Poliția Rutieră: de ce nu zilnic acțiuni din astea?

Poliția română pune pe net două clipuri în care arată cum taxează idioți care fac pressing sau schimbă banda fără să semnalizeze per autostradă. Mișto. Întrebarea e de ce nu fac asta zilnic peste tot. Nu sunt destule mașini? Nu sunt destui agenți? Pentru că oameni dornici să plătească amenzi sunt. Și genul ăsta de acțiuni sunt mai bune decât statul în boscheți cu radarul.

Acțiunea de săptămâna trecută:

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/videos/977110229066878/” width=”600″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

 

Acțiunea de azi:

[fbvideo link=”https://www.facebook.com/PolitiaRomanawww.politiaromana.ro/videos/971650722946162/” width=”600″ height=”400″ onlyvideo=”1″]

 

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

75 comentarii

  1. OK, preseaza banda 2, dar cei care nu elibereaza banda 2, se iau ceva masuri, sau in ROmania nu este o asemenea lege, referitoare la folosirea benzii 1 in mod normal si banda 2 doar in depasiri?

    00
    • Nu prea știi cum se circulă pe autostradă, nu-i așa?

      Cei de pe banda doi, dacă te uiți atent, erau implicați în devansări ale autoturismelor care mergeau pe banda întâi, pentru că pe autostradă devansarea sau depășirea se face din timp.

      De exemplu, dacă eu vreau să merg mai repede ca tine, iar tu mergi pe banda întâi, intru pe banda a doua cu o sută de metri mai înainte de a ajunge în dreptul mașinii tale, pentru că nu este recomandat să bruschezi volanul la viteze mari.

      Ah, că oamenii ăia nu vor/ pot să devanseze la 140 de Km/h atât de repede cât i-ar plăcea unuia cu 190, aia e fix problema lui.

      00
    • Tipic romanesc: da’ de ce pe mine si nu pe ailalti?

      00
    • Sper că nu ai carnet de conducere

      00
    • Asa… si aia de pe banda 2 nu devansau masinile de pe banda 1? Vorba colegului de mai sus, sper ca nu ai carnet!

      00
  2. ce nu inteleg de ce este blurat numarul contravenientilor si fata lor dar restul nu

    00
    • Din acelasi motiv pentru care toate clipurile care circula pe net cu persoane amendate/aflate in situatii incomode pentru ei pot fi potentiale obiecte ale unor procese pentru nerespectarea dreptului la propria imagine. Faptul ca politia a blurat subiectii contraventiilor ar trebui sa fie cea mai buna dovada ca nu e ok sa publici pe net filmari doar pentru ca „sunt facute pe spatiul public”.

      Numerele de inmatriculare ale masinilor ce nu sunt in centrul filmarii nu sunt neaparat vizibile si chiar daca apar in clip nu aduc nici o atingere imaginii proprietarilor, pe cand celor amendati le-ar fi putut aduce.

      00
    • @John – cand s-o da lege, atunci o sa ai dreptate. Pana atunci, e liber la filamt in spatiul public. Germania, Austria si alte 2-3 tari sunt exceptii.

      00
    • Leo, legea exista deja si o gasesti la Art 73 din codul civil. Chiar si daca filmezi din anumite considerente (asta poate fi acceptat in anumite conditii), publicarea fara acord contravine legii.

      Aici sunt mai multe inventii ale mintilor internautilor – exact pe tiparul cerutului de omologare la radar sau a ordinului de serviciu. „Poti filma si publica daca e de interes public” – poate fapta in sine sa fie de interes public, nu fata sau numele celui care a savarsit-o. Deci arati fapta, dar blurezi fata omului. „Poti filma daca e pe domeniu public” – drepturile unei persoane nu se suspenda cand e pe domeniu public. Dreptul la propria imagine ramane valabil.

      00
    • Eu zic să mai citești. Se referă la înfățișarea fizică, și la voce. Nimic despre numărul de la mașină.

      00
    • Leo, legea 677 / 2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date se referă şi la numărul de la maşină.

