce a zis el? Vorba ta, daca-i zici omului in fata ca-i prost si il fortezi sa se gandeasca mai bine la ce a facut, poate se desteapta putin.

      00
    • ciocolatiul DRL.. daca tot e sa ne murdarim la gura de engleza.

      00
    • NOU
      #57

      ^ Scrisesem mai pe fuga si n-am buton de edit.

      00
    • Subtirel, o tura prin oras noaptea (Bucuresti) si numara cate masini nu au nici o lumina aprinsa. Nu vorbim de ploaie, toamna, in afara localitatii… La semafor l-am strigat pe unu sa aprinda o lumina (era pe la 12 noaptea), m-a injurat, el vorbea la telefon si era ocupat…

      00
  13. cauza accidentului = lipsa ESP

    un lucru bun e ca dupa 2013 au fost obligati toti producatorii sa introduca ESP standard

    tin minte o faza ca vw vindea prin 2005 polo happy fara ABS. si lumea cumpara :)))

    00
    • Cauza accidentului – prostie si lipsa educatie rutiera (inclusiv cunoasterea codului rutier).
      Ai depasit si B1 e libera, repliaza-te, ca nu esti proprietar de sosea si nici nu se rastoarna daca mergi pe margine.

      00
  14. Multi idioti pe lumea asta.
    Patut recent cu un idiot.
    In timp ce depaseam 2 tiruri cu 145kmph (atat poate gioarsa), a aparut unul, care mergea cu vreo 180 cred, fix in spatele meu si tot dadea flashuri. Avea un Bentley negru (B 777 SRJ) .
    Nu inteleg unde m-as fi putut duce…? Am terminat devansarea si m-am repliat pe banda 1.
    Urmatorul lui gest a fost sa traga in fata mea si sa imi puna 2 frane crancene, una dupa alta. Noroc ca ramasesera mai in urma tirurile si ca n-am probleme cu franele.
    Nu pot sa inteleg oamenii astia.

    00
    • patit si eu de-a lungul timpului si sa mor de-i inteleg pe aia. daca pe tine nu te tineau franele sau nu erai atent sau pm… orice.. si te infigeai in el ? chiar daca tie iti lua permisul sau orice, lui nu i se strica masina sau ce? mai sunt si masini scumpe… eu la faze de genul asta ma gandesc cu groaza numai la timpul pierdut apoi: politie, declaratii, asigurator, service, etc. oricat de mica e dauna si la orice service ar duce masina apoi aia n-o sa mai fie ca inainte, chiar daca nu se vede. exista o vorba: daca ai pus sudura pe ea e pa.

      00
    • De curiozitate am cautat pe net. Nu esti singurul care l-a remarcat pe flacaul cu Bentley.

      „Comentarii B777SRJ
      1. Sofer agresiv

      Bentley negru. Mafiot ce nu cunoaste si nu intelege conceptul de trecere de pietoni.

      vazut in Sector 1 (Bucuresti) adaugat acum 1 an marca Bentley”

      00
    • Dar ce om cu mintea intreaga circula stiind ca nu il tin franele?

      00
    • @Cristi
      Dar ce om cu mintea intreaga face gesturi de genul?

      Eu iau in serios reviziile si buna functionare a masinii in general. La fel cum ma asigur foarte bine cand sunt pe jos si traversez strada. Fac asta din egoism pur, pentru ca tin la viata mea, dar mereu ma uimeste sa vad ca altii nu tin la a lor.

      00
    • @Cristi, era o metafora, nu neaparat ca sunt defecte, dar sunt convins ca nu poti sa compari franele de la un bentley cu unele de la un logan

      00
    • Ca si la cazul din articol, problema posibil sa fie durata dintre flash si momentul in care se da la o parte ”adormitul”. Multi zmei (pe cruise control) au senzatia ca trebuie sa te dai la o parte din calea lor instant, nu ii intereseaza ce faci tu, daca esti in depasire, daca ai unde sa te bagi pe banda sau etc. Esti in calea lui, te dai la o parte ACUM, saracule care esti tu sarac.

