Bucureștenii au o lungă istorie în a alege primari incompetenți. Probabil dacă ar veni unul care să știe ce să facă, s-ar plictisi dacă nu l-ar putea înjura.
Cristina Bușoi a dat azi un comunicat de presă cu planurile lui pentru București, dacă va fi ales primar. PNL e un partid care își sapă singur groapa, aparent.
Ia să vedem:
1. Realizarea de urgență, împreună cu Guvernul României, a centurii ocolitoare a Capitalei care reprezintă de mai mulți ani un punct nevralgic pentru administraţia locală. Traficul intens și timpul de staționare mare pe benzile existente ale centurii actuale îi determină pe șoferi să traverseze orașul prin centru, lucru care sporește aglomerația. O centură realizată în regim de autostradă garantează un trafic mai redus pe străzile și bulevardele din Capitală.
Băi ești prost? Ce tare?! Nu s-a gândit nimeni la asta până acum. Bine că n-a zis cu ce bani urmează să se facă și pe unde, ca să fie prost din prima.
2. Creșterea numărului stațiilor de metrou și urgentarea liniei către Aeroport. Ultimul termen avansat, anul 2021, este nesatisfăcător. Metrorex se află în subordinea Guvernului, dar primarul general nu poate și nu are voie să stea cu mâinile în sân. Este nevoie de o regândire, în parteneriat cu Guvernul, a staţiilor de metrou, astfel încât acest mijloc de transport să aibă stații mai frecvente și să se extindă într-un ritm mai alert. La Paris, metroul are 245 de stații răspândite pe o suprafață de doar 87 km2, în timp ce metroul din București acoperă, cu doar 51 de stații, o suprafață de 5 ori mai mare. În concluzie, este nevoie de stații mai dese care să deservească toate cartierele Capitalei.
Din nou, bani nu sunt, drept dovadă magistrala Drumul Taberei trenează de ani buni. Dar nu îl doare gura să propună, mai ales că el nu are nici o putere asupra acestui aspect.
3. Finalizarea lucrărilor de infrastructură deja începute. Astfel, vor fi fluidizate zonele blocate de lucrări și se va realiza o coerență a actului de administrație locală. Capitala noastră s-a transformat într-un șantier din cauza faptului că termenele de execuţie nu au fost respectate. Această meteahnă a lucrului făcut de mântuială trebuie să înceteze! Trebuie începute și finalizate lucrări noi de infrastructură, închiderea inelului median, pasaje, lucrări mari de infrastructură.
Iar, promisiuni goale.
4. Modernizarea transportului public. Transportul public trebuie modernizat astfel încât să fie atractiv pentru bucureșteni, iar aceștia să se simtă stimulați să renunțe la deplasarea cu mașina personală la serviciu. Creşterea numărului de autobuze, tramvaie și troilebuze este o măsură non-negociabilă pentru un transport în comun eficient. Trebuie implementat un sistem de panotaj care să indice timpul rămas până la venirea următorului autobuz, tramvai sau troilebuz, soluţie adoptată de mai multe capitale europene.
Deci cumpărări de autobuze, că acolo sunt banii, în condițiile în care RATB e falimentar de ani buni.
5. Măsuri de fluidizare. Crearea de benzi unice pentru RATB este singura metodă prin care poate fi asigurată frecvența și predictibilitatea mijloacelor de transport în comun. Fluidizarea traficul se poate realiza și prin introducerea de sensuri giratorii în intersecțiile de pe străzile secundare. Orașe importante ale României, precum Brașov și Sibiu, au experimentat acest sistem și au avut rezultate eficiente. În plus, trebuie repus în funcţiune și extins sistemul computerizat de management al traficului, care să asigure sincronizarea inteligentă a semafoarelor în funcție de condițiile de trafic pe fiecare sens de mers.
În 70% din oraș nu se poate face asta. Bine, se pot face, dar doar prin aer.
6. Elaborarea unei strategii menite să încurajeze transportul alternativ, în defavoarea mașinilor personale. Prin metode fiscale, companiile private pot încuraja angajații să își răsplătească angajații care nu vin la serviciu cu mașina. În cadrul acestui plan, firmele plătesc angajaților o sumă de bani pentru a nu veni cu autoturismul personal la serviciu. Acest comportament poate fi determinat din partea agenților economici fie prin impozitarea diferențiată a locurilor de parcare, fie prin deduceri de la plata taxelor locale, în funcție de metoda considerată mai avantajoasă în urma consultării mediului privat. Oamenii trebuie încurajați să utilizeze bicicletele, prin construirea de piste speciale și locuri de parcare aferente. Pistele de biciclete vor fi realizate prin delimitarea lor în spațiul dintre trotuare și carosabil pentru a nu perturba deplasarea pietonilor, dar nici pe cea a mașinilor. Exemple celebre, precum Amsterdam sau Berlin, ne arată funcționalitatea acestui model. Vom avea consultări cu organizațiile societății civile care reprezintă drepturile bicicliștilor pentru a evita greșelile realizate în această privință de către primarii anteriori.