      00
  3. Hai sa iti spun un mic secret, nu au primit amenzi pentru nimic altceva decat depasirea vitezei regulamentare? Este ca nu stiai?

    00
  4. lol, cica de ce?
    Pai uite de ce: E mult de munca, nene! E greu!
    Sa stai sa urmaresti bibanul pe camera, sa alergi dupa el, sa il prinzi in actiune. Alt agent mai incolo sa il opreasca, dupa care te intorci iar la vanatoare. Plus ca nici nu-s extraordinar de multi aventurieri dintr-astia.

    Nu-i mai simplu sa stai solo (sau cu un singur coleg) pe E85 cu radarul la punct fix (in boscheti) ?
    La finalul zilei strangi mai multi bani din amenzi si poate aduci acasa si de-o friptura, sau o ciocolata pentru copii.

    00
    • Câtă dreptate cu E85. În afară de Buzău – Urziceni, unde băieții se mai plimbă, nu există echipaj cu radar care să patruleze. Nu, tati. La Bacău e lege să stea la Bogdan Vodă sau ăla nemarcat în Ghe. Doja/Cleja. În Secuienii Noi, la fel. Să nu mai zic de Focșani, unde am văzut de mai mult ori 2-3 radare în Urechești-Popești. Când sunt atâtea accidente pe E85ul ăsta, ei în loc să patruleze stau la pândă. Nu știu cum se face atunci când mai prind (din greșeală, desigur) un MCV pe A2 în weekend, nu se circulă greu. Ai pus cruiseul pe 130 și mergi constant. Altfel, poți să prinzi până la 3 accidente între Constanța și Cernavodă .

      00
    • Dacă şefu-ţi zice „Stai acolo capcană”, Godină sau nu, execuţi. Că aşa zice superiorul.

      00
    • @alupigus, atunci trebuie sa o ardem si noi ca free inhabitans si sa cerem sa discutam cu superiorul.

      00
    • @Titel

      Am scris cât se poate de serios. Înţelegi ce vrei dar e cum spun eu.

      00
  5. As fi dispus sa donez pt cit mai multe masini nemarcate ale politiei

    00
  6. stai boss, facem si noi o susta de asta cand chemam televiziunile, de rest boschetii si sfanta spaga, vrei sa murim de foame?

    00
  7. Pentru ca e prea mare deranju, la Sibiu daca le-am atras atentia ca eu nu stationez pe banda de urgenta sa mergem la prima iesire de pe autostrada au zis ca sunt smecher si noroc ca am sunat la 112 sa-i reclam ca altfel ma acuzau ca nu am oprit la semnalul lor.

    00
    • E cea mai mare tampenie posibila stationarea pe banda de urgenta. In cazuri de avarie pasagerii ar trebui sa treaca dupa parapet. Ai procedat corect solicitand deplasarea intr-o zona sigura. Accept existenta radarului pe banda de urgenta, desi acei politisti se cred invicibili datorita unor veste reflectorizante si unui mcv, chiar daca nu este safe pt nimeni existenta unui obstacol nesemnalizat pe banda de urgenta. Imi pare rau ca ai primit atatea minusuri si nu inteleg de ce. Am peste un milion de km facuti pe autostrazi si stiu destul de bine ce inseamna un obstacol nesemnalizat pe banda de urgenta.

      00
  8. Eu astept sa vad ca se dau amenzi si pentru soferii care nu aprind luminile

    00
  9. O inițiativa excelenta. Cred ca ar creste bugetul semnificativ daca ar ieși in fiecare zi.

    00
  10. Mi se pare mie sau in al doilea clip, cand ajunge in parcare (dupa ce opreste Porsche-le) si da geamul jos, se observa ca masina echipata cu aparat radar are folie si pe geamurile fata?

