Comunicatul de presă e scurt și sec: au murit doi șoferi în accident, prinși între TIRuri. Ce lipsește din comunicat? Orice altă informație. Cum s-a ajuns în situația aia? A pus Loganul ăla alb frână în fața TIRului după ce TIRul a făcut o depășire în cinci minute ca să meargă apoi cu aceeași viteză?
Sunt minim 3 supraviețuitori aici, nu vrea nimeni să povestească ce s-a întâmplat? OK, dai declarații la poliție, dar la presă nimic? Când e de căscat gura și de spus prostii e înghesuială, când e cu mortăciuni nu?
Mai bine 160 km/h pe B2 si te dai la o parte cand vine altul.
B1 e plin de soferi cu 100 si 110 mai ales de cand cu preturile… pe langa viteza e si plina de gropi / petece de la Tiruri.
Nu mai bine mergi regulamentar?
Vorba aia.. vreau o tara ca afara.
Din categoria, daca nu ii dai talpa pe drumuri mai bine stai acasa. Ce nu e ok cu mers cu 100-110 pe prima banda pe autostrada, in conditiile in care viteza limita e 130 de regula in conditii meteo favorabile?
dny care e problema?
Imi asum viteza si amenda. Poate vreau o tara ca Germania unde mergi pe autostrada cu cat vrei.
@AlinP
În general e mai sigur să go-with-the-flow decât să te chinui să mergi regulamentar, pe dreapta.
@dny
Vreau și eu o țară ca afară, dar refuz să traversez țara, care acum nu e ca afară, cu medie de 44kmh, că treci prin toate localitățile. De aia tot auzi „pe E85 SE MERGE cu 120kmh”.
E aproape imposibil sa mergi pe banda 1, se arde cu 90 la ora la greu, in mare parte fara un motiv aparent. Daca e putin aglomerat nici nu ai timp sa te retragi pe b1. Multi batrani, multe doamne de oras (da stiu, sunt si soferite bune, vorbeam de altele), multi cocalari vorbind la telefon desi orice jeg are car kit in ziua de azi. Cred ca multi conștientizează ca ultima revizi nu a fost facuta tocmai pe bune, la fel si cu ITP-ul iar cauciucurile sunt originale din fabrica (de acu 10 ani)
@AlinP
„Poate vreau o tara ca Germania unde mergi pe autostrada cu cat vrei.”
Este ca ai vazut Germania doar in filme? Si de unul care are un prieten care a fost pe acolo? O treime daca nu mai mult din autostrazi au limite de viteza..
„Imi asum viteza si amenda”
Sa presupunem ca e ok afirmatia ta si sa o extindem la: aruncat gunoiul pe geam, muzica la maxim la orice ora, alimente expirate in carciumi si magazine, bombardieri care se iau de femei pe strada etc
Daca toti si-ar asuma amenda la fel ca tine?
Boule.
@AlinP daca vrei sa te sinucizi in masina, te rugam noi, nu lua viata sau rani si pe altii nevinovati ce impart aceleasi drumuri cu tine. Ca putem fi chiar unii dintre noi.
Multumim mult!
Alin P – daca erai in Germania si te prindeau cu mult peste limita de viteza, iti puneau catusele pe maini direct.
Plus amenda de SUTE DE EURO.
Ce sa vezi, Nici Germania nu inghite ghiolbanii.
Astea-s povesti din Germania vazute in Fast & Furious. Am fost pe acolo cativa ani, am mers cu 250 unde se putea, am stat si in aglomeratie cu orele, nu e tot timpul ca in poze.
Interesant e ca nu zice nimeni:”Ba, merg cu cat vreau eu, daca am cu si daca ma stiu in stare”.
@AlinP du-te la prima secție de poliție și predă permisul. Ne-ai face un mare bine tuturor, mai ales familiei tale!
@AlinP, dar morții și răniții ți-i asumi? Îți asumi toate despăgubirile financiare pt cheltuielile efectuate și pt durerile (fizice și psihice) îndurate?
Inclusiv în cazurile în care ești autor moral?
Că tot s-a discutat și răsdiscutat p-aici.
Dacă situația ar fi de așa natură încât doar tu să suferi consecințele (sau familia ta, că dacă ție nu-ți pasă de ea, de ce mi-ar păsa mie?!) n-aș avea nici cea mai mică problemă cu ceea ce spui.
@AlinP: mai bine pe contrasens pe autostrada: asa poti sa vezi ce masini iti vin din fata si sa le feresti! Din spate…uite ce patesti…
Prost dar insistent…
Daca doi iti spun ca esti beat ar cam fi cazul sa te duci la culcare. Daca dupa 200 de mui tot nu realizezi ca esti prost, cam aia e, esti o cauza pierduta.
