“Dacă ar fi piste, ar fi mai mulți bicicliști”

Zilele trecute, cineva îmi argumenta că mai mulți oameni ar merge cu bicicleta prin Brașov dacă ar fi piste de biciclete. Brașov, nu București.

Mergând cu bicicleta prin ambele orașe, pot să spun că nu e adevărat. Brașovul are străzi mai largi și e loc destul pentru bicicliști. În 8 ani, am avut un singur incident și o singură șicanare aici, și ies cu bicla de 3-4 ori pe săptămână, la toate orele zilei.

Pistele nu se fac acum și se vor face când se va atinge o masa critică de bicicliști. Când vor fi deja prea mulți să îi mai încapă marginea străzii, atunci se vor face piste. Simplu. Pentru că acum te uiți pe străzi și abia dacă vezi 5 pe oră. N-are rost. Nu e economic viabil să faci piste pentru 5 oameni.

 

biciclisti

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

93 comentarii

  1. Banuiesc ca si aeroport vor face la Brasov tot pe principiul asta , cand vor fi cateva avioane aterizate pe un lan de castraveti murati

    00
  2. placa stricata, stiu, dar o sa fie mai multi ciclisti cand o sa fie piste. toti carora le e frica de masini se vor instala pe pista.
    acelasi lucru pt masini si sosele (apropo, de asta nu se mai fac sosele noi in orase mega pline; solutia v2 e mass transport la masini).
    my 2 cents.

    00
    • NOU
      #9

      – pe pistele de biciclete merg „biciclistii de duminica” fix sambnata si duminica
      – cei care merg zilnic sau aproape zilnic cu bicicleta, foarte rar folosesc acele piste pentru ca ele sunt fie prost plasate, fie se termina brusc, fie nu duc absout nicaieri si una peste alta te intarzie foarte mult
      – merg aproape zilnic cu bicicleta si chiar daca as vrea NU as putea sa merg pe o „autostrada” de biciclete gandita romaneste ( pe kisselef daca as merge pe pista de biciclete de pe trotuar ar insemna sa urc si sa cobor borduri intr-o veselie iar la rotile pe care le am la bicla (subtiri pentru viteza) ar insemna sa fac pana probabil cel putin odata pe zi … asa ca merg pe sosea, cat mai aproape de bordura din dreapta ca sa nu fac 3 ore pe trotuar)
      – am mers in amsterdam si nu stiu cum dracului au facut ca pistele lor duc absolut oriunde, au logica, au semafoare, au prioritati, au mai multe benzi, etc …

      sustin pistele de biciclete dar facute cu cap nu doar de dragul de a fi facute

      00
    • ”pistele lor duc absolut oriunde, au logica ”
      Confirm , plus ca acolo in Olanda cam totul are logica in comparatie cu Romania si dacii liberi

      00
    • Xenofili dom’le.

      00
    • Da @Giani, xenofiliii sunt oameni bolnavi la cap.

      00
    • Ce ne place să ne comparăm cu Olanda, Danemarca, la ăia se poate, dom’le, la noi de ce nu, ăia au aşa şi pe dincolo etc. Oare câţi dintre cei de acolo au buda în fundul curţii sau câte dintre şcolile lor nu or fi având autorizaţiile sanitare?

      Chiar, oare dacă articolul era pe teme de genul ăsta mai erau atâţia comentatori? Că la subiectele hipstereşti de genul piste de biciclete toţi răsar ca din pământ. Oare la fel de implicaţi or fi şi când vine vorba de pesta porcină, sau numai c\nd vine vorba de chestii trendy, care atrag pe social media?

      00
    • Implicat nu sunt, doar bat campii pe bloguri. Ma doare fix in capul de jos daca apar piste de bicicleta in romania sau nu.
      De discutat, discut si eu despre ce ma intereseaza. De buda din fundul curtii nu ma intereseaza ca nu mai am asta la tara. De porci nu ma intereseaza ca mananc mai mult vita (si mai fac cate un pulled pork din cand in cand, dar cumpar materia prima dintr-o tara civilizata).
      Iar daca tu consideri ca pistele de biciclete sunt subiecte hipsteresti, locuind in Bucuresti in anul 2018, mult noroc.