    00
  11. NOU
    #36

    Cum am mai spus-o, astea ar trebui să atârne foarte greu și atunci când domnul șofer își reînnoiește polița RCA. Nu mai da 3 lei, dă 7 pentru că avea 200 la oră pe autostrada. Atunci s ar putea sa mai domolească dintre ei

    00
    • RCA-ul se face pe masina , nu pe sofer. De aia cand schimbi masina nu se pastreaza punctele bonus/malus. Sistemul e prost…insa ideea ta e buna.

      00
    • @ady: RCA-ul se face pe proprietarul masinii si exista posibilitatea de a pastra bonitatea cazul in care schimbi masina :peace:

      00
    • RCA-ul urmareste masina si partial soferul.

      00
    • Sunt de acord, dar n-o sa vezi treaba asta in tara de hoti. Suntem multi care conducem 2 masini: pe cea personala si pe cea de serviciu. Crezi ca sunt ei tampiti sa ia bani dintr-o singura parte?
      Recunosc, nu stiu cazuri sa existe 2/2+ soferi pe o masina, dar soferi cu 2-3 masini cunosc destui.

      00
  12. Din boscheti ies bani mult mai usor si mai rapid, plus ca in general pe radare e plin de burtosi. Nu stau aia sa alerge masini pe autostrada.
    Dar da, suntem un popor care nu are habar sau nu vrea sa mearga corect pe autostrada, sau in trafic in general.
    Avem nevoie de actiuni din astea zilnic, altfel sincer ca nival al soferilor nu meritam nici cele cateva sute de km de autostrada pe care ii avem.

    00
  13. 1. pentru ca la panda prinzi in juma de ora 5.
    2. pentru ca la panda nu consumi combustibil (a mai fost criza de benzina in MAI).
    3. pentru ca la panda ii arzi pe aia cu masini de saraci, ca aia cu Porsche au si pile, te orientezi ca nu toti is Godina

    00
  14. „Devanseaza masina pe banda din dreapta”. Asta e interzis? Dar daca merg in paralel pe banda 1 cu cel de pe banda 2 cine nu procedeaza corect? Intreb numai, nu sariti cu minusuri.

    00
    • Mai citeste si tu codul rutier…. da este interzis .

    • Depasirile se fac pe banda din stanga nu din dreapta. Adica daca ai o masina in fata, schimbi banda pe stanga si o depasesti. Daca nu ai unde, (teoretic) astepti.
      Schumacher ala a facut depasire periculoasa pe prima banda unde nici nu avea mult spatiu.

      00
    • Mofo zice de devansare nu depasire si da..e permisa devansarea pe dreapta. Ca ala de pe banda 2 merge cu 20 km doar eu nu o sa stau pe banda 1 mai in spatele lui tot cu 20kmh

      00
    • pt dl ciobi : Pe autostrada trecerea de pe o banda pe alta nu se cheama depasire. Bineinteles respectand ordinea fireasca a operatiilor :asigurare-semnalizare-manevra.

      00
    • depășirea, adica schimb de pe 2 pe 1, depasesc, revin pe 2 este interzisa

    • Garcea e cretin, in a doua situatie se vede clar ca este depasire prin dreapta, nu devansare, era pe trafictube si foaie direct de la politia rutiera in care explica fix ca pentru maimute care e diferenta intre depasire si devansare.

      00
  15. NOU
    #50

    Nu ar putea sa mearga si ei cu 40 ca tot omu’

    00
  16. Stai, stai, că acum or să apară ăia de zic că doar la asta e bună poliția, să stea ascunsă în mașini neinscripționate și să dea amenzi :))
    Să sperăm la mai multe asemenea acțiuni pe viitor :)

    00
  17. Mi se pare mie sau in primul film la 1:05 vad masina lui Zoso?

    00
  18. E ok daca nu ai schimbat banda de mers brusc, adica fix in spatele lui si ai depasit prin dreapta. Devansare e atunci cand schimbi banda de mers cu vreo 50-100 m inainte de a ajunge la cel din fata ta. In cazul tau, daca ti-ai mentinut banda tot drumul e regulamentar.