      00
    • Nu stiu voi dar eu le patesc astea des pe nationalele noastre… Sunt primul din coloana sa intru in depasire.. intru si pe la jumatea tirului vad ghilbanul venind de la distanta atat de mare incat nici nu l-am vazut unde a pornit depasirea, flash-uindu-ma de la juma’ de kilometru distanta, ca el vine grabit si trece de absolut toata lumea si eu ii stau in cale cu depasirea mea..
      Niciodata nu am inteles unde ar trebui sa intru sau ce se asteapta sa fac cu 1.6 benzina pornind de pe la 90 la ora din spatele unui TIR? Ca sa-i dau talpa si merg cu 200 nu ma lasa motorasul si nici n-as avea chef doar pentru un idiot ca asta.. Sa intru sub TIR nu ma lasa instinctul de autoconservare.. Si cand se intampla inevitabilul si ajunge in spatele meu si trebuie sa incetineasca tot el e suparat.. Nu stiu de ce dar mi se intampla foarte des chestia asta…
      Trebuie sa recunosc, insa, ca nu prea am patit sa mi se puna frana brusca in fata drept razbunare… Au mai fost idioti care au incetinit ei la 50 (lectia probabil e ca daca-i tin pe ei la 100- 110 e ca si cum as merge eu cu 50, nu stiu .. plm)

      00
  15. Poate s-a învechit cruciulița de la oglindă. Se știe că aia trebuie schimbată cel puțin o dată la trei luni.

    00
  16. De unde sa stie ala cu loganul cum se circula pe autostrada? Mai trebe sa treaca o generatie care sa mearga pana in Ungaria sa invete sa circule pe sosele.

    00
  17. Concluzia postării de pe FB e total greșită. De fapt trebuia să sune așa:

    Nu ieși pe autostradă și mai ales nu circuli pe B2 dacă:
    – Nu știi să conduci regulamentar & preventiv, să adaptezi viteza și distanța față de alții;
    – Ai o mașină în stare tehnică proastă;
    – Ai reflexe de toată jena;
    – Toate de mai sus (cazul de față).

    00
  18. din toate comentariile, de aici si de pe FB, inteleg ca daca loganistul murea, toata lumea ar fi fost fericita

    00
  19. foarte bine i-a facut-o, altfel idiotii nu vor invata niciodata.

    00
    • crezi că idiotul a învățat ceva din asta?

    • Inca un retardat cu drepturi egale

      00
    • un idiot mai putin pe sosele e un risc mai mic pentru alte accidente. pentru astfel de cazuri nu poti decat sa te bucuri. desigur ca idiotul nu a invatat nimic, daca o sa i se intample si a doua oara cine stie, poate invata pe banii lui, dar e o victorie oricum

      00
    • A invatat ceva cu siguranta, a invatat ca atunci cand va vedea in viitor un idiot in spatele lui sa faca un brake check, sau ca atunci cand se va baga un idiot in fata lui sa nu franeze ci sa intre in el, ca asa spune politia… ca trebuia sa fie contact ca ei sa intervina.

      00
    • Un idiot mai putin pe sosele ar insemna sa nu mai circuli tu, asta ar fi o mica victorie.

      00
  20. Am mai zis asta pe blog dar hai sa repet pentru readucere aminte.
    Suntem un neam de tzaranoi parveniti , agresivi, infatuati , marlani si nici prea inteligenti iar lista poate continua , de aceea avem societatea pe care o avem si aici nu este vorba doar de acest accident.
    Degeaba o dam cu dacii liberi si frumosi si destepti …

    00
  21. Mie nu imi vine sa cred ca ii luati partea si incercati sa ii gasiti scuze (inclusiv autorul articolului) unuia care ar trebui cercetat pentru tentativa de omor. Mergea ala pe banda 2 incet, nu s-a dat, avea masina varza.. SI CE??? Astepti sa se dea, ii dai flash-uri, claxoane, etc, nu incerci sa il omori, asta nu e un comportament normal in nici o circumstanta! Nu are scuza, nu exista asa ceva!
    E la fel de penal ca Dragnea si PSD. Pe aia ii criticati, astuia ii luati apararea… cata ipocrizie.

