blogoAutor:
valimarți, 15 decembrie 2009, 12:26 1529 62
Care e semnul internaţional pentru “boule, nu mai eşti in curte la mă-ta, eşti pe sosea şi ninge, e vizibilitate redusa, aprinde naibii şi poziţiile si faza scurtă”?
Probabil e degetul de onoare dar cred ca trebuie sa acompaniezi cu o serie de miscari enervate si de injuraturi pimentate. Poate ca ar trebui sa se creeze unul mai universal de atat.
00
NOU
#9
aNDRIIpOPA
…mama lu’ Proces-Verbal…
00
NOU
#10
nastylicious
2 masini busite.
00
NOU
#11
radhoo22
eu am auzit pe un nene care nu aprinde farurile ziua pentru ca ii creste consumul
00
NOU
#12
KillerINC
as adauga la comentariul #1 si niste jante de-alea cu tepi iesite
Semnul este “boule, nu mai eşti in curte la mă-ta, eşti pe sosea şi ninge, e vizibilitate redusa, aprinde naibii şi poziţiile si faza scurtă?” scris cu cheia pe masina
00
NOU
#14
gigel
Ai uitat sa ii mentionezi pe dobitocii care pe o ploaie, un viscol ceva au masini argintii sau gri si merg fara lumini.
Am vazut multe tipuri de cretini la volan. Cei mai periculosi sunt cei care au masini culoarea asfaltului si nu aprind luminile nici atunci cand este ceata. Alte categorii de soferi de doi lei sunt aceia care merg tot timpul cu proiectoare. Nu conteaza ca nu este ceata el are proiectoarele si xenoanele aprinse.
00
NOU
#16
gica
SEMNUL PENTRU ACEST TEXT..HMMMM SA ZICEM…… __I__ ..?
00
NOU
#17
Arthur
O bataie crunta si neaparat o polita mai mare la RCA!!!
00
NOU
#18
Kramer
@Nashu_mare
E greu sa dai 300 EUR pe anvelope de iarna cand se duce juma’ de salar pa leasing…
00
NOU
#19
dennis
@radhoo22: doar pe unul? eu pe mai multi.
00
NOU
#20
Takju
Poţi face un sticker cu mesajul ăsta.
00
NOU
#21
mirc
@nashu_mare: vezi ca n-au toti banii lu’ nashu_mare sa-si ia inca un set de roti cu gume de iarna…..astia mai amarastenii umblam tot cu alea de vara, da’ macar aprindem luminile unii dintre noi!!!
@Kramer: @mirc: Lasati masinile acasa! Asta e, nu le-ati dotat de iarna, folositi transportul in comun. Daca nu iti permiti intretinerea masinii, de ce v-ati mai luat-o?
Ce ma incalzeste pe mine ca nu aveti voi bani sa va luati cauciucuri decente cand intrati in mine sau cand de abia plecati de pe loc si blocati orasul? Luati all-season daca nu va permiteti doua schimburi, dar un all-season adevarat, nu ce vine cu masina noua!
00
NOU
#23
Dragos
Maine am si eu orasul :d sper sa-l „Admit” :d
00
NOU
#24
Etherfast
Un deget… nu mai stiu care.
00
NOU
#25
Programare Sociala
@nashu_mare: Ce îi încălzește pe toți ceilalți de cauciucurile tale decente?
În condițiile în care la noi ninge 3 zile toată iarna, nu prea se justifică o investiție în așa ceva.
Cauciucurile de iarnă sunt mai mult un moft decât o necesitate. Dacă e musai să iei mașina mergi cu grijă, păstrezi o distanță potrivită față de cel din față și asta este. Întârzii de 3 ori la serviciu toată iarna și gata.
Atâta timp cât legislația nu impune așa ceva și considerând iernile blânde de la noi, nu o să vezi prea mulți oameni schimbând gumele intersezonal.
Dacă îți este frică că vor intra alții în tine, atunci mai bine lași în parcare mașina ta prețioasă cu cauciucurile tale de iarnă cu tot.
@Programare Sociala: Imi cer scuze dar tu treci pragul nestiintei direct in grajdul boilor. Cauciucurile de vara devin casante/rigide/plastice la temperaturi mai mici de 6 grade generand o aderenta de car cu roti de lemn. Cauciucurile de iarna nu sunt neaparat pentru zapada, sunt pentru frig. Pe zapada caucicurile de vara sunt pur si simplu incontrolabile.
Sunt convins, esti un nesimtit. Moft este sa mergi cu masina nepregatita.
@Dragos, bafta multa, am dat si eu acum 5 zile, dar astept sa vina vara, sa ies pe strada :))
Ontopic: un sticker cu mesaju asta lipit pe masina ar fi ideal!
00
NOU
#28
pif
Pai ce-i asa greu sa-ti iei anvelope de iarna?
Astepti sa ninga ca azi, te duci in Cora si te lasi convinsa sa-ti iei trei de-un fel si al patrulea un pic diferit.
Vazuta mai devreme in timp ce cautam o maturica…
Am vazut ca se mai simt ciobanii fara lumini daca le dai flashuri. Unii.
00
NOU
#29
bampi
Daca s-ar da amenzi cum trebuie pentru nerespectarea legii ar fi ceva.. Da cum se mai comenta pe aici, se consuma bateria de la faruri si trebuie sa tina cat mai mult, e criza doar, nu ne permitem o baterie noua
00
NOU
#30
Programare Sociala
@nashu_mare: E cam idiot să îți ceri scuze din moment ce mă înjuri.
Așa cum cauciucurile de vară devin casante și rigide la temperaturi scăzute și cauciucurile de iarnă devin o marmeladă întinsă pe asfaltul uscat atunci când pui o frână mai sănătoasă. Ca să nu mai vorbesc de o distanță mult mai mare de frânare pe asfalt uscat.
Cauciucurile de vară NU sunt pur și simplu incontrolabile pe zăpadă. Dacă ar fi, nu ai mai vedea aglomerație de acum pe străzi. Trebuie să adaptezi doar viteza la condițiile de drum. Nu tragi de volan, nu accelerezi brusc, nu conduci cu viteza. Astea sunt reguli elementare.
Doar pentru că îți pui gume de iarnă nu înseamnă că ești mai zmeu ca alții.
@John Doe, puștiule, ai carnet? Nu prea ar trebui să te bagi în discuții din astea dacă nu ai pus încă mâna pe covrig.