    00
  19. Vrajeala, amenzile is pt. viteza. Daca nu aveau viteza nu faceau nimic politistii. Atat stiu ei, viteza, ca e simplu de masurat si sanctionat.
    Ps. Observ ca antena radar e montata corect pe parbriz, au citit manualul

    00
  20. Doar intreb, daca cei care depasesc viteza legala sunt un pericol la siguranta circulatiei, sa mergi fara girofar intr-o masina neinscriptionata nu e? Unde e diferenta?

    00
  21. As vrea si eu articolul din codul rutier care sa arate care e distanta regulamentara in mers, fata de cel din fata ta. Eu unul nu gasesc un astfel de articol pe nicaieri.

    00
    • Art.51. – Conducatorul unui vehicul care circula în spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziunii.

      Presupunand ca cel din fata intra intr-un cap de pod(#YOLO #270CP) , ce distanta este suficienta pentru a frana?
      https://politiarutiera.ro/forum/showthread.php?1573-Distanta-de-franare-in-functie-de-viteza

      00
    • Art.51. – Conducatorul unui vehicul care circula în spatele altuia are obligatia de a pastra o distanta suficienta fata de acesta, pentru evitarea coliziuni

      Nu specifica distanta, te lasă pe tine sa decizi. Dar disper, crede-mă DISPER când sta cate unul în spate la 2-3 metri și merge asa timp de km buni fiindcă nu are unde depăși. Prietene, dacă pun o frână puțin mai brusca, te-ai băgat în mine. Instant, ca nessul.

      Adică aia circulau cu 190 la ora și el stătea la maxim 5 metri în spate? Numai Schumacheri pe șosele.

      00
    • Baieti, cred ca s-a inteles gresit comentariul meu. NU sunt de acord cu ce au facut cei de mai sus, la vitezele alea, putea iesi urat pentu toate masinile care circulau in zona lor (cred ca si pt politisti). In baza articolelor de mai jos (va multumesc), politia nu are baza legala sa le dea amenda (asta cautam eu defapt).

      00
  22. Poate că aţi mai auzit vorba asta, dar poliţaii, să zicem să sunt şi d-ăia buni majoritari, execută ordinele şefului pe secţie, bune sau rele.

    De exemplu, când au fost înscrierile la poliţie, la examenul grilă era o afirmaţie de genul, şi parafrazez, din ce mi-a spus un amic de fra-so:

    > Chiar dacă superiorul [tău] greşeşte, tu va trebui să-l asculţi şi să-i urmezi ordinele
    >>Adevărat
    >>Fals

    Din auzitele lu’ fra-so, foarte mulţi au pierdut doar la afirmaţia asta, din cauză că au încercuit/bifat „Fals”.

    00
    • Fereasca Sfântul de creduli ca tine, daca iti spumea ca văzut-o pe Scufita Roz, te duceai la culez cu ea. Aruncă o privire pe niste teste care s-au dat la Academia de Poliție si mai discutam.

      00
    • @Alex

      Deşteptăciunea se bazează pe dovezi. Nu-i am pe ei doi, aici, ca să-i întreb încă o dată.
      Tu demonstreaz-o pe a ta.

      00
  23. NOU
    #67

    Da, bun, ii amendam pe aia care merg cu viteza, dar joi si vineri de ce nu era nimeni pe DN1 la intrarea si iesirea din Sinaia? Politia cred ca are in primul rand atributiuni si obligatii fata de cei 99.99% din soferi care merg corect, respectand legea. Am pierdut cate o ora in ambele sensuri (deci aproape 4 ore in total) pentru ca nu era niciun agent care sa dirijeze circulatia in cele doua puncte de intersectare a sensurilor.
    Azi am facut din nou drumul si erau cocotati pe pasarele cu pistoale radar…

    Si multe alte cazuri, cand in loc sa stea sa ajute traficul, ei stau cu radarul la ciupeala.

    Cu o floare, sau un Godina, nu se face primavara.

    00
  24. NOU
    #68

    Stau acuma pe timpu verii, pe urma revine totul la normal. Ce amenda se da pt nesemnalizare?