      00
  3. Subiectul este cu dus si întors, poți considera pistele create ca stimul pentru biciclism, economie, ecologie iar ne-construirea lor un factor determinant pentru bicicliști pentru a călători cu bicicletele si a dori să fie construite dar în ambele cazuri bicicliștii pot călători și cu ele si fără ele (piste) totul e relativ, depinde cum privești.

    00
  4. Pentru ca oamenii se gandesc doar la ei si au impresia ca nevoile lor sunt aceleasi cu ale celorlalti. Mai era si aia cu aeroport in Brasov, pana a venit cineva si a demontat ideea punct cu punct.

    00
    • Dom’ne, pista exista, si speram ca in 2-3 ani sa putem zbura direct in Austria si Germania fara sa pierdem 3 ore dus si 3 intors pana la ‘minunata’ capitala.

      Daca ati fi facut autostrada, discutam altfel, dar se pare ca mai degraba se construieste aeroport cu finantare locala decat autostrada :D

      00
    • @hash: puteti avea aeroport, daca nu sunt companii aviatice suficiente care sa zboare de acolo, nu o sa fie rentabil. Si companiile o sa vina daca exista suficienti oameni care sa vrea sa zboare de acolo. Adica daca orasul e suficient de mare.

      00
  5. NOU
    #21

    Q De ce fac biciclistele boli venerice?

    A Ca să vadă si ele cum e să traiesti cu o pistă iritată :)))

    00
  6. Sunt perfect de acord cu cele de mai sus după 10 ani de mers la muncă cu bicicleta in București (aproximativ 20 km in fiecare zi, din luna martie până în noiembrie).

    Și, paradoxal, mă simt mai în siguranță în traficul auto unde știu că trebuie să mă feresc de toate automobilele față de situația în care pedalez pe pista de biciclete de pe Calea Victoriei unde îmi e greu să anticipez mișcările unor hipsterași bicicliști mai preocupați să-și studieze imaginea reflectată de vitrine în loc să urmeze un traseu rectiliniu din punctul A în punctul B…Și scriu asta după ce am încasat câteva portiere care dor al naibii de tare și de mai multe ori automobilele care virau la dreapta au plecat gramadă cu mine.

    Până la urmă dacă vrei să folosești bicicleta, o folosești. Altfel, încerci să-ți disimulezi lenea dând vina pe administrație care nu ți-ar fi făcut, vezi Doamne, sute de kilometri de piste de biciclete. În schimb, în prostia lor nemărginită, astfel de bicicliști de tastatură sunt foarte ”curajoși” și bruschează pietonii verbal sau prin claxoane pe trotuare sau prin parcuri.

    Când o să fie mai multe persoane care o să folosească zilnic bicicletele pentru navetă o să se creeze o ”masă critică” care o să pună presiune pe administrație să îmbunătățească logisitica dedicată. Altfel, băltim în zona asta gri de genul ”se se facă, dar mai vedem noi dacă ne place sau nu”.

    00
  7. Treaba e ca in momentul cand reabilitezi o strada esti obligat prin lege sa faci si pista de biciclete indiferent ca trece o bicicleta la 2 zile pe strada aia. De strazile noi nici nu mai vorbesc.

    00
  8. O dunga galbena pe marginea soselei nu e pista de bicicleta. E bataie de joc.
    Si ca sa desfiintezi o banda sau sa ingustezi trotuarul sa poti face o pista decenta… Mda, incearca asta, sa vezi cum se revolta una din cele doua categorii afectate: pietonii sau soferii.