Nu sunt ipocrit, cred ca toti de aici am avut momente cand am ciupit putin peste viteza legala, dar niciodata nu am vazut asta ca pe ceva normal, acceptabil sau de lauda. Cu atat mai putin sa justifice mersul constant pe B2.
Cum spunea cineva, daca vrei sa te sinucizi mergi in padure si spanzura-te de un copac, nu lua si alti nevinovati cu tine.
A fost declansat planul roșu de intervenție….
e mai bine sa stai in banca ta ca nu stii ce nebun se afla la celalalt volan.
Odata ce sunt mai multe variante posibile, s-a comunicat doar ce se stie cu certitudine, adică rezultatul accidentului. De accidentul de pe autostrada cu instructorul auto și ceața s-a mai auzit ceva?
De când mă știu „conduc ca o bâtrânică” (adică în limitele legale).
N-am făcut o listă, dar cred că am evitat zeci de accidente pentru că am putut să frânez la timp ca să evit demenți.
*Nu comunicăm nimic, că înainte sa dăm verdict vrem sa vedem cine și cum ne spune să nu dăm verdict*
nu inteleg de ce comentariul asta ia downvote cand exprima foarte clar si corect realitatea
Nu tin neaparat sa iau apararea politiei, ca nu merita. Totusi verdictul se da la final, după o cercetare și o eventuală condamnare a cuiva, ceea ce nu este cazul inca.
Comunicatele de genul asta nu-s altceva decat o poezie pe care o spun purtatorii de cuvant. Sunt aceleasi fraze de fiecare data si se potrivesc la oricare alt accident. E o chestie care nu aduce nimic nou si cred ca la asta s-a referit Vali în articol.
@Vasile dacă se vrea se poate, nu odată am văzut comunicate unde ziceau “din primele investigații rezulta ca gigel ar fi făcut X”.
Se pot da comunicate cu cap, dar pentru ele trebuie cap și sa nu ne fie frica sa “deranjam”.
Timpul trece, leafa merge… ziua de salariu se apropie.
Mie imi este frica sa merg in coloana si sa am un tir in spate. Daca pune ala din fata mea frana, opreste tirul ala la timp? O data intrat pe B1 nu prea poti sa iesi cand vrei, si nu stii cand incetineste ala din fata ta si se apropie tirul de tine (carutele merg pe B`1, bine nu pe autostrada). Mereu cand nu am de ales (adica nu exista B2) si am un tir in spate imi las distante foarte mare fata de ala din fata … m-a salvat de multe tiruri/dube care au franele si cauciucurile luate de la muzeu.
Stiu ca o sa imi iau o tona de dislike-uri: Pe autostrada merg cu 170 – 180, pe E85 cu 130 – 140. De 20 de ani de cand am permisul nu am avut nici un accident si nu am luat nici o amenda. Dar am fost aproape de accident cand am mers pe B1 pe autostrada sau pe banda de urgenta de pe e85 (E85 are o banda de mers + una de urgenta, facuta praf).
Vrei sa spui ca are o banda de mers si ACOSTAMENT. Aia nu e banda de urgenta si nici nu ai ce cauta pe ea.
De aia e bine sa ai o distanta destul de mare fata de ala din fata ta, de 100m+ cand e trafic. Ai timp sa reactionezi un pic daca ala din fata pune frana brusca si nu poti iesi pe banda a doua sau pe banda de urgenta, ala din spate sa zicem ca are timp sa te vada si tu poti sa dai un pic drumul la frana cat sa te apropii de ala din fata si sa ii lasi aluia din spate loc sa franeze.
In general, e preferabil sa ai o viteza constanta, nu sa-i dai blana 1km ca sa mergi 2km in coloana si tot asa.
@Pompiliu-Ion Popescu, doar in teorie este un acostament. Dar in practica, inclusiv Politia circula pe acolo sau au pretentia sa circuli tu pe acolo cand sunt ei in depasire.
Sa fie sanatosi daca au pretentia. Te dai frumos cat mai aproape de marginea din dreapta a benzii si sa depaseasca cum trebuie.
@pompiliu nu mergi prea des pe E85, asa-i?
cand vezi un tir depasind pe sensul opus, fara sa il intereseze ca tu vii, ai sa vezi ca ti se pare mare acostamentul ala, ba chiar mai strangi putin si din buci, ca sa ai loc
@daniel.c, cei care comenteaza legat de acostamentul de pe E85 sunt soferi care nu circula niciodata pe acolo si nu au fost nevoiti sa faca o depasire.