Dumbo, strategia asta trebuia să o ai deja, nu să petreci următorii doi ani muncind la ea. Plus, aia cu “să dea firmele bani să lase angajații mașinile acasă” e absolut mondială.
7. Construcția de noi parcări, unele dintre ele gratuite, mai ales la intrările în oraș (supraterane) pentru a descuraja traversarea centrului Capitalei cu autoturisme. Printr-un parteneriat public – privat se pot construi noi parcări în centrul orașului și vom susține, în colaborare cu administrațiile de sector, măsuri de suplimentare a numărului de parcări în zonele aglomerate.
Promisiune goală. Se vorbește de 10 ani de amenajat parcări pe lângă stațiile de metrou marginale, pentru ca oamenii să lase mașinile acolo și să meargă cu metroul la muncă, dar nu s-a făcut nimic. La fel și Bușoi, promite prostii, că nu îl doare gura.
Ce nu se vede în planul lui:
- nimic despre spații verzi. câte sute de copaci vor fi plantați, ce telefon de urgență pentru poliția copacilor va fi inventat pentru copacii care stau să cadă.
- nimic despre renovarea fațadelor. ăsta e un subiect care prinde la hipsteri și nu prinde la săraci, de ce să îl atace când știe că poate pierde voturi?
- nimic despre spitalul uriaș pe care intenționa să îl construiască și cu ce fonduri.
- nimic despre asfaltarea străzilor din oraș.
- nimic despre situația taxiurilor.
- nimic despre faptul că Gara de Nord miroase în continuare a pișat.
- nimic despre situația Netcity, măcar în zona centrală și în jurul obiectivelor turistice, să poată fi pozate de turiști fără cabluri în jur.
…și dacă mai stau jumătate de oră îmi mai vin idei. Bușoi nu le are, el vine din sistemul sanitar și singura metodă de a sifona bani pe care a putut-o gândi e construirea unui spital imens, din care să ciupească 10% pentru gușa proprie.
Cu candidati ca Firea si Busoi tind sa cred ca Basescu are sanse serioase sa castige.
Marea majoritate a „nimic”-urilor nu tin de primaria generala, ci de cele de sector (cu exceptia garii, care tine de Min. Transporturilor). Sunt chiar decente punctele lui, nu vad care-i problema. Dar poate s-or trezi si bucurestenii din idiotenie si voteaza cu Shordan. Iar pe moldoveanca aia s-o trimita sub 3%.
Sunt curios de unde a dat copy-paste … si sa nu plangeti daca Firea castiga Bucurestiul, da.
or fi ele decente planurile, dar dacă nu ne spune și de unde ia banii pentru ele, tot un vax. că planurile astea le-au avut și ăia dinaintea lui. și degeaba.
Zoso are dreptate. Punctele lui nu sunt decente, sunt doar niste balarii generale, care nici nu depind de el. Stie toata lumea de j’de mii de ani ca fara sosea de centura Bucurestiul e inundat de traficul de tranzit. Si nu s-a facut nimic pana acum. Si nu depinde de primar. Stie toata lumea ca singura solutie pt traficul in Bucuresti e o retea deasa de metrou. Dar costa zeci de miliarde de euro si dureaza zeci de ani sa ai asa ceva. Si nu depinde de el. In rest, vorbe goale. De genul „Construcția de noi parcări, unele dintre ele gratuite, mai ales la intrările în oraș (supraterane)”. Nu ar fi fost mai bine sa zice „imi propun sa fac 5 parcari de 2000 de masini fiecare in punctual A, B, C…. Termen de finalizare – 2 ani, estimarea in buget e de atat si promit ca o sa fie prima propunere a mea si a consilierilor mei in bugetul PMG pe 2017”. E ceva mai greu sa propui asa ceva, nu?
Cat despre „nimicuri”. Primaria generala are si ea o parte importanta din acele nimicuri: parcurile mari sunt sub administratia PG. La fel, absolut toate strazile pe care merg mijloace de transporturi in comun, adica vreo 600 de strazi si bulevarde mari.
In primul rand, e o drama sa trebuiasca sa alegi intre Gabi Firea, Bushoi, Nicusor Dan si alte specimene, punand botul la tot ce promit ei ca vor face (lucruri pe care le-au promis si altii si nu le-au facut timp de peste 20 de ani). E pur si simplu penibil… iar la unii din candidati (ex. Firea) se citeste clar penibilul pe fatza in timp ce promit…
In conditiile in care, in Bucuresti, au reaparut gropile in carosabil, pe marile bulevarde iar Autostrada A2 e de toata jena, sa te apuci sa promiti centuri ocolitoare in regim de autostrada… e SF pur.