    00
    • Iti dau si tie exemplul cu Calea Victoriei. Au fost plansete, urlete, smulgeri de par din cap cand s-a luat o banda pentru a face pista. Acum e liniste si stau toti soferii cuminti la semafoare, injurand-o pe Firea in barba pentru traficul din tot Bucurestiul, nu pe Oprescu pentru banda aia pierduta, in timp ce biciclistii trec pe langa ei in viteza.
      Sau as mai putea sa-ti dau exemplul cainilor maidanezi dupa care plangea toata lumea acum cativa ani. Sau al buticurilor desfiintate de Basescu.
      Oameni uita repede partile negative daca ii lasi sa se convinga singuri in timp ca rezultatul e fie si o mica imbunatatire.

      00
    • @Sorin: problema pe Calea Victoriei nu este doar legata de banda pierduta pentru biciclisti, e legata si de cealalta banda care s-a pierdut cand au decis idiotii sa largeasca trotuarele pe ambele parti…

      00
    • „O dunga galbena pe o margine a soselei plina de gropi si de capace de canal puse de mai degraba de-a lungul”.

      00
    • @Sorin: 99% din străzile din Amsterdam au doar o bandă pe sens.

      00
  9. In Focsani au facut pista de bicicleta pana la padurea de langa oras la vreo 5 km. A explodat numarul de biciclisti. Sunt pasionat de ciclism la modul serios de vreo 6 ani si nu am vazut atat de multi copii si femei pe bicicleta niciodata. Decat sa se plimbe asa prin parc sau aiurea prin oras, familii intregi merg cu bicicleta pana la padurea si fac miscare impreuna.
    O parte din acestia in multe ocazii mor merge cu bicicleta si mai putin cu masina. Si asta e bine pentru toata lumea. (cu exceptia benzinariilor)

    00
  10. niste piste + niste indicatoare din astea:

    00
  11. Prin Cluj circula pe trotuar, nu pe sosea sau piste. Efectiv trebuie ca pieton sa te feresti de ei peste tot, de nu stiu cat e ori era sa dea unii peste mine. Sunt o specie cu totul speciala de idioti care au impresia ca trotuarul e pista. Presimt ca o sa bat pe unul intr-o zi ca trebuie sa ma feresc de ei mai mult decat de masini. Scuza lor de multe ori e ca soferii sunt naspa si ca nu sunt piste pe unde ar vrea ei, de asta e perfect acceptabil ca ei sa abuzeze mai departe pietonii ca doar nu sunt ei mai prosti. Si apoi vorbesc de o tara ca afara.

    00
    • Nu ca vreau sa le iau aparea dar unele sunt consecintele ciocnirii biciclist-pieton si altele (in general mai grave) sunt consecintele ciocnirii masina-biciclist.

      00
    • Ai dreptate, ce naiba, regulile se respecta dar numai cand ne convine noua…in rest nu conteaza. Ala cu masina e prost -> bicilistul e prost la randul lui -> pietonii iau m**e . Si e perfect acceptabil daca nu esti tu ultimul. Pentru ca daca e ceva foarte gresit in Romania e fix asta, durerea in cur fata de altii.

      00
    • Dar despre ciocnirile dintre masina-duba sau masina-tir de ce nu spui nimic? Alea nu sunt naspa? Aia nu sunt si ei oameni?

      00
    • Sigur ca sunt da voi chiar nu vreti sa intelegeti ca daca soferii sunt naspa nu inseamna ca aveti cumva si voi dreptul sa fiti asa mai departe cu altii. Lupta trebuie sa fie cu aia nu sa-i futeti mai departe pe altii ca asa nu sunteti cu nimic mai buni decat soferii.

      00
    • In Cluj multe piste SUNT pe trotuar. Uita-te cati pietoni merg pe ele pentru ca nu inteleg care e treaba.

      00
    • in Finlanda se circula lejer cu bicicleta pe trotuar, cand trotuarul e mai lat de 3-4m incap lejer si pietoni si biciclisti

      00
  12. Nu, e mai bine sa faca piste de biciclete inainte. In primul rand ca se imbunatateste infrastructura pentru mersul cu bicicleta si in al doilea rand se inrautateste infrastructura pentru mersul cu masina (presupunand ca iei spatiu pentru piste de biciclete de unde trebuie).