    00
  22. Asta se intampla daca se obtin carnetele pe spaga

    00
  23. Ok, deci e mai idiot ăla care mergea pe banda 2 doar cu 130km/h decât un cretin care pune frână fără niciun motiv decât că e cretin?! Wtf
    Da, corect despre cazul cu mersul aiurea pe banda 2.

    00
  24. Vad ca majoritatea e de parere ca e normal sa faci astfel de gesturi din cauza ca nu te lasa sa zbori lin fara sa dai din volan.
    Ala ar trebui condamnat, nu e normal sa depasesti pe cineva si sa ii franezi brusc in fata indiferent de ce viteza avea ala care te-a deranjat si te-a facut sa dai din volan.
    Si nu are nici o legatura cu autostrada. Sa vezi pe E85 cati fac pressing sa circule cel din fata ilegal pe acostament ca sa lase pista libera pentru cei ce vor sa o calce peste 130 km/h. Am patit asta de multe ori, culmea exact inainte de „intersectii”, si venea cate unul cu peste 130 km desi in fata urma un giratoriu, depasea pe acostament, intra brusc in fata si frana total. Unii pur si simplu sunt criminali din instinct… nu ca se grabesc undeva cu un scop, ci pur si simplu e instinctul criminal primar in ei si incearca sa il manifeste sa isi satisfaca nevoia de sange.
    Gesturile alea cu franarea sunt acte de terorism, pentru ca pot duce la adevarate tragedii.

    Personal daca ma grabesc, nu stau sa dau flashuri sau claxoane celui din fata ca imi e sila mie sa dau din volan, ci dau din volan pe banda libera, sau pe acostament, depasesc si imi vad de drum. E atat de simplu.

    Si pentru cei care insista cu banda1 pe orice tip de drum, ori nu circula in Romania ori nu au capacitatea de a asimila ce vad. Practic esti fortat sa folosesti banda a doua, pentru ca prima banda in Romania nu prea e banda de circulatie normala indiferent pe ce tip de drum se afla.

    00
    • terorism se numeste cand faci acte de violecte impotriva statului in scop politic bai idiotule, esti idiot dar iti dai cu parerea

      00
    • Sa zicem ca acel cocalar inutil provoca un accident in lant , gen altu intra in Logan si tot asa .Ar fi murit oameni nevinovati doar ca un jeg uman are coaie de 100 de kg si orgoliu de mascul alfa.
      Da, este tentativa de omor, lasati vrajeala si nu ii mai gasiti scuze. Puscarie gen 6 luni si amenda dupa care masculul alfa va iesi mai racorit si cu funduletul fragezit.
      Mahershala nu meriti replica !

      00
  25. Sa sicanezi pe cineva in trafic inseamna tentativa de omor.

    Dupa ce am vandut Loganul, pe noua masina mi-am pus camera. In caz de ceva sun la 112 si le arat dovada. In traficul de azi din Ro conflictele in trafic escaladeaza foarte repede.

    00
    • să ne spui cum funcționează asta cu poliția.
      spoiler alert: nu contează.

    • Ba conteaza, ca nu te duci la politia rutiera. Te duci la politia normala si faci plangere!

      00
    • Iti spun eu cum functioneaza: daca i-am bombarda cu sesizari cu numar de inregistrare ar face treaba.

      Daca stam cu mainile in san siigur se rezolva.

      00
    • mai zi-mi. hai că sunt dispus să învăț chestii noi.

    • Ai putea sa inveti si tu ceva util. Ca orice sosea are o limita de viteza pe care trebuie sa o respecti.

      00
    • @hash Si eu vreau sa stiu. Pe bune.