La fel cum SF pur este sa alegi intre Firea si Bushoi. Adica, cat de rau am ajuns… totusi, dupa tataia Oprescu.
Cu o singura remarca. Nicusor Dan nu joaca in filmul asta de care scrii mai sus. O fi el bleg, naiv si cam hipster, dar nu e Firea. Si daca asta e oferta, eu unul ma gandesc sa fac o nefacuta.
Da chiar, pe Shordan de ce-l bagi in aceeasi oala cu cocalarii? Zi tu care ar fi candidatul ideal. Dar din lumea reala, nu Iron Man.
Hipsterii o sa se-mpiedice sa-l voteze pe N&D , securistii si bosorogii pe FIREA ca ii apara de Baselu` care le-a taiat pensiile , Busoi e ratat din start … Cred ca ii votez pe toti ! „Casa fie bine , casa nu fie rau” :))
In primul rand, din istoria aia luuunga a prostilor de bucuresteni in a alege primari incompetenti, Basescu a fost primar o perioada… luuunga! Apoi a fost votat, nu doar de bucuresteni, presedinte. 2 mandate! Sper ca sesizezi nonsensul afirmatiei tale din primele 2 propozitii.
Intr-al doilea rand, poate scrii si tu un articol asa, mai ca la carte, despre cum ajunge un cetatean pe un buletin de vot in Romania, spre a fi votat in functia dezirata de acesta.
Deocamdata, faza cu votul in Romania sta cam asa: te urci intr-un mijloc din transportul public, si acolo sunt 2-3-4 ciorditori. Stai putin pe ganduri si-i analizezi, apoi te asezi langa cel pe care il preferi, sa te fure. Ce om intreg la cap ar face asta? In rest, totul se aseamana: in mijloacele de transport sunt zvonaci care avertizeaza la difuzoare cu privire la hoti, iar in presa, ziare si pe la televiziuni sunt alti zvonaci, care avertizeaza (cu nume si prenume) acelasi lucru, astfel favorizand un alt ciorditor sa castige puncte. Acum intreb, in Romania votul este problema? Sau mai degraba faptul ca suntem niste jigodii de oameni? Situatia noastra nu sta bine nici prin vest: suntem natia care-si calca compatriotii cel mai mult in picioare; doar asa, ca sa bem o bere mai buna decat el, sau fie si pentru placerea de a avea cu un euro mai mult in banca.
Se tot galopeaza pe ideea transportului in comun ca si solutie la descongestionarea traficului. Transportul in comun e un dezastru mai ales cand ai de dus si adus copii de la gradinita/scoala/afterschool.
De ce trebuie sa duci copiii la o gradinita care se afla la 10 km de casa? Majoritatea grădinițelor au serviciu de pick-up and return cu microbuzul
Nu toti oamenii duc copii la gradinita si scoala. Doar aia care au copii de 4-14 ani. Restul sunt oameni „liberi”: elevi de liceu si studenti, angajati care se duc doar cu gentutza la lucru sau ies cu treburi de serviciu prin Bucuresti, pensionari, oameni veniti cu treburi in Bucuresti. O retea buna de metrou ar ajuta enorm la descongestionarea traficului.
Astia de ridica in slavi transportul in comun n-au fost in 41 sau pe ORICARE magirstrala de metrou in intervalele orare 8-10 si 16-18:30… alooo, se aude??, oamenii in Bucuresti chiar folosesc transportul in comun pentru deplasarile la serviciu… iar in Pipera se construiesc cladiri intr-o veselie, desi metroul e acelasi…
sincer imi doresc sa vina base.
Aha, sa va mai sodomizeze putin.
Cand vezi oameni din astia iti dai seama ca noi, ca popor, nu mai avem nici o sansa.
Daca nici de data asta nu voteaza cu Nicusor Dan, bucurestenii isi merita soarta.
da cate un unicorn de caciula nu da?
Doar la fetele cu picioare lungi…
Pe scurt, „Sa fie bine”. Cum? astea sunt detalii – vedem dupa alegeri.
PNL face un mare blat…Astia ca si taranistii (PNTCD) nu cred ca mai apuca alte alegeri.
Busoi are 0,01% sanse sa ajunga primar. Singura lui sansa se numeste proasta de Firea, care are potential urias de gafe.
Dar probabil vrea sa fie absolut, 100% sigur ca nu va fi deranjat cu primaria, asa ca lanseaza si „programul” asta de „rezolvare” a traficului.