    00
    • Da, iar noi ca orice tara civilizata ne dorim inrautatirea infrastructurii.
      Nu luam in calcul faptul ca avem cateva luni de iarna in care este aproape imposibil sa te deplasezi cu bicicleta, important este sa existe piste chiar daca nu avem biciclisti.
      Pare logic.

      00
    • Papushe, habar n-ai ce este posibil sau imposibil.
      Nu ne dorim inrautatirea infrastructurii. Ne dorim aducerea infrastructurii la un nivel care sa sustina un amestec de mijloace de transport, cu accent pe cele care nu inrautatesc calitatea vietii locuitorilor.

      00
    • @Andrei, Danemarca are mult mai multe luni de iarna cu zapada pe an.
      Te invit la un city-break in Copenhaga prin februarie, mai ales cand ninge. Sa vezi acolo cati sunt pe biciclete si cati sunt in masini. La -10 grade.
      Ca sa nu mai zic ca primele deszapezite sunt pistele de biciclete si trotuarele si abia apoi soseaua pentru masini. Si nu ma refer la centru, ci la zona semicentrala si periferie, ca acolo am avut treaba.

      Iarna trecuta (cred) pista de bicilete de pe Calea Victoriei a fost deszapezita de cativa biciclisti, total ignorata de primarie.

      00
    • @Ionut: aia din Danemarca sunt niste saraki care nu au scoala vieti

      Ei nu-si permit un BMW din 2004 full-piele (la 2k euro) ca mafiotii din Romania

      00
    • Taxa de inregistrare a masinii in Danemarca este de peste 100% din valoarea masinii (progresiva pana la 180% parca).

      00
    • la noi e problema ca zapada nu tine de obicei mai mult de cateva zile, apoi se topeste, iar ingheata si tot asa.

      dar pentru cei care zic ca nu se poate iarna, o prezentare foarte elocventa e: https://www.youtube.com/watch?v=JxDKJ-OlUgw am mers cu bicicleta si la -25 grade

      00
    • Baieti, am inteles ca sunteti suparati pe mine, dar devarul ramane acelasi: romanii nu sunt momentan adeptii plimbatului cu bicicleta.
      Cred ca prioritar este dezvoltarea sistemului de ransport in comun. Asta va determina oamenii sa isi lase masinile acasa.
      Si abia apoi putem pune accentul pe piste de biciclete.

      00
    • Nu e nimeni suparat pe tine, relax. Corectam doar doua afirmatii gresite:
      1. Reducerea spatiului pentru masini nu inseamna neaparat inrautatirea infrastructurii.
      2. Iarna nu se opresc oamenii din mers cu bicicleta.
      In plus, bicicleta are cateva mari avantaje fata de transportul in comun: control asupra programului si traseului, libertate, viteza. Faptul ca romanii nu sunt adeptii bicicletei e o chestie temporara si care se poate schimba usor. Cu piste.

      00
  13. Nu mai bine dai niște vouchere și scapi de proști?

    00
  14. 1. Un simplu drum, chiar si cu masina, pe Calea Victoriei iti va arata unde gresesti: pista aia, singura semi-civilizata si delimitata fizic din Bucuresti, e plina de familii cu copii. Da, e vara, e vacanta, peste 2 luni cand ploua si e frig vor mai fi 3 nebuni pe acolo.
    Dar asa se face masa aia critica, punand la dispozitie infrastructura, nu asteptand sa se arunce oamenii kamikaze in fata camionului de paine.
    2. In Brasov nu e trafic, deci dispar si aia 3 kamikaze care ar fi mers cu bicicleta ca sa nu stea in coloana in masina. Ideea e, din nou, sa faci piste pentru a incuraja mai intai mersul recreational cu bicicleta. Pentru ca altfel traficul se va aglomera oricum, si atunci va fi prea tarziu (cazul Bucurestiului)

    00
    • Ca sa incurajezi bicicleta la oras , trebuie sa descurajezi mersul cu masina… asta dpdv al primariei.
      Ori primaria nu face nici una , nici alta.