      Sa o luam asa: esti pe autostrada, iti pune unu’ frana de vreo 2 ori in fata. Opresti pe banda de urgenta, ca e urgenta? Opresti la prima benzinarie? Iesi de pe autostra. Bun, dupa 5-15 minute dupa ce ai parcat legal suni la 112, esti transferat de cateva ori si in sfarsit dai de Politia din zona.

      Nu au echipaj, nu au „benzina” -caz real. Sa zicem ca totusi vin, ii astepti si tu 30 minute, ca nu te grabesti. Dar nu vin, stai flexat, mai ales daca raspunzi cu NU la: „sunt victime ?”, sunt pagube materiale?”. Dar sa zicem ca vin, si le ARETI FILMAREA. Ete pleosc, probele nu sunt acceptate oricum. Dar nu vin :)

      Bun, cum nu vin pentru atata lucru, tu mergi frumos la sectia de politie, faci plangere, depui filmarea pe DVD si astepti.

      Acum intrebarea de 1000 de puncte: de cate ori ai timp sa faci asta pe zi ? Pe saptamana nah, ca mergi cu 5 plangeri odata, sa fii eficient.

      Mai degraba o reorientare a politiei de la panda prin tufisuri la tras pe dreapta soferii care stau unu in curu’ altora, aia de pe B2 fara motiv, aia fara lumini, fara cauciucuri, fara etc.. Ca de aia sunt platiti, sa aplice legea, nu e asa de complicat. Dar ei stiu una si buna, radaru si neadaptarea la …

      Iar sa comiti o ilegalitate cu scopul preventie e absurd : eu stau ilegal pe b2 si nu-i las pe altii sa merga mai repede pentru ca..automobile”

      00
    • Am facut treaba asta. Nu s-a rezolvat nimic.

      Dar nu disper. La un alt incident, cu bataie pe strada, am chemat politia. A venit in 20 de minute.

      La primarie: la jumatate din sesizari am primit un raspuns ‘nu se poate’. La cealalta jumatate, insa, au pus agaricii la treaba, pentru ca a venit inspectorul sa vada ce si cum se lucreaza, si problema s-a rezolvat.

      Sa nu carecumva sa faceti reclamatii la politie, la primarie, de parca degeaba platiti impozite. Ca e rusine, te arata vecinii cu degetul etc.

      Este dreptul meu si ma folosesc de el. Cum la noi toate reclamatiile cu stampila si numar de inregistrare baga ceva spaima in functionari (ca ramane ceva scris), incerc, pe cat posibil, sa adun hartii ca sa probez toate cele afirmate.

      Eu fac treaba asta (nu constant, recunosc). Dar sunt constient ca pot sa o fac mai bine.

      Tu iti dai silinta? Sau astepti ‘sa ni se faca’? Stii cum e, copilul care nu plange nu-i da ma-sa tzatza.

      00
  26. de aia e periculos sa circuli prin tara asta de cacat, ca sunt justitiari care pun frane, sicaneaza, stau in fundul tau la 2 metri, forteaza depasiri si apoi intra pe net si spun ca e bine ca un idiot face brake checks pe autostrada. Bai oameni buni, aici nu e NFS sau GTA, viata unui obosit/pensionar/sarac cu anvelope uzate are mai multa valoare decat alea 10 secunde care le castigi tu daca s-ar fi dat la o parte din fata „bolidului” tau.

    Da, e tampit, ii dai niste flasuri, il claxonezi eventual, mergi prin dreapta si da-l in prostia lui, pe ala nu-l mai schimbi, atunci de ce i-ai pune viata in pericol? Doamne, sunt pline drumurile de criminali cu permis de conducere.