Aparent la fel cum exista un Dumnezeu al betivilor, exista si un Dumnezeu al idiotilor pe sosele, ma refer la „pi” patrat, nu la nefericitii de pe autostrada.
@Andrei G, când eram eu mică și băgam un text d-ăsta, mama mi-o întorcea „și dacă polițistul se aruncă de pe bloc, te arunci și tu?!”
@Daniel C și @Andrei G, urgențele sunt urgențe, faci ce poți să ieși cât mai puțin șifonat.
@AB, nu ma arunc si eu de pe bloc, dar daca vad ca in cadere se indreapta spre mine, ma dau la o parte.
Oricum insist ca cei care comentati pe aceasta tema ati avea cu totul alta parerea daca ati face 3-4 drumuri pe E85. Si ma refer la situatii in care sa conduceti voi, eventual Vineri seara la plecare din Bucuresti sau Duminica seara la intoarcere in Bucuresti.
Chiar va rog sa incercati sa mergeti pe o singura banda si sa depasiti camioanele care merg cu 70-80 km/h intrand pe contrasens. Nu sa asteptati sa se retraga pe acostament camionul.
@AndreiG ți-aș da 1000 de da pentru comentariile de aici. Conduc zilnic pe E85 și chiar pe porțiunea cu cele mai multe accidente, Târgu Frumos-Iași.
În concepția celor care tot spun să nu circuli pe acostamentul lărgit s-au cheltuit atâtea milioane de euro (mă rog, dolari că atunci când s-a făcut acostamentul nu era euro), ca să facă o parcare mare de-a lungul drumului european.
Dacă toată lumea ar conduce preventiv și ar avea respect pentru ceilalți din trafic nu ar fi accidente.
Care e faza cu benzile astea pe autostrada?
Eu unul nu ma mai chinui cu depasiri si numarat benzile, pe cea de urgenta este tot timpul liber.
pai e banda de urgenta. iar eu am o urgenta la pitesti….
Pe banda de urgență nu sunt radare !
Problema e ca pe banda 1 se merge cu 90, pentru ca tiruri, mosi, gropi, etc
si pe banda 2 sunt numai Gagarini cu racheta-n cur ca ratatul de mai sus.
Daca vrei sa mergi legal cu 130 pe care mergi?
Daca esti pe B1 si vrei sa depasesti e riscant ca pe B2 se circula cu 160. Nu toti au masini sa accelereze de la 90 la 160 cat sa nu incomodeze traficul si sa ramana in siguranta.
*Îmi iau mașină cu motor de 0.9l. Ce-mi trebuie mie mai mult?*
@GoGu, cred ca faci confuzie intre „viteza legala” si „viteza maxima legala”.
Si nu stiu ce probleme aveti voi cu incadrarea pe banda 2 cand vrei sa depasesti, pentru ca au nu am patit asta pana acum. Desigur, uneori trebuie sa astepti cateva secunde inainte sa schimbi banda, dar nu este nimic foarte grav.
PS: poate este util sa incepi acceleratia inainte sa ajungi la 5 metri in spatele tirului. Asa, cand va trebui sa te incadrezi pe banda 2, ai deja cel putin 110-120 km/h.
@Nicky
Uitasem ca e interzis sub 2l -400cai pe autostrada. Nu fi carnat!
@Andrei G
Sigur ai venit duminica seara spre Bucuresti. Pe B2 se circula la aspiratie cu 150.
Daca vrei sa ai putin loc sa accelerezi, iti iei carne de la tiristi care sunt blocati la 90.
@Gogu, exagerezi putin cu ce spui. Cred ca in 90% din cazuri ma intorc Duminica seara din concedii si nu ma lovesc atat de tare de problemele de care spui tu.
Dar solutia este simpla: daca nu ai o masina care sa faca fata traficului pe B2, mergi pe B1 cu 90 km/h. Oricum, intre 90 si 110/120 cat ar fi media daca ai putea sa depasesti fara probleme, diferenta de timp nu ar fi mai mare de 15 minute. Asadar, nu pierzi foarte mult timp.
Bv. @GoGu ai identificat 2 probleme:
1. Chiar nu poti sa mergi cu viteza maxima regulamentara, ai de ales intre B1 sau B2
2. Ce crezi ca a zis ala cu Loganul: Al draq ratat, depaseste cu 90km/h cand ala are 89. in fata mea. Hai ma ratatule mai repede, ca nu am toata ziua la dispozitie … etc. Stai ca-i arat eu cine este seful dupa ce il depasesc (brain check sau brake check), sigur nu o sa mai faca asta niciodata
Ai grija cum vorbesti ca asa merge si zoso.