      00
    • In Brasov nu e trafic?! In centru e trafic ca la balamuc, n-ai efectiv unde sa lasi masina, pana si parcarea aia meschina, supraetajata, cu 1.5 lei ora, se umple.

      In 2 ani o sa ne inecam in masini.

      00
    • @hash: asa se lauda zoso, acum stim si de ce, el de fapt merge cu bicicleta prin oras :)

      00
  15. Depinde ce vrei tu ca autoritate publica sa incurajezi: mersul cu masina prin oras sau mersul cu bicicleta?

    00
  16. Nu, nu, nu.
    Pornesti de la presupunerea ca primarii au minte si pot sa gandeasca singuri. Nu e bine.

    Sa facem ca nemtii.

    Nemtii pornesc de la ideea ca toti alesii lor sunt prosti.

    Nu se asteapta de la ei sa se gandeasca singuri sa faca piste de biciclete, sectii de pomperi etc. Le ordona: „Faci piste de biciclete peste tot, o sectie de pompieri la atata suprafata locuita. Executarea acum.”

    Mult mai realisti decat noi.

    00
    • Da ma dar pentru asta tot trebuie cativa destepti in varf care sa stabileasca regulile. Fie votati direct fie cooptati pe post de consilieri de oameni care doresc sa imbunatateasca lucrurile si apreciaza sfaturi „calificate”. Intre timp te uiti la ce am votat noi si ce valori au aia, cum pun numai repetenti ca ei in functii cheie… si te ia groaza. Pestele de la cap se impute.

      00
    • asta ar insemna sa convingi romanul sa isi schimbe mentalitatea. la ce zici tu, primarul e doar un administrator, un banal angajat, si are pur si simplu rolul de a pune in aplicare solutiile care i-au fost oferite pentru problemele care i-au fost ridicate si in fata caruia te duci cand vrei tu sa il iei la rost despre ce si cum a facut, el fiind obligat sa iti raspunda.

      ori la noi primarul e jupanul, e boss-ul, e da shiet, il capo di tutti capi, te duci la el cu palaria in maini si un curcan la subrat sa il rogi sa te lase sa iti vopsesti casa.

      00
  17. Zoso, daca ar fi piste de biciclisti separate de carosabil ai avea curaj sa mergi cu toata familia la o plimbare cu bicileta prin oras nu doar prin parcuri sau poate ai avea curaj sa-ti lasi copilul sa plece la scoala cu bicicleta inca de la o varsta mai mica.
    Gandeste-te ca un copil care se da des pe bicliteta prin oras poate sa devina un tanar care merge cei 2-3 km la servici tot cu bicicleta si astfel nu va ocupa locul de parcare din centru.

    00
  18. Mesajul tău e simplu.

    Dacă vrea cineva piste de biciclete, întâi să fie loviți câțiva și apoi mai vedem.

    00
  19. Raspunsul la dilema lui Zoso este unul foarte simplu: NU se fac piste din acelasi motiv pentru care NU se fac autostrazi.

    Pentru ca furat, coruptie, incompetenta etc…

    00
    • Bineinteles. Suntem in 2018, autostrazi avem din parti, viteza medie a trenurilor e 40 km la ora, piste pentru biciclete – mai la anul si la multi ani. Cand mergi in Ungaria, Austria, Germania etc, vezi o groaza de oameni pe biciclete – ce fraieri. Nu stiu ei avantajul masinii SH cumparata din Bulgaria. E bine la noi, e psd, e cald, cica or sa bage si apa calda la iarna.