    00
    • Nici nu castigi 10 secunde.
      Am facut experimentul asta cu un coleg cu care faceam in interes de servici acel drum destul de des, de obicei conducea el si era foarte agresiv, vitezoman, se baga la limita… motivand ca asfel va ajunge mai repede acasa, nu ca ar fi avut treaba pe acasa sau ceva… ci doar de dragul de a ajunge mai repede.
      De multe ori ii aratam in trafic masinile pe care le depasea ca nebunul si cu care apoi statea impreuna la trecere de pietoni, la semafor, la giratoriu, dovada ca a facut manevrele alea degeaba ca ala mergand linistit a ajuns tot acolo fara stres si nebunii.
      De cateva ori am condus si eu tocmai pentru a ii demonstra ca nu castiga nimic din agesivitate… timpul scos de mine era cam acelasi, sau cu maxim 5 minute in plus, la un drum ce dura de obicei peste o ora jumatate. Ba chiar ii identificam in timpul calatoriei soferi asemanatori cu el, agresivi care se bagau aiurea si degeaba si ii spuneam ca o sa ne intalnim cu asta sigur la urmatoarele 2 treceri… si aveam dreptate.
      Desigur nu a invatat nimic din asta. O data ce esti agresiv, vei ramane agresiv, cum era si vorba aia ca nu invata batranul trucuri noi.

      Una din marile probleme la „soferi” e ca desi fac acelasi drum des, se comporta ca si cum atunci e prima data cand fac acel drum… si asa ajung sa faca manevre inutile si idioate pentru ca apoi in aprox 100 metri sa opreasca ca e trecere/semafor/giratoriu.

      00
    • Incearca sa faci un calcul, dupa un drum pe A1 si A2, cîti idioti sicaneaza si cîti idioti dorm pe B2 cu rîciuri, incurcînd circulatia si spune apoi rezultatul.
      Eu zic ca cei din urma sint de vreo 10-12 ori mai multi…

      00
    • E periculos pentru ca toti sunt legati de masina. Vor sa fie parcata in fata geamului la bloc. Vor sa fie la 2 pasi blocand bluevardul cand stau la coada la covrigi. Vor sa aiba masina dupa ei oriunde.

      In weekend am hotarat sa dau o sansa trenurilor. Stiu, nu e fitza sa mergi cu trenul la munte , dar prefer o bere in tren decat nervi si blocaje pe dn1

      00
    • ala care doarme pe banda nu e pericol, il depasesti si treci de el, dar tu care sicanezi si franezi ca un tampit esti pericol public. Nu sunt genul care sa doarma pe el cand sunt la volan, ma enerveaza cei care nu se dau la o parte cand au ocazia, dar nu ma pun sa-i bag in sant sau parapet.

      E plina Romania de masini parcare aiurea, asta nu inseamna ca ma pun sa le dau cu cheia sa le arat eu lor. Mai chemi o politie locala, mai ridici un stergator (daca se poate) si mergi mai departe. Mai mergeti oameni buni la psiholog, mai mergeti la plimbare seara ca aveti probleme cu nervii.

      00
    • Andrei, te lupti cu morile de vant.

      00
    • @marinel: Cand dormi pe banda a doua o sa creezi ambuteiaj in spatele tau..

      Mergi undeva in tari cu autostrazi cu 3 benzi per sens, intr-o sambata cand nu prea vezi tiruri si ai sa observi cum se creaza efectiv „un dop” de aglomeratie in spatele unuia obisnuit sa stea la 100 pe banda.. Treci de el si e liber pana la urmatorul..

      Ehh, pe autostrazi cu 2 benzi per sens nu se mai formeaza „un dop” ca nu prea se pune lumea sa treaca de bou pe banda 1 (sau poate nici nu au loc), si se formeaza direct un ambuteiaj cu masini ce merg cu 100 pe o banda si 90 pe alta.. De aia e aproape imposibil sa-i numeri ca unul din asta te tine ocupat cateva zeci de km ..

      Andrei M: Ambii sunt un pericol chiar daca adormitul de pe banda a 2-a nu pare asa la prima vedere..

      00
  27. Parca Loganul are camera de bord in dotatea standard deci se poate verifica f usor ce s-a întâmplat. Sau era vorba de radio?