@rzvwien, la noi nu există așa ceva în legislația rutieră… discuțiile pe tema „în străinătate e altfel” sunt tardive.
00
NOU
#31
Andrei
@nashu_mare: discutia anvelope de vara/iarna e lunga. In principiu sunt de acord ca dotarea cu cauciucuri de iarna e un ples.
Insa, am umblat vreo 4 ani prin zapezi cu cauciucuri de vara si nu am facut nici un accident (in conditiile in care nu aveam nici vreun sistem electronic de asistenta). Doar am belit ochii mai bine, am mers un pic mai incet, mai atent. Ce te faci cu aia care isi iau anvelope de iarna si brusc cred ca nu mai au nici o problema, aia care cred ca daca au anvelope de iarna pot circula fix ca vara? Aia nu sunt periculosi?
P.S. suntem offtopic, post-ul era despre aprinderea luminilor, chestie absolut necesara.
00
NOU
#32
rzvwien
Solutia este legea si mai ales aplicarea ei. In Austria legea spune ca de pe data de 1 noiembrie pana pe 15 aprilie esti obligat sa ai cauciucuri de iarna, chiar daca nu e pic de zapada. Amenda pt. cei fara cauciucuri de iarna este de 35 euro, la control de rutina in trafic si, atentie, 5000 euro daca esti implicat intr-un accident chiar si atunci cand nu esti tu de vina pt producerea accidentului!!! La fel este si in cazul in care nu ai asigurarea platita. Partea si mai frumoasa in Austria este ca orice amenda neplatita, dupa aproximativ 12 luni, maxim 18, se transforma direct in zile de inchisoare. Deci solutii exista, dar na, aia sunt niste prosti, nu ca romanii, nascuti sa fie miez. Cat despre retarzii care comenteaza ca e un fel de moft sa ai cauciucuri de iarna, le doresc cat mai multe accidente, poate selectia naturala ne mai ajuta sa scapam de boii din trafic.
00
NOU
#33
John Doe
@ Programare Sociala
Tu consideri ca gumele de iarna sunt bune numai in cazul in care e zapada afara? Permite-mi sa te corectez, cauciucurile de iarna sunt facute in primul rand dintr-un cauciuc care nu se intareste asa de tare la temperaturi scazute precum cele de vara -> aderenta mai ridicata.
00
NOU
#34
John Doe
Ah, am uitat sa mentionez. Programare sociala – esti un bou ABEREZI GRAV.
00
NOU
#35
Alex
Cauciucurile de iarna nu sunt bune numai pe zapada; daca temperatura e sub 7 grade, se comporta mai bine decat cele de vara pe orice suprafata. Daca intra altii in tine pt ca nu are cauciucuri de iarna … e trist. Tine de educatia rutiera si responsabilitate. La fel ca aia care merg fara pozitii aprinse sau aia care merg cu proiectoare si faruri in orice conditii (ultima are o subcategorie speciala, loganistii cu proiectoare)
00
NOU
#36
Liviu
Ai uitat de categoria aceea de chinezi care nu stiu sa urneasca absolut deloc masina in conditii de inghet Bineinteles ei reprezinta subcategorie pentru marea adunare a oamenilor care au inca, cauciucuri de vara montate pe masina :))
00
NOU
#37
andrei
@Programare Sociala
Daca la noi ninge 3 zile pe an si nu se justifica sa iei cauciucuri de iarna, atunci trebuie ca in alea 3 zile sa mergi la servici folosind mijloacele de transport in comun.
Nu este obligatoriu sa mergi cu masina….daca nu iti permiti asta este.
00
NOU
#38
pejte
Observ ca niste baieti desptepti spun ca nu e nevoie de anvelope de iarna in Bucuresti (cel putin) ca ninge cateva zile pe an. Nimic mai gresit. Sub 7(zic ei) sub 2 zic eu anvelopele de vara se fac plastic. Aluneca la accelerari, la franari, fug in curbe etc etc. Nici cu 2 anvelope de iarna nu e bine ca iti fuge fundul.
Unii pur si simplu sunt mai inconstienti/idioti…
00
NOU
#39
Radu Panciuc
Luminile sunt pentru loseri. Vazui in weekend pe autostrada un TIR care, desi ningea, nu avea nici macar o lumanare aprinsa…
@io: tu poti porni faza scurta si apoi pozitiile? ce masina ai?
00
NOU
#42
dennis
hai cu luminile: mai ales in perioada asta e necesar ca painea calda sa dai drumu la faza scurta, altfel te trezesti ca boul ca e seara bine si tu tot fara faruri circulezi. regula mea: tu mergi fara becuri sa faci economie? eu bag faza lunga sa compensam (stiu ca-s bou, dar asta e)
00
NOU
#43
maxp
azi am vazut numa pustani teribilisti cu super masini , care culmea , se presupune ca au tot felul de sisteme performante, nu stiu cum le zice ca eu am logan , si care derapau in toti dracii la plecarea de pe loc sau cum prindeau o galma de zapada. am vazut chiar si niste gipane in halul asta…
parerea mea… niste cauciucuri de zapada se justifica pe un drum sinaia-cota 1400 inzapezit .. cu toate ca si ala se face lejer cu all-season din dotare daca stii sa manuiesti manetele
si oricum cauciucurile de iarna iti dau un 5% avantaj ..
00
NOU
#44
John Doe
@ Programare sociala – Da, am si carnet si masina luata exclusiv din banii mei. Sunt incepator ce-i drept. Mai mare rusinea sa te invete un inceptor cum e treaba cu cauciucurile. Mai … Titi Aur junior.
Hai ca te-ai facut de ras in sfarsit, de mult vroiam sa te prind intr-o situatie de genul acesta. Mai lasa aerele de atotstiutor.
00
NOU
#45
io
nu poti aprinde si pozitiile si faza scurta in acelasi timp ori faza scurta ori pozitii
00
NOU
#46
Programare Sociala
@John Doe, când nu ai experiență, mai bine stai în banca ta. Cred că te-a luat prea mult valul entuziasmului și te-ai lăsat influențat de cei care predică cu fanatism despre necesitatea cauciucurilor de iarnă în sezonul rece. Sunt bune, sunt recomandate, dar nu sunt obligatorii. Se poate și fără ele. Dovada e chiar pe stradă, 95% dintre mașini sunt pe pneuri de vară. Trebuie să adaptezi viteza la condițiile de drum și atât.
