Pietonii și șoferii sunt șocați de bicicliștii neagitați

Am observat o chestie: sunt mulți oameni care sunt surprinși de bicicliștii civilizați. Care nu urlă, care nu trec pe lângă ei în viteză, care nu îi înjură și tot așa.

Cel puțin șoferii sunt adorabili. Se așteaptă să urlu, să le tai calea, să chestii. Și eu nu mă grăbesc nicăieri, și îi las și îmi văd de treaba mea și ei tot mirați.

Oare de ce? Chiar nu-mi dau seama. Sigur nu au făcut bicicliștii ceva.

pista-biciclete

Mulțumesc că ai citit acest articol.
Dacă vrei să susții acest blog, cumpără un abonament de 5$

41 comentarii

  1. Da, fiecare specie din trafic e drăguță in felul ei, mai ales daca este exclusiv șofer, biciclist sau pieton… Cine este câte puțin din fiecare are capacitatea și probabil binevointa de a coabita pasnic cu ceilalți tovarăși de suferință care trăiesc în jungla de asfalt.

    Comentariu apreciat.777
  2. Eu inca sunt mirat de biciclistii care se dau jos de pe bicicleta la trecerea de pietoni…

    Sau de cardurile de rutieri care stiu sa mearga corect pe DN-uri fara sa ocupe o banda jumate ca au ei chef sa stea la sueta in timp ce fac cosplay ca spermatozoizi…

    Comentariu apreciat.9614
    • #me too. :)
      chiar ieri am văzut 2 puști (13-15 ani, p-aici) dându-se jos de pe biciclete ca să traverseze.

      Comentariu apreciat.582
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 1185
    • Comentariu ascuns de spiriduși!
      [Click aici]

      Comentariu nasol. 27119
    • @Marius, de ce e safe să meargă 2 unul lângă altul? Da’ răspunde serios, nu la mișto.

      Comentariu apreciat.482
    • @Marius:

      Nu e nimic neaparat rau daca merg cate doi in paralel, problema apare cand sunt card si merg de parca i-a asezat Edi Iordanescu in teren (1-3-2-5…)

      @maxp:
      Daca nu m-a lasat mintea, as zice articolul 161, litera o) din codul rutier…

      Comentariu apreciat.303
    • @Paco:

      As zice ca daca sunt doi paralel, ocupa cam cat o masina din banda si vor fi depasiti mai larg, cum se fac depasirile de masini, eliminand tentatia de a depasi chiar daca iti vine ceva din fata „ca ai loc ca e doar un biciclist”.

      Indecis. Tu ce zici?3613
    • @Stefan
      Vezi ca au voie ea treaca pe langa trecerile de pietoni, pe bicicleta, daca si numai daca pista se continua pe langa trecerea de pietoni, dar teoretic nu au voie sa incalce marcajul de trecere de pietoni.
      Eu unul, nu am treaba cu biciclistii care trec pe bicicleta, atata timp cat nu imi sar in fata, mi se pare mai rapid pt amandoi, dar aici se aplica regula de care zicea Vali, trebuie sa ai grija de tine, ca is multi cu dreptatea pe piept in cimitir.

      Comentariu apreciat.333
    • Maxp Nu este nici o logică.
      In alte țări mai civilizate, cicliștii merg călare le trecere și li se oferă prioritate, șoferii nu sunt turbați ca la noi

      Indecis. Tu ce zici?3845
    • @StefanSC da man, multumesc. pt toate literele de la art 161 gasesc o explicatie, mai putin pt „o”.

      daca biciclistul nu se da jos de pe bicicleta cand traverseaza dar nici nu pedaleza se pune?

      Indecis. Tu ce zici?723
    • @Paco, răspund eu:

      Câteodată e mai bine așa, pentru că mergând în șir indian mai sunt unele lepre de „șoferi” care devansează razant și cu viteză.
      El din mașină apreciază că are loc, dar pe tine aproape te agață sau te dezechilibrează curentul de aer. Mergând în paralel câte doi (niciodată mai mult) e singurul mod prin care îl poți face să reducă viteza și să te depășească regulamentar și în siguranță.
      Dar asta merge doar la drum întins, în afara orașului, cu biciclete de șosea cu ghidon îngust, cu viteză de 35-40Km/h.