    00
  28. Cum ar trebui sa procedeze ala cu cazanul daca pe prima banda se merge cu 70 km/h si pe banda a doua in coloana cu 120 de km/h? Sa se dea la o parte din fata aluia cu mercedesul ca ala sa avanseze cu o pozitie si el sa franeze pana la 70 km/h pentru ca are „cazan”? Duminica pe la 16 m-am intors pe autostrada si cam asa era situatia. M-am dat la o parte din fata la doi zmei si dupa 30 de km au intrat in oras la 2 masini in fata mea. Am vazut si 2 accidente unul prin padurea de la km 50 si unul inainte de Bolintin.

    Daca am avea macar 3 benzi pe sens ar merge teoria cu fiecare pe banda lui, asa cum este acum traficul pe A1 nu prea.

    Incearca sa iesi vineri din oras pe A1, banda 1 70-80 km/h in rand cu camioanele, banda 2 110-120 km/h in rand cu animalele cu nervi si pericol maxim (2-3 m intre masini ca sa nu se mai bage careva in fata).

    00
    • Dom’ne daca te duci prin Germania, seara la ora de varf pe langa un oras mare, sa ne spui cum iti place fatza de Bucuresti. Eu nu am sesizat vreo diferenta. Masini de toate natiile se baga in suta aia de metri de siguranta, la viteze de 120 km/h si mai bine. Daca unul carmeste gresit, 20 de insi sunt mancati.

      00
    • Eee, vezi? Nu prea cîrmeste nici unul gresit (sau foarte-foarte putini)… Si nu prea vezi rable sa se tîrîie pe drum.
      Dar la noi e alta poveste.

      00
    • @marinel: hahahahahahaha! E bun bancul, dar il stiam.
      Doar un exemplu: pe banda 1 tiruri cata frunza si iarba mergeau cu 100 la ora. Pe banda 2 turismele in coloana cu 130. Depasesc coloana pe banda 3 cu 170 pe vitezometru, vreo 160 pe GPS. Pe la mijlocul coloanei ma ajunge din urma porsheanu cu 200+ la ora si da flashuri, ca il tineam in loc.
      E adevarat ca mergeam cam lent, dar totusi nu faci pe shumaharu cand e autostrada plina ca daca arunci un ac zgarii masina cuiva. Plus ca nemtii considera dreptul lor din nastere sa schimbe banda exact cand li se scoala si cu viteza pe care intamplator o aveau atunci.
      Diferenta dintre ei si noi e de infrastructura. E faina Germania, pacat ca are multi soferi.

      00
    • @prrimuss: Simplu.. daca are coloana pe banda lui in fata lui, atunci ramane pe banda.. Daca nu mai are masini in fata si el e capul de coloana atunci revine pe o banda inferioara unde are loc chiar daca o sa fie obligat sa franeze putin mai incolo si se baga la loc in depasire cand prinde putin spatiu (sau de ce nu, e lasat intre doua masini)

      Multi insa nu prea au chef sa schimbe benzile si de aici porneste problema..

      00
  29. Strict vorbind de problema in cauza, e un mix intre sunt jmecher si imi fac dreptate. Acum, de ce se intampla asta raspunsul este destul de simplu:ala cu mertanu nu risca absolut nimic, in cel mai rau caz ia cu suspendare cum au mai fost cazuri. Doi la mana, politia stie sa dea amenzi pentru viteza, nu am vazut amenzi ca ai adormit pe b2, ca nu pastrezi distanta si alte chestii marunte care fac diferenta, cauzele le stim nu mai dezvolt.
    Singura solutie pe care o vad, este da sa-ti pui camera, iar daca ai ghinionul sa patesti o nefacuta un accident de genu, folosesti chestia asta ca mijloc probator. Sigur e o utopie ca in esenta lucrurile functioneaza foarte greu in aceste cazuri(de curiozitate are cineva un follow up dupa baiatu ala care la miorita l-a pus pe unu in afara carosabilului in afara de arestul preventiv?). Insa pe langa speta rutiera o poti da lejer in penal, unde o vatamare corporala sau o tentativa de omor poate mai tempereza oamenii, desigur lucrurile dureaza pe o perioada mare de timp, insa in esenta cam astea iti sunt variantele in situatii de acest fel.