La mintea ta mâine o să vii să ne spui că tu ți-ai luat slickuri de ploaie, evident din banii tăi :), că sunt obligatorii în zilele ude.
P.S. Să știi că nu este o noutate pentru nimeni că 4 cauciucuri de iarnă sunt mai bune decât 4 cauciucuri de vară în sezonul rece. Nu trebuie să faci pe prostul și să îmi reciți din lecțiile învățate de pe forumuri auto și magazine online gen depozituldeanvelope.ro.
00
NOU
#47
io
ma prima data aprinzi pozitiile apoi e faza scurta
si am o scoda octavia
00
NOU
#48
John Doe
@Programare sociala – Ce ironic suntem azi :). Este adevarat, nu am o vasta experienta dar totusi mai stiu una alta. Treaba cu cauciucurile mi se pare chestie de bun simt. Orice pamapalau stie diferenta dintre un cauciuc de iarna si unul de vara, dar tu esti o exceptie de la regula din cate observ.
Ce incearca sa-ti spuna toata lumea si tu nu vrei sa intelegi ori nu poti sa intelegi pentru ca esti limitat, este ca nu reprezinta un moft achizitia unor cauciucuri de iarna, ci mai degraba o necesitate.
Este adevarat, 95% dintre masinile DIN ROMANIA (nu la modul general cum ai zis tu) sunt echipate cu pneuri de vara. Nu zic ca nu poti sa mergi cu ele, insa e mult mai dificil si uneori imposibil daca incerci sa urci o panta. O sa ajungi sa iti chemi prietenii sa te impinga. Ca sa nu mai vorbesc de numeroasele accidente comise pe timp de iarna tocmai din cauza acestora ca tine.
Nu am nimic impotriva celora care nu-si permit o asemenea investitie. La tine m-a deranjat prostia in forma pura. Si cu asta am incheiat :), nu ne spalam rufele in public.
00
NOU
#49
io
in germania in caz de accident daca nu ai cauciucuri de iarna nu primesti asigurarea
stiu ca va zgarciti la bani insa cauciucurile de iarna sunt necesare pt a circula fara stres
00
NOU
#50
dennis
pt toti zmeii cu cauciucuri de vara in sezonul rece. prima ninsoare la cluj. un clio cu cauciucuri de vara a ramas jos pt ca nu a reusit nici futut sa urce un delut. mai sa vezi ca vine nenea loganu cu gume de iarna si ghici….surpriza? nu. chiar deloc. el a urcat fara probleme. drumuri bune!
@Programare Sociala:
Stimate neaose, bre adevaratule, bre miezule, draga romane, bai nesimtitule, nu stiu daca ma pot considera sofer adevarat, avand doar 8 ani de soferie, anul asta am facut doar 50 de mii de km, stiu insa care e diferenta dintre o anvelopa dura si una moale, stiu ce inseamna o anvelopa care elimina apa sau care adera la zapada. Tu stii? Nu sunt sofer profesionist insa sofatul face parte din slujba mea. De aia ma enervez cand vad cretini care considera anvelopele de iarna un moft si care ies pe zapada cu anvelope de vara pentru ca „ei se descurca”. Pentru ca respectivii imi pun bete in roate, ma pun in imposibilitatea de a imi face treaba. Nu stiu daca ar trebui sa ma crezi pe mine despre avantajele cauciucurilor de iarna, dar ai putea sa crezi tarile care le considera obligatorii, chiar si cand nu ninge.
Si pentru ca in seara asta am fost nevoit sa merg cu o masina, nu a mea, care avea cauciucuri de iarna doar pe o parte (a suferit un semi – accident ieri), pot sa iti garantez ca o buna parte din drum (si am mers cam 4 ore ca doar deh, existati VOI pe strada…) volanul se smucea (si mergeam cu viteza VOASTRA) si se aprindea bordul (intra ESP-ul). Oare de ce se intampla asta daca cele doua tipuri de cauciucuri sunt virtual identice?
00
NOU
#52
Florin
@nashu mare – crezi ca esti cel mai tare cu cauciucurile tale de iarna, daca esti prost sofer si bruschezi comenzile fac ceva pe cauciucurile tale.
Multi dobitoci umbla cu luminile stinse inclusiv noapea ca e lumina de la stalp
00
NOU
#53
borg
Mda, mai stiu eu dinastia destepti care nu au nevoie de cauciucuri de iarna, ca ei compenseaza aia 5% in plus prin maestria la volan. E plin de ei, mai ales pe unde se mai blocheaza drumurile. Dar niciodata nu e vina lor ca nu au ce trebuie pe masina, tot timpu is ceilalti care nu is asa maestri la volan si nu stiu compensa. Si dupa ce intra in tine, nu stiu cum sa se scoata si „hai sa ne intelegem”, sa nu ramana fara permis. Fu…ing idiots.
00
NOU
#54
borg
Aici nu se pune problema gen „care o are mai mare”, adica care e mai bun sofer. E o chestie de bun simt. Daca cauciucurile alea de iarna te ajuta sa te opresti in 20 de metri la o franare in loc de 25, fac diferenta in a omori pe cineva sau nu. Exact la fel e si chestia in oras. Poti merge cu alea de vara dar ca sa compensezi, mergi mai incet si provoci cozi, intarzieri sau chiar blocaje, cand nu esti in stare sa urci un amarat de deal, astfel ii freci pe aia care ar putea. Asta indiferent daca esti zeul soferilor sau presupuneri de genu ca daca esti sofer prost etc. Stii cum e chestia cu daca…daca baba avea un coi, mergea si ea la razboi. Asa ca, sa lasam chestiile ca restu is prosti si nu stiu conduce dar zeul soferilor poate merge cu orice pe masina, ca el e miezu. Numai ca e plin de asi dinastia ai condusului, cu masini gen „bemweu” la care abia pot baga combustibil o data pe luna si care isi cauta acuma motive ca anvelopele de iarna is mofturi. Toata stima pentru „loganist”, pentru ca a fost pregatit de iarna. Asta arata in primul rand calitatea lor ca oameni si ca soferi.
00
NOU
#55
adi
Asta da post cu potential…
Clar ca trebuie faza scurta.
Clar ca trebuie cauciucuri de iarna.