    00
  25. Actiunile astea sunt doar asa de ochii lumii.Iar amenzile se pare ca s-au dat doar pentru viteza.Au fost omenosi cu contravenientii.

    00
    • 1200 de lei si retinerea permisului pe 3 luni e dovada de omenie.

      La art 10.2 din regimul juridic al contraventiilor scrie:

      „Cand contraventiile au fost constatate prin acelasi proces-verbal, sanctiunile contraventionale se cumuleaza fara a putea depasi dublul maximului amenzii prevazut pentru contraventia cea mai grava…”

      00
  26. Eu m-am mai întrebat şi-n trecut (dar cred că lovesc rău cu bâta-n baltă) dacă există o cotă la fiecare serviciu sau instituţie statală care se ocupă cu procurarea bunurilor (amende, confiscări…).

    Ca şi-n BOR, cred că deja e un secret deschis, se ştie că preoţii tre’ să dea bani mulţi căcălău pentru o biserică unde să… profeseze; dar şi să îndeplinească o cote impuse (x nr de lumânări de vândut, y nr de cărticele vândute, z nr de icoane vândute etc.).
    Şi mă întreb, pe lângă ticăloşie şi decizii aleatorii, oare şi ăştia au, cumva, o cote impuse?

    Repet, tind să cred că lovesc tare-n baltă, dar gândul-mi rămâne.

    00
    • Am un cumnat polițist la Giurgiu și, din câte am înțeles de la el, ideea unei „cote” e un mit. Activitatea fiecărui polițist este evaluată de către șeful direct și superiorii acestuia, atât cantitativ, cât și calitativ, lunar și anual. Dacă un polițist la rutieră (cumantul meu e la judiciar, dar a trecut și pe la rutieră, în primii doi ani de activitate) nu taie nici o amendă într-o lună, indiferent pentru ce, apar întrebări de tipul: e incompetent, adică nu cunoaște legislația și nu știe ce are de făcut? e corupt, în sensul că ia șpagă și iartă pe toată lumea? sau e pur și simplu leneș? Asta și pentru că, la câte abateri de la regulamentul de circulație se comit zilnic, în orașe și pe DN-uri, e imposibil să stai într-un loc o oră-două, sau să mergi cu mașina de patrulă 100 de km și să nu dai peste un prost, un inconștient sau un nesimțit, sau mai mulți.
      Eu ies rar din București, dar când merg la ai mei la Buzău, pe (celebrul) DN 85, văd tot felul de dobitocenii: mașini cu stopuri de frână nefuncționale, copii în brațele părinților care nu poartă centură de siguranță dar stau pe „locul mortului”, vitezomani care fac slalom pe șosea și depășesc „la mustață”, șoferi care nu țin luminile de întâlnire aprinse, nu reduc viteza prin satele de pe drum (nu zic să mergi cu 50, dar 90 la oră?!) și multe altele.
      Problema este că nu sunt destule mașini de poliție, cotele de benzină sunt mici și nu sunt destui polițiști. Uite o statistică la nivel UE aici, cifrele și evoluția lor post-2007 sunt lămuritoare: ,average_per_year,_2007%E2%80%9309_and_2010%E2%80%9312(per_100_000_inhabitants)_YB14.png

      PS: cei care vor observa că, de exemplu, o țară ca Danemarca are mai puțini polițiști la 100 de mii de locuitori decât România ar trebui să țină cont de faptul că acolo cota de benzină nu e o problemă, respectiv există mult mai multe camere de luat vederi decât la noi, folosite cu (mai mult) cap.

      00
  27. Toata crema de la Loft a ramas fara permis.

    00
  28. Actiunea in sine a politiei este salutara, dar modul in care se desfășoară este de toata jena, cu aprecieri subiective, comentarii ca la Kanal D si confuzii.

    00
  29. Foarte frumoasa actiunea.
    Dar trebuie atentionati si cei care merg pe banda 2 atunci cand banda 1 e libera. Scrie clar in codul rutier asta.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Pun clipuri pe Youtube