    00
  30. În realitate, mai dese sunt cazurile în care tu și alții mergeți în coloană pe B2, că depășiți coloana de camioane de pe B1 și vine vreun BMW, Audi sau Mercedes care dă cu flashuri de la 2 km să se dea toată lumea din calea sa, că merge el cu 180.
    Și da, îți cam bagi picioarele în ele flashuri și te dai de pe B2 pe B1 când consideri tu că poți face schimbul de bandă în siguranță, nu când el se înfige în spatele tău cu faza lungă, că doar nu frânezi de la 130 la 90, după ce el oricum a frânat de la 180 la 130 (că are o coloană în față).
    Și mai dai de destui care îți mai bagă o frână în față, chiar când ești pe B1, că brusc el nu se mai grăbește să accelereze la 180.

    00
  31. #2prostipeautostrada … de fapt, de aia nu avem autostrazi: nu stim sa circulam pe ele

    00
  32. La km-ul acela de regulă este zonă de depăși, ai coloane de tiruri chiar în zona aia.

    Șoferul cu Logan-ul era în depășire cel mai probabil, nu mergea uitat de soartă pe banda 2.
    Șoferul cu Mercedes-ul a venit tare din față și l-a luat pe cel cu Logan-ul la pwla, mă scuzați, a început să îi toarne flash-uri.
    Șoferul cu Logan-ul a terminat depășirea, a revenit pe banda 1.
    Șoferul cu Mercedes-ul a depășit Logan-ul, a intrat pe banda 1 în fața celui cu Logan-ul și acolo a pus frână.

    Cam așa au stat lucrurile… accidentul a fost pe banda 1, nu pe banda 2.

    Re-rumegați…

    00
  33. De la un prieten ce a auzit-o de la alt prieten care avea un prieten a cărui soacră avea o cunoștință care taman atunci circula pe acolo.

    00
  34. Deci stai, nu exista contact deci nu exista accident? Ce gluma buna… asta inseamna ca eu ies de pe cedeaza, te scot in decor si merg linistit in treaba mea… lasand acest detaliu deoparte de ce a trebuit cel cu mercedesul sa o faca pe justitiarul cand chiar nu era cazul? A bun, il vezi pe ala dormind pe b2? Dai un flash, dai un claxon, semnalizezi, treci pe b1 si te duci in treaba ta… aaa ca nu iti convine tie ca ala doarme pe b2? suni la 112 si daca ai noroc se rezolva treaba, daca nu nu… eu ce trebuia sa fac in clipul urmator? trebuia sa ma opresc si sa scot bata sa ii remodelez fata? am sunat la 112, a doua zi am mers la politie sa depun si declaratie, predat filmarea si mai departe nu este treaba mea. https://www.youtube.com/watch?v=VRl_5nBUdZg

    00
  35. sunt doua posibilități si observ ca sunt unii care le încurcă:

    1. coclete merge pe b2 cu 90 la ora desi viteza maxima este 120 si b1 este libera si in perfectă condiție, consider ca DA este normal sa ii dai flash claxon și după să ciupești frâna in fata lui pentru că ești pe drum de 10 ore și și avut deja 100 de coclete din ăștia și din cauza lor iti futi programul

    2. mergi cu 130 in zona de 120 si depășești niste tiruri care au 90, vine din spate coclete cu 160 da flash claxon, desi tu nu ai unde sa repliezi pt ca depășești in plm camionele și nu poți sa te futi cu spatiul lor de siguranta, treci de camioane si coclete se baga in fata si calca frana la fund (deci unde graba?), consider ca DA respectivul coclete trebuie condamnat la sex anal oral zilnic in pușcărie.

    nu stiu care din posibilități face obiectul accidentului de mai sus, pentru că nu scrie nimic in postarea aia de asa ceva

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.