Daca ar conta doar cu 5% cauciucuri de iarna vs cele de vara, nu cred ca era asa nebunie azi pe drumurile din romania.
Viteza medie in oras (in romania) e foarte mica din cauza soferilor in orice anotimp, dar iarna e mai rau ca oricand.
Toti zmeii care se cred zeii condusului sunt convinsi ca nu au nevoie de cauciucuri de iarna pt ca stiu ei sa tina masina-n frau, si fac accidente.
Am tractiune spate, am carnet de 2 ani, am cauciucuri de iarna, si nu e absolut nicio problema in trafic in ceea ce priveste masina, in schimb trebuie sa franez in spatele tuturor tampitilor care merg sanie pe alea de vara cand franeaza, trebuie sa ma uit tot timpul in retrovizoare si sa dau semnal scurt de frana celui din spate ca sa fiu sigur ca nu se-nfige in mine.
Daca vreti sa ajutati, si sa va ajutati, puneti-va dracu cauciucuri de iarna, aprindeti-va farurile, si conduceti in plm ca niste oameni responsabili…
fuckin’ fairies…
00
NOU
#56
adi
@borg : pls fara „cu masini gen “bemweu” „,poate nu-s toti asa, poate sunt exact aia care te lasa sa intri in trafic atunci cand nimeni nu te lasa pentru ca ei au prioritate(eu fac asta tot timpul), ar cam fi momentul sa nu mai spuneti ca marca asta e de cocalari si mai stiu eu ce(sunt multi care si-ar cumpara un bmw, dar le e rusine din cauza imaginii care s-a creat), stiu ca-s o gramada de idioti care conduc asa ceva, dar nu sunt asa concentrati pe-o chestie d-asta de stricat traficul si facut accidente… (nu dau alte exemple pt ca e chiar irelevant, idioti sunt de toate felurile, prejudecatile sunt prea de tot)
Florn, corect, nu trebuie sa bruschezi comenzile, chiar si cu caucicuri de iarna, asta innclude si franele pana intra ABS-ul, care tot o bruscare este. Diferenta e ca rotile de iarna iti permit o mult mai mare libertate in miscari. Nu tot ce se considera bruscare pe niste cauciucuri de vara este bruscare pe caucicucuri de iarna..
PS: Situatia se inverseaza in timpul verii cand pneurile de iarna devin plastilina.
00
NOU
#58
Programare Sociala
@John Doe, stai liniștit, toată lumea trăiește cu impresia că mai știe una alta. Altfel nu ar apărea polemicile astea pe aici.
@nashu_mare unde am scris eu că cele 2 cauciucuri sunt virtual identice? Poți să ai bun simț și să citești tot ce scriu și să nu mai extragi din context doar ce vrei tu să critici?
@borg dacă planul este să oprești în 25 metri pe cauciucuri de vară, atunci cu siguranță viteza ta nu este adaptată condițiilor de trafic. :)) Mai bine te asiguri că viteza de croazieră îți permite să oprești în 5. Desigur, asta duce și la furia zmeilor cu cauciucuri de iarnă care se grăbesc și se simt încurcați.
O mentalitate de tipul: ” cu masini gen “bemweu” ” nu arată decât frustrarea ta. Nu este normal să desconsideri o marcă în funcție de șoferi.
P.S. Și da, uneori e al dracu de greu să urci o pantă amărâtă.
Cu ce viteza trebuie sa mergi ca sa opresti in 5 metri cu cauciucuri de vara pe timp de iarna?
Aceeasi intrebare si pentru cauciucuri de vara in timp de vara. Tu chiar iti propui sa opresti in 5 metri? Cred ca ai o problema cu aprecierea distantelor.
00
NOU
#60
Programare Sociala
@nashu_mare: ca melcul. Credeam că se subînțelege.
Eu nu contest și nu am contestat niciodată confortul și siguranța oferită de cauciucurile de iarnă, dar tactu cu dacia 1300 mergea pe „vară” toate anotimpurile. Vara mai repede, iarna mai încet. Și se putea.
Dar mai nou nu se mai poate. Pentru unii. Doar pentru că ei vor să meargă la fel de repede și iarna și vara.
Acum, sunt oameni care au o amărâtă de dacie. Care valorează cât 4 cauciucuri de iarnă probabil. De la ăștia ai tu pretenția să își pună de iarnă?
Sunt oameni care vin cu mașini decente dar cu jante pe 16″ sau 17″ de aliaj. Pentru că este o concepție formată cum că nu poți freca cauciucu’ toată ziua bună ziua și că e bine să cumperi jante de tablă în sezonul rece, costurile echipării sunt destul de mari. Cumperi tabla cumperi și cauciucurile. Nu toți își permit.
Sunt oameni care au mai multe mașini. O mașină de oraș, una de drum lung, calătorii, familie,etc. Pe care o încalți mai întâi? Aia de oraș, pe care o folosești zilnic, în aglomerația urbană? Sau pe aia de drum lung, cu care străbați sute de kilometri și eventual urci cu ea și la munte?
Ca să nu mai zic că sunt oameni care pur și simplu nu au timp să umble să cumpere cauciucuri de iarnă, să le monteze. Unii nu au nici unde să stocheze setul de vară. Unde le pui? Sub pat? În debara printre borcanele de murături? La un depozit specializat?
Sunt oameni care nici nu știu că există astfel de cauciucuri. Ai văzut la TV vreo campanie de informare despre așa ceva?
Mentalitatea tuturor e simplă: „Nu am bani anul ăsta de cauciucuri. Dar la anu cumpăr sigur. Anul ăsta mă descurc eu, merg mai încet, iau transportul în comun, văd eu cum fac”.
Deci dacă sponsorizează nashu_mare, poate si-ar pune mai multi.
Nu, nici eu (mi-am inceput „cariera” de sofer pe Oltcit), nici taica-miu nu am mers pe cauciucuri de vara, erau cauciucuri all-season, cu profil all-season. Nu sunt cauciucuri de iarna dar nici ca cele de vara cu care vin acum cu toate masinile noi (cu profil special de ploaie dar care e total ineficent pe zapada).
Nu e obligatoriu sa ai alte jante, speciale pentru cauciucurile de iarna. Ala e chiar un moft.