      Indecis. Tu ce zici?1417
    • @maxp din acelasi motiv pentru care nu alergi pe trecere…

      Indecis. Tu ce zici?274
    • din experienta de mers pe marginea strazii pe bicicleta am avut placerea sa fiu sters cu oglinda de soferii meseriasi care considera ca nu merita efortul sa depaseasca mai larg pt siguranta. asa ca am recurs la mersul pe prima treime spre mijlocul benzii in asa fel incat si aia normali dar si idiotii sa schimbe banda ca singura varianta de depasire. cei mai periculosi sunt de departe aia care transporta marfa sau depanatorii cu masini mici si curierii.

      174
    • pentru că e trecere pentru pietoni.
      pieton, pietoni- substantiv masculin
      1. Persoană care umblă pe jos pe o arteră (cu trotuare) străbătută de vehicule. (sursa dex online)

      pentru că oricât de rar/încet va învârti din pedale biciclistul călare pe bicicletă trebuie totuși să întârtă suficient de repede încât să nu se dezechilibreze. (ceva cu niște forțe pe la fizică, e mult de când am terminat liceul).

      viteza astfel rezultată va fi mai mare decât viteza medie de deplasare a pietonilor și astfel biciclistul îi pune în pericol pe pietoni.
      motivul pentru care biciclistul trebuie să se dea jos de pe bicicletă este siguranța pietonilor.

      că pietoni nu sunt doar bărbați 60+ kile, 170+ m (am pus cam minima), sunt și bătrâni în baston, femei pe tocuri sau nu, copii, etc. , persoane mult mai ușor dezechilibrabile și mai ușor rănibile.

      @Flat, în țările alea cu apă caldă de care zici există acele piste despre care zice @K.Julien. acele piste nu sunt treceri de pietoni. așa că pe acele piste nu există obligația de a se da jos de pe bicicletă.

      1712
    • la datul jos pe trecere, depinde, la noi e obligatoriu, dar cand ajugem tara civilizata o sa fie ca afara:
      – trecerile sa aiba cedeaza pentru bicicleta sau pentru masina (in functie de caz). ca sofer, ai cedeaza si la biciclisti, casti ochii, ca biciclist, treci frumos si nu vii ca la sprint in turul frantei
      – eventual benzile de biciclete sa fie prelungite pe langa trecerile de pietoni si soferii sa caste ochii in plm

      79
    • @maxp Daca n-ar fi obligatoriu sa coboare de pe bicicleta, te-ai trezi ca biciclistul din dreapta ta iti taie calea brusc pe trecere mergand in stanga (ca doar „are prioritate” pe trecere). Impactul va fi pe trecere si tu vei fi vinovat ca l-ai lovit pe trecere si trebuia sa il vezi.
      Se elimina din start o gramada de situatii confuze: dar m-am asigurat, dar nu l-am vazut, dar eram deja pe trecere… nu frate: te dai jos si mergi pe langa bicicleta sa apuce soferii sa te vada si sa franeze la timp.

      245
    • @Adi: repet, va fi doar o problema de timp pana nu o sa mai fie obligatorie coborarea pe trecere, e o chestiune de civilizatie. insa, cum eu tin la viata mea, in majoritatea cazurilor ma dau jos de pe bicicleta (mai putin de exemplu cand am verde, masinile rosu si sunt deja oprite sau cand trec o strada secundara unde masinile au stop sau cedeaza), dar sunt rare cazuri cand am nevoie sa trec pe o trecere pentru ca de obicei merg pe sosea si respect regulile de mers pe sosea, avand o infrastructura dedicata bicicletelor foarte slaba.

      @AB: poate ai fost corigent la fizica, dar un biciclist poate merge si mai incet decat un pieton daca vrea (unii pot sa tina bicicleta in echilibru si pe loc), nu cred ca mersul pe bicicleta iti ofera invizibilitate si daca traversezi cu aceeasi viteza de pietoni soferii nu te vad ca da cu virgula in creierul lor.