Cam tot ce-a bagat acolo inseamna bani grei (autostrada, M6). Un primar bun ar reusi sa demareze astfel de proiecte grele, sa gaseasca finantari, etc.
Nu Busoi.
Restul sunt cosmeticareli (banda de autobuze > hai sa mai vopsim strada cu niste marcaje) care au potential de aberatie urias (hai sa sinucidem de tot traficul, sa nu mai miste nimic). Toti pe biciclete.
Mai tare era ideea lui nea Nicu cu pare/impare. Mult mai tare!
Iar premiul 1 cu coronita e pentru treaba cu afisarea timpilor la autobuze: nu ca ideea e proasta. Dar in conditiile in care in Bucuresti nu functioneaza un sistem de management al traficului, tu vrei sa implementezi smecherii d-astea??!!!
Insa este evident potentialul de frauda: sute de panouri, milioane de euro, ca sa afiseze niste numere fara sens, ca autobuzele vor fi inlemnite in trafic, ca toti ceilalti.
Adio, Busoi! Adio, Bucuresti!
daca candideaza Basescu, iese primar. ii bate la scor pe toti.
cum sa fie Firea primar?(ex prompterista Antena 1) cine o voteaza pe nevasta lui Pandele care devalizat Voluntariul? :))
Vei fi surprins cata lume se uita la antene si va vota Firea
Vez’ ca e unsa bine. Inainte sa fie la Antena a facut consiliere de PR pentru taica Isarescu pe cand era prim ministru (99-2000), fiind numita inclusiv secretar de stat si decorata , banuiesc pentru serviciile prestate sau ceva.
Plus ca taman ce-si scrie doftoratu’ la ase.
Serios vorbind, nu votez pentru primaria capitalei si mi se rupe, dar Busoi e „loat„.
Dupa facultatea de medicina (2003) , s-a gandit el asa ca ar merge si Colegiul National de Aparare, promotia 2005.
Ca medicina cu „apararea” merg mana in mana.
Se vede din avion , sau ce?
Dar autostrada zburătoare cui o lasă? Ar fi păcat să renunţe la ea, ar merge la sigur. Este o reţetă testată, precedentul primar a câştigat două mandate cu ea şi mai fi câştigat vreo trei dacă nu-l deranja DNA-ul.
Pana la urma e Cristi sau Cristina? #intrebpentruunprieten
Nimic de telegondole???
Trec 72 de ore fara sa vorbesti despre acest dobitoc sau sa dai o stire cu el? Ti-e frica ca il voteaza lumea daca nu te iei de el zilnic sau mergi pe principiul ca publicitatea negativa e tot publicitate? Ma gandesc ca daca il ignoram toti are cele mai mari sanse sa nu fie votat. Cu prostii isi face notorietate si e mai bine decat nimic.
„În 70% din oraș nu se poate face asta. Bine, se pot face, dar doar prin aer.”
E amuzanta asta cu creerea benzilor speciale pt RATB. Deci indirect si asta ne vorbeste de autostrazi suspendate ca Oprescu. Doar ca stie ca n-are curaj sa zica direct ca rade lumea de el.
Partea proasta si sinistra e urmatoarea: Un candidat obtuz, ca Bushoi, nu va face altceva decat sa-i pompeze voturi nemeritate Gabrielei Firea si reciproc, o fufa profitoare va pompa voturi catre un contracanditat stupid fie el Bushoi, Nicusor Dan sau care o mai aparea la orizont.
Asa e in Romania. Se trezesc tot felul de Geolgai cu voturi nemeritate datorita contra-votului, a faptului ca lumea doreste sa arunce un scuipat cu muci in unul din candidati, aplicand stampila (in mod absolut cretin si stupid) pe un alt candidat.
bai nu stiu ce sa zic, dar nici unul din candidati nu se baga sa continue telegondola lui oprescu ? abia o asteptam sa vin de la cora incarcat cu cumparaturi cu telegondola.
Mno, dacă te iei de planuri sigur că sunt cam aceleași, că nevoile sunt clare. Acum important este să votăm pe cineva care chiar ar reuși să facă o parte din lista aceea.
Primarul, acel super om care face tot.
– Doamna, acum ca a venit iarna suferiti de frigiditate?
– Daaa, si eu si cei 2 copii ai mei!
– Si sotul dumneavoastra nu poate face nimic?
– Ce sa faca sotul meu? Primarul trebuie sa faca!
Nimic in planul ala de cladirile cu bulina si de cladirile care sunt abandonate.
Deci pana la urma e doar un typo…m-ai bulversat un pic la inceputul articolului, ma gandeam ca a aparut si o Cristina Busoi :))))