Pentru cei care nu au chef sa umble sau nu au unde sa stocheze cauciucurile de iarna exista acum cauciucuri all-season foarte bune, nu cum erau la Dacie inainte si, din nou, nu ca cele care vin cu masinile noi. Sunt mai scumpe decat cele de iarna, dar isi fac banii. Bine, daca nu cumva sunt cele mai ieftine.Sunt destul de bune incat sunt acceptate ca fiind de iarna in statele in care astea sunt obligatorii. Ca exemplu poti sa iei Dunlop 4All Seasons, dar gasesti la toti producatorii.
Pentru specimene d-alea nu există aşa un semn…
Dar ala cu „monteaza-ti in mizda pa-tii cauciucuri de iarna sau lasa dracu’ masina acasa” care e?
Cine i-a pacalit pe ei ca ce vine din fabrica sunt „cauciucuri all-season”?
se dezmeticesc repede astia cand ii loveste unu din spate …
Degetul mijlociu.
Bullbar montat pe bara de fata si ranforsari in fetele de usi este solutia.
le este frică să nu consume curent ! cel puţin cei cu dacii…
asta!
http://1.bp.blogspot.com/_tGbN62N6aIM/SRGjePRx98I/AAAAAAAAADM/0HJBOfiz1so/s320/Retards_by_warezonfire.jpg
Probabil e degetul de onoare dar cred ca trebuie sa acompaniezi cu o serie de miscari enervate si de injuraturi pimentate. Poate ca ar trebui sa se creeze unul mai universal de atat.
…mama lu’ Proces-Verbal…
2 masini busite.
eu am auzit pe un nene care nu aprinde farurile ziua pentru ca ii creste consumul
as adauga la comentariul #1 si niste jante de-alea cu tepi iesite
Semnul este “boule, nu mai eşti in curte la mă-ta, eşti pe sosea şi ninge, e vizibilitate redusa, aprinde naibii şi poziţiile si faza scurtă?” scris cu cheia pe masina
Ai uitat sa ii mentionezi pe dobitocii care pe o ploaie, un viscol ceva au masini argintii sau gri si merg fara lumini.
Am vazut multe tipuri de cretini la volan. Cei mai periculosi sunt cei care au masini culoarea asfaltului si nu aprind luminile nici atunci cand este ceata. Alte categorii de soferi de doi lei sunt aceia care merg tot timpul cu proiectoare. Nu conteaza ca nu este ceata el are proiectoarele si xenoanele aprinse.
SEMNUL PENTRU ACEST TEXT..HMMMM SA ZICEM…… __I__ ..?
O bataie crunta si neaparat o polita mai mare la RCA!!!
@Nashu_mare
E greu sa dai 300 EUR pe anvelope de iarna cand se duce juma’ de salar pa leasing…
@radhoo22: doar pe unul? eu pe mai multi.
Poţi face un sticker cu mesajul ăsta.
@nashu_mare: vezi ca n-au toti banii lu’ nashu_mare sa-si ia inca un set de roti cu gume de iarna…..astia mai amarastenii umblam tot cu alea de vara, da’ macar aprindem luminile unii dintre noi!!!
@Kramer: @mirc: Lasati masinile acasa! Asta e, nu le-ati dotat de iarna, folositi transportul in comun. Daca nu iti permiti intretinerea masinii, de ce v-ati mai luat-o?
Ce ma incalzeste pe mine ca nu aveti voi bani sa va luati cauciucuri decente cand intrati in mine sau cand de abia plecati de pe loc si blocati orasul? Luati all-season daca nu va permiteti doua schimburi, dar un all-season adevarat, nu ce vine cu masina noua!
Maine am si eu orasul :d sper sa-l „Admit” :d
Un deget… nu mai stiu care.
@nashu_mare: Ce îi încălzește pe toți ceilalți de cauciucurile tale decente?
În condițiile în care la noi ninge 3 zile toată iarna, nu prea se justifică o investiție în așa ceva.
Cauciucurile de iarnă sunt mai mult un moft decât o necesitate. Dacă e musai să iei mașina mergi cu grijă, păstrezi o distanță potrivită față de cel din față și asta este. Întârzii de 3 ori la serviciu toată iarna și gata.
Atâta timp cât legislația nu impune așa ceva și considerând iernile blânde de la noi, nu o să vezi prea mulți oameni schimbând gumele intersezonal.
Dacă îți este frică că vor intra alții în tine, atunci mai bine lași în parcare mașina ta prețioasă cu cauciucurile tale de iarnă cu tot.
@Programare Sociala: Imi cer scuze dar tu treci pragul nestiintei direct in grajdul boilor. Cauciucurile de vara devin casante/rigide/plastice la temperaturi mai mici de 6 grade generand o aderenta de car cu roti de lemn. Cauciucurile de iarna nu sunt neaparat pentru zapada, sunt pentru frig. Pe zapada caucicurile de vara sunt pur si simplu incontrolabile.
Sunt convins, esti un nesimtit. Moft este sa mergi cu masina nepregatita.
@Dragos, bafta multa, am dat si eu acum 5 zile, dar astept sa vina vara, sa ies pe strada :))
Ontopic: un sticker cu mesaju asta lipit pe masina ar fi ideal!
Pai ce-i asa greu sa-ti iei anvelope de iarna?
Astepti sa ninga ca azi, te duci in Cora si te lasi convinsa sa-ti iei trei de-un fel si al patrulea un pic diferit.
Vazuta mai devreme in timp ce cautam o maturica…
Am vazut ca se mai simt ciobanii fara lumini daca le dai flashuri. Unii.
Daca s-ar da amenzi cum trebuie pentru nerespectarea legii ar fi ceva.. Da cum se mai comenta pe aici, se consuma bateria de la faruri si trebuie sa tina cat mai mult, e criza doar, nu ne permitem o baterie noua
@nashu_mare: E cam idiot să îți ceri scuze din moment ce mă înjuri.
Așa cum cauciucurile de vară devin casante și rigide la temperaturi scăzute și cauciucurile de iarnă devin o marmeladă întinsă pe asfaltul uscat atunci când pui o frână mai sănătoasă. Ca să nu mai vorbesc de o distanță mult mai mare de frânare pe asfalt uscat.
Cauciucurile de vară NU sunt pur și simplu incontrolabile pe zăpadă. Dacă ar fi, nu ai mai vedea aglomerație de acum pe străzi. Trebuie să adaptezi doar viteza la condițiile de drum. Nu tragi de volan, nu accelerezi brusc, nu conduci cu viteza. Astea sunt reguli elementare.