      Indecis. Tu ce zici?925
    • legea e peste tot la fel „nu treci pe trecere” dar in toata lumea s-a adaugat pista de bicla pe langa treceri. La noi la romania e mai simplu „nu se poate”

      @Ab: cele forte de le-ai invatat tu la fizica pot fi batute de nitica echilibristica. Niste forte pe care nu le-am invatat la fizica. Adica, in traducere, poti sa stai pe bicicleta si fara sa te misti. Socant, nu? Si, pe bicla pot sa merg decent de pe la 1-2km. Ce e drept, sub 5 e mai complicat

      411
    • @animaloo:

      Sunt sigur ca nea Jean care vine de la crasma dupa ce a bagat 200 de Unirea sau Ionel care nu poate sa isi inceapa ziua la corporatie fara 3 cafele pot sa stea in echilibru pe bicicleta fara sa fie in miscare ;).

      172
    • @Marius, si eu as fi curios de ce este mai safe sa mearga biciclistii cate doi in paralel.

      @Flat, spui ca in alte tari biciclistii au voie sa treaca calare pe trecerile de pietoni.
      Poti sa dai macar 2-3 exemple de astfel de tari mai evoluate decat noi?

      Dar ar fi util daca ai gasi exemple in care chiar au voie sa traverseze pe trecerile de pietoni, nu prin zone in care exista si pista de biciclete paralela cu trecerea de pietoni.

      91
    • sunt sute de mii de biciclisti in romania si nu mai ai loc de ei pe drumuri ca merg cate 2 in paralel. Pe bune? De cate ori vi se intampla si cat va ia sa schimbati banda sa ii depasiti? Pierdeti mai mult de 30 de secunde pe saptamana in medie din cauza asta?
      Dar e o mare crima pt ca legea facuta acu 50 de ani spune altceva.
      De cate ori ignorati cu buna stiinta legea in trafic? Mers cu viteza peste limita legala, depasit aiurea, depasit prea aproape de un ciclist, blocat o intersectie.

      Poate sa avem ceva mai multa empatie pt ceilalti si nu doar ochelari de cal cu niste legi pe care le bagam in seama doar cand ne convine si va fi ceva mai bine pt toti

      127
    • Trecerile de pietoni sunt pentru pietoni. Biciclistul pe bicicleta este un vehicul. Se supune regulilor vehiculelor. Cum nu umbli cu mașina pe trotuar și nici nu traversezi pe trecere cu mașina așa și cu bicicleta.

      93
    • sunt mai multe masini pe trotuare decat bicle pe treceri:))

      74
  3. Urasc oamenii care merg pe bicicleta sau trotineta si nu au pic de simt de conservare. Nu, daca te bagi prin dreapta unei masini, cu cei 30km/h, intr-o situatie in care soferul ala acorda prioritate si asteapta momentul potrivit sa se bage, nu esti foarte inteligent. Sanse mari ca omul ala sa nu te poata observa, mai ales ca se asteapta sa acorzi si tu prioritate in locul ala si sa nu tasnesti ca din tun.

    Comentariu apreciat.423
  4. De amuzament da un click si pune street view aici: https://maps.app.goo.gl/qyZ5CETXkyG3teCW8

    Sa vezi ce primar destept au severinenii, efectiv a taiat 3/4 din trotuar sa faca pista de biciclete care e spre intrarea in casa scarilor, nu spre exterior. Pietonii ar trebui sa faca slalom printre copaci sa mearga pe trotuarul lor. Iti dai seama ca non-stop sunt pe pista, asa ca aici chiar iti trebuie rabdare sa mergi – dar merg incet si ii ocolesc, ca ii inteleg.

    93
  5. Eu nu inteleg de ce va asteptati ca schimband mijlocul de transport, participatul la trafic roman, sa-si schimbe si comportamentul.

    Comentariu apreciat.360
  6. NOU
    #28

    Fa-te si motociclist, poate asa educi soferii ca mai sunt si oameni de treaba printre noi. ;)

    166
  7. „Cel puțin șoferii sunt adorabili. Se așteaptă să urlu, să le tai calea, să chestii. Și eu nu mă grăbesc nicăieri, și îi las și îmi văd de treaba mea și ei tot mirați.

    Oare de ce? Chiar nu-mi dau seama. Sigur nu au făcut bicicliștii ceva. ”

    Folosesc trotineta de vreo 2 ani prin Bucuresti, stau la semafoare, ma dau gios la treceri, dau prioritate pietonilor, respect toate regulile de circulatie. Nu stiu daca in tot acest timp am avut 3 incidente si alea minore in care ne-am dat in sange unu pe celalalt. Aproape toti soferii ma ocolesc regulamentar, imi fac loc cand stau in coloana la semafor si nu ma claxoneaza nimeni. Sper sa nu cobesc si sa-mi rupa vreunu picioarele zilele urmatoare.