Acum lasam gluma la o parte, observ in ultimii ani ca devine din ce in ce mai periculos sa mergi pe dreapta usurel. Pentru ca incepatori prosti cu permis luat pe shpaga, batranei cu reflexe zero, camionagii care fac live in cabina, etc.
@GoGu
Nu, nu. Cârnat e ăla de ajunge de la 50 la 100 în 6 minute. La ieșirea din localitate gen. Pe B2.
Că e prea mult G. Că face economie la gaz. Că așteaptă și un vânt din spate, că e cârnat cu motor de 0.9. Atât l-a dus capul când a cumparat mașină.
Din ce vad eu asa pare: Loganul alb a franat brusc, sa-i dea o lectie aluia de pe cisterna. Restul e doar fizica.
Daca cel de pe cisterna are camera si in Logan nu era vreun protejat al cuiva, soferul de pe Logan ia cu suspendare – desi la cat de idiot e sa faca brake-check in fata unui mastodont ar merita tinut pe viata in cusca, ca e un pericol pentru toti.
Altfel, soferul din ultimul TIR e bun de plata. Si cum e sofer profesionist, are sanse sa ia cu executare.
Una din probleme e ca nimeni nu simte nevoia sa mentina distanta regulamentara (sau cum se cheama) intre doua vehicule aflate in mers.
Chiar nu se intampla nimic daca tii 50-100-200m fata de ala de dinaintea ta. Nu castigi nimic lipit de el la 5-10m.
@ sin
Păi n-ai văzut cum merg tiriștii, unul cu nasul în curul celui din față că nu ai loc să depășești dacă ești cu-n autoturism, trebuie musai să ”faci” toată coloana dintrun foc și nu întotdeauna ai loc pe DN…
@sin, ai dreptate, din păcate ori de câte ori încerc să las puțin spațiu când am pe cineva în față se găsește câte un idiot care să depășească și să se infigă în minimul ăla de spațiu. (și nu nu merg ca o băbuță dar nici ca un descreierat)
După aia ne mirăm de ce pe DN-uri este aglomerat. Mereu vin disperați din ăștia cu 120 lansați din spate mai ales când e clar că e aglomerat și se merge în ritm de 70-80 dar constant. Dacă vin destui deștepți din ăștia se formează „dopuri” și din cauza unui bizon din ăsta trebuie să reducă 10 mașini viteza să nu ne facem human centipede.
Toate nenorocirile apar din cauza salbaticiilor facute de romani. Oamen isalbatici si agresivi, fara motiv.
Trec pe o strada din oras mergand cu un 55, dupa ce trec de o intersectie face unu stanga dupa mine…il vad in oglinda ca merge mai la departare, cand deodata accelereaza si vine in viteza mare spre mine (eu mergand constant cu 55) si pune frana in spatele meu la 1 m si asa a mers. Explicatia ?
E nascut inainte de revolutie si e obisnuit sa stea la coada. Eu alta explicatie nu am! Poate au altii altele…
Pentru binele vostru, plecați de la premiza că fiecare sofer de tir urmărește un film pe tabletă sau face live pe Facebook.
Ochii cat cepele la tirul din spate.
Mai mult de jumătate din romani conduc tigăi. De aia sunt așa de mulți care au tupeu să facă brake check și băgat la intimidare.
Eu sunt foarte curios cum o sa se descurce masinile autonome in jungla din Romanistan. Cu razboiul si pandemia stirile despre masinile autonome au trecut nevazute dar vor fi pe piata cam in 3 ani.
S-a mai discutat
O să fie BMW autonom cu volan pe dreapta fără semnalizare cu tăviță de semințe la șofer, colecția Dani Mocanu mp3 și cu bâta de beizbol în portbagaj
Altă întrebare
Nu pot sa dea informatii din cauza de GDPR si protectia datelor cu caracter personal
Loganul era condus de un rus, așa că tirurile sunt eroi acum.
eu am citit ca acolo erau 2 dubite (adica dacia dokker gen) stateau oprite in coloana….si a venit tiru din spate de le-a contopit pe alea 2 dubite.
Se vehiculeaza 2 variante, ambele la fel de….
1. Pe B1 se statea in coloana spre intrarea in Bucuresti. Betoniera a oprit, cele 2 dubite mici la fel, camionul din spate a venit direct si le-a facut acordeon iar betoniera a atins si Loganul alb din fata
2. Loganul alb a franat intentionat in fata betonierei, care a franat brusc, apoi cei din spate au facut poc la rand…
Da, in spatiul dintre cele 2 camioane din filmare sunt 1 Docker si 1 Tourneo strivite