Doar pentru că îți pui gume de iarnă nu înseamnă că ești mai zmeu ca alții.
@John Doe, puștiule, ai carnet? Nu prea ar trebui să te bagi în discuții din astea dacă nu ai pus încă mâna pe covrig.
@rzvwien, la noi nu există așa ceva în legislația rutieră… discuțiile pe tema „în străinătate e altfel” sunt tardive.
@nashu_mare: discutia anvelope de vara/iarna e lunga. In principiu sunt de acord ca dotarea cu cauciucuri de iarna e un ples.
Insa, am umblat vreo 4 ani prin zapezi cu cauciucuri de vara si nu am facut nici un accident (in conditiile in care nu aveam nici vreun sistem electronic de asistenta). Doar am belit ochii mai bine, am mers un pic mai incet, mai atent. Ce te faci cu aia care isi iau anvelope de iarna si brusc cred ca nu mai au nici o problema, aia care cred ca daca au anvelope de iarna pot circula fix ca vara? Aia nu sunt periculosi?
P.S. suntem offtopic, post-ul era despre aprinderea luminilor, chestie absolut necesara.
Solutia este legea si mai ales aplicarea ei. In Austria legea spune ca de pe data de 1 noiembrie pana pe 15 aprilie esti obligat sa ai cauciucuri de iarna, chiar daca nu e pic de zapada. Amenda pt. cei fara cauciucuri de iarna este de 35 euro, la control de rutina in trafic si, atentie, 5000 euro daca esti implicat intr-un accident chiar si atunci cand nu esti tu de vina pt producerea accidentului!!! La fel este si in cazul in care nu ai asigurarea platita. Partea si mai frumoasa in Austria este ca orice amenda neplatita, dupa aproximativ 12 luni, maxim 18, se transforma direct in zile de inchisoare. Deci solutii exista, dar na, aia sunt niste prosti, nu ca romanii, nascuti sa fie miez. Cat despre retarzii care comenteaza ca e un fel de moft sa ai cauciucuri de iarna, le doresc cat mai multe accidente, poate selectia naturala ne mai ajuta sa scapam de boii din trafic.
@ Programare Sociala
Tu consideri ca gumele de iarna sunt bune numai in cazul in care e zapada afara? Permite-mi sa te corectez, cauciucurile de iarna sunt facute in primul rand dintr-un cauciuc care nu se intareste asa de tare la temperaturi scazute precum cele de vara -> aderenta mai ridicata.
Ah, am uitat sa mentionez. Programare sociala – esti un bou ABEREZI GRAV.
Cauciucurile de iarna nu sunt bune numai pe zapada; daca temperatura e sub 7 grade, se comporta mai bine decat cele de vara pe orice suprafata. Daca intra altii in tine pt ca nu are cauciucuri de iarna … e trist. Tine de educatia rutiera si responsabilitate. La fel ca aia care merg fara pozitii aprinse sau aia care merg cu proiectoare si faruri in orice conditii (ultima are o subcategorie speciala, loganistii cu proiectoare)
Ai uitat de categoria aceea de chinezi care nu stiu sa urneasca absolut deloc masina in conditii de inghet Bineinteles ei reprezinta subcategorie pentru marea adunare a oamenilor care au inca, cauciucuri de vara montate pe masina :))
@Programare Sociala
Daca la noi ninge 3 zile pe an si nu se justifica sa iei cauciucuri de iarna, atunci trebuie ca in alea 3 zile sa mergi la servici folosind mijloacele de transport in comun.
Nu este obligatoriu sa mergi cu masina….daca nu iti permiti asta este.
Observ ca niste baieti desptepti spun ca nu e nevoie de anvelope de iarna in Bucuresti (cel putin) ca ninge cateva zile pe an. Nimic mai gresit. Sub 7(zic ei) sub 2 zic eu anvelopele de vara se fac plastic. Aluneca la accelerari, la franari, fug in curbe etc etc. Nici cu 2 anvelope de iarna nu e bine ca iti fuge fundul.
Unii pur si simplu sunt mai inconstienti/idioti…
Luminile sunt pentru loseri. Vazui in weekend pe autostrada un TIR care, desi ningea, nu avea nici macar o lumanare aprinsa…
@pif: Regulamentul rutier e de altă părere… =))
@io: tu poti porni faza scurta si apoi pozitiile? ce masina ai?
hai cu luminile: mai ales in perioada asta e necesar ca painea calda sa dai drumu la faza scurta, altfel te trezesti ca boul ca e seara bine si tu tot fara faruri circulezi. regula mea: tu mergi fara becuri sa faci economie? eu bag faza lunga sa compensam (stiu ca-s bou, dar asta e)
azi am vazut numa pustani teribilisti cu super masini , care culmea , se presupune ca au tot felul de sisteme performante, nu stiu cum le zice ca eu am logan , si care derapau in toti dracii la plecarea de pe loc sau cum prindeau o galma de zapada. am vazut chiar si niste gipane in halul asta…
parerea mea… niste cauciucuri de zapada se justifica pe un drum sinaia-cota 1400 inzapezit .. cu toate ca si ala se face lejer cu all-season din dotare daca stii sa manuiesti manetele
si oricum cauciucurile de iarna iti dau un 5% avantaj ..
@ Programare sociala – Da, am si carnet si masina luata exclusiv din banii mei. Sunt incepator ce-i drept. Mai mare rusinea sa te invete un inceptor cum e treaba cu cauciucurile. Mai … Titi Aur junior.
Hai ca te-ai facut de ras in sfarsit, de mult vroiam sa te prind intr-o situatie de genul acesta. Mai lasa aerele de atotstiutor.
nu poti aprinde si pozitiile si faza scurta in acelasi timp ori faza scurta ori pozitii
@John Doe, când nu ai experiență, mai bine stai în banca ta. Cred că te-a luat prea mult valul entuziasmului și te-ai lăsat influențat de cei care predică cu fanatism despre necesitatea cauciucurilor de iarnă în sezonul rece. Sunt bune, sunt recomandate, dar nu sunt obligatorii. Se poate și fără ele. Dovada e chiar pe stradă, 95% dintre mașini sunt pe pneuri de vară. Trebuie să adaptezi viteza la condițiile de drum și atât.