      00
  20. In Romania oamenii sunt speriati de trafic, de asta nu sunt biciclisti. M-am plictisit de cate ori am auzit (iar pe pagina asta e des discutia asta) ca „nu vreau sa mor pe sosea”.
    Lasa transpiratia, efortul, unde o legi… cel mai mult lumea se plange ca va muri daca va merge pe strada, in Romania.
    So, aparitia de piste de bicle va avea ca efect cresterea numarului de biciclisti.
    De unde stiu: STAU LA COADA pe pista de bicle de pe Calea Victoriei. Mai ales in rush-hour.
    Este pe facebook un grup numit „Biciclisti Urbani”. Uite un link, cu parcare de bicle in Bucuresti: https://www.facebook.com/clemmie.pampam/videos/10155871531386325/?fb_dtsg_ag=AdwqJLjJ5tDIgcJH0gRv-D8Mn_mfJaCElznN6J7muRaCZQ:Adx-jX-qoEonv__Bun2a0i96P7f1EjlyZtay5Ho-ASseCw

    00
    • Corect, asta ar fi si problema mea. In plus as adauga poluarea, dar si aia se rezolva daca mai tai din sosea si bagi taxe mari pe ce nu e electric.

      00
  21. s-a atins o masa critica de masini, iar autostrazile tot nu apar :P Nu zic, are sens textul, e logic, dar Romania nu functioneaza dupa logica, functioneaza dupa proverbialul „lasa ca merge si asa”!

    00
  22. Error 404: Logic not found! Ai fost vreodata in Germania, Belgia, Olanda,Danemarca, etc? Ai vazut ce infrastructura au pentru biciclisti? Ia zi ti-ar veni sa te dai cu bicicleta pe acolo? Sau sa plimbi copilul intr-un carucior-bicicleta sau bicicleta-carut? Nu-i asa ca e fain? Dar in Romanica ai avea curaj? Tara unde toti meltenii conduc masini si se uita la tine ca la ultimul sarac daca te vad pe bicicleta desi poate cateodata bicicleta ta e mai scumpa ca rabla lor…

    00
  23. Or sa fie biciclisti mai multi cand o sa fie mai putina poluare intai ca sa nu-ti tusesti plamanii de tot dupa o cursa de cativa km.

    00
    • Si va fi mai putina poluare cand vor fi mai multi biciclisti. Unde rupem cercul vicios?

      00
    • si de asta ar trebui să fie îmbunătățit transportul în comun ca punct intermediar intre masina si bicileta. un autobuz cu 10 pasageri polueaza mai putin decat 10 masini bara la bara (sper)

      off topic: daca ajungi la o trecere, vin 4-5 masini si dupa liber, stai in afara zonei trecerii, așteaptă sa treacă masinile si dupa traversezi. asta ar insemna 5-10 sec in plus la fiecare traversare, dar scutesti masinile alea sa opreasca, sa porneasca de pe loc samd.
      uneori trec pe interzis (!) pt că știu că până ajung la trecere vine valul de masini, si le opresc ca să ce

      00
  24. mie mi-e mila de astia din bucuresti ca orasul lor o sa fie ok doar daca il darami si il fac altii inapoi, ca noi oricum nu suntem in stare, dar in restul oraselor care au avantajul ca sunt mai mici si mai putin aglomerate, s-ar putea circula destul de lejer cu bicicleta, mai ales daca s-ar face naibii niste centuri sa nu treaca toate masinile prin centru, ca aparent nu orice oras marisor are asa ceva, mai ales pentru scarbe de „orase” gen Podul Iloaiei (si am auzit ca Sebes, dar n-am experienta in zona) la care dureaza peste jumatate de ora sa le traversezi in ore de varf.

    00
  25. Nu pe principiul asta am fost si cu autostrazile? Si uite ce bine am ajuns… Vezi Base ca ministru de transporturi. Ba nu, de obicei orasul se face bike-friendly pentru a facilita deplasarea mai comoda prin oras pe 2 roti si uneori mai avantajos fata de traficul rutier si neaparat separat de sosea sau cu banda suficient de lata. Apoi vor aparea si biciclistii.

    00
  26. Si da si nu. Daca biciclistii cresc seminifcativ in trafic atunci autoritatile se vor mobiliza sa faca si piste. Vorbesc de biciclistii care nu le este frica sa se bage printre masini sau sa stea la semafor.
    Daca autoritatile vor face piste de biciclisti atunci intra in trafic si cei de duminica, care si aia sunt destui de multi.
    Personal nu vreau piste de biciclete in oras. Adica nu la nivelul celor de acum. Ori sunt facute cu cap ori mai bine mergem pe carosabil paralel cu masinile.