    221
    • este ca nu mergi pe contrasens?
      cei mai multi biciclisti considera ca sensul unic e doar ptr autovehicule.
      am si io o durere, ca pe-o strada cu sens unic pe care o folosesc zilnic, dau nas in nas cu bibiclisti pe contrasens, tot zilnic.

      Indecis. Tu ce zici?255
    • Nu merg pe contrasens, de obicei drumul pe care l-as face cu masina in mod normal, il fac si cu trotineta.

      101
    • @miriam: cand ajungem tara civilizata o sa aiba voie si biciclistii pe contrasens, mai greu de soferii care fac spume aiurea

      519
    • @Perkele, mi se pare socant ce aud de la tine. Ce tara „civilizata” a ajuns la concluzia ca este acceptabil sa mergi cu 40-50 km/h pe un drum cu sens unis si, dupa curba, sa-ti apara in fata un biciclist care merge si el cu 10-15 km/h?
      Si in plus, conform legii, cine are prioritate in cazul acesta?

      171
    • @Andrei G: In Ungaria biciclistii au voie pe contrasens pe strazile cu sens unic. Ca sofer, casti ochii in ambele parti cand intri pe o strada cu sens unic si/sau cand virezi stanga/dreapta de pe o strada cu sens unic.
      Desigur, au voie doar daca au tabla aditionala care specifica acest lucru. Un exemplu aici: https://imgur.com/a/rXK6bnu

      02
  8. Pe mine ma claxona un special pe bicicleta si imi reprosa ca : nu auzi ca claxonez? De ce nu te dai la o parte? in tartacuta lui de inapt al societatii – i-a luat ma-sa trotuar si cand calxoneaza trebuie toata lumea sa se de la o parte sa treaca maiestatea sa idiotul
    Cred ca o sa fiu primul pieton care va tranti un special ca asta.
    P.s sunt si eu biciclist dar circul conform codului rutier

    Comentariu apreciat.414
    • mi-aș dori ca într-o astfel de situație să am prezența de spirit să bălmăjesc ceva neinteligibil și să fac un semn la urechi că ”nu aud”. :)
      sunt destul de curioasă să văd moaca unuia/uneia care primește un astfel de răspuns :)

      92
    • ala e nesimtit, daca n-are pista nici macar n-are voie pe trotuar si eu ca biciclist ii dam vreo 2 injuraturi si ii faceam un pic de educatie

      84
    • O specie aparte sunt trotinetistii ce se folosesc de trotineta ca de un berbece pentru a-și croi drum pe trotuar, forțând pietonii sa se ferească.

      50
  9. No, dar ce atâta graba?

    Gice it time…it will grow on you

    33
  10. cand mergeam in Romania aveam rar probleme cu bicla prin bucuresti. Asta in conditiile in care mergeam destul de tare si ma bagam fara greata peste tot.
    Dar, aparent cand mergi cu 30-40 (daca te bagi) soferii te cam lasa in pace.

    Reguli destul de simple, care nu contin „stai la toate semafoarele” dar contin „nu treci intersectia plina de masini daca e rosu” (am vazut multi biciclisti care aveau problema asta) si „incearca sa ajungi sa fii primu la semafor, ca sa poti negocia corect intersectie”. Si, una socanta „daca nu prea e loc sa te bagi intre masini considera ca e un bun moment sa iti tragi sufletu”

    29
    • „stai la toate semafoarele” mi se pare o regula de baza, nu poti sari peste ea doar pentru ca asa vrea pinionu tau.
      Urari de bine in mod special petnru biciclistii care fac asta cu pietoni pe trecere.

      81

Adaugă un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii! Adresa de email nu va fi publicată.

1. Linkurile utile în context sunt binevenite.
2. Comentariile asumate fac bine la blăniță.
3. Șterg comentariile care îmi strică buna dispoziție.
4. Nu fiți proști, agramați sau agresivi la primele 50 comentarii aici.

Susținere

Susține acest blog cumpărând de la eMAG, de la Finestore, de la PORC sau de la Aceeași Mărie.

Top articole

7 zile