La mintea ta mâine o să vii să ne spui că tu ți-ai luat slickuri de ploaie, evident din banii tăi :), că sunt obligatorii în zilele ude.
P.S. Să știi că nu este o noutate pentru nimeni că 4 cauciucuri de iarnă sunt mai bune decât 4 cauciucuri de vară în sezonul rece. Nu trebuie să faci pe prostul și să îmi reciți din lecțiile învățate de pe forumuri auto și magazine online gen depozituldeanvelope.ro.
ma prima data aprinzi pozitiile apoi e faza scurta
si am o scoda octavia
@Programare sociala – Ce ironic suntem azi :). Este adevarat, nu am o vasta experienta dar totusi mai stiu una alta. Treaba cu cauciucurile mi se pare chestie de bun simt. Orice pamapalau stie diferenta dintre un cauciuc de iarna si unul de vara, dar tu esti o exceptie de la regula din cate observ.
Ce incearca sa-ti spuna toata lumea si tu nu vrei sa intelegi ori nu poti sa intelegi pentru ca esti limitat, este ca nu reprezinta un moft achizitia unor cauciucuri de iarna, ci mai degraba o necesitate.
Este adevarat, 95% dintre masinile DIN ROMANIA (nu la modul general cum ai zis tu) sunt echipate cu pneuri de vara. Nu zic ca nu poti sa mergi cu ele, insa e mult mai dificil si uneori imposibil daca incerci sa urci o panta. O sa ajungi sa iti chemi prietenii sa te impinga. Ca sa nu mai vorbesc de numeroasele accidente comise pe timp de iarna tocmai din cauza acestora ca tine.
Nu am nimic impotriva celora care nu-si permit o asemenea investitie. La tine m-a deranjat prostia in forma pura. Si cu asta am incheiat :), nu ne spalam rufele in public.
in germania in caz de accident daca nu ai cauciucuri de iarna nu primesti asigurarea
stiu ca va zgarciti la bani insa cauciucurile de iarna sunt necesare pt a circula fara stres
pt toti zmeii cu cauciucuri de vara in sezonul rece. prima ninsoare la cluj. un clio cu cauciucuri de vara a ramas jos pt ca nu a reusit nici futut sa urce un delut. mai sa vezi ca vine nenea loganu cu gume de iarna si ghici….surpriza? nu. chiar deloc. el a urcat fara probleme. drumuri bune!
@Programare Sociala:
Stimate neaose, bre adevaratule, bre miezule, draga romane, bai nesimtitule, nu stiu daca ma pot considera sofer adevarat, avand doar 8 ani de soferie, anul asta am facut doar 50 de mii de km, stiu insa care e diferenta dintre o anvelopa dura si una moale, stiu ce inseamna o anvelopa care elimina apa sau care adera la zapada. Tu stii? Nu sunt sofer profesionist insa sofatul face parte din slujba mea. De aia ma enervez cand vad cretini care considera anvelopele de iarna un moft si care ies pe zapada cu anvelope de vara pentru ca „ei se descurca”. Pentru ca respectivii imi pun bete in roate, ma pun in imposibilitatea de a imi face treaba. Nu stiu daca ar trebui sa ma crezi pe mine despre avantajele cauciucurilor de iarna, dar ai putea sa crezi tarile care le considera obligatorii, chiar si cand nu ninge.
Si pentru ca in seara asta am fost nevoit sa merg cu o masina, nu a mea, care avea cauciucuri de iarna doar pe o parte (a suferit un semi – accident ieri), pot sa iti garantez ca o buna parte din drum (si am mers cam 4 ore ca doar deh, existati VOI pe strada…) volanul se smucea (si mergeam cu viteza VOASTRA) si se aprindea bordul (intra ESP-ul). Oare de ce se intampla asta daca cele doua tipuri de cauciucuri sunt virtual identice?
@nashu mare – crezi ca esti cel mai tare cu cauciucurile tale de iarna, daca esti prost sofer si bruschezi comenzile fac ceva pe cauciucurile tale.
Multi dobitoci umbla cu luminile stinse inclusiv noapea ca e lumina de la stalp
Mda, mai stiu eu dinastia destepti care nu au nevoie de cauciucuri de iarna, ca ei compenseaza aia 5% in plus prin maestria la volan. E plin de ei, mai ales pe unde se mai blocheaza drumurile. Dar niciodata nu e vina lor ca nu au ce trebuie pe masina, tot timpu is ceilalti care nu is asa maestri la volan si nu stiu compensa. Si dupa ce intra in tine, nu stiu cum sa se scoata si „hai sa ne intelegem”, sa nu ramana fara permis. Fu…ing idiots.
Aici nu se pune problema gen „care o are mai mare”, adica care e mai bun sofer. E o chestie de bun simt. Daca cauciucurile alea de iarna te ajuta sa te opresti in 20 de metri la o franare in loc de 25, fac diferenta in a omori pe cineva sau nu. Exact la fel e si chestia in oras. Poti merge cu alea de vara dar ca sa compensezi, mergi mai incet si provoci cozi, intarzieri sau chiar blocaje, cand nu esti in stare sa urci un amarat de deal, astfel ii freci pe aia care ar putea. Asta indiferent daca esti zeul soferilor sau presupuneri de genu ca daca esti sofer prost etc. Stii cum e chestia cu daca…daca baba avea un coi, mergea si ea la razboi. Asa ca, sa lasam chestiile ca restu is prosti si nu stiu conduce dar zeul soferilor poate merge cu orice pe masina, ca el e miezu. Numai ca e plin de asi dinastia ai condusului, cu masini gen „bemweu” la care abia pot baga combustibil o data pe luna si care isi cauta acuma motive ca anvelopele de iarna is mofturi. Toata stima pentru „loganist”, pentru ca a fost pregatit de iarna. Asta arata in primul rand calitatea lor ca oameni si ca soferi.
Asta da post cu potential…
Clar ca trebuie faza scurta.
Clar ca trebuie cauciucuri de iarna.
Daca ar conta doar cu 5% cauciucuri de iarna vs cele de vara, nu cred ca era asa nebunie azi pe drumurile din romania.
Viteza medie in oras (in romania) e foarte mica din cauza soferilor in orice anotimp, dar iarna e mai rau ca oricand.
Toti zmeii care se cred zeii condusului sunt convinsi ca nu au nevoie de cauciucuri de iarna pt ca stiu ei sa tina masina-n frau, si fac accidente.