    00
  27. avem pista de bibicleta pe bulevardul saturn . de la mc donald’s-ul de pe calea buc. pana la giratoriu la gemenii ai pista de bicicleta in brasov. vreo 3 km, unde nu avem ?

    acum serios, daca intrii si tu pe info trafic brasov,ca orice sofer din brasov vei vedea ca numeri pe degetele de la o mana zilele din luna in care nu e accident cu un biciclist.

    00
    • pista aia e o inutilitate – un trotuar liniat. ca sa poti merge continuu, cum zicea un cititor mai sus, trebuie sa mergi pe strada. NU avem piste de biciclete in Brasov.

      00
  28. Pistele de biciclete, in tarile nordice in special, sunt cam semi impuse, adica statul/primaria iti da de ales ori iei bicicleta sa mergi in oras/servici/scoala etc. ori platesti. Ca exemplu am fost recent la Amsterdam, parcare in cartier 2.4euro/h
    Parcare subterana in centru 3 ore 24euro/h..bilet tram sau bus 2.9euro valabil 1h..deci dupa ce platesti sumele astea te gandesti de 2 ori daca iei masina sau ii dai pe bita 😂

    00
  29. Uite am eu o idee creatza.

    Sa taie in BV doua benzi din bulevardele alea largi, si sa faca piste de biciclete pe una si pe cealalta sa o foloseasca pentru largit trotuarul. Pentru masini, cat mai putin spatiu spre deloc.

    Bineinteles, stalpisori peste tot.

    Asta dupa ce fac parcarea aia monstru pe locul fostului stadion in Bartolomeu si ceva similar in Rulmentul / Coresi respectiv Steagu.

    Ar iesi un oras misto, tre’ sa recunoasteti :)

    00
  30. Și eu mi-am luat un Pegas electric și am renunțat rapid la a merge cu el prin Brașov pentru că am văzut de prea multe ori cum riști să fii dărâmat prin giratorii. În plus, nici aici traficul nu mai e ca altă dată.

    00
    • pe bune? prin brașov? eu am avut o singură problemă, pe o stradă ingustă m-a șters un băiat începător. s-a speriat el, m-am speriat și eu (eram cu copilul in scaun), s-a dat jos, și-a cerut scuze, aia a fost.

    • Vali, presupun ca nu te duci zilnic la munca, la piata, la film doar cu bicicleta. Adica nu faci 3-4 drumuri pe zi, in fiecare zi. Mai multe bilete, mai multe sanse de castig.
      Toate studiile pe care le fac oamenii astia rai din vest spun ca rezultatele cele mai bune apar cand separi biciclistii de masini. Realitatea este ca, intr-un oras normal, nu poti sa ai infrastructura dezvoltata si pentru una si pentru cealalta. Cel putin nu am gasit eu orasul ala.

      00
    • Da, consider că încă nu e destul de sigur, cel puțin pentru mine.
      Ce ți s-a întâmplat ție, care zici că ieși deseori cu bicicleta cred că i s-a întâmplat oricui – important e că ai avut gramul de noroc încăt să nu te dărâme, mai ales fiind cu copilul.
      Fiind și la volan sau în autobuz am văzut faze la milimetru cu bicicliști și poate d-aia sunt mai paranoia, cine știe.

      00
  31. Da-o in pista ma-sii, sa se faca si daca nu vin biciclistii atunci punem gherete pe ea ca sa sa pot sa imi i-au saorma din masina pe cind stau in coada la semafor!