Am tractiune spate, am carnet de 2 ani, am cauciucuri de iarna, si nu e absolut nicio problema in trafic in ceea ce priveste masina, in schimb trebuie sa franez in spatele tuturor tampitilor care merg sanie pe alea de vara cand franeaza, trebuie sa ma uit tot timpul in retrovizoare si sa dau semnal scurt de frana celui din spate ca sa fiu sigur ca nu se-nfige in mine.
Daca vreti sa ajutati, si sa va ajutati, puneti-va dracu cauciucuri de iarna, aprindeti-va farurile, si conduceti in plm ca niste oameni responsabili…
fuckin’ fairies…
@borg : pls fara „cu masini gen “bemweu” „,poate nu-s toti asa, poate sunt exact aia care te lasa sa intri in trafic atunci cand nimeni nu te lasa pentru ca ei au prioritate(eu fac asta tot timpul), ar cam fi momentul sa nu mai spuneti ca marca asta e de cocalari si mai stiu eu ce(sunt multi care si-ar cumpara un bmw, dar le e rusine din cauza imaginii care s-a creat), stiu ca-s o gramada de idioti care conduc asa ceva, dar nu sunt asa concentrati pe-o chestie d-asta de stricat traficul si facut accidente… (nu dau alte exemple pt ca e chiar irelevant, idioti sunt de toate felurile, prejudecatile sunt prea de tot)
Florn, corect, nu trebuie sa bruschezi comenzile, chiar si cu caucicuri de iarna, asta innclude si franele pana intra ABS-ul, care tot o bruscare este. Diferenta e ca rotile de iarna iti permit o mult mai mare libertate in miscari. Nu tot ce se considera bruscare pe niste cauciucuri de vara este bruscare pe caucicucuri de iarna..
PS: Situatia se inverseaza in timpul verii cand pneurile de iarna devin plastilina.
@John Doe, stai liniștit, toată lumea trăiește cu impresia că mai știe una alta. Altfel nu ar apărea polemicile astea pe aici.
@nashu_mare unde am scris eu că cele 2 cauciucuri sunt virtual identice? Poți să ai bun simț și să citești tot ce scriu și să nu mai extragi din context doar ce vrei tu să critici?
@borg dacă planul este să oprești în 25 metri pe cauciucuri de vară, atunci cu siguranță viteza ta nu este adaptată condițiilor de trafic. :)) Mai bine te asiguri că viteza de croazieră îți permite să oprești în 5. Desigur, asta duce și la furia zmeilor cu cauciucuri de iarnă care se grăbesc și se simt încurcați.
O mentalitate de tipul: ” cu masini gen “bemweu” ” nu arată decât frustrarea ta. Nu este normal să desconsideri o marcă în funcție de șoferi.
P.S. Și da, uneori e al dracu de greu să urci o pantă amărâtă.
Cu ce viteza trebuie sa mergi ca sa opresti in 5 metri cu cauciucuri de vara pe timp de iarna?
Aceeasi intrebare si pentru cauciucuri de vara in timp de vara. Tu chiar iti propui sa opresti in 5 metri? Cred ca ai o problema cu aprecierea distantelor.
@nashu_mare: ca melcul. Credeam că se subînțelege.
Eu nu contest și nu am contestat niciodată confortul și siguranța oferită de cauciucurile de iarnă, dar tactu cu dacia 1300 mergea pe „vară” toate anotimpurile. Vara mai repede, iarna mai încet. Și se putea.
Dar mai nou nu se mai poate. Pentru unii. Doar pentru că ei vor să meargă la fel de repede și iarna și vara.
Acum, sunt oameni care au o amărâtă de dacie. Care valorează cât 4 cauciucuri de iarnă probabil. De la ăștia ai tu pretenția să își pună de iarnă?
Sunt oameni care vin cu mașini decente dar cu jante pe 16″ sau 17″ de aliaj. Pentru că este o concepție formată cum că nu poți freca cauciucu’ toată ziua bună ziua și că e bine să cumperi jante de tablă în sezonul rece, costurile echipării sunt destul de mari. Cumperi tabla cumperi și cauciucurile. Nu toți își permit.
Sunt oameni care au mai multe mașini. O mașină de oraș, una de drum lung, calătorii, familie,etc. Pe care o încalți mai întâi? Aia de oraș, pe care o folosești zilnic, în aglomerația urbană? Sau pe aia de drum lung, cu care străbați sute de kilometri și eventual urci cu ea și la munte?
Ca să nu mai zic că sunt oameni care pur și simplu nu au timp să umble să cumpere cauciucuri de iarnă, să le monteze. Unii nu au nici unde să stocheze setul de vară. Unde le pui? Sub pat? În debara printre borcanele de murături? La un depozit specializat?
Sunt oameni care nici nu știu că există astfel de cauciucuri. Ai văzut la TV vreo campanie de informare despre așa ceva?
Mentalitatea tuturor e simplă: „Nu am bani anul ăsta de cauciucuri. Dar la anu cumpăr sigur. Anul ăsta mă descurc eu, merg mai încet, iau transportul în comun, văd eu cum fac”.
Deci dacă sponsorizează nashu_mare, poate si-ar pune mai multi.
Nu, nici eu (mi-am inceput „cariera” de sofer pe Oltcit), nici taica-miu nu am mers pe cauciucuri de vara, erau cauciucuri all-season, cu profil all-season. Nu sunt cauciucuri de iarna dar nici ca cele de vara cu care vin acum cu toate masinile noi (cu profil special de ploaie dar care e total ineficent pe zapada).
Nu e obligatoriu sa ai alte jante, speciale pentru cauciucurile de iarna. Ala e chiar un moft.
Pentru cei care nu au chef sa umble sau nu au unde sa stocheze cauciucurile de iarna exista acum cauciucuri all-season foarte bune, nu cum erau la Dacie inainte si, din nou, nu ca cele care vin cu masinile noi. Sunt mai scumpe decat cele de iarna, dar isi fac banii. Bine, daca nu cumva sunt cele mai ieftine.Sunt destul de bune incat sunt acceptate ca fiind de iarna in statele in care astea sunt obligatorii. Ca exemplu poti sa iei Dunlop 4All Seasons, dar gasesti la toti producatorii.
Deja incepem sa discutam despre bietii oameni care nu au bani sa isi repare franele si care sunt nevoiti sa mearga pe strada.