    00
  32. Zoso aici nu e vorba de viabilitatea economica ci de incurajarea traficului pe bicla. E un catch 22, nu ai piste, lumea merge doar cu mașini, nu ai cicliști, ai impresia ca nu sunt necesare pistele. Cum bine a precizat un ante vorbitor, trebuie sa încurajăm mai întâi ciclismul recreațional de week end și apoi lumea adopta treptat bicla drept posibila soluție de deplasare prin oraș. Pistele trebuie sa fie delimitate bine, altfel cei care sunt nesiguri pe bicicleta vor ezita sa meargă pe lângă mașini. Avem noi șoferii noștri idioți în București dar ce meleteni inconștienti am văzut și în BV.. Mama mama

    00
    • si in weekend se umple buc de biciclete si apoi zice romanul dac liber ‘de ce aș sta la coada cu bicla cand pot sa stau cu masina’

      00
  33. Cred că e un raționament greșit. Zilele trecute discutam cu un prieten care se plângea că îl implora fiica lui (13 ani) să o lase să meargă cu bicicleta la școală (Șaguna – centrul vechi, iar el locuiește pe Zizinului) și a ezitat pentru că îi pune viața în pericol. (Are dreptate!) A cedat în cele din urmă, fata merge doar pe trotuar și cred că știi prea bine cum e să circuli cu bicicleta pe trotuarele care sunt oricum pline de oameni și mașini parcate…

    Dacă ar fi piste sunt 100% convins că numărul de bicicliști ar crește semnificativ!

    00
  34. Ideea este sa descurajezi condusul masinii si sa încurajezi mersul cu bicicleta.

    In acest moment, este nepractic si usor periculos sa mergi cu bicicleta daca nu ai niste ambitie si niste experienta.

    00
  35. In Timisoara poti vedea copaci pe mijlocul pistelor de biciclisti. Sau mai rau masini urcate pe pistele de biciclete.

    00
  36. Ştii care e faza?

    La mine în oraş, care nu e nici Braşov şi nici Bucureşti, primeai amendă de la locali dacă te prindeau cu bicla pe trotuar. Serios. Asta deşi nu erau piste pentru biciclişti.

    00
  37. Atunci cand se fac proiecte prin afara cu fonduri europene pentru modernizarea strazilor aia cer sa se faca si piste de biciclete ca altfel nu iei banii. Progres cu forta. Acuma la noi e mai greu, ca populatia se multumeste cand se arunca o galeata de bitum, nu e nevoie de proiecte de anvergura.

    00
  38. cum era faza aia pe care tot insistai … toate rezidentialele si noile proiecte imobiliare sa aibe DINAINTE drumuri si utilitati si DUPAIA sa vina fraierii la cumparat in porumb?

    Dar cumva in articolul ăsta vrei biciclisti MULTI si fraierii ÎNAINTE de piste (drumuri si utiliatati)?

    cam ipocrit, nu crezi?

    Plus ca treaba cu pistele de biciclete tine de dezvoltarea strategica (si armonioasa) a unui oras pe crestere … in tandem cu transportul in comun

    Pentru ca altii au inventat deja roata si ghice ce? masinile sunt cel mai prost si ineficient mijloc de deplasare intrun oras iar daca vei merge pe masini vei ajunge la un oras sufocat, poluat, enervant. Repet, au incercat altii si NICIUNDE nu a mers reteta asta.

    Orasul este al oamenilor, NU al masinilor. trebuie dezvoltat ORICE altceva in afara de masini (clasicul autoturism de 3-5-7 locuri) bițe, autobuze, tranvaie, metrou etc care sa fie prioritare.

    plm, în jegul de timișoara știu DOUĂ traversări semaforizate de pietoni unde un om normal, în putere, reusește să treacă verde-verde doar la mers alert.
    EXACT, la mers normal nu apuci sa treci dincolo pentru ca deja se face rosu, verdele tine cateva secunde!
    am vazut batrani, mame cu copii pornind in traversare exact cand s-a facut verde si la mijlocul traversarii s-a facut ROSU deja!
    bataie de joc, oras facut pentru masini, sa treaca masinile, sa nu stea cumva. restul sa o suga.

    00
  39. Ca in Olanda s-au nascut cu pistele de biciclete si bitza in cur de mici, ei fiind sufocati de trafic in Amsterdam in anii ’70.

    Nu bre, trebuie piste. Trebuie taxate masinile, trebuie fortati oamenii sa mearga pe bitza si atunci o sa fie multi biciclisti.

    00

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG sau de la Finestore.